abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32483433
Hoor net een gesprek tussen Ruud de Wild en Jan Marijnissen op de laatste zijn weblog. Ze stemmen beiden voor een commissie die bepaalt voor welke doelgroepen muziekclips zijn bestemd en wanneer ze mogen worden uitgezonden. Ruud de Wild haalt behoorlijk uit, noemt de clips met tieten en rapper 50 cent zelfs walgelijk. Beetje raar van iemand die dat zeker in het verleden zelf heeft aangekondigd, en via de radio nog steeds doet?

Ik moet zeggen dat ik het op zich niet zo'n raar idee vind. Alhoewel censuurclips sowieso al na elven komen is er nog een hoop rotzooi dat de jeugd dag aan dag met een wereldbeeld bestookt dat toch niet helemaal echt is.
quote:
Uiteindelijk zijn ouders natuurlijk verantwoordelijk voor wat hun kinderen zien, maar kinderen weten altijd wel eens aan de aandacht van hun ouders te ontsnappen. Ik ben voor een commissie die clips selecteert, bv op 16+ en 16-. 16+ Zou dan pas later op de avond uitgezonden kunnen worden. Waar we uiteraard wel voor moeten oppassen is dat we hier niet het puriteinse (en soms hypocriete) Amerika worden, waar een getoonde tepel op de buis tot grote ophef leidde.
Voor het gesprek en de rest van de tekst zie http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/11/22/ruud-de-wild/
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:16:27 #2
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32483702
Toen Ruud de Wild vj was bij TMF was de straatcultuur nog niet zo HOT. De goeie oude tijd

Bling bling
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32483775
Je moet wel onderscheid maken tussen een mans werk en zijn eigen mening. Als je radio DJ bent heb je een aantal platen gewoon te draaien ongeacht wat je er zelf van vind. Hetzelfde geldt als je top of the pops presenteert.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_32483877
Goed initiatief.

Misschien moeten ze die smerige reclames met lelijke blote tieten wijven na 12'en op tv ook eens weg laten halen.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:21:33 #5
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32485447
je hóeft er toch niet naar te kijken?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32485787
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
Voor een kind is dit natuurlijk uiterst interresant om naar te kijken, en daarbij is het overdag zo'n beetje het enigste wat nog een beetje leuk is voor een kind.. Ik ben het er helemaal mee eens, alles moet tegenwoordig maar kunnen. Zou het in ieder geval niet echt prettig vinden als mijn kind naar een 50-cents zit te kijken die haar verteld er aan te likken als een lolly etc. Dan weet je ook gelijk waar die breezah-sletjes vandaan komen die denken dat je een jongen in de disco pijpt voor de lol..
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:43:39 #7
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32486042
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Voor een kind is dit natuurlijk uiterst interresant om naar te kijken, en daarbij is het overdag zo'n beetje het enigste wat nog een beetje leuk is voor een kind.. Ik ben het er helemaal mee eens, alles moet tegenwoordig maar kunnen. Zou het in ieder geval niet echt prettig vinden als mijn kind naar een 50-cents zit te kijken die haar verteld er aan te likken als een lolly etc. Dan weet je ook gelijk waar die breezah-sletjes vandaan komen die denken dat je een jongen in de disco pijpt voor de lol..
Je kunt het altijd nog je kind verbieden om op te zetten. Het is een opvoedkundige kwestie, en geen kwestie waar de overheid over zou moeten beslissen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:46:45 #8
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32486117
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef Tarabass het volgende:

Dan weet je ook gelijk waar die breezah-sletjes vandaan komen die denken dat je een jongen in de disco pijpt voor de lol..
Vertel me nog eens een keer waarom dit ook al weer slecht was?
pi_32486496
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:46 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Vertel me nog eens een keer waarom dit ook al weer slecht was?
Omdat ze je ziektes geven.
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:40:53 #10
135217 Bruine_Anjer
* marks the spot
pi_32487581
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
sorry, maar waarom steeds die kut-rap en R&B?

ik vind bloot niet verkeerd maar die clips van die wannabe gangsters irriteren me mateloos en zijn misselijkmakend.
de laatste tijd word tijdens de koffie smiddags national geographic of discovery erop gezet om maar niet die meuk te zien van tmf/mtv

daarnaast vraag ik me af waar de goede muziek is gebleven? Trance, dance, rock, pop (zelfs gothic is soms nog te doen). mooie artistieke clips met ook vaak mooie vrouwen die niet als slet worden behandeld!
rrrr, ubergeil
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:43:45 #11
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32487660
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:40 schreef Bruine_Anjer het volgende:

[..]

sorry, maar waarom steeds die kut-rap en R&B?

ik vind bloot niet verkeerd maar die clips van die wannabe gangsters irriteren me mateloos en zijn misselijkmakend.
de laatste tijd word tijdens de koffie smiddags national geographic of discovery erop gezet om maar niet die meuk te zien van tmf/mtv

daarnaast vraag ik me af waar de goede muziek is gebleven? Trance, dance, rock, pop (zelfs gothic is soms nog te doen). mooie artistieke clips met ook vaak mooie vrouwen die niet als slet worden behandeld!
ik vind dat tmf/mtv ook hersendodende muziek/clips tonen maar daarom kijk ik er ook nooit naar.
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:15:08 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32488546
Gaan we weer

Mensen, het ligt niet aan de clips, het ligt aan de opvoeding... En als die clips verboden worden, wil ik dat het journaal ook niet meer wordt uitgezonden want daar zie ik regelmatig mensen met bebloedde hoofden voorbij komen...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:33:20 #13
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_32494949
Dat vuind ik niet, journaal is normaal, clips zijn gewoon dom, vooral die met rappers er in.
ja ziet gewoon ook al aan amerika dat het gewoon slecht si voor de maatschappij.
kleine teringkinderen gaan opeens denken dat ze heel wat zijn er worden daardoor ook soms afgemaakt zoals die knul met zijn sneeuwbal in rotterdam.
of al die andere teringjongeren op straat die stoer zijn met hin autoped.
gewoon verbieden ofzo. domme negerclips na 3 uur ';s nachts en dan tot 5:00.
Neem die clips van Limp Bizket of die met dat nummer, breaking the habit en meteora.
DAT Zijn tenminte clips.
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:45:50 #14
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32495311
Als ik wil dat mijn kinderen domme negerclips kijken, waarom zou de overheid mij dat dan verbieden? Kwestie van opvoeding, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien.
pi_32495486
Het journaal is realiteit, die clips beginnen bijna realiteit te worden, maar zijn het nog net niet. Ik zou dat best zo willen houden.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_32496316
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:43 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je kunt het altijd nog je kind verbieden om op te zetten. Het is een opvoedkundige kwestie, en geen kwestie waar de overheid over zou moeten beslissen.
Ow het bekende fabeltje over de zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid van de burger.
pi_32496341
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:19 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Ow het bekende fabeltje over de zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid van de burger.
Je hebt helemaal gelijk doemaardrie de gemiddelde nederlander heeft een opleidingsniveau dat gelijk staat aan het vmbo dus die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.
  woensdag 23 november 2005 @ 00:20:52 #18
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32496361
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:19 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

vind jij het fijn als de overheid beslist welke morele waarden goed zijn en welke niet?
pi_32496551
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

vind jij het fijn als de overheid beslist welke morele waarden goed zijn en welke niet?
Lijkt jou het een puik plan om het hedendaagse hedonisme maar ongebreideld voort te laten duren?
pi_32496560
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:28 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Lijkt jou het een puik plan om het hedendaagse hedonisme maar ongebreideld voort te laten duren?
pi_32496603
de rapvideos met de "blote" vrouwen vind ik eigenlijk niet eens erg maar waar ik wel moe van word zijn de 0906reclames die overal te zien zijn na 22.00... ik kijk nog liever een weeklang naar de reclames van Frisia
пусть всегда будет солнце
  woensdag 23 november 2005 @ 00:35:11 #22
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32496704
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:28 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Wie beslist welke waarden 'goed' zijn en welke 'fout'?
pi_32496937
Bepaalde bevolkingsgroepen met minder dan 2 hersencellen dienen tegen zichzelf beschermt te worden. Dat is een logisch gevolg van het wegvallen van de natuurlijke selectie.

Had toch wel verwacht dat iemand die ermee pocht dat zijn/haar autoriteit wordt gerespecteerd dat zou kunnen begrijpen.
  woensdag 23 november 2005 @ 00:50:12 #24
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32497031
bescherming tegen schunnige taal en beelden?
pi_32497493
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:50 schreef DionysuZ het volgende:
bescherming tegen schunnige taal en beelden?
Wie dit wel graag aan zijn kinderen wil laten zien kan dan mooi 's nachts zijn videorecorder aanzetten, mogen ze er overdag de hele dag naar kijken...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')