quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:23 schreef Speed-Addicted het volgende:
Heeft er nog iemand radar beelden van de huidige situatie ?
als het geen vrijdag was, hadden we het al gehaald.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:23 schreef pekel het volgende:
Record:
Op maandag 8 februari 1999, even na negen uur 's ochtends, stonden er in Nederland meer dan 60 files met een totale lengte van 975 km. Dat was en is een absoluut record.
de hele Veluwe is straks sereen donker en witquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn collega's in Apeldoorn zitten nu in het donker. Na een stroomuitval vanochtend in het centrum, nu aan de zuidkant (Malkenschoten).
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er ligt nog meer op de Noordzee.
Dat zit er wel aan te komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
de hele Veluwe is straks sereen donker en wit![]()
Locatie?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:29 schreef Xenwolfie het volgende:
Lichten deden raar... Dit belooft nog wat. Regen nog steeds hevig en de wind neemt toe.
succes alvastquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:29 schreef Xenwolfie het volgende:
Lichten deden raar... Dit belooft nog wat. Regen nog steeds hevig en de wind neemt toe.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er ligt nog meer op de Noordzee.
quote:S P O O R W E G E N actueel
17:16 uur
Midden- en Oost Nederland
Door de weersomstandigheden moeten
reizigers in Midden- en Oost Nederland
rekening houden met aanzienlijke
vertraging.
Het treinverkeer is ernstig ontregeld.
Er is geen alternatief vervoer
beschikbaar.
Gelukkig was er dan ook gisteren al een weeralarm. Mensen onderschatten dat dus gewoon. Vanochtend kwam de zware-sneeuw-alarm er al bij.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
daar sta je dan, zonder enig vervoer terug naar huis
Maar de meeste mensen kunnen ook niet zomaar thuis blijven..quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gelukkig was er dan ook gisteren al een weeralarm. Mensen onderschatten dat dus gewoon. Vanochtend kwam de zware-sneeuw-alarm er al bij.
Dat komt gedeeltelijk omdat:quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gelukkig was er dan ook gisteren al een weeralarm. Mensen onderschatten dat dus gewoon. Vanochtend kwam de zware-sneeuw-alarm er al bij.
Ik denk dat je wel gelijk hebt... We zijn hier niet zulk extreem weer gewend en volgens mij denken een heleboel mensen: oh dat valt toch wel mee...quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zomaar thuis blijven, ben ik met je eens. Maar toch als je een heel end moet reizen en er wordt een weeralarm afgegeven, zou ik er geloof ik wel rekening mee houden...quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen kunnen ook niet zomaar thuis blijven..
Inderdaad, de voorgaande weeralarmen waren een lachtertje. Als er dan serieus iets aan de hand is luisteren mensen niet meer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:36 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dat komt gedeeltelijk omdat:
1. De waarschuwing was er voorgaande keren wel maar het bleek allemaal mee te vallen.
2. De vorige keer (keren) trok het langs hun woonplaats en denken dat het dit keer ook zal gebeuren
Moet toegeven dat ik er een van ben, had zowat op de fiets gestapt en had ik dus lopend naar huis kunnen gaan door de wind.![]()
Je hebt toch een kachel in je autoquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:41 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, soms valt het mee, zo'n alarm, maar het is dus niet voor niets. Bewijs is vandaag geleverd. Hopelijk gaan er geen doden vallen door onderkoeling in de file of bij stroomuitval.
waahquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Cootz het volgende:
We doen er nog een schepje bovenop. De langste file van vandaag (tot nu toe):
Amsterdam - Eindhoven
tussen knp. Amstel en Boxtel-Noord
88 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Gladheid kan ook nog wel eens een probleem gaan worden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:41 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, soms valt het mee, zo'n alarm, maar het is dus niet voor niets. Bewijs is vandaag geleverd. Hopelijk gaan er geen doden vallen door onderkoeling in de file of bij stroomuitval.
Omg, arme vader!quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Cootz het volgende:
We doen er nog een schepje bovenop. De langste file van vandaag (tot nu toe):
Amsterdam - Eindhoven
tussen knp. Amstel en Boxtel-Noord
88 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Hij MOEST vandaag weg, gelukkig heb ik hem geinformeerd zodat hij extra eten meenam.quote:
Lang leve de randstadquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:50 schreef flugeltje het volgende:
Ik hoor net dat mijn broer om half vier vanuit Amsterdam vertrokken is... Hij zit nu ergens bij Utrecht... Schiet lekker op zo...
ow, dat is dan hier weer niet zo erg...quote:
Ik denk dat er nog heel wat uurtjes overheen gaan voor hij in Tilburg arriveert.quote:
dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog heel wat uurtjes overheen gaan voor hij in Tilburg arriveert.
Waar moet ie heen dan?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:52 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Mijn pa staat sinds half 3 vast in Enschede en is er nog steeds niet weer.
poeh.. ineens heb ik eigenlijk geen trek daarin zeg maar. Niet na wat er gebeurd is in andere delen van het landquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Of we alles nog niet gehad hebben!! Nu draait er een pittig neerslaggebied (vuurrood op de radar)vanuit de Noordzee het land binnen, welke wolkbreukachtige taferelen in het westen geeft en zware sneeuwval in het (zuid)oosten straks. Er zit zelfs onweer en hagel in.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Of we alles nog niet gehad hebben!! Nu draait er een pittig neerslaggebied (vuurrood op de radar)vanuit de Noordzee het land binnen, welke wolkbreukachtige taferelen in het westen geeft en zware sneeuwval in het (zuid)oosten straks. Er zit zelfs onweer en hagel in.
Hij laadt op als de auto rijdt, nee dus. Stadslichten aan, radio uit, kachel niet te hoog lijkt me het beste..quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:57 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in zo'n file.... Laadt een accu nog op als je stilstaat of doven straks de lichten en (belangrijker) stoppen de verwarmingen ermee??
Bron: KNMIquote:NEERSLAG:
De meer continue neerslag die nog in het zuiden van het land
(sneeuw in Limburg en Brabant) aanwezig is zal op zaterdagochtend naar
het zuiden wegtrekken. Achter het laag draait de stroming naar het
oosten en gaan er buien vallen. Boven land zullen dit winters buien
zijn. De kans op sneeuw is gezien de diverse modellen groot. Pas in de avond
zal het droog worden.
Volgensmij laden ze dan niet op. En aangezien een plotselinge koude-inval toch al een moment is dat veel accu's het loodje leggen kan ik me voorstellen dat de hulpdiensten zich zorgen maken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:57 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in zo'n file.... Laadt een accu nog op als je stilstaat of doven straks de lichten en (belangrijker) stoppen de verwarmingen ermee??
Accu laad nog gewoon bij, als de motor gewoon draait. De motor heeft geen rijwind dus blijft op temperatuur zodat je kachel ook warm blijft.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:57 schreef flugeltje het volgende:
zorgelijk is nog netjes uitgedrukt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In de omgeving van Apeldoorn staan zowel op de snelwegen als op lokale en doorgaande wegen tientallen kilometers file. Op veel plekken zit het verkeer muurvast. Volgens de woordvoerder zijn de hulpdiensten vooral aan het zoeken naar een mogelijkheid om beweging in de files te krijgen. "Het wordt donker en het is koud. De toestand van mensen die stilstaan op Veluwse wegen, begint zorgelijk te worden", aldus de politiewoordvoerder.
Treinverkeer in het oosten en noorden ligt overigens ook grotendeels plat.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:00 schreef Ambrosius het volgende:
http://www.home.nl/
In het midden: 0 files.
Waar haal je deze vandaan Morpheus?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laatste melding: Vrijdag 25 November 17:57
Er zijn op dit moment 74 meldingen, waarvan 68 files (846 km)
www.vid.nlquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:03 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Waar haal je deze vandaan Morpheus?
Daar zie ik telkens andere getallen dan hij geeft en die zitten nu ook weer onder de 800 km. Vandaar ook dat ik het vroeg.quote:
http://www.trafficnet.nl/traffic.aspquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:03 schreef Xenwolfie het volgende:
Waar halen jullie die verkeersinformatie vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |