abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32492978
Uit het NRC Handelsblad van Ma 21 nov 2005:

Spotters: CIA-vliegtuig op schiphol!

Een Amerikaans vliegtuig dat volgens vliegtuigspotters door de CIA wordt gebruikt en dat de afgelopen tijd veelvuldig in Afghanistan werd gezien, stond vorige week twee dagen op Schiphol. daarmee zou opnieuw sprake kunnen zijn van dat de Nederlandse luchthaven Schiphol door de amerikaanse inlichtingendienst CIA wordt gebruikt voor het transporteren van gevangenen, die niet overeenkomstig de Conventie van Genève worden vastgehouden.

Naar aanleiding van deze melding heeft pvda-kamerlid Koenders de regering schriftelijk gevraagd de Amerikaannse regering te laten waten dat Nederland bezwaar maakt tegen gevangentransport van deze aard.

Het vliegtuig in kwestie, een "Dehaviland Dash 8-315B" (zie foto), behoort toe aan een Amerikaans privébedrijf, de "Path Cooperation".

Feiten:
Aircraft
Location & Date Walvis Bay (WVB / FYWB) Namibia, December 1994
SA Express
De Havilland Canada DHC-8-311 Dash 8
Remark ZS-NMA (cn 358) ????
Photographer Chad Bramwell

Direct daaronder staat een artikel van Titia Ketelaar dat hier naadloos op aansluit,:

Geheime transporten door CIA.

"Volgens diverse bronnen gebruikt de CIA Europese luchthavens bij het vervoer van spookgevangen, terreurverdachten die zonder proces in geheime kampen verdwijnen"

Er zijn vast fokkers die hier meer feiten over weten?

.
◢◤
pi_32493557
ik heb werkelijk geen idee hoe het allemaal zit, ik geloof best dat er mensen vast zitten die geen eerlijk proces krijgen. dat is best erg, maar ik vind het een beetje een ver-van-mn-bed show. zolang ik er niet in mn omgeving mee te maken heb, boeit het me niet zo. (struisvogelfilosofie)
interessant...
pi_32493752
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:47 schreef geejeej het volgende:
ik heb werkelijk geen idee hoe het allemaal zit, ik geloof best dat er mensen vast zitten die geen eerlijk proces krijgen. dat is best erg, maar ik vind het een beetje een ver-van-mn-bed show. zolang ik er niet in mn omgeving mee te maken heb, boeit het me niet zo. (struisvogelfilosofie)
Moet ook kunnen in nederland,...

En als het nou eens om een bekende van jou zou gaan?
◢◤
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 00:29:30 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32496574
Als het om Amerika en het hielenlikkende Nederland gaat kijk ik nergens meer van op.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_32496692
ja van die learjets. echt lekker voor ze
pi_32520563
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

Moet ook kunnen in nederland,...

En als het nou eens om een bekende van jou zou gaan?
jaa ik weet het... dan ga ik er pas echt over nadenken, beetje kortzichtig, ik weet het, juist waar ik niet van houd maarja, is er eigenlijk echt bewijs dat er mensen ontvoerd zijn of niet?? of is dat juist het hele idee van dit complot gedoe??
interessant...
pi_32557031
Hmmm
  vrijdag 25 november 2005 @ 07:18:45 #8
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32557803
Deze dus:

link

(Gespot op 16 November op Schiphol)

[ Bericht 20% gewijzigd door Mirage op 25-11-2005 11:44:17 (http://forum.fok.nl/topic/768765/2/50#3) ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32558195
24/11 Nog steeds geheime CIA-vluchten

De geheime CIA-vluchten met "terreurverdachten" vinden nog steeds plaats, zo meldt de Duitse krant Handelsblatt in haar vrijdageditie op gezag van een hoge medewerker van de Amerikaanse geheime dienst. "De CIA-vliegtuigen hebben tussenstops gehad in verscheidene Europese landen, onder meer in Duitsland, en dat doen zij nog steeds", zei de anonieme zegsman. In Duitsland wordt voor die vluchten in het bijzonder de VS-basis in Ramstein gebezigd. Andere Duitse kranten berichtten donderdag dat het "Europese knooppunt" van die CIA-vluchten de voormalige VS-basis nabij Frankfurt was. Meest gebezigde bestemmingen waren Kaboel, Bagdad, Amman en plaatsen in Pakistan.

Geen enkele regering van de betroffen landen is door de Amerikanen hiervan op de hoogte gebracht, aldus de CIA-zegsman. Bij de CIA is men dan weer gefrustreerd omdat een en ander tot gevolg heeft dat die vluchten onvoldoende beschermd worden. Voor zijn "terreurbestrijdingsoperaties" gebruikt de CIA een resem schijnfirma's die bij de luchtvaartoverheid FAA, de Federal Aviation Administration, rechtmatig geregistreerd zijn. Veel van deze ondernemingen behoren tot de CIA of worden door de geheime dienst gecontroleerd. Als voorbeelden noemde de man de bedrijven Aero Contractors in Smithfield (North Carolina) en Pegasus Technologies en Tepper Aviation in Florida.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_144175.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:14:24 #10
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_32564358
"Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a New World Order."
G. Bush Sr. (1991)

"When our Founders declared a new order of the ages, when soldiers died in wave upon wave for a union based on liberty, when citizens marched in peaceful outrage under the banner "Freedom Now" -- they were acting on an ancient hope that is meant to be fulfilled. "
G. Bush Jr. (2005)

Geheime CIA Vluchten, Geheime CIA detentiecentra's in Europa, Guatanamo Bay, 9/11, Bohemian Grove, UFO's, de Grey's, War on Terror, Al Qaeda, Osama (not) Bin (found) Laden, Saddam Hussein's Babylon, Chemische Wapens gebruikt door US Amry, Weapons of Mass Destruction, Mass Media Control.............. ja, de kranten staan sinds de millenium voller dan vol met mogelijke conspiracies, tegenstrijdige berichten en verwijzingen naar de Apocalyps.

Of er iets (of meer) van waar is? Wij als schaapjes van de leidinggevenden zullen dit alleen weten (en belangrijker: onvoorwaardelijk accepteren) als onze oogjes het zelf laten zien. Tenslotte: als ik hier een videofragment zou plaatsen waarin George Bush in bespreking is met een buitenaards wezen, dan zal een grote meerderheid alsnog zeggen dat 't een hoax is.
En door de hoeveelheid hoaxes wordt elk nieuwgeleverd videofragment met een nog skeptischer oog bekeken...

Resultaat: meer en meer mensen gaan de eeuwige strijd met de twijfel tussen waarheid of hoax niet meer aan.

Ikzelf sta niet verbaasd te kijken van geheime CIA activiteiten. De Amerikaanse regering behoudt al 50 jaar lang bewijs onder het mum van 'National Security', van Assasination tot UFO. Waarom? Macht, Geld. ... Wat dan ook.... het is niet alsof we er iets tegen kunnen doen.
¡ Experience Everything !
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:58:14 #11
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32565616
Het stond hier (Helsinki) gister ook in de krant. Het was een vliegtuig zonder markings die op de luchthaven van Helsinki-Vantaa stond. Ik geloof best dat het wel eens waar kan zijn...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:24 #12
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32565813
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:58 schreef Public_NME het volgende:
Het stond hier (Helsinki) gister ook in de krant. Het was een vliegtuig zonder markings die op de luchthaven van Helsinki-Vantaa stond. Ik geloof best dat het wel eens waar kan zijn...
Markering genoeg, kijk maar naar de foto.
pi_32565934
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:58 schreef Public_NME het volgende:
Ja het was hier (Reykjavik) de afgelopen dagen ook in het nieuws. Toen een verslaggever de piloot en co piloot om omheldering vroeg toen ze het vliegtuig verlieten werden ze vrij agressief afgesnauwd.
Yo, Willie. Burn the cat
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:53:34 #14
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32574793
De CIA schijnt al deze vliegtuigen te gebruiken:

[ Bericht 8% gewijzigd door Knarf op 25-11-2005 19:13:11 ]
pi_32574925
Dat er nu een vliegtuig op Schiphol staat wat wellicht eerder gebruikt is voor het vervoeren van die gevangenen vind ik nog niet zo schokkend.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:43:43 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32587981
als jullie geen schaapjes meer willen zijn doe dan iets , ipv van te kwekken op een forumje.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 26 november 2005 @ 08:49:34 #17
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_32589199
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:43 schreef BaajGuardian het volgende:
als jullie geen schaapjes meer willen zijn doe dan iets , ipv van te kwekken op een forumje.
Wat is dat nou voor opmerking ?

Ik zeg toch ook niet tegen jou dat je van je waandenkbeelden af kan komen door profesionele hulp te zoeken ?

Somige dingen MAG je iets beter verwoorden, anders voelen mensen zich aangevallen enzo...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 27 november 2005 @ 06:09:40 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612304
sodemieter op met je detailhoererij , ga anders een llama in de kont pompen ,
het is een heel simpele opmerking

iedereen loopt wel zo te klagen dat we zo geregeerd worden bladiebla ,complot hier complot daar
doe er dan wat aan ipv de wijze forum man uit te hangen.
ajajaj aanzet tot wat? fuck you.
have a nice day btw , and dont gorget to get your reality pills
  zondag 27 november 2005 @ 06:10:18 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612307
^_^
  zondag 27 november 2005 @ 06:10:57 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612309
grenzen zijn voor hokjesmensen
pi_32612385
Maar ... als je geen hokjesmens bent, en je niet aan de grenzen/regels houdt , kom je in de gevangenis terecht ... dan zit je pas écht in een hokje met grenzen ...

Beter het goeie moment afwachten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 27 november 2005 @ 19:14:56 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_32625162
quote:
Op zondag 27 november 2005 06:09 schreef BaajGuardian het volgende:
- helemaal niets aardigs...-
Gaat het nu weer een beetje?

wat denk jij van het vliegtuig op schiphol?

werken we méé, "zonder het te weten"?
◢◤
  zondag 27 november 2005 @ 19:16:45 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32625212
Waarom start je dit in TRU? Er worden toch kamervragen over gesteld? Minister Bot zegt er toch al wat van?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 27 november 2005 @ 23:27:48 #24
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32632300
Ja, shit is about to hit the fan! Zag vandaag op tv dat de Duitsers de Britten hebben verzocht om opheldering te vragen over deze zaak. (dus voor heel Europa en niet alleen Duitsland)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_32689221
CIA-directeur ontkent bestaan geheime gevangenissen niet

CIA-directeur Porter Goss heeft dinsdag het bestaan niet ontkend van geheime CIA-gevangenissen waar mensen zouden opgesloten zitten die verdacht worden van terrorisme. Daarentegen ontkende hij wel formeel dat de Verenigde Staten gebruik maken van foltermethodes. Hij weigerde echter te oordelen over bepaalde ondervragingstechnieken die de geheime diensten gebruiken.

“Onvermijdelijk”
Toen de Amerikaanse zender ABC Goss vroeg of het "nodig" is over geheime gevangenissen te beschikken in verschillende delen van de wereld, waaronder Oost-Europa, antwoordde de CIA-baas: "Wij voeren een oorlog tegen het terrorisme en we doen dat redelijk goed" en "het is onvermijdelijk terroristen gevangen te nemen en zij moeten onvermijdelijk behandeld worden volgens de rechtsregels".

Foltering is contraproductief
Wat foltering betreft, bevestigde Goss dat de CIA "geen foltering gebruikt". "Wat wij doen, ligt daar ver van. Wij voelen verdachten aan de tand zonder foltermethodes te gebruiken, want foltering is contraproductief", zei hij. Goss weigerde een precieze definitie te geven van de technieken die de geheime diensten gebruiken, ook niet over het zogenaamde "verstikken", waarvan hij niet wist of die methode als foltering kan worden beschouwd.

Geen Osama
Hij liet ook nog weten dat de CIA "veel meer weet dan ze kan zeggen" over Osama bin Laden en Abu Mussad al-Zarqawi, maar erkende dat zij niet weet waar ze zich verbergen.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_145499.html
pi_32719223
"300 CIA-vluchten met terroristen via Europese vliegvelden"

Vliegtuigen van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA zijn ruim driehonderd keer op Europese vliegvelden geland. Dat heeft de Britse krant The Guardian donderdag geschreven die zich baseert op logboeken met vluchtgegevens van in totaal 26 toestellen die de CIA gebruikt.

Uit de gegevens kan niet worden opgemaakt of de CIA deze vluchten gebruikte voor het vervoer van vermeende terroristen naar Oost-Europese landen voor verhoor. Volgens geruchten gebruiken de Amerikanen Europese vliegvelden tijdens tussenstops. De Europese Unie heeft Washington inmiddels om opheldering gevraagd.

Volgens de informatie van The Guardian heeft de CIA onder meer 96 tussenstops in Duitsland gemaakt, tachtig in Groot-Brittannië en vijftien in Tsjechië.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_145959.html
pi_32855926
5/12 Rice verdedigt geheime CIA-transporten van gevangenen

Vlak voor haar afreis naar Duitsland en het begin van een Europese toernee die ook nog drie andere landen aandoet, heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice de geheime transporten door de inlichtingendienst CIA van terreurverdachten naar verscheidene landen verdedigd. Ze weigerde wel te zeggen of de recente krantenartikels over geheime CIA-gevangenissen in onder meer Oost-Europese landen steek houden.

De berichten over geheime CIA-vluchten in het Europese luchtruim en geheime CIA-gevangenissen stapelden zich de laatste weken op. Rice weet dat ze zich in Europa aan vragen om tekst en uitleg kan verwachten, maar de 'secretary of state' hield eraan voor haar vertrek al de puntjes op de i te zetten. Geheime transporten van gevangenen worden al decennialang uitgevoerd, niet alleen door de VS maar ook door andere landen, luidde het.

Mensenlevens gered
"De transporten zijn toegelaten onder het internationaal recht en beantwoorden aan de verantwoordelijkheid van de betrokken regeringen om hun burgers te beschermen", stelde Rice. De informatie voor de inlichtingendiensten die op die manier verkregen werd, heeft terreuraanvallen voorkomen en mensenlevens gered, niet alleen in de VS maar ook in Europa, klonk het. Volgens de VS-buitenlandminister is het aan de andere regeringen om te beslissen of ze met Washington willen samenwerken bij het verhinderen van terreuraanvallen en in welke mate ze gevoelige informatie openbaar kunnen maken.

Rice verkondigde stellig dat de VS onder geen enkel beding folterpraktijken toelaten of tolereren. Ze benutten echter wel elk wettelijk wapen om de terroristen te verslaan en mensenlevens te redden. "De VS transporteren geen gevangenen van een land naar een ander om bij verhoren folteringen te gebruiken", zei ze letterlijk. "De VS gebruiken noch het luchtruim noch de luchthavens van om het even welk land om een gevangene naar een land te brengen waar hij of zij gefolterd wordt."

Soevereiniteit van andere landen gerespecteerd
Washington handelt overeenkomstig zijn wetten, zijn grondwet en zijn internationale verdragsverplichtingen, luidde het. Rice onderstreepte dat de VS de soevereiniteit van andere landen hebben gerespecteerd die in deze aangelegenheden hebben samengewerkt. Concretere details gaf de 'secretary of state' niet. Ze wees erop dat zoiets het succes van het verzamelen van geheime informatie, van de strafvervolging en van de geheime operaties op het spel zou zetten.

Geen kritiek
Rice voegde er nog fijntjes aan toe dat haar uitleg de basis vormde van haar antwoord op een brief van Brits minister van Buitenlandse Zaken en huidig EU-voorzitter Jack Straw. Die had namens de EU-lidstaten de VS formeel om opheldering verzocht over de berichten over de geheime Amerikaanse praktijken die in bepaalde milieus geïnterpreteerd werden als schendingen van het internationaal recht.

De Europese gesprekspartners van Rice zijn gewaarschuwd: ze wil de komende dagen zo weinig mogelijk kritiek horen op de Amerikaanse strijd tegen het terrorisme. Condi verwacht integendeel vooral steuntoezeggingen voor verdere samenwerking.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_146862.html
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:24:11 #28
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32856724
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:47 schreef UncleScorp het volgende:
5/12 Rice verdedigt geheime CIA-transporten van gevangenen

Mensenlevens gered
"De transporten zijn toegelaten onder het internationaal recht en beantwoorden aan de verantwoordelijkheid van de betrokken regeringen om hun burgers te beschermen", stelde Rice. De informatie voor de inlichtingendiensten die op die manier verkregen werd, heeft terreuraanvallen voorkomen en mensenlevens gered, niet alleen in de VS maar ook in Europa, klonk het. Volgens de VS-buitenlandminister is het aan de andere regeringen om te beslissen of ze met Washington willen samenwerken bij het verhinderen van terreuraanvallen en in welke mate ze gevoelige informatie openbaar kunnen maken.
Onder het mom van "war on terror" is alles toegestaan.

ze zullen er weer lekker mee weg komen.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_32856821
Terror ?
Waar ?
pi_32857104
[offtopic]
terror waar? hakkûh
[/offtopic]
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:44:56 #31
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32857141
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef UncleScorp het volgende:
Terror ?
Waar ?
Ja dat zie je niet, omdat ze de terror allemaal voorkomen hebben door mensen netjes te ondervragen.
HET bewijs ook dat amerika terecht in Irak zit. De terroristen hebben het nu veel te druk om de amerikanen daar te bevechten.
gelijk
pi_32864316
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:24 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Onder het mom van "war on terror" is alles toegestaan.

ze zullen er weer lekker mee weg komen.
Dat was te verwachten
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:48:07 #33
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_32864387
quote:
Op zondag 27 november 2005 06:09 schreef BaajGuardian het volgende:
sodemieter op met je detailhoererij , ga anders een llama in de kont pompen ,
het is een heel simpele opmerking

iedereen loopt wel zo te klagen dat we zo geregeerd worden bladiebla ,complot hier complot daar
doe er dan wat aan ipv de wijze forum man uit te hangen.
ajajaj aanzet tot wat? fuck you.
have a nice day btw , and dont gorget to get your reality pills
Ik zal mijn raketwerper uit de schuur halen en eens kijken of ik zo'n CIA toestel uit de lucht kan halen. Hou het nieuws in de gaten.
pi_32885991
6/12 CIA stuurde transportvliegtuigen naar Nederland

De CIA gebruikt ook Nederlandse luchthavens voor vluchten, meldt de Nederlandse publieke omroep NOS onder aanhaling van de VPRO. De vluchten zijn mogelijk gebruikt om gevangenen te vervoeren. Eerder meldden Nederlandse media al dat er twee weken geleden op Schiphol een toestel zou hebben gestaan voor de CIA.

Daarnaast zijn er volgens de VPRO nog minstens zes CIA-vluchten via Nederland geweest. Het gaat om vluchten tussen Rotterdam Airport en IJsland. Ook het Caraïbische eiland Sint-Maarten is door de Amerikaanse geheime dienst gebruikt. De VPRO baseert zich op gegevens van de IJslandse luchtvaartautoriteiten. Het is niet duidelijk of er met de vluchten ook werkelijk gevangenen zijn vervoerd.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_147096.html
  woensdag 7 december 2005 @ 16:26:21 #35
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32894483
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:48 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik zal mijn raketwerper uit de schuur halen en eens kijken of ik zo'n CIA toestel uit de lucht kan halen. Hou het nieuws in de gaten.
gelijk
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:39:14 #36
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32948227
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:43 schreef BaajGuardian het volgende:
De pen/ toetsenbord is machtiger dan het zwaard.
en ja, Mensen informeren is "iets doen". want elk gewaarschuwd mens telt voor twee. je verhoogt het bewustzijns nivo bij mensen en maakt het moeilijker voor de machthebbers om ze in hun macht te houden met misleiding. De opgedane kennis kan geintegreerd worden in hun dagelijkse werkzaamheden en zo op een subtiele manier tot verandering leidden. het gaat niet snel maar geeft wel degelijk resultaat zoals je kunt opmaken uit de problemen die met name de neocons nu ondervinden met rechtzaken tegen hun leden.

En zolang jij zelf niet verder komt dan een eigen website waarin je je eigen dictatuurs vorm promoot heb je geen recht om de mensen hier de les te lezen over inactiviteit, omdat je simpelweg niet weet wat ze wel of niet doen. alle kleine beetjes helpen en je kan niet van iedereen verwachten dat ze de nieuwe Che Guevara zijn. "To each his own".

Dus zolang jij niet voor de tweede kamer op een zeepkistje staat om de menigte toe te spreken om in opstand te komen danwel de tweede kamer bestormd om jezelf op te blazen of Gerrit Zalm op zijn kin tikt is het dus niet gepast om anderen te beschuldigen. Want daarmee jaag je ze slechts tegen je in het harnas en je toon je jezelf als een Tiran ipv van een vrijheidsstrijder.

Vreedzame demonstraties zijn geprobeerd en worden door de overheid genegeerd dus dat hoef je eigenlijk al niet meer te proberen, de volgende stap is enorm en kan je nou eenmaal niet eisen van gewone mensen.

bovendien is een forum de zeepkist van de 21e eeuw

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32948408
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:39 schreef Fonkmeistah het volgende:

De opgedane kennis kan geintegreerd worden in hun dagelijkse werkzaamheden en zo op een subtiele manier tot verandering leidden. het gaat niet snel maar geeft wel degelijk resultaat zoals je kunt opmaken uit de problemen die met name de neocons nu ondervinden met rechtzaken tegen hun leden.

Dus zolang jij niet voor de tweede kamer op een zeepkistje staat om de menigte toe te spreken om in opstand te komen danwel de tweede kamer bestormd om jezelf op te blazen of Gerrit Zalm op zijn kin tikt is het dus niet gepast om anderen te beschuldigen. Want daarmee jaag je ze slechts tegen je in het harnas en je toon je jezelf als een Tiran ipv van een vrijheidsstrijder.

Vreedzame demonstraties zijn geprobeerd en worden door de overheid genegeerd dus dat hoef je eigenlijk al niet meer te proberen, de volgende stap is enorm en kan je nou eenmaal niet eisen van gewone mensen.
Even zien; vreedzame demonstraties worden genegeerd, maar rechtszaken zijn wel nuttig? Zijn het guerilla-rechtszaken?
De betekenis van ''tiran'' is overigens ''iemand die op oneigenlijke wijze aan de macht is gekomen''. Aangezien de regering niet gehouden is naar demonstraties te luisteren, lijkt het toepassen van geweld op personen en overheidsgebouwen mij een ernstige vorm van tirannie.

Maar goed, voor mij zijn jullie allebei een tikje fascistisch, dus vecht het maar uit met de gebruikelijke non-sequiturs en blaaskakerij. .
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:54:54 #38
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32948640
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:46 schreef Johan_de_With het volgende:. Aangezien de regering niet gehouden is naar demonstraties te luisteren, lijkt het toepassen van geweld op personen en overheidsgebouwen mij een ernstige vorm van tirannie.
Als de regering niet meer luisterd naar de stem van het volk is het geen democratie meer maar een dictatuur. Geweld tegen dat dictatoriale instituut met als doel omverwerping daarvan en herstel van de democratie word dan een verzetsdaad.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:19:57 #39
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32949197
quote:
[b]Op vrijdag 9 december 2005 16:46 schreef Johan_de_With het volgende:[/b dus vecht het maar uit met de gebruikelijke non-sequiturs en blaaskakerij. .
ben d'r helemaal klaar voor

pi_32949646
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:54 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Als de regering niet meer luisterd naar de stem van het volk is het geen democratie meer maar een dictatuur. Geweld tegen dat dictatoriale instituut met als doel omverwerping daarvan en herstel van de democratie word dan een verzetsdaad.
FF cliche doen:Deze regering is gekozen door het volk.
In ons democratisch systeem is er altijd een partij die het niet eens is met de beslissingen
die genomen worden door de volksvertegenwoordigers.
Die partij noemen we meestal de oppositie. Die kan op democratische wijze protesteren.
Na de termijn van 4 jaar kan de oppositie op democratische wijze, dus vreedzaam,
veranderingen ongedaan maken of verbeteren mits zij genoeg stemmen
van het volk weet te vergaren.

Waarom altijd geweld verheerlijken en propageren??
Als er een politieke partij jouw woorden zou gebruiken
zou je ze uitmaken (en terecht) voor fascist.?

Hoe moet ik jouw woorden en bedoelingen interpreteren??
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33035637
12/12 "Europa wist af van geheime CIA-vluchten"

De Europese Unie heeft de VS in het geheim toestemming gegeven transitfaciliteiten op Europese bodem te gebruiken voor het transport van "criminelen" in 2003, zo heeft de Sunday Telegraph bericht op gezag van een "eerder niet gepubliceerd document".

Aantekeningen gewist
In tegenstelling tot de herhaalde ontkenning door de Europese Unie dat zij iets afwist van de CIA-vluchten, heeft de EU er tijdens vertrouwelijke gesprekken in Athene mee ingestemd dat Amerika toegang zou krijgen tot faciliteiten, waarschijnlijk luchthavens, aldus de krant. Die gesprekken kwamen er in het raam van het overleg rond de "oorlog tegen de terreur". De toestemming bleek uit de originele aantekeningen. Maar die werden gewist op de officiële vrijgegeven versie van het document.

Steeds luidens de Sunday Telegraph dateren de aantekeningen van 22 januari 2003 en waren ze het werk van het toenmalige Griekse voorzitterschap van de Europese Unie. De Amerikaanse delegatie werd geleid door een ambtenaar van het ministerie van justitie. Alle regeringen van de EU zouden een volledig verslag hebben gekregen.

Originele versie
In de volledige versie staat volgens de krant: "Beide partijen hebben overeenstemming bereikt over gebieden waar de samenwerking kan worden verbeterd (waaronder) gegevensuitwisseling tussen grenscontrolediensten, meer gebruik van Europese transitfaciliteiten voor de terugkeer van criminele/niet gewenste vreemdelingen, coordinatie inzake opleiding in verband met valse documenten en verbetering van de samenwerking in verwijderingen".

De passage werd in de officiële versie geschrapt om de VS "ter wille" te zijn, zo tekende een journalist van de Sunday Telegraph in Brussel op uit de mond van een woordvoerder van de EU-ministerraad.

Het originele document is in handen gekomen van een mensenrechtenorganisatie.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_148787.html
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:31:57 #42
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33036521
tuurlijk wisten ze dat.
kijk wat je niet uit het oog moet verliezen is o.a. ook de reden dat die mensne snel weggestopt worden.
ik vind al die terroristen uitschot en ze mogen van mijn part allemaal tegen de muur worden gezet maar ik heb altijd heel veel respect voor hun vertrouwen in hun geloof. die lui zouden liever dood gaan dan dat ze informatie prijsgeven. gezien de mensen rechten die toch in de meeste westerse landen gehandhaaft worden zou dat betekenen dat veel van dat tuig wegrot in een cel zonder iets te zeggen.

hier komt de CIA binnen, de CIA heeft namelijk echt wel zijn resources en weet dan ook wanneer er enge dingen gaan gebeuren ( bv aanslagen), vaak weten ze wel een aantal detail maar meestal weten ze niet van de hoed en de rand. daarom ontvoeren ze het tuig maar en martelen ze net zolang totdat ze informatie gaan prijsgeven die weer 100den mensenlevens kan redden (tijd en plaats van aanslag e.d. ) dit zal door veel mensen ( lees: hippies die het grotere plaatje niet willen zien) verafschuwt worden en zal er weer veeeeeels te veel publiciteit komen voor dit soort zaken.

het is net zoals met pedofielen. als ze weer na 3 maanden worden vrijgelaten vind ik het niet erg om in de krant te lezen dat der 1 spoorloos is verdwenen. ik hoef geen details te weten maar ik denk dan wel opgeruimt staat netjes
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:48:35 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33036810
nee deze regeringen zijn niet gekozen door het volk , zoals allang duidelijk is dat meneer lekker valsgespeeld heeft met de verkiezingen (2x zelfs)
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:56:27 #44
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33036966
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:48 schreef BaajGuardian het volgende:
nee deze regeringen zijn niet gekozen door het volk , zoals allang duidelijk is dat meneer lekker valsgespeeld heeft met de verkiezingen (2x zelfs)
waar zeg ik dat dan?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33037010
Even een tvp, wil dit graag vanavond rustig doorlezen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:30:32 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33037580
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:42 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

In ons democratisch systeem is er altijd een partij die het niet eens is met de beslissingen
die genomen worden door de volksvertegenwoordigers.
Die partij noemen we meestal de oppositie. Die kan op democratische wijze protesteren.
Na de termijn van 4 jaar kan de oppositie op democratische wijze, dus vreedzaam,
veranderingen ongedaan maken of verbeteren mits zij genoeg stemmen
van het volk weet te vergaren.

Als er een politieke partij jouw woorden zou gebruiken
zou je ze uitmaken (en terecht) voor fascist.?

pi_33091807
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]
wat bedoel je te zeggen Baaj?

Jouw gedachtensnelheid is vast hoger dan de mijne, wil je het me uitleggen alsjeblieft?
◢◤
  donderdag 15 december 2005 @ 13:01:53 #48
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33099717
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:42 schreef Clairvaux het volgende:

is dat zo ?
de electronische stemmachines die wij gebruiken zijn door andere landen geweigerd omdat er te makkelijk mee te frauderen valt.. Of dacht je soms dat harry potter gekozen was vanwege zijn charisma.
quote:
Die andere partij(en) worden door de aivd afgeluisterd, geinfiltreerd en ondermijnt.
het democratische gehalte van dat soort praktijken ontgaat mij even..
quote:
je ziet mij nergens stellen dat ik geweld heerlijk vind hoor.
Geweldsverheerlijking is een minister die beweert dat wij echt die 30 tomahawks nodig hebben.
Geweldsverheerlijking is een minister president die verkondigt dat het nodig is om een illegale oorlog te steunen.
Gewelds verheerlijking is een minister die een terreurdreiging verzint om het volk bang te houden
quote:
daar is geen interpretatie voor nodig. het is gewoon een logische constatering die als ik me niet vergis door notabene Ghandi al eens is gedaan.

want Ghandi, Martin Luther King of Jesus, hun vreedzaam verzet is natuurlijk fantastisch en ben het theoretisch eens met hun aanpak, maar uiteindelijk zijn zijn ze toch allemaal vermoord en is er wezenlijk geen drol veranderd.

Daarentegen had je natuurlijk Jean d'Arc die het wel met wat zinvol geweld aanpakte , en alhoewel zij wel haar doel bereikte, werd zij toch ook vermoord en veranderde er uiteindelijk feitelijk ook weinig. hmmmzz.... maar zij had dan weer wel de voldoening dat ze die eikels eens flink onder hun aarsch heeft kunnen trappen..

pi_34410289
24/1/06 CIA ontvoerde mensen in Europa en liet ze martelen

De CIA heeft in Europa mensen ontvoerd en laten martelen in anderen landen. Formele bewijzen van geheime gevangenissen in Polen, Roemenië of andere Europese zijn er nog niet. Dat staat in een tussentijds rapport van het Zwitserse parlementslid Dick Marty, die namens de Raad van Europa de zaak onderzoekt.

Talrijke aanwijzingen
Volgens Marty, die vandaag een tussentijds verslag presenteert aan de Raad van Europa, zijn er evenwel talrijke aanwijzingen van verscheidene betrouwbare bronnen die verder onderzoek naar het bestaan van deze gevangenissen wettigen. Bovendien beschikt de Zwitser pas sinds maandag over informatie van het Europese luchtverkeersagentschap Eurocontrol en over satellietbeelden. De waarde van deze gegevens is volgens Marty nog niet in te schatten.

Ontvoeringen en martelingen
Marty bevestigde wel dat de Amerikaanse geheime dienst in Europa mensen ontvoerde, van hun vrijheid beroofde en overbracht naar landen waar ze gefolterd werden. Zo belicht hij in zijn tussentijds rapport de zaak van Aboe Omar, een vermeende moslimterrorist die in 2003 in Milaan werd ontvoerd door de CIA.

Geheime vluchten
Volgens de Zwitser staat het vast dat de CIA de voorbije jaren honderden geheime vluchten uitvoerde in Europa. Verwijzend naar de verklaringen van Amerikaanse functionarissen stelt hij dat er heel wat bewijzen zijn van het bestaan van een systeem van delokalisering of outsourcing van folteringen.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_162001.html
pi_34819191
7/2/06 VS vroegen Groot-Brittannië om hulp bij folter-transporten

De Verenigde Staten hebben in 2004 bij het Verenigd Koninkrijk geïnformeerd naar de mogelijkheid om een gevangene via een luchthaven in het Verenigd Koninkrijk door te voeren. Dat bekent de Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw.

Vraag
Verantwoordelijken van de Amerikaanse geheime diensten hadden voorafgaandelijke inlichtingen gevraagd aan hun Britse collega's met het oog op het overplaatsen van een gedetineerde via een overzees grondgebied, zei Straw in antwoord op een vraag van eenvolksvertegenwoordiger. "Maar de Amerikaanse autoriteiten hebben het idee laten varen en hebben geen formele aanvraag voor een dergelijke overbrenging ingediend", vervolgde de minister.

Folteren
De feiten werden in juni 2004 gerapporteerd aan de Britse inlichtingencommissie. De CIA wordt ervan verdacht vermeende terroristen naar landen over te brengen waar ze zouden worden gefolterd. In september 2005 schreef de Britse krant The Guardian dat sinds 2001, 210 vluchtenlangs het Verenigd Koninkrijk passeerden. In december volgden nieuwe precieze beschuldigingen door Amnesty International. In januari publiceerde het weekblad New Statesman een officiële nota waaruit bleek dat de regering niet met zekerheid wist of de CIA het Britse grondgebied had gebruik voor de vermeende vluchten. Londen heeft tot vandaag verklaard slechts vier aanvragen te hebben ontvangen. Die dateerden allen uit 1998. Twee aanvragen werden geweigerd.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_167243.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')