Morgaine flink hoor, spelen met andere kindjes is ook wel héél erg leuk he?
(Wat Anitra ook al zegt) Hoe vond jij het Faja?
Piet! Waterpokken!
Had Piet ze nog niet gehad Bix? Ik meende me zoiets te herinneren, maar kan me ook wel vergissen.
(ik moest trouwens wel een beetje lachen om het "Pappa zei kut!"-verhaal
)Hier trouwens ook een jongetje wat helemaal gek is van (bij voorkeur mamma's) haren borstelen. Soms klimt hij ook bij me op schoot en aait dan de haren die in mijn gezicht hangen naar achteren, of gaat er gewoon wat mee zitten plukken.
Wilyan weigert trouwens ook nog in alle toonaarden om zijn naam te zeggen.
Gaan we het rijtje "Wie is dat?" "Pappa, mamma, Hanne (opa, oma, pake, oma, ome Bas,.....)" langs dan benoemt hij netjes iedereen.. Vraag je: "Wie is dat?" en wijst naar hem dan zegt hij: "Neeeeeee". En als je dan zegt Wilyan, Wil-yan.. (op de herhaal-toon
![]()
) Dan antwoord hij: "Ja"
Zo gaat het ongeveer ook met Sorry zeggen. Bij het minste of geringste zegt hij Sorry pappa/mamma.. Maar als ie wat geflikt heeft en even op de gang heeft gezeten dan weigert hij weer. Vraag je zeg je "Ga maar even 'Sorry oma' tegen oma zeggen" Zegt hij: Nee... Dan maar op de 'herhaal-toon' Wilyan zeg eens "Sorry oma" ..... "Sor-ry oma..... Sor-ry oma" zegt hij weer: Ja.. (op zo'n manier van mooi.. jij zegt het hoef ik het niet meer te doen..)
Zijn praten gaat al wel weer vooruit. Naar de PSZ werkt dus wel wat. Ook lezen we hem voor als hij gaat slapen, eerst uit een prentenboekje en daarna nemen we een plaatjes/eerste woordjes-boekje door. Dat laatste vooral om de herhaling.. Sinds we dat plaatjes/eerste woordjes-boekje in het 'slapen-gaan-ritueel' hebben gebracht merken we dat hij overdag ook wat meer andere woorden (duidelijker) is gaan gebruiken..