Het eerste breakpoint. Een depressie in onze omgeving zorgt voor wat koudere lucht bij ons en andere delen van Europa. Hoe de ontwikkelingen in het grote plaatje daarna gaan verlopen zijn van belang voor een vervolg. Als het rond 6 December inderdaad wat kouder gaat worden en er verandert daarna niet veel zitten we al met frisse temperaturen, te vergelijken met afgelopen weekend of iets daaronder. In het 'mooie' scenario krijg je vanaf de 6e kou-opbouw in het noorden/oosten en daarnaast de opbouw van een 'trigger' die de kou later ineens west Europa in kan stuwen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:34 schreef Gijsje het volgende:
Knmi heeft het al over wat lagere temperaturen volgende week rond 5 december.
http://www.pietpaulusma.nl/forum/quote:Dag Allemaal.
Totnogtoe hebben wij veel toegelaten. Kennelijk kan dat niet.
Dus, is die tolerantie nu voorbij!
Ik wil nogmaals duidelijk maken dat dit forum bedoelt is
om over het weer te praten. Laat een ieder in zijn/haar
waarde. En natuurlijk mag een stevige discussie, maar elkaar
woordelijk afmaken is er vanaf nu niet meer bij.
Ik ben van mening dat niemand dit forum hoeft te verlaten,
omdat er leden zijn die alleen maar kunnen schelden. Daar
is dit forum niet voor.
Ik heb samen met de Webmaster besloten alles schoon te vegen.
Dat betekent opnieuw discussies opstarten. Ik wil alle leden die
niet meegedaan hebben aan de scheldpartijen veel succes
toewensen. Ik hoop ook dat deze leden zondermeer blijven of
terugkomen.
In principe is iedereen welkom, maar de Webmaster
zal hard optreden tegen leden die zich niet willen houden aan
de doelstelling van dit forum:
Het gaat over het weer. Een gezonde (en stevige) discussie daarover, Respect
en elkaar in zijn/haar waarden laten! Nieuwtjes en meningen uitwisselen.
Ach, wij weten het wel!
Het forum moeten wij leuk houden.
Groeten en succes allemaal
Piet Paulusma
En in de VS koud, én in Europa koud, lijkt me een beetje teveel van het goede.quote:BISMARCK, N.D. - An early winter storm that dumped snow from North Dakota to the Texas Panhandle was headed toward the Great Lakes on Tuesday, and forecasters predicted the stormy weather could spread to the Eastern Seaboard.
“It’s pretty nasty out,” said Mark Meyer, whose home near Fairmount was one of thousands without power across the Plains after the region’s first big snowstorm of the season brought blizzard-like conditions.
Dat kan, het is hetzelfde verhaaltje als een paar weken geleden, en een verhaaltje dat zich bij een doorzettende Groenlandwinter zal herhalen: wat gaat de jetstream doen. Is de blokkade stevig dan is er weinig aan de hand en opent dat perspectieven. Breekt de jet erdoorheen dan heb je kans op een serie diepe oceaan depressies.quote:
17 % en 73 % op ontslag.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand al wat de kans is op een witte kerst?
Als het er dit jaar niet van komt in de toekomst vast nog wel een keer als ik zo het bovenstaande verhaal lees. Hoop natuurlijk op dit jaarquote:'Warme Golfstroom zwakt af'
Uitgegeven: 1 december 2005 11:32
LONDEN - De kracht van de Warme Golfstroom , die door de Atlantische Oceaan warmte richting West-Europa aanvoert, is de afgelopen dertien jaar met 30 procent in kracht afgenomen. Het fenomeen is waarschijnlijk het gevolg van de opwarming van de aarde, maar kan paradoxaal genoeg zorgen voor een veel kouder klimaat in West-Europa. Dat staat in een Britse studie die donderdag is gepubliceerd in het blad Nature.
De Warme Golfstroom begint in de Golf van Mexico en brengt warm water naar het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan. Omdat het water daar relatief zout is, kan het na afkoeling naar beneden zinken, waarna het in zuidelijke richting terugstroomt. De relatief warme oceaan beïnvloedt de temperatuur in een wijde omgeving.
kunnen wij daar nog verstoringen voor ons weer van verwachten?quote:Op donderdag 1 december 2005 11:38 schreef Keromane het volgende:
[afbeelding]
Tropische storm Epsilon lijkt vandaag orkaankracht te gaan bereiken. Verder wordt verwacht dat ie richting de Azoren zal trekken. Hij zal daar wel een stuk minder krachtig zijn.
http://www.hardbeatnews.com/editor/RTE/my_documents/my_files/details.asp?newsid=5348&title=Top%20Stories
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |