abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:33:38 #51
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35806984
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:51 schreef Murray het volgende:

[..]

Zijn waarschijnlijk gewoon een natuurlijk fenomeen.

Dit, maar dan onder water en groter, zeg maar.

[afbeelding]
die ruines zijn dus absoluut geen 'natuurlijk fenomeen'!

Hieronder een linkje met wat meer info en foto's.
http://www.morien-institute.org/interview1_MK.html
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:42:33 #52
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35807285
nogmaals doe eens gek ! luister naar het interview met de bewuste archeoloog !
quote:
Sam Osmanagic - The Bosnian Pyramid of the Sun.
In this interview we discuss what will undoubtedly go down as one of the strangest discoveries in History. Sam (Semir) Osmanagic joins us to discuss his discovery and ongoing research on the Bosnian Pyramids.

http://www.astraeamagazine.com/osmanagic_frm.html
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 14:47:41 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35809688
ik wil wel maar dat kan nu ff niet daarom vroeg ik het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:30:35 #54
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35832159
hey sp3c , al iets geluisterd ? daar ik het zeer interesant vond...vond het een must
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 00:42:11 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_35832387
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:08 schreef Dagonet het volgende:
Ja! Northernstar had hier weekje of wat geleden een topic over geopend in C&H, kijk daar even voor de zekerheid
Archeologen vinden Europese Piramide

Het meeste zal hier inmiddels ook wel genoemd zijn.
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:15:44 #56
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35832878
oops sorry

[ Bericht 90% gewijzigd door merlin693 op 08-03-2006 01:27:55 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:22:42 #57
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35832966
nogmaals
quote:
Mijn Rennesfieldtrip compagnions hebben nadat ze vorig jaar als mod's bij Graham Hanckock zijn gestopt een website begonnen http://www.astraeamagazine.com waar veel intervies (door Guy Leigh ..voormalig BBC presentator en oud Graham mod ) met mensen met altenatieve ideeen op staan.

voor de gratis versies zie hier

http://www.astraeamagazine.com/radio_frm.html

Sam Osmanagic - The Bosnian Pyramid of the Sun.

In this interview we discuss what will undoubtedly go down as one of the strangest discoveries in History. Sam (Semir) Osmanagic joins us to discuss his discovery and ongoing research on the Bosnian Pyramids.

http://www.astraeamagazin(...)c/osmanagic_high.wax

[ Bericht 86% gewijzigd door merlin693 op 08-03-2006 01:52:45 ]
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 04:30:35 #58
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_35834344
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:42 schreef merlin693 het volgende:
nogmaals doe eens gek ! luister naar het interview met de bewuste archeoloog !
[..]
Beluisterd. Ik ben benieuwd. Was ik al maar als ze idd volgende maand massaal gaan graven weten we misschien wat meer.
  woensdag 5 april 2006 @ 02:03:15 #59
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36662560
Mijn maat steve nixons van http://www.astraeamagazine.com/forum1_frm.html heeft nu een deal met Sam Osmanagic om een wekelijkse update van de dig te doen(weet nog nier of het mp3 streamings gaan worden ! nieuwe foto's aanwezig ! )
  woensdag 5 april 2006 @ 02:11:05 #60
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36662650
weet ff niet snel waar deze link te plaatsen ....is laat... http://www.geocities.com/thiva20/English/Nazca_Everest.htm
pi_36662815
tvp
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 5 april 2006 @ 02:53:28 #62
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_36662946
tzijn gewoon bergen
пусть всегда будет солнце
pi_36731294
5/4/06 Eeuwenoude piramide ontdekt in Mexico-stad

Wetenschappers hebben midden in de Mexicaanse hoofdstad Mexico-stad een 1.500 jaar oude piramide ontdekt. Het bouwwerk zat verscholen in de heuvel Cerro de la Estrella in het oosten van de stad. Door de eeuwen heen zette zich aarde af op de piramide, waardoor deze in de heuvel verdween.

Volgens archeologen van het nationaal intstituut voor Antropologie werd de 18 meter hoge piramide omstreeks 500 na Christus gebouwd tijdens het Teotithucan-tijdperk op een oppervlakte van 150 bij 120 meter.

