waah ik zie 't helemaal voor me, Bram bij kapper Iris. geweldig, ook dat samen boodschapjes doen!
Liam, niet ziek aan 't worden hoop ik?
Jadey hihi slim aangepakt hoor! en, trappen ze er al in?
ik vind 't bij Piet ook weer hard gaan momenteel, hij begrijpt alweer zoveel meer dan een tijdje terug, en is daardoor ook weer een stuk makkelijker 'hanteerbaar', al klinkt dat wat mechanisch. maar je kunt 'm gewoon beter dingen uitleggen en aanspreken op iets waar we 't eerder over gehad hebben. bovendien is z'n fantasie ook een grote vlucht aan 't nemen, hij kan geweldig leuk spelen de laatste tijd (dat is hier ook wel eens anders geweest, belana). álles is een 'auto' tegenwoordig, van een stokbroodje dat ie een beetje indeukt, of de vork die dan over de rand van 't bord rijdt, tot de schaar want omgekeerd zijn die ogen toch net wielen? trouwens ik las dat janneke al kan knippen? dat vind ik heel knap. piet heeft klei met o.a. een schaartje erbij gekregen, en dat schaartje vindt ie interessanter dan de klei zelf, maar het lukt hem echt niet om er ook maar iets knipperigs mee te doen. dus dan er maar weer een auto van maken he.
![]()
Noa, welkom hier! net grote zus geworden en dan ook nog gepromoveerd tot dreumes, het is niet niks!
Piet is heel veel 'baby' aan 't spelen, en wil dan een speentje enzo.
![]()
(en Anna doet 'm in alles na dus die pakt dan maar al te graag die speen af en zit tegenwoordig soms ook ineens een uur met een speen in haar mond, terwijl ze die dingen nooit wilde!
![]()
)
verder is ie erg gek met Anna, wil dolgraag samen met haar spelen en doet z'n uiterste best om haar steeds mee te krijgen in dat plan. hij heeft daar hele uitgekiende tactieken voor ontwikkeld, dan gaat ie naast haar zitten en haar precies nadoen bijvoorbeeld. of even een gek geluidje maken zodat Anna moet lachen. en dan heel hard wegkruipen in de hoop dat Anna achter 'm aan kruipt, waarop hij 't weer uitgiert van 't lachen "oooh, Anna gaat me PAKKEN!!!" Anna vindt 't allemaal wel prima om zo entertained te worden, hoewel zij ook heel onverstoorbaar haar eigen gang kan gaan.
hij praat veel in de derde persoon (à la de LMK zeg maar.
![]()
), al weet hij dondersgoed wat ik en jij betekenen hoor. en als ie iets van mij gedaan wil krijgen dan zegt hij vaak de zin die hij zou willen dat ik 'm zeg. bijvoorbeeld hij vraagt of hij nog een koekje mag. en ik zeg 'nee'. dan zegt ie "nou vooruit dan, voor deze keer".
![]()
en hij schroomt ook niet om over z'n gevoelens te praten
![]()
ik krijg heel vaak "Piet houdt heel veel bij mama" (nou ja ik weet wat ie bedoelt...
![]()
) te horen. en gisteren was ik even aan 't spelen/knuffelen met Anna. Piet stond een eindje van ons vandaan in de kamer en zei "Piet voelt zich een beetje alleen". aaah! en daarnaast zijn er allerlei dingen die hij ineens eng vindt. dan komt ie mij vertellen wat ie eng vindt, en dan moeten we er samen nog eens naar gaan kijken en dan gaat 't weer. bijvoorbeeld de wc vanmorgen, of een manshoog 'ijsje' dat voor de snackbar staat.
![]()
nou ja al met al vind ik 't een super leuke tijd nu, en 't gaat echt zo snel allemaal. ik zat net weer wat foto's uit te zoeken van de afgelopen maanden (we lopen vreselijk achter met bestellen, ben als de dood dat de pc het weer eens begeeft). maar als je dan ziet wat voor jochie 't nog was in mei/juni!
![]()
zo gek dat je dat ondertussen nauwelijks merkt, die veranderingen, maar als je terugkijkt is 't gewoon soms schrikken hoeveel 't er zijn.
[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 13-12-2005 21:55:32 ]