abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 23:07:47 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_32905485
Jessie, hier ook een slechte slaper na het sinterklaasgebeuren. Iedere avond en soms ook nog wel een keer in de nacht MOET Cas nog even uit het raam kijken en zwaaien. Dat was dan ook het enige wat ie deed toen "ze" hier waren

Cas heeft vanavond voor het eerst op de gang gezeten!
Hij was pissig, omdat ie niet nog meer vlees kreeg bij zijn eten en gaf Peet zo een klap in zijn gezicht. Hij stopte meteen met gillen en protesteren en bleef gewoon zitten Als we de deur open deden om te vragen of het over was begon ie weer met janken, gillen en druk met zn handen in de lucht te maaien. Hij vond het wel best op die gang geloof ik
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 7 december 2005 @ 23:09:12 #152
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32905532
Als ik ga koken blijven de kinderen altijd in de kamer, of ze mogen erbij komen zitten op een stoel, aan de kant. Ik had eens dat Jasper op de grond zat, opstond en naar de kamer liep en toen viel er een pan kokende kip-kerrie van het fornuis

Ik was vandaag wat kleertjes aan het uitzoeken en opruimen toen ik Toms wintermutsje van 2 jaar terug tegenkwam. Hij pakte hem, zette hem op en hij paste gewoon
Kleinkoppig ventje

Och Jans Ik hoop voor je dat ze hem morgen weer op wil geven Jessie!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 23:13:54 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_32905676
Cas mag tijdens het koken aan de andere kant van het aanrecht op het keukentrapje staan. Dat keukentrapje staat er altijd, omdat ik anders nergens bij kan
pi_32905698
Cas voor t eerst? Ik zou bijna zeggen Jans was weer eens voor t eerst in de kamer Nee hoor zo erg is t ook weer niet. Maar die zit dus met regelmaat op de gang. Daar komt ze ook weer boos af of schopt en slaat tegen de deur. Scheurt behang van de muur in de gang. Nee ze praat niet maar doet zoveel andere dingen

Of groot mutsje, kan ook! Getver dat klinkt weer niet zoals ik t bedoel!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 7 december 2005 @ 23:15:07 #155
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32905719
Haha Jessie
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 8 december 2005 @ 09:26:21 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32911849
Koken is hier ook altijd zo'n moeilijk moment. De hele dag wil Saskia niet op schoot zitten, maar als ik aan 't koken ben wordt ik op de bank gezet (ze duwt net zo lang tegen m'n benen tot ik meegeef en de kant op ga die zij wil) en dan wil ze op schoot hangen en tv kijken.

Ik kreeg gister brief van het kdv.. 23 december is Saskia d'r laatste dag in de baby-groep en 4 januari gaat ze naar de peuters.. Zo zwart op wit was 't toch wel een beetje slikken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32912182
Een peuter alweer Mensen, het gaat echt te hard allemaal!

Ik zet Morris tijdens het koken wel eens in zijn kinderstoel bij het aanrecht zodat hij goed kan zien wat ik allemaal aan het doen ben. Pollepel erbij en af en toe iets laten proeven dan wil het nog wel eens lukken om te koken zonder gedoe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 8 december 2005 @ 10:15:58 #158
3011 E.T.
pi_32912685
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:45 schreef snoopy het volgende:
Een peuter alweer Mensen, het gaat echt te hard allemaal!

Ik zet Morris tijdens het koken wel eens in zijn kinderstoel bij het aanrecht zodat hij goed kan zien wat ik allemaal aan het doen ben. Pollepel erbij en af en toe iets laten proeven dan wil het nog wel eens lukken om te koken zonder gedoe
Nou gaan ze hier bij 22 maanden over naar de peutergroep, dus dan zijn ze eigenlijk nog 2 maanden dreumes
Maar 't gaat wel erg hard idd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32912906
Morris kan met 17 maanden naar de dreumesgroep maar z'n leidster wil hem nog niet kwijt
En, hij moet goed kunnen lopen begreep ik dus dat is nog niet helemaal aan de orde. Gisteren deed hij 4 stapjes maar dat mag nog geen lopen heten natuurlijk.
Oh ja, hij is nu 16 maanden
  donderdag 8 december 2005 @ 10:37:21 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32913025
Hiehi Jessie, de box staat er bij ons alleen nog als opslag en strafplek.
Gelukkig ben ik niet de enige met dit soort dingen

En Saskia al naar een peutergroep. Sowieso een groot kind, ik zag d'r in het fototopic met plakspullen, wow!

Dat lopen daar snap ik niks van. Zo loopt ze rustig het blok rond aan je hand en het andere moment kruipt/schuift ze alleen maar en zakt ze zelfs door d'r benen
  donderdag 8 december 2005 @ 12:26:03 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32915335
Léon is vandaag alweer 1 1/2 jaar!
Toch sta je er heeeeeel eventjes bij stil. Het is zo'n vent aan het worden.
We hebben hier verticale groepen, de oudsten gaan 's ochtends met de bolderkar naar een vlakbij gelegen peuterzaal. Vind ik ook wel een goed oplossing.

Koken, och schei uit. Wat dat betreft kan Léon wel een kopietje zijn van Saskia. Meestal heb ik de tv dan nog niet aan staan, maar dan wel hoor! Pedagogisch vreselijk onverantwoord, maar anders schiet ik echt voor geen meter op.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 december 2005 @ 13:09:17 #162
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_32916300
hier net zo met koken Ze hangt dat het liefst aan je benen of kruipt dan zowat in je

Amber zit nu in de nasleep van de 5e of 6e ziekte (ik vermoed 6e aangezien ze vlekjes op haar buik en rug kreeg) Ze heeft een kort lontje en slaapt veel. Vandaag gaat het tot nu toe wel redelijk, maar de afgelopen dagen... Een huilend kind vind ik niet erg, maar een krijsend kind (niet van pijn ofzo, maar gewoon hoog boos gegil) daar word ik wel een beetje kriegel van. (dus van het geluid, niet van het kind zelf zeg maar ) Ze kan er niks aan doen, ze is niet lekker, maar soms...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_32918248
Thijs kan zich gelukkig erg goed bezig houden, als ik aan het koken ben breng ik een berg speelgoed de keuken in en Thijs speelt daarmee tot het eten op tafel staat.

Hier is het tegenwoordig een ramp om hem in de kinderstoel te laten zitten, hij is het na 10 min al beu en dan wilt hij er ook echt uit.

En de box daar word Thijs ingezet smorgens zodat mama kan stofzuigen en dweilen, en dan speelt thijs er makkelijk 2 uur in de box
Amber Beterschap
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 8 december 2005 @ 14:43:48 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_32918638
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:09 schreef LadyS het volgende:
hier net zo met koken Ze hangt dat het liefst aan je benen of kruipt dan zowat in je

Amber zit nu in de nasleep van de 5e of 6e ziekte (ik vermoed 6e aangezien ze vlekjes op haar buik en rug kreeg) Ze heeft een kort lontje en slaapt veel. Vandaag gaat het tot nu toe wel redelijk, maar de afgelopen dagen... Een huilend kind vind ik niet erg, maar een krijsend kind (niet van pijn ofzo, maar gewoon hoog boos gegil) daar word ik wel een beetje kriegel van. (dus van het geluid, niet van het kind zelf zeg maar ) Ze kan er niks aan doen, ze is niet lekker, maar soms...
Ik wil geen paniek zaaien en het zal wel 6e ziekte zijn, maar van de zomer had Liam ook van die vlekjes toen ik zwanger was en toen kwamen we er dus achter dat 5e ziekte gevaarlijk kan zijn voor de ongeboren vrucht. Wij hebben toen bloedonderzoek laten doen bij zowel hem als mij. Ik weet daardoor dat hij het niet had, maar ook dat ik geen antistoffen heb. Ik zou het toch even navragen bij je huisarts voor de zekerheid. (zoals mijn huisarts zei: ze zeggen snel 5e of 6e ziekte, omdat het ook eigenlijk niet uitmaakt omdat het voor die kleintjes ongevaarlijk is)
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 14:44:37 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_32918656
ow en met koken staat hier de tv aan
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 15:53:58 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_32920348
Ach gossie, wij hebben hier dus allemaal een buikgriepie en Liam lijkt nu aan de beurt (ben zelf ook nog steeds niet goed trouwens) komt ie net naar me toe : "mama, seen, kuffel, bed in, sape mama" dus die ligt op bed
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 15:59:15 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_32920473
dank je belana!
Mijn schoonmoeder is notabene bij de huisarts geweest met Amber zodra ze die vlekjes zag (zij was aan het oppassen) en vertelde daar dat ik zwanger was en ze wilde uitsluiten dan het geen rode hond was Ze is trouwens niet bij de huisarts zelf geweest, alleen bij de assistente.

Wel las ik hier en daar op internet dat het niet meer besmettelijk is zodra er vlekjes zijn, dus wellicht was ik toch te laat. Lekker wel dat die assistente daar niks van weet/zegt.
  donderdag 8 december 2005 @ 16:02:47 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_32920591
mijn huisarts wist er ook niks van, er is nog niet zo veel over bekend en hij voelde zich heel rot erover. dus het is niet zo gek hoor dat ze het niet weten. Ik had het toen zelf op internet gevonden.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 16:04:27 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_32920634
Dat verklaart wel waarom de assistentes er niks wisten!
Ik ga er even achteraan!
  donderdag 8 december 2005 @ 16:10:45 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_32920795
ja doe dat, maar maak je ook niet druk, want het stikt van die vlekjesziektes. en zo vaak komt die 5e ziekte niet voor als je het mij vraagt.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 december 2005 @ 21:43:23 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32929242
He bah LadyS, ik hoop dat het allemaal gewoon goed gaat!

Ik ben zo vreselijk trots op Jolie. Vandaag voor het eerst een keer weer naar de andere oppas. Ze huilde een klein beetje bij het afscheid en ik heb me de hele dag zorgen gemaakt. Helemaal nergens voor nodig, ze heeft de hele dag lekker gespeeld, goed gegeten enzovoorts. Ze heeft alleen niet geslapen maar ja, dat haalt ze vannacht wel weer in. En de vakantie-oppas zei zoiets liefs toen ik d'r bedankte voor het snelle inspringen; voor Jolie is altijd wel plek, die draait zo gezellig mee!
pi_32929934
goedzo jolie!! en ik las dat je je ook al zo knap zelf kunt uitkleden en je pyama zelf kan aantrekken, woow!

ladyS ik hoop ook met je mee dat 't iets onschuldigs was. vast! moet gewoon.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:33:28 #173
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32930647
Het is wel iedere dag opnieuw het wiel uitvinden hoor Bix maar ze probeert en ze doet en het lukt (meestal)!
pi_32943867
Fijn dat t goed ging luchtbel bij de nieuwe oppas.

Jans gaat toch weer wat intensievere logopedie krijgen. Nu toch weer een aantal keren elke week. De oefeningen thuis die lukken gewon niet. Ze houd dan de aandacht er niet bij. Bij de logopediste zelf lukt dit wel. Dat is wel vaker zo gaf ze aan, vreemde ogen dwingen. Thuis moeten we nu heel goed de klanken gaan oefenen. Nu dus de O Ze zegt heel vaak Bo, maar zegt dan Ba. Doordat ze Bo vaak ziet is het goed om met die klinker te beginnen. Ik moet dus in het overdrevene O, O Bo enz gaan zeggen. Gelukkig vond Jans het zelf allemaal weer prima en deed ze heel goed haar best. Ze was dit keer wel helemaal kapot daarna. Ze ligt nu dan ook heerlijk te slapen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32946728
Fijn dat Janneke zo goed haar best doet Jessie. Wel jammer dat het thuis oefenen nog niet zo wil lukken, maar met een paar extra bezoekjes aan de logopediste zal ze zeker zienderogen vooruit gaan. Ik heb trouwens vandaag een heel leuk en vooral leerzaam boek binnengekregen. Het heet 'Mijn eerste Van Dale' van Liesbeth Schlichting en Betty Sluyzer. Aan de hand van simpele rijmpjes en leuke illustraties wordt op speelse wijze de betekenis van 1000 woorden uitgelegd. Het is vanaf 2 jaar geschikt. Ik werd erop gewezen door de juf van Jillian, om haar woordenschat op te krikken. Echt een aanrader!
pi_32946892
Ja ik vroeg aan mijn logopediste nog naar de boekjes waarvan poejmon pas een link gaf, De bas boekjes geloof ik. Die waren inderdaad goed zei ze. Ze liet ze zien. Maar waren meer geschrikt voor kidneren emt een taalbegripachterstand. En dat heeft ze dus weer totaal niet. Dat maakt het allemaal een beetje ingewikkeld.
Ik moet aan de gang met muis, dribbel enz. En liedjes van dirk schele
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32947199
onee die dirk schele vind ik echt heel irritant. maar ja, als 't moet dan moet 't he. succes weer!
pi_32947278
Zielig ben ik he, hahaha. Ze vertelde dat daar veel herhaling in de liedjes zat. En dat de liedjes niet zo supersnel gingen. Is het echt verschrikkelijk?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2005 @ 16:04:56 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_32947320
Oh Jessie, JA!! Een paar uurtjes geleden was er een liedje over een bal een bal een bal een bal een bal een bal op tv
pi_32947323
nou ik kreeg er een cd van kado van een vriendin die 'm helemaal geweldig vond dus niet iedereen krijgt er jeuk van. maar ik wel.
pi_32947382
Dat is wel herhaling he Moussy, hahahhahahahaha.
Nou ik ga via internet eens wat liedjes luisteren met haar vanavond. Eens kijken wat ze er van vind.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32947415
Die Dirk Schele komt weleens voorbij op Nick jr. of was het nou Jetix? Maar dat zijn goede meezingliedjes inderdaad. Maar die rijmpjes uit dat van dale boek nodigen echt uit tot duidelijk uitspreken, vooral handig voor deze mama die nogal eens te gehaast aan het voorlezen is Maar het komt de uitspraak zeker ten goede. En omdat het in rijmvorm is blijft het ook beter hangen bij kinderen. Jillian heeft voor sinterklaas het boek 'mag ik een kusje?' gekregen. Dat is ook in rijmvorm en zo ontzettend lief. Kinderboeken zijn
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2005 @ 16:09:14 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_32947431
Jans heeft dus heel snel een radio op dr kamer staan
pi_32947559
Dat klinkt inderdaad lief. Jans is gek van kusjes!!!

Lol Moussy
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32947668
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:09 schreef moussy het volgende:
Jans heeft dus heel snel een radio op dr kamer staan
Of een walkman
pi_32947702
Oeps de titel is dus 'Mag ik van jou een kusje?' van Ron Schröder. Voor het geval iemand het wil aanschaffen
pi_32947822
ik zie dat er bij bol.com een inkijkexemplaar is. volgens mij hebben wij ook een boek met dat muisje, iets met tellen. heel leuk.
pi_32947881
onee, dat is toch van een andere auteur. maar de stijl lijkt er erg op. zie hier.
pi_32977692
Djulian kan zelf zijn mandarijntje pellen als het te langzaam gaat dan geeft hij hem aan Rick en kijkt dan heel lief
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:52:06 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32978469
Léon dacht vandaag ook dat hij een mandarijntje kon pellen. Ach je let even niet uit en je hele bank zit onder de geplette smurrie.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:01:11 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_32978801
Dutchie

Djulian wat knap!!!

Nick verteld hier dat hij laatst ook een leuke had... ik had vertreging met de trein, dus hij zat aan de telefoon met mij terwijl Liam met zijn fles bezig was.... alleen had ie die open geschroefd en dus stond Liam papa, nat papa, nat want die fles was volledig over hem heen gegaan...

Liam heeft weer een nieuwe uitdrukking: "kijk ff mama" zoooooo bijdehand
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:14:26 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32979245
Da's ook balen, heb je je kind eindelijk schoon in de pyama gebeurt er zoiets.
Lijkt me wel lachen als jij dan in de trein hoort wat er daar gebeurd is. Dan zou ik nog eens lekker onderuit zakken.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:18:03 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_32979337
het lag wat ingewikkelder, maar ik heb wel erg gelachen achteraf, nick gelukkig ook
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:20:06 #194
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32979399
'Kijk ff mama" Lekker bijdehand

Tom is tegenwoordig van de 'Echt niet" of "Echt ja" of "Wil ik niet!"
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:21:48 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_32979441
ook zo leuk ja
Liam zegt ook veel "nee toch???" terwijl het dan echt wel moet
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:31:01 #196
3011 E.T.
pi_32979696
Mandarijntjes, flessen..

Saskia heeft een nieuwe hobby
Eigenlijk wel drie Kopstoten geven, slaan en schoppen
Waarschuwen? Mevrouw gaat lachen... , handen stevig vastpakken? Mevrouw gaat lachen.. Op de gang? Mevrouw gaat rustig spelen daar...
Ze vindt het gewoon een leuk spelletje en ik heb nog niets gevonden dat genoeg indruk maakt qua straffen

Ow ja.. dacht ik al tijden dat peuterpubertijd meespeelde.. Dat was nog niks Afgelopen week heeft de peuterpubertijd in volledige hevigheid toegeslagen Samen met "ik ben twee dus ik zeg nee" .. (oh nee.. ze zegt 'nee joh!')

Gelukkig heeft ze ook nog wel d'r lieve en leuke momenten.. Anders had ik er echt ff geen moer aangevonden op 't moment..
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:36:30 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_32979860
ow zoooooooooo herkenbaar ET. Met dat slaan en schoppen en dan lachen... ik zet Liam in de box en dan mag ie het een tijdje uitzoeken. meestal zegt ie dan na verloop van tijd zelf weer "wuisteren mama, Jam wief".
En idd, gelukkig zijn er lieve en leuke momenten, ik vind het best een moeilijke periode
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:17:05 #198
3011 E.T.
pi_32980991
Ik heb geen box meer staan (helaas, bij een evt. volgende gaat dat dus wel anders!).

Maar ik vind dit ff geen leuke fase (*voorhoudt* het is een fase, het is een fase)
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:18:18 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_32981026
In de kinderstoel zetten met de rug naar je toe helpt ook nog wel eens...
stormy waters...
sailin'
pi_32981135
ET, ik had laatst een gesprek op 't CB over 'straffen' en de wijkverpleegkundige zei toen iets dat ik wel zinnig en ook geruststellend vond: ook al lijkt je kind er geen 'last' van te hebben (bijvoorbeeld het op-de-gang-verhaal, het gaat er vooral om dat hij/zij merkt dat jij grenzen hebt (en stelt).

maar die kopstoten enzo lijken me ook erg vervelend. succes ermee, hopelijk zijn deze kuren snel voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')