Nee, inderdaad. Niet nu, dat had al eerder moeten gebeuren.quote:We moeten nu niet definitief zeggen: daar ligt het punt waar we niet verder gaan.
Foto gewijzigdquote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Niet nu, dat had al eerder moeten gebeuren.
(is die foto trouwens nodig, ik vind het maar eng!)
Bot alleen wellicht niet idd. Daar heb ik ook zo mijn twijfels over.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef Nielsch het volgende:
Goh, ik denk dat de VS nu sidderen van angst. Stel je voor dat het machtige Nederland zijn steun intrekt! Ja, alle martelpraktijken zullen nu wel DIRECT stoppen en natuurlijk worden ook alle geheime gevangenissen opgedoekt en krijgen alle geheime gevangenen een eerlijk proces van Bush. Ik vind het goed dat minister Bot er iets over zegt, maar hij gelooft toch werkelijk zelf niet dat de VS naar hem zullen luisteren?
Ongetwijfeld niet van Bot alleen, nee, maar hij is niet bepaald de enige van de bondgenoten die hierover uitlatingen heeft gedaan. JPB zal alle plooien ongetwijfeld weer gladstrijken, vermoed ik.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu bekruipt mij het gevoel dat de VS zich zeer weinig zullen aantrekken van deze waarschuwing die Minister Bot afgeeft aan de VS. Al vind ik het een goede zaak dat Minister Bot dit doet.
Een staat behoort de Conventie van Geneve te respecteren en daarnaar te handelen.
Is dat niet juist een van de redenen waarom Bot de VS waarschuwt?quote:"Dat blijft een afweging van de belangen van de strijd tegen het terrorisme aan de ene kant en respect voor de mensenrechten aan de andere kant."
Ik denk het niet hoor. Bush gaat gewoon zijn eigen gang, hoeveel kritiek hij ook krijgt. Als is het Tony Fucking Blair himself die er iets van zegt, dan nog zal er niets veranderen. Toegegeven, ik vind het wel aardig dat Bot er iets van gezegd heeft, maar het was pas echt goed geweest als Nederland had gezegd aan de hand van de schendingen van de mensenrechten door de VS: sorry Bush, maar we steunen je niet meer.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bot alleen wellicht niet idd. Daar heb ik ook zo mijn twijfels over.
Maar dat hij het aan de kaak stelt vind ik verder prima. Dit om andere ministers ook te bewegen om hetzelfde te doen. Als alle EU ministers van buitenlandse zaken dat doen dan denk ik wel dat er wat zal gebeuren.
Daar gaat dit topic toch ook over? Of heb ik het mis?quote:Op donderdag 24 november 2005 16:12 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Is dat niet juist een van de redenen waarom Bot de VS waarschuwt?
Zo werkt dat dus niet in de internationale politiek. Je kont tegen de krib gooien schiet niemand wat mee op.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor. Bush gaat gewoon zijn eigen gang, hoeveel kritiek hij ook krijgt. Als is het Tony Fucking Blair himself die er iets van zegt, dan nog zal er niets veranderen. Toegegeven, ik vind het wel aardig dat Bot er iets van gezegd heeft, maar het was pas echt goed geweest als Nederland had gezegd aan de hand van de schendingen van de mensenrechten door de VS: sorry Bush, maar we steunen je niet meer.
Dat was misschien wat onduidelijk in mijn post maar hij weegt het terrorisme af tegen respect voor de mensheid terwijl hij de VS er wel voor waarschuwt.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic toch ook over? Of heb ik het mis?![]()
Wellicht. Het is alleen jammer dat de EU in deze kwestie geen geheel vormt.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk zeer zeker dat de EU als geheel dan kan zorgen dat de VS wel eens luistert.
Ik hoop het oprecht dat andere landen en ministers hieraan een voorbeeld geven. Doen ze overigens al. Zweden heeft al een onderzoek ingesteld naar ik meen.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Maar goed, laten we inderdaad hopen dat dit een kleine duw in de rug is voor andere politici.
En ik zeg dat ze die overschreden hebben: Guantanamo Bay anyone?quote:Bot zei ook dat de Amerikanen "de grenzen hebben opgezocht" in de strijd tegen het terrorisme.
De huidige missie gaat door omdat Nederland als zijnde land een goede bijdrage levert.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:23 schreef sp3c het volgende:
hmmmmjaaaaah op het eerste gezicht lijkt het me een goede zaak.
maar als je doorleest is het vooral hypocriet, de huidige operaties gaan immers gewoon verder zonder aanpassingen.
is het toeval dat dit zo vlak voor de aanvang (of het besluit daaromtrend) van die nieuwe missie in Afghanistan in een gebied waar nog altijd met enige regelmaat gevochten wordt?
Toevallig kwam er minder dan een halve week geleden een MIVD rapport naar buiten die stelt dat die missie wel is erg onverantwoord zou kunnen zijn om een aantal redenen?
nu is Ben Bot ineens om ... hij verschuilt zich achter de mensenrechten om er zelf politiek beter van te worden en dan vind ik zo mogelijk nog smeriger dan de VS die er een beetje omheen dansen.
Dat zeker, al is het wel een beetje het waarschijnlijke gaan beweren.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En ik zeg dat ze die overschreden hebben: Guantanamo Bay anyone?
Maar al is NL een maar een klein landje, ik vind het goed van meneer Bot!!
ze verdienen het ook niet om in de cel (evt onschuldig want dat gebeurt al gauw in oorlogsgebied) als naakte kerstboom gebruikt te worden door verveelde Amerikaanse reservisten.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De huidige missie gaat door omdat Nederland als zijnde land een goede bijdrage levert.
Ik denk ook niet dat Ben Bot zich verschuild achter de mensenrechten maar daadwerkelijk een standpunt wilt innemen.
Het terugsturen van de troepen schiet niemand iets mee op, al helemaal niet de Afgaanse bevolking. Zij verdienen het om na 3 decenia weer een soort van veiligheid te hebben.
In deze deel ik jou mening dus niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |