abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 23:07:47 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_32905485
Jessie, hier ook een slechte slaper na het sinterklaasgebeuren. Iedere avond en soms ook nog wel een keer in de nacht MOET Cas nog even uit het raam kijken en zwaaien. Dat was dan ook het enige wat ie deed toen "ze" hier waren

Cas heeft vanavond voor het eerst op de gang gezeten!
Hij was pissig, omdat ie niet nog meer vlees kreeg bij zijn eten en gaf Peet zo een klap in zijn gezicht. Hij stopte meteen met gillen en protesteren en bleef gewoon zitten Als we de deur open deden om te vragen of het over was begon ie weer met janken, gillen en druk met zn handen in de lucht te maaien. Hij vond het wel best op die gang geloof ik
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 7 december 2005 @ 23:09:12 #152
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32905532
Als ik ga koken blijven de kinderen altijd in de kamer, of ze mogen erbij komen zitten op een stoel, aan de kant. Ik had eens dat Jasper op de grond zat, opstond en naar de kamer liep en toen viel er een pan kokende kip-kerrie van het fornuis

Ik was vandaag wat kleertjes aan het uitzoeken en opruimen toen ik Toms wintermutsje van 2 jaar terug tegenkwam. Hij pakte hem, zette hem op en hij paste gewoon
Kleinkoppig ventje

Och Jans Ik hoop voor je dat ze hem morgen weer op wil geven Jessie!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 23:13:54 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_32905676
Cas mag tijdens het koken aan de andere kant van het aanrecht op het keukentrapje staan. Dat keukentrapje staat er altijd, omdat ik anders nergens bij kan
pi_32905698
Cas voor t eerst? Ik zou bijna zeggen Jans was weer eens voor t eerst in de kamer Nee hoor zo erg is t ook weer niet. Maar die zit dus met regelmaat op de gang. Daar komt ze ook weer boos af of schopt en slaat tegen de deur. Scheurt behang van de muur in de gang. Nee ze praat niet maar doet zoveel andere dingen

Of groot mutsje, kan ook! Getver dat klinkt weer niet zoals ik t bedoel!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 7 december 2005 @ 23:15:07 #155
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32905719
Haha Jessie
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 8 december 2005 @ 09:26:21 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32911849
Koken is hier ook altijd zo'n moeilijk moment. De hele dag wil Saskia niet op schoot zitten, maar als ik aan 't koken ben wordt ik op de bank gezet (ze duwt net zo lang tegen m'n benen tot ik meegeef en de kant op ga die zij wil) en dan wil ze op schoot hangen en tv kijken.

Ik kreeg gister brief van het kdv.. 23 december is Saskia d'r laatste dag in de baby-groep en 4 januari gaat ze naar de peuters.. Zo zwart op wit was 't toch wel een beetje slikken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32912182
Een peuter alweer Mensen, het gaat echt te hard allemaal!

Ik zet Morris tijdens het koken wel eens in zijn kinderstoel bij het aanrecht zodat hij goed kan zien wat ik allemaal aan het doen ben. Pollepel erbij en af en toe iets laten proeven dan wil het nog wel eens lukken om te koken zonder gedoe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 8 december 2005 @ 10:15:58 #158
3011 E.T.
pi_32912685
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:45 schreef snoopy het volgende:
Een peuter alweer Mensen, het gaat echt te hard allemaal!

Ik zet Morris tijdens het koken wel eens in zijn kinderstoel bij het aanrecht zodat hij goed kan zien wat ik allemaal aan het doen ben. Pollepel erbij en af en toe iets laten proeven dan wil het nog wel eens lukken om te koken zonder gedoe
Nou gaan ze hier bij 22 maanden over naar de peutergroep, dus dan zijn ze eigenlijk nog 2 maanden dreumes
Maar 't gaat wel erg hard idd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32912906
Morris kan met 17 maanden naar de dreumesgroep maar z'n leidster wil hem nog niet kwijt
En, hij moet goed kunnen lopen begreep ik dus dat is nog niet helemaal aan de orde. Gisteren deed hij 4 stapjes maar dat mag nog geen lopen heten natuurlijk.
Oh ja, hij is nu 16 maanden
  donderdag 8 december 2005 @ 10:37:21 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32913025
Hiehi Jessie, de box staat er bij ons alleen nog als opslag en strafplek.
Gelukkig ben ik niet de enige met dit soort dingen

En Saskia al naar een peutergroep. Sowieso een groot kind, ik zag d'r in het fototopic met plakspullen, wow!

Dat lopen daar snap ik niks van. Zo loopt ze rustig het blok rond aan je hand en het andere moment kruipt/schuift ze alleen maar en zakt ze zelfs door d'r benen
  donderdag 8 december 2005 @ 12:26:03 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32915335
Léon is vandaag alweer 1 1/2 jaar!
Toch sta je er heeeeeel eventjes bij stil. Het is zo'n vent aan het worden.
We hebben hier verticale groepen, de oudsten gaan 's ochtends met de bolderkar naar een vlakbij gelegen peuterzaal. Vind ik ook wel een goed oplossing.

Koken, och schei uit. Wat dat betreft kan Léon wel een kopietje zijn van Saskia. Meestal heb ik de tv dan nog niet aan staan, maar dan wel hoor! Pedagogisch vreselijk onverantwoord, maar anders schiet ik echt voor geen meter op.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 december 2005 @ 13:09:17 #162
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_32916300
hier net zo met koken Ze hangt dat het liefst aan je benen of kruipt dan zowat in je

Amber zit nu in de nasleep van de 5e of 6e ziekte (ik vermoed 6e aangezien ze vlekjes op haar buik en rug kreeg) Ze heeft een kort lontje en slaapt veel. Vandaag gaat het tot nu toe wel redelijk, maar de afgelopen dagen... Een huilend kind vind ik niet erg, maar een krijsend kind (niet van pijn ofzo, maar gewoon hoog boos gegil) daar word ik wel een beetje kriegel van. (dus van het geluid, niet van het kind zelf zeg maar ) Ze kan er niks aan doen, ze is niet lekker, maar soms...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_32918248
Thijs kan zich gelukkig erg goed bezig houden, als ik aan het koken ben breng ik een berg speelgoed de keuken in en Thijs speelt daarmee tot het eten op tafel staat.

Hier is het tegenwoordig een ramp om hem in de kinderstoel te laten zitten, hij is het na 10 min al beu en dan wilt hij er ook echt uit.

En de box daar word Thijs ingezet smorgens zodat mama kan stofzuigen en dweilen, en dan speelt thijs er makkelijk 2 uur in de box
Amber Beterschap
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 8 december 2005 @ 14:43:48 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_32918638
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:09 schreef LadyS het volgende:
hier net zo met koken Ze hangt dat het liefst aan je benen of kruipt dan zowat in je

Amber zit nu in de nasleep van de 5e of 6e ziekte (ik vermoed 6e aangezien ze vlekjes op haar buik en rug kreeg) Ze heeft een kort lontje en slaapt veel. Vandaag gaat het tot nu toe wel redelijk, maar de afgelopen dagen... Een huilend kind vind ik niet erg, maar een krijsend kind (niet van pijn ofzo, maar gewoon hoog boos gegil) daar word ik wel een beetje kriegel van. (dus van het geluid, niet van het kind zelf zeg maar ) Ze kan er niks aan doen, ze is niet lekker, maar soms...
Ik wil geen paniek zaaien en het zal wel 6e ziekte zijn, maar van de zomer had Liam ook van die vlekjes toen ik zwanger was en toen kwamen we er dus achter dat 5e ziekte gevaarlijk kan zijn voor de ongeboren vrucht. Wij hebben toen bloedonderzoek laten doen bij zowel hem als mij. Ik weet daardoor dat hij het niet had, maar ook dat ik geen antistoffen heb. Ik zou het toch even navragen bij je huisarts voor de zekerheid. (zoals mijn huisarts zei: ze zeggen snel 5e of 6e ziekte, omdat het ook eigenlijk niet uitmaakt omdat het voor die kleintjes ongevaarlijk is)
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 14:44:37 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_32918656
ow en met koken staat hier de tv aan
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 15:53:58 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_32920348
Ach gossie, wij hebben hier dus allemaal een buikgriepie en Liam lijkt nu aan de beurt (ben zelf ook nog steeds niet goed trouwens) komt ie net naar me toe : "mama, seen, kuffel, bed in, sape mama" dus die ligt op bed
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 15:59:15 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_32920473
dank je belana!
Mijn schoonmoeder is notabene bij de huisarts geweest met Amber zodra ze die vlekjes zag (zij was aan het oppassen) en vertelde daar dat ik zwanger was en ze wilde uitsluiten dan het geen rode hond was Ze is trouwens niet bij de huisarts zelf geweest, alleen bij de assistente.

Wel las ik hier en daar op internet dat het niet meer besmettelijk is zodra er vlekjes zijn, dus wellicht was ik toch te laat. Lekker wel dat die assistente daar niks van weet/zegt.
  donderdag 8 december 2005 @ 16:02:47 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_32920591
mijn huisarts wist er ook niks van, er is nog niet zo veel over bekend en hij voelde zich heel rot erover. dus het is niet zo gek hoor dat ze het niet weten. Ik had het toen zelf op internet gevonden.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 16:04:27 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_32920634
Dat verklaart wel waarom de assistentes er niks wisten!
Ik ga er even achteraan!
  donderdag 8 december 2005 @ 16:10:45 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_32920795
ja doe dat, maar maak je ook niet druk, want het stikt van die vlekjesziektes. en zo vaak komt die 5e ziekte niet voor als je het mij vraagt.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 21:43:23 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32929242
He bah LadyS, ik hoop dat het allemaal gewoon goed gaat!

Ik ben zo vreselijk trots op Jolie. Vandaag voor het eerst een keer weer naar de andere oppas. Ze huilde een klein beetje bij het afscheid en ik heb me de hele dag zorgen gemaakt. Helemaal nergens voor nodig, ze heeft de hele dag lekker gespeeld, goed gegeten enzovoorts. Ze heeft alleen niet geslapen maar ja, dat haalt ze vannacht wel weer in. En de vakantie-oppas zei zoiets liefs toen ik d'r bedankte voor het snelle inspringen; voor Jolie is altijd wel plek, die draait zo gezellig mee!
pi_32929934
goedzo jolie!! en ik las dat je je ook al zo knap zelf kunt uitkleden en je pyama zelf kan aantrekken, woow!

ladyS ik hoop ook met je mee dat 't iets onschuldigs was. vast! moet gewoon.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:33:28 #173
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32930647
Het is wel iedere dag opnieuw het wiel uitvinden hoor Bix maar ze probeert en ze doet en het lukt (meestal)!
pi_32943867
Fijn dat t goed ging luchtbel bij de nieuwe oppas.

Jans gaat toch weer wat intensievere logopedie krijgen. Nu toch weer een aantal keren elke week. De oefeningen thuis die lukken gewon niet. Ze houd dan de aandacht er niet bij. Bij de logopediste zelf lukt dit wel. Dat is wel vaker zo gaf ze aan, vreemde ogen dwingen. Thuis moeten we nu heel goed de klanken gaan oefenen. Nu dus de O Ze zegt heel vaak Bo, maar zegt dan Ba. Doordat ze Bo vaak ziet is het goed om met die klinker te beginnen. Ik moet dus in het overdrevene O, O Bo enz gaan zeggen. Gelukkig vond Jans het zelf allemaal weer prima en deed ze heel goed haar best. Ze was dit keer wel helemaal kapot daarna. Ze ligt nu dan ook heerlijk te slapen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32946728
Fijn dat Janneke zo goed haar best doet Jessie. Wel jammer dat het thuis oefenen nog niet zo wil lukken, maar met een paar extra bezoekjes aan de logopediste zal ze zeker zienderogen vooruit gaan. Ik heb trouwens vandaag een heel leuk en vooral leerzaam boek binnengekregen. Het heet 'Mijn eerste Van Dale' van Liesbeth Schlichting en Betty Sluyzer. Aan de hand van simpele rijmpjes en leuke illustraties wordt op speelse wijze de betekenis van 1000 woorden uitgelegd. Het is vanaf 2 jaar geschikt. Ik werd erop gewezen door de juf van Jillian, om haar woordenschat op te krikken. Echt een aanrader!
pi_32946892
Ja ik vroeg aan mijn logopediste nog naar de boekjes waarvan poejmon pas een link gaf, De bas boekjes geloof ik. Die waren inderdaad goed zei ze. Ze liet ze zien. Maar waren meer geschrikt voor kidneren emt een taalbegripachterstand. En dat heeft ze dus weer totaal niet. Dat maakt het allemaal een beetje ingewikkeld.
Ik moet aan de gang met muis, dribbel enz. En liedjes van dirk schele
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32947199
onee die dirk schele vind ik echt heel irritant. maar ja, als 't moet dan moet 't he. succes weer!
pi_32947278
Zielig ben ik he, hahaha. Ze vertelde dat daar veel herhaling in de liedjes zat. En dat de liedjes niet zo supersnel gingen. Is het echt verschrikkelijk?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2005 @ 16:04:56 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_32947320
Oh Jessie, JA!! Een paar uurtjes geleden was er een liedje over een bal een bal een bal een bal een bal een bal op tv
pi_32947323
nou ik kreeg er een cd van kado van een vriendin die 'm helemaal geweldig vond dus niet iedereen krijgt er jeuk van. maar ik wel.
pi_32947382
Dat is wel herhaling he Moussy, hahahhahahahaha.
Nou ik ga via internet eens wat liedjes luisteren met haar vanavond. Eens kijken wat ze er van vind.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32947415
Die Dirk Schele komt weleens voorbij op Nick jr. of was het nou Jetix? Maar dat zijn goede meezingliedjes inderdaad. Maar die rijmpjes uit dat van dale boek nodigen echt uit tot duidelijk uitspreken, vooral handig voor deze mama die nogal eens te gehaast aan het voorlezen is Maar het komt de uitspraak zeker ten goede. En omdat het in rijmvorm is blijft het ook beter hangen bij kinderen. Jillian heeft voor sinterklaas het boek 'mag ik een kusje?' gekregen. Dat is ook in rijmvorm en zo ontzettend lief. Kinderboeken zijn
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2005 @ 16:09:14 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_32947431
Jans heeft dus heel snel een radio op dr kamer staan
pi_32947559
Dat klinkt inderdaad lief. Jans is gek van kusjes!!!

Lol Moussy
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32947668
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:09 schreef moussy het volgende:
Jans heeft dus heel snel een radio op dr kamer staan
Of een walkman
pi_32947702
Oeps de titel is dus 'Mag ik van jou een kusje?' van Ron Schröder. Voor het geval iemand het wil aanschaffen
pi_32947822
ik zie dat er bij bol.com een inkijkexemplaar is. volgens mij hebben wij ook een boek met dat muisje, iets met tellen. heel leuk.
pi_32947881
onee, dat is toch van een andere auteur. maar de stijl lijkt er erg op. zie hier.
pi_32977692
Djulian kan zelf zijn mandarijntje pellen als het te langzaam gaat dan geeft hij hem aan Rick en kijkt dan heel lief
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:52:06 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32978469
Léon dacht vandaag ook dat hij een mandarijntje kon pellen. Ach je let even niet uit en je hele bank zit onder de geplette smurrie.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:01:11 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_32978801
Dutchie

Djulian wat knap!!!

Nick verteld hier dat hij laatst ook een leuke had... ik had vertreging met de trein, dus hij zat aan de telefoon met mij terwijl Liam met zijn fles bezig was.... alleen had ie die open geschroefd en dus stond Liam papa, nat papa, nat want die fles was volledig over hem heen gegaan...

Liam heeft weer een nieuwe uitdrukking: "kijk ff mama" zoooooo bijdehand
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:14:26 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32979245
Da's ook balen, heb je je kind eindelijk schoon in de pyama gebeurt er zoiets.
Lijkt me wel lachen als jij dan in de trein hoort wat er daar gebeurd is. Dan zou ik nog eens lekker onderuit zakken.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:18:03 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_32979337
het lag wat ingewikkelder, maar ik heb wel erg gelachen achteraf, nick gelukkig ook
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:20:06 #194
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32979399
'Kijk ff mama" Lekker bijdehand

Tom is tegenwoordig van de 'Echt niet" of "Echt ja" of "Wil ik niet!"
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:21:48 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_32979441
ook zo leuk ja
Liam zegt ook veel "nee toch???" terwijl het dan echt wel moet
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:31:01 #196
3011 E.T.
pi_32979696
Mandarijntjes, flessen..

Saskia heeft een nieuwe hobby
Eigenlijk wel drie Kopstoten geven, slaan en schoppen
Waarschuwen? Mevrouw gaat lachen... , handen stevig vastpakken? Mevrouw gaat lachen.. Op de gang? Mevrouw gaat rustig spelen daar...
Ze vindt het gewoon een leuk spelletje en ik heb nog niets gevonden dat genoeg indruk maakt qua straffen

Ow ja.. dacht ik al tijden dat peuterpubertijd meespeelde.. Dat was nog niks Afgelopen week heeft de peuterpubertijd in volledige hevigheid toegeslagen Samen met "ik ben twee dus ik zeg nee" .. (oh nee.. ze zegt 'nee joh!')

Gelukkig heeft ze ook nog wel d'r lieve en leuke momenten.. Anders had ik er echt ff geen moer aangevonden op 't moment..
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:36:30 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_32979860
ow zoooooooooo herkenbaar ET. Met dat slaan en schoppen en dan lachen... ik zet Liam in de box en dan mag ie het een tijdje uitzoeken. meestal zegt ie dan na verloop van tijd zelf weer "wuisteren mama, Jam wief".
En idd, gelukkig zijn er lieve en leuke momenten, ik vind het best een moeilijke periode
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:17:05 #198
3011 E.T.
pi_32980991
Ik heb geen box meer staan (helaas, bij een evt. volgende gaat dat dus wel anders!).

Maar ik vind dit ff geen leuke fase (*voorhoudt* het is een fase, het is een fase)
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:18:18 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_32981026
In de kinderstoel zetten met de rug naar je toe helpt ook nog wel eens...
stormy waters...
sailin'
pi_32981135
ET, ik had laatst een gesprek op 't CB over 'straffen' en de wijkverpleegkundige zei toen iets dat ik wel zinnig en ook geruststellend vond: ook al lijkt je kind er geen 'last' van te hebben (bijvoorbeeld het op-de-gang-verhaal, het gaat er vooral om dat hij/zij merkt dat jij grenzen hebt (en stelt).

maar die kopstoten enzo lijken me ook erg vervelend. succes ermee, hopelijk zijn deze kuren snel voorbij.
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:24:33 #201
3011 E.T.
pi_32981193
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:18 schreef Belana het volgende:
In de kinderstoel zetten met de rug naar je toe helpt ook nog wel eens...
die had ik ook al bedacht idd..
heb daar nog een beetje twijfel over wel.. die stoel is natuurljjk ook verbonden met het eten.. en dat is ook al zo'n drama (ik ben blij als ze 2 happen eet) en met die tripp-trap moet ze een beetje meewerken anders krijg ik haar er niet in zonder d'r benen te breken..
Maar als die gang 'te leuk' blijft gaat dat toch echt gebeuren
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:26:41 #202
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32981260
Oei Saskia, wat doe je?
Lijkt me erg lastig. Maar misschien stelt Bix post je iets gerust.
Léon weet dondersgoed wanneer hij fout zit. Ik dwing hem mij dan aan te kijken, maar tegenwoordig biedt hij weerstand. Koppie omlaag, vinger onder de kin, maar stijfkoppig!
Maar ik denk dan maar, het feit dat hij bewust weerstand biedt geeft wel aan dat hij het wel door heeft.
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:27:17 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_32981281
Liam eet ook slecht op het moment, het hangt allemaal samen geloof ik.
Overigens heeft Liam geen negatieve associatie met de box hoor, hij speelt er ook nog wel eens gewoon in, dus ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn.
Maar het is moeilijk he, je voelt je soms vrij machteloos en ik vind soms een paar uurtjes rust op het moment erg prettig

Op dit moment heeft Liam weer in zijn hoofd dat ie "wakke" is en is het dus brullen geblazen... zucht...
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 december 2005 @ 22:33:36 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32981501
Ik denk dat ze maar eens gewoon ouderwets een pak op d'r lazerij moet hebben
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:35:09 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_32981556
soms denk ik dat ook swets
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 december 2005 @ 22:39:06 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32981677
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:35 schreef Belana het volgende:
soms denk ik dat ook swets
Nou, mijn tolerantie drempel ligt wat lager dan die van E.T. en ondanks dat ik erg geloof in de moderne inzichten van het negeren van gedrein en op de gang zetten bij slecht gedrag, wil ik nogal eens door de knieen zakken, haar (heel) stevig bij een arm pakken en op een zeer luide verontwaardigde toon toespreken dat ze moet KAPPEN.. NU!! .

Maar ze is bij mij in de regel minder vervelend dan bij E.T.... Nu is ze ook minder knuffelig bij mij dan bij E.T., dus of mijn opvoedkundige kwaliteiten er wat mee te maken hebben, of dat ze bij mama gewoon NOG vertrouwder is omdat ze die de hele dag ziet laat ik maar in de midden
pi_32981863
E.T. en Swets, ja, het is écht een fase. Ik kan een heel verhaal op gaan hangen over mini-MUUS, maar zo in het kort kan het ook. Het. Is. Een. Fase!

HOUD MOED! OOIT ZAL HET OVER ZIJN!

.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:46:07 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_32981864
nou, ik merk wel dat het vervelende gedrag vooral voorkomt in de meest vertrouwde omgeving LOL
ach het is gewoon heel moeilijk, ik heb ook niet altijd geduld hoor, betrap mezelf soms ook op geschreeuw. hetzelfde geldt voor nick. Maar het is een fase swets, het is een fase....
stormy waters...
sailin'
pi_32981894
oh swets maar dat werkt ook op z'n tijd heel goed. alleen als je dat altijd doet is 't zo weer uitgewerkt, en al snel knijp je dan nog harder in die arm dan je eigenlijk zou willen, en/of merk je dat je gewoon ordinair staat te schreeuwen tegen je kind . het is echt heel fijn om alternatieve manieren om met zulk gedrag om te gaan paraat te hebben. zeker in zo'n periode waarin ze wel erg vaak bezig zijn je grenzen te verkennen. en het werkt op den duur ook écht beter, is mijn ervaring.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 december 2005 @ 22:48:43 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32981940
Saskia's tolerantiedrempel ligt op mijn nivo, dus inderdaad lijkt het me een hellend vlak dat stevig grijpen in dat armpje

Laten we hopen dat het een Fase is en niet gewoon papa's genen .
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:49:32 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_32981963
lijkt me sterk dat jouw genen hier ook rond zouden lopen iig
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 december 2005 @ 22:50:19 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32981988
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:49 schreef Belana het volgende:
lijkt me sterk dat jouw genen hier ook rond zouden lopen iig
Ik heb ongeveer een emmer ingeleverd in het Dijkzicht in de afgelopen 10 jaar ivm vruchtbaarheidsonderzoeken.

Je weet maar nooit wat er allemaal mee gebeurt is.
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:52:39 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_32982056
ja maar die van jouw zijn toch heel langzaam? dat redden ze niet tot aan het westfries gasthuis
stormy waters...
sailin'
pi_32982231
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:52 schreef Belana het volgende:
ja maar die van jouw zijn toch heel langzaam? dat redden ze niet tot aan het westfries gasthuis

Hier hebben we een nieuwe "mamaikbenwakkertekst" sinds gisteren: Nu roept hij: "Mama, ik wil een kussie , ik ben uitgerust "

Dat straffen leek hier ook een tijd geen invloed te hebben E.T. maar de kracht van de herhaling werkt hier toch wel.
Alhoewel ik erop zit te wachten dat Sven eerst alvast in de hoek gaat staan om daarna pas iets uit te vreten wat niet mag
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:00:27 #215
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32982267
Als Tom iets gedaan heeft wat niet mag rent hij vanzelf naar de gang...om daar het behang van de muur t gaan trekken
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:03:32 #216
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_32982367
Voordat Kai iets doet wat hij niet mag roept hij "eheh" en gaat hij nee zitten schudden. Als ik jullie verhalen zo lees staat ons nog heel wat te wachten
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_32982401
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:59 schreef easy-going het volgende:
Alhoewel ik erop zit te wachten dat Sven eerst alvast in de hoek gaat staan om daarna pas iets uit te vreten wat niet mag
Piet vraagt er tegenwoordig ook zelf om: 'Piet moet éven op de stoutstoel he mama?' (terwijl hij van mij nog niet eens een waarschuwing gehad heeft). tsja, het is een verfoeilijk woord, dat 'stoutstoel' maar 't werkt hier beter dan de gang, daar liep hij iets te veel te keten bij de WC.)

en belana!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 december 2005 @ 23:05:04 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32982409
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:52 schreef Belana het volgende:
Vergeet niet dat we regelmatig in die buurt vertoeft hebben. Ik sluit niets uit in ieder geval
pi_32982512
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:04 schreef bixister het volgende:

[..]

tsja, het is een verfoeilijk woord, dat 'stoutstoel' maar 't werkt hier beter dan de gang, daar liep hij iets te veel te keten bij de WC.)
Hier dus de hoek Vanmorgen stonden we bij de slager, zegt hij : "Kijk mama, hier hebben ze ook een hoek" en hij ging er staan.
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:11:13 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_32982568
whahahahaha Sven!!!
stormy waters...
sailin'
pi_32983035
  zondag 11 december 2005 @ 14:58:00 #222
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32988948
als ik het goed heb was jij dat he livelink.
bij de trekpleister hebben ze pipi verhalen op cd voor 2 euro

sven
pi_32989097
Sven hahahahahhaha, dan kom je toch zeker niet meer bij easy?

Jans is echt een meid. Pfff gillen, katten dr zin doordrijven, dr gelijk willen halen enz (niet dat alle vrouwen zo zijn natuurlijk )
Op de gang staan is nog steeds niet leuk. Het is veel leuker om dan keihard te gillen behang te scheuren tegen de deur te schoppen of er gelijk weer af te rennen. En als ik de bank voor de deur schuif en denk zoek t nu maar ff uit, dan plas je natuurlijk gewoon alles onder Soms pfff dan weet ik het echt ff niet meer.
Als ik alleen met ze ben bijvoorbeeld en ze even alleen moet laten omdat ik moet douchen of wat dan ook. Afspraken van te voren maken werkt niet. Allebei appart in een kamer werkt niet (Alles werkt wel voor Bo, maar Jans blijft Bo opzoeken en pesten, slaan enz) Dan maar even ruzie. Maar lekker douchen is anders
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32995385
Wat lees ik hier nou LadyS zwanger van harte meid wat leuk nieuws!

Als ik het zo lees zijn al onze kinderen hetzelfde. 't Zijn allemaal boefjes.
Tegen mij: "Jadey hoeft niet naar bed hè?"
*rent naar papa* "Jadey hoeft niet naar bed hè papa?"
Het uitspelen begint nu al
  zondag 11 december 2005 @ 21:31:46 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_32999032
Jadey, die is ook goed
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 december 2005 @ 06:33:18 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_33035320
pffff.... daar zit ik dan... Liam was een uur geleden al wakker en dan gaat ie dus echt niet meer slapen...maar na een uur is ie moe en wil ie zelf naar bed.... maar ik ben dus wakker.
Wat is er gebeurt met mijn makkelijk slapende, goed etende ventje??? Ik mis die tijd dat ik tot 9 uur mocht uitslapen van hem
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:50:09 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_33035960
Ik kan hem sowieso wel achter het behang plakken, want het is alleen maar schreeuwen en janken en niks is goed
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:01:05 #228
30488 coolbabe
My little pwny
pi_33036102
Houdt moed Belana *aai* Het is echt maar een fase!
pi_33036280
Lastige dagen zijn dat he Belana!

Sterkte!

Slaapt hij nu? Als Sven wel eens zo'n ochtend heeft en ik een lange, lange dag voorzie is hij meestal na een slapie weer helemaal in zijn goede humeurtje terug!
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:16:07 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_33036303
nou, dit was na zijn extra slapie
ach, het is gewoon one of those days, komen we ook wel weer doorheen
we gaan straks lekker ff wandelen ofzo, frisse lucht in.
hij heeft gisteren bij de oppas niet geslapen en dat is een oorzaak...
we eten nu ff lekker een broodje zometeen en dan gaat het ook wel weer beter.
thanks meiden, ik weet het, het is een fase...
stormy waters...
sailin'
pi_33036305
Dat helpt hier ook. Als ie chagerijnig is, hup zijn bedje weer in en slapen maar. Of gewoon even opzichzelf zijn. En dan is ie bijna altijd weer gezellig.
Belana, sterkte.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:12:41 #232
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33038466
Hier ben ik dan eindelijk eens! Ik vergat elke keer dat Noa nu in dit topic hoort... erg he!

Nou, hier is Noa dus... (even een fotootje erbij...)

dinsdag 13 december 2005 @ 11:22:38 #233
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33038662
O wow! Noa ookal weer dreumes!
Jullie kiezen een mooi moment om hier te komen iig, net nu alle dreumesen/peuters de ouders enórm aan het testen zijn.
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:11:22 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_33048947
Haaai Noa welkom

Uiteindelijk hebben Liam en ik toch nog wel een ardige dag gehad, los van de echt ontzettende poepluier waarbij het echt uit zijn pijpen liep
stormy waters...
sailin'
pi_33049787
Noa
  Jubileum moderator dinsdag 13 december 2005 @ 21:23:11 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33054696
Ha Noa!

Bram en Iris groeien steeds meer naar elkaar toe. Dat half jaartje verschil gaat steeds minder uitmaken lijkt me. Natuurlijk maakt Bram langere zinnen en zijn woordenschat is groter maar verder lijken ze steeds meer op elkaar. Ook heerlijk om te zien dat ze soms in precies dezelfde (irritante) fase zitten. Zo zijn ze allebei heel erg bezig met uitdelen en is er dus regelmatig "ruzie" over wie er vandaag nou weer mag uitdelen.
Ze hebben allebei grenzeloze fantasie en kunnen heerlijk samen spelen. Iris heeft van Sinterkarin een kaptafel, met kam en borstel en krulspelden e.d., gekregen samen met een fohn die geluid maakt. Bram gaat vriendelijk voor Iris zitten en laat zijn haar doen, compleet met speldjes en staartjes.
Ze helpen elkaar ook in situaties die ze zelf nog niet de baas zijn, zo maakt Bram voor Iris de verpakkingen van koekjes open en doet Iris Brams rits los als zijn jas uit moet.
Vandaag gingen ze samen wandelen met de poppenwagen, Bram geeft regieaanwijzingen "Iris jouw handje hier, Brams handje daar" en nog even zwaaien en daar gingen ze "boodschapjes doen".
Het is puur genieten om die 2 zo samen te zien, je zou bijna een tweeling willen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33055597
waah ik zie 't helemaal voor me, Bram bij kapper Iris. geweldig, ook dat samen boodschapjes doen!

Liam, niet ziek aan 't worden hoop ik?

Jadey hihi slim aangepakt hoor! en, trappen ze er al in?

ik vind 't bij Piet ook weer hard gaan momenteel, hij begrijpt alweer zoveel meer dan een tijdje terug, en is daardoor ook weer een stuk makkelijker 'hanteerbaar', al klinkt dat wat mechanisch. maar je kunt 'm gewoon beter dingen uitleggen en aanspreken op iets waar we 't eerder over gehad hebben. bovendien is z'n fantasie ook een grote vlucht aan 't nemen, hij kan geweldig leuk spelen de laatste tijd (dat is hier ook wel eens anders geweest, belana). álles is een 'auto' tegenwoordig, van een stokbroodje dat ie een beetje indeukt, of de vork die dan over de rand van 't bord rijdt, tot de schaar want omgekeerd zijn die ogen toch net wielen? trouwens ik las dat janneke al kan knippen? dat vind ik heel knap. piet heeft klei met o.a. een schaartje erbij gekregen, en dat schaartje vindt ie interessanter dan de klei zelf, maar het lukt hem echt niet om er ook maar iets knipperigs mee te doen. dus dan er maar weer een auto van maken he.

Noa, welkom hier! net grote zus geworden en dan ook nog gepromoveerd tot dreumes, het is niet niks!

Piet is heel veel 'baby' aan 't spelen, en wil dan een speentje enzo. (en Anna doet 'm in alles na dus die pakt dan maar al te graag die speen af en zit tegenwoordig soms ook ineens een uur met een speen in haar mond, terwijl ze die dingen nooit wilde! )
verder is ie erg gek met Anna, wil dolgraag samen met haar spelen en doet z'n uiterste best om haar steeds mee te krijgen in dat plan. hij heeft daar hele uitgekiende tactieken voor ontwikkeld, dan gaat ie naast haar zitten en haar precies nadoen bijvoorbeeld. of even een gek geluidje maken zodat Anna moet lachen. en dan heel hard wegkruipen in de hoop dat Anna achter 'm aan kruipt, waarop hij 't weer uitgiert van 't lachen "oooh, Anna gaat me PAKKEN!!!" Anna vindt 't allemaal wel prima om zo entertained te worden, hoewel zij ook heel onverstoorbaar haar eigen gang kan gaan.

hij praat veel in de derde persoon (à la de LMK zeg maar. ), al weet hij dondersgoed wat ik en jij betekenen hoor. en als ie iets van mij gedaan wil krijgen dan zegt hij vaak de zin die hij zou willen dat ik 'm zeg. bijvoorbeeld hij vraagt of hij nog een koekje mag. en ik zeg 'nee'. dan zegt ie "nou vooruit dan, voor deze keer". en hij schroomt ook niet om over z'n gevoelens te praten ik krijg heel vaak "Piet houdt heel veel bij mama" (nou ja ik weet wat ie bedoelt... ) te horen. en gisteren was ik even aan 't spelen/knuffelen met Anna. Piet stond een eindje van ons vandaan in de kamer en zei "Piet voelt zich een beetje alleen". aaah! en daarnaast zijn er allerlei dingen die hij ineens eng vindt. dan komt ie mij vertellen wat ie eng vindt, en dan moeten we er samen nog eens naar gaan kijken en dan gaat 't weer. bijvoorbeeld de wc vanmorgen, of een manshoog 'ijsje' dat voor de snackbar staat. nou ja al met al vind ik 't een super leuke tijd nu, en 't gaat echt zo snel allemaal. ik zat net weer wat foto's uit te zoeken van de afgelopen maanden (we lopen vreselijk achter met bestellen, ben als de dood dat de pc het weer eens begeeft). maar als je dan ziet wat voor jochie 't nog was in mei/juni! zo gek dat je dat ondertussen nauwelijks merkt, die veranderingen, maar als je terugkijkt is 't gewoon soms schrikken hoeveel 't er zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 13-12-2005 21:55:32 ]
pi_33055608
Ik merk nu de afgelopen paar dagen dat Morgaine in ene een sprongetje heeft gemaakt in de taal ontwikkeling. Ze zegt in ene veel meer woorden en probeert nu ook meer na te zeggen.
Ze zegt nu steeds open en dicht (bij deuren etc), anni ( aan doen), vigtug (vliegtuig, was eerst zaza), ammen (kammen), amerie (america, berend botje liedje), bed, kijken etc. Ik ben heel erg trots dat ze nu in ene zo snel gaat.
pi_33055758
Lois en Bix, wat beschrijven jullie dat goed zeg!
Zie het allemaal helemaal voor me. En wat goed dat Piet kan vertellen hoe hij zich voelt zeg. Dat maakt het allemaal een stuk begrijpelijker volgens mij.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:15:02 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_33056417
Wat een lieve verhalen van Bram en Iris en Piet en Anna . Dat maakt het allemaal zo ontzettend leuk.

Even een klein vraagje. Job praat al best veel, maar zegt nooit zijn eigen naam. Als ik hem vraag om eens Job te zeggen, zegt hij gewoon "Nee".
Ik heb hem er echt niet op kunnen betrappen dat hij het zelfs maar een keer per ongeluk heeft gezegd.
Hoe zit dat bij jullie dreumesjes, zeggen die wel hun eigen naam?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:20:35 #241
3011 E.T.
pi_33056632
Even snel tussen het troosten door... Wanneer kwam de tweede set kiezen nou ongeveer? Was dat niet zo rond de tweede verjaardag ergens?

heb hier nl. een kind dat al een paar avonden/nachten steeds moet huilen en we snappen niet zo goed wat er is. Nou heeft ze vanavond een vuurrode en gloeiende wang dus ik dacht aan kiezen.. Kan dat een beetje kloppen? Of moet ik bij zo'n gloeiende wang aan iets anders denken?

En nu hopen dat zetpil een beetje snel gaat werken.. (en ze daarna doorslaapt... dit was de laatste )
pi_33056714
livelink, piet zei al vrij vroeg z'n eigen naam (of dingen die daarvoordoor moesten gaan, zoals 'tiet' ).

ET, zou best kunnen hoor, dat 't kiezen zijn. hier kwamen ze erg verspreid door de tijd, geen idee meer precies hoe en wat. ik kon 't ook niet altijd even goed zien omdat hij me er niet naar liet kijken/voelen. arme saskia, hopelijk slaapt ze goed op die zetpil en is datwaarzelastvanheeft snel voorbij!
  Jubileum moderator dinsdag 13 december 2005 @ 22:22:55 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33056726
Meestal rond de 2e verjaardag inderdaad ET en ik denk bij een vuurrode wang ook aan kiezen.

Iris heeft ze trouwens nog steeds niet, de 2e ronde kiezen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 13 december 2005 @ 22:24:22 #244
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33056778
Iris zei ook al vrij vlot haar eigen naam, Eva pas na langere tijd.

Leuk beschreven ook Bix, ik geniet helemaal mee.
Grappig dat "eng" vinden, dat heeft Iris ook ineens. Alles is "eng" of "beetje eng" of "heleboel eng".
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel dinsdag 13 december 2005 @ 22:46:00 #245
2628 Karin
pi_33057529
Ow wat heerlijk al die verhalen van lekkere eigenwijze peuters te lezen

Bram kon al heel snel zijn naam zeggen maar ik zeg die ook wel 100000 x per dag.
Bram en ik hebben de hele dag door felle discussies lijkt wel! Wat kan Bram koppig zijn van wie zou hij dat nou weer hebben? "Bram we gaan .......(aankleden/luier verschonen/broodje eten/boodschappen doen/troep opruimen)" Echt niet. Echt wel. Echt niet. Echt wel. Nee Bram we gaan echt even ........ Neehoor. Jawel hoor. Neehoor zeker weten niet. Moet af en toe wel vreselijk lachen, hij probeert zich overal uit te lullen.

Zijn fantasie is echt heel erg leuk om te zien. Zo zat hij vanavond Peets haar te kammen (dat is erg hot op het moment) en met zijn handjes erin te plukken. "zow, alle haartjes weg" En ging hij alle haartjes bij mama erbij doen Dus Peet pakt zijn haartjes en plakt die weer op zijn eigen hoofd. Bram dat weer terug doen. Tis dus een heel ge-heen-en-weer geweest met haar.
Eva en Iris hebben een vangnetje met visjes erin voor in bad. Dat vond Bram ook wel erg interessant en toen wij van de week naar het bad toe gingen ging hij opeens eerst in de keuken lopen rommelen. Daar had hij een zeef met handvat gezien en die moest dus mee in bad, soort van vangnetje en daar ging hij dus zijn eigen badspulletjes mee vangen
En kleien is hier ook vreselijk hot! Bram heeft een ding waar je sliertjes mee kan maken en die worden dan allemaal aan elkaar gemaakt en dan heeft hij een "watergeven".

Het gaat echt heel hard op het moment. Aan de andere kant kan het ook echt mijn kleine ventje zijn. Als hij verdrietig is moet hij altijd "mama hebbuh" en kruipt hij bijna in me. Heerlijk even knuffelen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:58:18 #246
3011 E.T.
pi_33057909
De zetpil lijkt z'n werk te doen.. Het is stil
Nu hopen dat 't ook stil blijft... Afgelopen nacht was het tussen 3 en 4 bal en waren wij allebei klaarwakker dus. Ook mede de schuld van 8 (!) muggen die in onze slaapkamer zaten (waar die nou ineens vandaan komen maar volgens mij hebben we er 7 te pakken gehad tot nu toe, ik hoop dat die 8e vannacht ergens anders z'n heil zoekt)

En ik heb nog een zetpil gevonden, er zat er nog een in de luiertas Mocht het vanacht dus toch weer drama worden, dan heb ik nog een zetpilletje (hoewel 't wel drama is om die dingen te geven tegenwoordig )
pi_33058155
Leuke peuterverhalen hier

Sven heeft tegenwoordig fantasiecentjes Mama, ik heb centjes hier, blauwe en groene, alsjeblieft, en dan moet ik mijn hand ophouden en legt hij de centjes erin
Soms ligt hij al in bed en dan ligt hij te roepen, Mamaaaa, ik moet mijn centjes nog aan je geven

En alles nadoen he, het wordt zelfs makkelijk soms. Ik had gisteren mijn toetje op (zo'n monading in een plastic bekertje) pakt hij het uit mijn handen, loopt naar de keuken, gooit het bekertje in de afvalbak, loopt met het lepeltje naar de afwasmachine, trekt de deur open, trekt het rekje naar voren, stopt het lepeltje in de bestekbak, duwt het rekje terug en doet de deur van de afwasmachine weer dicht
Vanmorgen deed hij bij de oppas hetzelfde met haar koffiekopje, alleen had zij graag nog een bakje koffie gehad
pi_33066088
Ik had stiekem weleens in dit topic gelezen, maar tis toch anders als je kleintje er ook echt 'hoort'...
Leuk zeg, die peuterfantasieën, praatjes, en ontwikkelingen...

Wat Noa de laatste tijd doet is mij dingen geven als ik dat vraag... bijvoorbeeld als ze de sleutel uit de kastdeur haalt (die vergeet ik nog weleens eruit te halen) ... ze weet dat ze daar niet mee mag spelen en als ik dan vraag of ze hem 'even aan mama komt geven' o.i.d. dan komt ze met een grote glimlach naar me toe gelopen/gekropen (meestal laatste ) en geeft hem nog ook!

Een voordeel van het peuter-zijn vind ik ook dat ze niet álles meer in hun mond stoppen (hoewel de dingen die ze juist NIET in haar mond moet stoppen het interessantst zijn, zoals papier en karton... (en op de één of andere manier weet ze altijd wel aan zoiets te komen omdat papa en mama ook niet altijd goed opletten...)

Laten jullie je kindjes ook TV kijken? Noa vindt het prachtig... maar ik vraag me af of het niet slecht is voor haar ogen als ze er te dicht bij staat. Nu kan ik haar er bijna niet bij vandaan krijgen als hij aan staat, want dat beeld is toch echt veel leuker als je met je neus er bijna op staat...
TV gaat dus niet al te vaak aan...

easy-going: geweldig, die volgorde van handelingen... knap vind ik dat!! Kun je nagaan hoe je zelf geobserveerd wordt... (oeps! )
pi_33079709
Livelink, hier ook een die weigert zijn naam te zeggen. Dus als hij een na-aap bui heeft, zeg ik quasi nonchalant: Dylan, Dy-lan. Dylan zegt: nee nee. En dat terwijl hij zichzelf wel Dinnen noemde toen hij echt net woordjes begon te zeggen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 14 december 2005 @ 20:02:17 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_33080038
Oh, gelukkig Beefcake. Ik ben dus niet de enige met zo'n eigenwijs jongetje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:06:04 #251
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33080158
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:52 schreef beefcake het volgende:
Livelink, hier ook een die weigert zijn naam te zeggen. Dus als hij een na-aap bui heeft, zeg ik quasi nonchalant: Dylan, Dy-lan. Dylan zegt: nee nee. En dat terwijl hij zichzelf wel Dinnen noemde toen hij echt net woordjes begon te zeggen.
Hé Dinnen, precies zo sprak Ewen het vanmorgen ook uit(alleen hij is bijna drie, mijn kleine oliebol )

ik was vanmorgen alvast even aan het oefenen met hem voor de komende meet
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_33084004
Wat leuk die verhalen en zóóóó herkenbaar
Onze lieve kleine huishoudhulpjes, Jadey doet de deur open voor de hond en de kat, brengt manderijnenschillen naar de prullenbak, bregnt de telefoon als die over gaat doet de natte was in de droger en ga zo maar door. En allemaal uit vrije wil hè, ze vindt het helemaal het einde om mee te doen.

Jadey is ook bezig met enge dingen. De parkiet van mijn vriendin is eng, de papegaai van de snackbar daarintegen weer niet, als we uit het kdv naar buiten lopen en het is al donker, als de hond hard blaft , de mega olliebollenkraam bij het winkelcentrum "is niet eng hè mama?"

Moet er nu ook aan denken dat ze vaak bevestiging vraagt over bijvoorbeeld niet naar bed hoeven, niet hoeven eten, niet tandenpoetsen, wel naar school toe, oma kijken..... en dan net zolang vragen tot we antwoord geven.
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 21:40:15 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33084071
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:05 schreef easy-going een heel verhaal over Sven
Dat afwasverhaal Onvoorstelbaar, kreeg je je mond nog dicht? Jeutje

Dat denkbeeldige is helemaal geweldig he? Iris en Bram hebben altijd een denkbeeldige pizza in hun handje. Die moet dan zelfs eerst de denkbeeldige oven in voor Karin en ik hem kunnen eten. Die handjes zijn dan ook helemaal zogenaamd gevouwen om een stukje pizza, echt super om te zien. Denkbeeldige broodjes kroket, pannekoeken, glaasjes cola en zelfs broodjes poep (voornamelijk leuk om mijn gillende reactie) doen het ook erg goed.

Iris had afgelopen zondagavond zo'n oorpijn dus die lag eventjes bij mij in bed. Er kwam van alles onder mijn kussen vandaan, kon zo een denkbeeldige snackbar openen.
Terwijl ik steeds weer streng sprak dat ze nu echt moest slapen bleef ze maar overeind komen met nog een pizza of om nogmaals het licht aan te doen. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik tegen haar zei dat ze NU moest gaan slapen anders zou ik haar weer in haar eigen bed stoppen. Ze ging wel omhoog, probeerde te gaan zitten en toen ik dreigend "Iris!" zei veranderde ze ineens van koers (alsof ze dat altijd al van plan was), sloeg haar armen om me heen en zei "mama ik vinne zoooooo lief!"
UItgeluld was ik
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 december 2005 @ 21:44:44 #254
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33084243
Owwww dan smelt je helemaal he Lois, hoe moet je dan nog streng doen?
pi_33084397
Lois Wat zijn ze uitgekookt he, die kleine ratjes schatjes!
  donderdag 15 december 2005 @ 07:34:54 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_33094230
Hoe is het nou met saskia?

uitgekookt zijn ze ja
Moet zeggen dat Liam vandaag beter te pruimen lijkt. Hij heeft ook tot 7 uur geslapen en dat is al lang niet meer gebeurt Hij is helemaal uit zichzelf lekker aan het spelen
Kan mama even rustig wakker worden

Wat een leuke verhalen weer allemaal
Liam zegt trouwens iets wat op "wjam" lijkt als ie zichzelf bedoeld. Hij kan de L niet zeggen, dat word altijd een W.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 13:21:47 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33100226
Even verdergaande op ons gesprek in Z&G (hier past het beter)

Weet je hoe het gaat? Dan heb ik mijn handen vol en sta al een paar treden lager op de trap. Dan moet ik ook nog een speeltje, die hij nét heeft gevonden, van hem vasthouden en dan spreidt hij zijn armpjes en laat zich voorover vallen tegen mij aan. Als ik dan niet reageer ligt ie onder aan de trap. Dus al een paar keer opgepakt en weer achterstevoren op de trap gezet, maar dan begint hij te jammeren en moet ik hem oppakken. Hij laat zich dan iedere keer weer tegen mij aan vallen. Wel lastig hoor. Zeker nu de klachten meer worden en hij het altijd netjes gedaan heeft. Alsof hij het aanvoelt ofzo.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:36:24 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_33100600
die kleintje voelen haarfijn aan dat jij hem toch wel gaat tillen ja
nee ik snap wat je bedoelt, ze zijn daar goed in. maar toch proberen vol te houden denk ik. vandaag wilde Liam de trap af lopen, maar dat kan ie natuurlijk nog niet, toen ging ie op zijn billen naar beneden, misschien vind Leon dat wat? zeker een trap of of af tillen vind ik zooooo zwaar!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 13:58:07 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33101159
Ja en soms heb ik mijn andere hand dan dus ook al vol.
Maar Léon kan dus wel die trap af. Dus hij draait zich netjes om en laat zich met de voeten naar beneden en zijn buik richting trap tree voor tree naar beneden glijden. Waarom nu ineens die omslag is?
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Even doorpakken dus weer. Ik ben er vanavond niet, maar ik zal het mannetje even de opdracht geven door te pakken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 15:22:21 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33103319
Pff, Saskia snapt helemaal niets van de trap. Die zou zich zo in het gat storten.
Ze durft nog geen drempel over te stappen zonder zich vast te klemmen aan een deurpost, maar de trap zou ze zo vanaf lazeren.
pi_33103391
gewoon samen op de bips de trap af, jij met je fat ass aan de smalle kant uiteraard, je kind aan de veilige zijde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 15 december 2005 @ 15:27:25 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33103467
Heb ik dan zo'n slim kind?
Ja nu dus niet meer hè.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 15:30:21 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33103557
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:27 schreef dutchie het volgende:
Heb ik dan zo'n slim kind?
Ik weet niet.
Saskia kan wel worteltrekken en machtsverheffen enzo, en ze zingt het volkslied uit volle borst mee. Doet Leon dat ook al?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:32:23 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_33103613
pffff..... dat deed Liam al met 3 maanden swets....

stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 15:34:07 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33103670
Saskia nu pas?
Ik kreeg vanuit de baarmoeder dat al in morse door.
Léon begint volgende maand aan zijn doctoraal.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:35:23 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_33103705
whahahahahahaha
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 15:37:58 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33103780
Ik zal d'r gelijk op d'r flikker geven vanavond
Lui kreng
  donderdag 15 december 2005 @ 16:14:09 #268
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33104990

Niet doen hoor, daar is ze veel te lief voor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 16:51:33 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33106166
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:14 schreef dutchie het volgende:

Niet doen hoor, daar is ze veel te lief voor.
Volgens moeders was dat vandaag niet de juiste beschrijving voor Saskia .
pi_33106566
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens moeders was dat vandaag niet de juiste beschrijving voor Saskia .
laten we Saskia eens vragen hoe ze moeders vandaag zou beschrijven
  donderdag 15 december 2005 @ 18:22:47 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33108460
Zo zou je het ook kunnen stellen Milagro.
  donderdag 15 december 2005 @ 22:54:13 #272
3011 E.T.
pi_33118070
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:03 schreef milagro het volgende:

[..]

laten we Saskia eens vragen hoe ze moeders vandaag zou beschrijven
"ik mag ook niks hier in dit huis "
pi_33120330
Soms denk ik wel eens dat ik beter al het speelgoed weg kan geven, er wordt toch alleen maar aan de dingen gezeten waar niet aangezeten mag worden Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft en er zijn goddank ook gezellige en lieve dagen of momenten bij. Maar soms doe ik liever zoiets met Dylan: Over de bank rennen is een favoriet op het moment en dan leuk hard lachen als ik boos word en hem van de bank sleur
  vrijdag 16 december 2005 @ 06:04:20 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_33124177
Ow ze zijn echt allemaal hetzelfde
stormy waters...
sailin'
pi_33126366
Hier speelt Thijs nog redelijk goed met zijn speelgoed, alleen moeten wij het hier bergen voor de hond want die knaagt graag aan het little people spul.
Van de week kon ik hem eindelijk betrappen en dat heeft hij geweten

Thijs is wel ondertussen aan het uitproberen geslagen en mama testen tot hoever hij kan gaan en je dan aankijken met zo een giga lieve bigsmile dat je hart bijna smelten gaat...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33131491
Ohjee Dino heeft weer knabbelbuien? Idd gewoon goed op zijn donder geven hoor, hij weet dat hij het niet mag!!
Thijs lekker ondeugend We moeten snel weer afspreken hoor, wil wel weten hoe groot Thijs nu is!!!

Djulian speelt behoorlijk nu met zijn speelgoed, hij kan tijden bezig zijn met dingen op tafel neerleggen en dan kijken hoe ze rollen. Of mee helpen met vegen, hij pakt de bezem en dan gaat hij de hele kamer door. Verder is klimmen zijn favoriete bezigheid en dat is iets waar we dan niet blij mee zijn. Zo is hij van de week al van de bank gevallen, tegen de punt van de tafel Of op de beureaustoel en dan stiekem achter de computer zitten en alles op hol laten slaan.
Zingen vind hij geweldig en muziek moet ook de hele dag aan staan het liefste. Tegen zijn kouwe pootjes hebben we ook wat gevonden, want meneer trok iedere keer zijn sokken uit en daarna zijn broek, maar dat is veels te koud nu en loopt hij dus nu in een winnie the pooh mailot.
Het is echt een heerlijk ondeugend leergierig ventje die aardig begint te babbelen
pi_33131612
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:54 schreef E.T. het volgende:

[..]

"ik mag ook niks hier in dit huis "
jezus, mam, doe niet zo a-relaxed, mens
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 december 2005 @ 21:36:32 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33145810
En wederom eentje in de catagorie 'op je woorden passen'.
Vandaag een item op het nieuws dat ze in rotterdam de digitale pas voor het OV hebben ingevoerd.

En een geinterviewde mevrouw zegt 'Volgens mij kijken ze nu op het aantal kilometers dat je reist en ben je dus goedkoper uit dan met de strippenkaart'

Waarop ik 'Natuurlijk niet, trut' zeg.
'Trut' zegt Saskia er direct achteraan .
  Jubileum moderator zaterdag 17 december 2005 @ 19:49:05 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33168756

Zo hoor je hier regelmatig uit 2 keeltjes "ooooww sssit!" als er iets omvalt.

Noah welkom hier
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33171869
hier wordt ook ieder onvertogen woord ingewreven hoor. "papa zei kut!" "mama, papa zei kut!" "MAMA, papa zei kut!" "o, zei papa kut jongen" "ja, papa zei kut". "aha".

(negeren of er juist wel op reageren -of het de normaalste zaak van de wereld is-, het maakt allemaal niks uit, op een of andere manier voelen ze haarfijn aan wat de niet-zo-nette termen zijn.)
  zondag 18 december 2005 @ 10:13:40 #281
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33184183
Jolie was vanmorgen in de kast geklommen en omdat ik dat echt te gevaarlijk vind had ik d'r voor straf even weggezet. Maar ze zat er in tegenstelling tot de vorige keren zo tevreden bij dus ik vertrouwde het niet. Zie ik ineens d'r mondje bewegen, zit ze een Fisherman's Friend op te eten aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah niks is veilig hier in huis, zelfs niet op minstens 1 meter 20 hoogte.
pi_33186086
Sterk spul hè dat Fishermans Friend! Vond ze het niet vies?

Hier dacht ik van de week ook eens leuk te zijn en pannenkoeken te bakken. Zal Morris wel lekker vinden dacht ik nog. Jaaaaren niet gegeten zelf. Affijn, hij vond er geen bal aan. Geef Morris maar olijven met ansjovis, alle soorten groenten, franse kaas e.d. Vindt ie veel lekkerder
pi_33187724
Morris is een levensgenieter en een fijnproever net als zijn mama

Djulian gaat nu echt met sprongen voor uit!! Zo veegt hij de hele kamer al, brengt alles netjes naar mama of papa, weet precies wat aan en uit is, dekt de tafel rond het avond eten, ruimt zijn speelgoed opom het vervolgens weer door de kamer te gooien, kamt zijn haren, hij eet brood en heeft nog maar 1 fles op een dag, leert elke dag nieuwe woordjes, is zijn achterneefje van 3,5 te slim af en is stapel op zijn zus
  zondag 18 december 2005 @ 13:35:01 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33188126
Hallo allemaal Noah en ik komen ons maar melden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 18 december 2005 @ 20:59:20 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33201139
Gefeliciteerd met Noah, Tex!

Haha Snoop, lekker is dat he, sta je je uit te sloven omdat je denkt 'dit is echt kindereten' vreten ze er niks van

Jolie is voor het eerst sinds ze gevallen is weer echt aan de wandel, ze is wel weer heel bang. Maar vanmiddag de wagen niet meegenomen naar de winkels en ze liep gewoon aan één hand mee! zo goed en ze was weer zo blij ze herkent trouwens Ernie en roept dan hard zijn naam. Ze doet het dan wel op de echte zeikerige manier waarop Bert de naam uitspreekt: Uuuuuuuhrrrrrnieeeee en daarna moet ze zo hard lachen. Wat is ze toch leuk
  zondag 18 december 2005 @ 21:31:11 #286
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33202089
Tex welkom nog van Harte gefeli met de verjaardag van je zoon

Moest ze ook huilen LB

Anitra klinkt goed

Pannenkoek wordt hier gewoon uitgespuugd dat moet ze niet, zelfde als soep met ballen blijkbaar hoort dat niet volgens Zoë en de balletjes worden uitgetuft.
pi_33205797
Piet heeft de waterpokken.
pi_33205878
Beterschap met Piet
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33205887
Oh bah beterschap voor Piet Bixister!
  maandag 19 december 2005 @ 05:55:57 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_33210571
ow, arme piet beterschap
stormy waters...
sailin'
pi_33211203
Ah Piet, Beterschap jochie
pi_33211293
Wij gaan zo om 10.00 uur voor het eerst naar de creche. Morgaine heeft vandaag haar eerste wen dag (uurtje). Ben heel erg benieuwd.
pi_33212607
Nou we zijn inmiddels al bij de creche geweest, zit nu op kantoor te wachten tot ik haar weer op kan halen (11.30). Maar het ging heel erg goed het weg brengen. Ik was even gebleven, babbelen met de juf en na een kleine 10 minuten ben ik weg gegaan. Ik moest er echt vangen voor een kusje en zwaaien deed ze al niet eens meer. Weg was ze. Kortom mama was niet meer interessant. Ben benieuwd hoe het straks is gegaan. Als alles goed gaat dan mag ik haar morgen om 14.30 uur ophalen en dat zou betekenen dat vandaag mijn tante haar laatste echte oppasdag is.
pi_33212898
Spannend Faja-Lobi!!
pi_33213471
Piet, beterschap
pi_33214920
Nou ze is inmiddels bij mijn tante en vandaag voor het laatst dus. Ze heeft even gehuild toen ze door had dat ik dus echt weg was maar liet zich heel makkelijk troosten door de leidsters en was gauw weer afgeleid door de andere kindjes. Morgen mag ze dus tot 14.30 uur en as donderdag de hele dag. Toen ik haar op kwam halen moest ze nog een schone luier krijgen maar die mocht alleen ik haar geven want toen huilde ze wel dat de juf haar op pakte en ergens neer legde waar ze mij niet kon zien.
pi_33215550
Stoere meid Morgaine! En hoe vond jij het Faja?
pi_33216522
Morgaine flink hoor, spelen met andere kindjes is ook wel héél erg leuk he?
(Wat Anitra ook al zegt) Hoe vond jij het Faja?

Piet! Waterpokken!
Had Piet ze nog niet gehad Bix? Ik meende me zoiets te herinneren, maar kan me ook wel vergissen.
(ik moest trouwens wel een beetje lachen om het "Pappa zei kut!"-verhaal )

Hier trouwens ook een jongetje wat helemaal gek is van (bij voorkeur mamma's) haren borstelen. Soms klimt hij ook bij me op schoot en aait dan de haren die in mijn gezicht hangen naar achteren, of gaat er gewoon wat mee zitten plukken.

Wilyan weigert trouwens ook nog in alle toonaarden om zijn naam te zeggen.
Gaan we het rijtje "Wie is dat?" "Pappa, mamma, Hanne (opa, oma, pake, oma, ome Bas,.....)" langs dan benoemt hij netjes iedereen.. Vraag je: "Wie is dat?" en wijst naar hem dan zegt hij: "Neeeeeee". En als je dan zegt Wilyan, Wil-yan.. (op de herhaal-toon ) Dan antwoord hij: "Ja"
Zo gaat het ongeveer ook met Sorry zeggen. Bij het minste of geringste zegt hij Sorry pappa/mamma.. Maar als ie wat geflikt heeft en even op de gang heeft gezeten dan weigert hij weer. Vraag je zeg je "Ga maar even 'Sorry oma' tegen oma zeggen" Zegt hij: Nee... Dan maar op de 'herhaal-toon' Wilyan zeg eens "Sorry oma" ..... "Sor-ry oma..... Sor-ry oma" zegt hij weer: Ja.. (op zo'n manier van mooi.. jij zegt het hoef ik het niet meer te doen..)

Zijn praten gaat al wel weer vooruit. Naar de PSZ werkt dus wel wat. Ook lezen we hem voor als hij gaat slapen, eerst uit een prentenboekje en daarna nemen we een plaatjes/eerste woordjes-boekje door. Dat laatste vooral om de herhaling.. Sinds we dat plaatjes/eerste woordjes-boekje in het 'slapen-gaan-ritueel' hebben gebracht merken we dat hij overdag ook wat meer andere woorden (duidelijker) is gaan gebruiken..

W ~ H ~ T
pi_33217177
Anitra en Jonnetje, er viel echt een last van mijn schouders. Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik er nog al tegenop zag om haar achter te laten bij vreemden. Maar ze is zo makkelijk, en past zich zo snel aan dat het echt een opluchting was. Ik en mijn man hebben de creche eerst bekeken en zijn er nog langs geweest voor een rondleiding en een gesprekje met de leidsters en het is een hele leuke kleine creche met veel aandacht voor de kinderen. Dus ik maakte me geen zorgen dat ze niet goed voor haar zouden zorgen maar meer dat je haar gewoon achter laat bij mensen die ze niet kent. Ze is een jaar lang flink verwent met aandacht van mijn oom, tante en nichtje op de dagen dat ik werk en nu moet ze dus de aandacht delen en nieuwe mensen leren kennen. Maar ik ben blij dat ze het er naar haar zin heeft en dat ze gelijk ook achter de kinderen aan ging. Had mijn moedergevoel het toch goed, ze is er echt aan toe om met andere kinderen te spelen. Ze zit ook in de dreumesgroep (gaan ze pas met 18 maanden naar toe en ze is 16 maanden) dus heeft echt kindjes van haar eigen leeftijd om mee te spelen. Dus Morgaine blij, Mama blij.
pi_33232162
Piet beterschap jongen

Dylan mag per 1 mei naar de psz Het wordt een ochtend en een middag, ik weet alleen nog niet welke dagen. Dat horen we twee weken van tevoren ( )

Morgaine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')