Heel veel sterkte Ingrid met deze spannende dagen (het komt vanzelf goed) en Djeez: ontspan!
![]()
De nacht van woensdag op donderdag ben ik ziek geweest (buikpijn en later ook overgeven), niet leuk.
![]()
Ik ben gisteren niet gaan werken (ik voelde me wel wat beter maar met 4 uur slaap leek me dat geen goed plan), maar ik ben wel nog naar de gynaecoloog geweest.
Ze feliciteerde ons direct met de prachtige echo, ik was meteen trots (op een fotootje!
![]()
). Verder bloeddruk gemeten, die was in orde, en gewogen, ik vond het meevallen (ik dacht dat ik al wel een paar kilo zou zijn aangekomen, maar dat was niet zo). En het intake gesprek. Alles doorgenomen m.b.t. de ziekte van Crohn en nog een chronische ziekte van mij, het syndroom van Gilbert (dat is een goedaardige leverafwijking, maar ik heb afwijkende bloedwaarden daardoor en het is erfelijk). Ze gaat nu contact met de kinderarts opnemen om te kijken of dat reden tot observatie van het kind zal zijn als het net geboren is. Ik vind het wel een fijn gevoel dat daar even goed naar gekeken wordt.
Ik heb nog even naar het litteken op mijn buik gevraagd (15 cm, horizontaal onder mijn navel), dat is gelukkig geen enkel probleem voor mijn buik om goed te groeien, alleen kan het litteken mee gaan groeien en wel 5cm breed worden.... Hmmm, dat zou minder zijn, maar ach, een mooie buik heb ik toch al nooit gehad
![]()
. Ze raadde me aan om met vitamine e creme te gaan smeren, dus dat ga ik straks maar even halen.
En verder was alles wel oke, ik krijg met 20 en 32 weken extra echo's, wat ik natuurlijk erg leuk vind! Daarna nog bloedgeprikt (7 buisjes, best veel vond ik) en nieuwe afspraken gemaakt, 4 januari mag ik weer komen, met een potje urine bij me.
Mijn man en ik waren hierna wel erg opgelucht. Er is geen reden tot zorg nu, en zeker na de echo, kunnen we nu lekker gaan genieten van de zwangerschap!
![]()
Ik ben zo blij nog steeds, ik heb echt het idee dat het nu pas echt is en ik me geen zorgen meer hoef te maken!
Zo, dit is best een lang bericht geworden... Maar nog even een laatste zinnetje; ik had de foto's van de echo gekopieerd en naar de aanstaande grootouders gestuurd. Die zijn er erg blij mee! Ik had miin moeder aan de telefoon toen ze de envelop opende en ze zei direct (geemotioneerd) oh, wat kun je alles goed zien, wat mooi! Erg leuk!