Van http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1160quote:Geen sancties bij niet-betalen
Een school mag voor dit soort uitgaven een ouderbijdrage vragen, maar mag leerlingen niet weigeren, van school sturen of geen diploma uitreiken als ouders de bijdrage niet of slechts gedeeltelijk willen betalen. Met andere woorden: de toegankelijkheid van het onderwijs mag niet worden beïnvloed door de ouderbijdrage.
Is de bieb en de computers wel een onderdeel van het primaire proces dan?quote:Op maandag 28 november 2005 19:47 schreef Richie_Rich het volgende:
Primair proces mag niet verstoord worden idd
Wat school bijvoorbeeld wel mag doen is je uitsluiten van schooluitjes, portdagen en andere 'leuke' dingenDie worden namelijk (deels) uit die pot bekostigd.
en dan nog zijn ze geen onderdeel van het primair proces, dus je hebt er geen recht op.quote:Op maandag 28 november 2005 21:00 schreef Koewam het volgende:
Volgens mij worden computers en internet gesubsidieerd?
En papier dat betaal je samen met je boeken.
zolang je niet studeert voor het politiek heeft schijten niks met je studie te maken, dus horen de wc's er niet bijquote:Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lijkt me onzin, de school krijgt daar geld voior van het rijk. het is gewoon een overheidsinstantie, onderwijs is een overheidstaak, dat soort zaken zit gewoon in het pakket.
Zie pagina 14/15 voor een voorbeeldbrief waarmee je bezwaar kunt maken alsmede om een specificatie van de kosten kunt vragenquote:Op maandag 28 november 2005 17:53 schreef Koewam het volgende:
Maar ik kan verder geen specifieke info vinden over deze zaken als computeren en zo.
Hoe sterk sta ik als ik morgen pamfletten overal op school ga plakken?
Maar de vraag is is het een verplichte bijdrage voor dat of een vrijwillige. Ik vraag me af wat er gebeurd bij je examen zegt de school dan van sorrie u heeft niet betaald u krijgt alleen de opgaven?quote:Op maandag 28 november 2005 22:34 schreef Richie_Rich het volgende:
Toen ik nog op het middelbaar onderwijs zat weet ik me nog te herinneren dat we ook een x bedrag (verplicht)moetsen betalen voor papier, gebruik pc, internet e.d.
Rond de 80 Euro per jaar.quote:Op maandag 28 november 2005 21:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoeveel is zon "vrijwillige" ouderbijdrage eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat men een bijdrage wil voor bijvoorbeeld de koffiepot, of een lief en leed potje. maar veel meer dan 2 euro per maand kunnen ze niet vragen denk ik.
Binnenkort naar Aken; ¤25,00. (verplicht)quote:Op maandag 28 november 2005 22:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar de vraag is is het een verplichte bijdrage voor dat of een vrijwillige. Ik vraag me af wat er gebeurd bij je examen zegt de school dan van sorrie u heeft niet betaald u krijgt alleen de opgaven?
Schoolgeld is bedoeld voor uitjes, je bent er niet verplicht toe. Maar als een uitje hebben heb jij een schooldag oftewel van 8 tot 5 school. Samen met de concierge
. Ik denk niet dat de school buitenschoolse activiteiten uit het buitenschoolsepotje mag halen.
Kutindoctrinatie van het Christendom daar. Slecht onderwijs. Geldverspilling. (laatst zijn ALLE computers vervangen (ze deden het nog okay naar mijn zin) door supercomputers met DVD-Drive (die je nog geen eens kan gebruiken) en 17" flatscreens). Gare stoelen... Moet ik doorgaan?quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Interesssant topique.... waarom vind je je school kut eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |