abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32650265
Mooi. Wij hebben de vrijwillige ouderbijdrage niet betaald, die opdracht gaf ik aan m'n moeder, omdat m'n school kut is.

Enfin, wij hebben een zogenaamde schoolpas, en daarmee kun je dingetjes doen als boeken huren uit de bieb, internetten, tekstverwerken, en zulks. Maar ik krijg een andere schoolpas, een met een markering "ouderbijdrage niet betaald" erop. Lekker is dat. Ik mag geen boeken meer huren, ik mag niet meer internetten, ik mag niet meer tekstverwerken.

Mijn vraag is: mag dat?

Zonder die boeken kan in namelijk niet mijn boekenlijst voltooien, werkstukken maken en zo voorts.
quote:
Geen sancties bij niet-betalen
Een school mag voor dit soort uitgaven een ouderbijdrage vragen, maar mag leerlingen niet weigeren, van school sturen of geen diploma uitreiken als ouders de bijdrage niet of slechts gedeeltelijk willen betalen. Met andere woorden: de toegankelijkheid van het onderwijs mag niet worden beïnvloed door de ouderbijdrage.
Van http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1160

Maar ik kan verder geen specifieke info vinden over deze zaken als computeren en zo.

Hoe sterk sta ik als ik morgen pamfletten overal op school ga plakken?
  maandag 28 november 2005 @ 18:10:19 #2
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_32650604
Misschien heb je hier wat aan? http://www.minocw.nl/schoolkosten/algemeen.html

Ik heb zelf 2 jaar geleden ook problemen gehad met het niet betalen van de vrijwillige bijdrage, maar ik heb gedreigt om met andere maatregelen te komen als ze niet de vrijwilige bijdrage zouden kwijtschelden (ze hebben namenlijk geen poot om op te staan. ) Ik heb hun dat verteld in een brief met een folder (ik weet dus niet meer waar ik die folder vandaan heb)waar alles in stond dat je de toegang van de school niet ontzegt mag worden.

En in jou geval je quote het al zelf: de toegankelijkheid van het onderwijs mag niet worden beïnvloed door de ouderbijdrage. En in jou geval gebeurd dat dus wel want je kan niet meer bij je boekenlijst en geen werkstukken meer maken als je op school bent.
  maandag 28 november 2005 @ 19:47:15 #3
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_32652830
Primair proces mag niet verstoord worden idd

Wat school bijvoorbeeld wel mag doen is je uitsluiten van schooluitjes, portdagen en andere 'leuke' dingen Die worden namelijk (deels) uit die pot bekostigd.
pi_32652889
Pauper, betaal die bijdrage gewoon!
pi_32652955
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:50 schreef Roellio het volgende:
Pauper, betaal die bijdrage gewoon!
-flame-

[ Bericht 24% gewijzigd door Koewam op 28-11-2005 20:23:24 ]
pi_32652985
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:47 schreef Richie_Rich het volgende:
Primair proces mag niet verstoord worden idd

Wat school bijvoorbeeld wel mag doen is je uitsluiten van schooluitjes, portdagen en andere 'leuke' dingen Die worden namelijk (deels) uit die pot bekostigd.
Is de bieb en de computers wel een onderdeel van het primaire proces dan? (iedereen mag er verder achter, behalve ik dus)
  maandag 28 november 2005 @ 20:27:13 #7
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_32653890
Ja, want heb je nodig voor je studie.

Al is het denk ik wel een twijfel geval omdat ik niet weet of scholen verplicht zijn een bieb te hebben, evenals computers.
pi_32654381
nee hoor, je kan ook een laptop meenemen om te tekstverwerken.
Het gebruik van de computers van school heb je niet voor betaald, dus heb je daar ook geen recht op.

En voor boeken, als je weet wat voor boeken je moet hebben moet je het maar gaan kopen of van klasgenoten lenen. De bieb van de school hoort niet bij het primair proces, lesgeven en toetsen.

Internet al helemaal niet, daar betaal je toch niet voor? Je hebt alleen betaald voor het recht om de lessen bij te wonen en aan toetsing mee te doen, en dat mag je dus ook doen.

Verbaas me nog steeds dat je nog papier van de school krijgt om tentamens te maken. Dat mag je eigenlijk ook zelf meenemen.
pi_32654834
Volgens mij worden computers en internet gesubsidieerd?

En papier dat betaal je samen met je boeken.
  maandag 28 november 2005 @ 21:14:41 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32655265
hoeveel is zon "vrijwillige" ouderbijdrage eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat men een bijdrage wil voor bijvoorbeeld de koffiepot, of een lief en leed potje. maar veel meer dan 2 euro per maand kunnen ze niet vragen denk ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32655350
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:00 schreef Koewam het volgende:
Volgens mij worden computers en internet gesubsidieerd?

En papier dat betaal je samen met je boeken.
en dan nog zijn ze geen onderdeel van het primair proces, dus je hebt er geen recht op.

Ook van de wc, wcpapier, water mag je niet meer gebruiken eigenlijk
  maandag 28 november 2005 @ 21:19:30 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32655401
lijkt me onzin, de school krijgt daar geld voior van het rijk. het is gewoon een overheidsinstantie, onderwijs is een overheidstaak, dat soort zaken zit gewoon in het pakket.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32656399
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lijkt me onzin, de school krijgt daar geld voior van het rijk. het is gewoon een overheidsinstantie, onderwijs is een overheidstaak, dat soort zaken zit gewoon in het pakket.
zolang je niet studeert voor het politiek heeft schijten niks met je studie te maken, dus horen de wc's er niet bij
pi_32656857
Ik heb mijn ouders ook gezegd niet die bijdrage te betalen. We moeten al apart betalen voor uitjes/computers en allerlei materiaal dat we niet gebruiken. Het niet bestede geld krijgen wij ook niet terug. Mooi dat ik mijn ouders niet dubbel wil laten naaien door school. Overigens nog geen bericht gehad, maar daar is onze school vaak nogal laat mee
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 22:22:53 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32657199
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:53 schreef Koewam het volgende:

Maar ik kan verder geen specifieke info vinden over deze zaken als computeren en zo.

Hoe sterk sta ik als ik morgen pamfletten overal op school ga plakken?
Zie pagina 14/15 voor een voorbeeldbrief waarmee je bezwaar kunt maken alsmede om een specificatie van de kosten kunt vragen

http://www.schoolknip.nl/(...)jwilligebijdrage.pdf

Succes !
  maandag 28 november 2005 @ 22:34:18 #16
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_32657575
Toen ik nog op het middelbaar onderwijs zat weet ik me nog te herinneren dat we ook een x bedrag (verplicht)moetsen betalen voor papier, gebruik pc, internet e.d.
pi_32657823
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:34 schreef Richie_Rich het volgende:
Toen ik nog op het middelbaar onderwijs zat weet ik me nog te herinneren dat we ook een x bedrag (verplicht)moetsen betalen voor papier, gebruik pc, internet e.d.
Maar de vraag is is het een verplichte bijdrage voor dat of een vrijwillige. Ik vraag me af wat er gebeurd bij je examen zegt de school dan van sorrie u heeft niet betaald u krijgt alleen de opgaven?

Schoolgeld is bedoeld voor uitjes, je bent er niet verplicht toe. Maar als een uitje hebben heb jij een schooldag oftewel van 8 tot 5 school . Samen met de concierge . Ik denk niet dat de school buitenschoolse activiteiten uit het buitenschoolsepotje mag halen.
pi_32663911
Scholen mogen je nooit de toegang weigeren als je ouders niet de vrijwillige ouderbijdrage voldoen.
Een ouderbijdrage is vrijwillig en dient te worden gebruikt voor bijvoorbeeld uitstapjes, zoals hierboven al is gepost. Dat je dan niet mee mag .. tjah die kans heb je.

Maar een school mag je nooit ontzien van dingen die jij nodig hebt om je studie te kunnen voltooien.
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:50:50 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663959
Het woord zegt het al de bijdrage is vrijwillig. Dus denk dat de school fout zit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:53:18 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32663990
Interesssant topique.... waarom vind je je school kut eigenlijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32664048
tvp
pi_32664316
Als je de boeken ook in de openbare bibliotheek kunt vinden mag dit blijkbaar..

Wat een systeem...
pi_32664990
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoeveel is zon "vrijwillige" ouderbijdrage eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat men een bijdrage wil voor bijvoorbeeld de koffiepot, of een lief en leed potje. maar veel meer dan 2 euro per maand kunnen ze niet vragen denk ik.
Rond de 80 Euro per jaar.

De prijzen van de kantine zijn ook om te huilen. Neem een zak chips dat in de super 80 cent kost. Vragen ze hier E1,50 voor. Of een kroket, E1,10.
pi_32665032
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar de vraag is is het een verplichte bijdrage voor dat of een vrijwillige. Ik vraag me af wat er gebeurd bij je examen zegt de school dan van sorrie u heeft niet betaald u krijgt alleen de opgaven?

Schoolgeld is bedoeld voor uitjes, je bent er niet verplicht toe. Maar als een uitje hebben heb jij een schooldag oftewel van 8 tot 5 school . Samen met de concierge . Ik denk niet dat de school buitenschoolse activiteiten uit het buitenschoolsepotje mag halen.
Binnenkort naar Aken; ¤25,00. (verplicht)
Binnenkort 2 uurtjes skieeen: ¤25,00 (niet verplicht)
pi_32665082
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Interesssant topique.... waarom vind je je school kut eigenlijk
Kutindoctrinatie van het Christendom daar. Slecht onderwijs. Geldverspilling. (laatst zijn ALLE computers vervangen (ze deden het nog okay naar mijn zin) door supercomputers met DVD-Drive (die je nog geen eens kan gebruiken) en 17" flatscreens). Gare stoelen... Moet ik doorgaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')