dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:16 schreef Stenny het volgende:
[..]
Miljoenen mensen hebben ervaringen met het 'paranormale', miljoenen worden geholpen door 'paranormale' zaken... Bewijzen bewijzen, sceptici willen helemaal geen bewijzen, ze zijn bang hun wereldbeeld te moeten veranderen.
Lees die reactie van Randi eens goed, de toon die hij aanslaat. Uitermate onbeschoft en hij overweegt het 'alternatieve' niet eens, en zo'n man zou jou moeten testen. LAAT MIJ NIET LACHEN.![]()
Hier nog een keer, zeg het maar als ik het even moet vertalen.:
Date: 6/18/99 12:03 PM
Mr. Kolodzey:
Don't treat us like children. We only respond to responsible claims.
Are you actually claiming that you have not consumed any food products except water, since the end of 1998? If this is what you are saying, did you think for one moment that we would believe it?
If this is actually your claim, you're a liar and a fraud. We are not interested in pursuing this further, nor will we exchange correspondence with you on the matter.
Signed, James Randi.
(A hard-copy of this letter will be sent by post to you, today.)
James Randi Educational Foundation
201 S.E. 12th Street (Davie Blvd.)
Fort Lauderdale, FL 33316-1815
wat is hier niet goed aan? of geloof je echt dat mensen door de zon gevoed kunnen worden? probeer het een paar maanden/jaar uit zou ik zeggen, als je zo overtuigd bent dat het waar is.quote:
Wat is hier niet goed aan? Moet ik het gaan uitspellen? Goed hoor. Wat hier niet goed aan is, is dat deze brief niet getuigt van respect ten opzichte van de uitdager, de man die zegt geen voedsel nodig te hebben. James Randi (quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is hier niet goed aan? of geloof je echt dat mensen door de zon gevoed kunnen worden? probeer het een paar maanden/jaar uit zou ik zeggen, als je zo overtuigd bent dat het waar is.
Hej dit bookmark ik evenquote:
lijkt me niet onredelijk als het je 1 miljoen dollar gaat kostenquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:06 schreef Stenny het volgende:
The first such ambiguity is contained in the preamble where it says, "Since claims vary greatly in character and scope, specific rules must be formulated for each applicant."
mja, je moet toch iets specifieks claimen. je kunt niet een test doen en dan evt. onverklaarbare uitkomsten aan het paranormale toewijzen om je 1 miljoen dollar op te halenquote:This means, quite reasonably, that the rules for any particular attempt cannot be finalised until a claimant steps forward and announces what he or she is going to do -- bend spoons, read minds or walk on fire. But it also means that Randi will fomulate the rules for each individual attempt at his challenge on an ad hoc basis. And, of course, the claimant has to agree to these ad hoc rules. If he or she does not agree, the contest will not take place at all.
lijkt me ook niet onredelijk. als je iets claimt moet het ook duidelijk aantoonbaar zijn in een test. deze test kan men in overleg met Randi opstellen lijkt me.quote:The second ambiguity is in Clause 4, which says that "Tests will be designed in such a way that no "judging" procedure is required. Results will be self-evident to any observer, in accordance with the rules which will be agreed upon by all parties in advance of any formal testing procedure taking place."
Er is heel veel mogelijk, of het 'verstandig' is om het te gaan uitproberen, is een andere zaak, maar dat antwoord van Randi (quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb wel een keer een man gezien die leefde alleen op water. Die man scheen zo gezond te zijn als een vis. Hoe dat zit met helemaal geen vocht innemen vraag ik me af. Dan zou je niet mogen transpireren omdat je dan uitdroogt. Dan zou ook je speeksel-productie niet meer bestaan.
Misschien als je in extreme rust verkeerd dat het lichaam dan ook niets nodig heeft. Wie weet. Het klinkt wel logisch van de ene kant. Is je lichaam niet zo actief dan heb je verder niets nodig om in leven te blijven.
Wie zegt dat hij dat miljoen heeft? (en trouwens: ik vind een miljoen echt niet zoveel, wat koop je daar nu voor, een mooi huis?)quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:38 schreef zoalshetis het volgende:
de enige die over voorspellende gaven beschikt is imho randi zelf. anders had hij die miljoen niet klaargelegd.
Laat ik eens een voorspelling doen. Ik voorspel dat Randi nooit gaat uitkeren, omdat hij dat eenvoudig niet van plan is. Hij likke-baardt (quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:39 schreef het_fokschaap het volgende:
er is maar één manier om erachter te komen of hij daadwerkelijk het geld heeft, niet door interviews te houden zonder Randi erbij te betrekken
nu is een miljoen weer niet goed genoegquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat miljoen heeft? (en trouwens: ik vind een miljoen echt niet zoveel, wat koop je daar nu voor, een mooi huis?)
ik denk dat je gelijk hebt met je voorspelling, maar om andere reden dan waarop jij je voorspelling baseertquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:42 schreef Stenny het volgende:
[..]
Laat ik eens een voorspelling doen. Ik voorspel dat Randi nooit gaat uitkeren, omdat hij dat eenvoudig niet van plan is. Hij likke-baardt () bij de publiciteit en is hij is zelf gebleven wat hij is: een goochelaar, iemand die de wereld voor de gek houdt.
Dat bedoelde ik niet zo, ik ben niet geïnteresseerd in zijn geld, alles wat met die man te maken heeft, stinkt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nu is een miljoen weer niet goed genoeg
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat je gelijk hebt met je voorspelling, maar om andere reden dan waarop jij je voorspelling baseert
prima, zo komt je voorspelling vanzelf uitquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:43 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet zo, ik ben niet geïnteresseerd in zijn geld, alles wat met die man te maken heeft, stinkt.![]()
mwoa, als je het goed wegzet zo'n 8-9% per jaar. is toch een werkloos inkomen van 80-90.000. leuk meegenonem toch? hebben je nabestaanden ook nog iets om op terug te vallen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat miljoen heeft? (en trouwens: ik vind een miljoen echt niet zoveel, wat koop je daar nu voor, een mooi huis?)
ik begin steeds meer te geloven dat mensen gek zijn en niet randi. zeker gezien je onbetrouwbare en subjectieve bronnen. als het bij randi niet lukt gaan die 'bijzondere' mensen toch gewoon lekker naar het grootste televisiestation van eender welk land. maar nee, het gaat om randi's million. beetje zielig dit.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:51 schreef Stenny het volgende:
Weer wat gevonden, hoe Randi met de waarheid omgaat: hij transformeert en kneedt die in zijn voordeel:
Bron: http://www.survivalafterdeath.org/articles/keen/randi.htm
mja, Randi is ook maar een mens met zo z'n nukkenquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:51 schreef Stenny het volgende:
Weer wat gevonden, hoe Randi met de waarheid omgaat: hij transformeert en kneedt die in zijn voordeel:
A fraudulent insult
The "very obese" and "unattractive" Mrs Veronica Keen. Photograph taken one day after the show.
[afbeelding]
(As an aside, and to illustrate Mr. Randi's dedication to objectivity, I must also provide a more accurate account of the incident to which he devotes so much spleen on his website: his encounter in the exit corridor with a "very obese, unattractive woman" and his reaction to her "direct affront, a rude insult and an uncalled-for accusation" who "stabbed her finger at me, her face red and contorted with hatred" who called him a fake and a fraud, to which he calmly retorted in his best Churchillian manner, "Madam, you are ugly, but I can reform."
I am sure this is how Mr. Randi would like to remember the episode, but since I was alongside the lady at the time, and observed what went on, as did Dr. Parker and Dr. Puhle who were immediately in front of me, I should say that she takes (USA) size 10 clothes at Macy's, which is way down the obesity scale, is regarded as attractive for her age, smiled at Mr. Randi and said quite politely but firmly, with no finger stabbing, and to his obvious astonishment, "Mr. Randi you're a fraud", whereupon he staggered back and stammered, "And you, you, you, you're ugly," to which the lady responded as he disappeared backwards through the double doors, "But at least I'm honest". There was no Churchillian suffix. The classic Churchillian riposte, by the way, occurred when Mrs Bessie Braddock, a Labour MP of vast dimensions, accused him of being drunk; to which Churchill responded, "Yes, Madam, and you're ugly, but I shall be sober in the morning." This sets the standard for Mr. Randi's dedication to factual reality.)
Bron: http://www.survivalafterdeath.org/articles/keen/randi.htm
Nou ik vind: http://www.survivalafterdeath.org/home.htm geen slechte bron.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals stenny. waarom gaat zo iemand dan niet naar een onafhankelijke jury en zoekt met haar of zijn 'bijzondere' gaven (lees grootheidswaanzin totdat het tegendeel bewezen is) niet een groep op die onomstotelijk kan bewijzen dat mensen idd over gaven beschikken die paranormaal zijn te noemen. waarom doen ze dat niet? dan zal meneer met dat miljoen over de brug moeten komen! ik vind het allemaal te dom voor woorden dit soort links en bronnetjes van lik-me-vestje.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nou ik vind: http://www.survivalafterdeath.org/home.htm geen slechte bron.
Mooi, ik wens je er een toe. (een wonder is geen 'wonder' maar een uiting van de mogelijkheden van de kosmos.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
overigens zal ik de eerste zijn die bij een echt wonder zal zeggen dat ik het bij het verkeerde eind had.
dankje. en verder geen opmerkingen op mijn scepticisme?quote:
Nee dank je, iets in mij zegt me dat ik er met jou toch niet uit kom. Als je net zo leuk en pittig bent als Tom Schoepen wil ik je verzoek in heroverweging nemen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dankje. en verder geen opmerkingen op mijn scepticisme?
inderdaad, en dan hoop ik dat de wonderen gebruikt kunnen worden om de minder bedeelden op aarde te helpen of vrede op aarde te bewerkstelligen en niet slechts mensen een onzekere periode doorhelpen of wat entertainment.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:12 schreef zoalshetis het volgende:
overigens zal ik de eerste zijn die bij een echt wonder zal zeggen dat ik het bij het verkeerde eind had.
nee ik ben een lelijke scepticistquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:15 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee dank je, iets in mij zegt me dat ik er met jou toch niet uit kom. Als je net zo leuk en pittig bent als Tom Schoepen wil ik je verzoek in heroverweging nemen.![]()
Niet je geloofwaardigheid. Hahaquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik ben een lelijke scepticist![]()
maar als ik dus net zo leuk was, werd mijn geloofwaardigheid groter? vrouwen![]()
maar?quote:
ik hoop niet dat het een soort char wordt...quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:46 schreef Mirage het volgende:
Ik ben best benieuwd naar het programma.
Op de één of andere manier heb ik het vanaf het begin niet zo op "Robbert van den Broeke".
Aangezien ik graag verrast word hoop ik dat hij mijn inzicht/gevoel veranderd. (al betwijvel ik dat)
Is er niet al ergens een voorstukje te zien zodat we een indruk krijgen hoe het programma vorm gegeven gaat worden ?
Hoi Mirage,quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:46 schreef Mirage het volgende:
Ik ben best benieuwd naar het programma.
Op de één of andere manier heb ik het vanaf het begin niet zo op "Robbert van den Broeke".
Aangezien ik graag verrast word hoop ik dat hij mijn inzicht/gevoel veranderd. (al betwijvel ik dat)
Is er niet al ergens een voorstukje te zien zodat we een indruk krijgen hoe het programma vorm gegeven gaat worden ?
Dat is toch ook een heel ander soort programma ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop niet dat het een soort char wordt...
Je aantrekkelijkheid en je kleefkracht. Sommige mensen blijven niet plakken, Tom Schoepen blijft wel plakken, dat is heel goed van hem.quote:
ik hoop dat het niet net zo'n doorzichtige kwakzalverij wordt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat is toch ook een heel ander soort programma ?
ik denk dat Schoepen de middenweg niet wil bewandelen. Hij wil gericht onderzoek naar zaken waar nu van alles over geroepen wordtquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:34 schreef Stenny het volgende:
Daarvan moeten we het uiteindelijk toch hebben als we met ons allen ooit de middenweg willen bewandelen en de vrede willen bereiken ondanks schijnbaar onoverbrugbare verschillen.
Aannames, jij doet eraan. Schoepen wil de middenweg wel bewandelen, zeker in goed gezelschap.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat Schoepen de middenweg niet wil bewandelen. Hij wil gericht onderzoek naar zaken waar nu van alles over geroepen wordt
En de vraag is of jij de middenweg wilt bewandelen. Jij voelt je toch prima op je gemak met alle ongefundeerde verklaringen ?
evaringen zijn niet meer dan dat. gekleurde interpretaties van die ervaringen zijn de verhalen die jij er van hoort.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:47 schreef Stenny het volgende:
ervaringen tellen mits ze niet uit de duim gezogen worden.
aangenomen dat de kosmos wijsheid bezitquote:In de ogen van een musje zie ik de wijsheid van de kosmos.
Randi heeft zijn eigen imperium geschapen, hij bepaalt zijn eigen regels. Verstandige mensen zien dat en wagen zich niet aan hem.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:52 schreef Sh0g het volgende:
hoe zit het eigenlijk met die mensen die bijvoorbeeld 10-15 minuten lang in ijskoud water hun adem in kunnen houden en hun hartslag tot een paar slagen per minuut kunnen terugbrengen. is dat iets paranormaals of is dat gewoon iets waar het menselijk lichaam wel toe in staat is na veel training ofzo?
of anders die familie die magnetisch is (vader en kinderen waren het). die hangen lepels, vorken, potten en pannen en zelfs strijkijzers aan hun lichaam. die waren ook ooit bij dat programma van Tineke. dat is toch ook niet normaal, is dat dan misschien een miljoen waard? of wordt dat ook bijvoorbaat afgedaan als een 'dubbelzijdige plakband truc'?
er zijn ook wel filmpjes op internet te vinden van mensen die dmv telekinese papiertjes laten ronddraaien op punaises. daar kun je ook van denken: bullshit, ze blazen gewoon of er wappert iemand buiten beeld een beetje. maar dat werkt niet zo best als er een glazen stolp overheen staat. op deze site http://ww.psipog.net/show.php?id=14 is de methode beschreven. ik heb het zelf eens geprobeerd en het lukte niet natuurlijk, maar ik kon het ook niet geloofwaardig faken. als ik blies waaide het papiertje heen en weer of viel de punaise om.
zijn deze voorbeelden allemaal al door die Randi als "truc" of "fraude" afgedaan?
Wat jij wilt, mij gaat het niet om gelijk krijgen. Als ik het maar zie en voel. En gelukkig zie ik de hemel in het leven. (en de hel ook, maar die hoort er ergens bij).quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
evaringen zijn niet meer dan dat. gekleurde interpretaties van die ervaringen zijn de verhalen die jij er van hoort.
[..]
aangenomen dat de kosmos wijsheid bezit
je bedoelt goede tijden en slechte tijden, welke natuurlijk ook weer subjectief zijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:22 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat jij wilt, mij gaat het niet om gelijk krijgen. Als ik het maar zie en voel. En gelukkig zie ik de hemel in het leven. (en de hel ook, maar die hoort er ergens bij).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |