Daar zit een heel verhaal achter.. Of denk je nou echt dat de rellen in Frankrijk er voor de lol waren?quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:55 schreef L-IS het volgende:
Ik vind het irritant dat allochtonen zich vaak verschuilen achter het feit dat ze allochtoon zijn (van oorsprong).
Jij denkt dat allochtonen hun criminaliteit rechtvaardigen door een te bereiken doel als oorzaak te stellen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Daar zit een heel verhaal achter.. Of denk je nou echt dat de rellen in Frankrijk er voor de lol waren?
Wat ik zeg is dat lang niet alle criminaliteit zomaar ergens vandaan komt. Het is niet het feit dzat ze allochtoon zijn, maar omdat ze al een achterstand hebben puur omdat ze allochtoon zijn...quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:12 schreef bolletje_16 het volgende:
[..]
Jij denkt dat allochtonen hun criminaliteit rechtvaardigen door een te bereiken doel als oorzaak te stellen?
Dus doordat ze geen geld hebben als ze hier komen vervallen ze in criminaliteit. Ik denk vooral dat het bij hun cultuur hoort, waar het makkelijker is om bijvoorbeeld iemand te slaan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat lang niet alle criminaliteit zomaar ergens vandaan komt. Het is niet het feit dzat ze allochtoon zijn, maar omdat ze al een achterstand hebben puur omdat ze allochtoon zijn...
Wel heel kortzichtig natuurlijk. Het gaat nog altijd om een hele kleine minderheid, het gros van de allochtonen slaagt wel gewoon.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:17 schreef ElmoOnline het volgende:
Feitelijk aangetoond, zie cijfers van het CBS.
Vooral Antilianen (mn vriendin is er trouwens 1) en Marokanen zijn 5 of 6x crimineler dan autochtonen. In de bak, de bijstand, werkloosheid en laag IQ voeren ze de - verkeerde - lijstjes aan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, laten we reeel blijven.
Net zoals pittbulls en chiwawa's beide honden zijn van een ander ras, hebben ze andere eigenschappen. Dat is voor alle diersoorten zo, en voor mensen is dat niet anders.
Dat ontkennen is een teken van blindheid.
Het telkens maar geweigerd worden bij van alles en nogwat omdat je Ali of Mohammed heet helpt ook niet echtquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef bolletje_16 het volgende:
[..]
Dus doordat ze geen geld hebben als ze hier komen vervallen ze in criminaliteit. Ik denk vooral dat het bij hun cultuur hoort, waar het makkelijker is om bijvoorbeeld iemand te slaan.
True, ben ik met je eensquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:17 schreef ElmoOnline het volgende:
Vooral Antilianen (mn vriendin is er trouwens 1) en Marokanen zijn 5 of 6x crimineler dan autochtonen. In de bak, de bijstand, werkloosheid en laag IQ voeren ze de - verkeerde - lijstjes aan. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, laten we reeel blijven.
Net zoals pittbulls en chiwawa's beide honden zijn van een ander ras, hebben ze andere eigenschappen. Dat is voor alle diersoorten zo, en voor mensen is dat niet anders.
Bron?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:05 schreef TimmyAsd het volgende:
Percentueel zijn allochtonen crimineler. Echter wordt het door autochtonen gebruikt om hun eigen criminele daden goed te praten. Ken geen ander westers land waar de autochtone bevolking zo crimineel is als hier
Zonder in het nazīsme te vallen zijn er theorieen die zeggen dat er verschillen zijn tussen rassen. De verschillen tussen de rassen zijn bij lange na niet zo groot als de verschillen in de rassen maar er zijn theorieen die dat beweren. De meeste duidelijk (en voor de hand liggende verschillen) zijn dat het Aziatisch ras gemiddeld slimmer is, het Afrikaans ras gemiddeld lichamelijk sterker is en het blanke ras overal tussen in bungelt.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:22 schreef bolletje_16 het volgende:
Mja, dat ze zoveel crimineleren zijn moet een oorzaak hebben. Dat ze van een ander ras zijn moet geen verschil uit kunnen maken, tenzij je in nazīsme wil vervallen.. Hoe komt het dat de criminaliteit onder allochtonen zoveel hoger ligt?
Daar hebben we een overheid voor en dat heet uitkeringquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:20 schreef TimmyAsd het volgende:
Op een gegeven moment houdt het op, en ja, dan ga ik ook op roofjacht. Het is nou eenmaal een kwestie van overleven.
Het is maar wat je onder een 'allochtoon' verstaat.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:29 schreef sampoo het volgende:
Zijn allochtonen crimineler? JA
Zijn autochtone Nederlanders met minder geld crimineler dan autochtone Nederlanders met wat meer geld? JA
Zijn autochtone Nederlanders met een lagere opleiding crimineler dan autochtone Nederlanders met een hogere opleiding? JA
Zijn autochtone Nederlanders uit een minder geīntegreerd danwel ontwikkeld nest crimineler dan autochtone Nederlanders in een normaal nest? JA
Zijn allochtonen armer, lager geschoold en komend uit een minder ontwikkeld en geīntegreerd nest? JA
Is dit een excuus? NEE
Is dit een mogelijke reden voor de hogere criminaliteit? JA
Kom, ik zal je eens een dagje meenemen naar Detroit.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:05 schreef TimmyAsd het volgende:
Ken geen ander westers land waar de autochtone bevolking zo crimineel is als hier
Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen met dezelfde opleiding en hetzelfde geld? JAquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:29 schreef sampoo het volgende:
Zijn allochtonen crimineler? JA
Zijn autochtone Nederlanders met minder geld crimineler dan autochtone Nederlanders met wat meer geld? JA
Zijn autochtone Nederlanders met een lagere opleiding crimineler dan autochtone Nederlanders met een hogere opleiding? JA
Zijn autochtone Nederlanders uit een minder geīntegreerd danwel ontwikkeld nest crimineler dan autochtone Nederlanders in een normaal nest? JA
Zijn allochtonen armer, lager geschoold en komend uit een minder ontwikkeld en geīntegreerd nest? JA
Is dit een excuus? NEE
Is dit een mogelijke reden voor de hogere criminaliteit? JA
quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:17 schreef ElmoOnline het volgende:
Dus het ligt niet aan de opleiding, en ook niet aan je financiële situatie. Ze zijn gewoon crimineler, het zit in hun genenquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen met dezelfde opleiding en hetzelfde geld? JA
1) Bewijs?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen met dezelfde opleiding en hetzelfde geld? JA
yeah right.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:40 schreef bolletje_16 het volgende:
[..]
Dus het ligt niet aan de opleiding, en ook niet aan je financiële situatie. Ze zijn gewoon crimineler, het zit in hun genen![]()
Dus de cultuur die botst met onze normen en waarden?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:42 schreef SlimShady het volgende:
[..]
yeah right.
ik denk meer aan de opvoeding en omgeving.
Dat zijn de biologische theorieen in de criminologie. In de jaren 70 heeft Buikhuizen hier veel over geschreven. Maar dit was een nog al gevoelig onderwerp omdat de genocide uit de tweede wereldoorlog ook is ontstaan uit de biologische theorieen omtrent criminaliteit.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:31 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Zonder in het nazīsme te vallen zijn er theorieen die zeggen dat er verschillen zijn tussen rassen. De verschillen tussen de rassen zijn bij lange na niet zo groot als de verschillen in de rassen maar er zijn theorieen die dat beweren. De meeste duidelijk (en voor de hand liggende verschillen) zijn dat het Aziatisch ras gemiddeld slimmer is, het Afrikaans ras gemiddeld lichamelijk sterker is en het blanke ras overal tussen in bungelt.
Ik heb me er verder niet in verdiept en weet dus niet de precieze stand van zaken en er zal ook wel niet ontzettend veel over geschreven zijn aangezien het een theorie is die nogal grove associaties oproept maar zulke theorieen bestaan dus degelijk zonder te vervallen in het nazīsme.
Chinezen vallen er ook onder. Of moeten we verschil maken tussen Chinezen en Turken. Waarom dan geen verschil tussen een criminele Turk en een niet-criminele Turk, een criminele Chinees en ene niet-criminele Chinees of een criminele Chinees en een niet-criminele Turk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder een 'allochtoon' verstaat.
Scherp hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:44 schreef sampoo het volgende:
[..]
Chinezen vallen er ook onder. Of moeten we verschil maken tussen Chinezen en Turken. Waarom dan geen verschil tussen een criminele Turk en een niet-criminele Turk, een criminele Chinees en ene niet-criminele Chinees of een criminele Chinees en een niet-criminele Chinees.
Omgeving corrigeert Marokkanen te weinigquote:
Leg je beklag maar bij de overheid. Je bent dus een allochtoon maar moet dat synoniem zijn aan crimineel? Je bent al een allochtoon (van de derde generatie) als één van je grootouders in België is geboren maar een geboren en getogen Amerikaan die twee in Nederland geboren ouders heeft mag zich fijn autochtoon noemen als hij hier komt wonen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:46 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Scherp hoor. ::')
Ik ben dus ook een allochtoon zegt men, terwijl ik wel in Nederland ben geboren.
Onderzoekje van het CBSquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:41 schreef sampoo het volgende:
1) Bewijs?
dat is ook wel waar denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:43 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Dat zijn de biologische theorieen in de criminologie. In de jaren 70 heeft Buikhuizen hier veel over geschreven. Maar dit was een nog al gevoelig onderwerp omdat de genocide uit de tweede wereldoorlog ook is ontstaan uit de biologische theorieen omtrent criminaliteit.
Nu sinds de laatste tijd komt dit onderwerp weer terug op de programma van criminologen zonder meteen afgewezen te worden.
Hierin wordt onderzocht of criminaliteit aangeboren of aangeleerd is.
Het verband dat wordt gelegd met buitenlanders en criminaliteit is vals. Het verband is zoals eerder is genoemd gelegen in het feit dat buitenlanders minder kansen hebben in nederland. Hierdoor komen ze vaker in achterstandsbuurten terecht. Ook zij willen maatschappelijk hoog op de ladder staan en in een mooie auto rijden. Dus plegen ze criminaliteit omdat ze niet zien dat ze andere kansen hebben.
En zeg nou zelf, buitenlanders worden zodanig gestigmatiseerd dat de kansen die zij hebben nihil zijn vergleken met de autochtoonse bevolking.
Zelfs een autochtoon dat alleen een andere huidskleur heeft, heeft al mindere kansen dan een blanke allochtoon!!
ja, dat kan. maar ook een gebrek aan opvoeding kan hiertoe leiden ('leven op straat', etc)quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:43 schreef bolletje_16 het volgende:
[..]
Dus de cultuur die botst met onze normen en waarden?
Er wordt hier toch gesteld dat een 'allochtoon' crimineler is? Nah, goed ..quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef sampoo het volgende:
[..]
Leg je beklag maar bij de overheid. Je bent dus een allochtoon maar moet dat synoniem zijn aan crimineel? Je bent al een allochtoon (van de derde generatie) als één van je grootouders in België is geboren maar een geboren en getogen Amerikaan die twee in Nederland geboren ouders heeft mag zich fijn autochtoon noemen als hij hier komt wonen.![]()
Reactie 2) blablaquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Omgeving corrigeert Marokkanen te weinig
(Van een verslaggever)
AMSTERDAM - De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeuren.
Dat blijkt uit een onderzoek van Lex Borghans en Bas ter Weel, twee economen van de Universiteit van Maastricht. Hun onderzoek verschijnt vandaag in het vakblad Economisch Statistische Berichten (ESB).
Borghans en Ter Weel onderzochten op gemeenteniveau vijftien mogelijke oorzaken en 28 vormen van criminaliteit, zoals moord, verkrachting, gewapende overval, inbraak, handel in drugs, zakkenrollerij en joyriding.
Onderzoeker Ter Weel: ''Hoe meer Marokkanen in een gemeente wonen, hoe hoger het aantal geweldsmisdrijven als moord, verkrachting en mishandeling, en misdrijven met geldelijk gewin, zoals autodiefstal, drugsdelicten, inbraken, zakkenrollen en straatroof.''
Bij Surinamers en Antillianen is die relatie volgens het onderzoek minder prominent aanwezig, bij Turken is die minimaal. Een laag inkomen speelde alleen bij woninginbraak een belangrijke rol.
''De samenhang tussen criminaliteit en gemeentekenmerken als het aantal ČČnpersoonshuishoudens, ČČnoudergezinnen, een zeer lage inkomen en het aantal mensen per vierkante meter is al vaker aangetoond. Maar zeker na de uitspraken van Rob Oudkerk over de 'kut-marokkaantjes' wilden wij onderzoeken of er een werkelijk verband bestaat tussen criminaleit en etniciteit. Al moet je daarin heel voorzichtig zijn. Allochtonen hebben niet de meest bevoorrechte positie in de samenleving.''
Maar geldnood is niet de belangrijkste drijfveer voor criminaliteit, zo bleek uit het onderzoek. Ter Weel: ''Werklozen of mensen met een laag inkomen houden zich niet mČČr dan gemiddeld bezig met criminaliteit. Wel bleek dat een ČČnpersoonshuishouden en de etniciteit een grote rol speelt.''
''In Amerika is er wel een duidelijk relatie tussen inkomen en criminaliteit, maar dankzij de sociale voorzieningen in Nederland is dat verband er hier niet. De invloed van de directe omgeving is van grotere invloed. Het lijkt erop dat de directe omgeving misdaad niet afkeurt, en dat heeft vooral ermee te maken dat Marokkanen niet goed zijn ingebed in de maatschappij.'' Daarin ligt volgens Ter Weel 'een politieke uitdaging'. ''De integratie moet worden bevorderd.''
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1068703898348.html
Geen dank.
Sociaal-economische positie en cultuur.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:22 schreef bolletje_16 het volgende:
[..]
True, ben ik met je eens
Mja, dat ze zoveel crimineleren zijn moet een oorzaak hebben. Dat ze van een ander ras zijn moet geen verschil uit kunnen maken, tenzij je in nazīsme wil vervallen.. Hoe komt het dat de criminaliteit onder allochtonen zoveel hoger ligt?
De allochtoon op macro-niveau bekeken. Het gros van de allochtonen, Marokkaan, Chinees of Belg zijn niet crimineel maar dat lijkt mij voor een ieder duidelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:53 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Er wordt hier toch gesteld dat een 'allochtoon' crimineler is? Nah, goed ..