Het bouwwerk wordt niet uitgegraven omdat op de heuvel al twee eeuwen lang de kruisiging van Christus wordt nagespeeld in de paasperiode. Voor die traditie verzamelen elk jaar weer duizenden mensen op de heuvel. (belga)

http://www.hln.be/hln/cch(...)t.bron=categorieArt3
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:14:04 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_36960583
steve heeft weer een update geplaatst
quote:
Major Excavations of Bosnian Pyramid anomaly commence on April 14th

On April 14th a major archaeological dig by a two hundred plus team of archaeologists, geologists, and labourers starts in Bosnia at the hill site of what might turn out to be the largest pyramid in the world - even greater in size than the Great Pyramid at Giza. Leader of the dig, Sam Osmanagic, who has spent 15 years studying the pyramids of Latin America, says: " 'We have already dug out stone blocks which I believe are covering the pyramid', 'We found a paved entrance plateau and discovered underground tunnels'.....
Over looking the town of Visoko, the pyramid-shaped hill, called Visocica Hill, has all the elements: four perfectly shaped slopes pointing toward the cardinal points, and satellite images have already shown two further pyramid-shaped hills with 45-degree angled slopes, indicating three possible pyramids around Visoko - they have been named the pyramids of the sun, moon and dragon.

Sam Osmanagic has joined us with two members of his research team to present their findings so far in Issue Two of our high quality, but low cost, Astraea Magazine, and you can read the article plus a full Geological Report and Geophysical Analysis by purchasing your copy here: http://www.astraeamagazine.com/magazine_002_frm.html

Astraea Magazine & Web Radio is also proud to be bringing you regular updates and audio interviews with Sam Osmanagic about the ongoing progress of the excavations over the next 5-6 months - stay tuned as we bring you breaking news as the dig uncovers more about this intriguing and potentially history-changing enigma.

posted by Astraea Magazine at 4:42 PM 0 comments
http://www.astraeamagazine.com/astraeanews_frm.html
pi_37013726
14/4/06 Amerikaanse archeoloog zoekt piramide in Bosnië

Op de berg Visocica in het Bosnische Visoko is vrijdag een team archeologen neergestreken. De berg heeft de vorm van een piramide en zou volgens ingenieur en kunsthistoricus Semir Osmanagic, een Amerikaan met Bosnische roots, een eeuwenoude piramide verbergen.

Satelietfoto's
Volgens Osmanagic komen nog twee andere bergen in de buurt in aanmerking voor onderzoek. Hij is ervan overtuigd dat er in de streek ooit minstens drie reusachtige piramides zijn gebouwd door een nog onbekende beschaving. Satelietfoto's brachten al "onregelmatigheden" in het aardoppervlak aan het licht, aldus Osmanagic.

Mexico
De Amerikaanse wetenschapper bestudeerde vijftien jaar lang piramides in Mexico, El Salvador en Costa Rica. Hij is ervan overtuigd dat de bergen rond Visoko ook bouwwerken verbergen die lijken op die in Midden-Amerika, maar die veel ouder zijn. De inwoners van Visoko hopen met de piramidetheorie alvast een horde nieuwsgierige toeristen te lokken: het plaatselijke hotel werd opgedoopt tot "Bosnische Zonnepiramide" en de lokale pizzeria serveert driehoekige "piramidepizza".

http://www.hln.be/hlns/ca(...)t.bron=categorieArt2
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 16 april 2006 @ 21:52:41 #66
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37017491
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:33 schreef UncleScorp het volgende:
14/4/06 Amerikaanse archeoloog zoekt piramide in Bosnië

Op de berg Visocica in het Bosnische Visoko is vrijdag een team archeologen neergestreken. De berg heeft de vorm van een piramide en zou volgens ingenieur en kunsthistoricus Semir Osmanagic, een Amerikaan met Bosnische roots, een eeuwenoude piramide verbergen.

Satelietfoto's
Volgens Osmanagic komen nog twee andere bergen in de buurt in aanmerking voor onderzoek. Hij is ervan overtuigd dat er in de streek ooit minstens drie reusachtige piramides zijn gebouwd door een nog onbekende beschaving. Satelietfoto's brachten al "onregelmatigheden" in het aardoppervlak aan het licht, aldus Osmanagic.

Mexico
De Amerikaanse wetenschapper bestudeerde vijftien jaar lang piramides in Mexico, El Salvador en Costa Rica. Hij is ervan overtuigd dat de bergen rond Visoko ook bouwwerken verbergen die lijken op die in Midden-Amerika, maar die veel ouder zijn. De inwoners van Visoko hopen met de piramidetheorie alvast een horde nieuwsgierige toeristen te lokken: het plaatselijke hotel werd opgedoopt tot "Bosnische Zonnepiramide" en de lokale pizzeria serveert driehoekige "piramidepizza".

http://www.hln.be/hlns/ca(...)t.bron=categorieArt2
Intresting... ik ga ook f fzoekn..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 20 april 2006 @ 13:59:57 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
  donderdag 20 april 2006 @ 14:46:12 #68
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37127742
quote:
Ik vind die laatste alinea een terechte kanttekening: mooi dat er onderzoek wordt gedaan en leuk dat gefinancieerd is door een ex-inwoner, maar laat ze wel rekening houden met andere historische waarden. Ze hoeven toch ook niet perse op de top te werken, trouwens?

Overigens, wat doet dit topic in TRU, het is toch eigenlijk meer iets voor C&H?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 06:19:27 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37151285
Experts Find Evidence of Bosnia Pyramid

VISOKO, Bosnia-Herzegovina - Researchers on Wednesday unearthed geometrically cut stone slabs that they said could form part of the sloping surface of what they believe is an ancient pyramid lying beneath a huge hill.

Archaeologists and other experts began digging at this central Bosnian town last week to explore the team leader's theory that the 2,120-foot hill covers a step pyramid, which would be the first ever found in Europe.

"These are the first uncovered walls of the pyramid," Semir Osmanagic, a Bosnian archaeologist who studied the pyramids of Latin America for 15 years, said of the stonework found Wednesday.

plus foto's -> Slideshow
  vrijdag 21 april 2006 @ 08:35:56 #70
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37151878
Planet News berichtte vandaag ook de ontdekking van een stenen onderlaag in de Bosnische Pyramide.

een link mag hier dan ook niet ontbreken

Ik vraag me af.... Als de pyramides in de egyptische dynasty met als doeleinde een "waardig" graf voor de pharaoh werden gebouwd..... waarom staat in Bosnië dan een grotere pyramide? En wat doet die andere pyramide in Mexico... of die in china?

No way dat dit ceremoniele graftombes meer zijn lijkt me..... Tenzij iedereen duizenden jaren voor christus hetzelfde idee had voor een waardige grafkist.

[ Bericht 40% gewijzigd door RickySway op 21-04-2006 08:42:51 ]
¡ Experience Everything !
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:16:58 #71
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37152458
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:35 schreef RickySway het volgende:
Ik vraag me af.... Als de pyramides in de egyptische dynasty met als doeleinde een "waardig" graf voor de pharaoh werden gebouwd..... waarom staat in Bosnië dan een grotere pyramide? En wat doet die andere pyramide in Mexico... of die in china?

No way dat dit ceremoniele graftombes meer zijn lijkt me..... Tenzij iedereen duizenden jaren voor christus hetzelfde idee had voor een waardige grafkist.
Welke Piramide in egypte..? Toch niet die van cheops hé, want daar is toch al lang van bekend dat daar geen mummie in gevonden is!

Ik denk dat deze vondst echt behoorlijk interessant begint te worden. Het lijkt mij steeds minder een "gevormde heuvel".
Alleen mijn vraag is, of dat die stenen die gevonden zijn, daadwerkelijk daar zijn neergelegd. Of dat ze al deel van de berg waren, en gewoon op hun plek, in de gladde vorm zijn gemaakt.
Mocht het het 1e zijn, dat zou inhouden dat we; en een bevolking hebben die nog ouder is dan die van Sumer, en welke stenen kon sjouwen nog groter dan de zich in het Gizah plateau bevinden. En dan begin ik toch heel nieuwschierig te worden in hoeverre we binnen in iets vinden.

Maar tot op heden ben ik redelijk sceptisch over de "kwaliteit" van de piramide, op de site staan plaatjes zoals deze:

en dan ben ik toch meer onder de indruk van plaatjes zoals deze:

(plaatje van een van de tunnels van piramide van Khufu)
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:28:58 #72
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37153820
Piramides zijn ook geen graftombes, het zijn een soort antenne's van de aarde die kosmische krachten aantrekken etc. Ze zijn hier voor een bepaalde reden neergezet en werken nu niet meer goed.

Hier wat over wat piramides precies doen met energie: (wel bizar die afmetingen)

PIRAMIDEN EN PIRAMIDE ENERGIE

Veel mensen hebben wel eens gehoord van de grote piramide in Egypte, ook wel de piramide van Cheops genoemd.
Deze piramide staat op het plateau van Gizeh (Giza) vlakbij Cairo.
Waarom is deze piramide zo bijzonder zul je je waarschijnlijk afvragen want er staan zoveel piramiden in Egypte.

De Grote Piramide is bijzonder vanwege de afmetingen waardoor er kosmische energie in aanwezig is.
Deze piramide is een geometrisch model dat afgeleid is van de aarde.
Hier komen we later op terug.
Eerst even wat feiten op een rijtje zetten.

In 820 bezocht Al Mamum Egypte en de piramiden.
Uit geschriften uit die tijd bleek dat de grote piramide nog geheel intact was, dat hield in dat de zijden bedekt waren met wit gepolijst marmer.
In die tijd dacht men dat de grote piramide massief was en dat er geen gangen of ruimten in zaten.
Al Mamum verschafte zich toegang tot de piramide door te gaan hakken in de noordzijde van de piramide.

De gang naar boven was afgesloten door een granieten blok en hij moest daar omheen hakken.
Uit bovengenoemde feiten blijkt dat de piramide nog niet eerder was opengebroken (marmer nog intact en de gang afgesloten).

Al Mamum noteerde dat het enige wat hij aantrof in de koningskamer een lege granieten kist was.
Er werden dus geen schatten, geen mummie en geen inscripties gevonden, wat natuurlijk bijzonder is gezien het feit dat de meeste piramiden grafheuvels zijn van overleden farao’s.

Aangezien er niets te halen viel verflauwde de belangstelling voor de grote piramide.
Het marmer van de piramide werd naar de aardbeving van 1301 gebruikt om Cairo weer op te bouwen.
Pas rond 1860 kwam de piramide weer in belangstelling door het onderzoek van Smyth en Petrie.

De gegevens van dit onderzoek toonden aan dat de piramide nauwkeurig gebouwd is en dat de afmetingen, zoals gezegd, herleid kunnen worden op de aarde.

Enige gegevens van de Grote Piramide zijn;

De basis lente van de zijde is 230 meter

De oppervlakte is 53000 m2 en dat is 10 keer de opp. van de Dam.

De hoogte is zonder top 140 meter en als er een top opgestaan zou hebben 146 meter.

De piramide is opgebouwd uit 200 steenlagen van 65 cm dik behalve de 35 ste laag die is 130 cm dik.

Er zijn ongeveer 2,1 miljoen steenblokken gebruikt en het gewicht daarvan is 5300.000 ton en dat maakt de piramide tot het zwaarste bouwwerk ter wereld.

Een van de steenblokken heeft een lengte van 18 meter is 2 meter dik en weegt 70.000 kilo.

De afwijking van het grondvlak waarop de piramide gebouwd is 15 millimeter.

De eenheid waarmee de piramide is opgebouwd is de piramide inch welke bijna overeenkomt met de engelse inch.

De lengte van deze inch is 1:500.000.000 van de aarde fortrex (afstand van pool tot pool)

De cirkel die past om het grondoppervlak wordt de jaarcirkel genoemd en bedraagt 365.242 inch.

Een jaar kent 365 dagen maar dit is niet precies, eens in de vier jaar hebben we een schrikkeljaar en eens in de zoveel tijd hebben we en schrikkelseconde.

Zo komen we op een jaar uit dat in principe bestaat uit 365,242 dagen.

De hoogte van de piramide is 5.183 inch en dat is 1 miljardste deel aarde – zon.

Als je twee van deze piramiden neemt en ze tegen elkaar plaatst passen ze precies in een schaalmodel van de aarde.

Al deze feiten wijzen erop dat de Grote Piramide een bijzonder bouwwerk is welke met een speciale bedoeling hier op aarde is gezet.

Een van de redenen is de energie die uitgaat van de piramide.

Vanwege de vorm, de afmetingen en de ligging is de grote piramide een soort antenne die de kosmische energie ontvangt, bundelt en weer uitstraat.

Deze energie is harmonieus en zorgt voor een verhoogde trilling van de mens.
De mens is opgebouwd uit atomen die allemaal bestaan uit een kern met daaromheen draaiende elektronen.
Deze beweging wordt trilling genoemd en alle materie op aarde bestaat uit atomen en hebben zodoende een bepaalde trilling.

Een goed voorbeeld is water.

Water in zijn normale toestand is vloeibaar, wordt het verhit dan verdampt het en koelt men het af dan wordt het ijs.

Dit alles heeft te maken met de trilling van de atomen.

Hoe sneller de atomen trillen hoe ijler de stof wordt en hoe langzamer ze trillen hoe vaster de stof wordt.

Daarom is het absolute nulpunt hier op aarde ook niet te bereiken omdat dan de atomen stil zouden staan en dus geen atomen meer zouden zijn ( de materie zou verdwijnen ).

De mens opgebouwd uit atomen heeft ook een bepaalde trilling.

Niet alleen fysiek kent de mens deze trilling maar ook mentaal kent de mens een trilling.

Als het goed is zijn deze trillingen in ballans want het lichaam volgt de geest.
Het lichaam is hier op aarde de weerspiegeling van de ziel.
Doordat de mens zich steeds verder leert ontwikkelen zal de trilling ook steeds hoger komen.
Tot op een gegeven moment zijn trilling zo hoog is dat hij voor aardse begrippen onzichtbaar wordt.
Die tijd hebben we nog lang niet bereikt en de weg ernaar toe is lang.
Daar zowel fysiek als mentaal dezelfde trilling aanwezig is bestaat er een bepaalde balans.
Door nu of mentaal of fysiek (etherisch lichaam) de trilling te verhogen bestaat er de mogelijkheid om je eigen groei te bevorderen maar zoals bij zoveel zaken geldt hier ook de wet van de geleidelijkheid.
Als een mens mentaal groeit kan zijn lichaam dat ook doen en alle atomen kunnen dan hoger trillen.
Door piramide energie te gebruiken kan de mens zijn etherisch lichaam hoger laten trillen waardoor hij mentaal ook kan groeien.

Kan groeien want er zal altijd een balans moeten zijn.

Als men fysiek hoger gaat trillen dan wil het mentale gedeelte volgen maar de mens moet er wel klaar voor zijn.

Oude mentale stukken van de mens trillen op het desbetreffende niveau waarop ze gemaakt zijn.

Als de mens hoger wil komen zal hij deze stukken eerst moeten verwerken of oplossen.

Wordt nu piramide energie aangewend om te groeien dan valt de balans weg en de oude stukken komen met vernieuwde kracht naar voren omdat ze lager trillen en dus meer opvallen.

Zo kan het dus voorkomen dat niet alle piramide energie in eerste instantie als positief ervaren wordt.

Het lijkt wel of je eerst de bodem in zicht moet hebben voordat je uit het dal kunt klimmen.

Piramide energie kan op veel manieren gebruikt worden.

Om piramide energie te kunnen gaan gebruiken dien je een schaalmodel te hebben van de grote piramide.

Deze piramide dient dan exact noord/zuid geplaatst te worden net als de grote piramide.

Zo komt de kleine piramide in trilling met de grote.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37154002
Mooie uitleg killaht
Pyramides zijn idd geen graftomben ... de egyptenaren hebben die dingen daar ontdekt en bijgewerkt naar hun stijl en er graftombes van gemaakt.
Heb me ook al dikwijls afgevraagd wat dan het nut zou geweest zijn van de pyramides ...
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:07:34 #74
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37154759
mooie uitleg inderdaad. Dat van die afmetingen wist ik niet, maar dat zijn leuke feiten!

Dat de pyramides geen graftombes zijn is voor mij allang duidelijk. De omschrijving klopt tenslotte gewoon niet bij het product. Maar toch word die omschrijving aangehouden en vandaar mijn opmerking in de vorige post.

Wat betreft het hele energie-verhaal: Dat klinkt erg mooi en in zekere zin geloofwaardiger dan 'het is een graftombe' .... maar het komt over als interpretatie. Al die afmetingen zeggen niets over de energie en 'kosmische straling'. Zijn daar bewijzen voor?

Een andere interpretatie is bijvoorbeeld dat de pyramide gebruikt werd om een zware lage toon te maken. Deze toon deed de grond voor kilometers trillen en schikte mensen af. Tegenwoordig werkt deze niet meer omdat de pyramides te zwaar beschadigd zijn. Zo iets las ik ook ergens eens en ook dat klinkt geloofwaardiger dan 'het is een graftombe'....

Maar hoe geloofwaardig het ook klinkt: zonder concret bewijs achter de theorie, blijft het niets meer dan een sprookje! en er zijn vele sprookjes rondom de functie van de pyramides!
¡ Experience Everything !
pi_37155168
Is er niets meer bekend over de top die op de pyramide zou gestaan hebben ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')