abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 08:16:57 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32079486
Heel klein berichtje pas geleden:
quote:

Archaeologists find European pyramid

A team of American and Bosnian archaeologists claim to have found two new pyramids buried under hills in Central Europe.

The scientists say they found ancient labyrinths and other sand stone buildings under two unusually shaped hills in central Bosnia.

They believe the ruins indicate the hills were once human settlements, probably built by a stone age "super" civilisation tens of thousands of years ago.

They are now trying to locate ancient stairs that would lead them to the entry of the pyramids.

One News

Opmerkelijk vond ik. Na even wat verder 'spitten' kwam ik al snel meer tegen
quote:

OSMANAGAIC: WE HAVE ALREADY DUG OUT THE FIRST STAIR OF THE PYRAMID

VISOKO, October 26 (FENA) – Archeological activities have began on hill Visocica near Visoko, which holds the remains of the medieval royal town of Visoki, and the aim is to confirm the existence of the first European pyramid.

Hill Visocica hides the first European pyramid of monumental proportions, claims author of the book “Bosnian pyramid of the Sun” Semir Osmanagic, which was promoted yesterday in Sarajevo.

Osmanagic on Wednesday told Fena that this facility has an accession plateau wide 40 and long 200 meters built of stone plates. The access plateau is in the form of stairs leading to the pyramid.

The basis for the claim that Visocica holds a most valuable archeological monument is seen in a series of construction anomalies determined during research conducted in August. These anomalies indicate that the hill was not created naturally, but by man.

Apart from the “pyramid of the Sun”, Osmanagic claims that a smaller pyramid, which he calls “pyramid of the Moon” is located in the area opposite to Visocica, which again confirms that pyramids were always built in pairs.

“We have already dug out one stair of the pyramid and we will continue working on the second stair”, says Osmanagic.

Osmanagic was unable to answer when the pyramid would see the light of day, adding that digging out of the wider sections of pyramid only would depend on additional funds.

Deze Semir Osmanagic is al een aantal jaren bezig overtuigd de Visocica-heuvel in werkelijkheid een oud bouwwerk is, maar krijgt vooral veel weerstand vanuit 'gevestigde' hoek die meent dat eventuele opgravingen alleen maar schade aanricht. Zo liggen er wat ruines uit de middeleeuwen en een oud kerkhofje.
Uit grondboringen van Osmanagic's team zou inmiddels echter blijken dat de heuvel niet natuurlijk is.

Een klein stukje video van Reuters -> Pyramide i Bosnien

Gaat Europa's geschiedenis verder terug dan de academici ons willen doen geloven?
pi_32079601
Ik ben benieuwd
pi_32079603
Als je de foto vergelijkt met dat plaatje in het boek zie je dat ze niet eens zo diep hoeven te graven
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:38:25 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32079639
Hmm, daar is nog eens iets van langsgekomen meen ik.. als ik me niet vergis was daar een van de stellingen dat hier vroeger ook veel meer van die dingen gelegen hebben maar dat ze door de drassige ondergrond eerder wegzakten dan pyramides die op rotsen of zand staan.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:39:07 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32079644
A Stone Age "super civilisation"? Yeah, right. Daarom is er verder nooit iets van die beschaving gevonden zeker? Vaag verhaal. Een driehoekige heuvel is DUS een pyramide?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:43:07 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_32079678
Ah, hier: Archeologen leggen oudste Europese beschaving bloot Ik ga even een merge vragen. Kan prima daarbij gefriemeld worden
pi_32080322
Deze man lijkt me niet echt serieus te nemen met al die indianenverhalen over duo-piramidese en tienduizend jaar oude beschavingen. Toch ben ik benieuwd wat er onder zit. Als het menselijks iets is, denk ik toch eerder aan een grote grafheuvel. Maar misschien heeft 'ie wel gelijk, ik heb z'n boek niet gelezen. Feit is wel dat er volgens mij nog best wat valt te ontdekken in de regio. Zie bijvoorbeeld de Vinca-cultuur.

Dat plaatje lijkt trouwens meer de ziggurat van Ur in Irak.
  Admin dinsdag 8 november 2005 @ 09:33:30 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32080352
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah, hier: Archeologen leggen oudste Europese beschaving bloot Ik ga even een merge vragen. Kan prima daarbij gefriemeld worden
Moet dat? Ik haat dat mergen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 09:39:40 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32080443
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Liever niet.

Dat andere topic gaat over iets anders.

Als dit topic hier niet gewenst is doe hem dan maar naar TRU.
pi_32080473
hahaha koel!

doet me denken daan het onvolprezen blad "De Nieuwe", kent u die nog? daarin stond een artikel "pyramides gevonden op de zeebodem!". met foto's, dus het was echt!

alleen zag ik nou nooit hun nieuws in andere media...
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 09:43:42 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32080512
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:31 schreef Murazor4096 het volgende:

Dat plaatje lijkt trouwens meer de ziggurat van Ur in Irak.
Volgens mij is het een Inca piramide uit Mexico (waarvan de Inca's overigens zeiden dat ze die niet gebouwd hadden).
pi_32080543
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

pi_32080561
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Volgens mij is het een Inca piramide uit Mexico (waarvan de Inca's overigens zeiden dat ze die niet gebouwd hadden).
De Inca's zijn toch dood, hoe kunnen ze dat dan gezegd hebben
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:47:26 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32080584
TS geeft specifiek gaan dat mergen niet gewenst is. Dus dan doen we 't niet. Overigens wel de compimenten voor het geheugen van L_V en zijn zoekkwaliteiten

Ontopic: heb is niet het soort pirmamide wat we gewend zijn (denk aan het oude Egypte. Da's toch meestal waarin we denken bij zoiets) maar 't heeft er idd veel van weg. Wat het nog opmerkelijk maakt is dat ie gewoon in Europa staat. Vraag me af of er in de toekomst nog meerdere worden gevonden.
(Un)masking for the greater good.
pi_32080736
quote:

[..]

't Is in ieder geval niet die uit Ur, ik zie dat die een heel andere trapgang heeft:

[edit]
Het is inderdaad de piramide van de zon in Teotihuacan, aan dit plaatje te zien:

[ Bericht 24% gewijzigd door Murazor4096 op 08-11-2005 10:07:20 ]
pi_32080764
ik vind een theorie die ooit als is uitgesproken wel fascinerend , dat de piramides over de wereld in "verbinding" staan met elkaar en zo zelf een piramide vorm vormen.

ik kijk met interesse uit naar de onderzoeken om zijn bevindingen te staven
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:13:28 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32082799
quote:

[..]

Een Inca piramide in Mexico?

Dát zou pas nieuws zijn!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:19:55 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_32082995
quote:
OSMANAGAIC: WE HAVE ALREADY DUG OUT THE FIRST STAIR OF THE PYRAMID
Plaatjes? Bewijs?
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 07:41:03 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32107896
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een Inca piramide in Mexico?

Dát zou pas nieuws zijn!

Eugh... de Maya en later de Aztec. En de grote piramide in Teotihuacan (wat Murazor4096 al zegt).

quote:

The Aztecs encountered by the Spanish conquistadors in 1519 reported that they were not the first occupants of Mexico. Aztec stories and legends told of being preceded by people they called the Toltecs, and before the Toltecs, of an epoch when the land was a paradise inhabited by the gods and the ancestors of humans.

The Aztecs said that the gods had met at the great, ruined city of Teotihuacan to create our present era by sacrificing themselves for the benefit of humanity.

Teotihuacan

Waar de Aztec iig gelijk aan hadden is dat de stad lang voor hen was gebouwd door een onbekend volk.
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een driehoekige heuvel is DUS een pyramide?
Er is tenminste eentje die daar heilig in gelooft. De rest van ons zal moeten wachten of hij werkelijk iets aantreft daar.

Je bent er nogal stellig in dat het onzin is?

Dit zou je waarschijnlijk ook niet direct herkennen als een duizend jaar oude piramidevormige tempel.

Ding staat in Tikal als je hem op wilt zoeken.
  woensdag 9 november 2005 @ 07:45:38 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_32107928
Men beweert de eerste laag te hebben blootgelegd. Er is geen beeldmateriaal te vinden van die eerste laag. Is het dan raar dat ik het niet geloof?
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 07:47:42 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32107939
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Men beweert de eerste laag te hebben blootgelegd. Er is geen beeldmateriaal te vinden van die eerste laag. Is het dan raar dat ik het niet geloof?
Ja. Waarom zou je een beslissing maken of het waar is of niet voordat je er meer van weet.
  woensdag 9 november 2005 @ 08:11:52 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_32108076
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja. Waarom zou je een beslissing maken of het waar is of niet voordat je er meer van weet.
Omdat een dergelijke vondst anders veel groter in de media geweest zou zijn. Als die man al 20 jaar loopt te roepen dat het een pyramide is en hij graaft een laag op, en hij heeft gelijk, me dunkt dat hij dan de media zou overspoelen met bewijzen van zijn gelijk. Alles wat nu te vinden is, is een obscuur berichtje op een even obscure site. Sorry, maar ik heb iets meer bewijs nodig dan dat.
  woensdag 9 november 2005 @ 08:15:19 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32108099
Een beschaving die 8000 vC een piramide bouwde klinkt natuurlijk erg aan de vroege kant, zo'n 4 tot 5000 jaar voor de tot nog toe oudst bekende, het lijkt me dan ook sterk dat het in meer dan algemene vorm lijkt op degene die in de foto getoond wordt.

De oudst bekende megalieten stammen uit ong 5000 vC, als we dat als beginpunt nemen dan is het al groot voor die tijd maar niet geheel ondenkbaar. Vergeet niet dat dit een amateur archeoloog is zoals we eigenlijk sinds eind 19e eeuw niet meer hebben gezien dus hij kan ernaast zitten, 3000 jaar is niet zo heel veel
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32108469
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat een dergelijke vondst anders veel groter in de media geweest zou zijn. Als die man al 20 jaar loopt te roepen dat het een pyramide is en hij graaft een laag op, en hij heeft gelijk, me dunkt dat hij dan de media zou overspoelen met bewijzen van zijn gelijk. Alles wat nu te vinden is, is een obscuur berichtje op een even obscure site. Sorry, maar ik heb iets meer bewijs nodig dan dat.
Gewoon afwachten
  woensdag 9 november 2005 @ 08:51:43 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_32108562
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:46 schreef Burbo het volgende:

[..]

Gewoon afwachten
Dus is de TT op zijn minst suggestief. Er is helemaal geen bewijs voor het 'vinden' en al helemaal niet dat het een pyramide is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')