abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32478829
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:43 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat vraag ik me dus ook af.
Veel economen verwachten dan ook dat China nog wel een paar keer flink terugvalt voordat het echt de machtigste economie van de wereld wordt.
pi_32478914
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:59 schreef Chewie het volgende:

Veel economen verwachten dan ook dat China nog wel een paar keer flink terugvalt voordat het echt de machtigste economie van de wereld wordt.
Daar twijfel ik niet aan maar de vraag is of China dat nu zo erg zal vinden, de Chinezen hebben een hele andere mentaliteit en bekijken zaken vaak op de lange termijn. Zolang ze nog een totalitair regime hebben (en dat zie ik zo snel nog niet verdwijnen) zullen ze eventuele binnenlandse onrust na een terugval snel onder controle krijgen en houden.
  Donald Duck held dinsdag 22 november 2005 @ 14:04:27 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32478952
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
Handel. Hoe meer er verkocht wordt hoe lager de koers, hoe meer er gekocht wordt hoe hoger de koers.

Dat is uiteraard de Jip & Janneke versie, er zijn nog andere invloeden natuurlijk.
Maar hoe stijgt of daalt het dan? Is er een formule ofzo die de verkoop/koop verhouding berekent en de koers daarmee bepaalt?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:06:02 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32478986
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar hoe stijgt of daalt het dan? Is er een formule ofzo die de verkoop/koop verhouding berekent en de koers daarmee bepaalt?
Het komt neer op handjeklap, net zoals de prijzen van bv. bloemen, aandelen, etc bepaald worden.
pi_32478996
Pfft wat een onzin en doemdenkerij die documentaire. Ik had gehoopt dat het iets meer diep gang zou hebben, maar alleen al het bekijken van slechts 24 uur vond ik nergens op slaan. En de scene's waren ook erg ver gezocht.
Stop smokin da crack!
pi_32479008
Aardige documentaire maar heel erg sturend maar goed Wat ik me afvroeg, halverwege kwam de mededeling dat de dollar hier ontzettend in waarde daalde. Op dat moment zouden de beurzen in Amerika nog open gaan. Dan krijg je beelden te zien van beurshandelaren e.d. die stellig beweren dat ze niet verwachten dat de dollar in waarde zal dalen. Ik vraag me af hoe dat in godsnaam kan ? Hoe kan de dollar in de VS niet in waarde dalen als dat in Europa al lang gebeurd is
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32479256
Sommige dingen waren aannemelijk.

Zoals het zichzelf-versterkende effect van paniek op de beurs. Als de paniek overslaat, wordt hij een self-fulfilling prophecy.

Andere, zoals dat euro-geldautomaten niet meer bijgevuld zouden worden, vond ik war ver gezocht. Het was alsof ze een reden zochten om hier op straat paniek te krijgen. Ik vond niet dat ze aannemelijk maakten dat een lage dollarkoers ertoe zou leiden dat de geldautomaat niet bijgevuld zou worden.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:21:34 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32479348
Grappig dat de mensen die altijd voorspellen dat de VS economisch onderuit zal gaan vaak mensen zijn die economische ideeen aanhangen die hun onvermogen zo vreselijk goed bewijzen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32479516
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat de mensen die altijd voorspellen dat de VS economisch onderuit zal gaan vaak mensen zijn die economische ideeen aanhangen die hun onvermogen zo vreselijk goed bewijzen.
Zoals? Of noem jij een constant accelererende buitenlandse schuld een goed economisch idee?

Meer uitgeven als je verdient is volgens mij nooit een haalbare kaart geweest op de lange termijn, maar goed, als jij het beter weet wil ik het graag horen.
pi_32479593
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat de VS een keer een goede klap krijgt (economisch), je hoeft maar naar de absurd gestegen huizenprijzen te kijken. Ik vind het eigenlijk vooral grappig dat China er meestal bijgehaald wordt, China heeft natuurlijk helemaal geen belang bij een ingestorte Amerikaanse economie.
pi_32479691
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:32 schreef Chewie het volgende:

Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat de VS een keer een goede klap krijgt (economisch), je hoeft maar naar de absurd gestegen huizenprijzen te kijken. Ik vind het eigenlijk vooral grappig dat China er meestal bijgehaald wordt, China heeft natuurlijk helemaal geen belang bij een ingestorte Amerikaanse economie.
Economisch niet nee maar er is een scenario denkbaar waarbij China het als een kans ziet om de VS een enorme klap toe te dienen en tegelijk hun invloedssfeer te vergroten. Waarschijnlijk? Mischien niet maar China heeft een andere psyche en bereidheid om offers te doen dan Westerse landen.

Bovendien gaat dit scenario niet eens uit van China maar van grote verkopen in Azie wat een domino effect tot gevolg zou hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2005 14:36:31 ]
pi_32479753
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Economisch niet nee maar er is een scenario denkbaar waarbij China het als een kans ziet om de VS een enorme klap toe te dienen en tegelijk hun invloedssfeer te vergroten. Waarschijnlijk? Mischien niet maar China heeft een andere psyche en bereidheid om offers te doen dan Westerse landen.
Ik wil niet veel zeggen maar zo werd er ook gedacht over Japan in de jaren 80 van de vorige eeuw. Dat viel uiteindelijk ook mee.
pi_32479802
Ik snap per definitie niet waarom je de olie puur in dollars zou verhandelen. Waarom niet 3 sterke valuta?
pi_32479865
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:38 schreef Chewie het volgende:

Ik wil niet veel zeggen maar zo werd er ook gedacht over Japan in de jaren 80 van de vorige eeuw. Dat viel uiteindelijk ook mee.
Yep, het Reaganomics tijdperk toen er ook sprake was van een sterke stijging van de buitenlandse schuld van de VS, realiseer je echter wel dat de schuld nu een veelvoud is van de toenmalige schuld en nog steeds stijgende is. Er is nog geen enkele maatregel genomen om daar iets aan te doen.

Het is nu niet alleen Japan natuurlijk, het is nu Japen, Z-Korea, China, Singapore, Maleisie etc.
pi_32479900
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:40 schreef pberends het volgende:
Ik snap per definitie niet waarom je de olie puur in dollars zou verhandelen. Waarom niet 3 sterke valuta?
Omdat de Saudi's er belang bij hebben om de dollar sterk te houden. De Saudi's hebben enorme belangen in de VS en als zij de dollar los laten als primaire valuta zal dat de dollar devalueren.
pi_32479903
quote:
Verhandeld Iran zijn olie al niet in Euro's?
pi_32480021
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
Dat gebeurt op het punt dat China het risico van het niet terug kunnen betalen van leningen hoger acht dan de schade die het zichzelf toe brengt op het moment dat ze de dollar laten vallen. Zo'n omslagpunt zit er, dat is een feit. Vraag is alleen waar die zit en hoe lang China (en Azie) hier mee doorgaat.

Het heeft dus niet als doel om de VS een klap te geven maar simpelweg om hun eigen economie te beschermen. Ik las pas nog dat de VS China had opgeroepen om het handelstekort binnen de perken te houden maar kan dat nu nergens vinden, zou wel erg vreemd zijn
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32480040
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep, het Reaganomics tijdperk toen er ook sprake was van een sterke stijging van de buitenlandse schuld van de VS, realiseer je echter wel dat de schuld nu een veelvoud is van de toenmalige schuld en nog steeds stijgende is. Er is nog geen enkele maatregel genomen om daar iets aan te doen.

Het is nu niet alleen Japan natuurlijk, het is nu Japen, Z-Korea, China, Singapore, Maleisie etc.
Vergeet je nu Europa niet? Zelfs in de hoogtijdagen van Japan had Nederland zelfs meer bezit in de VS. Al die andere Aziatische tijgers, zo werden ze overigens ook al in de jaren 80 genoemd om in de jaren 90 als papieren tijgers door het leven gaan, blijven natuurlijk ook niet alleen maar groeien.
pi_32480120
quote:
er gaan dan ook stemmen op om ook de euro te gebruiken maar de vs is hier tegen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32480138
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:49 schreef Chewie het volgende:

Vergeet je nu Europa niet? Zelfs in de hoogtijdagen van Japan had Nederland zelfs meer bezit in de VS. Al die andere Aziatische tijgers, zo werden ze overigens ook al in de jaren 80 genoemd om in de jaren 90 als papieren tijgers door het leven gaan, blijven natuurlijk ook niet alleen maar groeien.
Je hebt helemaal gelijk, Nederland en de UK waren de #1 & 2 in die dagen, Japan was #3, ik weet niet hoe de verhouding nu ligt overigens maar in het geschetste scenario gaat het om een domino effect en da's geen geheel ondenkbaar scenario natuurlijk, we hebben gezien bij de dot com bust hoe snel het gaat als het vertrouwen eenmaal weg is en met valutahandel gaat zoiets nog veel sneller.
pi_32480169
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

NL is ook 1 van de grootste investeerders in de VS dus dat is niet gek
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32480705
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, Nederland en de UK waren de #1 & 2 in die dagen, Japan was #3, ik weet niet hoe de verhouding nu ligt overigens maar in het geschetste scenario gaat het om een domino effect en da's geen geheel ondenkbaar scenario natuurlijk, we hebben gezien bij de dot com bust hoe snel het gaat als het vertrouwen eenmaal weg is en met valutahandel gaat zoiets nog veel sneller.
Qua vastgoed staat Nederland nog steeds in de top3 volgens mij.
Herstel (op de beurzen) van de dot com hype is overigens ook best snel gegaan
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:20:22 #48
27929 piere
doe mij maar bier
pi_32480782
Olie wordt idd (ook) al in Euroos verhandeld... (en dat zal in de toekomst alleen maar meer gaan gebeuren)
fok you ja!
pi_32480834
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:17 schreef Chewie het volgende:

Qua vastgoed staat Nederland nog steeds in de top3 volgens mij.
Herstel (op de beurzen) van de dot com hype is overigens ook best snel gegaan
Klopt, vandaar dat ik het doemscenario zoals geschetst in de documentaire wat overtrokken vindt, ik vermoed dat er wel een crash zal zijn van de dollar maar dat het effect lang niet zo ernstig zal zijn als geschetst. Aan de andere kant, het werdt dan ook duidelijk gebracht als een "What if..." scenario en het is logisch dat je het dan tot het uiterste doortrekt.

Als of wanneer de klap komt dan zal de VS en de wereldeconomie een grote klap krijgen en ik vermoed dat het zal leiden tot een repositionering van de macht in de wereld maar ik betwijfel of de geldautomaten leeg zullen raken en het tot openlijke oorlog komt als gevolg.
pi_32481079
Bangmakerijk verkoopt zo lekker.
De Telegraaf is er rijk mee geworden.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')