en het resultaat is zoals hier in dit topic al staat dat meneer de lichteter af en toe wat eet of drinkt, "omdat ie dat gezellig vindt"...quote:Op donderdag 1 december 2005 08:56 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ja, onderzoek zou zeer wenselijk zijn.
Je kunt inderdaad niets uitsluiten voordat er gecheckt is.
Niemand kan zeggen, dit is waar, en niemand kan zeggen dit is niet waar.
Ik had nog wat toegevoegt aan mijn post:quote:Op donderdag 1 december 2005 09:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en het resultaat is zoals hier in dit topic al staat dat meneer de lichteter af en toe wat eet of drinkt, "omdat ie dat gezellig vindt"...![]()
quote:Aan de andere kant wordt er natuurlijk wel onderzoek naar gedaan!
Maar als er dan onderzoek is gedaan wordt het vaak in discrediet gebracht.
Pas als het gehele wetenschappelijke establishment er aan wil, wordt het vaak pas als waar aangenomen. Maar met nieuw onderzoek duurt dat vaak vele en vele jaren. Vooral als het om zaken gaan die ingaan tegen aangenomen wetmatigheden.
Wetenschappers zijn vaak niet zo openminded als zou moeten voor een wetenschapper. Integendeel, Ze hebben een strak eigen kader in hun specifieke vakgebied van waaruit beredeneerd wordt dat vaak maar moeilijk te doorbreken valt.
Er wordt dus onderzoek gedaan.
dat ging niet over deze jongen, maar over een Nederlandse man die beweert dat hij op lichtvoeding leeft, nav een interview in een tijdschrift.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en het resultaat is zoals hier in dit topic al staat dat meneer de lichteter af en toe wat eet of drinkt, "omdat ie dat gezellig vindt"...![]()
100% mee eens.quote:Op donderdag 1 december 2005 08:56 schreef soulsurvivor het volgende:
Ja, onderzoek zou zeer wenselijk zijn.
Je kunt inderdaad niets uitsluiten voordat er gecheckt is.
Niemand kan zeggen, dit is waar, en niemand kan zeggen dit is niet waar.
90% mee eens. Natuurlijk maken ook veel wetenschappers zich schuldig aan tunnelvisie, en zijn ze niet gretig iets aan te hangen dat hun eigen onderzoeken dat hun levenswerk is, allemaal weerlegt. Echter, ditzelfde effect is naar mijn mening veel sterker aanwezig bij paranormale onderzoekers. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van paranormale onderzoekers die na onderzoek hun mening bijstellen. Ik ken geen voorbeelden van paranormale onderzoekers als groep waarbij een visie compleet is bijgesteld. Terwijl er talloze voorbeelden zijn waarbij de wetenschap dat wel gedaan heeft, simpelweg omdat bewijzen hen daartoe dwongen. Wederom is de quantum mechanica het mooiste voorbeeld: zelfs het ultieme wetenschap icoon Einstein geloofde daar niet in en wordt door 99% van de wetenschappers op dit moment op dat punt tegengesproken. Dat getuigt ervan dat de wetenschap een methode is en geen vaststaand geloof.quote:Aan de andere kant wordt er natuurlijk wel onderzoek naar gedaan!
Maar als er dan onderzoek is gedaan wordt het vaak in discrediet gebracht.
Pas als het gehele wetenschappelijke establishment er aan wil, wordt het vaak pas als waar aangenomen. Maar met nieuw onderzoek duurt dat vaak vele en vele jaren. Vooral als het om zaken gaan die ingaan tegen aangenomen wetmatigheden.
Wetenschappers zijn vaak niet zo openminded als zou moeten voor een wetenschapper. Integendeel, Ze hebben een strak eigen kader in hun specifieke vakgebied van waaruit beredeneerd wordt dat vaak maar moeilijk te doorbreken valt.
Ik ontken ook niet dat er onderzoek wordt gedaan, ik vroeg me alleen af waarom het blijkbaar zo ontzettend lastig is is om te bewijzen? Het zou namelijk zo makkelijk aan te tonen zijn. De link citeert overigens de Russische Pravda. Ondanks dat dat "waarheid" betekent, ben je ongetwijfeld op de hoogte van de waanzinnige berichten die zij klakkeloos plaatsen, van Elvis sightings tot dat ieder mens een alien implantaat heeft. Ze staan niet echt bekend om een kritische kijk, maar meer om veel verkopen van de krant te garanderen.quote:Er wordt dus onderzoek gedaan.
Dat lijkt mij dus ook.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:01 schreef outcast_within het volgende:
Gewoon vier dagen lang een infarood camera op los gooien en dan zien of er niemand naar toe loopt om em eten te brengen. zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Dat lijkt mij ook wel een plan.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:01 schreef outcast_within het volgende:
Gewoon vier dagen lang een infarood camera op los gooien en dan zien of er niemand naar toe loopt om em eten te brengen. zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Wat ik mij afvraag is waarom dat plan al niet na ik roep maar wat. 3! maanden ofzo al werd uitgevoerd.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:42 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel een plan.
Dat is vrijwel altijd de gang van zaken bij dergelijke beweringen. Als het tegendeel bewezen wordt is het geen nieuws meer en hoor je er niks van. Onderzoek naar het tegendeel is minder interessant dan onderzoek naar bevestiging ervan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:34 schreef outcast_within het volgende:
het topic bestaat al lang en nog steeds niet ontmaskert?
wel interessant
Nou, tot nu toe duurt het mysterie voort...nog niks 'in stilte' ontmaskertquote:Op donderdag 8 december 2005 00:07 schreef mike_another het volgende:
[..]
Dat is vrijwel altijd de gang van zaken bij dergelijke beweringen. Als het tegendeel bewezen wordt is het geen nieuws meer en hoor je er niks van. Onderzoek naar het tegendeel is minder interessant dan onderzoek naar bevestiging ervan.
Jij gaat er nu van uit als er een ontmaskering was, dat net zo groot in het nieuws zou komen als de bewering zelf. Dat is natuurlijk niet zo, het 1e is opzienbarend nieuws het 2e is beschamend moeten toegeven dat het inderdaad een belachelijk nieuwsitem was om te plaatsen op hetzelfde nieuwskanaal.
waren zouden mensen hem liever zien falen. Ik zou gewoon liever zien dat er onderzoek gedaan werd naar deze jongen. Daarmee niet gezegd dat ik geloof dat het waar is.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:36 schreef RickySway het volgende:
Voor de rest hoop ik ook dat hij hierin niet tegengewerkt wordt door mensen die 'm liever zien falen.
zoals ?quote:Ikzelf mediteer al een tijd en heb wel degelijk verandering ondervonden erdoor.
Ontmaskeren is ook onmogelijk zolang niemand de jongen mag onderzoeken of 24 uur per dag een camera op hem zet. Is het daarmee waar, of is het dan nog gewoon niet serieus onderzocht en moeten we ze maar op hun woord geloven?quote:Op donderdag 8 december 2005 12:56 schreef Marietje_34 het volgende:
Nou, tot nu toe duurt het mysterie voort...nog niks 'in stilte' ontmaskert![]()
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-1904708,00.html
Het is toch een normale menselijke reactie om iets niet serieus te nemen als het buiten je eigen ervaringen en alles wat de gehele mensheid ooit heeft meegemaakt valt? Zeker als daarbij bewijs niet geleverd wordt. "onontloopbaar bewijs" waar je op hoopt is bij voorbaat onmogelijk, het is dus niet toegestaan om hem in de gaten te houden, het is een kwestie van geloof en anders moeten ze weggaan...quote:Op donderdag 8 december 2005 16:36 schreef RickySway het volgende:
Voor de rest hoop ik ook dat hij hierin niet tegengewerkt wordt door mensen die 'm liever zien falen.
[quote]
Dat is onmogelijk, als hij dit echt kan kan niemand hem tegenwerken toch? Dan kan hij het heel makkelijk bewijzen. Helaas wordt het dokters niet toegestaan hem te onderzoeken, noch wordt hij 24 uur per dag in de gaten gehouden.
[quote]
Hoe dan ook: zeer interessant. Bijna iedereen die ik ken heeft moeite met het onderdrukken van flauwe grapjes of spontane glimlachjes zodra het aan komt op iets wat buiten de reguliere programmering van de westerse hersenpan valt. Het zou fijn zijn als er eindelijk eens ontoploopbaar bewijs is rondom de helende krachten van meditatie.
Ik roep helemaal niks! Ik weet namelijk niet of dit waar is of niet. Ik constateerde slechts dat er nog niks ontmaskerd was/is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:02 schreef mike_another het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijk om te roepen dat iets wel waar moet zijn omdat het nog niet "ontmaskerd" is, maar dat heeft geen enkele waarde als er geen instrumenten tot mogelijk ontmaskeren toegestaan zijn.
Met deze uitdrukking doelt men normaliter op de tijd die nog komen gaatquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef outcast_within het volgende:
de tijd is nu al 6maanden bezig en we hebben nog steeds niks geleerd
Constateren/roepen same thing. Wat ik wilde aangeven was dat constateren dat iets nog niet ontmaskerd is suggereert dat daar verwoedde pogingen toe zijn gedaan, terwijl onderzoek niet is toegestaan en niet in het belang is van het toerisme wat dit op gang heeft gebracht.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:59 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik roep helemaal niks! Ik weet namelijk niet of dit waar is of niet. Ik constateerde slechts dat er nog niks ontmaskerd was/is.
Dat is dus juist het probleem, de tijd zal het helemaal niet leren. Als iemand het straks stiekem onderzoekt dan wordt hij weggewuifd als een closed minded wetenschapper en verandert er helemaal niks aan de zaak. Als niemand het wordt toegestaan/het lukt te onderzoeken, dan verandert er ook niks en is er ook nog niks bewezen/ontkracht. En als WEL bewezen wordt dat deze jongen de boel oplicht dan komt er volgende maand weer een neiuwe bewering die dan natuurlijk volkomen van deze zaak losstaat en ook "best waar kan zijn"quote:Ik ga er echter ook niet bij voorbaat van uit dat het bedrog is. Ik sluit het niet uit, maar ik sluit net zo goed niet uit dat hier wel degelijk iets zeer opmerkelijks aan de gang is.
De tijd zal het leren.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |