quote:Op zondag 4 december 2005 01:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja precies, en dat vind ik dus altijd zo bijzonder met die zweverige types. Alles is liefde, vrijheid, blijheid en geestelijkheid, totdat hun hormoontjes weer beginnen op te bloeien. Maar dan is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om te vervallen in gezwam als: "maar seks is de ultieme manier om de geestelijke energieën te laten ontwaken."
Zoalshetis, ik dreigde ook de zweverige kant op te gaan een poos geleden, als een soort compensatie voor het laten vallen van het dogmatische geloof, maar ik ben blij dat ik daar snel van genezen was.
Ik ga nu even heerlijk genieten van die discussie waar jij naar verwijst.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat miljoen heeft? (en trouwens: ik vind een miljoen echt niet zoveel, wat koop je daar nu voor, een mooi huis?)
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:15 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee dank je, iets in mij zegt me dat ik er met jou toch niet uit kom. Als je net zo leuk en pittig bent als Tom Schoepen wil ik je verzoek in heroverweging nemen.![]()
Sommige mensen? Ik neem aan dat iemand met zoveel inzicht en wijsheid als jij toch wel door de sceptische harde buitenkant van de mensen buiten de selectie 'sommige' kan heenkijken en op die manier alle mensen in je hart kan opnemen? Of bespeur ik hier inderdaad een soort van selectie op basis van angst voor andersdenkenden. Want in dat geval zou ik zeggen dat het al weer aardig op een dogmatische religieuze instelling begin te lijkenquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat ik voel voor de kosmos, voor dieren en de natuur, voor beschermengelen en sommige mensen staat als een paal boven water.
gelijk een jehova die je wil vertellen dat er meer is dan god, is zij ook. ik hoop maar dat ze gelukkig is, terwijl ik denk dat ze nog steeds een bepaalde onbeantwoorde liefde of zeker trauma moet verwerken. en daar hoef je geen speciale gaven voor te hebben.quote:Op zondag 4 december 2005 01:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Sommige mensen? Ik neem aan dat iemand met zoveel inzicht en wijsheid als jij toch wel door de sceptische harde buitenkant van de mensen buiten de selectie 'sommige' kan heenkijken en op die manier alle mensen in je hart kan opnemen? Of bespeur ik hier inderdaad een soort van selectie op basis van angst voor andersdenkenden. Want in dat geval zou ik zeggen dat het al weer aardig op een dogmatische religieuze instelling begin te lijken.
quote:Op zondag 4 december 2005 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik moet morgen sinterklaas vieren, maar weet nu eigenlijk al dat de hele show uit grootheidswaanzin en grootdoenerij bestaat.
"oh u zag die geest net niet voorbij komen..?
dan bent u nog niet rijp om dit soort tekenen van de engelen te zien!"
char is nou zo'n goed voorbeeld van een vrouw die na haar scheiding geen raad meer wist met haar leven en een beetje 'gek' werd. daarnaast is de hele show doorgestoken kaart, want ze weet natuurlijk allang van tevoren over haar gasten. gegoten in een mysterieus jasje kan ze haar gang gaan en denken ineens heel veel mensen: "wow, er is echt meer tussen hemel en aarde".quote:Op zondag 4 december 2005 01:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]!
Ik vond dat je een goed punt aanhaalde door met Char te komen. Ook dat snap ik echt niet hoor. Die Char is één en al oplichterij! Ik snap die hele hype om haar heen niet. Alleen al dat raden van namen door die lettertactiek. Ik bedoel, wat is dat nu voor iets zots, dat je alleen zo aan een naam van iemand aan gene zijde kunt komen? En dan natuurlijk niet te vergeten het groot aantal keer dat ze er gewoon volledig naast zit en zichzelf dan vrij pleit met iets als "soms is er gewoonweg niet een hele goede verbinding". En als ze dan eenmaal de naam heeft, dan worden de mensen al vrij snel emotioneel of in ieder geval wat versuft en dan heeft ze vrij spel. Want dan is het makkelijk, want mensen willen graag horen dat het goed gaat met hun overleden dierbaren en gelukkig kan Char je daarin altijd bevestigen
.
En ook bij Char komen er soms toch weer van die aardse trekjes van begeerte naar boven die haar reputatie van geestelijke ruimtelijkheid toch wat aantasten. Zo was afgelopen donderdag bij haar te gast: Dannie de Munk. En zij vond hem duidelijk aantrekkelijk en toen hij haar hand aan het einde kuste als dank, zei ze: "I will never wash this hand again
".
Ja, maar dat is dus wat ik mij steeds afvraag. Het klopt inderdaad toch dat Char voorafgaand aan de show al contact heeft met de gasten? Waarom worden dit soort dingen niet goed uitgezocht door onafhankelijke en sceptische instanties?quote:Op zondag 4 december 2005 01:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
char is nou zo'n goed voorbeeld van een vrouw die na haar scheiding geen raad meer wist met haar leven en een beetje 'gek' werd. daarnaast is de hele show doorgestoken kaart, want ze weet natuurlijk allang van tevoren over haar gasten. gegoten in een mysterieus jasje kan ze haar gang gaan en denken ineens heel veel mensen: "wow, er is echt meer tussen hemel en aarde".
ik vrees dat de show morgen ook precies hetzelfde is en de mensen (lees robbert) er altijd van afkomen met hoogmoed, bedrog en arrogantie. gelardeerd met totale grootheidswaanzin natuurlijk, maar dat is evident.
omdat dan het programma niks meer waard is fuif. de hele redactie verdient er aan. en niks mooier dan magie brengen, dat doet hans kazan ook al jaaaren... meer is het namelijk niet.quote:Op zondag 4 december 2005 01:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus wat ik mij steeds afvraag. Het klopt inderdaad toch dat Char voorafgaand aan de show al contact heeft met de gasten? Waarom worden dit soort dingen niet goed uitgezocht door onafhankelijke en sceptische instanties?
Als sommige mensen het zeggen, komt het nogal 'gemaakt' over, maar ze komt er wel, 'ons Irene'.quote:Op zondag 4 december 2005 01:02 schreef FuifDuif het volgende:
Die foto met die alien uit de OP is toch werkelijk om je te bescheuren? De oplichting straalt er vanaf. Het is gewoon een kartonnen pop en nog een slechte ook
.
Ik ga in ieder geval wel kijken naar het programma, hoewel ik al wel behoorlijk geirriteerd raak door die voorstukjes met Irene met haar "één ding is zeker: er is zoveel meer!" (dat toontje waarmee ze dat zegt).
Voor mij is het duidelijk dat Robert erg gaat groeien hierdoor, het is een reality check voor hem.quote:Op zondag 4 december 2005 01:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, ik heb dit ook gezien en inderdaad: ik heb niet het idee dat Robbert een onbetrouwbaar persoon is. Ik twijfel wel aan de waarheid van de verhalen, maar ik geloof wel dat hij zelf geloof in zijn verhaal. Het gedrag van Irene Moors vond ik ook wat teleurstellend. Ze kwam niet erg serieus over, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat Carlo erbij was en die twee samen resulteert meestal in wat dom doenerij. Ik ben iig benieuwd.
Echte primitieve gevoelens (liefde, aantrekking, woede...) zijn heel spiritueel.quote:Op zondag 4 december 2005 01:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zie hier: één der zweefteefjes die uiteindelijk toch weer wordt betoverd door de aardse materiële aspecten van het bestaan. Dat vind ik nu altijd zoooo grappig. Van die new age dames met de grootste ideeën over liefde, vrede en geestelijke verlossing, maar als het er op aan komt nog niet in staat zijn om de meest primitieve instinctieve gevoelens onuitgesproken te laten.
Ik herinner me geen discussies met jou, ik herinner me alleen dat jij altijd onaardig doet, ook als de ander gewoon normaal tegen je doet, maar dat zal wel komen omdat je niet echt in het spirituele geïnteresseerd bent. Ik zie jou echt overal op FOK, dus dat je hier bent, komt voort uit het feit dat je overal iets wilt zeggen.quote:Op zondag 4 december 2005 01:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zie ook stenny en mijn korte discussie met haar in dit topic. de bekrompenheid en aardse onbenulligheid straat er van af bij iemand die denkt alles te weten van het fenomeen: "er is zo veel meer"...
Dat is wel een dooddoener zeg, kan ik ook zeggen: wat jammer dat mensen vlees uit de bio industrie eten. Bij deze dus.quote:Op zondag 4 december 2005 09:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Is toch erg dat mensen vandaag de dag nog in trucjes als cold reading enzo trappen...
Aanvallen? Hm okay, als jij dat zo ervaart, maar ik ben zelf ook heel sceptisch. Lichtvoeding is alleen zinvol als de persoon er echt aan toe is. Ik heb gehoord dat een vrouw die in een concentratiekamp zat het mede overleefd heeft, door op lichtvoeding te leven.quote:Op zondag 4 december 2005 01:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Uitzonderlijke claims vragen om uitzonderlijke bewijzen. Ik was laatst eens in zo'n new age boekenwinkeltje en toen zag ik een boekje over lichtvoeding. Een complete handleiding over hoe het moet en wat het allemaal betekent. Leuk zo'n boekje, leuk een vaag persoon die beweert het onder de knie te hebben, maar op de één of andere manier kom je niet verder dan dat. Het blijft altijd bij vage verhalen van anderen over anderen enzovoort. Vind je het dan gek dat sommige mensen er spuugzat van zijn en zich wat geïrriteerd uitlaten over dergelijke kwakzalvers?
Jij valt hier ook sceptische mensen aan, maar je dekt jezelf in door te zeggen: "ik heb geen behoefte om lichtvoeding te gaan bewijzen." Nee, ga het maar wel eens bewijzen en dan praten we verder.
Seks is heel spiritueel. Uit intimiteit komt alles voort.quote:Op zondag 4 december 2005 01:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja precies, en dat vind ik dus altijd zo bijzonder met die zweverige types. Alles is liefde, vrijheid, blijheid en geestelijkheid, totdat hun hormoontjes weer beginnen op te bloeien. Maar dan is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om te vervallen in gezwam als: "maar seks is de ultieme manier om de geestelijke energieën te laten ontwaken."
Zoalshetis, ik dreigde ook de zweverige kant op te gaan een poos geleden, als een soort compensatie voor het laten vallen van het dogmatische geloof, maar ik ben blij dat ik daar snel van genezen was.
Ik ga nu even heerlijk genieten van die discussie waar jij naar verwijst.
Goede selectiviteit op zijn tijd is niet verkeerd.quote:Op zondag 4 december 2005 01:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..], zie je nu wat je doet, Stenny? Je bent zelf net zo selectief joh! Ongelofelijk
. Jij zou voor het new age ideaal moeten gaan, ook al zijn de tegenstanders nog zo lekker
. Dit pleit niet echt voor je, vrees ik
.
Danny de Munck en Char?quote:Op zondag 4 december 2005 01:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]!
Ik vond dat je een goed punt aanhaalde door met Char te komen. Ook dat snap ik echt niet hoor. Die Char is één en al oplichterij! Ik snap die hele hype om haar heen niet. Alleen al dat raden van namen door die lettertactiek. Ik bedoel, wat is dat nu voor iets zots, dat je alleen zo aan een naam van iemand aan gene zijde kunt komen? En dan natuurlijk niet te vergeten het groot aantal keer dat ze er gewoon volledig naast zit en zichzelf dan vrij pleit met iets als "soms is er gewoonweg niet een hele goede verbinding". En als ze dan eenmaal de naam heeft, dan worden de mensen al vrij snel emotioneel of in ieder geval wat versuft en dan heeft ze vrij spel. Want dan is het makkelijk, want mensen willen graag horen dat het goed gaat met hun overleden dierbaren en gelukkig kan Char je daarin altijd bevestigen
.