Dat wordt niet betwist. Kijk maar naar mijn vorige reacties.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:50 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Onderzoekje van het CBS
Gemiddeld genomen zijn ze crimineler, het gaat allang om de oorzaken niet om de vraag of ze het zijn.
Hier wat statistiekjes, de zure vruchten van de multiculturele samenleving:quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:39 schreef bolletje_16 het volgende:
Ik weet het, het is een uitgekauwd onderwerp, maar toch.
Ik zou jullie mening willen weten over criminaliteit onder allochtonen (ja, ik zit ook op school). Zijn allochtonen crimineler dan autochtonen, en zo ja: Hoe komt je daar bij
Tot in zekere zin mag bashen ook, ik heb gewoon de mening nodig van de gemiddelde Nederlandse jongere (autochtoon of allochtoon). Bvd
![]()
Ik denk namelijk dat het vooral komt door hun andere cultuur, en dat 1e-graads allochtonen die een misdrijf plegen het land mogen worden uitgezet.
Of je reageert ff op het artikel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:54 schreef sampoo het volgende:
[..]
Reactie 2) blabla![]()
Als je niet gediend bent van een gewone discussie mag je het ook anders zoeken. Wat een frustraties hier.![]()
aangezien je een allochtoonse vriendin hebt, heb ik respect voor je post. Dit getuigt van eerlijkheid.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:17 schreef ElmoOnline het volgende:
Het artikel biedt geen inzichten op de allochtoon-autochtoon aspecten bij gelijk milieu en kansen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Of je reageert ff op het artikel.
Nee het probleem is dus dat het milieu deels geschapen wordt door de omgeving.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:48 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het artikel biedt geen inzichten op de allochtoon-autochtoon aspecten bij gelijk milieu en kansen.
Toch heb ik laatst een onderzoek gelezen over de aantallen werkzoekende allochtonen. Werkloze allochtonen schijnen zo'n 2x zo vaak werk te zoeken als werkloze autochtonen. Hoe het dan komt dat ze niet aan werk komen, is een makkelijk te trekken conclusie: het wordt het hun geweigerd of ze zijn niet geschikt. Bij beide oorzaken ligt de fout niet bij de werkloze allochtoon, maar bij de overheid.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hier wat statistiekjes, de zure vruchten van de multiculturele samenleving:
[afbeelding]
[afbeelding]
Misdaad statistieken heb ik zo snel niet bij de hand.
Allochtonen komen dus moeilijker aan de bak. Dat grafiekje over dat de gemiddelde Nederlander de samenleving tot zijn 25ste geld kost en daarna niet is erg misleidend. Iedere autochtoon met een inkomen van de gemiddelde allochtoon kent dezelfde "problemen". Het wekt tevens ethische kwesties aan. Een zakenvullende directeur levert de samenleving 100x zo veel op omdat hij veel belasting betaalt in vergelijking met een verpleegster omdat die een veel lagere inkomen heeft. Is een verpleegster dan 100x minder nuttig? Het feit dat 2/3 van Nederland onder het gemiddelde inkomen zit en derhalve de samenleving geld kost boeit dan ook niet. De modale autochtoon moet dus die vele rijke autochtonen dankbaar zijn dat men niet in de "verdomhoekje" terechtkomen. Ik denk dat de autochtone onderklasse best wel eens even groot kan zijn als de groep niet-westerse allochtonen. Sturen we naast de 2 miljoen niet-westerse allochtonen dan ook die groep weg. Wat wil men nu met al dat gezeik? Ali, Mohamed en Sjaakie gaan toch niet weg.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hier wat statistiekjes, de zure vruchten van de multiculturele samenleving:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar heb ik het niet over gehad. Er wordt door een aantal bijna 1-op-1 gesuggereerd dat de huidskleur of zogenaamde "ras" DIRECT invloed heeft op het al dan niet crimineel zijn. De omgeving en het milieu is verder in mijn stuk een en hetzelfde. Is Ali die boerenkool met worst te eten krijgt in een samenleving die niets tegen Ali heeft crimineler dan Joop die boerenkool met worst te eten krijgt.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee het probleem is dus dat het milieu deels geschapen wordt door de omgeving.
daar begon ie anders zelf mee als oorzaak zijndequote:Op dinsdag 22 november 2005 18:55 schreef L-IS het volgende:
Ik vind het irritant dat allochtonen zich vaak verschuilen achter het feit dat ze allochtoon zijn (van oorsprong).
k heb nooit ruzie, met niemand nietquote:Heb niet vaak ruzie, maar als ik ruzie heb tijdens uitgaan ofzo, is het (tot nog toe) altijd een allochtoon *met name marokkaan*.![]()
uiteraard is 90% in de gevangenis een allochtoon, dús zijn 90% van de allochtonen criminelen.quote:Allochtonen en criminaliteit gaat lekker samen maar statistieken heb ik niet![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:
uiteraard is 90% in de gevangenis een allochtoon, dús zijn 90% van de allochtonen criminelen.
( c ) Centraal Bureau der WIlders' Statistieken.
Mag toch hopen dat dit de laatste keer is ?quote:
Volgens mij bestaat die knuffel / voorrechtcultuur nog steeds.quote:Op woensdag 23 november 2005 00:08 schreef SlimShady het volgende:
'sampoo' en 'Yildiz' hebben allebei hartstikke gelijk.
maar wat bereiken we eigenlijk met deze discussies?
ze zullen eindeloos herhaald worden. net zoals de 'homo's zijn ook mensen' discussies.
na een paar jaar begint het gewoon slaapverwekkend worden.
Waar wijs je hem precies op aan? Hij stelt enkel dat er maar al te vaak percentages van de criminele populatie worden gezien als percentages op de hele bevolking. Dus als bijv. blijkt dat 60% tasjesdieven in de randstad van Marokkaanse jongeren dat "welwillenden" dan aannemen dat 60% van de Marokkanen tasjesdieven zijn. Dat het om een selectieve tak van de criminaliteit gaat namelijk tasjesdiefstallen en dat het een selectieve groep is namelijk verdachten van tasjesdiefstallen vergeten ze even voor het gemak..quote:Op woensdag 23 november 2005 06:54 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
[..]
Mag toch hopen dat dit de laatste keer is ?
Dat zou het geval zijn als er geen sprake was geweest van een selectie. Veel van de asielzoekers en huidige economische vluchtelingen die hier bij de deur kloppen zijn vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land door verschillende redenen. Wat betreft de gastarbeiders is het ietjes anders. Daar heeft men die grotendeels in eigen land uitgekozen uit een grote groep belangstellenden. Het nageslacht van deze gastarbeiders heeft ook te maken met het hebben van de minste kansen in eigen land alleen spreken we dan over het eigen land, Nederland.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Stel je woont in een land, en je hebt het niet rijk maar goed je kunt er leven
(Nederland ofzo)
Waarom zou je er weggaan?
Dromen, verhalen van anderen over het beloofde land waar zg alles mag..waar de wiet op straat verkocht wordt, de drank rijkelijk vloeit..als dat in je eigen land niet zo standaard normaal is, dan ga je dus weg..
Maar in principe als je het goed hebt ga je niet zo snel weg,
dus wie gaan er dan weg?
Vaak de mensen die de minste kansen hebben in eigen land..
Het had voor de helderheid duidelijk kunnen maken wat je standpunt is want een arts in Nederland of Iran kan ook denken dat hij de minster kansen heeft in resp. Nederland en Iran maar veel meer in de VS bijvoorbeeld.quote:*druk me voorzichtig uit nu*
defensief? Waar dan?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:00 schreef sampoo het volgende:
Je stelt dus dat vooral de niet zo lieverdjes het land uit zijn gegaan en dat dit de reden is waarom de allochtonen van de eerste generatie minder lief zijn en dat daarom ook de tweede generatie minder lief is?
Nee, je bent nog steeds niet duidelijk genoeg en ik snap niet waarom je op voorhand defensief moet reageren.
Het "pas op ik discrimineer niet" verhaal en het "ik druk mij voorzichtig uit (want anders krijg ik gezeik)" verhaal .quote:Op woensdag 23 november 2005 10:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
defensief? Waar dan?![]()
Het zijn vaak niet zulke lieverdjes die weggaan!
Het woord 'allochtonen' heeft een ondertoon van 'criminelen' gekregen, waardoor men in discriminatie vervalt, niet-Nederlanders zich vervolgens weer onderdrukt voelen en daardoor echt crimineel worden wat het vooroordeel weer bevestigd?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
Het woord allochtonen dat maakt het fout
ze willen bij elkaar horen . dat kan niet met woord allochtonen
dus het woord allochtonen moet verdwijnen
ja en? Dat moet je erbij zetten tegenwoordig nmlquote:Op woensdag 23 november 2005 11:14 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het "pas op ik discrimineer niet" verhaal en het "ik druk mij voorzichtig uit (want anders krijg ik gezeik)" verhaal .
Dit onderzoek gaat over verdachten. Een mens is pas schuldig als zijn/haar schuld is bewezen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Onderzoekje van het CBS
I rest my case.
Waar wordt getracht om die feiten te weerlegen?quote:Op woensdag 23 november 2005 11:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
wat een sofisme in dit topic zeg. Feit blijft dat allochtonen (met name niet-Westerse) relatief bezien vaker een misdrijf plegen dan autochtonen.
Zulke feiten hoeven niet halsstarig weergelegd worden , punt.
Zou deels kunnen kloppen maar het is duidelijk dat allochtonen door diverse sociaal-economische en demografische redenen nu eenmaal wat vaker de fout in gaan. Maar dat autochtonen meer geschikt zijn om carriere te maken in de criminaliteit is een gegeven. Als relatief veel Marokkanen en Antillianen foute dingen doen dan gaat de aandacht van de politie ook relatief vaker naar hen. Een aselecte steekproef is het nu eenmaal niet..quote:Op woensdag 23 november 2005 11:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
Altijd eengeinig onderwerp. Vooral als er statistieken worden getoond.
Ik ben zelf half indo-chinees, en de meesten van mijn vrienden zijn dus nederlands.
En geloof me nou maar als ik zeg dat die blanke nederlanders niet minder crimineel zijn dan de rest.
Van wiet plantages, wapenbezit, graffiti, fietsenstelen, met minderjarige meisjes omgaan, stelen,
weetje, ze worden alleen nooit gepakt. Maar het betekent dus niet dat ze minder crimineel zijn.
Overigens krijgt iemand met een grote bek (marrokkanen, rare demente negers enzo)
eerder te maken met politie, gewoonweg omdat ie opvalt (denk ik)
Ik bedoel je loopt typisch, ziet er typisch uit, als ie ff wordt aangehoudenom ID
flipt ie, tja, dan is het eenenkeltje naar het bureau of niet?
De meeste blanken die blijven beleefd.
Wat jullie?
Hoe zou dat dan toch komen?quote:Op woensdag 23 november 2005 13:10 schreef sampoo het volgende:
Nou het schijnt dat autochtone jongeren veel vaker in enquetes toegeven dat ze wat foute dingen hebben gedaan. Al krijg je dan het argument dat allochtonen in deze vaak anonieme enquetes geneigd zouden zijn om het te verbergen zoals vaak het geval bij allochtone verdachten. Het neemt echter niet weg dat een grote groep autochtone jongeren bekend maar dat dit niet in de officieële cijfers naar voren komt.
'Waarom?' is de vraag..quote:Op woensdag 23 november 2005 11:22 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
wat een sofisme in dit topic zeg. Feit blijft dat allochtonen (met name niet-Westerse) relatief bezien vaker een misdrijf plegen dan autochtonen.
Zulke feiten hoeven niet halsstarig weergelegd worden , punt.
Waarom.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:02 schreef retteketet het volgende:
Allochtonen zijn niet crimineler dan autochtonen.
Wat er werkelijk aan de hand is is dat ze in de criminaliteit terecht komen vanwege een gebrek aan toekomstperspectief, wat vooral komt door de discriminatie op de arbeidsmarkt...
Dit zijn maar een paar mensen, dus statistisch gezien vallen die niet zo op. (ze moeten echter wel erg streng aangepakt worden, wat te weinig gebeurd).quote:Op woensdag 23 november 2005 14:52 schreef retteketet het volgende:
Daarnaast plegen autochtonen vaak misdaden waar ze niet makkelijk voor gepakt worden, en waar je niet direct iets van merkt. Voorbeeld; miljoenenfraude door kutondernemertjes, prijsafspraken tussen bouwbedrijven, witteboordencriminaliteit dus.
Precies, mensen maken meer ophef over kleine criminaliteit... Wat op zich best debiel is, want het lijkt me duidelijk dat een gestolen tas minder erg is dan dat de overheid miljoenen aan belastinggeld misloopt door fraude van ondernemers.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dit zijn maar een paar mensen, dus statistisch gezien vallen die niet zo op. (ze moeten echter wel erg streng aangepakt worden, wat te weinig gebeurd).
En mensen vinden het 'erger' om overvallen te worden op straat, dan dat ze meer geld moeten uitgeven voor een produkt dat ze kopen (door de fraude, wordt het produkt duurder).
Ik denk dat dat heel juist is. Het is gewoon hun mentaliteit wat hun bétere criminelen maaktquote:Op woensdag 23 november 2005 14:52 schreef retteketet het volgende:
Daarnaast plegen autochtonen vaak misdaden waar ze niet makkelijk voor gepakt worden, en waar je niet direct iets van merkt. Voorbeeld; miljoenenfraude door kutondernemertjes, prijsafspraken tussen bouwbedrijven, witteboordencriminaliteit dus.
Maar dergelijke kleine criminaliteit raakt individuele burgers meer en draagt bij aan het gevoel van onveiligheid.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef retteketet het volgende:
[..]
Precies, mensen maken meer ophef over kleine criminaliteit... Wat op zich best debiel is, want het lijkt me duidelijk dat een gestolen tas minder erg is dan dat de overheid miljoenen aan belastinggeld misloopt door fraude van ondernemers.
Er is pas de laatste jaren echt sprake van 'xenofobe stemmingmakerij' in met name de politiek en in mindere mate in de media. Het probleem van de sociaal economische achterstand van allochtonen speelt al veel langer. Ik zie niet in hoe je hier een oorzaak - gevolg relatie uit destilleert.quote:Het zijn in verhouding veel meer de allochtonen dan de autochtonen die in de lagere klassen terecht komen, zoals gezegd vooral door discriminatie. Hoe die discriminatie is veroorzaakt? Door stemmingmakerij van xenofobe politici, door de media die een soort hetze tegen allochtonen voert (niet álle media, maar wel een hoop) en dat soort dingen. Kortom, de stemmingmakerij die in de maatschappij alom aanwezig is.
Procentueel gezien zijn er veel meer allochtonen in de onderste klassen van de samenleving. Daarnaast denk ik ook dat binding met de samenleving ermee te maken heeft. Discriminatie is een van de redenen waarom sommige allochtonen minder binding voelen met ons land. Maar ik denk dat allochtonen dat sowieso al minder hebben. Ik zie dit zelfs terug in mijn allochtone (niet-criminele overigens) vrienden. Die maken zich veel meer druk over hun familie en/of zichzelf, dan over dat wat er verder in ons land, of in de wereld wat dat betreft afspeelt.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:05 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom.
Er zijn nog altijd meer autochtonen met een lage sociale positie dan allochtonen. Waarom bevolken dan toch meer allochtonen onze gevangenissen?
Zoals ik hierboven las werd er in een onderzoek gezegt dat hoe meer allochtonen (vooral marokenanen) er in 1 wijk wonen hoe crimineler de marokanen worden. Dit ligt dus duidelijk aan cultuur.
En hoe komt het dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is. Komt dat doordat bedrijven slechte ervaringen met (bepaalde) allochtenen hebben, of komt dat door iets anders (media ofzo).
Er zitten meer autochtonen (aantallen) in de onderklassen, dan allochtonen. Maar er zitten meer allochtonen (aantallen) in de cel dan autochtonen. Dus alleen klasse verschil kun je ze niet aanrekenen.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Procentueel gezien zijn er veel meer allochtonen in de onderste klassen van de samenleving. Daarnaast denk ik ook dat binding met de samenleving ermee te maken heeft. Discriminatie is een van de redenen waarom sommige allochtonen minder binding voelen met ons land. Maar ik denk dat allochtonen dat sowieso al minder hebben. Ik zie dit zelfs terug in mijn allochtone (niet-criminele overigens) vrienden. Die maken zich veel meer druk over hun familie en/of zichzelf, dan over dat wat er verder in ons land, of in de wereld wat dat betreft afspeelt.
Misschien is er wel helemaal geen stemmingsmakkerij. Maar wordt er nu gewoon verteld wie de dader is. Als minimaal 50% van de criminele daden (zie gevangenis statestieken) gepleegt worden door allochtonen, dan gaat dat een keer opvallen. Is dat stemmingsmakkerij of is dat een keer 'de waarheid' vertellen.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef retteketet het volgende:
[..]
Precies, mensen maken meer ophef over kleine criminaliteit... Wat op zich best debiel is, want het lijkt me duidelijk dat een gestolen tas minder erg is dan dat de overheid miljoenen aan belastinggeld misloopt door fraude van ondernemers.
Het zijn in verhouding veel meer de allochtonen dan de autochtonen die in de lagere klassen terecht komen, zoals gezegd vooral door discriminatie. Hoe die discriminatie is veroorzaakt? Door stemmingmakerij van xenofobe politici, door de media die een soort hetze tegen allochtonen voert (niet álle media, maar wel een hoop) en dat soort dingen. Kortom, de stemmingmakerij die in de maatschappij alom aanwezig is.
Bron?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
Altijd eengeinig onderwerp. Vooral als er statistieken worden getoond.
Ik ben zelf half indo-chinees, en de meesten van mijn vrienden zijn dus nederlands.
En geloof me nou maar als ik zeg dat die blanke nederlanders niet minder crimineel zijn dan de rest.
Van wiet plantages, wapenbezit, graffiti, fietsenstelen, met minderjarige meisjes omgaan, stelen,
weetje, ze worden alleen nooit gepakt. Maar het betekent dus niet dat ze minder crimineel zijn.
Overigens krijgt iemand met een grote bek (marrokkanen, rare demente negers enzo)
eerder te maken met politie, gewoonweg omdat ie opvalt (denk ik)
Ik bedoel je loopt typisch, ziet er typisch uit, als ie ff wordt aangehoudenom ID
flipt ie, tja, dan is het eenenkeltje naar het bureau of niet?
De meeste blanken die blijven beleefd.
Wat jullie?
En dan vraag je je nog af waarom een grote groep allochtonen een uitkering hebben? Dit land is erg dom bezig.... Werkgevers geven allochtonen weinig banen vanwege vooroordelen. Het grappige is dat zij en dit maatschappij nog staan te kijken dat allochtonen op uitkeringen zitten en anderen strafbare feiten plegen.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:37 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er zitten meer autochtonen (aantallen) in de onderklassen, dan allochtonen. Maar er zitten meer allochtonen (aantallen) in de cel dan autochtonen. Dus alleen klasse verschil kun je ze niet aanrekenen.
En disciminatie zal wel kloppen. Maar ik moet de eerste chinees die discriminatie roept als hij afgewezen wordt voor een solicitatie nog horen (of lezen).
Bedrijven hebben een reden om mensen aftewijzen. Iedereen wil de beste man/vrouw hebben voor een vakature. Als een bepaald soort groep constant afgewezen wordt, dan heeft die groep dat op de 1 of andere manier aan zichzelf te danken. (Een individu wordt dus afgewezen doordat de groep afgewezen wordt.)
Het interesseerd bedrijven ook niet of binding met het land hebben, als ze maar een binding met het bedrijf krijgen.
Ach, ik ken blanke wijken waar bijna iedereen crimineel is. Maar zelden wordt er iemand opgepakt, de politie durft er amper te komen...quote:Op woensdag 23 november 2005 17:37 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er zitten meer autochtonen (aantallen) in de onderklassen, dan allochtonen. Maar er zitten meer allochtonen (aantallen) in de cel dan autochtonen. Dus alleen klasse verschil kun je ze niet aanrekenen.
En disciminatie zal wel kloppen. Maar ik moet de eerste chinees die discriminatie roept als hij afgewezen wordt voor een solicitatie nog horen (of lezen).
Bedrijven hebben een reden om mensen aftewijzen. Iedereen wil de beste man/vrouw hebben voor een vakature. Als een bepaald soort groep constant afgewezen wordt, dan heeft die groep dat op de 1 of andere manier aan zichzelf te danken. (Een individu wordt dus afgewezen doordat de groep afgewezen wordt.)
Het interesseerd bedrijven ook niet of binding met het land hebben, als ze maar een binding met het bedrijf krijgen.
Onderzoekje van het CBSquote:Op woensdag 23 november 2005 14:02 schreef retteketet het volgende:
Allochtonen zijn niet crimineler dan autochtonen.
Krijg je van mij een nieuwequote:Op woensdag 23 november 2005 11:27 schreef djenneke het volgende:
Dit onderzoek gaat over verdachten. Een mens is pas schuldig als zijn/haar schuld is bewezen.
Ten eerste bestaat er iets als een uitkering en ten tweede staat men in de kassen te springen om werknemers. Nee dat is geen geweldig werk maar als je echt een goed persoon bent dan neem je zo'n baantje aan voordat je de criminaliteit induikt. Altijd maar weer die slachtofferrol terwijl er wel werk is maar dan helaas ander werk dan wat je voorkeur geniet.quote:Wat er werkelijk aan de hand is is dat ze in de criminaliteit terecht komen vanwege een gebrek aan toekomstperspectief, wat vooral komt door de discriminatie op de arbeidsmarkt...
Daar tegenover staat dat het criminaliteitscijfer van bv Marokanen & Turken weer gedrukt wordt door het feit dat tweede generatie meegeteld wordt als autochtoon. Iets wat ook duidelijk wordt genoemd in rapporten als een oorzaak waarom het niet nog erger is.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:37 schreef -beyond- het volgende:
-verhaal over cijfers-
Alleen als je met bronnen komtquote:Op woensdag 23 november 2005 11:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
Zoals al gezegd, het gaat niet om het geldelijk verlies maar om het 'verlies' aan het gevoel van veiligheid. Een gewapende beroving waarbij 100,- wordt buitgemaakt heeft meer impact op een mens dan een bouwfraude van vele miljoenen. Niet geldelijk maar vanwege het verminderde gevoel van veiligheid.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:09 schreef retteketet het volgende:
Een gemiddeld lagere opleiding is geen oorzaak ? Het ene moment gebruikt men het argument dat we hier veel allochtonen naar toe hebben gehaald om werk te doen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen (lees: productiewerk en werk op dat niveau) en het volgende moment ligt het aanwezig zijn in de lagere klasse niet aan het lagere niveau maar aan discriminatie. Bron voor de gemiddeld lagere opleidingquote:Het zijn in verhouding veel meer de allochtonen dan de autochtonen die in de lagere klassen terecht komen, zoals gezegd vooral door discriminatie.
Tuurlijk, de maatschappij doet dit, de maatschappij doet dat en dat is voor een allochtoon reden om crimineel te worden ? Zoals ik al zei, begin gewoon lager en ga de kassen in, laat zien dat je betrouwbaar bent en klim dan met verschillende baantjes steeds verder op. Zelfs als dat niet lukt is er nog steeds een uitkering, met zoveel afwijzingen van werkgevers moet het niet zo'n probleem zijn om die te behouden ondanks de sollicitatieplichtquote:Hoe die discriminatie is veroorzaakt? Door stemmingmakerij van xenofobe politici, door de media die een soort hetze tegen allochtonen voert (niet álle media, maar wel een hoop) en dat soort dingen. Kortom, de stemmingmakerij die in de maatschappij alom aanwezig is.
Een erg slecht onderzoek, waarin bijzonder verkeerde conclusies worden getrokken. Als er meer Marokkanen wonen wordt er meer criminaliteit gepleegd. Alleen gaat het hier in dit onderzoek helemaal niet over WIE die criminaliteit pleegt. Het is dus nogal nietszeggend. Hetzelfde geldt voor sociaal economische omstandigheden. De grootte van de stad lijkt me dan belangrijker als determinant. Hoe groter de stad, hoe meer marokkanen, deste meer winkelenden, meer werklozen etc. Die aanwezigheid zegt verder helemaal niets.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Krijg je van mij een nieuwe![]()
Met de veelzeggende eerste zin:
Ook als gecontroleerd wordt voor sociaal-economische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen - met name Marokkanen - per gemeente en criminaliteit.
Je moet je beter laten informeren. CBS rekent iedereen waarvan minimaal een van de ouders niet geboren is in Nederland, of wanneer men zelf niet geboren is in Nederland tot allochtoon. Zoek het zelf maar op op CBS.quote:Daar tegenover staat dat het criminaliteitscijfer van bv Marokanen & Turken weer gedrukt wordt door het feit dat tweede generatie meegeteld wordt als autochtoon. Iets wat ook duidelijk wordt genoemd in rapporten als een oorzaak waarom het niet nog erger is.
Wat niet weglaat dat er nog altijd veel verborgen criminaliteit is onder autochtonen.quote:Zoals al gezegd, het gaat niet om het geldelijk verlies maar om het 'verlies' aan het gevoel van veiligheid. Een gewapende beroving waarbij 100,- wordt buitgemaakt heeft meer impact op een mens dan een bouwfraude van vele miljoenen. Niet geldelijk maar vanwege het verminderde gevoel van veiligheid.
Er is werk voor alle soorten opleidingen. Er is zelfs werk voor niet opgeleiden. Allochtonen zijn daar volgens mij (maar toegegeven, dit is giswerk mijnerzijds) in prodictiewerk en schoonmaakwerk ook oververtegenwoordigd.quote:Een gemiddeld lagere opleiding is geen oorzaak ? Het ene moment gebruikt men het argument dat we hier veel allochtonen naar toe hebben gehaald om werk te doen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen (lees: productiewerk en werk op dat niveau) en het volgende moment ligt het aanwezig zijn in de lagere klasse niet aan het lagere niveau maar aan discriminatie. Bron voor de gemiddeld lagere opleiding
Je hebt vanaf de zijlijn natuurlijk wel makkelijk praten. En er is altijd een uitkering is wel de slechtste reden die ik ooit gehoord heb.quote:Tuurlijk, de maatschappij doet dit, de maatschappij doet dat en dat is voor een allochtoon reden om crimineel te worden ? Zoals ik al zei, begin gewoon lager en ga de kassen in, laat zien dat je betrouwbaar bent en klim dan met verschillende baantjes steeds verder op. Zelfs als dat niet lukt is er nog steeds een uitkering, met zoveel afwijzingen van werkgevers moet het niet zo'n probleem zijn om die te behouden ondanks de sollicitatieplichtWaar is dan nog de reden om crimineel te worden ?
Dat met die gastarbeiders enzo is iets dat al veel langer speelt en dus al spantquote:Op donderdag 24 november 2005 10:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Het ene moment gebruikt men het argument dat we hier veel allochtonen naar toe hebben gehaald om werk te doen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen (lees: productiewerk en werk op dat niveau) en het volgende moment ligt het aanwezig zijn in de lagere klasse niet aan het lagere niveau maar aan discriminatie. Bron voor de gemiddeld lagere opleiding
En maar hey, is het ook niet zo dat ze als gastarbeiders werden aangenomen om als werkvarkens te worden gebruikt. En kun jeje nietquote:Tuurlijk, de maatschappij doet dit, de maatschappij doet dat en dat is voor een allochtoon reden om crimineel te worden ? Zoals ik al zei, begin gewoon lager en ga de kassen in, laat zien dat je betrouwbaar bent en klim dan met verschillende baantjes steeds verder op. Zelfs als dat niet lukt is er nog steeds een uitkering, met zoveel afwijzingen van werkgevers moet het niet zo'n probleem zijn om die te behouden ondanks de sollicitatieplichtWaar is dan nog de reden om crimineel te worden ?
Je zegt nu dus feitelijk, dat wij Nederlandse mensen het minst criminele volk zijn op deze aarde?quote:Op donderdag 24 november 2005 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
In de gevangenis is het allochtone deel anders aardig vertegenwoordigd.
Hoe zou dit dan toch komen?
Ja, mijn inziens hebben allochtonen in Nederland een grotere neiging tot het plegen van criminaliteit.
dat beweert hij niet. Dat maak jij namelijk ervanquote:Op donderdag 24 november 2005 18:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je zegt nu dus feitelijk, dat wij Nederlandse mensen het minst criminele volk zijn op deze aarde?
Okee, formuleer ik het anders. Je beweert dus eigenlijk dat zodra mensen uit een ander land naar Nederland komen (of er geboren zijn, maar minimaal 1 ouder hebben afkomstig uit een ander land) automatisch crimineler zijn?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:56 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
dat beweert hij niet. Dat maak jij namelijk ervan
automatisch, nee.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Okee, formuleer ik het anders. Je beweert dus eigenlijk dat zodra mensen uit een ander land naar Nederland komen (of er geboren zijn, maar minimaal 1 ouder hebben afkomstig uit een ander land) automatisch crimineler zijn?
Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is. Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:34 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
automatisch, nee.
De statitieken leggen het helaas anders uit, met name de niet-westerse allochtonen.
Is er ookquote:Op donderdag 24 november 2005 19:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is.
Beweer ik dat?quote:Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
Nee,quote:Op donderdag 24 november 2005 19:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat daar een verklaring voor is. Of wij Nederlanders zijn het minst criminele volk van de wereld.
Ze loopt weer onzin uit te kramen, negeer haar maar gewoonquote:Op donderdag 24 november 2005 19:59 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nee,
Japanners, Denen en Hongkong Chinezen vallen ruim onder het gemiddelde. Dus deze groepen zijn (in Nederland!) minder crimineel dan autochtonen.
En waarom heb je het over "het minst criminele volk ter wereld"?
Idd, daarom neemt CBS daarvan de gemiddelden. Vooral de marokkanen stuwen de cijfers tot ongekende hoogten.quote:Het gaat alleen over Nederland, dus hoor je te zeggen: "minst criminele volk in Nederland". Maar dat klopt ook niet.
Ehh nee, Dominicanen en Antilianen, stuwen het naar 'ongekende' hoogte. Alhoewel daar het percentage 'bolletje slikkers' wel erg hoog zal zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ze loopt weer onzin uit te kramen, negeer haar maar gewoon
[..]
Idd, daarom neemt CBS daarvan de gemiddelden. Vooral de marokkanen stuwen de cijfers tot ongekende hoogten.
quote:Uitsplitsing naar de verschillende herkomstgroepen geeft een heel divers
beeld. In Nederland waren er in 2002 in totaal 56 allochtone bevolkingsgroepen
met een bevolkingsomvang van minimaal 4.000 personen. Daarvan
tellen de Dominicaanse (5,9%) en Antilliaanse (5,6%) bevolkingsgroepen het
hoogste percentage geregistreerde verdachten. Onder de bovenste vijftien
bevolkingsgroepen met hoge verdachtenpercentages bevinden zich veel
groepen van Afrikaanse herkomst. Angola (4,9%), (4,5%), Sierra Leone (3,9%),
Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria
(3,2%), Somalië (3,1%) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages.
Suriname (3,6%), de voormalige Sovjet-Unie (3,1%) en Iran (2,8% ) maken
deel uit van de vijftien herkomstgroeperingen met de hoogste percentages.
hoe is de verhouding (aantal mensen) ALLE blanke (dus echt) nederlandse mensen (blank + bruine haarkleur metquote:Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Is er ook
[..]
Beweer ik dat?
doe niet zo moeilijk, je weet dondersgoed waarover ik heb.
allochtonen en autochtonen, vaak zijn autochtonen minder crimineel dan allochtonen volgens CBS, en niet zo beetje ook. Autochtonen = in ons geval de van orgine Nederlanders dus.
jij chargeert dat tot mondiale situaties, alsof een duitser die ook gewoon in Duitsland woont ook een allochtoon is volgens jouw redenering![]()
dodo, hou je smoel gewoon even dicht. Dank u
Tja "neiging" ja ik zie daar wel wat in. Maar ik zie ook veel om mij heen dat nederlanders net zoquote:Op donderdag 24 november 2005 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
In de gevangenis is het allochtone deel anders aardig vertegenwoordigd.
Hoe zou dit dan toch komen?
Ja, mijn inziens hebben allochtonen in Nederland een grotere neiging tot het plegen van criminaliteit.
Je begrijpt mijn punt gewoon niet. Er werd (niet door jou, maar jij was diegene die reageerde) gesteld dat het een kwestie van neiging was. Dat impliceert bijna iets genetisch ofzo. Vandaar die vragen. Ik stel helemaal niets. Ik stelde een vraag, om eigenlijk uit te vinden of dat inderdaad was wat hij bedoelde.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Is er ook
[..]
Beweer ik dat?
doe niet zo moeilijk, je weet dondersgoed waarover ik heb.
allochtonen en autochtonen, vaak zijn autochtonen minder crimineel dan allochtonen volgens CBS, en niet zo beetje ook. Autochtonen = in ons geval de van orgine Nederlanders dus.
jij chargeert dat tot mondiale situaties, alsof een duitser die ook gewoon in Duitsland woont ook een allochtoon is volgens jouw redenering![]()
dodo, hou je smoel gewoon even dicht. Dank u
Ik heb wel een lijstje gedetineerden in Nederland naar herkomst per werelddeel voor je (al zijn die natuurlijk ook niet alleszeggend)quote:Op donderdag 24 november 2005 22:53 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
hoe is de verhouding (aantal mensen) ALLE blanke (dus echt) nederlandse mensen (blank + bruine haarkleur met
blauwe ogen of bruine is niet zo erg), Vs. Alle allochtonen in Nederlnd?
Wat zijn de cijfers (ongeveer bekend) ?
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:02 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Tja "neiging" ja ik zie daar wel wat in. Maar ik zie ook veel om mij heen dat nederlanders net zo
crimineel van aard zijn hoor. Ze verbergen het alleen beter. Ze zijn dus gewoon schijnheilig.
En dat het aantal criminelen in de gevangenissen meerendeels allochtoon is, betekent niet
dat blanke echte nederlanders minder crimineel zijn.
En ik denk dat het aard van de gepleegde delicten ook verschillen per etnische groepering enzo.
verkijk je niet op "braaf" rasecht nederlands.
Overigens, ik vroeg me af, wat is de definitie van "allochtoon "precies in dit gesprek?
Alle mensen in nederland van ándere afkomst (dus ander cultuur) dan het blanke nederlandse?
Of alle mensen uit 1e en 2e generatie immigranten wonend alhier?
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:07 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik heb wel een lijstje gedetineerden in Nederland naar herkomst per werelddeel voor je (al zijn die natuurlijk ook niet alleszeggend)
Europa 57,5 % (in procent van de Europese bevolking van Nederland 0,07%)
Afrika 14,2% (in procent van de Afrikaanse bevolking van Nederland 0,46%)
Azië 6,0% (in procent van de Aziatische bevolking van Nederland 0,14%)
N/M-Amerika 1,3% (in procent van de N/M-Amerikaanse van Nederland 0,41%)
Z-Amerika 19,0% (in procent van de Zuide-Amerikaanse bevolking van Nederland 0,61%)
Oceanie/onbekend 2,1% (in procent van de Ocenaische/onbekende afkomst bevolking van Nederland 1,76%)
Totaal 100,0% (in procent van de totale bevolking 0,10%)
Scherp.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.
Klopt ja.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in die 57,5 % zit ook een grote groep Nederlandse Marokkanen. Zij worden namelijk, omdat ze in Nederland zijn geboren, tot de Nederlanders gerekend en niet tot de Afrikanen.
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.
Dan is er toch echt iets mis.
En onder allochtonen versta ik mensen die idd afkomstig zijn uit het buitenland, en wel tot 3 genaraties terug.
Disrespect voor normen en waarden in hun gastland, economische positie, inherent aan eigen cultuur, etc.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?
Het eerste kan ik nog in meegaan (alleen benoem ik dat wat liever dan jijquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Disrespect voor normen en waarden in hun gastland, economische positie, en inherent aan eigen cultuur.
sorry, ik was ff afwezig daardoor een edit.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:16 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het eerste kan ik nog in meegaan (alleen benoem ik dat wat liever dan jij"geen binding hebben met"), het tweede ook. Het laatste vind ik nogal een uitspraak. Ik vraag me af waarop je die baseert, en ik neem aan dat je het over een bepaalde specifieke groep hebt?
Toch dacht ik dat straffen in een land als Marokko ook harder waren. En er sowieso ook minder 'mag'. Dus in hoeverre is dat dan cultuur? Zijn wij in Nederland ook niet soepel? (Waarop bijna iedereen 'ja' zegt natuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:21 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
sorry, ik was ff afwezig daardoor een edit.
met hun eigen cultuur bedoel ik dat sommige dingen die in onze ogen onaardvaardbaar zijn, normaal zijn in andere culturen, zoals de marokkaanse cultuur etc. Zelf heb ik 11 jaar gewoond in Elektrostal in Rusland (tot m,n 16e), en ik kan je vertellen dat ik met sommige gebruiken daar in zachte NL al een gevangenisstraf krijg.
het is dan ook een kwestie van perceptie.
De oorzaak lijkt me te liggen in het feit dat allochtonen vaker in aanraking komen met justitie van autochtonen in oa. gebrekkige kennis (wat weer kan leiden tot werkeloosheid), het niet willen aanpassen etc etc. Teveel om op te noemen dat ik het even niet weet te vertellen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Blijft de vraag nog steeds staan: wat dan? oorzaken?
En dan zijn er nog heel wat verschillen in verschillende herkomstgroeperingen.
Drie generaties terug gaan vind ik trouwens wel een beetje veel. Ik voel mij echt geen Poolse, al is mijn opa dat dan wel. Mij Pools noemen (ik spreek de taal niet, ben er slechts 2 keer geweest) zou echt slaan als een tang op een varken.
Je geeft nog geen reactie op mijn laatste stukjequote:Op vrijdag 25 november 2005 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De oorzaak lijkt me te liggen in het feit dat allochtonen vaker in aanraking komen met justitie van autochtonen in oa. gebrekkige kennis (wat weer kan leiden tot werkeloosheid), het niet willen aanpassen etc etc. Teveel om op te noemen dat ik het even niet weet te vertellen.
De gevangenis populatie van de gevangenissen is overwegend van allochtone afkomst, oftewel niet Nederlands dmv import uit andere landen in het verleden.
(ik zeg niet dat nederlanders lieverdjes zijn, ook zij kunnen er wat van).
Dat een allochtoon vaker in aanraking komt met justitie is een onweerlegbaar feit. En ik ben van mening dat de allochtoon daar debet aan is. Zij zijn gekomen, en gaan dan de fout in. Klaar, gevangenis. Nederland moet niet haar beleid gaan aanpassen aan allochtonen. Inschikkelijk mag wmb weer wel.
Zou toch gek zijn, ook ik ben een allochtoon. En de gevangenissen hier zijn overwegend bevolkt door autochtonen.
Goh wat maakt een Afrikaan en wat maakt een Europeaan. Dus kennelijk niet het geboorteland.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel, heel veel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:26 schreef sampoo het volgende:
[..]
Goh wat maakt een Afrikaan en wat maakt een Europeaan. Dus kennelijk niet het geboorteland.![]()
Dacht het niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:41 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Veel, heel veel.
Hou je mond over dit alsjeblieft even dicht. Dank u
Je komt dan bij iets meer dan 1 miljoen mensen terecht. 2 miljoen niet-westerse allochtonen en 4 miljoen allochtonen in totaal. Oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen blijft verder relatief als je bekijkt dat we het hebben over een populatie van zo'n 15.000. Een populatie die echter makkelijk 4x zo groot hoort te zijn maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Lijkt me duidelijk dat een groep van 1 miljoen mensen oververtegenwoordigd is in de gevangenissen in NL.
Dan is er toch echt iets mis.
En onder allochtonen versta ik mensen die idd afkomstig zijn uit het buitenland, en wel tot 3 genaraties terug.
Er zijn vele factoren hierbij van belang maar ook de mentaliteit is zeer relevant. Vele laagopgeleide uit de bergen afkomstige jochies hebben helemaal geen zin om dat tracject wat je noemde te doorlopen: gewoon snel veel bling-bling vangen en in de bak gaan verbetert je imago! Bovendien is er binnen de 'allochtone kringen' in Nederlands nauwelijks sociale controle op criminele actviteiten of baldadigheden terwijl die er wel is op t gebied van kuisheid en de o zo hoog geprezen (familie-) eer.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:16 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Tuurlijk, de maatschappij doet dit, de maatschappij doet dat en dat is voor een allochtoon reden om crimineel te worden ? Zoals ik al zei, begin gewoon lager en ga de kassen in, laat zien dat je betrouwbaar bent en klim dan met verschillende baantjes steeds verder op. Zelfs als dat niet lukt is er nog steeds een uitkering, met zoveel afwijzingen van werkgevers moet het niet zo'n probleem zijn om die te behouden ondanks de sollicitatieplichtWaar is dan nog de reden om crimineel te worden ?
De ouders komen veelal uit de bergen, niet de jochies. De jochies komen uit de lage landen. De ouders zijn doorgaans godvrezend en "braaf" maar veel jochies hebben het bling-bling op het oog. Te groot verschil tussen de generaties.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:09 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Er zijn vele factoren hierbij van belang maar ook de mentaliteit is zeer relevant. Vele laagopgeleide uit de bergen afkomstige jochies hebben helemaal geen zin om dat tracject wat je noemde te doorlopen: gewoon snel veel bling-bling vangen en in de bak gaan verbetert je imago!
De controle is er op elk aspect maar als er een ding voortkomt uit sociale controle dan is het wel geheimzinnigheid. Hoofddoek uit op school en op straat en weer aan voor je het ouderlijk huis binnenwandelt. Buiten "baldadigheden" en binnenshuis braaf zijn "uit respect voor de ouders". Veel ouders kennen hun kinderen totaal niet ook omdat in hun dorp iedereen de kleine corrigeert zonder gęne. Maar hier lopen lieden zelf voor een kleuter met een kleurtje en krullen naar de overkant van e straat. Maar goed het gaat nog steeds grotendeels goed bij de meeste gezinnen ondanks dat het relatief toch onacceptabel vaak fout gaat.quote:Bovendien is er binnen de 'allochtone kringen' in Nederlands nauwelijks sociale controle op criminele actviteiten of baldadigheden terwijl die er wel is op t gebied van kuisheid en de o zo hoog geprezen (familie-) eer.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |