abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 23:05:10 #81
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32523362
FRed en George zijn echt goed heerlijke engels humor , maar ik miste idd ook het WK, ik ahd een vette zwerkbalscene verwacht...
ff wachten nog
pi_32524134
het enige positieve aan deze film vind ik dat het een keuze blijft om heen te gaan....... harry potter kan me totaal niet boeien...het eerste deel heb ik na een uur uitgezet.

of was dit een heehoo heehoo haary potter topic?
  woensdag 23 november 2005 @ 23:36:43 #83
88233 Steve
Still the best.
pi_32524263
Foto van Voldemort.

filmpje met Voldemort.

Die neus. Niet helemaal zoals ik Voldemort verwacht had, maar ziet er goed uit.
Toffe film.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32524273
Nee hoor, maar dit is wel een topic voor liefhebbers , als je het niet leuk vind dan kijk je hier toch lekker niet?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32524354
Voldemort vond ik ook echt goed gemaakt qua uiterlijk
Zonde alleen van de knappe man die er onder zit
And you know I might
  woensdag 23 november 2005 @ 23:44:21 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32524484
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:44 schreef dewd het volgende:
Ik vond de film wel erg snel gaan, ze sprongen echt van het een naar het ander. Tis natuurlijk moeilijk om het hele verhaal te verfilmen, het boek was ook een stuk dikker dan de vorige 3. Maar het viel me toch een beetje tegen dat ze wat kleine dingetjes telkens in de film anders doen, dingen door andere personen laten zeggen enzo. Ik vind dat best irritant
ja precies
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zijn kleine dingen, maar zoiets moeten ze gewoon niet vergeten en veranderen
pi_32525517
De film was echt te kort.
Ik vind hem over het algemeen goed
  donderdag 24 november 2005 @ 00:26:47 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32525523
die droom van harry was precies zoals ik het me voorstelde toen ik het boek las.. freaky
Ik vind dit de beste HP film tot nu toe.. humor ( moody's kop naar anderling ) spanning.. emotie etc.. ik moest huilen echt super film.. lang naar uitgekeken en zal me nog lang heugen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32525541
Weer iets voor in de DVD collectie.
pi_32525556
Wat een droomfilm....ik heb gelachen, ik heb verrukt gekeken, ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten, ik heb gegruweld en ik heb gehuild. Helemaal geslaagd dus
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32525594
De humor was ook top!
Nu ze allemaal wat ouder zijn kunnen de lichtelijk seksuele / verliefdheids getinte grapjes ook
  donderdag 24 november 2005 @ 00:30:56 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32525626
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:28 schreef Isabeau het volgende:
Wat een droomfilm....ik heb gelachen, ik heb verrukt gekeken, ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten, ik heb gegruweld en ik heb gehuild. Helemaal geslaagd dus
dus ik was niet de enige debiel
pi_32525654
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:30 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

dus ik was niet de enige debiel
Ik moest zelf van binnen ook een traantje wegpinken hoor
  donderdag 24 november 2005 @ 00:33:09 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32525686
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:31 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik moest zelf van binnen ook een traantje wegpinken hoor
hihihi

iok ga slapen en lekker dromen damn.. wauw enzo
pi_32525718
Hey, in 2008 komt deel 6 al uit in de bioscoop

Ik heb het boek uit, nu ben ik benieuwd naar die film
(deel 5 lijkt me niet zo leuk te verfilmen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32525806
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:34 schreef Isabeau het volgende:
Hey, in 2008 komt deel 6 al uit in de bioscoop

Ik heb het boek uit, nu ben ik benieuwd naar die film
(deel 5 lijkt me niet zo leuk te verfilmen)
Deel 5 is juist leuk met zo'n spannend einde!
  donderdag 24 november 2005 @ 00:41:09 #97
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32525851
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:29 schreef Dementor het volgende:
De humor was ook top!
Nu ze allemaal wat ouder zijn kunnen de lichtelijk seksuele / verliefdheids getinte grapjes ook
vond t echt cool toen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_32526157
Ralph Fiennes!
Al sinds Red Dragon een van mijn helden, nu weer eens bevestigd. Top-acteur en perfect gecast voor Voldemort.

Verder vond ik dat er inderdaad wat van de hak op de tak werd gesprongen en ik had een aantal momenten waar ik me ergerde aan slordigheidsfoutjes
SPOILER
Verder een film waarbij ik heb gelachen maar ook door werd geboeid werd, één keer letterlijk kippenvel (heb ik echt alleen als ik helemaal op ga in een film en de scene echt overweldigend is), namelijk bij het Quidditch toernooi. Heel heel jammer dat het op het moment dat voor mijn gevoel de bom ging barsten en er een snelle Quidditch actiescene zou komen het toch weg werd gelaten. Baalde ik echt even van.
Niet echt ontroerende momenten, wel momenten van plaatsvervangende schaamte (wat ook betekent dat ik echt goed in de film zat). Ook nog een aantal keer verrast door dingen die de regisseur anders had gedaan dan in het boek. Soms positief, soms negatief.

al met al geen regisseerwonder maar een ontzettend vermakelijke film, die ik met plezier aan mijn verzameling toe zal voegen en nog een paar keer zal kijken

en hadden jullie dat geile filmpje van Clémence Poésy (Fleur Delacour) uit een andere film al gezien? *klik*
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32526173
ow en de flauwe grapjes hadden wat minder gemogen
SPOILER
beetje té slapstick soms
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:29 schreef Dementor het volgende:
De humor was ook top!
Hermione op die brug, over Krum
echt gaaf dat ze inderdaad nu ook zulke grapjes kunnen en mogen doen.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
  donderdag 24 november 2005 @ 02:09:11 #100
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_32527102
Kan amper wachten, ik ga er morgenavond heen ben erg benieuwd na al die positieve reacties!
Every Not Is Truething
pi_32528831
Ik vond het jammer dat ik zoveel uit het boek miste in de film... Ik had liever meer van het boek teruggezien, want er worden dingen verdraaid voor mijn gevoel. Ik heb ook het hak-op-de-tak-gevoel gehad...
Maaarrrrrrr... verder was het echt een gave film.
  donderdag 24 november 2005 @ 08:35:22 #102
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_32529241
quote:
Op donderdag 24 november 2005 07:21 schreef shearkane het volgende:
Ik vond het jammer dat ik zoveel uit het boek miste in de film... Ik had liever meer van het boek teruggezien, want er worden dingen verdraaid voor mijn gevoel. Ik heb ook het hak-op-de-tak-gevoel gehad...
Maaarrrrrrr... verder was het echt een gave film.
Wel een beetje mee is, maar voor de res vond ik hem echt helemaal geweldig

Had gewoon kippenvel bij het begin van de film
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  donderdag 24 november 2005 @ 08:44:42 #103
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32529319
Harry Potter and the Goblet of Fire

Gister gezien in een bomvolle zaal 9 in Pathe de Kuip.

GEWELDIG!!

Ik heb echt zitten genieten in de bios. Prachtige beelden, prachtig geluid en super acteerwerk. (Wat wil je ook met zo'n cast, dan doel ik op filmiconen als Jason Isaacs (Lucius Malfoy), Robbie Coltrane (Rubeus Hagrid), Michael Gambon (Albus Dumbledore), Alan Rickman (Severus Snape), Brendan Gleeson (Alastor 'Mad­Eye' Moody), Gary Oldman (Sirius Black) & uiteraard Ralph Fiennes (Lord Voldemort). Voordeel voor mij was denk ik dat ik de boeken nooit heb gelezen dus ik het niet kon vergelijken (lees op diverse Forums dat de grote lijnen wel kloppen maar dat ze door tijdgebrek de details weglaten. Zoals bijv. WK Zwerkbal). Enige vage vond ik de entree van die Barto Junior...misschien kan iemand me dat nog eens goed uitleggen?

Al met al een TOP film! Goed afwisseling van actie, dramatiek en humorscenes.

IMDB: 8.1/10
Mijn cijfer: 9/10

[ Bericht 7% gewijzigd door Morpheus2002 op 24-11-2005 08:59:26 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_32529420
Oh goede recensies hier!
Ik heb gisteravond afgesproken voor volgende week vrijdag pas......
  donderdag 24 november 2005 @ 09:44:55 #105
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32530054
Ik ben gisteren in Pathe Tuschinski gaan kijken.

Zware tegenvaller. Voor het eerst sinds ze de boeken aan het verfilmen zijn verheugde ik me zo op de film. Ik blijf erbij dat het doodzonde is om films te maken terwijl de boekenreeks nog loopt, maar dit leek wel echt een spectakelstukje te worden. Dat was het ook wel, het was schitterend gemaakt en één grote achtbaan van aktiescenes, maar ik had ook echt het idee dat ik naar een aktiefilm aan het kijken was. Er was nauwelijks dialoog, de interessante plotwendingen hebben ze van de scherpe kantjes ontdaan en ze namen uitgebreid de tijd voor de spannende hoofdstukken uit het boek die eigenlijk maar een klein onderdeel van het verhaal vormen.

De acteurs, hoewel het werkelijk een sterrenensemble is, waren niet heel overtuigend. Voldemort was misschien het lichtpuntje alleen hij is veel te geschminkt. Totaal geen innemende manipulatieve man zoals ik me had voorgesteld maar gewoon een soort ork. Hermelien begint steeds meer over de top te acteren terwijl ze wel knapper wordt en Perkamentus is een soort clown geworden. Ik mis Richard Harris. Daniël Radcliffe wordt wel iets beter. Voor de rest had eigenlijk niemand een substantiële rol.

Deel drie was stukken beter. Dit is weer zo'n Eftelingattractie als deel 1 en 2.
pi_32530734
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:44 schreef MeneerTim het volgende:
Ik ben gisteren in Pathe Tuschinski gaan kijken.

Deel drie was stukken beter. Dit is weer zo'n Eftelingattractie als deel 1 en 2.
Ik vond juist deel 1 en 2 beter dan deel 3.
Ben erg benieuwd nu ik jouw recensie heb gelezen.
pi_32532284
ik ben benieuwd!! ik ga em zondag kijken... met het boek moest ik met een van de laatste hoofdstukken wel even een traantje wegpinken
SPOILER
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_32532394
Oei Talie nou pak dan je zakdoek maar in want dat lichten ze breed uit.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:40:09 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32532436
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:33 schreef Talietje het volgende:
ik ben benieuwd!! ik ga em zondag kijken... met het boek moest ik met een van de laatste hoofdstukken wel even een traantje wegpinken
SPOILER
SPOILER
  donderdag 24 november 2005 @ 11:43:07 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32532530
Ik moet trouwens zeggen dat ik het echt heel erg vond mee vallen dat ze zich niet aan het boek hielden.. hey feit dat het huiselfen gebeuren er niet in meespeelde of het feit dat de meisjes van beaubattons glamorgana's zijn niet is uitgelicht.. in een boek maakt dat juist de extra spanning i.d.d. maar voor de film was het niet nodig.. de rode lijn, daar wara het om draait kwam er duidelijk in uit.. en dat ze daarvoor sommige dingen moesten veranderen.. vind het knap gedaan
pi_32535563
Gister geweest in imax en hij was echt heeeel vet

Alleen sommige dingen uit het boek hebben ze geskipped naja valt mee te leven.. Wat ik wel vervelend vond is dat er tussen opdracht 2 en 3 maar 1 minuut zat ofzo dat ging veel te snel..

Maar toch wel een hele gave film een 8.5
......Signature-loos......
  donderdag 24 november 2005 @ 13:59:04 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32535987
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik het echt heel erg vond mee vallen dat ze zich niet aan het boek hielden.. hey feit dat het huiselfen gebeuren er niet in meespeelde of het feit dat de meisjes van beaubattons glamorgana's zijn niet is uitgelicht.. in een boek maakt dat juist de extra spanning i.d.d. maar voor de film was het niet nodig.. de rode lijn, daar wara het om draait kwam er duidelijk in uit.. en dat ze daarvoor sommige dingen moesten veranderen.. vind het knap gedaan
het was idd wel goed gedaan, de manier waarop ze sommige dingen veranderen. Maar het is gewoon onnodig IMO dat ze t uberhaupt hebben veranderd
pi_32536750
Toffe film, maar wat ik jammer vind is dat je door de films steeds meer in de gaten gaat krijgen wat er in deel 7 wel en niet belangrijk is.
Bijvoorbeeld:
SPOILER
En zo zijn er nog een hele boel zaken die, als je naar de ontwikkelling van de films kijkt, alvast dingen prijs geven voor deel 7.

Ook vind ik wel dat de films eigenlijk niet op zichzelf staan. Zo komt het af en toe voor dat de continuiteit van de films niet goed is. Als je de boeken niet kent, komen er vragen boven die de boekenkenner zo zal kunnen beantwoorden.
SPOILER
Deze vragen zijn met een paar regeltjes tekst te beantwoorden... maar dat gebeurt niet (voldoende).

Dus de films zijn leuk, maar wil je ze helemaal snappen dan moet je eigenlijk de boeken gelezen hebben. En dan zijn de films een stuk minder leuk omdat de leukste passages uit de boeken zijn weggelaten.
Don't hurry, be crappy!
pi_32537184
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:28 schreef RiDo78 het volgende:
Toffe film, maar wat ik jammer vind is dat je door de films steeds meer in de gaten gaat krijgen wat er in deel 7 wel en niet belangrijk is.
Bijvoorbeeld:
SPOILER
En zo zijn er nog een hele boel zaken die, als je naar de ontwikkelling van de films kijkt, alvast dingen prijs geven voor deel 7.

Ook vind ik wel dat de films eigenlijk niet op zichzelf staan. Zo komt het af en toe voor dat de continuiteit van de films niet goed is. Als je de boeken niet kent, komen er vragen boven die de boekenkenner zo zal kunnen beantwoorden.
SPOILER
Deze vragen zijn met een paar regeltjes tekst te beantwoorden... maar dat gebeurt niet (voldoende).

Dus de films zijn leuk, maar wil je ze helemaal snappen dan moet je eigenlijk de boeken gelezen hebben. En dan zijn de films een stuk minder leuk omdat de leukste passages uit de boeken zijn weggelaten.
true dat...

ik vind de films echt heel erg leuk, maar het verhaal in de boeken is beter.
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:12:19 #115
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32538255
quote:

Ik vind het ook wel erg overdreven Hoe bedoel je een film veeeeel te serieus nemen
And you know I might
  donderdag 24 november 2005 @ 15:25:24 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32538388
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:20 schreef rena het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel erg overdreven Hoe bedoel je een film veeeeel te serieus nemen
ja idd
pi_32538688
Whehe wat geweldig gedaan! De film is niet helemaal getrouw aan het boek maar dat pakt gewoon erg goed uit, onze zaal lach ook regelmatig in een deuk !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_32538847
quote:
Gelukkig hecht ik de meeste waarde altijd aan Roger Ebert en die is zeer enthousiast
  donderdag 24 november 2005 @ 15:46:59 #120
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32538979
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gelukkig hecht ik de meeste waarde altijd aan Roger Ebert en die is zeer enthousiast
Dat is echt een raar figuur
ben t niet zo vaak eens met z`n recensies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')