Stinkie zei 'Doe jij het maar... ik ben niet zo'n held met electra'.quote:Op zondag 27 november 2005 18:37 schreef Adelante het volgende:
wacht nou gewoon tot stinkie thuis is
Voor de werking niet uit, maar de veiligheid wel.quote:Op zondag 27 november 2005 19:09 schreef Wojworshebn het volgende:
nee maakt geen reet uit, wel de gaatjes gebruiken die het verst uit elkaar liggen natuurlijk (dit begint op een vies gesprek te lijken)
Check het plaatje even...quote:Op zondag 27 november 2005 19:15 schreef Ridocar het volgende:
Voor de werking niet uit, maar de veiligheid wel.
De zwarte draad is de geschakelde fase, en moet altijd op het middencontact worden aangesloten.
De blauwe is de nul (mits goed aangesloten krijg je er geen opdonder van) en moet aan het schroefcontact worden aangesloten.
Wel zo veilig wanneer je een lampje wilt wisselen, en niet weet of de schakelaar aan of uit staat.
Kijk even aan de andere kant van de lampfitting en je weet wat Ridocar bedoeld.quote:Op zondag 27 november 2005 20:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Check het plaatje even...
Er is geen middencontact.
En er is ook geen schroefcontact...
Ah ok...quote:Op zondag 27 november 2005 20:04 schreef MSXUser het volgende:
Kijk even aan de andere kant van de lampfitting en je weet wat Ridocar bedoeld.
Kijk! Daar heb ik wat aan! Thanks!quote:Op maandag 28 november 2005 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:
De aardedraad moet je meestal vastmaken op de reflector van de lamp. Meestal door een schroef / steek contact.
Zo ver was ik na even nadenken ook al. En de zwarte is voor de schakeling en de blauwe is stroom.quote:Aarde draad = groengeel
Ik zit nog even Robinson te kijken. Als het afgelopen is zal ik nog een poging wagen.quote:Op maandag 28 november 2005 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:
En ga nu eens even heel snel die arme draadjes in het juiste gaatje steken![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |