abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32502158
Zalm wil meevaller niet uitgeven
22 november 2005, 15:09:56

DEN HAAG (ANP) - Minister Zalm van Financiën voelt er niets voor een financiële meevaller van 3 miljard uit te geven. Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer, waar PvdA-Kamerlid Crone had aangedrongen om het ,,geld terug te geven aan de burgers''.
Dus het geld is van ons allemaal!

Zalm wil met het geld het financiële tekort van de overheid terugdringen. Wel wil hij volgende maand bezien of eventuele tegenvallende koopkracht
* dus hij weet ervan? Mooi *
van de burgers aanleiding geeft tot een extraatje, maar dan gaat het om een naar verhouding klein bedrag.

Crone vindt dat de lastenverzwaring voor de burgers van in totaal 8 miljard euro in 2004 en 2005 reden is om nu over te gaan tot lastenverlichting. Zalm zette daar tegenover dat het kabinet volgend jaar de lasten met 2 miljard verlicht in plaats van met 1 miljard, waar eerder van werd uitgegaan.

FNV-voorzitter Jongerius heeft ervoor gepleit om de 3 miljard in te zetten voor maatregelen om de werkgelegenheid te bevorderen. Nog meer reintegratiebureaus' zeker?

Vendrik (GroenLinks) was het daarmee eens en pleitte voor extra geld voor onder meer stageplaatsen en subsidies voor werkgevers.

Zalm hield de boot af.
Zie ginds komt de stoomboot voor zalm al aan
Hij brengt ons sint nicolaas heel arm al aan
Hoe huppelt zijn paardje op het kapotte dekje heen en weer
Hoe waaien de kapotte wimpels al heen en al weer
Zijn knecht staat te huilen
Geen handschoenen meer gezien
Wie zoet is krijgt geen lekkers
wie stout is meer misschien

Hij wilde niet vooruitlopen op het overleg dat het kabinet woensdag heeft met vakbeweging en werkgevers, maar zei wel dat de overheid ,,geen stageplaatsen kan opleggen.''

De zak voor Zalm!!!!!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32502193
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32502320
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:55 schreef kippenek het volgende:
[afbeelding]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32502339
quote:
[afbeelding]
Zie die tanden *jaloerskijkt* Zekers extra verzekerd... grrrrrrrrrrr
pi_32502348
quote:
[afbeelding]
zie die bril? Hij wel he, hij wel...
pi_32502356
quote:
[afbeelding]
Zie die glans in hun haar...ja dure shampoo he..je kunt wel zien waar ze ons geld aan uitgeven
pi_32502372
Zie die pakken eens glanzen, zekers dure waspoeder he? Zij wel en wij niet he?
pi_32503189
En dat allemaal nog voor deze verhogingen

Wat nou, ze krijgen te weinig?
  woensdag 23 november 2005 @ 11:58:11 #59
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32503680
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Zalm wil meevaller niet uitgeven
22 november 2005, 15:09:56

DEN HAAG (ANP) - Minister Zalm van Financiën voelt er niets voor een financiële meevaller van 3 miljard uit te geven. Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer, waar PvdA-Kamerlid Crone had aangedrongen om het ,,geld terug te geven aan de burgers''.
Dus het geld is van ons allemaal!

Zalm wil met het geld het financiële tekort van de overheid terugdringen. Wel wil hij volgende maand bezien of eventuele tegenvallende koopkracht
* dus hij weet ervan? Mooi *
van de burgers aanleiding geeft tot een extraatje, maar dan gaat het om een naar verhouding klein bedrag.

Crone vindt dat de lastenverzwaring voor de burgers van in totaal 8 miljard euro in 2004 en 2005 reden is om nu over te gaan tot lastenverlichting. Zalm zette daar tegenover dat het kabinet volgend jaar de lasten met 2 miljard verlicht in plaats van met 1 miljard, waar eerder van werd uitgegaan.

FNV-voorzitter Jongerius heeft ervoor gepleit om de 3 miljard in te zetten voor maatregelen om de werkgelegenheid te bevorderen. Nog meer reintegratiebureaus' zeker?

Vendrik (GroenLinks) was het daarmee eens en pleitte voor extra geld voor onder meer stageplaatsen en subsidies voor werkgevers.

Zalm hield de boot af.
Zie ginds komt de stoomboot voor zalm al aan
Hij brengt ons sint nicolaas heel arm al aan
Hoe huppelt zijn paardje op het kapotte dekje heen en weer
Hoe waaien de kapotte wimpels al heen en al weer
Zijn knecht staat te huilen
Geen handschoenen meer gezien
Wie zoet is krijgt geen lekkers
wie stout is meer misschien

Hij wilde niet vooruitlopen op het overleg dat het kabinet woensdag heeft met vakbeweging en werkgevers, maar zei wel dat de overheid ,,geen stageplaatsen kan opleggen.''

De zak voor Zalm!!!!!!!!!!!
Het feit dat het tekort lager uitvalt dan verwacht wil niet zeggen dat er een overschot is. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk of wel?
Say your prayers
pi_32504346
quote:
Op woensdag 23 november 2005 06:59 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.
Ik heb liever mensen met enige kunde dan mensen met idealen. Van idealen koop je niks.
pi_32505539
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik heb liever mensen met enige kunde dan mensen met idealen. Van idealen koop je niks.
Gelul. Zonder 'idealen' waren we nooit zover gekomen als we nu zijn. Als alles winstgevend en commercieel verantwoord moest zijn kwam er niet veel voor elkaar. Het gaat om een mix van beide. Daarom gruw ik ook van het idee van een paar dure pakken die wel even komen vertellen hoe Nederland gerund moet gaan worden. Ik zeg niet dat mensen uit het bedrijfsleven niet welkom zijn in de politiek, maar wel vanwege de juiste redenen. Sec politiek bedrijven zonder ideologie lijkt me niet wenselijk.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32508544
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Welke schuld? Ik kan ook wel schulden verzinnen, bron?
Bewijzen? Kom maar op kabinet!
Bron? Wou je nu gaan ontkennen dat er zoiets als een staatsschuld bestaat? Jij weet ook wel beter. Overigens is dat geld voor een groot deel geleend van Nederlanders. Vind je niet dat die meer recht hebben op dat geld?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32508811
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:07 schreef Seneca het volgende:

[..]

Bron? Wou je nu gaan ontkennen dat er zoiets als een staatsschuld bestaat? Jij weet ook wel beter. Overigens is dat geld voor een groot deel geleend van Nederlanders. Vind je niet dat die meer recht hebben op dat geld?
jah
pi_32509797
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:16 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

jah
Dit gedeelte is ieg niet geleend van de arme bijstandsmoeders!

Ik vind het helemaal terecht dat die beste mensen er wat bijkrijgen, deze mensen hebben een grote verantwoordelijkheid en zijn belangrijk voor de uiteindelijk economische situatie waarin wij ons bevinden. De prestaties van onze ministers hebben een direct gevolg voor onze koopkracht.

Bovendien, met alleen idealen kom je nergens! Als iemand te ver in salaris terugmoet is er gewoon minder kwaliteit waaruit kan worden gekozen.

En die onzin over bijstandsmoeders moet ook een keer zijn afgelopen. Het gaat hier om een groep vrouwen die niks verdienen. Met elk tientje gratis geld mogen ze blij zijn. Dit is een groep mensen die in veel landen moeite heeft om te overleven, maar hier is het probleem dat ze 2 keer vlees moeten eten. Natuurlijk is het belangrijk dat dezebijstandmoeders geld krijgen, maar je kan in dit land niks doen zonder ook weer wat geld te geven aan de minima. Hoeveel vaan de minima zeikerds maakt maandelijks een extra 10% van zijn salaris over speciaal voor deze minima?
pi_32509987
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:07 schreef Seneca het volgende:

[..]

Geen enkele Nederlander die de overheid geld heeft geleend, wil dat terug hoor. De overheid leent immers door middel van staatsobligaties. Dit zijn leningen met een vooraf afgesproken looptijd en rente en die hoeft de overheid helemaal niet vervroegd af te lossen. Sterker nog, vervroegd aflossen houdt meestal een boete in voor de misgelopen rente.

Over die mensen die de overheid geld geleend hebben, hoef je je dus niet druk te maken

En die drie miljard die ze nu over hebben? Geef die maar terug aan de burger, in plaats van hun eigen salarissen ermee te speken!
pi_32510052
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Geen enkele Nederlander die de overheid geld heeft geleend, wil dat terug hoor. De overheid leent immers door middel van staatsobligaties. Dit zijn leningen met een vooraf afgesproken looptijd en rente en die hoeft de overheid helemaal niet vervroegd af te lossen. Sterker nog, vervroegd aflossen houdt meestal een boete in voor de misgelopen rente.

Over die mensen die de overheid geld geleend hebben, hoef je je dus niet druk te maken

En die drie miljard die ze nu over hebben? Geef die maar terug aan de burger, in plaats van hun eigen salarissen ermee te speken!
Interessant. Iemand die zich heeft ingelezen in het onderwerp. Vertel, vind jij het wel of geen goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk af te lossen, en zo ja/nee, waarom dan wel/niet.

P.s. deze post is niet sarcastisch. Ben oprecht benieuwd.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32510222
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:51 schreef ExCibular het volgende:

En die onzin over bijstandsmoeders moet ook een keer zijn afgelopen.
Achja, lastig he, gepeupel. Dat loopt maar in de weg bij de Aldi enzo. Net als je haast hebt om op tijd bij de golfclub te zijn.

Ik zou met plezier extra belasting betalen als ik zeker wist dat het linea recta naar deze groepen gaat. Maar ik zie ook van zeer dichtbij welke schrijnende keuzes mensen soms moeten maken. Mensen die geheel buiten hun schuld om op een houtje moeten bijten. Mensen die gewoon slachtoffer zijn, simpel.

Als jij dat als huilen ervaart is dat toch echt jouw probleem.
pi_32510437
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:59 schreef Seneca het volgende:

[..]

Interessant. Iemand die zich heeft ingelezen in het onderwerp. Vertel, vind jij het wel of geen goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk af te lossen, en zo ja/nee, waarom dan wel/niet.
Ik vind het een goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk op te lossen. Zeker. Maar niet ten koste van alles! Ik vind het minstens zo belangrijk om burgers af en toe mee te laten profiteren van een financiele meevaller. Het is toch niet of of? Je kunt toch 2 miljard aflossen (geen kattenpis lijkt me) en 1 miljard (eveneens geen kleingeld) in zorg of onderwijs investeren? Let wel, investeren, ik heb het niet over het klakkeloos uitdelen van geld.
pi_32510862
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:59 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het ligt volledig aan de situatie. Als investeren de economie een gezonde duw in de rug kan geven en het publiek vertrouwen geeft in de toekomst, waardoor er in de toekomst hogere inkomsten voor de overheid te verwachten is, investeer ik nu liever, dan dat ik als een blinde de staatsschuld ga aflossen. Daarvoor zou ik het zelfs niet erg vinden wat meer te lenen. Investeren in de toekomst levert meer op dan wat rentebesparingen.

Maar het is natuurlijk helemaal van de zotte als ze het publiek voorhouden dat er bezuinigd moet worden, maar vervolgens wel voorstellen hun eigen salarissen met tientallen procenten omhoog te gooien, alleen maar omdat ze ergens anders meer zouden kunnen verdienen.
quote:
P.s. deze post is niet sarcastisch. Ben oprecht benieuwd.
Ik reageer graag serieus
pi_32511053
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het ligt volledig aan de situatie. Als investeren de economie een gezonde duw in de rug kan geven en het publiek vertrouwen geeft in de toekomst, waardoor er in de toekomst hogere inkomsten voor de overheid te verwachten is, investeer ik nu liever, dan dat ik als een blinde de staatsschuld ga aflossen. Daarvoor zou ik het zelfs niet erg vinden wat meer te lenen. Investeren in de toekomst levert meer op dan wat rentebesparingen.

Maar het is natuurlijk helemaal van de zotte als ze het publiek voorhouden dat er bezuinigd moet worden, maar vervolgens wel voorstellen hun eigen salarissen met tientallen procenten omhoog te gooien, alleen maar omdat ze ergens anders meer zouden kunnen verdienen.
[..]

Ik reageer graag serieus
Ik ben het hier volledig mee eens
pi_32511508
Voorspelbaar topic zonder nuances. En meer heb ik er ook niet over te zeggen eigenlijk, tis toch een verloren discussie hier
pi_32512134
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:50 schreef Frank-NL het volgende:
Voorspelbaar topic zonder nuances. En meer heb ik er ook niet over te zeggen eigenlijk, tis toch een verloren discussie hier
Mwa, stellen dat niemand hier genuanceerd reageert vind ik nogal ongenuanceerd Hoewel je over het algeem genomen wel gelijk hebt vrees ik
pi_32512237
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef kippenek het volgende:

[..]

Achja, lastig he, gepeupel. Dat loopt maar in de weg bij de Aldi enzo. Net als je haast hebt om op tijd bij de golfclub te zijn.

Ik zou met plezier extra belasting betalen als ik zeker wist dat het linea recta naar deze groepen gaat. Maar ik zie ook van zeer dichtbij welke schrijnende keuzes mensen soms moeten maken. Mensen die geheel buiten hun schuld om op een houtje moeten bijten. Mensen die gewoon slachtoffer zijn, simpel.

Als jij dat als huilen ervaart is dat toch echt jouw probleem.
Ja die mensen zijn lastig, ze leveren namelijk niks op en kosten alleen maar geld. Dit geld niet alleen voor bijstandsmoeders maar voor iedereen die niet werkt. Dit betekend niet dat ik deze mensen niks gun, in tegendeel ik ben van mening dat er een morele plicht is tov deze mensen. Ik heb er geen probleem mee om maandelijks mijn belasting centen af te dragen, de sociale zekerheid als vangnet in mindere tijden is wat mij betreft een goed systeem.

Desondaks vind ik wel dat deze mensen niet voor niet bijstandsmoeders heten, het is een bijstand en geen volledig salaris. Als je meer geld wil ontvangen dan zal je daar net als elke andere nederlander voor moeten werken. Er zijn altijd gevallen die de dupe worden van zo'n regel maar voor deze mensen geld simpel beter iets dan niets, en ik ben me ervan bewust dat dit hard is.

Maar ik geloof dat ook voor de zogenaamde slachtoffers er genoeg kansen zijn binnen onze maatschappij. Misschien niet meteen maar de kans is er wel.

In mijn reactie had ik het niet over belasting. Ik had het over een gedeelte van je salaris, er zijn voldoende stichtingen die jouw geld goed kunnen gebruiken! En daarmee komt het rechtstreeks bij de mensen terecht. Maar misschien ben jij wel een van de vele hier die hard roept maar als het op je eigen geld aankomt dat je dan niet thuis geeft.
pi_32512747
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:18 schreef kippenek het volgende:

[..]

Gelul. Zonder 'idealen' waren we nooit zover gekomen als we nu zijn. Als alles winstgevend en commercieel verantwoord moest zijn kwam er niet veel voor elkaar.
Stel ik dat de overheid winstgevend en commercieel verantwoord bezig moet zijn?
quote:
Het gaat om een mix van beide. Daarom gruw ik ook van het idee van een paar dure pakken die wel even komen vertellen hoe Nederland gerund moet gaan worden. Ik zeg niet dat mensen uit het bedrijfsleven niet welkom zijn in de politiek, maar wel vanwege de juiste redenen. Sec politiek bedrijven zonder ideologie lijkt me niet wenselijk.
Natuurlijk zal je wel enige visie en ideologie moeten hebben om in de politiek werkzaam te moeten zijn. Ik zie alleen liever mensen met kunde in politiek dan enkel idealen. In die zin lijkt het me ook niet verkeerd om de salarissen op te schroeven als daarmee daadwerkelijk betere mensen de politiek in gaan.
pi_32513180
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:31 schreef DarkManta het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze dat advies afwijzen?

jij zou dat wel doen als je baas zei, alsjeblieft je salaris is met 30% verhoogd en dat jij zegt,nee dank u ik ben tevreden met wat ik nu heb, ik kom net rond, net.
Maar dat zegt de baas niet. De baas stelt voor om het salaris van de opvolger, en zo uit de peilingen te zien is dat hoogstwaarschijnlijk in ieder geval niet de VVD, met 30% te verhogen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')