En ook bij Char komen er soms toch weer van die aardse trekjes van begeerte naar boven die haar reputatie van geestelijke ruimtelijkheid toch wat aantasten. Zo was afgelopen donderdag bij haar te gast: Dannie de Munk. En zij vond hem duidelijk aantrekkelijk en toen hij haar hand aan het einde kuste als dank, zei ze: "I will never wash this hand again
".
Wat heb jij het leven en alles en iedereen toch goed in beeld. Zelf ook een beetje last van grootheidswaanzin?quote:Op zondag 4 december 2005 01:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
char is nou zo'n goed voorbeeld van een vrouw die na haar scheiding geen raad meer wist met haar leven en een beetje 'gek' werd. daarnaast is de hele show doorgestoken kaart, want ze weet natuurlijk allang van tevoren over haar gasten. gegoten in een mysterieus jasje kan ze haar gang gaan en denken ineens heel veel mensen: "wow, er is echt meer tussen hemel en aarde".
ik vrees dat de show morgen ook precies hetzelfde is en de mensen (lees robbert) er altijd van afkomen met hoogmoed, bedrog en arrogantie. gelardeerd met totale grootheidswaanzin natuurlijk, maar dat is evident.
Juist, en op die manier verlies je in mijn ogen als spiritueel geïnteresseerde dus je geloofwaardigheid. Juist de materiële lusten en lasten houden je geest in bedwang. Dat betekent dus ook seks, Stenny. Er is niets zo aards en onverlicht als lekkere geile seks met een man die jou het kwijl uit de mond laat lopen.quote:Op zondag 4 december 2005 09:11 schreef Stenny het volgende:
Echte primitieve gevoelens (liefde, aantrekking, woede...) zijn heel spiritueel.Daarom is luisteren ernaar een goede zaak.
Nee, daarmee val je gewoon goed door de mand. Net zoals Char, zo'n simpele opmerking van haar en haar geslijm bij Danny laten al zien dat zij ongeloofwaardig is. Er is niets mis mee om zo te zijn, maar probeer jezelf dan niet voor te doen als een spiritueel persoon die verder kijkt dan de illusionaire aardse en instinctieve zaken.quote:Op zondag 4 december 2005 09:20 schreef Stenny het volgende:
[..]
Goede selectiviteit op zijn tijd is niet verkeerd.
Ik ben er niet op uit om voor jou geloofwaardig te zijn, ik ben eerlijk en dat is voor mij het belangrijkste. Niemand houdt mijn geest in bedwang, mijn geest is vrij.quote:Op zondag 4 december 2005 09:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Juist, en op die manier verlies je in mijn ogen als spiritueel geïnteresseerde dus je geloofwaardigheid. Juist de materiële lusten en lasten houden je geest in bedwang. Dat betekent dus ook seks, Stenny. Er is niets zo aards en onverlicht als lekkere geile seks met een man die jou het kwijl uit de mond laat lopen.
Ik doe mijzelf niet voor, ik ben. Je kunt me niet in een hokje stoppen, ik ben meer dan een stempeltje.quote:Op zondag 4 december 2005 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, daarmee val je gewoon goed door de mand. Net zoals Char, zo'n simpele opmerking van haar en haar geslijm bij Danny laten al zien dat zij ongeloofwaardig is. Er is niets mis mee om zo te zijn, maar probeer jezelf dan niet voor te doen als een spiritueel persoon die verder kijkt dan de illusionaire aardse en instinctieve zaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |