Eruit ziet als de hulk? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me werkelijk af of dit nou beter is dan een jochie van 9 dat er nu al uitziet als de hulk...
Wat is er zo paranormaal aan dan? Hooguit 'vreemd' voor Westerse begrippen.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:15 schreef mike_another het volgende:
Het probleem bij paranormale beweringen is dat er altijd 1000en redenen worden gegeven waarom het wel waar kan zijn, maar dat het onmogelijk is om het te weerleggen.
Eindelijk iemand die de woorden uit mijn mond haalt!quote:Op maandag 19 december 2005 20:01 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Wat is er zo paranormaal aan dan? Hooguit 'vreemd' voor Westerse begrippen.
Die Tibetanen, boedha's, etc mediteren al eeuwen, het is misschien niet paranormaal, maar een (voor hun en voor de meeste Westerse mensen dus niet) levensstijl. Dat maakt het wrs in de Westerse ogen 'paranormaal', voor hun, vermoed ik, zoals ik al zei, niet.
Puntje van verschil even
eindelijk iemand....quote:Op maandag 19 december 2005 21:17 schreef JohnDDD het volgende:
Het lijkt me in elk geval vrij bovennatuurlijk 6 maanden te kunnen doorleven zonder water en voedsel.
Als iemand kan aantonen dat het kan is het ook helemaal niet paranormaal meer. Het probleem is alleen dat het nooit aangetoond is dat iemand 6 maanden zonder voedsel kan, OOK niet door monikken in een klooster. Je haalt nu een mythe aan die half waar is. Veel mensen hebben in de loop der eeuwen gemediteerd en lang zonder eten kunnen leven, maar er is nog NOOIT bewezen dat iemand langer dan 4+ maanden zonder eten kan (record is 50 dagen geloof ik). Ik zie graag bewezen van je van het tegendeel, moet makkelijk zijn als het al eeuwen gebeurd.quote:Op maandag 19 december 2005 20:01 schreef sweetgirly het volgende:
Wat is er zo paranormaal aan dan? Hooguit 'vreemd' voor Westerse begrippen.
Die Tibetanen, boedha's, etc mediteren al eeuwen, het is misschien niet paranormaal, maar een (voor hun en voor de meeste Westerse mensen dus niet) levensstijl. Dat maakt het wrs in de Westerse ogen 'paranormaal', voor hun, vermoed ik, zoals ik al zei, niet.
Puntje van verschil even
die dronk stiekem vruchtensapquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:03 schreef JohnDDD het volgende:
ik denk dat het record wel meer is dan 50 dagen
tenzij je volkert van der g. niet meetelt
Dat wil ik ook wel eens weten.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:11 schreef soulsurvivor het volgende:
Al nieuws van de wetenschappers die het gingen onderzoeken?
Bron (Fok!)quote:Een 76-jarige man uit India beweert dat hij de laatste 68 jaar van zijn leven heeft overleefd zonder te eten, te drinken en zich te ontlasten. De doktoren, die niet in staat zijn om de man als bedrieger te ontmaskeren, zijn verbijsterd.
Prahlad Jani, een religieuze hindoe, heeft de medische uitdaging aanvaard en liet zich 24 uur per dag onder cameratoezicht plaatsen in het Sterling ziekenhuis van Ahmedabad, de hoofdstad van Gujarat. Het onderzoek dat 10 dagen duurde werd gevolgd door 40 doktoren.
Tegenover deze medische test staat dat op geen enkele manier kan onderzocht worden wat Jani de laatste 68 jaar heeft gedaan. "Hij toonde tekenen van urinevorming die terug werd geabsorbeerd door de wand van zijn blaas. De medische raad had geen enkele wetenschappelijke verklaring voor dat feit", verklaarde neuroloog Sudhir Shah.
Jani verklaarde dat hij is gezegend door de goden en dat hij naar hun oproep had geluisterd toen hij acht jaar was. Hij kreeg het levenselixir door een gat in zijn gehemelte, wat hem toeliet te leven zonder voeding of water. Jani heeft zaterdag het ziekenhuis verlaten en heeft zich teruggetrokken in een grot in de woestijn van de naburige staat Rajasthan.
Het ziekenhuis hoopt Jani te kunnen testen op het gat dat hij heeft tussen zijn mond en zijn neus. Dokter Shah zei dat het hospitaal meer dan een jaar heeft nodig gehad om Jani te overtuigen zich onder toezicht te plaatsen. De dokter wou dat Jani zich onderwierp aan tests van de NASA omdat zijn gave praktisch zou zijn voor astronauten.
Ik denk dat het mogelijk is dat het echt is, het menselijke lichaam is tot veel meer in staat dan de meesten denken. Maar toch, dit moet eerst aardig goed worden onderzocht iddquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:14 schreef STEREOTYPE het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel eens weten.![]()
Ik snap niet dat mensen hier nog in kunnen geloven, zonder enig bewijs of onderzoek.![]()
10 dagen? Is dat een medische uitdaging? De bewering is 68 jaar. De diskjockey's van 3fm hebben de helft van 10 dagen al gehaald, er zijn op dit moment asielzoekers al langer in hongerstaking. Hoe zat het met drinken? Er is nergens uit op te maken dat hij dat ook niet mocht?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:34 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Een 76-jarige man uit India beweert dat hij de laatste 68 jaar van zijn leven heeft overleefd zonder te eten, te drinken en zich te ontlasten. De doktoren, die niet in staat zijn om de man als bedrieger te ontmaskeren, zijn verbijsterd.
Prahlad Jani, een religieuze hindoe, heeft de medische uitdaging aanvaard en liet zich 24 uur per dag onder cameratoezicht plaatsen in het Sterling ziekenhuis van Ahmedabad, de hoofdstad van Gujarat. Het onderzoek dat 10 dagen duurde werd gevolgd door 40 doktoren.
Tien dagen zonder water is op zich al een prestatie. Een normaal mens zou dat niet overleven.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:41 schreef mike_another het volgende:
[..]
10 dagen? Is dat een medische uitdaging? De bewering is 68 jaar. De diskjockey's van 3fm hebben de helft van 10 dagen al gehaald, er zijn op dit moment asielzoekers al langer in hongerstaking. Hoe zat het met drinken? Er is nergens uit op te maken dat hij dat ook niet mocht?
quote:Hij kreeg het levenselixir door een gat in zijn gehemelte, wat hem toeliet te leven zonder voeding of water.
psst dat bleek een grote cactus te zijnquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:47 schreef Vassili_Z het volgende:
De NASA ging ooit eens een hindoestaan onderzoeken die al jarenlang op alleen water en zonlicht leefde. Noooit meer wat van gehoord.
Omdat dat nooit is gebeurd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:47 schreef Vassili_Z het volgende:
De NASA ging ooit eens een hindoestaan onderzoeken die al jarenlang op alleen water en zonlicht leefde. Noooit meer wat van gehoord.
quote:...NASA has no record of him being involved with them, in any way whatsoever...
Uiteraard, maar zoals ik al zei, en waar je niet op ingaat: nergens uit dat bericht blijkt dat hij ook geen water kreeg of dat hij ook echt niet een paar prive momenten had per dag. Zeg zeggen "24 uur per dag" observatie, maar was dat echt elke seconde van de dag? Mocht hij af en toe even op de wc zitten? Niet om zich van natuurlijke behoeftes te voldoen, dat ging in zijn organen allemaal anders zo werd "gemeten". Maar nergens blijkt uit dat hij niet soms een paar minuten mocht "mediteren" en bv de wc pot leeg dronk of zo?quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:39 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Tien dagen zonder water is op zich al een prestatie. Een normaal mens zou dat niet overleven.
Zoals anderen al opmerken, en zoals ik al eerder opmerkte in deze thread (als je alles gelezen had...) is er geen ENKELE officiele bevestiging daarvan. Enkel beweringen van onbekenden dat de NASA dat wilde meten, die beweringen zijn evenveel waard als de bewering dat iemand dat kan in the first place.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:47 schreef Vassili_Z het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |