abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 20:06:04 #251
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33080158
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:52 schreef beefcake het volgende:
Livelink, hier ook een die weigert zijn naam te zeggen. Dus als hij een na-aap bui heeft, zeg ik quasi nonchalant: Dylan, Dy-lan. Dylan zegt: nee nee. En dat terwijl hij zichzelf wel Dinnen noemde toen hij echt net woordjes begon te zeggen.
Hé Dinnen, precies zo sprak Ewen het vanmorgen ook uit(alleen hij is bijna drie, mijn kleine oliebol )

ik was vanmorgen alvast even aan het oefenen met hem voor de komende meet
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_33084004
Wat leuk die verhalen en zóóóó herkenbaar
Onze lieve kleine huishoudhulpjes, Jadey doet de deur open voor de hond en de kat, brengt manderijnenschillen naar de prullenbak, bregnt de telefoon als die over gaat doet de natte was in de droger en ga zo maar door. En allemaal uit vrije wil hè, ze vindt het helemaal het einde om mee te doen.

Jadey is ook bezig met enge dingen. De parkiet van mijn vriendin is eng, de papegaai van de snackbar daarintegen weer niet, als we uit het kdv naar buiten lopen en het is al donker, als de hond hard blaft , de mega olliebollenkraam bij het winkelcentrum "is niet eng hè mama?"

Moet er nu ook aan denken dat ze vaak bevestiging vraagt over bijvoorbeeld niet naar bed hoeven, niet hoeven eten, niet tandenpoetsen, wel naar school toe, oma kijken..... en dan net zolang vragen tot we antwoord geven.
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 21:40:15 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33084071
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:05 schreef easy-going een heel verhaal over Sven
Dat afwasverhaal Onvoorstelbaar, kreeg je je mond nog dicht? Jeutje

Dat denkbeeldige is helemaal geweldig he? Iris en Bram hebben altijd een denkbeeldige pizza in hun handje. Die moet dan zelfs eerst de denkbeeldige oven in voor Karin en ik hem kunnen eten. Die handjes zijn dan ook helemaal zogenaamd gevouwen om een stukje pizza, echt super om te zien. Denkbeeldige broodjes kroket, pannekoeken, glaasjes cola en zelfs broodjes poep (voornamelijk leuk om mijn gillende reactie) doen het ook erg goed.

Iris had afgelopen zondagavond zo'n oorpijn dus die lag eventjes bij mij in bed. Er kwam van alles onder mijn kussen vandaan, kon zo een denkbeeldige snackbar openen.
Terwijl ik steeds weer streng sprak dat ze nu echt moest slapen bleef ze maar overeind komen met nog een pizza of om nogmaals het licht aan te doen. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik tegen haar zei dat ze NU moest gaan slapen anders zou ik haar weer in haar eigen bed stoppen. Ze ging wel omhoog, probeerde te gaan zitten en toen ik dreigend "Iris!" zei veranderde ze ineens van koers (alsof ze dat altijd al van plan was), sloeg haar armen om me heen en zei "mama ik vinne zoooooo lief!"
UItgeluld was ik
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 december 2005 @ 21:44:44 #254
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33084243
Owwww dan smelt je helemaal he Lois, hoe moet je dan nog streng doen?
pi_33084397
Lois Wat zijn ze uitgekookt he, die kleine ratjes schatjes!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 15 december 2005 @ 07:34:54 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_33094230
Hoe is het nou met saskia?

uitgekookt zijn ze ja
Moet zeggen dat Liam vandaag beter te pruimen lijkt. Hij heeft ook tot 7 uur geslapen en dat is al lang niet meer gebeurt Hij is helemaal uit zichzelf lekker aan het spelen
Kan mama even rustig wakker worden

Wat een leuke verhalen weer allemaal
Liam zegt trouwens iets wat op "wjam" lijkt als ie zichzelf bedoeld. Hij kan de L niet zeggen, dat word altijd een W.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 13:21:47 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33100226
Even verdergaande op ons gesprek in Z&G (hier past het beter)

Weet je hoe het gaat? Dan heb ik mijn handen vol en sta al een paar treden lager op de trap. Dan moet ik ook nog een speeltje, die hij nét heeft gevonden, van hem vasthouden en dan spreidt hij zijn armpjes en laat zich voorover vallen tegen mij aan. Als ik dan niet reageer ligt ie onder aan de trap. Dus al een paar keer opgepakt en weer achterstevoren op de trap gezet, maar dan begint hij te jammeren en moet ik hem oppakken. Hij laat zich dan iedere keer weer tegen mij aan vallen. Wel lastig hoor. Zeker nu de klachten meer worden en hij het altijd netjes gedaan heeft. Alsof hij het aanvoelt ofzo.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:36:24 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_33100600
die kleintje voelen haarfijn aan dat jij hem toch wel gaat tillen ja
nee ik snap wat je bedoelt, ze zijn daar goed in. maar toch proberen vol te houden denk ik. vandaag wilde Liam de trap af lopen, maar dat kan ie natuurlijk nog niet, toen ging ie op zijn billen naar beneden, misschien vind Leon dat wat? zeker een trap of of af tillen vind ik zooooo zwaar!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 13:58:07 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33101159
Ja en soms heb ik mijn andere hand dan dus ook al vol.
Maar Léon kan dus wel die trap af. Dus hij draait zich netjes om en laat zich met de voeten naar beneden en zijn buik richting trap tree voor tree naar beneden glijden. Waarom nu ineens die omslag is?
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Even doorpakken dus weer. Ik ben er vanavond niet, maar ik zal het mannetje even de opdracht geven door te pakken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 15:22:21 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33103319
Pff, Saskia snapt helemaal niets van de trap. Die zou zich zo in het gat storten.
Ze durft nog geen drempel over te stappen zonder zich vast te klemmen aan een deurpost, maar de trap zou ze zo vanaf lazeren.
pi_33103391
gewoon samen op de bips de trap af, jij met je fat ass aan de smalle kant uiteraard, je kind aan de veilige zijde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 15 december 2005 @ 15:27:25 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33103467
Heb ik dan zo'n slim kind?
Ja nu dus niet meer hè.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 15:30:21 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33103557
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:27 schreef dutchie het volgende:
Heb ik dan zo'n slim kind?
Ik weet niet.
Saskia kan wel worteltrekken en machtsverheffen enzo, en ze zingt het volkslied uit volle borst mee. Doet Leon dat ook al?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:32:23 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_33103613
pffff..... dat deed Liam al met 3 maanden swets....

stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 15:34:07 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33103670
Saskia nu pas?
Ik kreeg vanuit de baarmoeder dat al in morse door.
Léon begint volgende maand aan zijn doctoraal.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:35:23 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_33103705
whahahahahahaha
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 15:37:58 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33103780
Ik zal d'r gelijk op d'r flikker geven vanavond
Lui kreng
  donderdag 15 december 2005 @ 16:14:09 #268
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33104990

Niet doen hoor, daar is ze veel te lief voor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 december 2005 @ 16:51:33 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33106166
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:14 schreef dutchie het volgende:

Niet doen hoor, daar is ze veel te lief voor.
Volgens moeders was dat vandaag niet de juiste beschrijving voor Saskia .
pi_33106566
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens moeders was dat vandaag niet de juiste beschrijving voor Saskia .
laten we Saskia eens vragen hoe ze moeders vandaag zou beschrijven
  donderdag 15 december 2005 @ 18:22:47 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33108460
Zo zou je het ook kunnen stellen Milagro.
  donderdag 15 december 2005 @ 22:54:13 #272
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33118070
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:03 schreef milagro het volgende:

[..]

laten we Saskia eens vragen hoe ze moeders vandaag zou beschrijven
"ik mag ook niks hier in dit huis "
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33120330
Soms denk ik wel eens dat ik beter al het speelgoed weg kan geven, er wordt toch alleen maar aan de dingen gezeten waar niet aangezeten mag worden Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft en er zijn goddank ook gezellige en lieve dagen of momenten bij. Maar soms doe ik liever zoiets met Dylan: Over de bank rennen is een favoriet op het moment en dan leuk hard lachen als ik boos word en hem van de bank sleur
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 16 december 2005 @ 06:04:20 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_33124177
Ow ze zijn echt allemaal hetzelfde
stormy waters...
sailin'
pi_33126366
Hier speelt Thijs nog redelijk goed met zijn speelgoed, alleen moeten wij het hier bergen voor de hond want die knaagt graag aan het little people spul.
Van de week kon ik hem eindelijk betrappen en dat heeft hij geweten

Thijs is wel ondertussen aan het uitproberen geslagen en mama testen tot hoever hij kan gaan en je dan aankijken met zo een giga lieve bigsmile dat je hart bijna smelten gaat...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33131491
Ohjee Dino heeft weer knabbelbuien? Idd gewoon goed op zijn donder geven hoor, hij weet dat hij het niet mag!!
Thijs lekker ondeugend We moeten snel weer afspreken hoor, wil wel weten hoe groot Thijs nu is!!!

Djulian speelt behoorlijk nu met zijn speelgoed, hij kan tijden bezig zijn met dingen op tafel neerleggen en dan kijken hoe ze rollen. Of mee helpen met vegen, hij pakt de bezem en dan gaat hij de hele kamer door. Verder is klimmen zijn favoriete bezigheid en dat is iets waar we dan niet blij mee zijn. Zo is hij van de week al van de bank gevallen, tegen de punt van de tafel Of op de beureaustoel en dan stiekem achter de computer zitten en alles op hol laten slaan.
Zingen vind hij geweldig en muziek moet ook de hele dag aan staan het liefste. Tegen zijn kouwe pootjes hebben we ook wat gevonden, want meneer trok iedere keer zijn sokken uit en daarna zijn broek, maar dat is veels te koud nu en loopt hij dus nu in een winnie the pooh mailot.
Het is echt een heerlijk ondeugend leergierig ventje die aardig begint te babbelen
pi_33131612
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:54 schreef E.T. het volgende:

[..]

"ik mag ook niks hier in dit huis "
jezus, mam, doe niet zo a-relaxed, mens
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 december 2005 @ 21:36:32 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33145810
En wederom eentje in de catagorie 'op je woorden passen'.
Vandaag een item op het nieuws dat ze in rotterdam de digitale pas voor het OV hebben ingevoerd.

En een geinterviewde mevrouw zegt 'Volgens mij kijken ze nu op het aantal kilometers dat je reist en ben je dus goedkoper uit dan met de strippenkaart'

Waarop ik 'Natuurlijk niet, trut' zeg.
'Trut' zegt Saskia er direct achteraan .
  Jubileum moderator zaterdag 17 december 2005 @ 19:49:05 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33168756

Zo hoor je hier regelmatig uit 2 keeltjes "ooooww sssit!" als er iets omvalt.

Noah welkom hier
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33171869
hier wordt ook ieder onvertogen woord ingewreven hoor. "papa zei kut!" "mama, papa zei kut!" "MAMA, papa zei kut!" "o, zei papa kut jongen" "ja, papa zei kut". "aha".

(negeren of er juist wel op reageren -of het de normaalste zaak van de wereld is-, het maakt allemaal niks uit, op een of andere manier voelen ze haarfijn aan wat de niet-zo-nette termen zijn.)
  zondag 18 december 2005 @ 10:13:40 #281
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33184183
Jolie was vanmorgen in de kast geklommen en omdat ik dat echt te gevaarlijk vind had ik d'r voor straf even weggezet. Maar ze zat er in tegenstelling tot de vorige keren zo tevreden bij dus ik vertrouwde het niet. Zie ik ineens d'r mondje bewegen, zit ze een Fisherman's Friend op te eten aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah niks is veilig hier in huis, zelfs niet op minstens 1 meter 20 hoogte.
pi_33186086
Sterk spul hè dat Fishermans Friend! Vond ze het niet vies?

Hier dacht ik van de week ook eens leuk te zijn en pannenkoeken te bakken. Zal Morris wel lekker vinden dacht ik nog. Jaaaaren niet gegeten zelf. Affijn, hij vond er geen bal aan. Geef Morris maar olijven met ansjovis, alle soorten groenten, franse kaas e.d. Vindt ie veel lekkerder
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33187724
Morris is een levensgenieter en een fijnproever net als zijn mama

Djulian gaat nu echt met sprongen voor uit!! Zo veegt hij de hele kamer al, brengt alles netjes naar mama of papa, weet precies wat aan en uit is, dekt de tafel rond het avond eten, ruimt zijn speelgoed opom het vervolgens weer door de kamer te gooien, kamt zijn haren, hij eet brood en heeft nog maar 1 fles op een dag, leert elke dag nieuwe woordjes, is zijn achterneefje van 3,5 te slim af en is stapel op zijn zus
  zondag 18 december 2005 @ 13:35:01 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33188126
Hallo allemaal Noah en ik komen ons maar melden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 18 december 2005 @ 20:59:20 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33201139
Gefeliciteerd met Noah, Tex!

Haha Snoop, lekker is dat he, sta je je uit te sloven omdat je denkt 'dit is echt kindereten' vreten ze er niks van

Jolie is voor het eerst sinds ze gevallen is weer echt aan de wandel, ze is wel weer heel bang. Maar vanmiddag de wagen niet meegenomen naar de winkels en ze liep gewoon aan één hand mee! zo goed en ze was weer zo blij ze herkent trouwens Ernie en roept dan hard zijn naam. Ze doet het dan wel op de echte zeikerige manier waarop Bert de naam uitspreekt: Uuuuuuuhrrrrrnieeeee en daarna moet ze zo hard lachen. Wat is ze toch leuk
  zondag 18 december 2005 @ 21:31:11 #286
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33202089
Tex welkom nog van Harte gefeli met de verjaardag van je zoon

Moest ze ook huilen LB

Anitra klinkt goed

Pannenkoek wordt hier gewoon uitgespuugd dat moet ze niet, zelfde als soep met ballen blijkbaar hoort dat niet volgens Zoë en de balletjes worden uitgetuft.
pi_33205797
Piet heeft de waterpokken.
pi_33205878
Beterschap met Piet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33205887
Oh bah beterschap voor Piet Bixister!
  maandag 19 december 2005 @ 05:55:57 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_33210571
ow, arme piet beterschap
stormy waters...
sailin'
pi_33211203
Ah Piet, Beterschap jochie
pi_33211293
Wij gaan zo om 10.00 uur voor het eerst naar de creche. Morgaine heeft vandaag haar eerste wen dag (uurtje). Ben heel erg benieuwd.
pi_33212607
Nou we zijn inmiddels al bij de creche geweest, zit nu op kantoor te wachten tot ik haar weer op kan halen (11.30). Maar het ging heel erg goed het weg brengen. Ik was even gebleven, babbelen met de juf en na een kleine 10 minuten ben ik weg gegaan. Ik moest er echt vangen voor een kusje en zwaaien deed ze al niet eens meer. Weg was ze. Kortom mama was niet meer interessant. Ben benieuwd hoe het straks is gegaan. Als alles goed gaat dan mag ik haar morgen om 14.30 uur ophalen en dat zou betekenen dat vandaag mijn tante haar laatste echte oppasdag is.
pi_33212898
Spannend Faja-Lobi!!
pi_33213471
Piet, beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33214920
Nou ze is inmiddels bij mijn tante en vandaag voor het laatst dus. Ze heeft even gehuild toen ze door had dat ik dus echt weg was maar liet zich heel makkelijk troosten door de leidsters en was gauw weer afgeleid door de andere kindjes. Morgen mag ze dus tot 14.30 uur en as donderdag de hele dag. Toen ik haar op kwam halen moest ze nog een schone luier krijgen maar die mocht alleen ik haar geven want toen huilde ze wel dat de juf haar op pakte en ergens neer legde waar ze mij niet kon zien.
pi_33215550
Stoere meid Morgaine! En hoe vond jij het Faja?
pi_33216522
Morgaine flink hoor, spelen met andere kindjes is ook wel héél erg leuk he?
(Wat Anitra ook al zegt) Hoe vond jij het Faja?

Piet! Waterpokken!
Had Piet ze nog niet gehad Bix? Ik meende me zoiets te herinneren, maar kan me ook wel vergissen.
(ik moest trouwens wel een beetje lachen om het "Pappa zei kut!"-verhaal )

Hier trouwens ook een jongetje wat helemaal gek is van (bij voorkeur mamma's) haren borstelen. Soms klimt hij ook bij me op schoot en aait dan de haren die in mijn gezicht hangen naar achteren, of gaat er gewoon wat mee zitten plukken.

Wilyan weigert trouwens ook nog in alle toonaarden om zijn naam te zeggen.
Gaan we het rijtje "Wie is dat?" "Pappa, mamma, Hanne (opa, oma, pake, oma, ome Bas,.....)" langs dan benoemt hij netjes iedereen.. Vraag je: "Wie is dat?" en wijst naar hem dan zegt hij: "Neeeeeee". En als je dan zegt Wilyan, Wil-yan.. (op de herhaal-toon ) Dan antwoord hij: "Ja"
Zo gaat het ongeveer ook met Sorry zeggen. Bij het minste of geringste zegt hij Sorry pappa/mamma.. Maar als ie wat geflikt heeft en even op de gang heeft gezeten dan weigert hij weer. Vraag je zeg je "Ga maar even 'Sorry oma' tegen oma zeggen" Zegt hij: Nee... Dan maar op de 'herhaal-toon' Wilyan zeg eens "Sorry oma" ..... "Sor-ry oma..... Sor-ry oma" zegt hij weer: Ja.. (op zo'n manier van mooi.. jij zegt het hoef ik het niet meer te doen..)

Zijn praten gaat al wel weer vooruit. Naar de PSZ werkt dus wel wat. Ook lezen we hem voor als hij gaat slapen, eerst uit een prentenboekje en daarna nemen we een plaatjes/eerste woordjes-boekje door. Dat laatste vooral om de herhaling.. Sinds we dat plaatjes/eerste woordjes-boekje in het 'slapen-gaan-ritueel' hebben gebracht merken we dat hij overdag ook wat meer andere woorden (duidelijker) is gaan gebruiken..

W ~ H ~ T
pi_33217177
Anitra en Jonnetje, er viel echt een last van mijn schouders. Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik er nog al tegenop zag om haar achter te laten bij vreemden. Maar ze is zo makkelijk, en past zich zo snel aan dat het echt een opluchting was. Ik en mijn man hebben de creche eerst bekeken en zijn er nog langs geweest voor een rondleiding en een gesprekje met de leidsters en het is een hele leuke kleine creche met veel aandacht voor de kinderen. Dus ik maakte me geen zorgen dat ze niet goed voor haar zouden zorgen maar meer dat je haar gewoon achter laat bij mensen die ze niet kent. Ze is een jaar lang flink verwent met aandacht van mijn oom, tante en nichtje op de dagen dat ik werk en nu moet ze dus de aandacht delen en nieuwe mensen leren kennen. Maar ik ben blij dat ze het er naar haar zin heeft en dat ze gelijk ook achter de kinderen aan ging. Had mijn moedergevoel het toch goed, ze is er echt aan toe om met andere kinderen te spelen. Ze zit ook in de dreumesgroep (gaan ze pas met 18 maanden naar toe en ze is 16 maanden) dus heeft echt kindjes van haar eigen leeftijd om mee te spelen. Dus Morgaine blij, Mama blij.
pi_33232162
Piet beterschap jongen

Dylan mag per 1 mei naar de psz Het wordt een ochtend en een middag, ik weet alleen nog niet welke dagen. Dat horen we twee weken van tevoren ( )

Morgaine
Een beetje vreemd, maar wel lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')