abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32726900
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom niet? Je ziet liever beroepsactivisten en mensen die nog nooit een fatsoenlijke baan hebben gehad maar wel idealen ( )op dergelijke posities?
Natuurlijk. Idealen zijn tenslotte zaligmakend, dat weet toch iedereen? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32727410
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom niet? Je ziet liever beroepsactivisten en mensen die nog nooit een fatsoenlijke baan hebben gehad maar wel idealen ( )op dergelijke posities?
Je trekt mijn stelling door in het belachelijke teneinde je tegelijk te halen. Beetje zwak.

Het feit dat iemand uit ideeel oogpunt voor een bepaalde baan kiest wil nog niet zeggen dat diegene nooit een fatsoenlijke baan heeft gehad. Dat soort mensen moet je net zo min willen als mensen die alleen voor het geld ergens komen werken.

Zelfs in het bedrijfsleven geldt idealisme als een veel betere motivatie dan veel geld willen verdienen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32727856
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:25 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

Ik snap niet wat er grappig is aan het feit dat men bij de overheid klaarblijkelijk gemiddeld 150% van het modale inkomen wordt verdient en men dan NOG durft te klagen dat ze TE WEINIG krijgen
quote:
Anyways, ik had het toen geloof ik van de CBS-site gehaald.
Ja, doei, kom eerst maar eens met een duidelijke bronvermelding waar jij vandaan haalt dat men bij de overheid gemiddeld op 30.000 euro zitten en dan praten we verder en open ik gelijk een topic over de betrouwbaarheid van de Volkskrant.
quote:
Kennelijk niet genoeg om bepaalde types te kunnen verleiden tot een baan bij de overheid.
Dergelijke "bepaalde types", ook wel "geldwolven" of "zakkenvullers" genoemd, hebben we reeds genoeg in deze regering. Dat hoeven we dus zeker niet aan te moedigen met nog meer geld.
pi_32733332
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er grappig is aan het feit dat men bij de overheid klaarblijkelijk gemiddeld 150% van het modale inkomen wordt verdient en men dan NOG durft te klagen dat ze TE WEINIG krijgen

Ik vond het grappig dat je in een reactie op mij een modaal inkomen van ongeveer 30.000 euro naar het rijk der fabelen verwijst, maar een post erna zelf precies hetzelfde zegt.
quote:
Ja, doei, kom eerst maar eens met een duidelijke bronvermelding waar jij vandaan haalt dat men bij de overheid gemiddeld op 30.000 euro zitten en dan praten we verder en open ik gelijk een topic over de betrouwbaarheid van de Volkskrant.
Uit de cache:

http://66.249.93.104/search?q=cache:PZkIvw_nCccJ:www.cpb.nl/nl/econ/nlinfo.html+%22bruto+modaal+inkomen%22&hl=nl

En eentje van Sociale Zaken:

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=3&subrubriek_id=1010&link_id=50156

En ik had het niet over de inkomens bij de overheid... Lezen...
quote:
Dergelijke "bepaalde types", ook wel "geldwolven" of "zakkenvullers" genoemd, hebben we reeds genoeg in deze regering. Dat hoeven we dus zeker niet aan te moedigen met nog meer geld.
Oftewel proberen met een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
pi_32734006
quote:
Dat is een non-argument, hogere salarissen leiden niet per definitie tot betere prestaties.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32734805
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:03 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik vond het grappig dat je in een reactie op mij een modaal inkomen van ongeveer 30.000 euro naar het rijk der fabelen verwijst, maar een post erna zelf precies hetzelfde zegt.
Mijn post gaf het gemiddelde salaris bij de overheid, daar hebben we het ook de hele tijd over. Niet het modale salaris in Nederland, welke inderdaad rond de 30.000 euro ligt. Bij de overheid wordt gemiddeld dus 150% modaal verdient, waar de conclusie dat men daar onderbetaald zou worden dus zeker NIET getrokken kan worden.
[..]
quote:
Uit de cache:

http://66.249.93.104/search?q=cache:PZkIvw_nCccJ:www.cpb.nl/nl/econ/nlinfo.html+%22bruto+modaal+inkomen%22&hl=nl

En eentje van Sociale Zaken:

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=3&subrubriek_id=1010&link_id=50156

En ik had het niet over de inkomens bij de overheid... Lezen...
Ik had het dus wel de hele tijd over de inkomens bij de overheid, daar gaat dit hele topic immers over!
[..]
quote:
Beter dan voor een miljoen een kaartje van twee tientjes voor die eerste rang kopen.
pi_32734964
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is een non-argument, hogere salarissen leiden niet per definitie tot betere prestaties.
Dat wil ook niet stellen hoor. Maar mensen zullen nu immers vrijwel altijd kiezen voor de baan die het meest betaalt, of in het gunstigste geval voor een baan waarbij men niet al te veel hoeft in te leveren.
pi_32735155
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mijn post gaf het gemiddelde salaris bij de overheid, daar hebben we het ook de hele tijd over. Niet het modale salaris in Nederland, welke inderdaad rond de 30.000 euro ligt. Bij de overheid wordt gemiddeld dus 150% modaal verdient, waar de conclusie dat men daar onderbetaald zou worden dus zeker NIET getrokken kan worden.
Dat is ook niet de conclusie. De conclusie is dat er aan de top te weinig wordt verdiend. Niet de baliemedewerker of de schoonmaker.
quote:
Ik had het dus wel de hele tijd over de inkomens bij de overheid, daar gaat dit hele topic immers over!
Fijn, maar ik reageerde daar eigenlijk op jouw stelling dat een modaal inkomen 25000 euro zou zijn. Staat wat leuker immers als je het moet vergelijken met 45000 euro.
quote:
Beter dan voor een miljoen een kaartje van twee tientjes voor die eerste rang kopen.
Klopt, maar dat is hier volgens de commissie niet het geval.
pi_32742090
ik denk dat ik maar een site ga beginnen waar alle corruptie van de politiek onder de loep wordt genomen, de over de balk zaken en de zelfverrijkingen.. hoe duur de gemiddelde externe is die werkzaam is voor de overheid.. zal een leuk beeld opleveren..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32743879
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat wil ook niet stellen hoor. Maar mensen zullen nu immers vrijwel altijd kiezen voor de baan die het meest betaalt, of in het gunstigste geval voor een baan waarbij men niet al te veel hoeft in te leveren.
Dat ben ik wel met je eens. Maar als ambtenaren nu al boven modaal verdienen, dan hoeven de meeste mensen toch juist niet in te leveren als ze voor het Rijk gaan werken? Dus waarom die salarissen dan nog verder verhogen?
pi_32751828
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 00:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Maar als ambtenaren nu al boven modaal verdienen, dan hoeven de meeste mensen toch juist niet in te leveren als ze voor het Rijk gaan werken? Dus waarom die salarissen dan nog verder verhogen?
Het gaat dan ook om de salarissen aan de top. Die lopen volgens de commissie achter.
pi_32751930
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de salarissen aan de top. Die lopen volgens de commissie achter.
Achter op wat? De salarissen van de top in het bedrijfsleven? Maar die hebben dan ook niet dezelfde verantwoordelijkheden!
pi_32753120
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is ook niet de conclusie. De conclusie is dat er aan de top te weinig wordt verdiend. Niet de baliemedewerker of de schoonmaker.
Mij maak je niet wijs dat wanneer de baliemedewerker en schoonmaker veel verdienen, dat het hogere management te weinig zou krijgen

Daar wijst het gemiddelde verder immers ook niet op.
quote:
Fijn, maar ik reageerde daar eigenlijk op jouw stelling dat een modaal inkomen 25000 euro zou zijn. Staat wat leuker immers als je het moet vergelijken met 45000 euro.

25.000 of 30.000 vergelijken met 45.000 maakt wat betreft de conclusie weinig uit. Men verdient daar meer dan genoeg, dus kappen met die onzin over salarisverhogingen voor topambtenaren, terwijl de burger, die uiteindelijk dat grapje mag betalen, door diezelfde ambtenaren erop gewezen worden dat ze vooral niet bij hun werkgevers moeten zeiken om meer salaris.
quote:
Klopt, maar dat is hier volgens de commissie niet het geval.
Die comissie bestaat dan ook voornamelijk uit (ex)politici
pi_32753789
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mij maak je niet wijs dat wanneer de baliemedewerker en schoonmaker veel verdienen, dat het hogere management te weinig zou krijgen

Daar wijst het gemiddelde verder immers ook niet op.
Je staart teveel naar het gemiddelde. Het gaat volgens de commissie slechts om de top.
quote:

25.000 of 30.000 vergelijken met 45.000 maakt wat betreft de conclusie weinig uit. Men verdient daar meer dan genoeg, dus kappen met die onzin over salarisverhogingen voor topambtenaren, terwijl de burger, die uiteindelijk dat grapje mag betalen, door diezelfde ambtenaren erop gewezen worden dat ze vooral niet bij hun werkgevers moeten zeiken om meer salaris.
Zie boven.
quote:
Die comissie bestaat dan ook voornamelijk uit (ex)politici
En waarom zou dat de conclusie van het rapport moeten ondermijnen?
pi_32754260
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:51 schreef nikk het volgende:

Je staart teveel naar het gemiddelde. Het gaat volgens de commissie slechts om de top.
Yup, en die verdient dus (meer dan) genoeg
quote:
om zou dat de conclusie van het rapport moeten ondermijnen?
Niet alleen dat, maar het maakt het rapport er nou niet bepaald geloofwaardiger door.
pi_32754720
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, en die verdient dus (meer dan) genoeg
Gerelateerd aan vergelijkbare plaatsen in het bedrijfsleven blijkbaar niet.
pi_32755910
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gerelateerd aan vergelijkbare plaatsen in het bedrijfsleven blijkbaar niet.
Dan gaan ze maar lekker in het bedrijfsleven werken. Geldwolven en zakkenvullers hebben we al te veel in Den Haag.
pi_32756009
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan gaan ze maar lekker in het bedrijfsleven werken.
Prima, haal capabele mensen naar het bedrijfsleven en alleen de mensen met idealen en een zo goed mogelijke competentie naar Den Haag. Daar zal het land vast beter van geregeerd worden.
pi_32756214
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:09 schreef Litpho het volgende:

Prima, haal capabele mensen naar het bedrijfsleven en alleen de mensen met idealen en een zo goed mogelijke competentie naar Den Haag. Daar zal het land vast beter van geregeerd worden.
Mischien wel. Een overheid is geen bedrijf en moet ook geen bedrijf willen zijn dus mischien zijn degenen die idealistisch bezig willen zijn beter op hun plaats bij de overheid en degenen die bedrijfsmatig bezig willen zijn beter op hun plaats in het bedrijfsleven.
pi_32756269
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je gaat er hier bij uit dat iemand die capabel is per definitie dus ook een zakkenvullende geldwolf is?

Daarnaast zeg je nu dus dat de top van de huidige overheid, die immers volgens jou onderbetaald worden, incapabel is?
pi_32756287
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien wel. Een overheid is geen bedrijf en moet ook geen bedrijf willen zijn dus mischien zijn degenen die idealistisch bezig willen zijn beter op hun plaats bij de overheid en degenen die bedrijfsmatig bezig willen zijn beter op hun plaats in het bedrijfsleven.
pi_32756314
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ook de overheid is er bij gebaat om intern georganiseerd te zijn op een bedrijfsmatige manier.
pi_32756367
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:18 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je gaat er hier bij uit dat iemand die capabel is per definitie dus ook een zakkenvullende geldwolf is?

Daarnaast zeg je nu dus dat de top van de huidige overheid, die immers volgens jou onderbetaald worden, incapabel is?
Ik zeg dat er capabele mensen in het bedrijfsleven nu voor kiezen niet bij de overheid te werken omdat de beloning te laag is. In sommige gevallen zullen deze mensen capabeler zijn dan degenen die nu wel bij de overheid werken, en zou het dus een verbetering zijn als de overheid een groter scala aan capabele mensen had om uit te kiezen.
pi_32756645
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:19 schreef Litpho het volgende:

Niet mee eens. Ook de overheid is er bij gebaat om intern georganiseerd te zijn op een bedrijfsmatige manier.
Moet dat per se gepaard gaan met hogere beloningen? Waarom zouden mensen met een idealistische insteek daarvoor niet kunnen zorgen?

Idealisme kan wel degelijk met realiteitszin gepaard gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2005 15:31:20 ]
pi_32756692
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet dat per se gepaard gaan met hogere beloningen?
Om een maximum aantal aan geschikte personen te kunnen halen. Niks tegen idealisten, maar de (relatief) lage beloning schrikt capabele mensen met minder hoge idealen af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')