Hirsi Ali is een stemmenkanon van hier tot Tokio, die gaan ze echt niet snel laten vallen. Zeker als Wiegel toch niet terugkomt in Den Haag.quote:Op zondag 27 november 2005 18:17 schreef Monidique het volgende:
Hirsi Ali kan uiteraard niet gehandhaafd worden in de VVD. Ze zal niet zo lang meer Kamerlid zijn.
Doch! Vonhoff! (Uitzondering die de regel bevestigd, helaas)quote:Op zondag 27 november 2005 18:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De VVD is sinds het vertrek van Bolkestein een partij van meelopende mietjes geworden. Typisch dat niemand anders zijn of haar nek voor AHA uitstak.
quote:volkskrant
Henk Vonhoff, partijprominent: ‘Ik sta geheel aan de kant van Hirsi Ali. Liberalen zijn van oudsher grote voorstanders van openbaar onderwijs. Dat is in de reacties van Wiegel sterk onderbelicht gebleven. Ook Hirsi Ali’s strijd voor de emancipatie van de islamitische vrouw vind ik zeer authentiek liberaal. Daarbij moeten we haar niet voor de voeten lopen met allerlei verhalen dat ze de integratie niet bevordert.’
()
Vonhoff: ‘Wat wil Wiegel dan? Als we allerlei praktijken die niet deugen weer gaan accepteren, zijn we pas echt bezig met het creëren van twee samenlevingen naast elkaar.
Klopt, maar ik zie wel enig verschil tussen gematigd en extreem, dus vind ik dat niet zo'n prioriteit hebben.quote:Op zondag 27 november 2005 16:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
exact. en het zal alleen maar in hun voordeel werken, dus ik snap het niet zo goed.
Dat klopt. Maar ik maak me vooral zorgen over de fractie in de tweede kamer. Daar zou toch het neusje van de VVD zalm moeten zitten. Je zou toch hopen dat er een paar ijzervreters tussen zitten, die het voor AHA opnemen.quote:Op zondag 27 november 2005 18:26 schreef sigme het volgende:
Doch! Vonhoff! (Uitzondering die de regel bevestigd, helaas)
Het zal er wellicht mee te maken hebben dat je geen moslim bent, ik ben dat ook niet, maar als gelovige kan ik me voorstellen dat je als gemiddelde moslim af en toe wat paranoide wordt van de toon en de middelen die zij aanwendt.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:24 schreef sigme het volgende:
Eens dat shockeren een weinig duurzaam productieve tactiek is. Ik vind Hirsi Ali niet erg shockerend. Ik ben geshockeerd door politici die anticonceptie willen afdwingen, door rituele moord op een dorpsgek, door apologieverboden, maar niet door Hirsi Ali.
Inhoudelijk zegt zij niet zo heel veel nieuws, wat zij zegt is door anderen (Bolkestein, Fortuyn) al eerder gezegd, maar dan meer inhoudelijk waarbij ook best eens wat harde taal is geuit, maar waar ook oplossingen zijn aangedragen. Dan blijft alleen de toon over, ter illustratie:quote:De toon kan belangrijk zijn, maar het gaat mij om de inhoud.
Ik vind het tekenend voor Wiegel's kwaliteiten dat hij bij zo'n bijzonder kwallerig stukje het toch weet klaar te spelen om inhoudelijk, ja zelfs vriendelijk te blijven, ter illustratie:quote:"Ik dacht: ach, die man woont in Dieren of in Diever of zoiets, op zo'n ideale, idyllische plek. Volkomen levend in 'het land van Ooit', literally. Hij is niet geraakt door de globalisering, door de migratie, door de nieuwe werkelijkheid. Ik zie hem als een reactionair conservatief."
"Zo'n Wiegel is precies zo'n Turkse of Marokkaanse vader die instinctief aanvoelt dat hij de modernisering niet kan tegenhouden en zich daarom terugtrekt in zijn buurt, want daar is het lekker veilig. En daar gaat hij vervolgens alles hetzelfde doen als zijn grootvader."
en:quote:Eén en ander gelardeerd met uitlatingen over mijn persoon. Zo'n zelfde aanpak die U koos in Uw discussie, kortgeleden in 'Buitenhof', met burgemeester Cohen van Amsterdam. Cohen en ik zouden beiden wonen in het land van Ooit. Een prettige plek, dus U bedoelde het best aardig, hoop ik.
Waarmee hij de vinger precies op de zere plek legt, je kunt heel goed strenge maatregelen nemen en toch respect tonen voor andermans opvattingen. Hirsi Ali doet eigenlijk precies het omgekeerde, concreet onderneemt ze weinig en dat wat ze onderneemt is vaak ook nog contraproductief, samengaand met een onrespectvolle toon, waarbij je het verzoenende gedeelte echt moet zoeken als het al aanwezig is. Het veelbeproefde recept van 'De goede belonen en de kwaden straffen' is iets wat haar vreemd lijkt, terwijl je oplossingen juist daar moet zoeken. Wat dat betreft doet Verdonk het toch een stuk beter.quote:Tenslotte een welgemeend advies: Niet op de persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze Nederlandse samenleving versterken en een toekomst bieden.
Nee, zeker niet. In mijn ogen bestaat niet-levensbeschouwelijk onderwijs trouwens niet, dat is een mythe. Waar ik op doelde is dat de staat geen eigen scholen heeft, dit dient dan een zaak van de burger te zijn die zelfstandig scholen kan stichten die aansluiten bij de levensvisie en/of visie op onderwijs die zij hebben. Je hebt trouwens ook iets als het bijzonder algemeen onderwijs, dus met religie hoeft het bijzonder onderwijs niets te maken te hebben.quote:Zo goed zit ik niet in de theorie, wat wordt bedoeld met 'openbare scholen afschaffen '? Het kan geen verbod op niet-levensbeschouwelijk onderwijs zijn, wordt geen enkele staatssteun aan onderwijs bedoeld?
Keuzevrijheid, particulier initiatief, ruimte voor het individu en decentralisatie, het lijkt me wel eigenlijk.quote:Maar dat heeft weer niet zoveel met liberalisme van doen, wel?
In Frankrijk (maar in Turkije evengoed, zo niet meer) is het onderwijs maar al te vaak een speelbal van hoe de politieke wind waait, waarbij regelmatig aan een flink stukje geschiedvervalsing wordt gedaan, het nationalisme wordt er bijkans met de paplepel ingegoten. Vandaar ook mijn opmerking dat niet-levensbeschouwelijk onderwijs eigenlijk niet bestaat.quote:Mijn blik is beperkt. Wat aan de Franse situatie moet me opvallen hierover?
Ik meen het dan ook zeker oprechtquote:FijnIk vind het een uitgesproken sympathieke gewoonte van je, die ik met graagte beantwoord.
Paranoide reacties moeten niet als uitgangspunt genomen worden. De beschrijving geeft al aan dat de reactie ziekelijk is.quote:Op zondag 27 november 2005 22:32 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het zal er wellicht mee te maken hebben dat je geen moslim bent, ik ben dat ook niet, maar als gelovige kan ik me voorstellen dat je als gemiddelde moslim af en toe wat paranoide wordt van de toon en de middelen die zij aanwendt.
Tsja, dat is een persoonlijk oordeel dat ik niet deel. Ik vind Wiegels reactie zuigerig en uitlokkend. De toon lijkt vriendelijk, de intentie is onaardig (imo).quote:[..]
Inhoudelijk zegt zij niet zo heel veel nieuws, wat zij zegt is door anderen (Bolkestein, Fortuyn) al eerder gezegd, maar dan meer inhoudelijk waarbij ook best eens wat harde taal is geuit, maar waar ook oplossingen zijn aangedragen. Dan blijft alleen de toon over, ter illustratie:
[..]
Ik vind het tekenend voor Wiegel's kwaliteiten dat hij bij zo'n bijzonder kwallerig stukje het toch weet klaar te spelen om inhoudelijk, ja zelfs vriendelijk te blijven, ter illustratie:
[..]
en:
[..]
Mwah, het hangt er maar vanaf wat je als haar verdienste ziet. Ik vind haar verdienstelijk, ik vind dat ze veel bereikt. Ik vind dat ze op duidelijk wijze aantoont dat er een serieus probleem is met onze rechtstaat. Dat duidelijk aantonen blijkt onder andere uit het dagelijks gevaar voor haar eigen lijf en leden, maar ook uit de vele bagatelliserende reacties.quote:Waarmee hij de vinger precies op de zere plek legt, je kunt heel goed strenge maatregelen nemen en toch respect tonen voor andermans opvattingen. Hirsi Ali doet eigenlijk precies het omgekeerde, concreet onderneemt ze weinig en dat wat ze onderneemt is vaak ook nog contraproductief, samengaand met een onrespectvolle toon, waarbij je het verzoenende gedeelte echt moet zoeken als het al aanwezig is. Het veelbeproefde recept van 'De goede belonen en de kwaden straffen' is iets wat haar vreemd lijkt, terwijl je oplossingen juist daar moet zoeken. Wat dat betreft doet Verdonk het toch een stuk beter.
Achzo. Je hebt gelijk, er zijn vele visies op vrijheid van onderwijs, staatsfinanciering ervan. Om het even te verengen tot de VVD en het artikel 23: Volgens de VVD hebben de liberalen daar de strijd verloren, en dient dit niet achteraf als een overwinning gepresenteerd te worden. Pragmatisch echter hebben ze partijbreed besloten dit niet meer op te rakelen. Hirsi Ali deed dat toch (is in tegenspraak met partijlijn), Wiegel verdedigde artikel 23 (is in strijd met partijgedachtegoed).quote:[..]
Nee, zeker niet. In mijn ogen bestaat niet-levensbeschouwelijk onderwijs trouwens niet, dat is een mythe. Waar ik op doelde is dat de staat geen eigen scholen heeft, dit dient dan een zaak van de burger te zijn die zelfstandig scholen kan stichten die aansluiten bij de levensvisie en/of visie op onderwijs die zij hebben. Je hebt trouwens ook iets als het bijzonder algemeen onderwijs, dus met religie hoeft het bijzonder onderwijs niets te maken te hebben.
Dat bijzonder onderwijs beter scoort dan openbaar is geen liberaal uitgangspunt, daar reageerde ik opquote:[..]
Keuzevrijheid, particulier initiatief, ruimte voor het individu en decentralisatie, het lijkt me wel eigenlijk.![]()
Eens, waardevrij onderwijs is een illusie. Niettemin zijn daarin gradaties, en kan er best een streven zijn naar waardevrijheid. Het zal ook met slechts één soort staatsonderwijs nooit zo zijn dat de discussie over de inhoud van dat onderwijs ophoudt.quote:[..]
In Frankrijk (maar in Turkije evengoed, zo niet meer) is het onderwijs maar al te vaak een speelbal van hoe de politieke wind waait, waarbij regelmatig aan een flink stukje geschiedvervalsing wordt gedaan, het nationalisme wordt er bijkans met de paplepel ingegoten. Vandaar ook mijn opmerking dat niet-levensbeschouwelijk onderwijs eigenlijk niet bestaat.
Ik ookquote:[..]
Ik meen het dan ook zeker oprecht
Vandaar dat ik HA niet als een gevaar ziequote:Op maandag 28 november 2005 10:27 schreef sigme het volgende:
Een gemiddelde Nederlander (gelovig of niet) zou zich horen te realiseren dat een schreeuwlelijk geen gevaar is, geen paranoia rechtvaardigt. En dat de verdediging tegen paranoia: redelijk denken en handelen is. Dat de rechtstaat de basis én het gevolg is van redelijk denken en handelen, en de verdediging tegen onredelijke schreeuwlelijken.
Umm..volgens onze rechtsstaat is belediging strafbaar.quote:Overigens word *ik* onrustig van 'gelovigen' die menen onbeledigbaar te moeten zijn. Ik ben daarom een Hirsi Ali dankbaar dat zij middels de rechtstaat diezelfde rechtsaat daarvan probeert te vrijwaren.
Huh? Dat is wel het vreemdste argument wat ik ooit heb gehoord. Heeft HA ooit enige islamitische wetgeving eigenhandig tegengehouden of zo?quote:Ik vind dan ook dat Hirsi Ali opkomt voor *mijn* belangen: een atheïstische, ongehuwd samenwonende, kortgerokte vrouw. In veel landen / samenlevingen zou geen van die vrijheden mij gegund zijn.
Maar strafbare belediging is niet dat alles strafbaar is wat iemand beledigend opvat. Zo zijn sommige christenen beledigd wanneer iemand gristenhonden noemt. Maar dat maakt de uiting 'gristenhonden' niet strafbaar.quote:Op maandag 28 november 2005 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Umm..volgens onze rechtsstaat is belediging strafbaar.
Huh?Ik stel dat ik dat in Nederland wel kan zijn, en dat ik dat graag zo houd. De mogelijkheid om het niet te mogen zijn is niet theoretisch, er zijn voldoende landen waarin deze vrijheden niet toegestaan zijn. Hirsi Ali verdedigt mijn (bestaande, Nederlandse) vrijheid tegen bewegingen die dergelijke vrijheden willen terugbrengen. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat dergelijke bewegingen bestaan.quote:[..]
Huh? Dat is wel het vreemdste argument wat ik ooit heb gehoord. Heeft HA ooit enige islamitische wetgeving eigenhandig tegengehouden of zo?
Had jij zonder HA niet een atheistische, ongehuwd samenwonende kortgerokte vrouw kunnen zijn in Nederland?
De rol van HA hierin is echter nihil, aan de wetgevende kant heeft zij niets bijgedragen.quote:Op maandag 28 november 2005 12:29 schreef sigme het volgende:
Maar strafbare belediging is niet dat alles strafbaar is wat iemand beledigend opvat. Zo zijn sommige christenen beledigd wanneer iemand gristenhonden noemt. Maar dat maakt de uiting 'gristenhonden' niet strafbaar.
Er zijn wat mij betreft tegenwoordig wat veel mensen die stellen dat je mensen niet mag beledigen door hun geloof als onzin af te doen. Maar een geloof afdoen als onzin is geen strafbare beledinging, ook niet als het de gelovigen beledigt.
Ja, Sudan bijvoorbeeld. Maar in plaats van in Sudan veranderingen te bewerkstelligen hangt HA in Nederland rond om jouw rechten te verdedigen...rechten die helemaal niet in gevaar zijn, HA heeft niets aangetoond behalve haar eigen onvermogen om een debat op argumenten te voeren, haar zelf verklaarde doelgroep negeert haar en voelt zich beledigd door haar in hun (bij)geloof.quote:Huh?Ik stel dat ik dat in Nederland wel kan zijn, en dat ik dat graag zo houd. De mogelijkheid om het niet te mogen zijn is niet theoretisch, er zijn voldoende landen waarin deze vrijheden niet toegestaan zijn. Hirsi Ali verdedigt mijn (bestaande, Nederlandse) vrijheid tegen bewegingen die dergelijke vrijheden willen terugbrengen. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat dergelijke bewegingen bestaan.
Wat is het nut van dit soort gedrag van een Kamerlid, volgens jou, iemand die meer via columns communiceert als in de Kamer met voorstellen komt die daadwerkelijk leiden tot verbeteringen?quote:In de tweede termijn van het debat op donderdag heeft Sterk excuses geëist van VVD-Kamerlid Hirsi Ali voor de aantijging dat het CDA en CU zouden kiezen en verantwoordelijk zouden zijn voor ‘apartheid’ en segregatie. Sterk: ‘Dat laat ik mij en mijn fractie niet in de schoenen schuiven. Tijdens het debat van dinsdag heeft ze zelf geen enkel concreet voorstel gedaan. Dit is een politiek van lik-me-vestje’. Hirsi Ali bood vervolgens enkel haar excuses aan voor het gebruik van het woord ‘apartheid’, maar bleef verder geheel bij de inhoud van haar uitspraken. VVD-fractievoorzitter Jozias van Aartsen nam namens de VVD-fractie wel afstand van de gehele column van Hirsi Ali. ‘Met dit soort woordspelletjes schaad Hirsi Ali het aanzien van de politiek en dat is doodzonde. Inmiddels zijn de grenzen van haar politieke geloofwaardigheid wel gepasseerd ’, aldus Sterk
Ik word wat kort hierover; ik heb dit al verschillende malen geschreven. Hirsi Ali mag wel maar hoeft niet haar positie als volksvertegenwoordiger te gebruiken in de Tweede Kamer zelf. Haar concrete bijdragen kan je onwelkom vinden, maar ze zijn bijna dagelijk te vinden in de krant. Ze schrijft wel eens een stukje, ze maakt wel eens een filmpje.quote:Op maandag 28 november 2005 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De rol van HA hierin is echter nihil, aan de wetgevende kant heeft zij niets bijgedragen.
[..]
Welke concrete bijdrage heeft HA nu eigenlijk geleverd in de 2e Kamer waar zij de 'integratie expert' van een van de regeringspartijen is? Welk wetsvoorstel dat een verbetering van de positie van de allochtone vrouw inhoudt heeft zij ingediend? Behalve dan ondoordachte uitspraken doen over Wiegel, het CDA en anderen levert zij weinig tot geen echte bijdrage.
Het nut van dit gedrag is dat de verspreiding van een mening. Dat doet ze effectief, haar mening haalt regelmatig de krant.quote:[..]
Wat is het nut van dit soort gedrag van een Kamerlid, volgens jou, iemand die meer via columns communiceert als in de Kamer met voorstellen komt die daadwerkelijk leiden tot verbeteringen?
Mijn vrijheid hangt niet af van Hirsi Ali. Wel van voldoende mensen die vinden dat die vrijheden gehandhaaft moeten worden. En wel van het bewustzijn dat er mensen bestaan die die vrijheden helemaal geen positieve verworvenheden vinden.quote:Maar in plaats van in Sudan veranderingen te bewerkstelligen hangt HA in Nederland rond om jouw rechten te verdedigen...rechten die helemaal niet in gevaar zijn, HA heeft niets aangetoond behalve haar eigen onvermogen om een debat op argumenten te voeren, haar zelf verklaarde doelgroep negeert haar en voelt zich beledigd door haar in hun (bij)geloof.
Een antwoord als "in andere landen mag x of y niet" slaat nergens op, de vrijheid in Nederland om je leven in te vullen zoals jij wilt hangt niet af en heeft nooit van Hirsi Ali afgehangen, de (on)vrijheden in het buitenland zijn irrelevant.
Iemand die zo sensationeel en populistisch belust is en verder weinig bijdraagt, kan beter vragen of Sjon de Mol bij Talpa nog een baantje voor d'r heeft.quote:Op maandag 28 november 2005 13:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik word wat kort hierover; ik heb dit al verschillende malen geschreven. Hirsi Ali mag wel maar hoeft niet haar positie als volksvertegenwoordiger te gebruiken in de Tweede Kamer zelf. Haar concrete bijdragen kan je onwelkom vinden, maar ze zijn bijna dagelijk te vinden in de krant. Ze schrijft wel eens een stukje, ze maakt wel eens een filmpje.
[..]
Het nut van dit gedrag is dat de verspreiding van een mening. Dat doet ze effectief, haar mening haalt regelmatig de krant.
Dat is een handje vol mensen in Nederland, en we weten al lange tijd dat we met dit soort fundamentalisten te maken hebben, vandaar dat het OV weleens stil ligt omdat iemand een rugtas bij zich heeft waarvan de draadjes van z'n mp3speler naar buiten hangen.quote:[..]
Mijn vrijheid hangt niet af van Hirsi Ali. Wel van voldoende mensen die vinden dat die vrijheden gehandhaaft moeten worden. En wel van het bewustzijn dat er mensen bestaan die die vrijheden helemaal geen positieve verworvenheden vinden.
De notie dat er mensen zijn die allerlei vrijheden liever vandaag dan morgen zouden afschaffen, en bereid zijn daarvoor geweld te gebruiken, wordt (oa) door Hirsi Ali duidelijk.
Een provocatie in de vorm van een filmpje (een filmpje!) drijft mensen tot moord. Het uitdragen van een -sommigen onwelgevallige- mening door een parlementslid maakt dat deze bedreigd wordt.
Die moordenaars, hun sympathisanten, de bedreigers, hun sympathisanten, die allen bedreigen mijn vrijheid. Want ze zouden die graag afschaffen.
Inderdaad, leuke bezigheden maar ik verwacht meer van een Kamerlid, tenslotte worden ze daarvoor betaald en niet om als columnist/filmmaker bezig te zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 13:48 schreef sigme het volgende:
Ik word wat kort hierover; ik heb dit al verschillende malen geschreven. Hirsi Ali mag wel maar hoeft niet haar positie als volksvertegenwoordiger te gebruiken in de Tweede Kamer zelf. Haar concrete bijdragen kan je onwelkom vinden, maar ze zijn bijna dagelijk te vinden in de krant. Ze schrijft wel eens een stukje, ze maakt wel eens een filmpje.
Ja en? De mening van Abou Jahjah haalt ook de krant, is hij net zo effectief/nuttig dan? Geef hem dan een Kamerzetel.quote:Het nut van dit gedrag is dat de verspreiding van een mening. Dat doet ze effectief, haar mening haalt regelmatig de krant.
Your point being? Wat heeft HA hieraan dan bijgedragen behalve tegenstellingen vergroten?quote:Mijn vrijheid hangt niet af van Hirsi Ali. Wel van voldoende mensen die vinden dat die vrijheden gehandhaaft moeten worden. En wel van het bewustzijn dat er mensen bestaan die die vrijheden helemaal geen positieve verworvenheden vinden.
Niemand die ik ken heeft daar een goed woord voor over echter velen vinden ook dat HA niets bijdraagt behalve verdere polarisatie en als dat haar opvatting van integratie is dan moet ze toch terug naar Nederlandse les.quote:De notie dat er mensen zijn die allerlei vrijheden liever vandaag dan morgen zouden afschaffen, en bereid zijn daarvoor geweld te gebruiken, wordt (oa) door Hirsi Ali duidelijk.
Een provocatie in de vorm van een filmpje (een filmpje!) drijft mensen tot moord. Het uitdragen van een -sommigen onwelgevallige- mening door een parlementslid maakt dat deze bedreigd wordt.
Ja, maar nu concreet, wat draagt HA bij aan het tegengaan van deze lui?quote:Die moordenaars, hun sympathisanten, de bedreigers, hun sympathisanten, die allen bedreigen mijn vrijheid. Want ze zouden die graag afschaffen.
Nee, ze wordt *niet* (ik herhaal *niet*) betaald om in de Tweede Kamer spreektijd te vullen of moties op te stellen of wetten te amenderen. Dat zijn bevoegdheden, geen plichten. Ook niet een beetje. Het zijn misschien wel verwachtingen, of gebruikelijkheden, maar geen taakomschrevenheden. In de taakomschrijving van een parlementarier staat niet dat hij betaald wordt om dat ook te doen. Hij wordt betaald om volk te vertegenwoordigen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, leuke bezigheden maar ik verwacht meer van een Kamerlid, tenslotte worden ze daarvoor betaald en niet om als columnist/filmmaker bezig te zijn.
Nee, voor een kamerzetel is het geen voorwaarde dat je een mening hebt, het is een voorwaarde dat je gekozen wordt. Niet ieder met een mening wordt gekozen. Hirsi Ali wel, vele anderen niet.quote:[..]
Ja en? De mening van Abou Jahjah haalt ook de krant, is hij net zo effectief/nuttig dan? Geef hem dan een Kamerzetel.
Mijn punt is dat Hirsi Ali het bestaan van deze opvattingen aan de oppervlakte brengt.quote:[..]
Your point being? Wat heeft HA hieraan dan bijgedragen behalve tegenstellingen vergroten?
Als het jouw opvatting is van de taakomschrijving van een policicus dat deze niet mag polariseren, of dat een volksvertegenwoordiger überhaubt een 'taakomschrijving' heeft dan moet jij terug naar de les Nederlandse staatsinrichting.quote:[..]
Niemand die ik ken heeft daar een goed woord voor over echter velen vinden ook dat HA niets bijdraagt behalve verdere polarisatie en als dat haar opvatting van integratie is dan moet ze toch terug naar Nederlandse les.
Zorgen dat hun aanwezigheid en fanatisme zo duidelijk wordt dat er bij de volgende verkiezingen meer draagvlak is om dit tegen te gaan.quote:[..]
Ja, maar nu concreet, wat draagt HA bij aan het tegengaan van deze lui?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:40 schreef HPoi het volgende:
Hirschi Ali is op kosten van de staat haar jeugdrauma's aan het "verwerken"
Ik vind hem niet zo denderend, een 5-quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:31 schreef indahnesia.com het volgende:
wel aardig, een 6 voor de lemming
Hoe bedoel je op kosten van de staat?quote:Het is toch bespottelijk dat ze in open brieven via de media persoonlijke hetzes aan het voeren zijn op kosten van de staat?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:51 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Hoe bedoel je op kosten van de staat?
Parlementariers kunnen niet zomaar ontslagen worden, heikneuter.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:16 schreef Oversight het volgende:
Zit net naar het journaal te luisteren en ben niet blij dat er eindelijk iemand durft te zeggen dat madam hirschi Ali helemaal niets doet in de 2e kamer !
Nu is Wiegel altijd al erg sullig in zijn uitspraken en heeft hij het vaak bij het rechte eind maar ik hoop niet dat deze opmerkingen toch daadwerkelijk zullen bijdragen aan een ontslag m.b.t. hirschi.
Het is toch bespottelijk dat ze in open brieven via de media persoonlijke hetzes aan het voeren zijn op kosten van de staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |