sommige mensen kun je het beste gewoon negeren. ze zeggen weinig nuttigs. enige keren dat ik op zulke mensen reageer is als ik zelf ergens mee zit waardoor ik snel geïrriteerd raak. mensen zoals Baaj, Stenny, Bonke, Tiesemans etc...hoe meer ze zeggen in een topic hoe minder bruikbaars ze te melden hebben. en als je toe laat dat zulke mensen tot je komen...dan ben je destructief bezig inderdaad. af en toe is het wel leuk om met ze te spelen. alles weerspiegelen wat hun doen en dan gaan ze aggressief reageren terwijl ze zich eigenlijk ongelukkig voelen over hun eigen karaktereigenschappen. let maar op. alle beschuldigingen die een mens maakt is in feite iets van hunzelf.
gelukkig ben ik daar grotendeels van af. mens zijn...als er iets is hoe je mij kan beledigen is mij een mens noemen.
muziek op zich destructief of niet. weet niet. de muziek die ik luister is iets waar veel mensen aggresief van worden, maar ik wordt er juist heel rustig van. in het boekje Water weet het antwoord stonden wel aparte dingen in. sommige waarvan ik dacht...dat klinkt logisch genoeg.
de mens bestaat grotendeels uit water en woorden/de toon van dingen heeft invloed op water. dus waarom niet op het water in de mens? als je lang genoeg zegt dat je iets haat bijvoorbeeld breek je de cellulaire constructie waardoor je ziektes maakt. ff in a nutshell gezegd. woorden en tonen hadden, in welke taal dan ook, hetzelfde effect. dus water is iets universeels, iets dat we allemaal hebben. het raakvlak waarop we allemaal hetzelfde zijn ongeacht herkomst of geloofdovertuiging. dat boekje liet trouwens zien dat je dezelfde spirituele kennis op meerdere manieren kunt ontdekken in het dagelijks leven. Emoto, de auteur, heeft het dan op een hele aparte manier die gedachten en inzichten ontdekt. hele aparte visie om over te lezen en sommige delen heb ik overgenomen in mijn overtuiging. ik had het al, maar nu is het anders en duidelijker verwoord op een manier dat meer mensen het wellicht begrijpen.
zometeen ff verder lezen. heb nog zoveel boeken. maak me ook beetje zorgen om me plantje, ziet er beetje ziekjes uit dus ik houd ff een oogje in het zeil.
-edit-
over emoto.
http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htmen het boek dat ik heb
http://www.vanstockum.nl/?page=%2Fproduct.php%3Fid%3D1571018het is niet echt orthodox, maar zeker interesant.
[ Bericht 9% gewijzigd door Enyalius op 27-11-2005 16:13:04 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)