abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 23:59:08 #1
129868 Tequila.Sunrise
My Words Are Weapons.
pi_32524871
Oké hiers mijn probleem....

Ik ben nu 18 en mijn ouders hebben ( voor mijn gevoel ) alleen maar commentaar op mij, Als ik iets goed doe word het nooit opgemerkt en dus normaal gezien. Nu zei mijn pa de volgende dingen tegen mij:

- Dat ik heel erg zelf begaamd bent
- Mensen vaak kwetst met mijn woorden
- Heel vaak sago ben
- Dat ik heel erg gevoelig ben voor mood swings ( van t ene moment naar het andere sago/blij )
- niet medelevend ben
- etc

Ik merk het nu onderhand zelf ook dat ik zo doe/ben maar moet eerlijk zeggen dat het automatisch gaat het is niet dat ik expres deze dingen doet. Ik wil het heel graag veranderen want ik merk dat mijn ouders, zus en ( en soms mijn vrienden ) hier onder lijden en alleen maar verdriet doe.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me vaak emotioneel niet happy voel en bij de kleine dingen zit het al vaak tegen bij mij, ben snel verdrietig, boos agresief etc

Ik word er zelf ook steeds ongelukkiger van als ik alleen maar commentaar krijg, en vooral als het van mijn vrienden/zus af komt en wordt daardoor ook onzeker.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit ken verbeteren..?? ( graag serieuze reacties anders graag op****** )

Alvast bedankt
pi_32524934
De postpuberale fase breekt aan. Accepteer het. Je bent bijna een man. Doorzetten nu
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_32525000
Opgroeien
Unspoken words were understood
pi_32525070
Normaal doen!

[ Bericht 71% gewijzigd door Copycat op 24-11-2005 09:00:10 ]
pi_32525088
Sago, is dat niet een palmsoort?

Een sagopalm in actie
[KNE]-Mod
  donderdag 24 november 2005 @ 00:12:14 #6
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_32525171
Kom over een paar jaar nog eens terug in dit topic, en post dan nog eens. Kijk dan wat het verschil is.

Geen dank.
Zo niet, dan toch...
pi_32525224
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:08 schreef ThE_ED het volgende:

[afbeelding]

Een sagopalm in actie
nah das meel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32525225
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:08 schreef ThE_ED het volgende:

[afbeelding]

Een sagopalm in actie
Een palm met een chronisch kuthumeur.

Maar TS. Je zit in een dipje. Ik ken het wel en de maand november werkt doorgaans niet erg bevorderlijk bij dat soort gevoelens. Nog even doorzetten. Het wordt vanzelf weer lente.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32525238
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nah das meel
ja, van die palm, toch?
[KNE]-Mod
pi_32525240
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:14 schreef nozem het volgende:

[..]

Maar TS. Je zit in een dipje. Ik ken het wel en de maand november werkt doorgaans niet erg bevorderlijk bij dat soort gevoelens. Nog even doorzetten. Het wordt vanzelf weer lente.
Grappig dit wilde ik eigenlijk schrijven maar dacht la maar
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32525247
Onzin is verderop.

[ Bericht 55% gewijzigd door Copycat op 24-11-2005 09:01:25 ]
pi_32525265
Reactie op edit.

[ Bericht 96% gewijzigd door Copycat op 24-11-2005 09:01:39 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32525328
winter- puber- irritatiefasedip

edit:

je bent 18, ik ook. ik begrijp je!

het gaat vanzelf weer over
  donderdag 24 november 2005 @ 01:07:14 #14
129868 Tequila.Sunrise
My Words Are Weapons.
pi_32526386
Wat fijn dat jullie allemaal zo kinderachtig reageren
pi_32526528
ik herken het zelf een beetje, het hielp mij gigantisch veel toen ik op mezelf ging wonen
  donderdag 24 november 2005 @ 01:15:29 #16
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_32526532
quote:
Op donderdag 24 november 2005 01:07 schreef Tequila.Sunrise het volgende:
Wat fijn dat jullie allemaal zo kinderachtig reageren
Jongen, doe eens niet zo aangebrand.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_32528798
Ik denk inderdaad wat er wordt gezegd : Je bent bijna een man. Komt vanzelf goed.
  donderdag 24 november 2005 @ 08:24:56 #18
55900 GM
vind ik dan toch
pi_32529157
Weet dat je het liever niet hoort maarre, is de leeftijd inderdaad, groei je vanzelf overheen
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_32529209
komt goed, is de leeftijd, postpuberale fase, je kan het !! Tsjakka!! Kom op TS! Laat je niet gek maken!!
pi_32530599
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:01 schreef bofneger het volgende:
De postpuberale fase breekt aan. Accepteer het. Je bent bijna een man. Doorzetten nu
Idd. Ik heb hetzelfde. Alleen word ik gelukkig geen man . Je moet je navelstreng doorhakken!
pi_32531133
Het is in ieder geval goed dat je je er (nu) van bewust bent en het wil gaan veranderen. Het zal idd voor een deel met je leeftijd te maken hebben, bij jongens duurt dat stadium langer. Maar misschien wordt het tijd om eens wat nieuwe dingen te gaan ondernemen. Als je uit je vertrouwde kringetje breekt, krijg je nieuwe impulsen en daardoor ook andere ideeën. Denk eens aan dingen (voor zover je ze al niet doet) als sport, een bijbaan, vrijwilligerswerk, etc.
En als je echt met jezelf in de knoop zit, dat je het gevoel hebt dat je in gedachten in een kringetje ronddraait en niet uit de negativiteit kan komen (bijv.) zoek dan iemand bij wie je terecht kunt om te praten. Klinkt allemaal nogal geitewollensokken achtig, maar ja nooit geschoten is altijd mis toch? Iig succes ermee.
pi_32538243
Dus als je "een man" wordt, ben je hele dagen sjago, kwetsend in je woorden enz... Wat een onzin...

Wat dat betreft denk ik dat Platinum meer gelijk heeft...
  donderdag 24 november 2005 @ 15:32:57 #23
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32538591
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:45 schreef Platinum het volgende:
Het is in ieder geval goed dat je je er (nu) van bewust bent en het wil gaan veranderen. Het zal idd voor een deel met je leeftijd te maken hebben, bij jongens duurt dat stadium langer. Maar misschien wordt het tijd om eens wat nieuwe dingen te gaan ondernemen. Als je uit je vertrouwde kringetje breekt, krijg je nieuwe impulsen en daardoor ook andere ideeën. Denk eens aan dingen (voor zover je ze al niet doet) als sport, een bijbaan, vrijwilligerswerk, etc.
En als je echt met jezelf in de knoop zit, dat je het gevoel hebt dat je in gedachten in een kringetje ronddraait en niet uit de negativiteit kan komen (bijv.) zoek dan iemand bij wie je terecht kunt om te praten. Klinkt allemaal nogal geitewollensokken achtig, maar ja nooit geschoten is altijd mis toch? Iig succes ermee.
idd de eerste nuttige reactie in dit topic, waar ik weinig aan heb toe te voegen...

TS, misschien schiet je nogal snel in de verdediging? Ik kan me overigens goed voorstellen dat je een geveol van onzekerheid hebt opgebouwd als je eigelijk alleen maar kritiek krijgt van met name je ouders.
Mensen reageren vaak volgens een bepaald patroon, en het kan best lastig zijn om dat te doorbreken. Maar wat Platinum ook al schrijft; je bent jezelf er nu wel van bewust, èn van plan om dat te gaan veranderen. Dat is de eerste stap!

Veel succes.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32547021
Wat zijn we weer lekker volwassen allemaal

Beste TS,
Weet je wat ik me af vraag... zijn je ouders echt alleen maar negatief tegen je of is dat wat jij alleen nog maar hoort????
Hoe dan ook wat Platinum nu gezegt heeft daar had ik zelf ook al aan gedacht.
Probeer eens die cirkel te door breken waar je in zit, oftewel ga eens iets nieuws onder nemen en dan doel ik niet op een vakantie met je vrienden...
Maar werken als is het maar een avond of sporten idd.
Ik denk idd dat dat al iets kan veranderen want dan heb je een soort doel he en je hebt weer wat nieuws dan altijd maar het zelfde te doen.( )
In ieder geval is het super van je dat je in ziet dat je je anders gedraagt dan voor de meeste mensen wenselijk is.
En er is altijd wel iemand waar je mee kan praten als je wat dwars zit.
Volgens mij mag jij je zus bijvoorbeeld altijd wel lastig valllen daarvoor, ik denk namelijk niet dat zij kwaad op je is ofzo.
En anders is er vast nog wel iemand als je het juist niet aan haar wilt vertellen.
Je moet niet vergeten dat je met je ouders woont en ze iedere dag ziet,wel fijn als je dan samen door een deur kan.
Niet alleen voor nu maar ook voor later...
Succes ermee
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
pi_32549607
Waarom is dit allemaal dikgedrukt hierzo..?

De oplossing: zelf nadenken... bij alles wat je doet..
Power perceived is power achieved.
  zaterdag 26 november 2005 @ 22:50:01 #26
129868 Tequila.Sunrise
My Words Are Weapons.
pi_32606460
Joh Zijn der tog een paar mensen die normaal kunne reageren.... Thnx Platinum/Com.mentator
  zondag 27 november 2005 @ 20:15:24 #27
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_32626865
edti

[ Bericht 91% gewijzigd door Alicey op 29-11-2005 09:34:16 (Bagger) ]
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_32626909
edit

[ Bericht 94% gewijzigd door Alicey op 29-11-2005 09:34:24 (Bagger) ]
pi_32627353
wat betekent begaamd?

Alicey : Rest weggehaald omdat het niets toevoegt. Alicey woont ook in Rotterdam en wordt ook vaak voor allochtoon aangezien.

[ Bericht 56% gewijzigd door Alicey op 03-12-2005 21:57:55 ]
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:25:03 #30
129868 Tequila.Sunrise
My Words Are Weapons.
pi_32660983
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Alicey op 29-11-2005 09:34:43 (Bagger) ]
pi_32664432
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Alicey op 29-11-2005 09:34:50 (Bagger) ]
pi_32686472
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:59 schreef Tequila.Sunrise het volgende:

- Dat ik heel erg zelf begaamd bent
- Mensen vaak kwetst met mijn woorden
- Heel vaak sago ben
- Dat ik heel erg gevoelig ben voor mood swings ( van t ene moment naar het andere sago/blij )
- niet medelevend ben
- etc
Komt me opzich (deels) wel een beetje bekend voor, zelf ook last van gehad.
Mijn probleem was ook dat ik teveel hoorde wat ik fout deed, en daardoor weet je ook niet meer wat je goed doet. "Ja dat is fout, dat ook en dat ene.. ja dat ook".
Ging enorm van me afbijten, zelfs op kleine commentaartjes reageerde ik vrij fel.
En uiteindelijk met mijn ouders gaan zitten en erover gepraat, en daarna ging 't stuk beter.

Maar het is, zoals vaker gezegd hier wel een fase waarin je terecht komt bij die leeftijd.
Je krijgt allemaal andere dingen voor je kiezen, je begint anders te denken over dingen etc.

Zou in iedergeval even met je ouders praten over het altijd negatief zijn tegen jou,
want weet wel dat als je daar mee blijft zitten je het liefste emigreert ver van hun vandaan.
Het is ook deels het gevoel van zelfstandig willen zijn, maar dat nog niet volledig kunnen.
Waardoor het lijkt alsof je ouders je dat afnemen door je overal op te wijzen.

Naja, niet helemaal logisch... slaperig hoofd Hope it helps
pi_32791458
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 03-12-2005 21:58:12 (Reactie op verwijderd deel van post) ]
Er is keuze genoeg....
  zaterdag 3 december 2005 @ 21:58:00 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_32791864
Ach dat soort dingen zijn normaal en best vaak voorkomend voor iemand van jouw leeftijd. Het gaat vanzelf over naarmate je ouder wordt.

PS : De eerste die deze persoon borderline aan praat krijgt een knal voor zijn harses
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_32793804
't is de leeftijd, ik had ook áltijd gezeik thuis en op school.
nadat ik op mezelf ben gaan wonen kan ik prima met mijn ouders omgaan.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_32868449
Alicey mag ik je vragen waarom je mijn berichtje aan volvomeister heb weg gehaald?
Ik heb toch niks raars,kwetsend of aggresief gezegd?!!!!!
Snap er niks van en ik vind best dat je iemand op zijn gedrag mag wijzen mits het niet asso is, wat het dus ook niet was!
Er is keuze genoeg....
pi_32868663
edit

[ Bericht 89% gewijzigd door Alicey op 06-12-2005 18:41:33 (Off-topic) ]
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:41:17 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32868860
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:26 schreef Com.mentator het volgende:
Alicey mag ik je vragen waarom je mijn berichtje aan volvomeister heb weg gehaald?
Ik heb toch niks raars,kwetsend of aggresief gezegd?!!!!!
Snap er niks van en ik vind best dat je iemand op zijn gedrag mag wijzen mits het niet asso is, wat het dus ook niet was!
R&P Feedback
pi_32869201
Ik heb hetzelfde, ben 19, maar zie het niet echt als een probleem ofzo.

Ik word gewoon pissed off als mensen me op fouten wijzen, niet als het een keer gebeurt maar wel als ik alleen MAAR op fouten word gewezen.. en dan reageer ik gewoon fel op elk klein kutdingetje.

Maarja, ligt niet aan mij. Als men aardig doet tegen mij doe ik aardig terug, gaat men zeiken dan krijg je 't echt voor je flikker.

Wat is het probleem? Als je ouders alleen maar op je lopen te zeiken waarom maak je je dan druk dat je hun kwetst met je reactie? Ze doen toch precies hetzelfde.
pi_32872772
edit

[ Bericht 92% gewijzigd door Alicey op 06-12-2005 21:25:24 (Off-topic) ]
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:24:52 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32873275
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:14 schreef nozem het volgende:

[..]

Hans Teeuwen..de ondankbare plant
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')