Ha, daar is iets wat ik wilde wetenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:16 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Waarom een winterband smaller is is omdat je anders de sneeuw er niet voor weg gevoerd krijgt, en je dus grip verliest.
Opmerking zonder enige inhoud!quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:10 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Ja hoor GizartFRL (met zijn 205je)en consorte denken het nog steeds beter te weten
![]()
Vertel eens. Waarom zouden ze in Duitsland, indien je bij een ongeluk betrokken bent, je een stuk van de schuld in de schoenen schuiven indien jij op zomerbandjes rond rijdt aldaar?quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:10 schreef BadEend19 het volgende:
Ja hoor GizartFRL (met zijn 205je)en consorte denken het nog steeds beter te weten
![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:10 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Ja hoor GizartFRL (met zijn 205je)en consorte denken het nog steeds beter te weten
![]()
Gaan we weer,quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:44 schreef BadEend19 het volgende:
Zijn jullie nou zo dom of ik zo slim?![]()
Zoals ik al zei en uit de testen bleek, winterbanden zijn goed op ijs, sneeuw
maar minder dan zomerbanden in de regen en op droog wegdek ook onder de 7graden!
Je bent gewoon een beetje naief. Niet erg hoor, kom je vanzelf wel een keer achter wat dat is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:44 schreef BadEend19 het volgende:
Zijn jullie nou zo dom of ik zo slim?![]()
Zie het stuk van gateway hier boven over het hoe en waarom van het gebruik van winterbanden in bv duitsland.quote:Zoals ik al zei en uit de testen bleek, winterbanden zijn goed op ijs, sneeuw
maar minder dan zomerbanden in de regen en op droog wegdek ook onder de 7graden!
Is daar wel duidelijk over lees de test eens fatsoenlijk dan zie je dit!quote:Op donderdag 5 januari 2006 07:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaan we weer,
En zoals ik je zei, is autobild daar zelf niet duidelijk over want ze spreken zichzelf daarover tegen op de website.
autobild
"Bei unseren Tests aber herrscht Eiszeit, das Thermometer erreicht, wie in unseren Breiten in der Winterzeit meist üblich, knapp die Fünf-Grad-Markierung. Und exakt ab dieser Temperatur sind Winterreifen wie der neue Conti TS 810 dem Sommersportler bei Nässe bereits überlegen."
http://www.autobild.de/test/reifen/artikel.php?artikel_id=7702
Naief hahahaha dat is grappig!quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:10 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je bent gewoon een beetje naief. Niet erg hoor, kom je vanzelf wel een keer achter wat dat is.
[..]
Zie het stuk van gateway hier boven over het hoe en waarom van het gebruik van winterbanden in bv duitsland.
Over niet lezen kunnen gesproken, je hebt het dus over BREDE banden, niet over winterbanden in het algemeen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:36 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Is daar wel duidelijk over lees de test eens fatsoenlijk dan zie je dit!
Wer es im Sommer auf breiten Puschen so richtig brennen läßt, hat im Winter keine guten Karten. Denn sportliche Sommerreifen der Kategorie W, Y oder Z (bis 270 km/h und höher) kommen bei niedrigen Temperaturen schnell ins Rutschen.
Die Gründe dafür liegen in der Chemie der Gummis: Die Mischung eines sportlichen Hochleistungsreifens braucht nämlich eine Betriebstemperatur von mindestens 50 Grad, um Grip aufbauen zu können. Bei sommerlichen Temperaturen ist das durch die Walkarbeit überhaupt kein Problem, bereits nach wenigen Metern klebt der Reifen wie gewünscht auf dem Asphalt. Doch schon bei unter zehn Grad kommt das Gummi nicht mehr auf seine Betriebstemperatur und verliert seine Flexibilität. Und bei Werten um den Gefrierpunkt oder tiefer kommt es zu einer Verhärtung, der Grip bricht mess- und auch spürbar ein.![]()
Nee dat klopt bij minder snelle banden heb je dit probleem niet en zijn de zomerbanden wel beter in de regen en op droog wegdek dan winterbanden ongeacht de temperatuur.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over niet lezen kunnen gesproken, je hebt het dus over BREDE banden, niet over winterbanden in het algemeen.
En je geeft hier al aan waarom zomerbanden en winterbanden verschillen, banden hebben een optimum range aan temperatuur waarin ze het beste functioneren. Het idee achter winterbanden is dat je rubber zo kan maken dat het bij lager temp optimaal zacht is..
Dat spreekt jouw Autobild dus tegenquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:18 schreef BadEend19 het volgende:
Nee dat klopt bij minder snelle banden heb je dit probleem niet en zijn de zomerbanden wel beter in de regen en op droog wegdek dan winterbanden ongeacht de temperatuur.![]()
Bijzonder. Ik zag eergisteren een interview op tv met een hoge pief van de duitse verkeerspolitie welke beweerde dat het regels waren die gelden voor verkeersdeelnemers op Duitse wegen. Of die verkeersdeelnemers nu Duits of niet-Duits waren maakte niks uit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:58 schreef BadEend19 het volgende:
Winterbanden verplichting in Duitsand geld niet voor toeristen omdat dit niet europees geregeld is!
http://www.vab.be/NL/viaVAB/Europa/detail.aspx?landid=5
Je doet je naam eer aan meer zeg ik er niet meer over misschien ligt het wel aan je leeftijd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat spreekt jouw Autobild dus tegen
Waarom, omdat ik gelijk heb?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:54 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan meer zeg ik er niet meer over misschien ligt het wel aan je leeftijd.![]()
![]()
Gelukkig weet je deze discussie volwassen te houdenquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:54 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan meer zeg ik er niet meer over misschien ligt het wel aan je leeftijd.![]()
![]()
Ik heb vandaag net nieuwe winterbanden besteld, omdat er op mijn huidige banden praktisch geen profiel meer opzitquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:16 schreef Five_Aces het volgende:
Een 205 band heeft als vaste breedee 20,5 cm, waaruit volgt dat de lengte van het oppervlak 120 / 20,5 = 5,85 cm
Een 255 band heeft als vaste breedte 25,5 cm waaruit volgt dat de lengte van het oppervlak 120 / 25,5 = 4,70 cm
Daarom heb je dus bij een 255 zomerband meer last van spoorvorming als bij een 205 band.
Waarom een winterband smaller is is omdat je anders de sneeuw er niet voor weg gevoerd krijgt, en je dus grip verliest.
als je het topic had gelezen dan had je gelezen dat we het er wel over gehad hebben en dat het voor buitenlanders niet verplicht is, en verder is je berichtje een gevalletje klok en klepelquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:57 schreef Tique3 het volgende:
Volgens mij is dit nog niet gemeld in dit topic:
Als je in duitsland rijdt met winterbanden moet je een vignet (sticker) halen en die op je ruit plakken.
nogmaals, wat jij vertelt klopt van geen kant, je haalt dingen door de war enzoquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:02 schreef Tique3 het volgende:
Een vignet omdat je als buitenlander op winterbanden rijdt en je auto dus beperkt is (snelheid).
En waar moet je halen zou ik niet weten, mijn ouders zijn rijdend naar zwitserland door duitsland gegaan en ik heb gevlogen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |