quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:23 schreef Speed-Addicted het volgende:
Heeft er nog iemand radar beelden van de huidige situatie ?
als het geen vrijdag was, hadden we het al gehaald.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:23 schreef pekel het volgende:
Record:
Op maandag 8 februari 1999, even na negen uur 's ochtends, stonden er in Nederland meer dan 60 files met een totale lengte van 975 km. Dat was en is een absoluut record.
de hele Veluwe is straks sereen donker en witquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn collega's in Apeldoorn zitten nu in het donker. Na een stroomuitval vanochtend in het centrum, nu aan de zuidkant (Malkenschoten).
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er ligt nog meer op de Noordzee.
Dat zit er wel aan te komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
de hele Veluwe is straks sereen donker en wit![]()
Locatie?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:29 schreef Xenwolfie het volgende:
Lichten deden raar... Dit belooft nog wat. Regen nog steeds hevig en de wind neemt toe.
succes alvastquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:29 schreef Xenwolfie het volgende:
Lichten deden raar... Dit belooft nog wat. Regen nog steeds hevig en de wind neemt toe.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er ligt nog meer op de Noordzee.
quote:S P O O R W E G E N actueel
17:16 uur
Midden- en Oost Nederland
Door de weersomstandigheden moeten
reizigers in Midden- en Oost Nederland
rekening houden met aanzienlijke
vertraging.
Het treinverkeer is ernstig ontregeld.
Er is geen alternatief vervoer
beschikbaar.
Gelukkig was er dan ook gisteren al een weeralarm. Mensen onderschatten dat dus gewoon. Vanochtend kwam de zware-sneeuw-alarm er al bij.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
daar sta je dan, zonder enig vervoer terug naar huis
Maar de meeste mensen kunnen ook niet zomaar thuis blijven..quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gelukkig was er dan ook gisteren al een weeralarm. Mensen onderschatten dat dus gewoon. Vanochtend kwam de zware-sneeuw-alarm er al bij.
Dat komt gedeeltelijk omdat:quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gelukkig was er dan ook gisteren al een weeralarm. Mensen onderschatten dat dus gewoon. Vanochtend kwam de zware-sneeuw-alarm er al bij.
Ik denk dat je wel gelijk hebt... We zijn hier niet zulk extreem weer gewend en volgens mij denken een heleboel mensen: oh dat valt toch wel mee...quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zomaar thuis blijven, ben ik met je eens. Maar toch als je een heel end moet reizen en er wordt een weeralarm afgegeven, zou ik er geloof ik wel rekening mee houden...quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen kunnen ook niet zomaar thuis blijven..
Inderdaad, de voorgaande weeralarmen waren een lachtertje. Als er dan serieus iets aan de hand is luisteren mensen niet meer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:36 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dat komt gedeeltelijk omdat:
1. De waarschuwing was er voorgaande keren wel maar het bleek allemaal mee te vallen.
2. De vorige keer (keren) trok het langs hun woonplaats en denken dat het dit keer ook zal gebeuren
Moet toegeven dat ik er een van ben, had zowat op de fiets gestapt en had ik dus lopend naar huis kunnen gaan door de wind.![]()
Je hebt toch een kachel in je autoquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:41 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, soms valt het mee, zo'n alarm, maar het is dus niet voor niets. Bewijs is vandaag geleverd. Hopelijk gaan er geen doden vallen door onderkoeling in de file of bij stroomuitval.
waahquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Cootz het volgende:
We doen er nog een schepje bovenop. De langste file van vandaag (tot nu toe):
Amsterdam - Eindhoven
tussen knp. Amstel en Boxtel-Noord
88 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Gladheid kan ook nog wel eens een probleem gaan worden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:41 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, soms valt het mee, zo'n alarm, maar het is dus niet voor niets. Bewijs is vandaag geleverd. Hopelijk gaan er geen doden vallen door onderkoeling in de file of bij stroomuitval.
Omg, arme vader!quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Cootz het volgende:
We doen er nog een schepje bovenop. De langste file van vandaag (tot nu toe):
Amsterdam - Eindhoven
tussen knp. Amstel en Boxtel-Noord
88 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Hij MOEST vandaag weg, gelukkig heb ik hem geinformeerd zodat hij extra eten meenam.quote:
Lang leve de randstadquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:50 schreef flugeltje het volgende:
Ik hoor net dat mijn broer om half vier vanuit Amsterdam vertrokken is... Hij zit nu ergens bij Utrecht... Schiet lekker op zo...
ow, dat is dan hier weer niet zo erg...quote:
Ik denk dat er nog heel wat uurtjes overheen gaan voor hij in Tilburg arriveert.quote:
dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog heel wat uurtjes overheen gaan voor hij in Tilburg arriveert.
Waar moet ie heen dan?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:52 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Mijn pa staat sinds half 3 vast in Enschede en is er nog steeds niet weer.
poeh.. ineens heb ik eigenlijk geen trek daarin zeg maar. Niet na wat er gebeurd is in andere delen van het landquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Of we alles nog niet gehad hebben!! Nu draait er een pittig neerslaggebied (vuurrood op de radar)vanuit de Noordzee het land binnen, welke wolkbreukachtige taferelen in het westen geeft en zware sneeuwval in het (zuid)oosten straks. Er zit zelfs onweer en hagel in.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Of we alles nog niet gehad hebben!! Nu draait er een pittig neerslaggebied (vuurrood op de radar)vanuit de Noordzee het land binnen, welke wolkbreukachtige taferelen in het westen geeft en zware sneeuwval in het (zuid)oosten straks. Er zit zelfs onweer en hagel in.
Hij laadt op als de auto rijdt, nee dus. Stadslichten aan, radio uit, kachel niet te hoog lijkt me het beste..quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:57 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in zo'n file.... Laadt een accu nog op als je stilstaat of doven straks de lichten en (belangrijker) stoppen de verwarmingen ermee??
Bron: KNMIquote:NEERSLAG:
De meer continue neerslag die nog in het zuiden van het land
(sneeuw in Limburg en Brabant) aanwezig is zal op zaterdagochtend naar
het zuiden wegtrekken. Achter het laag draait de stroming naar het
oosten en gaan er buien vallen. Boven land zullen dit winters buien
zijn. De kans op sneeuw is gezien de diverse modellen groot. Pas in de avond
zal het droog worden.
Volgensmij laden ze dan niet op. En aangezien een plotselinge koude-inval toch al een moment is dat veel accu's het loodje leggen kan ik me voorstellen dat de hulpdiensten zich zorgen maken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:57 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in zo'n file.... Laadt een accu nog op als je stilstaat of doven straks de lichten en (belangrijker) stoppen de verwarmingen ermee??
Accu laad nog gewoon bij, als de motor gewoon draait. De motor heeft geen rijwind dus blijft op temperatuur zodat je kachel ook warm blijft.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:57 schreef flugeltje het volgende:
zorgelijk is nog netjes uitgedrukt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In de omgeving van Apeldoorn staan zowel op de snelwegen als op lokale en doorgaande wegen tientallen kilometers file. Op veel plekken zit het verkeer muurvast. Volgens de woordvoerder zijn de hulpdiensten vooral aan het zoeken naar een mogelijkheid om beweging in de files te krijgen. "Het wordt donker en het is koud. De toestand van mensen die stilstaan op Veluwse wegen, begint zorgelijk te worden", aldus de politiewoordvoerder.
Treinverkeer in het oosten en noorden ligt overigens ook grotendeels plat.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:00 schreef Ambrosius het volgende:
http://www.home.nl/
In het midden: 0 files.
Waar haal je deze vandaan Morpheus?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laatste melding: Vrijdag 25 November 17:57
Er zijn op dit moment 74 meldingen, waarvan 68 files (846 km)
www.vid.nlquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:03 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Waar haal je deze vandaan Morpheus?
Daar zie ik telkens andere getallen dan hij geeft en die zitten nu ook weer onder de 800 km. Vandaar ook dat ik het vroeg.quote:
http://www.trafficnet.nl/traffic.aspquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Waar halen jullie die verkeersinformatie vandaan?
vid.nl geeft de snelste informatie. Deze wordt heel vaak geupdate waardoor er soms grote schommelingen in zitten.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:05 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Daar zie ik telkens andere getallen dan hij geeft en die zitten nu ook weer onder de 800 km. Vandaar ook dat ik het vroeg.
Een lichte viercilinder rond de 3,5 liter per uur. Dat is dus wel gemeten zonder accesoires zoals lichten of aanjagers ingeschakeld. Dus die mensen in de files nu zullen gemiddeld ongeveer 5 a 6 liter per uur nodig hebben. Mensen met een dikke bak tot wel 12 liter per uur. Die hebben dan meestal wel ook een grotere tank.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:59 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Zolang je genoeg brandstof aanboord heb nothing to worry about. Weet iemand het verbruik van een stationair lopende auto?
hier in Brabant begint het ook te komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:07 schreef Libris het volgende:
De politiescanner in Rotterdam-Rijnmond is ook gekkenhuis, omgewaaide bomen en veel wateroverlast
Het is ook maar net of iets nog langzaam rijdend is of ineens stil staat. Dat laatste tellen ze toch wel mee en dat eerste niet?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:07 schreef Cootz het volgende:
[..]
vid.nl geeft de snelste informatie. Deze wordt heel vaak geupdate waardoor er soms grote schommelingen in zitten.
De schommelingen zijn soms wel verdacht groot, dus ik denk dat ze de drukte steeds anders interpreteren.
http://www.trafficnet.nlquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:03 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Waar haal je deze vandaan Morpheus?
Er liggen geloof ik ook een aantal mobiele netwerken plat....quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:13 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik wou me pa bellen waar die nu was, maar ik kan hem niet bereiken.
Ja, rond eindhoven is het ook al moeilijk iedereen te bereikenquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er liggen geloof ik ook een aantal mobiele netwerken plat....
het enige stuk in Nederlandquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:15 schreef Xenwolfie het volgende:
Vader belt, hij rijd nu op een stuk waar het doorrijdt...
Het zou me niks verbazen als de stroom er zometeen uitligt. Hier ook flikkerende lampen en zeurende ups'enquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:17 schreef Xenwolfie het volgende:
Stroom doet weer raar, waarschijnlijk overbelasting. Weinig regen en wind op dit moment.
Locatie?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:21 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Toevallig flikkerde het licht hier ook al, en ik maar denken dat ik slechte ogen kreeg.
Als er een ketting reactie plaats vind mbt stroom storingen zijn de rapen gaarquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef flugeltje het volgende:
RTL4 heeft het hier zojuist begeven...
Zoveel mis je met rtl4 ook niet...quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef flugeltje het volgende:
hier werkt het nogquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef flugeltje het volgende:
KPN werkt hier in Eindhoven ook nog.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
M'n telefoonnetwerk (T-Mobile) is down.
Gelukkig werkt die van m'n pa (KPN) nog wel.
T-Mobile in Tilburg ook down...quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
M'n telefoonnetwerk (T-Mobile) is down.
Gelukkig werkt die van m'n pa (KPN) nog wel.
waar is dit?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:27 schreef Speed-Addicted het volgende:
Ik heb even de log erbij gepakt van de UPS.
Om streeks 17:55 gingen we hier van 227v naa r 225/224 volt, omstreeks 18:08 een piek naar 240v! gevolgt door een dip naar de 223v, Het schommelt nu tussen de 225 / 226v
Culemborgquote:
ik heb ze al aangedaanquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:30 schreef Xenwolfie het volgende:
Hoop dat we nog kaarsen hebben (weer).
T-mobile Eindhoven werkt nogquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
T-Mobile in Tilburg ook down...
als je internet centrale dan nog maar stroom heeftquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:33 schreef Xenwolfie het volgende:
*knipper*
Ik zal het wel laten weten op de PSP als de stroom uit is...
Locatie?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:33 schreef Xenwolfie het volgende:
*knipper*
Ik zal het wel laten weten op de PSP als de stroom uit is...
wens d'r maar een warme nacht toe.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:34 schreef MaPo het volgende:
Ik hoor zojuist dat m'n zus nu al sinds 16.00uur vanuit Enschede onderweg is en nu nog steeds vast staat tussen Enschede en Haaksbergen, ze moet naar Neede, dat is normaal een klein halfuurtje rijden geloof ik
Over vaders gesproken. Mijn vader zit nog in Amsterdam en moet het liefst vandaag nog terug naar huis in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen). Met 90 kilometer file op de A2 en 40 op de A12 ben ik heel benieuwd of hij dat nog gaat redden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:38 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Vader staat nu al ruim 4,5 uur vast, en verwacht ongeveer om 10 uur thuis te zijn.
Rond 23:00 uur zullen er wel geen files meer staan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:46 schreef Cootz het volgende:
[..]
Over vaders gesproken. Mijn vader zit nog in Amsterdam en moet het liefst vandaag nog terug naar huis in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen). Met 90 kilometer file op de A2 en 40 op de A12 ben ik heel benieuwd of hij dat nog gaat redden.
Als dit weer aanhoudt staan die mensen er morgen nog, denk ik...quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:49 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Rond 23:00 uur zullen er wel geen files meer staan.![]()
Zolang de motor draait laadt de accu op hoor. Het is geen fiets waar de dynamo tegen je wiel aangedrukt zit.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij laadt op als de auto rijdt, nee dus. Stadslichten aan, radio uit, kachel niet te hoog lijkt me het beste..
quote:17:44 uur
Reisadvies:
* Reizigers tussen de Randstad en Zuid
Oost Nederland reizen via de
verbinding
Rotterdam<->Breda<->Tilburg
quote:18:24 uur
Den Haag HS<->Rotterdam
Door een aanrijding rijden er tussen
Den Haag HS en Delft geen treinen.
Vertraging: meer dan 60 minuten.
het was een kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Ai ai...daar gaat het reisadvies van de NS !!
[..]
[..]
www.wetteronline.de is dezelfde site, maar dan gratis en zonder codes.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:59 schreef Xenwolfie het volgende:
Na 2 keer heb ik een Weeronline code, doet de site het niet meer.
Edit: Doet het nu maar heel sloom.
Goedkope neerslagmeter zonder kachel.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:06 schreef indahnesia.com het volgende:
helaas wordt de sneeuw in mijn neerslagmeter niet gesmolten.
"hoe vaak sneeuwt het nou in Nederland", dacht ik toen ik hem kochtquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:10 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Goedkope neerslagmeter zonder kachel.![]()
Ik ga nog even boodschappen doen. Tot over een uur ofzoIk neem me camera mee.
Moet RTL4 het eerst weer gaan doenquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:04 schreef indahnesia.com het volgende:
na het half acht nieuws te voet een rondje lopen om foto's te maken. Het is in Eindhoven rustig op de weg.
hier werkt 't... maar ik hoop dat de stroom niet uitvalt voor die tijdquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Moet RTL4 het eerst weer gaan doen.
Er zijn op dit moment 46 meldingen, waarvan 37 files (658 km)quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:14 schreef Gappie het volgende:
Wilnis op dit moment
Windje stil.. straten blank en sloten overvol
regent nu niet meer heeft et de hele dag gedaan..
iemand nog file info over totale lengte enzovoorts?
het licht flikkert hier ook iedere keer.. complete disco om de 5 min.. en het licht in de verte..
wie weet. Eindhoven heeft af en toe ook zijn dipjes die er normaal niet zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:19 schreef MrJones het volgende:
Het licht begint hier nu ook steeds vaker te knipperen. Avondje candlelight?
Laatste uur hier ook al drie keer..quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:19 schreef MrJones het volgende:
Het licht begint hier nu ook steeds vaker te knipperen. Avondje candlelight?
ooh. dat valt wel meequote:Op vrijdag 25 november 2005 19:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Laatste uur hier ook al drie keer..
De files zijn inmiddels afgenomen tot ruim 600 km.
En het laatste kwartier hier vijf keerquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:21 schreef Ambrosius het volgende:
Laatste uur hier ook al drie keer..
dat gaat lekker.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:25 schreef MrJones het volgende:
[..]
En het laatste kwartier hier vijf keer![]()
Maar we zijn d'r nog![]()
maar dat is pas een paar minuten, zegt nog niet zo veel.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:28 schreef Speed-Addicted het volgende:
Vanaf 19:05 heb ik meerdere dips van 227V naar 223V vanaf 19:20 is het weer stabiel
Hier alles stabielquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:32 schreef Xenwolfie het volgende:
Even rust gehad, maar nu begint het weer.
Zou ze graag willen posten, alleen is hier niks gevallenquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:31 schreef Drifter__ het volgende:
Waar blijven de fotos van de dikke pakken sneeuw ?
A2 's-Hertogenbosch richting Eindhoven tussen afrit Vinkeveen en Best-West: langzaam rijdend tot stilstaand verkeer. 81 kmquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik ga zometeen maar eens in me koekblik stappen richting Eindhoven![]()
Zou ik niet doen, hier (Eindhoven) valt de sneeuw met bakken uit de lucht en zijn de wegen spekglad aan het worden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hier alles stabiel
Ik ga zometeen maar eens in me koekblik stappen richting Eindhoven![]()
heel verstandig, hoe vervelend het ook zal zijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:37 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
A2 's-Hertogenbosch richting Eindhoven tussen afrit Vinkeveen en Best-West: langzaam rijdend tot stilstaand verkeer. 81 km
![]()
Ik geloof dat ik maar blijf overnachten op me werk![]()
Volgens Hiemstra op het NOS nieuws zou het morgen wit worden waar het nu nog niet wit is. Ik hoop het, maar moet het nog zien. Van mij mogen er wel wat wintersebuien vallen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zou ze ook wel willen posten maar hier is iig ook nog niks gevallen helaas.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zou ze ook wel willen posten maar hier is iig ook nog niks gevallen helaas.
Ik ga proberen binnendoor naar Amersfoort te komen. Wish me good luckquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:40 schreef indahnesia.com het volgende:
ik ga een rondje lopen
fuck it, morgen 6 uur werkenquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:40 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Volgens Hiemstra op het NOS nieuws zou het morgen wit worden waar het nu nog niet wit is. Ik hoop het. Van mij mogen er wel wat wintersebuien vallen.![]()
![]()
good luckquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:41 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik ga proberen binnendoor naar Amersfoort te komen. Wish me good luck![]()
Dat meen je niet?quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:52 schreef Oom_Agent het volgende:
en jawel, de NS heeft het treinverkeer in Noord-Brabant stil gelegd.
quote:19:29uur
Tilburg
Door weersomstandigheden rijden er van
en naar Tilburg geen treinen.
Den Bosch
Door weersomstandigheden rijden er van
en naar Den Bosch geen treinen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze er helemaal mee stoppen. Noord-Nederland zal het einde van de dienstregeling nog wel halen. Ik voorspel dat alles onder de lijn Amsterdam - Amersfoort - Deventer - Enschede na 21:00 niet meer rijdt... en ze zijn al aardig op weg.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:52 schreef Oom_Agent het volgende:
quote:Nijmegen<->Venlo
Door een aanrijding rijden er tussen
Nijmegen en Cuijk geen treinen.
Ik zat eens even te denken, wat rijdt er nog wel aan intercity's in Midden- en Zuid-Nederland?quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:55 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze er helemaal mee stoppen. Noord-Nederland zal het einde van de dienstregeling nog wel halen. Ik voorspel dat alles onder de lijn Amsterdam - Amersfoort - Deventer - Enschede na 21:00 niet meer rijdt... en ze zijn al aardig op weg.
Den Haag - Rotterdam was ook getremt door een aanrijdingquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:58 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik zat eens even te denken, wat rijdt er nog wel aan intercity's in Midden- en Zuid-Nederland?
Amsterdam - Den Haag
Den Haag - Rotterdam - Breda
Eindhoven - Heerlen/Maastricht/Venlo
En daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Hier ook nog niks. Er lijkt nog wel wat te komen voor Maastricht, als ik die radarbeelden zo zie. Hier in ieder geval niks vannacht, op een paar buien na, hoop ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:03 schreef BretsiG het volgende:
Hier in Maastricht nog steeds niks noppes nada !!
Intercity's zullen als eerst buiten de dienstregeling gezet worden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:58 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik zat eens even te denken, wat rijdt er nog wel aan intercity's in Midden- en Zuid-Nederland?
Amsterdam - Den Haag
Den Haag - Rotterdam - Breda
Eindhoven - Heerlen/Maastricht/Venlo
En daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Volgens de radar zou het in Maastricht al een uur sneeuwen maar het is kurkdroog, klopt dus ook geen hol van.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:07 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier ook nog niks. Er lijkt nog wel wat te komen voor Maastricht, als ik die radarbeelden zo zie. Hier in ieder geval niks vannacht, op een paar buien na, hoop ik.
Mijn hyperventilatie wordt er ook niet beter van....quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:18 schreef E.T. het volgende:
Ik hoop trouwens dat de luchtdruk snel weer een beetje stijgt ondanks dat dat ws dan geen sneeuw zal betekenen..Ik word gek van de hoofdpijn al de hele dag
moest straks vantuit ravenstein even een auto omwisselen in oss het reed ca 40 op de A50quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:17 schreef Oom_Agent het volgende:
Zevenheuvelenweg Berg en Dal/ Groesbeek (bekend van de 4 daagse) wordt nu afgesloten, er ligt op sommige plaatsen 30 cm vanwege sneeuwjacht. Verkeer glijdt alle kanten op.
Wat lijkt me dat VERSCHRIKKELIJK zegquote:Volgens de politiewoordvoerder staan met name op de A50 (Apeldoorn - Arnhem) automobilisten, die al om elf uur vrijdagmorgen in de file terecht zijn gekomen en sindsdien nauwelijks zijn opgeschoten. Maar de politie kan niet garanderen dat de hulpverleners iedereen kunnen bereiken, want op sommige plaatsen is de sneeuw in de berm langs de A50 wel een meter diep. (nu.nl)
Apeldoorn zandzakken? Ben ik wel benieuwd welke wijken, want zuid en de maten hebben daar geen last geen vanquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:15 schreef StephanL het volgende:
NOS heeft 2 mensen langs de snelweg staan om te berichten over het verkeer en Gijs Wanders heeft een bus trip gemaakt.
In Apeldoord een crisiscentrum, er worden ergens zandzakken gelegd tegen het hoge water. Er wordt water en dekens uitgedeeld aan mensen die nog steeds vast staan in de file.
Echt een drama
Was niet in Apeldoorn, ergens in Noord-Holland dacht ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:42 schreef Party_P het volgende:
[..]
Apeldoorn zandzakken? Ben ik wel benieuwd welke wijken, want zuid en de maten hebben daar geen last geen van
waar zit jij ook alweer?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:43 schreef -CRASH- het volgende:
De seinpalen van het spoor zijn hier net uitgevallen..
Er was een flits (geen onweer) te zien, en de stroom is eraf. (info scanner)
In ondergesneeuwd Venloquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
waar zit jij ook alweer?
Amsterdam is nog steeds heerlijk rustig
Dank.quote:
Issie iig uit z'n (kou) lijden verlost... maarjah zitten anderen weer wel met een probleem.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
Arme NS trouwens. Rijdt er bijna niets, gooit iemand zichzelf ook nog eens voor een trein op Rijswijk![]()
terug van mijn wandeling.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:52 schreef Oom_Agent het volgende:
We zijn er nog niet vanaf dus voorlopigquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:15 schreef kree het volgende:
[afbeelding]
Groene pijl is de globale richting van het hele systeem.
Oh leuk ik moet er morgenochtend weer werkenquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:38 schreef JDude het volgende:
Net terug van m'n werk... TPG is een chaos in Breda. De sorteerploeg die normaal gesproken om half negen 's avonds klaar is moet ws. doorwerken tot laat in de avond, omdat er maar spullen vertraagd blijven binnenkomen.
Zelf drie uur gedaan over een ritje van twee uur.
De bussen rijden wel, maar niet volgens enige dienstregeling. De chauffeurs nemen reizigers gratis mee.
Autoverkeer in de stad lag ook volledig lam, aantal ongelukken en erg lage snelheid. Over het laatste stukje route een half uur gedaan terwijl dat bij normaal verkeer in een minuut of 5, hooguit 10 kan.
En het sneeuwt nog steeds, onafgebroken al sinds een uur of half vijf.
Ook erg opvallend is de combinatie sneeuw/onweer!
Ik zit in Tilburg-centrum en als ik uit het raam kijk zie ik de sneeuw anders nog steeds vallen....Weliswaar niet meer zo hard maar toch....quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:21 schreef flugeltje het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Tilburg zoveel problemen hebben met de treinen. Het is hier alweer een uur droog....
Ik zit in Oud-Noord (Diamantkruising) en hier is het écht droog nu...quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:24 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Ik zit in Tilburg-centrum en als ik uit het raam kijk zie ik de sneeuw anders nog steeds vallen....Weliswaar niet meer zo hard maar toch....
die zijn er wel meer geweest hier.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wij hadden net ook een spanningsdip. Is vast toeval.
heb jij ff pechquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik zit in Oud-Noord (Diamantkruising) en hier is het écht droog nu...
Maar er is in ieder geval al genoeg gevallen vanavond. De stroom heeft er af en toe behoorlijk moeite mee en we moeten vanavond verplicht interessante tv kijken aangezien alle commerciële zenders eruit liggen...![]()
Maar hier ligt geen sneeuw.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
die zijn er wel meer geweest hier.
Eraf proberen te halen danquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:33 schreef Petra76 het volgende:
Ik hoop dat mijn plexiglazen serredak het houdt met al die sneeuw erop. Het buigt een beetje door...![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:37 schreef FRaGMaN het volgende:
Heeft iemand een radar waarop je ook goed de buien op de noordzee kunt zien?
editquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:37 schreef FRaGMaN het volgende:
Heeft iemand een radar waarop je ook goed de buien op de noordzee kunt zien?
Bedankt maar die radar loopt vreselijk achterquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier zonet een hagelbuitje gehad.
Actuele radar's check hierquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:04 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Bedankt maar die radar loopt vreselijk achter![]()
Nou zeg.... ik hoop dat ze hier in het noorden sneeuw gaan leveren hoor.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:00 schreef Blik het volgende:
hoe zit met eventuele sneeuwkansen voor de rest van de nacht, er komen vanuit het noorden nieuwe buien aan, gaan die vannacht/morgenochtend nog voor sneeuw zorgen in brabant (den bosch)
Je mag die klotezooi van hier wel hebben hoorquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Gelderland schakelt het leger in. Staan nog 10.000'en mensen die niet wegkomen en soms al bijna een halve dag in de file staan, men probeert dekens en warme drank die kant op te krijgen omdat vele mensen zonder benzine/diesel zitten en kou lijen.
Bron?quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Gelderland schakelt het leger in. Staan nog 10.000'en mensen die niet wegkomen en soms al bijna een halve dag in de file staan, men probeert dekens en warme drank die kant op te krijgen omdat vele mensen zonder benzine/diesel zitten en kou lijen.
No thanks.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Je mag die klotezooi van hier wel hebben hoor
Was daarstraks bij Nova...quote:
quote:Drukste avondspits ooit
Uitgegeven: 25 november 2005 16:23
Laatst gewijzigd: 25 november 2005 22:43
DEN HAAG - Vrijdag 25 november 2005 staat voorlopig te boek als de dag met de langste avondspits in de historie van de Nederlandse snelwegen. Op de A2 stond vrijdag in de avondspits de langste file met 90 kilometer in zuidelijke richting. Volgens de ANWB stond er rond zes uur in totaal 802 kilometer file.
De ANWB adviseert automobilisten in het midden, oosten en zuiden van het land thuis te blijven en waarschuwt voor gladheid in heel het land.
De files op de snelwegen lossen vrijdagavond maar langzaam op. Rond 22.00 uur stonden er volgens de ANWB nog 25 files met een totale lengte van 300 kilometer. Overdag werd al een filerecord gehaald: 802 kilometer, rond 20.00 uur was dat geslonken naar ruim 500 kilometer.
De langste file van de dag stond op de A2 in zuidelijke richting: 90 kilometer. Om 22.00 uur was dat nog 35 kilometer.
Andere grote opstoppingen stonden vrijdagavond rond die tijd nog op de A12 bij knooppunt Velperbroek richting Duitse grens (27 kilometer), de A1 Amersfoort-Hengelo (26 kilometer) en de A50 Zwolle richting Arnhem (28 kilometer).
Strooiwagens
Rijkswaterstaat probeert samen met de politie met behulp van strooiwagens een rijbaan te maken op de snelweg A50 (Apeldoorn - Arnhem), zodat er weer beweging komt in het stilstaande verkeer op die snelweg. Sommige automobilisten staan al sinds vrijdagmorgen in de file.
Dat heeft een woordvoerder van de regionale brandweer vrijdagavond gezegd. De brandweer vormt samen met politie, Rijkswaterstaat en andere hulpdiensten een crisisteam in het Regionaal Coördinatie Centrum in Arnhem.
De brandweer rijdt volgens de woordvoerder sinds acht uur vrijdagavond ook met terreinwagens door het gebied aan weerszijden van de A50. De hulpverleners kijken uit naar mensen die vast zitten in hun auto en die hulp nodig hebben.
Onderkoeld
Er zouden mensen zijn die onderkoeld raken omdat hun auto geen brandstof meer heeft. Anderen hebben medicijnen nodig. De hulpverleners zoeken zowel langs de snelweg als langs de toevoerwegen, waar het verkeer eveneens al urenlang muurvast zit.
Politie en brandweer willen proberen te voorkomen dat mensen de nacht in hun auto zouden moeten doorbrengen.
Het is wel eens eerder voorgekomen dat het extreem druk was op de snelwegen in Gelderland, maar in die gevallen was dat in het hele land zo. "Dit is nog nooit eerder alleen in dit gebied gebeurd", aldus een woordvoerder.
A58
De A58 (Vlissingen-Bergen op Zoom) is vrijdagavond ter hoogte van knooppunt Markiezaat afgesloten in verband met een gebroken hoogspanningskabel. De Westerscheldetunnel is dicht, omdat het wegdek te glad is geworden. Automobilisten moeten via Antwerpen omrijden.
Bussen
Vervoersbedrijven Syntus en Connexxion hebben vrijdagochtend bijna al hun bussen in de Achterhoek, Twente en Salland uit de dienst gehaald. Ook het stadsvervoer in Deventer ligt plat. Het is te gevaarlijk op de weg door de rukwinden en sneeuwval.
Ook het openbaar vervoer in Arnhem en Nijmegen (Novio) is van de weg gehaald. De vervoersbedrijven meldden dat deze situatie tot aan het eind van dienstregeling geldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |