abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32485939
Ik weet het, het is een uitgekauwd onderwerp, maar toch.

Ik zou jullie mening willen weten over criminaliteit onder allochtonen (ja, ik zit ook op school ). Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen, en zo ja: Hoe komt je daar bij Tot in zekere zin mag bashen ook, ik heb gewoon de mening nodig van de gemiddelde Nederlandse jongere (autochtoon of allochtoon). Bvd

Ik denk namelijk dat het vooral komt door hun andere cultuur, en dat 1e-graads allochtonen die een misdrijf plegen het land mogen worden uitgezet.
pi_32486028
Allochtonen die hier 5 jaar of minder wonen die een misdaad begaan dr uit gooien, terug naar hun land, oprotten. En autochtone criminelen mogen ze er ook wel uitgooien, maar er is geen land die ze wil hebben.

raketje naar de maan mag ook
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueņo en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:55:04 #3
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_32486345
Ik vind het irritant dat allochtonen zich vaak verschuilen achter het feit dat ze allochtoon zijn (van oorsprong).

Heb niet vaak ruzie, maar als ik ruzie heb tijdens uitgaan ofzo, is het (tot nog toe) altijd een allochtoon *met name marokkaan*.

Allochtonen en criminaliteit gaat lekker samen maar statistieken heb ik niet
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:05:13 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32486614
Percentueel zijn allochtonen crimineler. Echter wordt het door autochtonen gebruikt om hun eigen criminele daden goed te praten. Ken geen ander westers land waar de autochtone bevolking zo crimineel is als hier
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:06:04 #5
45511 TimmyAsd
pi_32486637
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:55 schreef L-IS het volgende:
Ik vind het irritant dat allochtonen zich vaak verschuilen achter het feit dat ze allochtoon zijn (van oorsprong).
Daar zit een heel verhaal achter.. Of denk je nou echt dat de rellen in Frankrijk er voor de lol waren?
pi_32486807
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:06 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Daar zit een heel verhaal achter.. Of denk je nou echt dat de rellen in Frankrijk er voor de lol waren?
Jij denkt dat allochtonen hun criminaliteit rechtvaardigen door een te bereiken doel als oorzaak te stellen?
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:14:30 #7
45511 TimmyAsd
pi_32486861
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:12 schreef bolletje_16 het volgende:

[..]

Jij denkt dat allochtonen hun criminaliteit rechtvaardigen door een te bereiken doel als oorzaak te stellen?
Wat ik zeg is dat lang niet alle criminaliteit zomaar ergens vandaan komt. Het is niet het feit dzat ze allochtoon zijn, maar omdat ze al een achterstand hebben puur omdat ze allochtoon zijn...
pi_32486943
Feitelijk aangetoond, zie cijfers van het CBS.

Vooral Antilianen (mn vriendin is er trouwens 1) en Marokanen zijn 5 of 6x crimineler dan autochtonen. In de bak, de bijstand, werkloosheid en laag IQ voeren ze de - verkeerde - lijstjes aan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, laten we reeel blijven.
Net zoals pittbulls en chiwawa's beide honden zijn van een ander ras, hebben ze andere eigenschappen. Dat is voor alle diersoorten zo, en voor mensen is dat niet anders.

Dat ontkennen is een teken van blindheid.
Elmo loves u.
pi_32486955
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:14 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat lang niet alle criminaliteit zomaar ergens vandaan komt. Het is niet het feit dzat ze allochtoon zijn, maar omdat ze al een achterstand hebben puur omdat ze allochtoon zijn...
Dus doordat ze geen geld hebben als ze hier komen vervallen ze in criminaliteit. Ik denk vooral dat het bij hun cultuur hoort, waar het makkelijker is om bijvoorbeeld iemand te slaan.
pi_32486971
Onderzoekje van het CBS

I rest my case.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:19:15 #11
45511 TimmyAsd
pi_32486985
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:17 schreef ElmoOnline het volgende:

Vooral Antilianen (mn vriendin is er trouwens 1) en Marokanen zijn 5 of 6x crimineler dan autochtonen. In de bak, de bijstand, werkloosheid en laag IQ voeren ze de - verkeerde - lijstjes aan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, laten we reeel blijven.
Net zoals pittbulls en chiwawa's beide honden zijn van een ander ras, hebben ze andere eigenschappen. Dat is voor alle diersoorten zo, en voor mensen is dat niet anders.

Wel heel kortzichtig natuurlijk. Het gaat nog altijd om een hele kleine minderheid, het gros van de allochtonen slaagt wel gewoon.
pi_32487007
Ik ben niet crimineel. Niet altijd bedoel ik dan.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:20:50 #13
45511 TimmyAsd
pi_32487029
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef bolletje_16 het volgende:

[..]

Dus doordat ze geen geld hebben als ze hier komen vervallen ze in criminaliteit. Ik denk vooral dat het bij hun cultuur hoort, waar het makkelijker is om bijvoorbeeld iemand te slaan.
Het telkens maar geweigerd worden bij van alles en nogwat omdat je Ali of Mohammed heet helpt ook niet echt Op een gegeven moment houdt het op, en ja, dan ga ik ook op roofjacht. Het is nou eenmaal een kwestie van overleven.
pi_32487061
quote:

True, ben ik met je eens

Mja, dat ze zoveel crimineleren zijn moet een oorzaak hebben. Dat ze van een ander ras zijn moet geen verschil uit kunnen maken, tenzij je in nazīsme wil vervallen.. Hoe komt het dat de criminaliteit onder allochtonen zoveel hoger ligt?
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:27:34 #15
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32487202
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:05 schreef TimmyAsd het volgende:
Percentueel zijn allochtonen crimineler. Echter wordt het door autochtonen gebruikt om hun eigen criminele daden goed te praten. Ken geen ander westers land waar de autochtone bevolking zo crimineel is als hier
Bron?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32487258
Zijn allochtonen crimineler? JA
Zijn autochtone Nederlanders met minder geld crimineler dan autochtone Nederlanders met wat meer geld? JA
Zijn autochtone Nederlanders met een lagere opleiding crimineler dan autochtone Nederlanders met een hogere opleiding? JA
Zijn autochtone Nederlanders uit een minder geīntegreerd danwel ontwikkeld nest crimineler dan autochtone Nederlanders in een normaal nest? JA
Zijn allochtonen armer, lager geschoold en komend uit een minder ontwikkeld en geīntegreerd nest? JA
Is dit een excuus? NEE
Is dit een mogelijke reden voor de hogere criminaliteit? JA
pi_32487315
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:22 schreef bolletje_16 het volgende:
Mja, dat ze zoveel crimineleren zijn moet een oorzaak hebben. Dat ze van een ander ras zijn moet geen verschil uit kunnen maken, tenzij je in nazīsme wil vervallen.. Hoe komt het dat de criminaliteit onder allochtonen zoveel hoger ligt?
Zonder in het nazīsme te vallen zijn er theorieen die zeggen dat er verschillen zijn tussen rassen. De verschillen tussen de rassen zijn bij lange na niet zo groot als de verschillen in de rassen maar er zijn theorieen die dat beweren. De meeste duidelijk (en voor de hand liggende verschillen) zijn dat het Aziatisch ras gemiddeld slimmer is, het Afrikaans ras gemiddeld lichamelijk sterker is en het blanke ras overal tussen in bungelt.

Ik heb me er verder niet in verdiept en weet dus niet de precieze stand van zaken en er zal ook wel niet ontzettend veel over geschreven zijn aangezien het een theorie is die nogal grove associaties oproept maar zulke theorieen bestaan dus degelijk zonder te vervallen in het nazīsme.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:31:58 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32487333
Het is niet per definitie zo dat iemand van een bepaald ras of geloof crimineler is dan een ander, maar iemand die in een financieel slechte of cultureel ongeaccepteerde situatie zit is crimineler dan iemand die modaal verdient en cultureerl geaccepteerd wordt.

Voorbeeld: In Amerika werden zwarte Amerikanen jarenlang met de nek aangekeken, en pas eind jaren 60 verbeterde de situatie engzins. Maar ze zaten toen al zo lang in een financieel slechte, en cultureel ongeaccapteerde positie dat het nog een generatie of 2 zal duren voordat ze echt meedoen in de maatschappij. En dat zijn 100% Amerikanen, Christen, en kunnen niet meer integreren dan ze al zijn

In Nederland zijn de Marokkaanse en Turkse medelanders achtergesteld. Ze zijn oorspronkelijk naar Nederland gekomen om ons rotwerk op te knappen, ze hebben veel lagere opleidingen dan Nederlanders, met name door taalgebrek. Ze worden cultureel gesproken niet geaccepteerd door Nederlanders (en dat kun je ook op Fok! erg duidelijk merken) en liggen financieel achter.

Al deze kenmerken zijn brandstoffen voor criminaliteit. Men voelt zich in het nauw gedreven, en door culturele verschillen met Nederland denkt men dat ze zich moeten bewijzen, OF ze zijn simpelweg financieel slecht af, en zoeken dus het criminele circuit op om bij te verdienen.

Ik ben persoonlijk van mening dat criminaliteit van minderheden in een land (of dit nu Zwarten of Mexicanen in Amerika zijn, Turken of Marokkanen in Nederland, of Indonesiers en Chinezen in Australie) ook voor een gedeelte veroorzaakt wordt door de autochtonen of culturele meerderheid van deze landen door de "andere" groep niet te accepteren.

Helaas denk ik dat ook Nederlanders hieraan schuldig zijn. Het is ook een klein beetje een "natuurlijk defensie mechanisme", bijvoorbeeld ik ben er ook schuldig aan dat ik beter op mijn portemonee let als ik een groepje Marokkanen passeer.

Als een bepaalde minderheid een stempel heeft gekregen in de maatschappij, dan lijkt het er wel op dat men die stempel ook naleeft.....En dat is dus niet iets specifieks in Nederland met Marokkaanse en Turkse minderheden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_32487347
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:20 schreef TimmyAsd het volgende:
Op een gegeven moment houdt het op, en ja, dan ga ik ook op roofjacht. Het is nou eenmaal een kwestie van overleven.
Daar hebben we een overheid voor en dat heet uitkering
pi_32487391
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:29 schreef sampoo het volgende:
Zijn autochtone Nederlanders met minder geld crimineler dan autochtone Nederlanders met wat meer geld? JA
Zijn autochtone Nederlanders met een lagere opleiding crimineler dan autochtone Nederlanders met een hogere opleiding? JA
Zijn autochtone Nederlanders uit een minder geīntegreerd danwel ontwikkeld nest crimineler dan autochtone Nederlanders in een normaal nest? JA
Zijn allochtonen armer, lager geschoold en komend uit een minder ontwikkeld en geīntegreerd nest? JA
Is dit een excuus? NEE
Het is maar wat je onder een 'allochtoon' verstaat.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:34:29 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32487403
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:05 schreef TimmyAsd het volgende:
Ken geen ander westers land waar de autochtone bevolking zo crimineel is als hier
Kom, ik zal je eens een dagje meenemen naar Detroit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:35:24 #22
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32487432
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:29 schreef sampoo het volgende:
Is dit een excuus? NEE
Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen met dezelfde opleiding en hetzelfde geld? JA
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_32487447
quote:

Er is maar één menselijk ras.

http://www.eurekalert.org(...)WUiS-GSRD-071098.php

We kunnen zelfs bij de meest verschillende bevolkingsgroepen niet spreken van het bestaan van een verschillend ras. Een andere huidskleur is ook geen teken van grote genetische verschillen. Zwarte Afrikanen verschillen bijv. minder van blanke Europeanen dan van Zwarte Melanesiërs (Oceanië). Europeanen zijn genetisch al zo goed als niet verschillend van Marokkanen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:36:55 #24
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_32487475
Alle vrouwen rochelen.
pi_32487576
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen met dezelfde opleiding en hetzelfde geld? JA
Dus het ligt niet aan de opleiding, en ook niet aan je financiële situatie. Ze zijn gewoon crimineler, het zit in hun genen
pi_32487596
quote:

[..]

1) Bewijs?
2) Zijn allochtonen dan nog steeds niet in het nadeel door een ander nest en wellicht zelfs een ander verwachtingspatroon? Je zou ook goed kunnen bedenken dat een autochtoon veel succesvoller zou kunnen zijn in het bedrijfsleven omdat men meer open staat voor hen en zelf veel succesvoller zou kunnen zijn in de criminele wereld omdat een autochtoon minder snel verdacht wordt ivm een allochtoon.

Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen met dezelfde opleiding, hetzelfde geld en het zelfde nest en cultuur en in een gelijke wereld?

Dan kom je uiteindelijk bij genetische verschillen terecht die criminaliteit veroorzaken. Ik vraag mij dan af welk nut een genetische aanleg voor criminaliteit zou moeten hebben dat het in zou moeten bestaan en juist in mensen die een iets donkere kleur hebben ivm lichtere kleurtjes?
pi_32487610
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:40 schreef bolletje_16 het volgende:

[..]

Dus het ligt niet aan de opleiding, en ook niet aan je financiële situatie. Ze zijn gewoon crimineler, het zit in hun genen
yeah right.
ik denk meer aan de opvoeding en omgeving.
pi_32487653
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef SlimShady het volgende:

[..]

yeah right.
ik denk meer aan de opvoeding en omgeving.
Dus de cultuur die botst met onze normen en waarden?
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:43:47 #29
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_32487662
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:31 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Zonder in het nazīsme te vallen zijn er theorieen die zeggen dat er verschillen zijn tussen rassen. De verschillen tussen de rassen zijn bij lange na niet zo groot als de verschillen in de rassen maar er zijn theorieen die dat beweren. De meeste duidelijk (en voor de hand liggende verschillen) zijn dat het Aziatisch ras gemiddeld slimmer is, het Afrikaans ras gemiddeld lichamelijk sterker is en het blanke ras overal tussen in bungelt.

Ik heb me er verder niet in verdiept en weet dus niet de precieze stand van zaken en er zal ook wel niet ontzettend veel over geschreven zijn aangezien het een theorie is die nogal grove associaties oproept maar zulke theorieen bestaan dus degelijk zonder te vervallen in het nazīsme.
Dat zijn de biologische theorieen in de criminologie. In de jaren 70 heeft Buikhuizen hier veel over geschreven. Maar dit was een nog al gevoelig onderwerp omdat de genocide uit de tweede wereldoorlog ook is ontstaan uit de biologische theorieen omtrent criminaliteit.

Nu sinds de laatste tijd komt dit onderwerp weer terug op de programma van criminologen zonder meteen afgewezen te worden.
Hierin wordt onderzocht of criminaliteit aangeboren of aangeleerd is.

Het verband dat wordt gelegd met buitenlanders en criminaliteit is vals. Het verband is zoals eerder is genoemd gelegen in het feit dat buitenlanders minder kansen hebben in nederland. Hierdoor komen ze vaker in achterstandsbuurten terecht. Ook zij willen maatschappelijk hoog op de ladder staan en in een mooie auto rijden. Dus plegen ze criminaliteit omdat ze niet zien dat ze andere kansen hebben.

En zeg nou zelf, buitenlanders worden zodanig gestigmatiseerd dat de kansen die zij hebben nihil zijn vergleken met de autochtoonse bevolking.

Zelfs een autochtoon dat alleen een andere huidskleur heeft, heeft al mindere kansen dan een blanke allochtoon!!
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_32487684
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:33 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het is maar wat je onder een 'allochtoon' verstaat.
Chinezen vallen er ook onder. Of moeten we verschil maken tussen Chinezen en Turken. Waarom dan geen verschil tussen een criminele Turk en een niet-criminele Turk, een criminele Chinees en ene niet-criminele Chinees of een criminele Chinees en een niet-criminele Turk.
pi_32487723
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:44 schreef sampoo het volgende:

[..]

Chinezen vallen er ook onder. Of moeten we verschil maken tussen Chinezen en Turken. Waarom dan geen verschil tussen een criminele Turk en een niet-criminele Turk, een criminele Chinees en ene niet-criminele Chinees of een criminele Chinees en een niet-criminele Chinees.
Scherp hoor.

Ik ben dus ook een allochtoon zegt men, terwijl ik wel in Nederland ben geboren.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:46:24 #32
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32487736
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:41 schreef sampoo het volgende:

[..]
1) Bewijs?
2) blabla
Omgeving corrigeert Marokkanen te weinig

(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeuren.

Dat blijkt uit een onderzoek van Lex Borghans en Bas ter Weel, twee economen van de Universiteit van Maastricht. Hun onderzoek verschijnt vandaag in het vakblad Economisch Statistische Berichten (ESB).

Borghans en Ter Weel onderzochten op gemeenteniveau vijftien mogelijke oorzaken en 28 vormen van criminaliteit, zoals moord, verkrachting, gewapende overval, inbraak, handel in drugs, zakkenrollerij en joyriding.

Onderzoeker Ter Weel: ''Hoe meer Marokkanen in een gemeente wonen, hoe hoger het aantal geweldsmisdrijven als moord, verkrachting en mishandeling, en misdrijven met geldelijk gewin, zoals autodiefstal, drugsdelicten, inbraken, zakkenrollen en straatroof.''

Bij Surinamers en Antillianen is die relatie volgens het onderzoek minder prominent aanwezig, bij Turken is die minimaal. Een laag inkomen speelde alleen bij woninginbraak een belangrijke rol.

''De samenhang tussen criminaliteit en gemeentekenmerken als het aantal ČČnpersoonshuishoudens, ČČnoudergezinnen, een zeer lage inkomen en het aantal mensen per vierkante meter is al vaker aangetoond. Maar zeker na de uitspraken van Rob Oudkerk over de 'kut-marokkaantjes' wilden wij onderzoeken of er een werkelijk verband bestaat tussen criminaleit en etniciteit. Al moet je daarin heel voorzichtig zijn. Allochtonen hebben niet de meest bevoorrechte positie in de samenleving.''

Maar geldnood is niet de belangrijkste drijfveer voor criminaliteit, zo bleek uit het onderzoek. Ter Weel: ''Werklozen of mensen met een laag inkomen houden zich niet mČČr dan gemiddeld bezig met criminaliteit. Wel bleek dat een ČČnpersoonshuishouden en de etniciteit een grote rol speelt.''

''In Amerika is er wel een duidelijk relatie tussen inkomen en criminaliteit, maar dankzij de sociale voorzieningen in Nederland is dat verband er hier niet. De invloed van de directe omgeving is van grotere invloed. Het lijkt erop dat de directe omgeving misdaad niet afkeurt, en dat heeft vooral ermee te maken dat Marokkanen niet goed zijn ingebed in de maatschappij.'' Daarin ligt volgens Ter Weel 'een politieke uitdaging'. ''De integratie moet worden bevorderd.''

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1068703898348.html

Geen dank.
pi_32487821
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:46 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Scherp hoor. ::')

Ik ben dus ook een allochtoon zegt men, terwijl ik wel in Nederland ben geboren.
Leg je beklag maar bij de overheid. Je bent dus een allochtoon maar moet dat synoniem zijn aan crimineel? Je bent al een allochtoon (van de derde generatie) als één van je grootouders in België is geboren maar een geboren en getogen Amerikaan die twee in Nederland geboren ouders heeft mag zich fijn autochtoon noemen als hij hier komt wonen.
pi_32487859
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:41 schreef sampoo het volgende:
1) Bewijs?
Onderzoekje van het CBS
Gemiddeld genomen zijn ze crimineler, het gaat allang om de oorzaken niet om de vraag of ze het zijn.
pi_32487889
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:43 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Dat zijn de biologische theorieen in de criminologie. In de jaren 70 heeft Buikhuizen hier veel over geschreven. Maar dit was een nog al gevoelig onderwerp omdat de genocide uit de tweede wereldoorlog ook is ontstaan uit de biologische theorieen omtrent criminaliteit.

Nu sinds de laatste tijd komt dit onderwerp weer terug op de programma van criminologen zonder meteen afgewezen te worden.
Hierin wordt onderzocht of criminaliteit aangeboren of aangeleerd is.

Het verband dat wordt gelegd met buitenlanders en criminaliteit is vals. Het verband is zoals eerder is genoemd gelegen in het feit dat buitenlanders minder kansen hebben in nederland. Hierdoor komen ze vaker in achterstandsbuurten terecht. Ook zij willen maatschappelijk hoog op de ladder staan en in een mooie auto rijden. Dus plegen ze criminaliteit omdat ze niet zien dat ze andere kansen hebben.

En zeg nou zelf, buitenlanders worden zodanig gestigmatiseerd dat de kansen die zij hebben nihil zijn vergleken met de autochtoonse bevolking.

Zelfs een autochtoon dat alleen een andere huidskleur heeft, heeft al mindere kansen dan een blanke allochtoon!!
dat is ook wel waar denk ik.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:43 schreef bolletje_16 het volgende:

[..]

Dus de cultuur die botst met onze normen en waarden?
ja, dat kan. maar ook een gebrek aan opvoeding kan hiertoe leiden ('leven op straat', etc)
pi_32487932
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef sampoo het volgende:

[..]

Leg je beklag maar bij de overheid. Je bent dus een allochtoon maar moet dat synoniem zijn aan crimineel? Je bent al een allochtoon (van de derde generatie) als één van je grootouders in België is geboren maar een geboren en getogen Amerikaan die twee in Nederland geboren ouders heeft mag zich fijn autochtoon noemen als hij hier komt wonen.
Er wordt hier toch gesteld dat een 'allochtoon' crimineler is? Nah, goed ..
pi_32487976
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:46 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Omgeving corrigeert Marokkanen te weinig

(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeuren.

Dat blijkt uit een onderzoek van Lex Borghans en Bas ter Weel, twee economen van de Universiteit van Maastricht. Hun onderzoek verschijnt vandaag in het vakblad Economisch Statistische Berichten (ESB).

Borghans en Ter Weel onderzochten op gemeenteniveau vijftien mogelijke oorzaken en 28 vormen van criminaliteit, zoals moord, verkrachting, gewapende overval, inbraak, handel in drugs, zakkenrollerij en joyriding.

Onderzoeker Ter Weel: ''Hoe meer Marokkanen in een gemeente wonen, hoe hoger het aantal geweldsmisdrijven als moord, verkrachting en mishandeling, en misdrijven met geldelijk gewin, zoals autodiefstal, drugsdelicten, inbraken, zakkenrollen en straatroof.''

Bij Surinamers en Antillianen is die relatie volgens het onderzoek minder prominent aanwezig, bij Turken is die minimaal. Een laag inkomen speelde alleen bij woninginbraak een belangrijke rol.

''De samenhang tussen criminaliteit en gemeentekenmerken als het aantal ČČnpersoonshuishoudens, ČČnoudergezinnen, een zeer lage inkomen en het aantal mensen per vierkante meter is al vaker aangetoond. Maar zeker na de uitspraken van Rob Oudkerk over de 'kut-marokkaantjes' wilden wij onderzoeken of er een werkelijk verband bestaat tussen criminaleit en etniciteit. Al moet je daarin heel voorzichtig zijn. Allochtonen hebben niet de meest bevoorrechte positie in de samenleving.''

Maar geldnood is niet de belangrijkste drijfveer voor criminaliteit, zo bleek uit het onderzoek. Ter Weel: ''Werklozen of mensen met een laag inkomen houden zich niet mČČr dan gemiddeld bezig met criminaliteit. Wel bleek dat een ČČnpersoonshuishouden en de etniciteit een grote rol speelt.''

''In Amerika is er wel een duidelijk relatie tussen inkomen en criminaliteit, maar dankzij de sociale voorzieningen in Nederland is dat verband er hier niet. De invloed van de directe omgeving is van grotere invloed. Het lijkt erop dat de directe omgeving misdaad niet afkeurt, en dat heeft vooral ermee te maken dat Marokkanen niet goed zijn ingebed in de maatschappij.'' Daarin ligt volgens Ter Weel 'een politieke uitdaging'. ''De integratie moet worden bevorderd.''

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1068703898348.html

Geen dank.
Reactie 2) blabla

Als je niet gediend bent van een gewone discussie mag je het ook anders zoeken. Wat een frustraties hier.
pi_32488013
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:22 schreef bolletje_16 het volgende:

[..]

True, ben ik met je eens

Sociaal-economische positie en cultuur.
En de culturele factor houdt niet in dat criminaliteit positief gewaardeerd wordt oid, m.i. is het de machocultuur(antilliaanse), groepscultuur(islamitische) en het superioriteitsdenken(islamitische) dat medeoorzaak is van het criminaliteitsprobleem.

Allemaal ontzettend kort door de bocht, maar als je een prikkelende spreekbeurt wilt houden, moet je ze gewoon naar voren brengen.
PS Het is nazisme trouwens
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_32488067
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:53 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Er wordt hier toch gesteld dat een 'allochtoon' crimineler is? Nah, goed ..
De allochtoon op macro-niveau bekeken. Het gros van de allochtonen, Marokkaan, Chinees of Belg zijn niet crimineel maar dat lijkt mij voor een ieder duidelijk.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:50 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Onderzoekje van het CBS
Gemiddeld genomen zijn ze crimineler, het gaat allang om de oorzaken niet om de vraag of ze het zijn.
Dat wordt niet betwist. Kijk maar naar mijn vorige reacties.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:23:57 #40
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32490657
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:39 schreef bolletje_16 het volgende:
Ik weet het, het is een uitgekauwd onderwerp, maar toch.

Ik zou jullie mening willen weten over criminaliteit onder allochtonen (ja, ik zit ook op school ). Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen, en zo ja: Hoe komt je daar bij Tot in zekere zin mag bashen ook, ik heb gewoon de mening nodig van de gemiddelde Nederlandse jongere (autochtoon of allochtoon). Bvd

Ik denk namelijk dat het vooral komt door hun andere cultuur, en dat 1e-graads allochtonen die een misdrijf plegen het land mogen worden uitgezet.
Hier wat statistiekjes, de zure vruchten van de multiculturele samenleving:

Misdaad statistieken heb ik zo snel niet bij de hand.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:25 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32490722
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:54 schreef sampoo het volgende:

[..]

Reactie 2) blabla

Als je niet gediend bent van een gewone discussie mag je het ook anders zoeken. Wat een frustraties hier.
Of je reageert ff op het artikel.
pi_32490802
Volgens justitie zijn 6 op 10 mensen die bij bureau HALT langskomen, van niet-Westers allochtoon (de latere generaties allochtonen zijn niet mee opgenomen in de statitieken).

da's best veel als je het bedenkt dat in ons land plusminus 10% allochtonen zitten (niet westers EN westers).
Verwijderd door Admin.
pi_32490857
quote:

aangezien je een allochtoonse vriendin hebt, heb ik respect voor je post. Dit getuigt van eerlijkheid.
Verwijderd door Admin.
pi_32491358
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Of je reageert ff op het artikel.
Het artikel biedt geen inzichten op de allochtoon-autochtoon aspecten bij gelijk milieu en kansen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:52:21 #45
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32491507
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:48 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het artikel biedt geen inzichten op de allochtoon-autochtoon aspecten bij gelijk milieu en kansen.
Nee het probleem is dus dat het milieu deels geschapen wordt door de omgeving.
pi_32491633
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Misdaad statistieken heb ik zo snel niet bij de hand.
Toch heb ik laatst een onderzoek gelezen over de aantallen werkzoekende allochtonen. Werkloze allochtonen schijnen zo'n 2x zo vaak werk te zoeken als werkloze autochtonen. Hoe het dan komt dat ze niet aan werk komen, is een makkelijk te trekken conclusie: het wordt het hun geweigerd of ze zijn niet geschikt. Bij beide oorzaken ligt de fout niet bij de werkloze allochtoon, maar bij de overheid.
pi_32491652
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Allochtonen komen dus moeilijker aan de bak. Dat grafiekje over dat de gemiddelde Nederlander de samenleving tot zijn 25ste geld kost en daarna niet is erg misleidend. Iedere autochtoon met een inkomen van de gemiddelde allochtoon kent dezelfde "problemen". Het wekt tevens ethische kwesties aan. Een zakenvullende directeur levert de samenleving 100x zo veel op omdat hij veel belasting betaalt in vergelijking met een verpleegster omdat die een veel lagere inkomen heeft. Is een verpleegster dan 100x minder nuttig? Het feit dat 2/3 van Nederland onder het gemiddelde inkomen zit en derhalve de samenleving geld kost boeit dan ook niet. De modale autochtoon moet dus die vele rijke autochtonen dankbaar zijn dat men niet in de "verdomhoekje" terechtkomen. Ik denk dat de autochtone onderklasse best wel eens even groot kan zijn als de groep niet-westerse allochtonen. Sturen we naast de 2 miljoen niet-westerse allochtonen dan ook die groep weg. Wat wil men nu met al dat gezeik? Ali, Mohamed en Sjaakie gaan toch niet weg.
pi_32491776
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:52 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nee het probleem is dus dat het milieu deels geschapen wordt door de omgeving.
Daar heb ik het niet over gehad. Er wordt door een aantal bijna 1-op-1 gesuggereerd dat de huidskleur of zogenaamde "ras" DIRECT invloed heeft op het al dan niet crimineel zijn. De omgeving en het milieu is verder in mijn stuk een en hetzelfde. Is Ali die boerenkool met worst te eten krijgt in een samenleving die niets tegen Ali heeft crimineler dan Joop die boerenkool met worst te eten krijgt.
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:18:30 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32492370
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:55 schreef L-IS het volgende:
daar begon ie anders zelf mee als oorzaak zijnde
quote:
Heb niet vaak ruzie, maar als ik ruzie heb tijdens uitgaan ofzo, is het (tot nog toe) altijd een allochtoon *met name marokkaan*.
k heb nooit ruzie, met niemand niet
quote:
Allochtonen en criminaliteit gaat lekker samen maar statistieken heb ik niet
uiteraard is 90% in de gevangenis een allochtoon, dús zijn 90% van de allochtonen criminelen.
( c ) Centraal Bureau der WIlders' Statistieken.

Maar even ontopic, het verschil zit em erin dat wij ze anders behandelen dan normalen.
Ik hekel de knuffelcultuur maar ook de cultuur die zegt loop-je-door-rood-licht-dan-moet-je-oprotten.
Gewoon een mens als mens behandelen, en geen stempel geven van zo jij bent een bosnier, dan krijg jij een stempel dit, en dan mag je dit en dat niet, wat andere wel mogen, maar jij mag weer wel dit en dat, en je hebt recht daarop blabla.

Dan zet je het uit de groep, en das kut. Gewoon behandelen als een mens. Overtreding = bestraffen.
Klaar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32496034
'sampoo' en 'Yildiz' hebben allebei hartstikke gelijk.
maar wat bereiken we eigenlijk met deze discussies?
ze zullen eindeloos herhaald worden. net zoals de 'homo's zijn ook mensen' discussies.
na een paar jaar begint het gewoon slaapverwekkend worden.
pi_32499293
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:
uiteraard is 90% in de gevangenis een allochtoon, dús zijn 90% van de allochtonen criminelen.
( c ) Centraal Bureau der WIlders' Statistieken.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Onderzoekje van het CBS
Mag toch hopen dat dit de laatste keer is ?
  woensdag 23 november 2005 @ 07:04:02 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32499326
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:08 schreef SlimShady het volgende:
'sampoo' en 'Yildiz' hebben allebei hartstikke gelijk.
maar wat bereiken we eigenlijk met deze discussies?
ze zullen eindeloos herhaald worden. net zoals de 'homo's zijn ook mensen' discussies.
na een paar jaar begint het gewoon slaapverwekkend worden.
Volgens mij bestaat die knuffel / voorrechtcultuur nog steeds.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32500208
quote:
Op woensdag 23 november 2005 06:54 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

[..]

Mag toch hopen dat dit de laatste keer is ?
Waar wijs je hem precies op aan? Hij stelt enkel dat er maar al te vaak percentages van de criminele populatie worden gezien als percentages op de hele bevolking. Dus als bijv. blijkt dat 60% tasjesdieven in de randstad van Marokkaanse jongeren dat "welwillenden" dan aannemen dat 60% van de Marokkanen tasjesdieven zijn. Dat het om een selectieve tak van de criminaliteit gaat namelijk tasjesdiefstallen en dat het een selectieve groep is namelijk verdachten van tasjesdiefstallen vergeten ze even voor het gemak..
pi_32500266
Stel je woont in een land, en je hebt het niet rijk maar goed je kunt er leven
(Nederland ofzo)
Waarom zou je er weggaan?
Dromen, verhalen van anderen over het beloofde land waar zg alles mag..waar de wiet op straat verkocht wordt, de drank rijkelijk vloeit..als dat in je eigen land niet zo standaard normaal is, dan ga je dus weg..
Maar in principe als je het goed hebt ga je niet zo snel weg,
dus wie gaan er dan weg?
Vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land..
*druk me voorzichtig uit nu*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32500794
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Stel je woont in een land, en je hebt het niet rijk maar goed je kunt er leven
(Nederland ofzo)
Waarom zou je er weggaan?
Dromen, verhalen van anderen over het beloofde land waar zg alles mag..waar de wiet op straat verkocht wordt, de drank rijkelijk vloeit..als dat in je eigen land niet zo standaard normaal is, dan ga je dus weg..
Maar in principe als je het goed hebt ga je niet zo snel weg,
dus wie gaan er dan weg?
Vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land..
Dat zou het geval zijn als er geen sprake was geweest van een selectie. Veel van de asielzoekers en huidige economische vluchtelingen die hier bij de deur kloppen zijn vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land door verschillende redenen. Wat betreft de gastarbeiders is het ietjes anders. Daar heeft men die grotendeels in eigen land uitgekozen uit een grote groep belangstellenden. Het nageslacht van deze gastarbeiders heeft ook te maken met het hebben van de minste kansen in eigen land alleen spreken we dan over het eigen land, Nederland.

Voor de nieuwe eerste generaties geldt dat in veel van die herkomstlanden eerder kansen krijgt wanneer je vriend bent van dan wanneer je wat kunt zegt ook iets over de mensen die bij de deur kloppen. Tegenwoordig klopt iedereen voor de deur. Het goed hebben in eigen land of niet. Het beloofde land lonkt.
quote:
*druk me voorzichtig uit nu*
Het had voor de helderheid duidelijk kunnen maken wat je standpunt is want een arts in Nederland of Iran kan ook denken dat hij de minster kansen heeft in resp. Nederland en Iran maar veel meer in de VS bijvoorbeeld.
pi_32500831
Je gaat niet zomaar weg uit je land!
In eigen land waren er velen ook geen lieverdjes..zo duidelijk genoeg?
En nee ik discrimineer niet!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32501040
Je stelt dus dat vooral de niet zo lieverdjes het land uit zijn gegaan en dat dit de reden is waarom de allochtonen van de eerste generatie minder lief zijn en dat daarom ook de tweede generatie minder lief is?

Nee, je bent nog steeds niet duidelijk genoeg en ik snap niet waarom je op voorhand defensief moet reageren.
pi_32501616
Het woord allochtonen dat maakt het fout

ze willen bij elkaar horen . dat kan niet met woord allochtonen
dus het woord allochtonen moet verdwijnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32502006
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:00 schreef sampoo het volgende:
Je stelt dus dat vooral de niet zo lieverdjes het land uit zijn gegaan en dat dit de reden is waarom de allochtonen van de eerste generatie minder lief zijn en dat daarom ook de tweede generatie minder lief is?

Nee, je bent nog steeds niet duidelijk genoeg en ik snap niet waarom je op voorhand defensief moet reageren.
defensief? Waar dan?
Het zijn vaak niet zulke lieverdjes die weggaan!
pi_32502658
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

defensief? Waar dan?
Het zijn vaak niet zulke lieverdjes die weggaan!
Het "pas op ik discrimineer niet" verhaal en het "ik druk mij voorzichtig uit (want anders krijg ik gezeik)" verhaal .
pi_32502795
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
Het woord allochtonen dat maakt het fout

ze willen bij elkaar horen . dat kan niet met woord allochtonen
dus het woord allochtonen moet verdwijnen
Het woord 'allochtonen' heeft een ondertoon van 'criminelen' gekregen, waardoor men in discriminatie vervalt, niet-Nederlanders zich vervolgens weer onderdrukt voelen en daardoor echt crimineel worden wat het vooroordeel weer bevestigd?
pi_32502835
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:14 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het "pas op ik discrimineer niet" verhaal en het "ik druk mij voorzichtig uit (want anders krijg ik gezeik)" verhaal .
ja en? Dat moet je erbij zetten tegenwoordig nml
pi_32502837
wat een sofisme in dit topic zeg. Feit blijft dat allochtonen (met name niet-Westerse) relatief bezien vaker een misdrijf plegen dan autochtonen.

Zulke feiten hoeven niet halsstarig weergelegd worden , punt.
Verwijderd door Admin.
pi_32502951
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Onderzoekje van het CBS

I rest my case.
Dit onderzoek gaat over verdachten. Een mens is pas schuldig als zijn/haar schuld is bewezen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 23 november 2005 @ 11:28:03 #65
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32502956
Altijd eengeinig onderwerp. Vooral als er statistieken worden getoond.

Ik ben zelf half indo-chinees, en de meesten van mijn vrienden zijn dus nederlands.
En geloof me nou maar als ik zeg dat die blanke nederlanders niet minder crimineel zijn dan de rest.
Van wiet plantages, wapenbezit, graffiti, fietsenstelen, met minderjarige meisjes omgaan, stelen,
weetje, ze worden alleen nooit gepakt. Maar het betekent dus niet dat ze minder crimineel zijn.

Overigens krijgt iemand met een grote bek (marrokkanen, rare demente negers enzo)
eerder te maken met politie, gewoonweg omdat ie opvalt (denk ik)
Ik bedoel je loopt typisch, ziet er typisch uit, als ie ff wordt aangehoudenom ID
flipt ie, tja, dan is het eenenkeltje naar het bureau of niet?
De meeste blanken die blijven beleefd.

Wat jullie?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_32503224
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
wat een sofisme in dit topic zeg. Feit blijft dat allochtonen (met name niet-Westerse) relatief bezien vaker een misdrijf plegen dan autochtonen.

Waar wordt getracht om die feiten te weerlegen?

[ Bericht 1% gewijzigd door sampoo op 23-11-2005 11:46:51 ]
pi_32503347
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:28 schreef a-child-in-chains het volgende:

Ik ben zelf half indo-chinees, en de meesten van mijn vrienden zijn dus nederlands.
En geloof me nou maar als ik zeg dat die blanke nederlanders niet minder crimineel zijn dan de rest.
Van wiet plantages, wapenbezit, graffiti, fietsenstelen, met minderjarige meisjes omgaan, stelen,
weetje, ze worden alleen nooit gepakt. Maar het betekent dus niet dat ze minder crimineel zijn.

Overigens krijgt iemand met een grote bek (marrokkanen, rare demente negers enzo)
Ik bedoel je loopt typisch, ziet er typisch uit, als ie ff wordt aangehoudenom ID

Wat jullie?
Zou deels kunnen kloppen maar het is duidelijk dat allochtonen door diverse sociaal-economische en demografische redenen nu eenmaal wat vaker de fout in gaan. Maar dat autochtonen meer geschikt zijn om carriere te maken in de criminaliteit is een gegeven. Als relatief veel Marokkanen en Antillianen foute dingen doen dan gaat de aandacht van de politie ook relatief vaker naar hen. Een aselecte steekproef is het nu eenmaal niet..
  woensdag 23 november 2005 @ 11:51:57 #68
108862 a-child-in-chains
pi_32503503
Ik zeg al, die stomme alloctonen vallen teveel op.

Ik ken een aantal jongens die jarenlang illegaal graffiti deden, als je gepakt wordt zijn de boetes niet mis, en het blijft niet bij een 'halt' oproep ofzo.
1 heeft nu zijn eigen bedrijf hier in purmerend met graffiti voor bedrijven enzo.
Denk je dattie zijn ervaring met graffiti opdeed door te gaan staan spuiten op een bord in zijn tuin?
echniet.

Ik ken ze wel hoor, van snoep stelende meisjes terwijl ze een apotheek van binnen schonmaken tot .. weetikveel..
En het zijn alllemaal blanken.. Maar ms. is het ook wel het slag mensen waarmee ik omging.
No room for the unlucky.
pi_32505339
Nou het schijnt dat autochtone jongeren veel vaker in enquetes toegeven dat ze wat foute dingen hebben gedaan. Al krijg je dan het argument dat allochtonen in deze vaak anonieme enquetes geneigd zouden zijn om het te verbergen zoals vaak het geval bij allochtone verdachten. Het neemt echter niet weg dat een grote groep autochtone jongeren bekent maar dat dit niet in de officieële cijfers naar voren komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sampoo op 23-11-2005 13:26:59 ]
  woensdag 23 november 2005 @ 13:12:51 #70
108862 a-child-in-chains
pi_32505408
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef sampoo het volgende:
Nou het schijnt dat autochtone jongeren veel vaker in enquetes toegeven dat ze wat foute dingen hebben gedaan. Al krijg je dan het argument dat allochtonen in deze vaak anonieme enquetes geneigd zouden zijn om het te verbergen zoals vaak het geval bij allochtone verdachten. Het neemt echter niet weg dat een grote groep autochtone jongeren bekend maar dat dit niet in de officieële cijfers naar voren komt.
Hoe zou dat dan toch komen?
No room for the unlucky.
pi_32505575
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

'Waarom?' is de vraag..
pi_32506707
Allochtonen zijn niet crimineler dan autochtonen.

Wat er werkelijk aan de hand is is dat ze in de criminaliteit terecht komen vanwege een gebrek aan toekomstperspectief, wat vooral komt door de discriminatie op de arbeidsmarkt...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_32508109
Daarnaast plegen autochtonen vaak misdaden waar ze niet makkelijk voor gepakt worden, en waar je niet direct iets van merkt. Voorbeeld; miljoenenfraude door kutondernemertjes, prijsafspraken tussen bouwbedrijven, witteboordencriminaliteit dus.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  woensdag 23 november 2005 @ 15:05:38 #74
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32508494
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:02 schreef retteketet het volgende:

Wat er werkelijk aan de hand is is dat ze in de criminaliteit terecht komen vanwege een gebrek aan toekomstperspectief, wat vooral komt door de discriminatie op de arbeidsmarkt...
Waarom.
Er zijn nog altijd meer autochtonen met een lage sociale positie dan allochtonen. Waarom bevolken dan toch meer allochtonen onze gevangenissen?

Zoals ik hierboven las werd er in een onderzoek gezegt dat hoe meer allochtonen (vooral marokenanen) er in 1 wijk wonen hoe crimineler de marokanen worden. Dit ligt dus duidelijk aan cultuur.

En hoe komt het dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is. Komt dat doordat bedrijven slechte ervaringen met (bepaalde) allochtenen hebben, of komt dat door iets anders (media ofzo).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 23 november 2005 @ 15:08:24 #75
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32508584
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:52 schreef retteketet het volgende:
Daarnaast plegen autochtonen vaak misdaden waar ze niet makkelijk voor gepakt worden, en waar je niet direct iets van merkt. Voorbeeld; miljoenenfraude door kutondernemertjes, prijsafspraken tussen bouwbedrijven, witteboordencriminaliteit dus.
Dit zijn maar een paar mensen, dus statistisch gezien vallen die niet zo op. (ze moeten echter wel erg streng aangepakt worden, wat te weinig gebeurd).
En mensen vinden het 'erger' om overvallen te worden op straat, dan dat ze meer geld moeten uitgeven voor een produkt dat ze kopen (door de fraude, wordt het produkt duurder).
  woensdag 23 november 2005 @ 15:11:38 #76
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32508682
Allochtonen in Nederland zijn veelal directe familie van gastarbeiders. Ze verkeren in een slechtere sociaal economische status dan de van oudsher autochtone bevolking. Dan mag je het ook wel logisch noemen dat er onder die groep een hoger aantal veroordelingen te vinden is.

Nogmaals, het is geen excuus maar een analyse van het probleem.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 23 november 2005 @ 15:20:16 #77
108862 a-child-in-chains
pi_32508929
Waarom zoeken Nederlanders toch altijd een oorzaak?
Daar loopt de hele discussie altijd op stuk denk ik.
Ik bedoel jarenlang gedicusieer en nog geen concreet antwoord.Is niet de oplossing.
Welles aan gedacht dat criminele praktijken (om daar mee bezig te zijn) gewoon leuk kan zijn?

Nogmaals ik denk dat allochtonen meer opvallen dan autochtonen bij criminele praktijken,
ook op straat zowiezo al. Ze zijn wat extraverter en hebben daardoor eerder te maken met de
biggen.
Autochtonen zijn niet mnder crimineel. Alhoewel ik wel denk dat er een klasse verschil is.
Autochtonen uit normale/brave gezinnen zijn idd. niet zo crimieel zie ik.
Ik zie geen verschil in meer of minder crimineel tussen de alloch en autochtone vrienden
waarmee ik omga, maar dat komt omdat het een bepaald slag mensen zijn denk ik
waarmee ik omga (autochtonen-vrienden)

Discussie over marrokkaanse wijken etc is ook zoiets, hoe kom je erachter?
Zijn het de huisvesters die zoveel mogelijk etnische en starters bijmekaar gooien?
Of zijn het die marrokkanen zélf die de hele familie in dezelfde buurt laat wonen?
No room for the unlucky.
pi_32510338
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dit zijn maar een paar mensen, dus statistisch gezien vallen die niet zo op. (ze moeten echter wel erg streng aangepakt worden, wat te weinig gebeurd).
En mensen vinden het 'erger' om overvallen te worden op straat, dan dat ze meer geld moeten uitgeven voor een produkt dat ze kopen (door de fraude, wordt het produkt duurder).
Precies, mensen maken meer ophef over kleine criminaliteit... Wat op zich best debiel is, want het lijkt me duidelijk dat een gestolen tas minder erg is dan dat de overheid miljoenen aan belastinggeld misloopt door fraude van ondernemers.

Het zijn in verhouding veel meer de allochtonen dan de autochtonen die in de lagere klassen terecht komen, zoals gezegd vooral door discriminatie. Hoe die discriminatie is veroorzaakt? Door stemmingmakerij van xenofobe politici, door de media die een soort hetze tegen allochtonen voert (niet álle media, maar wel een hoop) en dat soort dingen. Kortom, de stemmingmakerij die in de maatschappij alom aanwezig is.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:15:57 #79
108862 a-child-in-chains
pi_32510522
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:52 schreef retteketet het volgende:
Ik denk dat dat heel juist is. Het is gewoon hun mentaliteit wat hun bétere criminelen maakt
Zowiezo denken autochtone nederlanders altijd heel taktisch en groot. Is gewoon aard.
Als je heel veel hangjongeren pakt op scooters voor opvoeren of drugs etc. tja, dat noem ik nog niet echt grote criminaliteit. lees top of the foodchain.

In zwart-amerikaanse literatuur wordt dit ook omschreven.
Itaiianen en joden maken everspreiden drugs aan zwarten en die
schieten "elkaar" neer om een paar nikes en wat coke. Kijjk dat noem ik nog es
etnische controle (natuurlijk bedoel ik dat sarcastisch)

Autochtonen en blanken zijn nooit zo happig om te vertellen hoeveel vette autos
ze wle niet hebben ergens of dat ze een wapenarsenaal hebben thuis.
Uit ervaring zijn het die surinamers die graag vertellen dat ze aldaar een grote huis hebben met veel goud en een arsenaal aan tropische vuurgeschut enzo.
No room for the unlucky.
pi_32510842
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef retteketet het volgende:

[..]

Precies, mensen maken meer ophef over kleine criminaliteit... Wat op zich best debiel is, want het lijkt me duidelijk dat een gestolen tas minder erg is dan dat de overheid miljoenen aan belastinggeld misloopt door fraude van ondernemers.
Maar dergelijke kleine criminaliteit raakt individuele burgers meer en draagt bij aan het gevoel van onveiligheid.
quote:
Het zijn in verhouding veel meer de allochtonen dan de autochtonen die in de lagere klassen terecht komen, zoals gezegd vooral door discriminatie. Hoe die discriminatie is veroorzaakt? Door stemmingmakerij van xenofobe politici, door de media die een soort hetze tegen allochtonen voert (niet álle media, maar wel een hoop) en dat soort dingen. Kortom, de stemmingmakerij die in de maatschappij alom aanwezig is.
Er is pas de laatste jaren echt sprake van 'xenofobe stemmingmakerij' in met name de politiek en in mindere mate in de media. Het probleem van de sociaal economische achterstand van allochtonen speelt al veel langer. Ik zie niet in hoe je hier een oorzaak - gevolg relatie uit destilleert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_32511041
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:05 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom.
Er zijn nog altijd meer autochtonen met een lage sociale positie dan allochtonen. Waarom bevolken dan toch meer allochtonen onze gevangenissen?

Zoals ik hierboven las werd er in een onderzoek gezegt dat hoe meer allochtonen (vooral marokenanen) er in 1 wijk wonen hoe crimineler de marokanen worden. Dit ligt dus duidelijk aan cultuur.

En hoe komt het dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is. Komt dat doordat bedrijven slechte ervaringen met (bepaalde) allochtenen hebben, of komt dat door iets anders (media ofzo).
Procentueel gezien zijn er veel meer allochtonen in de onderste klassen van de samenleving. Daarnaast denk ik ook dat binding met de samenleving ermee te maken heeft. Discriminatie is een van de redenen waarom sommige allochtonen minder binding voelen met ons land. Maar ik denk dat allochtonen dat sowieso al minder hebben. Ik zie dit zelfs terug in mijn allochtone (niet-criminele overigens) vrienden. Die maken zich veel meer druk over hun familie en/of zichzelf, dan over dat wat er verder in ons land, of in de wereld wat dat betreft afspeelt.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:37:15 #82
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32512805
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:34 schreef djenneke het volgende:

[..]

Procentueel gezien zijn er veel meer allochtonen in de onderste klassen van de samenleving. Daarnaast denk ik ook dat binding met de samenleving ermee te maken heeft. Discriminatie is een van de redenen waarom sommige allochtonen minder binding voelen met ons land. Maar ik denk dat allochtonen dat sowieso al minder hebben. Ik zie dit zelfs terug in mijn allochtone (niet-criminele overigens) vrienden. Die maken zich veel meer druk over hun familie en/of zichzelf, dan over dat wat er verder in ons land, of in de wereld wat dat betreft afspeelt.
Er zitten meer autochtonen (aantallen) in de onderklassen, dan allochtonen. Maar er zitten meer allochtonen (aantallen) in de cel dan autochtonen. Dus alleen klasse verschil kun je ze niet aanrekenen.
En disciminatie zal wel kloppen. Maar ik moet de eerste chinees die discriminatie roept als hij afgewezen wordt voor een solicitatie nog horen (of lezen).
Bedrijven hebben een reden om mensen aftewijzen. Iedereen wil de beste man/vrouw hebben voor een vakature. Als een bepaald soort groep constant afgewezen wordt, dan heeft die groep dat op de 1 of andere manier aan zichzelf te danken. (Een individu wordt dus afgewezen doordat de groep afgewezen wordt.)
Het interesseerd bedrijven ook niet of binding met het land hebben, als ze maar een binding met het bedrijf krijgen.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:42:11 #83
108862 a-child-in-chains
pi_32512936
Ik denk dat als je een bepaalde groep gewoonweg NIET mag.
Dat je ze ook gewoon NIET mag, heel simpel. Er is dan geen rationele/ethische/logische verklaring
verder voor mbt. klasse, inkomen etc. Je mag ze gewoon niet. Dus is er geen aanwijsbaar
oorzaak. Wat ik wel weet is dat b;anken en allochtonen anders omgaan met justitie enzo als ze
ermee te maken hebben.
ethnischen zijn eerder laks. B;lanken zijn er als de kippen bij en gooien hun "blackbooks" en
foto albums met graffiti in MIJN bus zodat ik ze voor ze bewaar VĶĶRDAT er een inval wordt
gepleegd bij hun thuis om 6 uur smorgens
No room for the unlucky.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:47:25 #84
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32513069
Het is naar mijn idee ook een nieuwe vorm van anti-semitisme. Het is een wrok naar de semitische volkeren binnen Europa. Zo zie je maar weer, de geschiedenis herhaalt zich...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 23 november 2005 @ 17:48:27 #85
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32513097
quote:

[..]

Misschien is er wel helemaal geen stemmingsmakkerij. Maar wordt er nu gewoon verteld wie de dader is. Als minimaal 50% van de criminele daden (zie gevangenis statestieken) gepleegt worden door allochtonen, dan gaat dat een keer opvallen. Is dat stemmingsmakkerij of is dat een keer 'de waarheid' vertellen.
Voorbeeldje:
Als je vaak naar bv. Opsporing Verzocht kijkt, zie je dat een groot aantal mensen die daar in voorkomen allochtoon is (wat nog steeds klopt volgens de statestieken). Moet dat dan maar aangepast worden. Huidskleur en of uiterlijk is 1 van de dingen waaraan een dader herkend kan worden . Moet dat dan maar niet meer verteld worden? Het is toch beter om te zeggen dat het een blanke of zwarte jongen (of vrouw ) is, dan dat het 'een' jongen is.
  woensdag 23 november 2005 @ 18:11:50 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32513727
quote:

[..]

Bron?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 november 2005 @ 19:37:21 #87
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_32516249
Er worden in dit topic goede argumenten gebruikt en een aantal van jullie weten goed waar hij/zij over praten!

Waar we hierover aan het discussieren zijn, zijn de statistieken dat er meer allochtonen dan autochtonen crimineel zijn. Nu gaan we nog verder redeneren.

Hoe wordt criminaliteit gemeten:
Er worden politiecijfers gebruikt over het aantal aanhoudingen, er worden rechtbankcijfers gebruikt over het aantal veroordeelden en er worden gegevens gebruikt over de gevangenispopulatie.

Dit alles levert een eenzijdig beeld op. Denk maar aan een trechter. Criminaliteit wordt pas gezien als het onder ogen komt van de politie (de aanhoudingen). Tenslotte gaat daarvan slecht een deel naar de rechtbank en wordt veroordeeld. Van deze veroordeelde belandt slecht een deel in de gevangenis.

De slimmerikken onder ons kunnen zien in dit proces ontzettend veel selectiemechanismen een rol spelen. Een aantal zijn al genoemd. Zoals het selectiemechanisme van de politie. Allochtonen vallen een stuk meer op (o.a. een grotere bek) voor de politie en zij wantrouwen de allochtonen een stuk meer. Het gevolg is dat vaker allochtonen worden aangehouden, waardoor er meer allochtonen naar de rechtbank worden verwezen, waardoor er meer allochtonen voor gevangenisstraf veroordeeld kunnen worden.

Okay dachten de slimme wetenschappers. We maken ook gebruik van slachtoffercijfers en self-report cijfers (mensen zelf vragen of ze crimineel zijn geweest).
Dit ondervangt deels de selectiemechanismen van bovenstaande cijfers. (ook wel dark number genoemd).

Maar ook deze enquetes hebben uitgewezen dat er veel selectiemechanismen zijn die ertoe leiden dat het beeld van de werkelijk gepleegde criminaliteit onbekend blijft.
Denk maar aan het feit dat veel criminaliteit is dat slachtofferloze delicten betreft (o.a. drugs, bedrijfscriminaliteit) of waarvan ze niet weten dat ze slachtoffer zijn (o.a. witte boorden criminaliteit, fraude). Om over de rest maar niet te spreken.

Het "dark number" waar we over praten, de werkelijk gepleegde criminaliteit, is en blijft onbekend, waardoor dit zal blijven uitkomen op een eindeloze discussie!!!
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
  woensdag 23 november 2005 @ 19:54:45 #88
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32516795
Er wordt altijd gekeken naar de gevolgen in plaats van de oorzaken. Zo ook met het integratie''probleem'' en de rellen in Frankrijk.
Era Vulgaris
pi_32525309
quote:

Wat jullie?
Helemaal mee eens.

Ik ben ook allochtoon met zat Nederlandse vrienden en als ik zie wat ze allemaal uitspoken qua overtreding nou, nou, nou....

Dit topic stinkt van de hypocrasie. Feit is dat vele Nederlanders crimineel zijn. Je betaald je belasting niet, pleegt fraude, rijdt door rood, vandalisme ect...dan ben je al strafbaar en dus crimineel.

Die Antillianen slikken wel de bolletjes maar merendeels van hun bazen en opdrachtgevers zijn blanke Nederlanders in de criminele top die elkaar liquideren.
pi_32525871
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:37 schreef Knarf het volgende:

[..]

Er zitten meer autochtonen (aantallen) in de onderklassen, dan allochtonen. Maar er zitten meer allochtonen (aantallen) in de cel dan autochtonen. Dus alleen klasse verschil kun je ze niet aanrekenen.
En disciminatie zal wel kloppen. Maar ik moet de eerste chinees die discriminatie roept als hij afgewezen wordt voor een solicitatie nog horen (of lezen).
Bedrijven hebben een reden om mensen aftewijzen. Iedereen wil de beste man/vrouw hebben voor een vakature. Als een bepaald soort groep constant afgewezen wordt, dan heeft die groep dat op de 1 of andere manier aan zichzelf te danken. (Een individu wordt dus afgewezen doordat de groep afgewezen wordt.)
Het interesseerd bedrijven ook niet of binding met het land hebben, als ze maar een binding met het bedrijf krijgen.
En dan vraag je je nog af waarom een grote groep allochtonen een uitkering hebben? Dit land is erg dom bezig.... Werkgevers geven allochtonen weinig banen vanwege vooroordelen. Het grappige is dat zij en dit maatschappij nog staan te kijken dat allochtonen op uitkeringen zitten en anderen strafbare feiten plegen.

Relatief gezien zitten er veel meer allochtonen in de onderklasse. Dus je kunt het wel met klasse verschil aanrekenen.

Chinezen worden niet zwart gemaakt in NL. Volgens mij heb je niet genoeg tv gezien waar er door uitzendbureaus en werkgevers openlijk wordt gediscrimineerd jegens moslims. Het is dus begrijpelijk dat ze discriminatie roepen want het komt vaak voor.

Vind je het goed dat een individu afgewezen wordt vanwege de vooroordelen van een groep? Je hoort het vaak, “blond is dom”, betekent dat een blonde dame die bij mij op sollicitatie gesprek kom dom is en ik haar daardoor moet afwijzen?

P.S. misschien moet je het zelf proberen...schrijf een CV en sollicitatiebrief naar een werkgever onder een Nederlandse naam. Stuur die CV en brief weer opnieuw naar die zelfde werkgever met kleine aanpassingen onder Ali Bangiz.
pi_32527377
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:37 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ach, ik ken blanke wijken waar bijna iedereen crimineel is. Maar zelden wordt er iemand opgepakt, de politie durft er amper te komen...
Je moet niet vergeten dat chinezen niet zo vaak afgewezen worden. En waarom niet? Nou, discriminatie, maar dan positief. Chinezen staan bekend (al dan niet terecht) als betrouwbaar en harde werkers. Geloof mij (mijn vriend in chinees, uiteraard zeer betrouwbaar en een harde werker ) maar dat zijn ze lang niet allemaal. Bij lange na niet. Maar ja, die naam hebben ze nou eenmaal. Dat hebben die individuen niet aan zichzelf te danken, ook niet aan hun groepsgenoten. Slechts aan een hoop vooroordelen.

Wat ik met binding met het land wil zeggen, heeft niet alleen met discriminatie te maken. Maar met minder gevoel voor sociale zaken die buiten de eigen groep vallen. Het niet kunnen schelen wie of wat er geschaad wordt, tenzij binnen eigen kring. Discriminatie versterkt dit alleen maar.
pi_32530621
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:02 schreef retteketet het volgende:
Onderzoekje van het CBS
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:27 schreef djenneke het volgende:
Dit onderzoek gaat over verdachten. Een mens is pas schuldig als zijn/haar schuld is bewezen.
Krijg je van mij een nieuwe

Met de veelzeggende eerste zin:
Ook als gecontroleerd wordt voor sociaal-economische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen - met name Marokkanen - per gemeente en criminaliteit.
quote:
Ten eerste bestaat er iets als een uitkering en ten tweede staat men in de kassen te springen om werknemers. Nee dat is geen geweldig werk maar als je echt een goed persoon bent dan neem je zo'n baantje aan voordat je de criminaliteit induikt. Altijd maar weer die slachtofferrol terwijl er wel werk is maar dan helaas ander werk dan wat je voorkeur geniet.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:37 schreef -beyond- het volgende:
-verhaal over cijfers-
Daar tegenover staat dat het criminaliteitscijfer van bv Marokanen & Turken weer gedrukt wordt door het feit dat tweede generatie meegeteld wordt als autochtoon. Iets wat ook duidelijk wordt genoemd in rapporten als een oorzaak waarom het niet nog erger is.
quote:
Alleen als je met bronnen komt Er zijn er nml genoeg die het tegenspreken. Zoals het CBS
en de Monitor Criminaliteit van de Universiteit Maastricht.
quote:
Zoals al gezegd, het gaat niet om het geldelijk verlies maar om het 'verlies' aan het gevoel van veiligheid. Een gewapende beroving waarbij 100,- wordt buitgemaakt heeft meer impact op een mens dan een bouwfraude van vele miljoenen. Niet geldelijk maar vanwege het verminderde gevoel van veiligheid.
quote:
Het zijn in verhouding veel meer de allochtonen dan de autochtonen die in de lagere klassen terecht komen, zoals gezegd vooral door discriminatie.
Een gemiddeld lagere opleiding is geen oorzaak ? Het ene moment gebruikt men het argument dat we hier veel allochtonen naar toe hebben gehaald om werk te doen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen (lees: productiewerk en werk op dat niveau) en het volgende moment ligt het aanwezig zijn in de lagere klasse niet aan het lagere niveau maar aan discriminatie. Bron voor de gemiddeld lagere opleiding
quote:
Hoe die discriminatie is veroorzaakt? Door stemmingmakerij van xenofobe politici, door de media die een soort hetze tegen allochtonen voert (niet álle media, maar wel een hoop) en dat soort dingen. Kortom, de stemmingmakerij die in de maatschappij alom aanwezig is.
Tuurlijk, de maatschappij doet dit, de maatschappij doet dat en dat is voor een allochtoon reden om crimineel te worden ? Zoals ik al zei, begin gewoon lager en ga de kassen in, laat zien dat je betrouwbaar bent en klim dan met verschillende baantjes steeds verder op. Zelfs als dat niet lukt is er nog steeds een uitkering, met zoveel afwijzingen van werkgevers moet het niet zo'n probleem zijn om die te behouden ondanks de sollicitatieplicht Waar is dan nog de reden om crimineel te worden ?
pi_32534272
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:16 schreef UnleashMitch het volgende:

Krijg je van mij een nieuwe

Met de veelzeggende eerste zin:
Ook als gecontroleerd wordt voor sociaal-economische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen - met name Marokkanen - per gemeente en criminaliteit.
Een erg slecht onderzoek, waarin bijzonder verkeerde conclusies worden getrokken. Als er meer Marokkanen wonen wordt er meer criminaliteit gepleegd. Alleen gaat het hier in dit onderzoek helemaal niet over WIE die criminaliteit pleegt. Het is dus nogal nietszeggend. Hetzelfde geldt voor sociaal economische omstandigheden. De grootte van de stad lijkt me dan belangrijker als determinant. Hoe groter de stad, hoe meer marokkanen, deste meer winkelenden, meer werklozen etc. Die aanwezigheid zegt verder helemaal niets.

[quote[Ten eerste bestaat er iets als een uitkering en ten tweede staat men in de kassen te springen om werknemers. Nee dat is geen geweldig werk maar als je echt een goed persoon bent dan neem je zo'n baantje aan voordat je de criminaliteit induikt. Altijd maar weer die slachtofferrol terwijl er wel werk is maar dan helaas ander werk dan wat je voorkeur geniet.
[/quote]Nee, van een uitkering kun je rondkomen. Zeker als jongere zijnde. Kassen bevinden zich over het algemeen niet in de grote steden. Daar waar de meeste allochtonen wonen. En dan nog, alsof men niet discrimineert.
quote:
Daar tegenover staat dat het criminaliteitscijfer van bv Marokanen & Turken weer gedrukt wordt door het feit dat tweede generatie meegeteld wordt als autochtoon. Iets wat ook duidelijk wordt genoemd in rapporten als een oorzaak waarom het niet nog erger is.
Je moet je beter laten informeren. CBS rekent iedereen waarvan minimaal een van de ouders niet geboren is in Nederland, of wanneer men zelf niet geboren is in Nederland tot allochtoon. Zoek het zelf maar op op CBS.

Alleen als je met bronnen komt Er zijn er nml genoeg die het tegenspreken. Zoals het CBS
en de Monitor Criminaliteit van de Universiteit Maastricht.
[/quote]Het CBS conroleert niet voor sociaal-economische omstandigheden van de daders. Het tweede onderzoek heeft niets te maken met daders, en is daarom m.i. niet betrouwbaar en ook niet geldig.
quote:
Zoals al gezegd, het gaat niet om het geldelijk verlies maar om het 'verlies' aan het gevoel van veiligheid. Een gewapende beroving waarbij 100,- wordt buitgemaakt heeft meer impact op een mens dan een bouwfraude van vele miljoenen. Niet geldelijk maar vanwege het verminderde gevoel van veiligheid.
Wat niet weglaat dat er nog altijd veel verborgen criminaliteit is onder autochtonen.
quote:
Een gemiddeld lagere opleiding is geen oorzaak ? Het ene moment gebruikt men het argument dat we hier veel allochtonen naar toe hebben gehaald om werk te doen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen (lees: productiewerk en werk op dat niveau) en het volgende moment ligt het aanwezig zijn in de lagere klasse niet aan het lagere niveau maar aan discriminatie. Bron voor de gemiddeld lagere opleiding
Er is werk voor alle soorten opleidingen. Er is zelfs werk voor niet opgeleiden. Allochtonen zijn daar volgens mij (maar toegegeven, dit is giswerk mijnerzijds) in prodictiewerk en schoonmaakwerk ook oververtegenwoordigd.
quote:
Tuurlijk, de maatschappij doet dit, de maatschappij doet dat en dat is voor een allochtoon reden om crimineel te worden ? Zoals ik al zei, begin gewoon lager en ga de kassen in, laat zien dat je betrouwbaar bent en klim dan met verschillende baantjes steeds verder op. Zelfs als dat niet lukt is er nog steeds een uitkering, met zoveel afwijzingen van werkgevers moet het niet zo'n probleem zijn om die te behouden ondanks de sollicitatieplicht Waar is dan nog de reden om crimineel te worden ?
Je hebt vanaf de zijlijn natuurlijk wel makkelijk praten. En er is altijd een uitkering is wel de slechtste reden die ik ooit gehoord heb.
  donderdag 24 november 2005 @ 13:56:05 #94
108862 a-child-in-chains
pi_32535891
Weetje, staistieken geloof ik toch niet. Een complex probleem is nooit met 1 lijn in een
statistiekje uit te drukken. Ik weet dat ik op tenen trap omdat nederlanders (van aard
omdat ze het liefst alles zo overzichtelijk mogelijk willen en tactisch?) ontzettend gek zijn op staistieken.

Wat ik wel weet is wat ik in me omgeving zie. En je omgeving bepaald denk ik ook zwaar je kijk
op dingen. De criminele blanke nederlanders waar ik mee omga komen uit een bepaalde
klassenlaag. Het is denk dus het soort/slag blanke mensen waarmee ik omga denk ik.
En er zit van alles tussen. Van een laag opgeleide nu 24 jarige moeder met kind van 4 ofzo die het
goed red, mensen die alleen maar geen verantwoordelijkheid nemen voor alles wat ze doen
en dus agentoe als politiebericht in de krant komen en een paar keer in de bajes,
graffiti gasten die nooit worden gepakt, jongeren die werden mishandeld door paps,
ex-uitkeringtrekkers van tegn de 30 die nu werken in een buurtcentrum, gothik meisjes die
zo stil zijn dat je gewoon ziet dat ze issues hebben, skaters, metalheads, lieve kleine
onzekere meisjes, snuivers, meisje dat een nare ervaring heeft gehad en in uitkering belande en
nu maar eenzaam leeft met eenkutbaantje als kassiere bij de ah voor 1200,- En mensen uit de
wat betere middenklasse, tot bedrijfsklasse laag die het gewoon goed hebben maaroptrekken met
eerder genoemde. Gors-zuid Purmer-Noord Overwhere N-Z en Weidevenne Reprazent!

Blank of gekleurd, ik zie geen verschil in minder of meer gepleege criminaliteit.

Ik zie wél (al willen mensen het niet horen of kunnen ze het niet begrijpen) 'stereotyperend gedrag'
mensen zijn dus veelal wél voorspelbaar a/d hand van uiterlijk (meeste gevallen althans)
wat ik ook zie is dat de meeste vrienden van mij met een of andere uitkering toch wel degelijk
'blank' zijn (blauwe ogen, blond haar, soms donker haar). Ik kan er zo 10 opnoemen.
De marrokkaanse en turkse jongeren die ik ken uit mijn buurt (ze zijn ook ietsjes zjonger)
die werken veelal wél. od het nou helemaal in buitenveldert is bij een bank, in een super,
of een autopoetsbedrijf, ze werken wel. Maar das hier in mijn buurt hoor.

Weetje waarom balkenende en de rest van die zooi statistieken nodig hebben?
Omdat ze GEEN goed beeld hebben van nederland en wat er speelt.
En statistieken geven GEEN goed beeld.
Voor een goed beeld in een bepaalde 'laag' in de steden etc. Dat moet je het gewoon meemaken
en zien. En je kunt het NIET zien door het eenkwartiertje te bezoeken..

Maar das mijn mening hoor.
No room for the unlucky.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:06:27 #95
108862 a-child-in-chains
pi_32536152
quote:

Het ene moment gebruikt men het argument dat we hier veel allochtonen naar toe hebben gehaald om werk te doen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen (lees: productiewerk en werk op dat niveau) en het volgende moment ligt het aanwezig zijn in de lagere klasse niet aan het lagere niveau maar aan discriminatie. Bron voor de gemiddeld lagere opleiding
Dat met die gastarbeiders enzo is iets dat al veel langer speelt en dus al spant
over meer jaren, langer dan ik op deze wereld ben.
Ik denk dat zowiezo een lager niveau meespeelt, en discriminatie ķķk.
het is niet het een of het ander, het staat allemaal met mekaar in verband.
Alleen hokjesgeesten en statistieken rukken dit uit mekaar omdat ze iets duidelijk
moeten kunnen aawijzen onder liefst 1 aannemelijk noemer.

Die eerste generatie turken, marrokanen, chinezen ed. tja, die hadden veel
moeite of wilden gewoon geen nederlands leren. dat heeft meerder eredenen,
niet '1 enkele'

Door die taal alleen hou je logischerwijs een niveau verschil.
Maar dat weet iedereen en dat zégt iedereen maar er speelt veelmeer.
zowiezo is er een cultureel verschil, en omdat werkgevers werknemers niet meer
wensen omdat ze de taal niet goed beheersen of de opleiding enzo niet hebben,
Of kun jejen niet inbeelden dat domweg discrimintaie ook parte speelt?

Als je een bepaald slagmensen niet moet, dan moet je ze gewoon
niet. Als je oiemand niet mag zul je hem/haar ook anders benaderen.
Of ze de taal beheersen of niet.
Geimporteerde Poolse vrouwen zijn ook bar slecht in de nederlandse taal maar
daar hoor je weer geen gezeik over.
Al zeg je niet hardop dat je iemand niet mag vanwege de stank of gedrag of wat dan ook, je zegt er is een 'niveau-verschil'. Daar is alle afgunst natuurlijk niet
mee verwoord, en het klinkt 'aannemelijk'dus 'voldoende'
maar het zegt in feite niet 'alles'
Maar het zijn wél deze 'aannemelijke' 'feiten' die jarenlang worden gebruikt.
In feite speelt er meer, dingen die je niet mag zeggen.
quote:
En maar hey, is het ook niet zo dat ze als gastarbeiders werden aangenomen om als werkvarkens te worden gebruikt. En kun jeje niet
inbeelden dat veel nederlandse werkgevers mensen gewoon klein proberen te houden?
Omdat ze laag geschoold zijn, blijf maar bij mij werken, voor hetzelfde geld. goed toch? waaom zou ik je laten groeien of je steeds beter kwalificeren op je cv.?
JIJ bent MIJN brood.

Er is wel degelijk discriminitatie,
denk na, het is zelfs logisch, het heeft nl. wel een functie.

[ Bericht 9% gewijzigd door a-child-in-chains op 24-11-2005 14:20:11 ]
No room for the unlucky.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:50:56 #96
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32542545
In de gevangenis is het allochtone deel anders aardig vertegenwoordigd.
Hoe zou dit dan toch komen?
Ja, mijn inziens hebben allochtonen in Nederland een grotere neiging tot het plegen van criminaliteit.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_32542862
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja, mijn inziens hebben allochtonen in Nederland een grotere neiging tot het plegen van criminaliteit.
Je zegt nu dus feitelijk, dat wij Nederlandse mensen het minst criminele volk zijn op deze aarde?
pi_32544128
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je zegt nu dus feitelijk, dat wij Nederlandse mensen het minst criminele volk zijn op deze aarde?
dat beweert hij niet. Dat maak jij namelijk ervan
Verwijderd door Admin.
pi_32544994
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:56 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

dat beweert hij niet. Dat maak jij namelijk ervan
Okee, formuleer ik het anders. Je beweert dus eigenlijk dat zodra mensen uit een ander land naar Nederland komen (of er geboren zijn, maar minimaal 1 ouder hebben afkomstig uit een ander land) automatisch crimineler zijn?
pi_32545180
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:27 schreef djenneke het volgende:

[..]

Okee, formuleer ik het anders. Je beweert dus eigenlijk dat zodra mensen uit een ander land naar Nederland komen (of er geboren zijn, maar minimaal 1 ouder hebben afkomstig uit een ander land) automatisch crimineler zijn?
automatisch, nee.

De statitieken leggen het helaas anders uit, met name de niet-westerse allochtonen.
Verwijderd door Admin.
pi_32545530
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:34 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

automatisch, nee.

De statitieken leggen het helaas anders uit, met name de niet-westerse allochtonen.
Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is. Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
pi_32545864
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is.
Is er ook
quote:
Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
Beweer ik dat?

doe niet zo moeilijk, je weet dondersgoed waarover ik heb.
allochtonen en autochtonen, vaak zijn autochtonen minder crimineel dan allochtonen volgens CBS, en niet zo beetje ook. Autochtonen = in ons geval de van orgine Nederlanders dus.

jij chargeert dat tot mondiale situaties, alsof een duitser die ook gewoon in Duitsland woont ook een allochtoon is volgens jouw redenering

dodo, hou je smoel gewoon even dicht. Dank u
Verwijderd door Admin.
  donderdag 24 november 2005 @ 19:59:22 #103
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32545887
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:46 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is. Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
Nee,
Japanners, Denen en Hongkong Chinezen vallen ruim onder het gemiddelde. Dus deze groepen zijn (in Nederland!) minder crimineel dan autochtonen.

En waarom heb je het over "het minst criminele volk ter wereld"? Het gaat alleen over Nederland, dus hoor je te zeggen: "minst criminele volk in Nederland". Maar dat klopt ook niet.
pi_32545936
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:59 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nee,
Japanners, Denen en Hongkong Chinezen vallen ruim onder het gemiddelde. Dus deze groepen zijn (in Nederland!) minder crimineel dan autochtonen.

En waarom heb je het over "het minst criminele volk ter wereld"?
Ze loopt weer onzin uit te kramen, negeer haar maar gewoon
quote:
Het gaat alleen over Nederland, dus hoor je te zeggen: "minst criminele volk in Nederland". Maar dat klopt ook niet.
Idd, daarom neemt CBS daarvan de gemiddelden. Vooral de marokkanen stuwen de cijfers tot ongekende hoogten.
Verwijderd door Admin.
  donderdag 24 november 2005 @ 20:14:11 #105
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32546313
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Ze loopt weer onzin uit te kramen, negeer haar maar gewoon
[..]

Idd, daarom neemt CBS daarvan de gemiddelden. Vooral de marokkanen stuwen de cijfers tot ongekende hoogten.
Ehh nee, Dominicanen en Antilianen, stuwen het naar 'ongekende' hoogte. Alhoewel daar het percentage 'bolletje slikkers' wel erg hoog zal zijn.
quote:
Uitsplitsing naar de verschillende herkomstgroepen geeft een heel divers
beeld. In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten. Onder de bovenste vijftien
bevolkingsgroepen met hoge verdachtenpercentages bevinden zich veel
groepen van Afrikaanse herkomst. Angola (4,9%), (4,5%), Sierra Leone (3,9%),
Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria
(3,2%), Somalië (3,1%) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages.
Suriname (3,6%), de voormalige Sovjet-Unie (3,1%) en Iran (2,8% ) maken
deel uit van de vijftien herkomstgroeperingen met de hoogste percentages.
  donderdag 24 november 2005 @ 20:15:19 #106
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32546350
Foutje
  donderdag 24 november 2005 @ 22:53:47 #107
108862 a-child-in-chains
pi_32551348
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Is er ook
[..]

Beweer ik dat?

allochtonen en autochtonen, vaak zijn autochtonen minder crimineel dan allochtonen volgens CBS, en niet zo beetje ook. Autochtonen = in ons geval de van orgine Nederlanders dus.

jij chargeert dat tot mondiale situaties, alsof een duitser die ook gewoon in Duitsland woont ook een allochtoon is volgens jouw redenering

hoe is de verhouding (aantal mensen) ALLE blanke (dus echt) nederlandse mensen (blank + bruine haarkleur met
blauwe ogen of bruine is niet zo erg), Vs. Alle allochtonen in Nederlnd?
Wat zijn de cijfers (ongeveer bekend) ?
No room for the unlucky.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:02:43 #108
108862 a-child-in-chains
pi_32551638
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja "neiging" ja ik zie daar wel wat in. Maar ik zie ook veel om mij heen dat nederlanders net zo
crimineel van aard zijn hoor. Ze verbergen het alleen beter. Ze zijn dus gewoon schijnheilig.
En dat het aantal criminelen in de gevangenissen meerendeels allochtoon is, betekent niet
dat blanke echte nederlanders minder crimineel zijn.
En ik denk dat het aard van de gepleegde delicten ook verschillen per etnische groepering enzo.
verkijk je niet op "braaf" rasecht nederlands.

Overigens, ik vroeg me af, wat is de definitie van "allochtoon "precies in dit gesprek?
Alle mensen in nederland van ándere afkomst (dus ander cultuur) dan het blanke nederlandse?
Of alle mensen uit 1e en 2e generatie immigranten wonend alhier?
No room for the unlucky.
pi_32562291
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Is er ook
[..]

Beweer ik dat?

Je begrijpt mijn punt gewoon niet. Er werd (niet door jou, maar jij was diegene die reageerde) gesteld dat het een kwestie van neiging was. Dat impliceert bijna iets genetisch ofzo. Vandaar die vragen. Ik stel helemaal niets. Ik stelde een vraag, om eigenlijk uit te vinden of dat inderdaad was wat hij bedoelde.

Ik stel namelijk dat het wel degelijk te maken heeft met sociaal economische omstandigheden en gebrek aan binding met dit land of met de samenleving in zijn geheel. Als dit dan ontkend wordt, dan ben ik benieuwd welke verklaring men er dan wel voor denkt te hebben. Stelt men dat het een kwestie is van 'zit in hun bloed' of iets anders engs, dan is mijn vorige post helemaal niet zo raar namelijk.
pi_32562596
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:53 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

hoe is de verhouding (aantal mensen) ALLE blanke (dus echt) nederlandse mensen (blank + bruine haarkleur met
blauwe ogen of bruine is niet zo erg), Vs. Alle allochtonen in Nederlnd?
Wat zijn de cijfers (ongeveer bekend) ?
Ik heb wel een lijstje gedetineerden in Nederland naar herkomst per werelddeel voor je (al zijn die natuurlijk ook niet alleszeggend)

Europa 57,5 % (in procent van de Europese bevolking van Nederland 0,07%)
Afrika 14,2% (in procent van de Afrikaanse bevolking van Nederland 0,46%)
Azië 6,0% (in procent van de Aziatische bevolking van Nederland 0,14%)
N/M-Amerika 1,3% (in procent van de N/M-Amerikaanse van Nederland 0,41%)
Z-Amerika 19,0% (in procent van de Zuide-Amerikaanse bevolking van Nederland 0,61%)
Oceanie/onbekend 2,1% (in procent van de Ocenaische/onbekende afkomst bevolking van Nederland 1,76%)
Totaal 100,0% (in procent van de totale bevolking 0,10%)
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:06:47 #111
110987 ErwinRommel
pi_32567783
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:02 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Tja "neiging" ja ik zie daar wel wat in. Maar ik zie ook veel om mij heen dat nederlanders net zo
crimineel van aard zijn hoor. Ze verbergen het alleen beter. Ze zijn dus gewoon schijnheilig.
En dat het aantal criminelen in de gevangenissen meerendeels allochtoon is, betekent niet
dat blanke echte nederlanders minder crimineel zijn.
En ik denk dat het aard van de gepleegde delicten ook verschillen per etnische groepering enzo.
verkijk je niet op "braaf" rasecht nederlands.

Overigens, ik vroeg me af, wat is de definitie van "allochtoon "precies in dit gesprek?
Alle mensen in nederland van ándere afkomst (dus ander cultuur) dan het blanke nederlandse?
Of alle mensen uit 1e en 2e generatie immigranten wonend alhier?
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.
Dan is er toch echt iets mis.
En onder allochtonen versta ik mensen die idd afkomstig zijn uit het buitenland, en wel tot 3 genaraties terug.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:24:22 #112
3542 Gia
User under construction
pi_32568330
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:07 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik heb wel een lijstje gedetineerden in Nederland naar herkomst per werelddeel voor je (al zijn die natuurlijk ook niet alleszeggend)

Europa 57,5 % (in procent van de Europese bevolking van Nederland 0,07%)
Afrika 14,2% (in procent van de Afrikaanse bevolking van Nederland 0,46%)
Azië 6,0% (in procent van de Aziatische bevolking van Nederland 0,14%)
N/M-Amerika 1,3% (in procent van de N/M-Amerikaanse van Nederland 0,41%)
Z-Amerika 19,0% (in procent van de Zuide-Amerikaanse bevolking van Nederland 0,61%)
Oceanie/onbekend 2,1% (in procent van de Ocenaische/onbekende afkomst bevolking van Nederland 1,76%)
Totaal 100,0% (in procent van de totale bevolking 0,10%)
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.
pi_32569458
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.
Scherp.
Verwijderd door Admin.
pi_32569479
quote:

[..]

Klopt ja.

[ Bericht 20% gewijzigd door djenneke op 25-11-2005 16:09:33 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:07:48 #115
110987 ErwinRommel
pi_32569670
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.
En onder allochtonen versta ik mensen die idd afkomstig zijn uit het buitenland, en wel tot 3 genaraties terug.
pi_32569764
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?

En dan zijn er nog heel wat verschillen in verschillende herkomstgroeperingen.

Drie generaties terug gaan vind ik trouwens wel een beetje veel. Ik voel mij echt geen Poolse, al is mijn opa dat dan wel. Mij Pools noemen (ik spreek de taal niet, ben er slechts 2 keer geweest) zou echt slaan als een tang op een varken.
pi_32569876
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Disrespect voor normen en waarden in hun gastland, economische positie, inherent aan eigen cultuur, etc.

allemaal dingen die kennelijk ermee te maken hebben, vermoed ik.
Verwijderd door Admin.
pi_32569947
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Disrespect voor normen en waarden in hun gastland, economische positie, en inherent aan eigen cultuur.
Het eerste kan ik nog in meegaan (alleen benoem ik dat wat liever dan jij "geen binding hebben met"), het tweede ook. Het laatste vind ik nogal een uitspraak. Ik vraag me af waarop je die baseert, en ik neem aan dat je het over een bepaalde specifieke groep hebt?
pi_32570105
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:16 schreef djenneke het volgende:
[..]

Het eerste kan ik nog in meegaan (alleen benoem ik dat wat liever dan jij "geen binding hebben met"), het tweede ook. Het laatste vind ik nogal een uitspraak. Ik vraag me af waarop je die baseert, en ik neem aan dat je het over een bepaalde specifieke groep hebt?
sorry, ik was ff afwezig daardoor een edit.

met hun eigen cultuur bedoel ik dat sommige dingen die in onze ogen onaardvaardbaar zijn, normaal zijn in andere culturen, zoals de marokkaanse cultuur etc. Zelf heb ik 11 jaar gewoond in Elektrostal in Rusland (tot m,n 16e), en ik kan je vertellen dat ik met sommige gebruiken daar in zachte NL al een gevangenisstraf krijg.

het is dan ook een kwestie van perceptie.
Verwijderd door Admin.
pi_32570182
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:21 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

sorry, ik was ff afwezig daardoor een edit.

met hun eigen cultuur bedoel ik dat sommige dingen die in onze ogen onaardvaardbaar zijn, normaal zijn in andere culturen, zoals de marokkaanse cultuur etc. Zelf heb ik 11 jaar gewoond in Elektrostal in Rusland (tot m,n 16e), en ik kan je vertellen dat ik met sommige gebruiken daar in zachte NL al een gevangenisstraf krijg.

het is dan ook een kwestie van perceptie.
Toch dacht ik dat straffen in een land als Marokko ook harder waren. En er sowieso ook minder 'mag'. Dus in hoeverre is dat dan cultuur? Zijn wij in Nederland ook niet soepel? (Waarop bijna iedereen 'ja' zegt natuurlijk )
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:34:37 #121
110987 ErwinRommel
pi_32570531
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

En dan zijn er nog heel wat verschillen in verschillende herkomstgroeperingen.

Drie generaties terug gaan vind ik trouwens wel een beetje veel. Ik voel mij echt geen Poolse, al is mijn opa dat dan wel. Mij Pools noemen (ik spreek de taal niet, ben er slechts 2 keer geweest) zou echt slaan als een tang op een varken.
De oorzaak lijkt me te liggen in het feit dat allochtonen vaker in aanraking komen met justitie van autochtonen in oa. gebrekkige kennis (wat weer kan leiden tot werkeloosheid), het niet willen aanpassen etc etc. Teveel om op te noemen dat ik het even niet weet te vertellen.

De gevangenis populatie van de gevangenissen is overwegend van allochtone afkomst, oftewel niet Nederlands dmv import uit andere landen in het verleden.
(ik zeg niet dat nederlanders lieverdjes zijn, ook zij kunnen er wat van).

Dat een allochtoon vaker in aanraking komt met justitie is een onweerlegbaar feit. En ik ben van mening dat de allochtoon daar debet aan is. Zij zijn gekomen, en gaan dan de fout in. Klaar, gevangenis. Nederland moet niet haar beleid gaan aanpassen aan allochtonen. Inschikkelijk mag wmb weer wel.

Zou toch gek zijn, ook ik ben een allochtoon. En de gevangenissen hier zijn overwegend bevolkt door autochtonen.
pi_32570714
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De oorzaak lijkt me te liggen in het feit dat allochtonen vaker in aanraking komen met justitie van autochtonen in oa. gebrekkige kennis (wat weer kan leiden tot werkeloosheid), het niet willen aanpassen etc etc. Teveel om op te noemen dat ik het even niet weet te vertellen.

De gevangenis populatie van de gevangenissen is overwegend van allochtone afkomst, oftewel niet Nederlands dmv import uit andere landen in het verleden.
(ik zeg niet dat nederlanders lieverdjes zijn, ook zij kunnen er wat van).

Dat een allochtoon vaker in aanraking komt met justitie is een onweerlegbaar feit. En ik ben van mening dat de allochtoon daar debet aan is. Zij zijn gekomen, en gaan dan de fout in. Klaar, gevangenis. Nederland moet niet haar beleid gaan aanpassen aan allochtonen. Inschikkelijk mag wmb weer wel.

Zou toch gek zijn, ook ik ben een allochtoon. En de gevangenissen hier zijn overwegend bevolkt door autochtonen.
Je geeft nog geen reactie op mijn laatste stukje
pi_32656288
Shoarma is wel relaxed
pi_32661021
quote:

[..]

Goh wat maakt een Afrikaan en wat maakt een Europeaan. Dus kennelijk niet het geboorteland.
pi_32661381
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:26 schreef sampoo het volgende:

[..]

Goh wat maakt een Afrikaan en wat maakt een Europeaan. Dus kennelijk niet het geboorteland.
Veel, heel veel.

Hou je mond over dit alsjeblieft even dicht. Dank u
Verwijderd door Admin.
pi_32662628
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:41 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Veel, heel veel.

Hou je mond over dit alsjeblieft even dicht. Dank u
Dacht het niet.
pi_32662677
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Je komt dan bij iets meer dan 1 miljoen mensen terecht. 2 miljoen niet-westerse allochtonen en 4 miljoen allochtonen in totaal. Oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen blijft verder relatief als je bekijkt dat we het hebben over een populatie van zo'n 15.000. Een populatie die echter makkelijk 4x zo groot hoort te zijn maar dat terzijde.
pi_32694298
quote:

[..]

Er zijn vele factoren hierbij van belang maar ook de mentaliteit is zeer relevant. Vele laagopgeleide uit de bergen afkomstige jochies hebben helemaal geen zin om dat tracject wat je noemde te doorlopen: gewoon snel veel bling-bling vangen en in de bak gaan verbetert je imago! Bovendien is er binnen de 'allochtone kringen' in Nederlands nauwelijks sociale controle op criminele actviteiten of baldadigheden terwijl die er wel is op t gebied van kuisheid en de o zo hoog geprezen (familie-) eer.
Before all else, be armed.
pi_32695219
Prachtig hoe VOLVOMEISTER de statistieken van het CBS gebruikt om zijn verhaal te staven terwijl het CBS zelf totaal andere conclusies trekt. Dat staat je natuurlijk vrij.

Het rapport dat eerder werd gepost was natuurlijk uitzonderlijk omvangrijk, maar het lezen van de conclusie op het einde had je er op kunnen wijzen dat men regelmatig de fout in gaat door de oorzaak van criminaliteit aan afkomst te koppelen. Het systeem van de maatschappij is natuurlijk veel ingewikkelder dan jij doet voorkomen.

De crux van deze hele discussie is eigenlijk of criminaliteit dan wel genetisch dan wel cultureel danwel sociaal economisch is van oorsprong. De keuze hiervan bepaalt ook de behandeling van criminelen.

Zelf geloof ik niet in de genetische of culturele oorzaken voor criminaliteit. Zoals ook al eerder werd gesteld in deze discussie is het verschil in genetisch materiaal tussen de mensen van verschillende nationaliteiten minimaal. Genen die zouden moeten aanzetten tot criminaliteit en de stoffen e.d die daarbij vrij zouden moeten komen zouden inmiddels wel al gevonden zijn en dan was deze discussie al lang afgerond.

Cultureel geloof ik ook niet in. In vrijwel geen enkele cultuur wordt misdaad verheerlijkt. Volgens mij is er in vrijwel elke menselijke samenleving een vorm van straffen ontwikkelt om criminaliteit te voorkomen aangezien dit de samenleving verstoord.

Dan kom ik uit bij de sociaal economische kant van het verhaal. Aanhangers van dit idee menen dat mensen verleid worden tot criminaliteit wanneer hen een troosteloze toekomst te wachten staat. Een 'easy way out'. De structuur van elke samenleving is altijd voor een aantal groepen in de samenleving nadelig. In veel landen is het zo dan minderheden en in het bijzonder allochtonen een achterstandspositie hebben ten opzichte van de autochtone Nederlander die het land heeft vormgegeven. De autochtoon is beter bekend met de gewoonten en de structuren binnen de maatschappij, de politiek en het bedrijfsleven in eigen land. Een achterstand die een allochtoon niet makkelijk inhaalt. De geschiedenis heeft laten zien dat vaak deze groepen vaker vervallen tot crimineel gedrag. Als meerdere mensen in de familie of de omgeving crimineel zijn dan speelt het sociaal kapitaal ook een nadelige rol. Sociaal kapitaal is een begrip in sociale wetenschap dat wijst op de bindingen die mensen met elkaar aangaan (door middel van familie, verenigingen, politieke overtuigen etc. etc. etc.), sociaal kapitaal zorgt voor mensen hun welzijn en welvaart (Robert D. Putnam e.a.). Mensen wenden hun netwerken aan om te krijgen wat ze in hun eentje niet kunnen bereiken: Voedsel, huizen, eigenlijk alle goederen, maar ook banen en geld. Een allochtoon met een sociaal economische achterstand levend in een wijk met verhoogde criminaliteit zal eerder een sociaal kapitaal opbouwen met criminele bindingen die voor hem/haar de groeimogelijkheden in de criminaliteit verhogen. Je ziet hier al een vicieuze cirkel ontstaan die heel erg moeilijk is open te breken. Men moet proberen de structuur op te breken. De sociale constructies waarbinnen wij leven open te breken om inzicht te krijgen in hoe macht verdeeld is in de samenleving (Foucault)

Het proces is dus heel ingewikkeld en daarom is de discussie er denk ik al zo lang. Maar het is het oplossen van problemen van botsende discoursen in een zeer ingewikkeld sociaal dilemma. Het deconstrueren van de bindingen van de verschillende mensen binnen de verschillende groepen van de samenleving is naar mijn mening echter de beste manier om tot de inzichtelijkheid te komen die kan leiden tot de oplossing van het probleem.

Alle goeds,

Don Gurgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Don_Gurgen op 30-11-2005 13:49:00 (typo's) ]
pi_32698927
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:09 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Er zijn vele factoren hierbij van belang maar ook de mentaliteit is zeer relevant. Vele laagopgeleide uit de bergen afkomstige jochies hebben helemaal geen zin om dat tracject wat je noemde te doorlopen: gewoon snel veel bling-bling vangen en in de bak gaan verbetert je imago!
De ouders komen veelal uit de bergen, niet de jochies. De jochies komen uit de lage landen. De ouders zijn doorgaans godvrezend en "braaf" maar veel jochies hebben het bling-bling op het oog. Te groot verschil tussen de generaties.
quote:
Bovendien is er binnen de 'allochtone kringen' in Nederlands nauwelijks sociale controle op criminele actviteiten of baldadigheden terwijl die er wel is op t gebied van kuisheid en de o zo hoog geprezen (familie-) eer.
De controle is er op elk aspect maar als er een ding voortkomt uit sociale controle dan is het wel geheimzinnigheid. Hoofddoek uit op school en op straat en weer aan voor je het ouderlijk huis binnenwandelt. Buiten "baldadigheden" en binnenshuis braaf zijn "uit respect voor de ouders". Veel ouders kennen hun kinderen totaal niet ook omdat in hun dorp iedereen de kleine corrigeert zonder gęne. Maar hier lopen lieden zelf voor een kleuter met een kleurtje en krullen naar de overkant van e straat. Maar goed het gaat nog steeds grotendeels goed bij de meeste gezinnen ondanks dat het relatief toch onacceptabel vaak fout gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')