abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 09:21:57 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32719311
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:56 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Ja, onderzoek zou zeer wenselijk zijn.
Je kunt inderdaad niets uitsluiten voordat er gecheckt is.
Niemand kan zeggen, dit is waar, en niemand kan zeggen dit is niet waar.
en het resultaat is zoals hier in dit topic al staat dat meneer de lichteter af en toe wat eet of drinkt, "omdat ie dat gezellig vindt"...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 1 december 2005 @ 09:31:13 #202
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32719462
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en het resultaat is zoals hier in dit topic al staat dat meneer de lichteter af en toe wat eet of drinkt, "omdat ie dat gezellig vindt"...
Ik had nog wat toegevoegt aan mijn post:
quote:
Aan de andere kant wordt er natuurlijk wel onderzoek naar gedaan!
Maar als er dan onderzoek is gedaan wordt het vaak in discrediet gebracht.
Pas als het gehele wetenschappelijke establishment er aan wil, wordt het vaak pas als waar aangenomen. Maar met nieuw onderzoek duurt dat vaak vele en vele jaren. Vooral als het om zaken gaan die ingaan tegen aangenomen wetmatigheden.
Wetenschappers zijn vaak niet zo openminded als zou moeten voor een wetenschapper. Integendeel, Ze hebben een strak eigen kader in hun specifieke vakgebied van waaruit beredeneerd wordt dat vaak maar moeilijk te doorbreken valt.

Er wordt dus onderzoek gedaan.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  donderdag 1 december 2005 @ 09:32:09 #203
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32719478
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat ging niet over deze jongen, maar over een Nederlandse man die beweert dat hij op lichtvoeding leeft, nav een interview in een tijdschrift.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32744326
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:56 schreef soulsurvivor het volgende:
Ja, onderzoek zou zeer wenselijk zijn.
Je kunt inderdaad niets uitsluiten voordat er gecheckt is.
Niemand kan zeggen, dit is waar, en niemand kan zeggen dit is niet waar.
100% mee eens.
quote:
Aan de andere kant wordt er natuurlijk wel onderzoek naar gedaan!
Maar als er dan onderzoek is gedaan wordt het vaak in discrediet gebracht.
Pas als het gehele wetenschappelijke establishment er aan wil, wordt het vaak pas als waar aangenomen. Maar met nieuw onderzoek duurt dat vaak vele en vele jaren. Vooral als het om zaken gaan die ingaan tegen aangenomen wetmatigheden.
Wetenschappers zijn vaak niet zo openminded als zou moeten voor een wetenschapper. Integendeel, Ze hebben een strak eigen kader in hun specifieke vakgebied van waaruit beredeneerd wordt dat vaak maar moeilijk te doorbreken valt.
90% mee eens. Natuurlijk maken ook veel wetenschappers zich schuldig aan tunnelvisie, en zijn ze niet gretig iets aan te hangen dat hun eigen onderzoeken dat hun levenswerk is, allemaal weerlegt. Echter, ditzelfde effect is naar mijn mening veel sterker aanwezig bij paranormale onderzoekers. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van paranormale onderzoekers die na onderzoek hun mening bijstellen. Ik ken geen voorbeelden van paranormale onderzoekers als groep waarbij een visie compleet is bijgesteld. Terwijl er talloze voorbeelden zijn waarbij de wetenschap dat wel gedaan heeft, simpelweg omdat bewijzen hen daartoe dwongen. Wederom is de quantum mechanica het mooiste voorbeeld: zelfs het ultieme wetenschap icoon Einstein geloofde daar niet in en wordt door 99% van de wetenschappers op dit moment op dat punt tegengesproken. Dat getuigt ervan dat de wetenschap een methode is en geen vaststaand geloof.

Het is een veelgehoord argument dat wetenschap niet van hun vaste waarden wil afwijken om allerlei persoonlijke redenenen, terwijl dan nooit gesproken wordt over dat een dergelijk effect op z'n minst ook moet bestaan voor paranormale onderzoekers.
quote:
Er wordt dus onderzoek gedaan.
Ik ontken ook niet dat er onderzoek wordt gedaan, ik vroeg me alleen af waarom het blijkbaar zo ontzettend lastig is is om te bewijzen? Het zou namelijk zo makkelijk aan te tonen zijn. De link citeert overigens de Russische Pravda. Ondanks dat dat "waarheid" betekent, ben je ongetwijfeld op de hoogte van de waanzinnige berichten die zij klakkeloos plaatsen, van Elvis sightings tot dat ieder mens een alien implantaat heeft. Ze staan niet echt bekend om een kritische kijk, maar meer om veel verkopen van de krant te garanderen.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_32859598
het topic bestaat al lang en nog steeds niet ontmaskert?
wel interessant

Zag het net trouwens op het NOS journaal
pi_32859628
prut... ik dacht ónder een boom...

(ik dacht al: hoe krijgt ie dát voor elkaar, je tussen de wortels ingraven ofzo?)
pi_32884376
Gewoon vier dagen lang een infarood camera op los gooien en dan zien of er niemand naar toe loopt om em eten te brengen. zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
pi_32884917
Er zit geen bladgroen in je huid, dus kan je de energie nooit omzetten naar voedingsstoffen, bovendien heb je vitamines etc. nodig, dus ik geloof niet dat je zo voor altijd door kan gaan.
Het hangt er denk ik vanaf hoe weinig energie je gebruikt, hoe gezond je bent, en hoeveel voedingsstoffen je al in je lichaam hebt.
  woensdag 7 december 2005 @ 16:32:21 #210
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32894660
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:01 schreef outcast_within het volgende:
Gewoon vier dagen lang een infarood camera op los gooien en dan zien of er niemand naar toe loopt om em eten te brengen. zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Dat lijkt mij dus ook.
Dus is zo te bewijzen of te ontmaskeren.
Ben benieuwd of we er nog wat van horen wat de uitkomst van het onderzoek ook mag zijn.
Zou toch wel spannend zijn als die gozer er echt al een half jaar zonder water en eten zit.
Dan zullen een hoop aangenomen waarheden in de wetenschap terug gedraaid moeten worden.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  woensdag 7 december 2005 @ 17:02:24 #211
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32895430
is ie niet ondertussen al een tijdje dood maar lijkt hij er nog vredig bij te zitten? Op een gegeven moment moet je dat toch ruiken denk ik zo
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32896404
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:01 schreef outcast_within het volgende:
Dat lijkt mij ook wel een plan.
pi_32896556
op de beelden van de nos leek hij zijn hoofd enigszins te bewegen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_32905276
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:42 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel een plan.
Wat ik mij afvraag is waarom dat plan al niet na ik roep maar wat. 3! maanden ofzo al werd uitgevoerd.
pi_32907156
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:34 schreef outcast_within het volgende:
het topic bestaat al lang en nog steeds niet ontmaskert?
wel interessant
Dat is vrijwel altijd de gang van zaken bij dergelijke beweringen. Als het tegendeel bewezen wordt is het geen nieuws meer en hoor je er niks van. Onderzoek naar het tegendeel is minder interessant dan onderzoek naar bevestiging ervan.

Jij gaat er nu van uit als er een ontmaskering was, dat net zo groot in het nieuws zou komen als de bewering zelf. Dat is natuurlijk niet zo, het 1e is opzienbarend nieuws het 2e is beschamend moeten toegeven dat het inderdaad een belachelijk nieuwsitem was om te plaatsen op hetzelfde nieuwskanaal.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:56:10 #216
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32915978
quote:
Op donderdag 8 december 2005 00:07 schreef mike_another het volgende:

[..]

Dat is vrijwel altijd de gang van zaken bij dergelijke beweringen. Als het tegendeel bewezen wordt is het geen nieuws meer en hoor je er niks van. Onderzoek naar het tegendeel is minder interessant dan onderzoek naar bevestiging ervan.

Jij gaat er nu van uit als er een ontmaskering was, dat net zo groot in het nieuws zou komen als de bewering zelf. Dat is natuurlijk niet zo, het 1e is opzienbarend nieuws het 2e is beschamend moeten toegeven dat het inderdaad een belachelijk nieuwsitem was om te plaatsen op hetzelfde nieuwskanaal.
Nou, tot nu toe duurt het mysterie voort...nog niks 'in stilte' ontmaskert

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-1904708,00.html
  donderdag 8 december 2005 @ 16:36:50 #217
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_32921420
Ik hoop dat dit geen stunt is om toerisme te trekken, maar een echte aspirant met serieus de bedoeling verlichting te vinden.
Voor de rest hoop ik ook dat hij hierin niet tegengewerkt wordt door mensen die 'm liever zien falen.

Ook hoop ik dat hij uiteindelijk de wereld aanspreekt en misschien de wereld erdoor wat verlichting meepakt.

Hoe dan ook: zeer interessant. Bijna iedereen die ik ken heeft moeite met het onderdrukken van flauwe grapjes of spontane glimlachjes zodra het aan komt op iets wat buiten de reguliere programmering van de westerse hersenpan valt. Het zou fijn zijn als er eindelijk eens ontoploopbaar bewijs is rondom de helende krachten van meditatie.

Ikzelf mediteer al een tijd en heb wel degelijk verandering ondervonden erdoor.
¡ Experience Everything !
pi_32923090
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:36 schreef RickySway het volgende:

Voor de rest hoop ik ook dat hij hierin niet tegengewerkt wordt door mensen die 'm liever zien falen.
waren zouden mensen hem liever zien falen. Ik zou gewoon liever zien dat er onderzoek gedaan werd naar deze jongen. Daarmee niet gezegd dat ik geloof dat het waar is.
quote:
zoals ?
pi_32933148
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:56 schreef Marietje_34 het volgende:
Nou, tot nu toe duurt het mysterie voort...nog niks 'in stilte' ontmaskert
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-1904708,00.html
Ontmaskeren is ook onmogelijk zolang niemand de jongen mag onderzoeken of 24 uur per dag een camera op hem zet. Is het daarmee waar, of is het dan nog gewoon niet serieus onderzocht en moeten we ze maar op hun woord geloven?

Het is altijd makkelijk om te roepen dat iets wel waar moet zijn omdat het nog niet "ontmaskerd" is, maar dat heeft geen enkele waarde als er geen instrumenten tot mogelijk ontmaskeren toegestaan zijn.
pi_32933358
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:36 schreef RickySway het volgende:
[quote]
Dat is onmogelijk, als hij dit echt kan kan niemand hem tegenwerken toch? Dan kan hij het heel makkelijk bewijzen. Helaas wordt het dokters niet toegestaan hem te onderzoeken, noch wordt hij 24 uur per dag in de gaten gehouden.

[quote]
Hoe dan ook: zeer interessant. Bijna iedereen die ik ken heeft moeite met het onderdrukken van flauwe grapjes of spontane glimlachjes zodra het aan komt op iets wat buiten de reguliere programmering van de westerse hersenpan valt. Het zou fijn zijn als er eindelijk eens ontoploopbaar bewijs is rondom de helende krachten van meditatie.
Het is toch een normale menselijke reactie om iets niet serieus te nemen als het buiten je eigen ervaringen en alles wat de gehele mensheid ooit heeft meegemaakt valt? Zeker als daarbij bewijs niet geleverd wordt. "onontloopbaar bewijs" waar je op hoopt is bij voorbaat onmogelijk, het is dus niet toegestaan om hem in de gaten te houden, het is een kwestie van geloof en anders moeten ze weggaan...

[/quote]
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:59:40 #221
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32938476
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:02 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het is altijd makkelijk om te roepen dat iets wel waar moet zijn omdat het nog niet "ontmaskerd" is, maar dat heeft geen enkele waarde als er geen instrumenten tot mogelijk ontmaskeren toegestaan zijn.
Ik roep helemaal niks! Ik weet namelijk niet of dit waar is of niet. Ik constateerde slechts dat er nog niks ontmaskerd was/is.

Ik ga er echter ook niet bij voorbaat van uit dat het bedrog is. Ik sluit het niet uit, maar ik sluit net zo goed niet uit dat hier wel degelijk iets zeer opmerkelijks aan de gang is.

De tijd zal het leren.
pi_32939268
de tijd is nu al 6maanden bezig en we hebben nog steeds niks geleerd
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:13:34 #223
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32944310
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef outcast_within het volgende:
de tijd is nu al 6maanden bezig en we hebben nog steeds niks geleerd
Met deze uitdrukking doelt men normaliter op de tijd die nog komen gaat
En in de afgelopen 6 maanden is iig (nog) niet aangetoond dat er hier een truc wordt uitgehaald.
pi_32951233
All had come to see the teenage boy they believe to be a reincarnation of Buddha, sitting silently beneath a peepul tree.

staat in dat artikel van de times

is dat nou gewoon verkeerd begrepen door die engelsen of zijn die pelgrims nou gewoon dom?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_33118884
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:59 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik roep helemaal niks! Ik weet namelijk niet of dit waar is of niet. Ik constateerde slechts dat er nog niks ontmaskerd was/is.
Constateren/roepen same thing. Wat ik wilde aangeven was dat constateren dat iets nog niet ontmaskerd is suggereert dat daar verwoedde pogingen toe zijn gedaan, terwijl onderzoek niet is toegestaan en niet in het belang is van het toerisme wat dit op gang heeft gebracht.
quote:
Ik ga er echter ook niet bij voorbaat van uit dat het bedrog is. Ik sluit het niet uit, maar ik sluit net zo goed niet uit dat hier wel degelijk iets zeer opmerkelijks aan de gang is.
De tijd zal het leren.
Dat is dus juist het probleem, de tijd zal het helemaal niet leren. Als iemand het straks stiekem onderzoekt dan wordt hij weggewuifd als een closed minded wetenschapper en verandert er helemaal niks aan de zaak. Als niemand het wordt toegestaan/het lukt te onderzoeken, dan verandert er ook niks en is er ook nog niks bewezen/ontkracht. En als WEL bewezen wordt dat deze jongen de boel oplicht dan komt er volgende maand weer een neiuwe bewering die dan natuurlijk volkomen van deze zaak losstaat en ook "best waar kan zijn"

De krachtigste methode die de wetenschap hanteert is dat iets "falsifieerbaar" moet zijn. Anders kan iets nooit verder komen dan een theorie. Dat betekent dat je een experiment formuleert dat als dat uitvoerbaar blijkt je stelling weerlegt. Als je bv beweert dat appels altijd naar beneden vallen op aarde als je ze loslaat, dan zeg je dat als er een experiment mogelijk is dat een appel in de lucht blijft hangen je accepteert dat je stelling niet klopt. Dat moet uiteraard wel een herhaalbaar en gecontroleerd experiment zijn, niet slechts een bewering van iemand.

Het probleem bij paranormale beweringen is dat er altijd 1000en redenen worden gegeven waarom het wel waar kan zijn, maar dat het onmogelijk is om het te weerleggen. Als iemand beweert van de zon te kunnen leven, dan zijn 100 experimenten waarin iemand dood gaat die eerst beweert het te kunnen geen bewijs van dat het niet bestaat. De theorie blijft ALTIJD bestaan omdat het argument dan simpelweg is "maar misschien kunnen sommige mensen het wel, ik ken er verhalen genoeg over". In welke situatie zou jij ervan overtuigd kunnen zijn dat leven van zonlicht niet kan? Als je 1000 mensen ziet falen? Nee toch, dat is dan nog steeds geen bewijs voor jou toch? Op die manier kun je nooit verliezen, maar zul je ook nooit de waarheid vinden.

1 aantoonbaar geval van iets paranormaals zou het bewijzen, maar 1000 gevallen die onzin blijken kunnen het niet weerleggen. Je zou zeggen een makkelijk te winnen strijd voor paranormale beweringen, toch is dat nog nooit gelukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')