Wat krakers kunnen kan ik ook:quote:Anti-Verdonk posters mogen blijven hangen
pandoeken en posters met beledigende teksten aan het adres van minister Verdonk mogen niet langer weg worden gehaald door de Staat. Dit heeft de rechtbank in Amsterdam vandaag besloten. Het ging in de rechtszaak om een poster met de tekst "Reisbureau Rita, arrestatie - deportatie - crematie, adequaat tot het bittere eind".
De bewuste poster hing aan een pand in Nijmegen. Eerder had de Nijmeegse fractievoorzitter van GroenLinks, Wouter van Eck, de poster opgehangen achter het raam van zijn woning en zijn fractiekamer in het stadhuis. In zowel Nijmegen als Amsterdam werden de afgelopen weken diverse posters met beledigende teksten aan het adres van de minister van Integratie en Vreemdelingenzaken verwijderd.
De rechter deed vandaag geen uitspraak over de gemeente Amsterdam, die in eerste instantie ook was gedaagd. Dit omdat het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam vorige week al aangaf voorlopig geen spandoeken meer in beslag te nemen. De rechter was van mening dat de Staat dit ook niet mag doen, tenzij het OM overgaat tot strafvervolging en de strafrechter alsnog beslist dat de teksten smadelijk zijn.
Net als Verdonk verantwoordelijk is voor verbrande gedetineerden.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:39 schreef du_ke het volgende:
Zo is Marijnissen tegenwoordig verantwoordelijk voor de belastingen.
Samen met donner wel ja.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Net als Verdonk verantwoordelijk is voor verbrande gedetineerden.
Eens.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Kom kom sizz, dat kan wel wat harder hoor.![]()
Weinig overtuigend tot dusverre.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:09 schreef sizzler het volgende:
Wat krakers kunnen kan ik ook:
Ik mis de blinde krakershaat om met nóg iets harder te komen.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Kom kom sizz, dat kan wel wat harder hoor.![]()
Een combinatie van Partij van de Arbeid met Arbet macht frei?quote:Op donderdag 24 november 2005 23:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik mis de blinde krakershaat om met nóg iets harder te komen.![]()
Heeft iemand suggesties?
jammer dat het alleen nergens op gebaseerd idquote:Op donderdag 24 november 2005 23:50 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een combinatie van Partij van de Arbeid met Arbet macht frei?
Of om het eens in de 'stijl' van dit topic te proberen (ik wil niet offtopic gaan immers):quote:Op donderdag 24 november 2005 23:45 schreef knowall het volgende:
[..]
Weinig overtuigend tot dusverre.
Sowieso triest topic, maar dat terzijde.
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:55 schreef Boeman het volgende:
jammer dat het alleen nergens op gebaseerd id
De eerste leuke.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:57 schreef knowall het volgende:
[..]
Of om het eens in de 'stijl' van dit topic te proberen (ik wil niet offtopic gaan immers):
[afbeelding]
Ik heb echt geen flauw idee wat nou de volgende is.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De eerste leuke.
Het zal mij benieuwen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:00 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee wat nou de volgende is.![]()
quote:Door DeKeuv - donderdag 24 november 2005 @ 17:38 - (-1 - Nutteloos)
Tegenactie beginnen :
"Rita bedankt, 11 criminelen minder"
Ik neem het niet graag voor Halsema op, maar Halsema ageert publiekelijk juist fel tegen vergelijkingen met WO II. Het woord "deportatie" in combinatie met Rita Verdonk hoor je dan ook niet uit haar mond.quote:
Dat mag ze dan tegen haar Nijmeegse collega zeggen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:15 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik neem het niet graag voor Halsema op, maar Halsema ageert publiekelijk juist fel tegen vergelijkingen met WO II. Het woord "deportatie" in combinatie met Rita Verdonk hoor je dan ook niet uit haar mond.
Verder leuke idee, deze posters natuurlijk.
Goed ideequote:Op vrijdag 25 november 2005 12:10 schreef JimmyJames het volgende:
![]()
Laten we stemmen op de beste en daar daadwerkelijk een poster van maken.
Ik moest lachenquote:
Hihi, die vind ik dan wel weer grappigquote:
Dat is het kwaad.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:53 schreef pberends het volgende:
Niemand die het topic snapt. Dit is een topic tegen de linkse oppositie, maar iedereen komt aanzettende met de gevestigde orde als Balkenende en Bush.
Nee, deze mag niet. "Maak mij dood" is namelijk een oproep tot moord. Wat jij plaatst is dus wettelijk strafbaar en valt bij Fok! onder de typering "doodsverwensing".quote:Op zondag 27 november 2005 21:41 schreef outcast_within het volgende:
Als Verdonk posters mogen... dan mag deze ook
ps. heb geen mening over verdonk
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hepl
quote:Op zondag 27 november 2005 22:14 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, deze mag niet. "Maak mij dood" is namelijk een oproep tot moord. Wat jij plaatst is dus wettelijk strafbaar en valt bij Fok! onder de typering "doodsverwensing".
Als je iets speciaal voor mij wil doen, haal je het plaatje maar weg.quote:Op zondag 27 november 2005 22:24 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Ik moest glimlachen iig.
Maar goed speciaal voor jou:
[afbeelding]
Wat hebben de Nederlanders toch met het woord "deportatie"? Zijn jullie zo getraumatiseerd door die ene oorlog die jullie vorige eeuw meegemaakt hebben dat de woordenboeken moeten herschreven worden? Ik ken geen ander land waar zo gezeken wordt over een normaal woord.quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:15 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik neem het niet graag voor Halsema op, maar Halsema ageert publiekelijk juist fel tegen vergelijkingen met WO II. Het woord "deportatie" in combinatie met Rita Verdonk hoor je dan ook niet uit haar mond.
Verder leuke idee, deze posters natuurlijk.
quote:24 februari 2004
Minister Verdonk van Vreemdelingenbeleid en ex-minister Pronk, nu voorzitter van Vluchtelingenorganisaties Nederland, hebben ruzie over het woord deportatie. Dat schrijft Ewoud Sanders in NRC Handelsblad.
Pronk gebruikte het woord voor Verdonks uitzettingsbeleid voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat vindt de minister ongepast, omdat het in Nederland wordt geassocieerd met de wegvoering van de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Pronk vindt dat hij deportatie wél mag gebruiken omdat deze term in de literatuur over asiel- en uitzettingsbeleid regelmatig voorkomt.
In de Grote Van Dale vindt Sanders dat deportatie te maken heeft met straf, maar in kranten vindt hij citaten die wijzen op een ruimere betekenis, die van gedwongen verplaatsing en zelfs (ver)spreiding van mensen: ‘Israël heeft gisteren besloten tot deportatie van elf Amerikanen, onder wie zes kinderen’ of ‘Stedelijke vernieuwing leidt tot deportatie van groepen mensen door de stad.’
Conclusie van Sanders: deportatie is een historisch beladen begrip, maar krijgt een betekenis die wel degelijk van toepassing is op het huidige asielbeleid.
Ideetje voor een Nederlands vertaalprogramma:quote:De ruzie tussen minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en oud-minister Jan Pronk over het gebruik van het woord deportatie is zo hoog opgelopen dat de minister de Stichting Vluchtelingen Organisaties Nederland, waarvan Pronk voorzitter is, heeft uitgesloten van het landelijke minderhedenoverleg.
Pronk blijft voor haar beleid de term deportaties gebruiken, een kwalificatie die Verdonk niet pikt. Pronk wijst op zijn beurt op de ambtsberichten van het ministerie zelf, waarin de term wordt gebruikt voor gedwongen uitzettingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |