Willem van Hangegem voorspelt in zijn column in het Algemeen Dagblad de jonge talenten Jonathan de Guzman en Ismael Assiati een hele grote toekomst. De Kromme zegt onder andere dat het tweetal over het geniale van Zinedine Zidane beschikt. Ook is hij zeer tevreden over de kansen die Feyenoord geeft aan haar jonge talenten om op het hoogste niveau te snuffelen.
“Van De Guzman en Assiati kan ik geen genoeg krijgen. Het zijn vergelijkbare spelers, al is Assiati wel typisch een jongen die dicht achter de spitsen speelt. De Guzman is fysiek wat sterker en kan nog iets verder naar achteren, maar wel op het middenveld, centraal spelen en ook op de zijkanten. Beide zijn voetballers die de rest aan het werk zetten.”
“Ze overzien situaties sneller dan wie dan ook. Ze zien niet alleen de dichtst bij staande medespelers, maar ook de tweede, derde en vierde speler. Ze zien alles sneller dan een ander, kunnen kiezen uit opties die een ander nog niet ziet, ze bepalen het tempo van de aanval, zijn een tikje geniaal.”
“Eerlijk gezegd moet ik bij die twee gasten denken aan iemand met wie ik ze nog niet mag vergelijken; Zinedine Zidane. Gek he, toch is het zo. Ze hebben nog een lange weg te gaan, maar die twee hebben het geniale van deze man. Daarom denk ik dat zij in de buurt van zijn niveau gaan komen.”
“De Guzman en Assiati worden grote, hele grote voetballers. Daar gaat de hele voetbalwereld van opkijken,” aldus Van Hanegem.
Bron: VI.nl