Hier wordt alleen met feiten duidelijk gemaakt dat het bij Turkije en Marokko altijd misgaat, dat jij daar een mooi verhaaltje omheen wilt vertellen kan ik niks aan doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nee stomme lul, sommige halen dingen erbij die totaal niks met de wedstrijd turkije-zwitserland te maken hebben. Ben je nou echt zo ontiegelijk lomp of doe je alsof ?
Hier wordt ook duidelijk dat er toch een bepaalde frustratie leeft bij een bepaald slag mensen. Zelfs bij een discussie die ze niet kunnen winnen vinden ze het nodig zich te misdragen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:35 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hier wordt alleen met feiten duidelijk gemaakt dat het bij Turkije en Marokko altijd misgaat, dat jij daar een mooi verhaaltje omheen wilt vertellen kan ik niks aan doen.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:48 schreef ClioSporT het volgende:
Welke feiten? Feiten uit een wedstrijd van marokko erbij halen om Turkije de grond in te stoppen. Yeah rightKneus
!quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:29 schreef rubbereend het volgende:
we gaan hier niet persoonlijk worden en op de man spelen, hou de discussie ontopic en ga elkaar geen namen noemen!
Als er een discussie is loopt bijvoorbeeld over wedstrijden van Marokko dan zijn we ook ter plaatse.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:58 schreef ClioSporT het volgende:
Ja heel fijn meneer de mod, maar waarom zie ik je niet verschijnen als mensen wedstrijden van marokko gaan analyseren ?
Oh, raarquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:15 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Als er een discussie is loopt bijvoorbeeld over wedstrijden van Marokko dan zijn we ook ter plaatse.
Mja niet veel, die ene speler van Zwisterland is met de dood bedreigd.. maar dat zal ook al wel gezegd zijnquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:19 schreef Suijk het volgende:
Wat is hier nog over te zeggen dan.
Het onderzoek loopt nog...quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:19 schreef Suijk het volgende:
Tuurlijk, Turken en Marokkanen, bijna hetzelfde. Goed dat wij er ook niet op worden aangekeken als er bij 1 of andere Poolse club een stadion tot gort geslagen wordt, want zo krom is de vergelijking die je maakt hier ongeveer.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:35 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hier wordt alleen met feiten duidelijk gemaakt dat het bij Turkije en Marokko altijd misgaat, dat jij daar een mooi verhaaltje omheen wilt vertellen kan ik niks aan doen.
Vrij tekenend weer. Ik stel me hier een zeurende peuter voor. "Maar juf! Zij deden het oohook!"quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef TeazNutz het volgende:
Assistent-bondscoach Turkije neemt ontslag
ISTANBUL - Assistent-bondscoach Mehmet Ozdilek van het Turkse voetbalelftal heeft dinsdag zijn ontslag ingediend. Hij was betrokken bij de grote vechtpartij die vorige week uitbrak na de interland tussen Turkije en Zwitserland, en trok zelf zijn conclusies.
Het kwalficiatieduel voor het wereldkampioenschap in 2006 liep na afloop volledig uit de hand. De gefrustreerde Turken, die zich ondanks een 4-2 overwinning niet plaatsten voor het WK, vlogen de Zwitsers aan. Op foto's is te zien dat Ozdilek actief meedoet aan het opjagen van de tegenstanders.
De wereldbond FIFA is een onderzoek begonnen naar de incidenten. Volgens de Turkse bond hebben Zwitserse spelers zich ook schuldig gemaakt aan wangedrag. De Turkse regering kondigde maandag ook een onderzoek aan.
Ozdilek is oud-speler van Besiktas en trad in juli aan als assistent van bondscoach Fatih Terim.
http://www.telegraaf.nl/t(...)e_neemt_ontslag.html
Waar rook is, is vuur
Omdat ene Cliosport nog min of meer geloofd dat er een complot gaande is tegen alle Turken van de wereldquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:19 schreef Suijk het volgende:
Nee hoor, samen met hem nog een mijoentje of 60quote:Op woensdag 23 november 2005 09:11 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Omdat ene Cliosport nog min of meer geloofd dat er een complot gaande is tegen alle Turken van de wereld
quote:Op woensdag 23 november 2005 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee hoor, samen met hem nog een mijoentje of 60
Edit: [/bashmodus]
Nee hoor, ongeveer de helft van het land, waaronder ik, vind dat de turkse trainer de spelers iets teveel heeft opgefokt naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens zwitserland-turkije waardoor het helemaal is misgegaan tijdens tr-zwi. Het liefst zie ik de hele turkse staf inclusief de turkse voetbalbond oprotten. Maar sommige van jullie willen maar niet snappen dat er niet zonder eerdere aanleidingen dingen gebeurd zijn tijdens tr-zwi. Tijdje terug tijdens een playoff wedstrijd voor het ek tegen letland was turkije ook uitgeschakeld, toen werd er na de wedstrijd geapplaudiseerd voor de letten. Zo ook een keer met de grieken. Zie jij nederlandse supporters als klappen voor de duitsers??? Maar zie je zulke dingen ooit in de krant staan, neu..quote:Op woensdag 23 november 2005 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee hoor, samen met hem nog een mijoentje of 60
Edit: [/bashmodus]
Nee, en snap je waarom dat niet in de krant staat?quote:Op woensdag 23 november 2005 11:47 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nee hoor, ongeveer de helft van het land, waaronder ik, vind dat de turkse trainer de spelers iets teveel heeft opgefokt naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens zwitserland-turkije waardoor het helemaal is misgegaan tijdens tr-zwi. Het liefst zie ik de hele turkse staf inclusief de turkse voetbalbond oprotten. Maar sommige van jullie willen maar niet snappen dat er niet zonder eerdere aanleidingen dingen gebeurd zijn tijdens tr-zwi. Tijdje terug tijdens een playoff wedstrijd voor het ek tegen letland was turkije ook uitgeschakeld, toen werd er na de wedstrijd geapplaudiseerd voor de letten. Zo ook een keer met de grieken. Zie jij nederlandse supporters als klappen voor de duitsers??? Maar zie je zulke dingen ooit in de krant staan, neu..![]()
Dat, en het waren niet alleen de spelers. Ook burgers en douaniers misdroegen zich.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:47 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nee hoor, ongeveer de helft van het land, waaronder ik, vind dat de turkse trainer de spelers iets teveel heeft opgefokt
Heb ik nog steeds geen bron voor gevonden hoor, en ik doe echt mijn best.quote:naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens zwitserland-turkije
Zoiets idd.quote:waardoor het helemaal is misgegaan tijdens tr-zwi. Het liefst zie ik de hele turkse staf inclusief de turkse voetbalbond oprotten.
Ik zou het best willen snappen. Graag zelfs. Maar ik zie er maar geen bewijs voor. Heb jij gene links?quote:Maar sommige van jullie willen maar niet snappen dat er niet zonder eerdere aanleidingen dingen gebeurd zijn tijdens tr-zwi.
Nee, net zomin als het in de krant komt als Feyenoord-Ajax in een fijne sfeer wordt afgewerkt (ben er zelf een aantal keer bijgeweest dat het goed ging, dus het bestaat).quote:Tijdje terug tijdens een playoff wedstrijd voor het ek tegen letland was turkije ook uitgeschakeld, toen werd er na de wedstrijd geapplaudiseerd voor de letten. Zo ook een keer met de grieken. Zie jij nederlandse supporters als klappen voor de duitsers??? Maar zie je zulke dingen ooit in de krant staan, neu..![]()
Denk niet dat er op de spelersbus geschoten zou worden zonder arrestaties...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, net zomin als het in de krant komt als Feyenoord-Ajax in een fijne sfeer wordt afgewerkt (ben er zelf een aantal keer bijgeweest dat het goed ging, dus het bestaat).
Dat wil niet zeggen dat het raar is als een compleet land lijkt te ontsporen met flinke aanmoediging van bovenaf. De Nederlandse politie zou namelijk binnen 3 minuten ter plaatse zijn als het Turkse team hier aankwam en "we" stonden ze op te wachten met bordjes van "hoerenzoon".
Dat ook.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Denk niet dat er op de spelersbus geschoten zou worden zonder arrestaties...
quote:Grootschalig onderzoek Turkije-Zwitserland
LONDEN - De wereldvoetbalbond FIFA is maandag begonnen met het onderzoek naar de vechtpartijen na afloop van de kwalificatiewedstrijd voor het wereldkampioenschap voetbal tussen Turkije tegen Zwitserland. Spelers, trainers, officials en technische staven van beide landen gingen elkaar te lijf. Het is het grootste disciplinaire onderzoek in de geschiedenis van de FIFA.
De bond praat met ruim twintig betrokkenen van beide partijen, verklaarde de FIFA maandag. Turkije won de wedstrijd met 4-2. Zwitserland plaatste zich voor de eindronde door een 2-0-overwinning thuis. Direct na het einde van het duel braken ongeregeldheden uit, zowel aan de rand van het veld als in de spelerstunnel.
De Zwitserse speler Stephane Grichting belandde in het ziekenhuis. De Turkse assistent-coach Mehmet Ozdilek nam ontslag nadat tv-beelden zijn aandeel in de vechtpartijen duidelijk hadden gemaakt.
Het is nog niet bekend hoe lang het onderzoek van de FIFA duurt.
Ja, helemaal mee eens. Wat een matige, zwakke k*tstraf heeft de FIFA Turkije opgelegd. Het verbaast me écht dat ze er op het EK 2008 nog überhaupt bij mogen zijn en dat er helemaal geen sancties zijn opgelegd voor de kwalificaties van het WK 2010. Nee, zowel vriend als vijand zal moeten erkennen dat Turkije hier erg goed wegkomt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik had zelf om een zwaardere straf gehoopt.
Lekker voor die huggel bedoel je toch ???? Hij krijgt toch een straf voor wat hij heeft gedaan? Of meet je ook al met 2 maten zoals de fifa?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef fanneke het volgende:
Wel klote voor die Huggel van Zwitserland. Ziet nu de WK aan zich voorbij gaan.
Ja inderdaad, 6 wedstrijden schorsing omdat er een aantal dingen op het veld zijn gegooid.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Voor de Turkse bevolking is dit echt een flinke straf. Ik vind het een juiste straf.
misschien kun je dit als avatar gebruiken:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:20 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja inderdaad, 6 wedstrijden schorsing omdat er een aantal dingen op het veld zijn gegooid.
Ik kan me nog 2000 andere wedstrijden herinneren waar scheidsrechters met hechtingen in zn kop naar huis gingen, maar NOOIT 6 wedstrijden schorsing.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:20 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja inderdaad, 6 wedstrijden schorsing omdat er een aantal dingen op het veld zijn gegooid.
Hoe zou dat nou komen? Omdat er dan geen massapsychose ontstaat in het stadion/ op het veld!?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef BB-King het volgende:
Geen EK voor Turkije dus... uit bakken ze er meestal niks van.
Heb je altijd al een gebrek aan discussievermogen gehad? Is het erfelijk, zo ja ben je onder behandeling?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:12 schreef fanneke het volgende:
[..]
misschien kun je dit als avatar gebruiken:
[afbeelding]
off topic, Aliquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:29 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Heb je altijd al een gebrek aan discussievermogen gehad? Is het erfelijk, zo ja ben je onder behandeling?
De spelers van Zwitserland werden bij aankomst op het vliegveld in Istanbul al direct geintimideerd. Uitgescholden, bespuugd en papiertjes met de opdruk "Hurenkinder". De spelersbus werd vervolgens bekogeld met eieren. Ik weet niet of de FIFA dit heeft meegenomen in hun beslissing, maar ik vind de straf in ieder geval meer dan terecht.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:24 schreef Slayage het volgende:
Deze straf gaat echt nergens over.
6 wedstrijden schorsing voor die spelers kan ik me iets bij voorstellen, maar 6 wedstrijden zonder publiek en dan ook nog op neutraal terrein. WTF man! Dit is echt ongehoord.
Kan mij niet voorstellen, dat dit soort ongeregeldheden nog nooit eerder zijn plaatsgevonden.
Hoe dan ook. De laatste twee toernooien hebben ze het ook niet gered om de eindrondes te berijken met of zonder publiek, misschien lukt het ze zo wel oO<
Naar hun beste buur Griekenland.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
500KM weg.
Waar moeten ze dan heen? Duitsland, Nederland?
Ligt Cyprus niet op 500km afstand?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Naar hun beste buur Griekenland.![]()
Kunnen ze de kwestie Cyprus meteen even uitvechten.
Kan natuurlijk ook: volgende wedstrijd in Nicosia.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:50 schreef DutchGooner het volgende:
Ligt Cyprus niet op 500km afstand?
Ja, maar als deze niet de meerderheid uitmaken, dan is er natuurlijk minder kans dat de fans het bezoekende team in elkaar trimmen uit sportliefde.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:49 schreef Eggos het volgende:
zou wel leuk zijn voor de Noren als Turkije besluit hun wedstrijden in Iran of Syrie gaat spelen! En btw wat maakt het uit waar ze spelen, overal wonen turken
De straf is spelen in stadion op 500 kilometer EN zonder publiekquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Komen ze naar NL alsnog vol stadion
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:00 schreef borisz het volgende:
Straf Turkije verlaagd
De straf van Turkije is door de beroepscommissie van de FIFA gereduceerd. Het nationale elftal hoeft nu nog maar drie in plaats van zes interlands op vreemde bodem te spelen.
De Turken kregen de straf opgelegd vanwege de ongeregeldheden na de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zwitserland in november 2005. De teleurstelling over het gemiste WK leidde na het eindsignaal in Istanbul tot een handgemeen op het veld en even later ook in de spelerstunnel.
De straf voor de beide hoofdrolspelers, de Turk Emre Belozoglu en de Zwitser Benjamin Huggel, werd in beroep bij beide spelers van zes naar vier wedstrijden schorsing teruggebracht.
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:15 schreef Bauhaus het volgende:
De straf was al belachelijk laag, nu is het helemaal een aanfluiting...
De tiefus voor die Turken !
quote:Op zondag 25 juni 2006 01:43 schreef ClioSporT het volgende:
die straf was veel te hoog en de zwitsers mochten ook wel wat wedstrijden buitenshuis krijgen.
Ze zullen wel veel druk op de FIFA hebben uitgeoefend, het is altijd veel makkelijker de straffen te verlagen als de storm is gaan liggen. Vooral nu anoniem tijdens het WK als alle aandacht ergens anders op gericht is.quote:Op zondag 25 juni 2006 01:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik snap niets van die coulante houding, maar we zullen de redenen nog wel horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |