Ik vraag me af he? Weet je eigenlijk wel eens waar die meevaller uit bestaat?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:35 schreef Meki het volgende:
Hij weigert terug te betalen. Ik denk dat Zalm een ding is vergeten
Dat geld is van de bevolking en niet van Zalm
we kunnen dit toch niet pikken200,00 Euro
![]()
Ik word een beetje moe van die inkomensafhankelijke regelingen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:31 schreef MetalMessiah het volgende:
Overigens, natuurlijk moet er nog een tweede leger van ambtenaren uitzoeken hoe de 35 euro inkomensafhankelijk kan worden verdeeld.
Hoe kan dat plan nou 2,5 miljard kosten... de compensatie is per gezin en zelfs 35 keer 16 miljoen is 'maar' 560 miljoen...quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop verhagen, want die belachelijke compensatie van 35 euro per gezin is natuurlijk een verspilling van jewelste. Niemand schiet er wat mee op en in totaal kost het onvoorstelbaar veel geld! Iedereen zou dan ook nog gecompenseerd moeten worden, maar wie, behalve de absolute minima, merkt die 35 euro nou? De meeste mensen zullen het niet merken. het gaat hier wel om in totaal zo'n 2,5 miljard euro, geld dat je wel veel beter kan besteden in plaats van op deze manier in de sloot te gooien, je kan het bijna net zo goed verbranden, totale waanzin.
Ik hoop dat men bij zinnen komt zodat dit geld op een fatsoenlijke manier besteed kan worden. Want zulke verspillingsplannen heb ik sinds de teloorgang van het laatste kabinet den Uyl niet meer gehoord!
Weet jij waar die meevaller uit bestaat?quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Bedankt regering, 30miljard Euro meer schuld opgebouwd en nog eens 200E per persoon jatten om je eigen gemaakte gaten te laten stoppen met lekken, nee jongens.. we doen het goed.![]()
Je zou bijna de neiging hebben om de democratie af te schaffenquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:06 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Weet jij waar die meevaller uit bestaat?
Ze jatten niet. Ze verlagen de schuld.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Bedankt regering, 30miljard Euro meer schuld opgebouwd en nog eens 200E per persoon jatten om je eigen gemaakte gaten te laten stoppen met lekken, nee jongens.. we doen het goed.![]()
Precies, die man is al veel te lang minister. De macht is te vanzelfsprekend voor hem.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:19 schreef erikh het volgende:
Zalm, al was het alleen maar om dit hele rukkabinet om zeep te helpen. 35 euro in een jaar teruggeven zal niet veel uithalen inderdaad maar er zijn genoeg andere methoden om mensen die het nodig hebben tegemoet te kunnen komen.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik tel de bijkomende kosten mee.
Je bedoelt dat als je 500 miljoen aan mensen weg wilt geven, je dat 2.000 miljoen aan extra kosten oplevert?quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik tel de bijkomende kosten mee.
Op welke manier gedraagt Zalm zich in deze leugenachtig? Het was bespreekbaar dat er een koopkrachtcompensatie zou komen als zou blijken dat de koopkracht negatief beinvloed zou worden door de hoger dan voorziene olietarieven. Het tegenovergestelde scenario lijkt zich voor te doen en dus zijn het imho eerder Verhagen c.s. die zich leugenachtig gedragen.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:51 schreef Mikrosoft het volgende:
Laat Verhagen doorzetten en laat Zalm zich een keer niet als een leugenachtige slang gedragen en inderdaad opzouten dan. Weinig mensen zullen Zalm missen en wie weet kunnen we over een jaar of 5 weer "zalm" zeggen zonder dat we om een teil moeten vragen.
quote:Op woensdag 7 december 2005 12:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Op welke manier gedraagt Zalm zich in deze leugenachtig? Het was bespreekbaar dat er een koopkrachtcompensatie zou komen als zou blijken dat de koopkracht negatief beinvloed zou worden door de hoger dan voorziene olietarieven. Het tegenovergestelde scenario lijkt zich voor te doen en dus zijn het imho eerder Verhagen c.s. die zich leugenachtig gedragen.
Oh, als dat nou eens zou kunnenquote:Ik ben trouwens benieuwd of men gezichtsverlies zou willen lijden zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit zou nog best wel eens een kabinetscrisis kunnen veroorzaken.
Ja, en we kunnen de belastingen ook met nog 5% verlagen. Gaat je koopkracht ook van vooruit.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat de hogere energieprijzen voor koopkrachtverbetering zorgen?![]()
De koopkracht stijgt, dat is Zalm's enige argument. Dat deze meer zou zijn gestegen als de energieprijzen lager zouden zijn geweest, daar stapt meneer natuurlijk makkelijk overheen. De koopkracht wordt er echter wel door beïnvloed, immers,ze stijgt minder dan had gekunt.
[..]
Oh, als dat nou eens zou kunnen![]()
Tsk Tsk, Zalm vond zich al zeer genereus met z'n 0,25% verlaging in de eerste en 0,75% verlaging in de tweede schijf. Wil je het niet "zoeter" maken dan het al is?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, en we kunnen de belastingen ook met nog 5% verlagen. Gaat je koopkracht ook van vooruit.
De koopkracht stijgt volgens het CBS met 1,25%. Ondanks hogere energienota´s, ondanks hogere ziektekosten. Wat moet er dan in godsnaam (met 3 euro per maand notabene, daar wordt echt niemand wijzer van, ook niet de allerkleinste minima) gecompenseerd worden?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat de hogere energieprijzen voor koopkrachtverbetering zorgen?![]()
De koopkracht stijgt, dat is Zalm's enige argument. Dat deze meer zou zijn gestegen als de energieprijzen lager zouden zijn geweest, daar stapt meneer natuurlijk makkelijk overheen. De koopkracht wordt er echter wel door beïnvloed, immers,ze stijgt minder dan had gekunt.
Zalm heeft zo vaak gelogen (euro). Laat hem het deze keer dan werkelijk menen en doen wat hij zegt en opstappen. De fors hogere olieprijzen beïnvloeden onze koopkracht sowieso negatief. We gaan er daardoor minder op vooruit. Zalm doet alsof de olieprijzen er niet meer toedoen vanwege een beetje extra koopkracht in 2006.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Op welke manier gedraagt Zalm zich in deze leugenachtig? Het was bespreekbaar dat er een koopkrachtcompensatie zou komen als zou blijken dat de koopkracht negatief beinvloed zou worden door de hoger dan voorziene olietarieven. Het tegenovergestelde scenario lijkt zich voor te doen en dus zijn het imho eerder Verhagen c.s. die zich leugenachtig gedragen.
Ik ben trouwens benieuwd of men gezichtsverlies zou willen lijden zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit zou nog best wel eens een kabinetscrisis kunnen veroorzaken.
Misschien dat hij ook opstapt nu het gros van het regeerakkoord is uitgevoerd. De tijd zal dat leren.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:39 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Zalm heeft zo vaak gelogen (euro). Laat hem het deze keer dan werkelijk menen en doen wat hij zegt en opstappen. De fors hogere olieprijzen beïnvloeden onze koopkracht sowieso negatief. We gaan er daardoor minder op vooruit. Zalm doet alsof de olieprijzen er niet meer toedoen vanwege een beetje extra koopkracht in 2006.
Wat denk je zelf? Men praat er vrijdag over verder. Wat denk je dat er deze tussenliggende dagen gebeurt? Er wordt druk gezet op het CDA en Verhagen gaat zachtjes via de achterdeur akkoord met het standpunt van Zalm, hoor.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:54 schreef Frank-NL het volgende:
Zou Balkie II het toch niet gaan redden? Of loopt het zoals altijd weer met een sisser af... Spannend hoor
Dat het onzin is te stellen dat de hogere energierekening geen negatieve invloed zou hebben op de koopkracht, zoals Zalm doet.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:24 schreef Argento het volgende:
[..]
De koopkracht stijgt volgens het CBS met 1,25%. Ondanks hogere energienota´s, ondanks hogere ziektekosten. Wat moet er dan in godsnaam (met 3 euro per maand notabene, daar wordt echt niemand wijzer van, ook niet de allerkleinste minima) gecompenseerd worden?
Waar wil je in godsnaam heen met je open deur dat de koopkracht meer stijgt als iedereen er ook nog ns 3 euro per maand bij krijgt?
Ik denk dat je gelijk hebt, maar met het CDA weet je nooit. Het zou een mooie gelegenheid zijn om de VVD te lozen (Zalm stapt op, VVD kapt met het kabinet, nieuwe verkiezingen, VVD wordt afgestraft (want wie breekt, betaalt)). Het CDA kan dan verder met de PvdA, totdat ze die weer zat zijn.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Men praat er vrijdag over verder. Wat denk je dat er deze tussenliggende dagen gebeurt? Er wordt druk gezet op het CDA en Verhagen gaat zachtjes via de achterdeur akkoord met het standpunt van Zalm, hoor.
Maar de Kamer beweert, als ik het goed begrepen heb, dat de koopkracht wel lager zal uitvallen. Hoe komt men daar dan bij?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De deal was dat mocht de koopkracht lager uitvallen dan voorspeld doordat de olieprijs te laag was ingeschat, dat er dan gekeken zou worden naar compensatie. De koopkracht valt zoals het er nu naar uitziet niet lager uit dan voorspeld, dus Zalm staat imho in zijn gelijk.
Iedere kostenpost die behoort tot de vaste lasten en dus niet ter vrije besteding van de burger staat, doet afbreuk aan de koopkracht. Het gaat Zalm ook niet om maximale koopkracht, het gaat Zalm om koopkracht die hoger uitvalt dan voorspeld, zoals volgens het CBS het geval. In dat geval is compensatie niet aan de orde, zeker niet die druppel van drie euro in de maand. Ik vind het nogal bizar dat het CDA op dit punt doet wat het doet.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat het onzin is te stellen dat de hogere energierekening geen negatieve invloed zou hebben op de koopkracht, zoals Zalm doet.
De Kamer beweert bij mijn weten niet dat de koopkracht lager uitvalt dan voorspeld is, maar dat de energierekening hoger uitvalt. Die hogere energienota (35 euro hoger dan eerder voorspeld) zou dan gecompenseerd moeten worden.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar de Kamer beweert, als ik het goed begrepen heb, dat de koopkracht wel lager zal uitvallen. Hoe komt men daar dan bij?
Mijn economische kennis is niet zo groot, maar als men meer moet betalen, dan is er toch minder koopkracht? Of gaat het erom dat hoewel de energierekening hoger uitvalt, waarschijnlijk door de stijgende olieprijs neem ik aan, de koopkracht niet vermindert, te danken aan toendertijd niet voorspelde positieve effecten op, bijvoorbeeld, de economie?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De Kamer beweert bij mijn weten niet dat de koopkracht lager uitvalt dan voorspeld is, maar dat de energierekening hoger uitvalt. Die hogere energienota (35 euro hoger dan eerder voorspeld) zou dan gecompenseerd moeten worden.
Als de energienota hoger wordt en als er verder niks verandert verlaagt de koopkracht. Dat lijkt me evident. Punt is alleen dat er andere zaken zijn die goedkoper uitvallen (bv. ziektekostenverzekering) zodat er toch een hogere koopkracht voorspeld is dan eerder voorspeld. Dus als jij bv. 35 euro (per jaar!) meer kwijt bent aan energie en 50 euro (per jaar) minder aan ziektekostenverzekering, stijgt je koopkracht.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef Monidique het volgende:
Mijn economische kennis is niet zo groot, maar als men meer moet betalen, dan is er toch minder koopkracht? Of gaat het erom dat hoewel de energierekening hoger uitvalt, waarschijnlijk door de stijgende olieprijs neem ik aan, de koopkracht niet vermindert, te danken aan toendertijd niet voorspelde positieve effecten op, bijvoorbeeld, de economie?
Wat betreft het bedrag is het gedrag van Zalm even bizar. Als het toch peanuts is, kan ie het net zo goed ook gewoon geven.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Iedere kostenpost die behoort tot de vaste lasten en dus niet ter vrije besteding van de burger staat, doet afbreuk aan de koopkracht. Het gaat Zalm ook niet om maximale koopkracht, het gaat Zalm om koopkracht die hoger uitvalt dan voorspeld, zoals volgens het CBS het geval. In dat geval is compensatie niet aan de orde, zeker niet die druppel van drie euro in de maand. Ik vind het nogal bizar dat het CDA op dit punt doet wat het doet.
Op microniveau is het peanuts, want drie euro per maand. Op macroniveau ligt dat natuurlijk anders. Dan praat je over honderden miljoenen die ongetwijfeld beter besteed kunnen worden.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat betreft het bedrag is het gedrag van Zalm even bizar. Als het toch peanuts is, kan ie het net zo goed ook gewoon geven.
Op dit moment kan ik weinig beters verzinnen dan lastenverlichting...Hoe komt dat toch?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Op microniveau is het peanuts, want drie euro per maand. Op macroniveau ligt dat natuurlijk anders. Dan praat je over honderden miljoenen die ongetwijfeld beter besteed kunnen worden.
Mja, aangezien het parlement nog altijd de dienst uitmaakt (Bij een meerderheid, uiteraard) en niet een minister, lijkt het me toch Zalm te zijn, die een probleem heeft. Als een meerderheid van de kamer op z'n strepen gaat staan, gebeurt gewoon wat de kamer wil.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef Monidique het volgende:
In dat geval, en als de afspraak was om compensatie te koppelen aan een lager uitvallende koopkracht, heeft de Kamer weinig om op te staan.
Het bedrag an sich zijn geen "peanuts". Het bedrag dat ieder huishouden ontvangt relatief gezien wel. Zo ingewikkeld lijkt me dat niet. Prima van Zalm dat ie niet mee gaat in deze populistische onzin.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat betreft het bedrag is het gedrag van Zalm even bizar. Als het toch peanuts is, kan ie het net zo goed ook gewoon geven.
Koopkracht is niet alleen gebonden aan de energieprijzen. Het feit is dat het huidige economisch herstel meer koopkrachtstijging tot gevolg heeft dan de stijgende energieprijzen deze doen dalen. Geen enkele reden om te compenseren imo.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn economische kennis is niet zo groot, maar als men meer moet betalen, dan is er toch minder koopkracht? Of gaat het erom dat hoewel de energierekening hoger uitvalt, waarschijnlijk door de stijgende olieprijs neem ik aan, de koopkracht niet vermindert, te danken aan toendertijd niet voorspelde positieve effecten op, bijvoorbeeld, de economie?
Nee, dan valt het kabinet hetgeen óók betekent dat de Kamer zelf ontbonden wordt en nieuwe verkiezingen worden georganiseerd. Kamer en kabinet staan naast elkaar. Het is een misvatting dat de Kamer de dienst zou uitmaken.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mja, aangezien het parlement nog altijd de dienst uitmaakt (Bij een meerderheid, uiteraard) en niet een minister, lijkt het me toch Zalm te zijn, die een probleem heeft. Als een meerderheid van de kamer op z'n strepen gaat staan, gebeurt gewoon wat de kamer wil.
Ik weet het niet. Ik kan niet ontkennen dat een eenmalige uitkering van 35 euro per huishouden over een heel jaar, onder de noemer ´lastenverlichting´ valt, maar in de praktijk brengt het geen merkbare verlichting met zich mee. Niemand is er wezenlijk bij gebaat en dat maakt het tot een zinloze discussie.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Op dit moment kan ik weinig beters verzinnen dan lastenverlichting...Hoe komt dat toch?![]()
In Den Haag wordt behoorlijk wat geld over de balk gesmeten. Als je ziet dat ze het daar voor elkaar krijgen om 16 miljoen euro uit te geven voor een website die elke hobbyist voor een paar duizend euro kan maken, dan is die berekening van BHFH misschien nog niet eens zo gek.quote:Op woensdag 7 december 2005 08:24 schreef Seneca het volgende:
Je bedoelt dat als je 500 miljoen aan mensen weg wilt geven, je dat 2.000 miljoen aan extra kosten oplevert?
Geef eens een kostenspecificatie dan, BHFH
Er is nog helemaal niks gefaald. Heb je niks beters te melden dat dit soort zinloze stemmingmakerij?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:25 schreef Tafkahs het volgende:
waarom is het terugdringen van de staatsschuld eigenlijk zo belangrijk. Ik bedoel, als je vindt dat er 800 mln euri weggegooid kan worden aan een gefaald JSF project, waar hebben we het dan over
Waat laat BHFH een berekening zien dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:39 schreef MSXUser het volgende:
[..]
In Den Haag wordt behoorlijk wat geld over de balk gesmeten. Als je ziet dat ze het daar voor elkaar krijgen om 16 miljoen euro uit te geven voor een website die elke hobbyist voor een paar duizend euro kan maken, dan is die berekening van BHFH misschien nog niet eens zo gek.
Wat betreft die compensatie: Ze mogen wat mij betreft dat geld aan nuttiger zaken besteden (ook al zal dat niet gaan gebeuren).
quote:De discussie over de koopkrachtplaatjes barst weer los. Aanleiding is het verschijnen van de armoedemonitor van het Sociaal en Cultureel Planbureau en het overzicht van de koopkrachteffecten als gevolg van het regeringsbeleid.
Eerst even over de armoedemonitor. Tijdens de Paarse kabinetten, om preciezer te zijn, de laatste jaren van het eerste paarse kabinet en het begin van de tweede leefde 10% van de Nederlandse bevolking onder de armoedegrens. Door de geweldige economische groei daalde dat cijfer hard: er kwam meer werkgelegenheid, waardoor meer mensen aan de slag kwamen met als gevolg een daling van het percentage. Als gevolg van de instortende economie in 2001 en 2002 en het langzame herstel in 2003 en 2004 is de werkloosheid gestegen en is het logisch dat het aantal mensen dat onder de armoedegrens duikt toegenomen is. Dat zijn we ook nog niet direct kwijt, omdat de arbeidsmarkt vertraagd reageert op de economische groei. Bij een tegenvallende economie duurt het ongeveer twee jaar voordat die gevolgen te herkennen zijn in de werkloosheidscijfers. Omgekeerd is dat ook zo: bij een aantrekkende economie duurt het ook even voordat de arbeidsmarkt weer aantrekt. Maar dat de arbeidsmarkt aantrekt is wel helder: kijk alleen maar in de winkelstraten hoeveel winkels al niet extra personeel vragen.
De economische groei blijkt ook uit de cijfers van het Centraal Planbureau. Het ziet ernaar uit dat de economische groei dit jaar op ruim 2% uitkomt en ook voor volgend jaar de cijfers in de buurt van de 2,5% uitkomen.
Vraag is natuurlijk wel hoe het kabinet met de meest kwetsbaren is omgesprongen tijdens deze kabinetsperiode. In de eerste plaats hebben de laagste inkomensgroepen de afgelopen periode in moeten leveren, maar zowel absoluut als percentueel veel minder dan de middeninkomens en de hoge inkomens. Er zijn zelfs speciale maatregelen getroffen om specifieke groepen financieel extra tegemoet te komen. Met name de middeninkomens kregen te maken met een forse lastenverzwaring als gevolg van de kinderopvang en de inflatie, die niet via de lonen werd gecompenseerd. Daar heeft het kabinet het laatste jaar enige specifieke maatregelen voor getroffen, door 200 miljoen extra voor de kinderopvang uit te trekken en het lesgeld voor de 16 en 17-jarigen af te schaffen. Tevens heeft iedereen met kinderen volgend jaar een voordeel als gevolg van de invoering van het nieuwe ziektekostenstelsel: alle kinderen tot 18 jaar zijn gratis mee verzekerd. Dat scheelt veel in de kosten.
Ten aanzien van de armoedemonitor moet ook opgemerkt worden dat de oorzaken van armoede velerlei kunnen zijn. Mensen die langdurig op bijstandsniveau zitten, hebben geen vetpot en komen in de problemen als er bepaalde zaken vervangen moeten worden. Daar helpt wellicht een betere manier van werken met de bijzondere bijstand. Want er zijn nog steeds veel gemeenten die overhouden van de bijzondere bijstand. Maar er zijn ook anderen, zoals mensen met forse schulden, mensen met verslavingsproblemen en zo zijn nog wel enkele voorbeelden te noemen. De oorzaken zijn divers en kunnen ook niet zo maar opgelost worden door een hogere uitkering te verstrekken.
Trouwens, de beste manier om mensen uit de armoede te halen is om voor deze mensen de kans op werk te vergroten. Daarmee kunnen mensen op een zinvolle manier een bijdrage geven aan de samenleving en kunnen ze weer voor zichzelf zorgen. Niet meer afhankelijk zijn van een uitkering. Momenteel trekt de economische groei weer aan, zodat ook op dit terrein de seinen weer voorzichtig op groen staan.
Een andere oorzaak van de discussie over de koopkrachtplaatjes is gelegen in de beloofde compensatie van de gestegen olieprijzen. Tijdens de laatste algemeen politieke beschouwingen heeft de Kamer op voorstel van Maxime Verhagen een motie aangenomen, waarin werd gesteld dat als de prijzen van de olie hoog zouden blijven, zouden de huishoudens worden gecompenseerd. Een belangrijk item tijdens de algemeen politieke beschouwingen. Nu de olieprijs hoog blijft, komen we onze beloften na. Het kabinet kan dan wel komen met een koopkrachtplaatje waaruit zou blijken dat de koopkracht ook met deze olieprijzen niet achteruit gaat, toch willen we ons houden aan onze beloften. Dat ligt even moeilijk, maar we willen het toch. Belofte maakt namelijk schuld.
Hoezo had er natuurlijk al moeten zijn?quote:Op woensdag 7 december 2005 22:04 schreef SCH het volgende:
Het is uiteindelijk een machtsstrijd en die wordt dezer dagen in de achterkamertjes uitgevochten. U weet wel, die kamertjes waar deze partijen zo de buik vol van hadden.
Het zal een hele toer worden voor beide partijen om zonder gezichtsverlies uit de strijd te komen. Die compensatie had er natuurlijk allang moeten zijn, en nog veel hoger en dan alleen voor de minima. Maar nu is het ineens een verkiezings/prestigeding van het CDA en als Verhagen nu terugkrabbelt dan gaat hij echt op zijn bek.
Hetzelfde geldt voor Zalm en het kabinet. Ik denk dat Balkenende op de een of andere manier een totaal onbegrijpelijke en daardoor ondoorzichtige truc zal uithalen.
Niet hier, maar het is altijd hetzelfde binnen bedrijven/organisaties waar geld geen rol speelt. Als iets 1 euro kost, worden er uiteindelijk 4 uitgegeven (vanwege allerlei waanzinnige constructies).quote:Op woensdag 7 december 2005 17:11 schreef Sickie het volgende:
Waat laat BHFH een berekening zien dan?
Dat de overheid er wat van kan geef ik direct toe, maar 2 miljard aan kosten is een gegeven dat uit de linker- of rechterduim gezogen is van onze eerwaarde BHFH.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:46 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Niet hier, maar het is altijd hetzelfde binnen bedrijven/organisaties waar geld geen rol speelt. Als iets 1 euro kost, worden er uiteindelijk 4 uitgegeven (vanwege allerlei waanzinnige constructies).
- De gasprijs is gekoppeld en ijlt na bij de olieprijs. Dit wordt nergens verdisconteerd.quote:44
Welke effecten verwacht de regering voor de economische groei, werkgelegenheid en overheidsfinanciën op korte en middellange termijn als de olieprijzen zich in 2006 en latere jaren zou stabiliseren op een niveau van $65?
In de Macro Economische Verkenning 2006 van het CPB, wordt op pagina 20 een onzekerheidsvariant gepresenteerd waarbij de olieprijs in 2006 uitkomt op $65.
Weet jij waar de meevaller uit bestaat?quote:Op donderdag 8 december 2005 13:37 schreef Thomasumo het volgende:
En het vreselijke is dat de manuren die onze vrienden in het kabinet hier aan besteden ook weer duizenden euro's kosten.
Zalm is prima in mijn boekje maar dit kleinzerige gedoe doet pijn.
Baal je er niet van dat je nietterzake doende vraag al 3 keer niet beantwoord is?quote:Op donderdag 8 december 2005 14:26 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Weet jij waar de meevaller uit bestaat?
Misschien wel, maar kun jij me vertellen waar die meevaller uit bestaat?quote:Op donderdag 8 december 2005 14:59 schreef Thomasumo het volgende:
Baal je er niet van dat je nietterzake doende vraag al 3 keer niet beantwoord is?
dat hoeft niet, dat gaat automatischquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:40 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die nu eisen dat ze 'hun geld terugkrijgen' ook klaar hadden gestaan om belasting bij te storten als er een tegenvaller was geweest.
Ik ben er nog niet klaar mee.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:31 schreef Thomasumo het volgende:
Nou Natte flamoes, ouwe dibbes, heeft dit de discussie erg geholpen?![]()
Ook als het hier niet een meevaller in de "negatieve" zin was geweest maar een eenmalige "positieve" meevaller had namelijk mijns inziens het aflossen van staatsschulden prioriteit moeten hebben. Dit is veel rendabeler dan 6 spaarlampen voor het plebes
Waar is gezegd dat ik niet weet waar het over gaat? Ik vind je gewoon erg irritant "deelnemen" aan dit topic en koos er, zoals meerderen met mij, voor je te negeren. Miereneukerij over de topictitel en de oorsprong van de meevaller zijn overbodig. Gegeven dat het inderdaad handig is iets van de oorsprong te weten ben jij in een topic over regen aan het zeuren of ik weet waarom water nat is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet klaar mee.
Jij kon me in ieder geval niks vertellen over de oorsprong van de meevaller. Toch kun je wel kritiek hebben. Zoiets vind ik heel apart.
En op mijn beurt vind ik het irritant dat een handvol mensen (oa topicstarter) loopt te roepen dat er geld 'terguggegeven' moet worden terwijl ze niet op de hoogte lijken te zijn van de oorsprong van de meevaller en daarmee de eventuele verdere gevolgen aan de hand van die meevaller.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:52 schreef Thomasumo het volgende:
Waar is gezegd dat ik niet weet waar het over gaat? Ik vind je gewoon erg irritant "deelnemen" aan dit topic en koos er, zoals meerderen met mij, voor je te negeren. Miereneukerij over de topictitel en de oorsprong van de meevaller zijn overbodig. Gegeven dat het inderdaad handig is iets van de oorsprong te weten ben jij in een topic over regen aan het zeuren of ik weet waarom water nat is.
Ik herinner mij een aflevering van het Zwarte schaap met Gretta Duisenberg waarin er een jood in het panel zat die haar op elke vormfout probeerde te betrappen om haar maar antisemiet te kunnen noemen. Discussie is een spel van argumenten, hoor en wederhoor en niet van gebroken grammofoonplaten en vormfouten.
quote:En het vreselijke is dat de manuren die onze vrienden in het kabinet hier aan besteden ook weer duizenden euro's kosten.
Zalm is prima in mijn boekje maar dit kleinzerige gedoe doet pijn.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:04 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En op mijn beurt vind ik het irritant dat een handvol mensen (oa topicstarter) loopt te roepen dat er geld 'terguggegeven' moet worden terwijl ze niet op de hoogte lijken te zijn van de oorsprong van de meevaller en daarmee de eventuele verdere gevolgen aan de hand van die meevaller.
Maar wow nee, met zo'n onderbouwde en niet kort-door-de-bochte-post als deze ben je goed bezig!!
[..]
jah jij hoeft geen ziekenfonds te betalen he jij hoeft heen dure rekeningen te betalen he ??
jij wil alleen betalen aan belastingdienst.
Ik weet niet of het 'teruggeven' van de meevaller positiever is dan de meevaller gebruiken voor andere zaken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef Meki het volgende:
jah jij hoeft geen ziekenfonds te betalen he jij hoeft heen dure rekeningen te betalen he ??
jij wil alleen betalen aan belastingdienst.
Ze kunnen de rekening ook doorschuiven naar hun kinderen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat hoeft niet, dat gaat automatisch
![]()
Of naar je ouwe dag..quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze kunnen de rekening ook doorschuiven naar hun kinderen.
Wat begrijp je niet? Een kamerlid verdient 80K per jaar. Stel dat elk kamerlid hier de afgelopen week twee uur van zijn tijd in heeft gestoken dan ben je exc loonkosten alleen alweer 12000 euro kwijt. Ik dacht dat dit soort kommaneukerij je juist wel aan zou spreken. Of is dat dan weer kort door de bocht.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:04 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
En op mijn beurt vind ik het irritant dat een handvol mensen (oa topicstarter) loopt te roepen dat er geld 'terguggegeven' moet worden terwijl ze niet op de hoogte lijken te zijn van de oorsprong van de meevaller en daarmee de eventuele verdere gevolgen aan de hand van die meevaller.
Maar wow nee, met zo'n onderbouwde en niet kort-door-de-bochte-post als deze ben je goed bezig!!
[..]
dat doen alleen de specialisten van de fractie, niet ieder kamerlid..quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:26 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet? Een kamerlid verdient 80K per jaar. Stel dat elk kamerlid hier de afgelopen week twee uur van zijn tijd in heeft gestoken dan ben je exc loonkosten alleen alweer 12000 euro kwijt. Ik dacht dat dit soort kommaneukerij je juist wel aan zou spreken. Of is dat dan weer kort door de bocht.
Wat een geweldig argument.quote:Neem eens deel op inhoud. Wat vind JIJ ervan, onderbouw je statement eens met een argument. Of hou, bij voorkeur, je mond.
Je spreekt nu een oordeel uit over het doen en laten van een kamerlid aan de hand van het inkomen wat die kamerlid verdient?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:26 schreef Thomasumo het volgende:
Wat begrijp je niet? Een kamerlid verdient 80K per jaar. Stel dat elk kamerlid hier de afgelopen week twee uur van zijn tijd in heeft gestoken dan ben je exc loonkosten alleen alweer 12000 euro kwijt. Ik dacht dat dit soort kommaneukerij je juist wel aan zou spreken. Of is dat dan weer kort door de bocht.
Neem eens deel op inhoud. Wat vind JIJ ervan, onderbouw je statement eens met een argument.
Dit is nog altijd een openbaar forum. Wanneer je iets niet aanstaat, kaart dat aan in het feedback topic. Voor de rest bepaal ik zelf op wat voor manier ik reageer.quote:Of hou, bij voorkeur, je mond.
Ik probeer slechts gekscherend aan te geven hoe onzinnig de discussie is over 200 euri die die malle Meki kwijt denkt kwijt te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:32 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Je spreekt nu een oordeel uit over het doen en laten van een kamerlid aan de hand van het inkomen wat die kamerlid verdient?
[..]
Huiliequote:Dit is nog altijd een openbaar forum. Wanneer je iets niet aanstaat, kaart dat aan in het feedback topic. Voor de rest bepaal ik zelf op wat voor manier ik reageer.
quote:
En ze moeten nog anderhalf met elkaar optrekken...quote:Kabinet compenseert alleen de zwaksten
Van onze verslaggevers DEN HAAG
Na een verbeten strijd over de compensatie voor dure energie heeft het kabinet besloten toch de armste burgers tegemoet te komen. De spanning tussen premier Balkenende en vice-premier Zalm liep vrijdag in de ministerraad hoger op dan ooit.
Het kabinet maakt 70 miljoen euro vrij voor de compensatie van de laagste inkomens. De helft van het geld gaat naar de bijzondere bijstand. De andere helft is een extra kinderkorting voor gezinnen met een laag inkomen.
Minister van Financiën Zalm noemde het ‘een zeer verantwoord compromis’. ‘We hebben niet zomaar als een schot hagel geld uitgestrooid.’ De CDA-fractie wilde aanvankelijk een compensatie van 35 euro voor alle Nederlandse huishoudens. VVD’er Zalm weigerde dit, omdat de koopkracht van de Nederlanders volgend jaar al stijgt. De onenigheid liep uit op een prestigestrijd en een felle ruzie in het hart van het kabinet.
‘Ik heb niet het gevoel dat hier nog problemen uit voortvloeien’, zei Zalm bij het verlaten van de Treveszaal, waar het kabinet uren langer dan gebruikelijk had vergaderd. De CDA-fractie liet gisteravond weten akkoord te zijn met de gemaakte afspraken, aldus minister-president Balkenende.
‘We helpen twee kwetsbare groepen. Het is een volwaardig alternatief voor wat de Tweede Kamer wil’, zei minister de Geus van Sociale Zaken. Volgens hem heeft premier Balkenende de regie gevoerd. ‘Hij heeft het goed gedaan.’
Volgens ingewijden was de sfeer tussen Balkenende en Zalm, de twee belangrijkste kabinetsleden, ‘verre van aangenaam’. Er werd geregeld geschorst voor overleg. ‘Dit heb ik op deze manier nog niet meegemaakt’, zei minister Remkes van Binnenlandse Zaken na afloop. ‘De spanning liep af en toe flink op, maar het resultaat telt.’
Zalm gaf toe dat hij hier als minister van Financiën ‘niet zonder schade is uitgekomen’. De dekking van de compensatiemaatregelen wordt gezocht in de voorjaarsnota. De vakministers, onder wie De Geus, moeten eraan bijdragen.
Bron: De Volkskrant
bron: telegraafquote:Ruim helft Nederlanders hoopt op kabinetscrisis'
DEN HAAG - Meer dan de helft van de Nederlanders (51 procent) hoopt dat het debat over energiecompensatie leidt tot een kabinetscrisis. 12 Procent verwacht dat het ook daadwerkelijk zover komt. Dat blijkt donderdagavond uit onderzoek van Maurice de Hond.
'Ruim helft Nederlanders hoopt op kabinetscrisis'
Het onderzoek maakt niet duidelijk waarom de meeste Nederlanders hopen op een kabinetscrisis. Volgens de peiling staat 60 procent van de bevolking achter het standpunt van het CDA. Minister Zalm van Financiën moet het met de steun van 31 procent doen.
CDA en D66 stelden voor 35 euro compensatie te geven voor de stijgende energiekosten. Het kabinet is fel tegen dit extraatje. Het vindt compensatie onnodig omdat de koopkracht van burgers er volgend jaar al meer op vooruit gaat dan gedacht.
Het kabinet praat vrijdag weer over de kwestie.
Ik denk dat ik in V&A maar eens een advertentie ga zetten met als tekst 'vriendin gezocht die wil fokken als konijnen.'quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
En ze moeten nog anderhalf met elkaar optrekken...
Da's atlijd zo. Is toch lekker sappig. Weer nieuwe verkiezingen enzo, keilachen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:10 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
bron: telegraaf
Dat zit er dan dus niet meer in
Erger ik me ook altijd aan inderdaad. "De minima gaan er weer op achteruit, bwuhuhu." Net alsof altijd alleen de 'armen' geholpen moeten worden. Als je een beetje boven modaal verdient ben je zeker zo rijk dat ¤200 meer of minder in de maand je niks uitmaakt. Ja natürlich. Als er meer geld op de burger verhaald moet worden omdat X teveel geld kost, moeten het altijd zogenaamd de rijken zijn waar bij het geld weg gehaald moet worden. Echt belachelijk. Dat ze meer geld hebben wil niet zeggen dat je ze dan maar harder aan moet pakken dan de armeren.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:56 schreef StefanP het volgende:
^^^ Precies. Altijd maar weer die "armen" helpen, die veelal geen poot uitsteken om iets te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |