abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:20:09 #251
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33779781
Wat is dit een goed topic
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:20:51 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33779800
* Pietverdriet wenst badeend veel succes met de Duitse Justitie.
Hij heeft zijn naam goed gekozen, want geknepen en gepiept zal er worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33779963
Conclusie: gooi er nou maar gewoon lekker winterbanden onder, dan ben je iig van dat gezeik af
Bla....:P
AutoFans.nl
pi_33780559
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:40 schreef BadEend19 het volgende:
Ik weet duidelijk beter waar ik over praat!
Dat merken wij
quote:
Ik zei nergens dat je niet aansprakelijk gesteld kan worden dus jij leest zoals gewoonlijk weer niet goed en het is ook nog eens zo dat dat lang niet altijd gebeurd, alleen als duidelijk aangetoond kan worden dat jij het ongeluk had kunnen voorkomen met winterbanden!
Al veel ervaring met de Duitse Autobahn Polizei? Volgens mij niet he. Men zegt niet voor niets dat Duitsers 'grundlich' zijn. Reken er maar op dat jij een deel van de schuld in je schoenen geschoven krijgt.
quote:
Maar winterbanden zijn NIET verplicht voor buitenlanders zoals ik al zei wat wel in het stuk stond.
Heb ik nergens gezegd.
quote:
Als je harder rijdt dan 130 word je als buitenlander niet aansprakelijk gesteld bij een ongeluk, alleen als ze kunnen aantonen dat je op dat moment zodanig te hard reed dat je het verkeer in gevaar bracht, dit kan vrijwel nooit dus....
Dus, je wordt niet aangesprakelijk gesteld, maar toch weer wel als ze het eea aan kunnen tonen. Je spreek jezelf gewoon in dezelfde zin tegen.
En indien je harder rijdt dan 130km/uur reed je kennelijk al te hard voor de situatie.

Suc6 mocht je een keer in Duitsland rijden en niet huilen als je remweg opeens een stukje langer is met je zomerbandjes tijdens het winterseweer.
pi_33781268
Ik rijd ook op winterbanden maar dus zie het probleem niet helemaal, is ook helemaal niet om winterbanden af te kraken alleen om aan te geven dat ze alleen op ijs/sneeuw beter zijn.
En de politie bepaalt niet of de verzekering wel of niet uitkeert van de schuldige en de andere! (hoogstens of je wel of niet met winterbanden rijd en of het volgens hun voorkomen had kunnen worden indien je niet met winterbanden rijd)
Ik spreek mezelf absoluut niet tegen, jij kan niet goed lezen that's the problem sorry hoor haha.
Al eens gedacht om een bril aan te schaffen?
pi_33781342
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:06 schreef BadEend19 het volgende:
Ik rijd ook op winterbanden maar dus zie het probleem niet helemaal, is ook helemaal niet om winterbanden af te kraken alleen om aan te geven dat ze alleen op ijs/sneeuw beter zijn.
Waarom rijd je er dan op? Ze zijn toch zo slecht en bladiebla.
quote:
Ik spreek mezelf absoluut niet tegen, jij kan niet goed lezen that's the problem sorry hoor haha.
Al eens gedacht om een bril aan te schaffen?
Dat doe je wel. Aangezien je eerst zegt dat men je niet aansprakelijk kan stellen en na de komma kan het opeens wel.

Bij jou helpt een alleen een bril niet meer..
pi_33781446
Omdat je niet weet wanneer er sneeuw gaat vallen heb ik ze!
De slechtere eigenschappen op droog en nat wegdek neem ik voor lief en hou daar rekening mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door BadEend19 op 07-01-2006 01:58:06 ]
pi_33781494
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:09 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Waarom rijd je er dan op? Ze zijn toch zo slecht en bladiebla.
[..]

Dat doe je wel. Aangezien je eerst zegt dat men je niet aansprakelijk kan stellen en na de komma kan het opeens wel.

Bij jou helpt een alleen een bril niet meer..
Staat nergens dat je niet aansprakelijk gesteld kan worden!

[ Bericht 4% gewijzigd door BadEend19 op 07-01-2006 01:43:39 ]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:08:00 #259
45206 Pietverdriet
pi_34287463
Voor de mensen die menen dat winterbanden niet verplicht zijn, hier zijn dit jaar al buitenlandse vrachtwagens op de "parkeerplaats gezet met een rijverbod omdat er geen winterbanden onder zaten, en mensen bekeurd omdat hun auto niet winterklaar was.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:17:59 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_34289654
kunt ze volgende week wel gebruiken, die winterbanden
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:43:38 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34290546
Ik had vorige week een lekke (winter)band, blijkt dat die dingen momenteel erg moelijk te krijgen zijn, want "het seizoen is voorbij".

Lopen ze iedereen die winterbanden aan te smeren, kunnen ze niet eens leveren, omdat er nu weer zomerbandjes gemaakt worden.

Is na een paar dagen wel gelukt trouwens.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:30:05 #262
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34319391
Ik heb nu zo'n 2 maanden op winterbanden gereden en ik vond het KLOTE dingen Toen het 1 keer sneeuwde was ik inderdaad blij met die dingen: ik kon immers nog remmen in de sneeuw wat vorig jaar niet lukte met 215 brede zomerbanden. Al die andere dagen dat het niet sneeuwde had ik echter totaal geen grip. In een bocht waar ik vorige week nog met 90 doorheen ging met 185 brede bandjes, had ik al onderstuur met mijn 185 brede winterbanden.

Ik heb ze inmiddels weer verkocht aan iemand die op wintersport gaat, maar ik denk niet dat ik weer winterbanden ga kopen...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:49:42 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34320234
Welke winterbanden had je dan?
  zondag 22 januari 2006 @ 14:12:26 #264
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34342589
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Welke winterbanden had je dan?
Goodyear Ultra grip (185-15-65)
pi_34343817
Whehe dat Ultra Grip is dan ook de understatement van het jaar
  zondag 22 januari 2006 @ 14:49:10 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34343846
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:12 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Goodyear Ultra grip (185-15-65)
De laatste GoodYear UG7 zijn volgens de testen wel goed. De eerdere zijn wat minder vlgns de ADAC ed. Oudere exemplaren worden na een jaar of 4 ook snel minder.

Vraag me trouwens een beetje af wat je met die bandentesten moet. Ik heb nu Vredestein Wintrac Extreme, die bevallen mij beter dan de altijd hoog gewaardeerde Cont TS 790/810. Vredestein komt altijd gemiddeld uit die testen, Maar die Extreme is geloof ik redelijk nieuw, en nog niet veel getest.

Sowiezo zou ik bij een 156 diesel geen winterbanden nemen. Flink gewicht op de aangedreven wielen, en niet al teveel vermogen. Daar kom je een heel eind met goede zomerbanden.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:19:00 #268
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34344851
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:49 schreef Hyperdude het volgende:
Sowiezo zou ik bij een 156 diesel geen winterbanden nemen. Flink gewicht op de aangedreven wielen, en niet al teveel vermogen. Daar kom je een heel eind met goede zomerbanden.
Vorig jaar gleed ik dus alle kanten op in de sneeuw. Zodra ik de rem aanraakte sprong ie al in de ABS. gewoon NIET mee te rijden in de sneeuw dus.

Wat betreft weinig vermogen: ik heb vanaf volgende week een 2.4, dat is ook een diesel maar de uitspraak "niet al te veel vermogen" gaat dan niet meer op hoor Toch denk ik niet weer winterbanden te nemen....
pi_34347807
Je merkt het verschil tussen zomerbanden en winterbanden op droog en nat wegdek heel goed in het voordeel van de zomerbanden, op sneeuw en ijs is dit andersom, is mijn praktijkervaring en die uit de testen!
pi_34347848
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen die menen dat winterbanden niet verplicht zijn, hier zijn dit jaar al buitenlandse vrachtwagens op de "parkeerplaats gezet met een rijverbod omdat er geen winterbanden onder zaten, en mensen bekeurd omdat hun auto niet winterklaar was.
Is niet verplicht voor buitenlanders is immers niet europees geregeld!
Voor vrachtwagens is het anders omdat het daar veel gevaarlijker is als ze gaan glijden.
  zondag 22 januari 2006 @ 17:28:15 #271
45206 Pietverdriet
pi_34348933
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:56 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

Voor vrachtwagens is het anders omdat het daar veel gevaarlijker is als ze gaan glijden.
Is ook voor buitenlanders, net zo goed als de maximum snelheid in NL ook verplicht is voor buitenlanders. Overginds, nogmaal, je krijgt de boete niet voor het niet hebben van winterbanden, maar voor het niet "Wintertauglich" zijn van je auto.
pi_34353170
http://www.vab.be/NL/viaVAB/Europa/detail.aspx?landid=5
Deze link gaf ik al eerder is dus niet waar wat jij zegt en een NL auto moet aan de NL wegenverkeerswet voldoen en niet aan de Duitse dus daarom hoeft je auto niet winterklaar te zijn zoals ze dat noemen!
  zondag 22 januari 2006 @ 19:51:10 #273
45206 Pietverdriet
pi_34353708
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:36 schreef BadEend19 het volgende:
http://www.vab.be/NL/viaVAB/Europa/detail.aspx?landid=5
Deze link gaf ik al eerder is dus niet waar wat jij zegt en een NL auto moet aan de NL wegenverkeerswet voldoen en niet aan de Duitse dus daarom hoeft je auto niet winterklaar te zijn zoals ze dat noemen!
Je kan leuk een link posten met duitse file informatie.
Maar ik woon in Duitsland, en geloof me, het is de Duitse politie worst waar je vandaan komt.
pi_34354717
Dat zal het zijn je woont in Duitsland, daarom geloof je dat niet en de Duitse politie zal het zeker wel worst zijn waar je vandaan komt simpelweg omdat ze je dan NIET mogen bekeuren!
Beter lezen, onderaan staat het!
  zondag 22 januari 2006 @ 20:38:17 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34355796
Jeez, kunnen jullie niet met elkaar gaan trouwen ofzo!?
Wat een geneuzel
pi_34356443
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:13 schreef BadEend19 het volgende:
Dat zal het zijn je woont in Duitsland, daarom geloof je dat niet en de Duitse politie zal het zeker wel worst zijn waar je vandaan komt simpelweg omdat ze je dan NIET mogen bekeuren!
Beter lezen, onderaan staat het!
Het zal de Duitse politie zeker worst wezen als jij niet betaald. Dan mag je bij ze gaan logeren

Want het ze ze zeker worst wezen dat een kaaskop ze zegt dat ze je niet mogen bekeuren.

Ik wil trouwens wel eens hun blikken zien indien je dat tegen ze zegt
pi_34374593
Tja... laat jij je maar lekker bekeuren dan.
Maarre ze zijn wel op de hoogte van de regels daar in DE hoor.
pi_34386282
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:52 schreef BadEend19 het volgende:
Tja... laat jij je maar lekker bekeuren dan.
-mijn- auto is wel in orde. Dus ik hoef er niet eens bang voor te zijn.
quote:
Maarre ze zijn wel op de hoogte van de regels daar in DE hoor.
Ik hoop het voor je
pi_34422916
Nogmaals ik rijd ook met winterbanden!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:14:55 #280
5673 heijx
Qui que boue
pi_34442270
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:56 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

Leuk, als je in je eigen hoofd je uitzonderingen creëert en goedpraat.

Maarreh, hier heb je uitsluitsel:
Bron: ANWB.

Duitsland
Nog geen algehele verplichting in winterse omstandigheden. Wel kan het niet gebruiken van winterbanden leiden tot (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen omdat de bestuurder van een auto op (zomer)banden minder goed kan reageren op onverwachte situaties. Immers zonder winterbanden is er in winterse omstandigheden minder grip en een langere remweg. Als er winterbanden gemonteerd zijn, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven. Vanaf mei 2006 moeten auto’s in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof.

Kortom, het ės niet verplicht maar je kan wel aansprakelijk gesteld worden voor schades.
Het wōrdt wel verplicht vanaf mei. Dus rijd jij volgende winter 30 in Duitsland met je lege sproeiertankje, een voorruit onder de smurrie en je zomerbandjes, dan krijg je een vette prent en een rijverbod van de Duitse hermandad, Nederlander of niet.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_34458157
Niet Europees geregeld dus niet geldig voor buitenlanders en die winteruitrusting staat in duitse wegenverkeerswet dus alleen geldig voor duitse auto's.
En vrachtwagens zonder winterbanden worden alleen in extreme omstandigheden aan de kant gezet!
pi_34530705
.... dan gaan we maar met z'n allen hopen dat het heel erg snel europees geregeld wordt.

Ben net terug van een weekje Sauerland (sneeuw dus). Ohohhoohoh wat is het toch grappig om al die Nederlanders bepakt en bezakt op zomerbanden te zien stunten op wegen waar de Duitsers en Nederlanders die wel op winterbanden rijden zich zonder problemen kunnen verplaatsen. Ze komen nog niet eens weg uit een besneeuwd parkeervak. Je schaamt je de ogen uit het hoofd om tot dit cheapo-volk te behoren die geen cent teveel uit willen geven. Zelfs niet voor hun eigen veiligheid.
pi_34531616
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef stefimke het volgende:
.... dan gaan we maar met z'n allen hopen dat het heel erg snel europees geregeld wordt.

Ben net terug van een weekje Sauerland (sneeuw dus). Ohohhoohoh wat is het toch grappig om al die Nederlanders bepakt en bezakt op zomerbanden te zien stunten op wegen waar de Duitsers en Nederlanders die wel op winterbanden rijden zich zonder problemen kunnen verplaatsen. Ze komen nog niet eens weg uit een besneeuwd parkeervak. Je schaamt je de ogen uit het hoofd om tot dit cheapo-volk te behoren die geen cent teveel uit willen geven. Zelfs niet voor hun eigen veiligheid.
Mja, zonder winterbanden de sneeuw in gaan .

Ik was het vorig jaar eigenlijk een beetje vergeten om tijdig te regelen. Ik had toen nog een huur auto van mn werk (waar gewoon zomerbanden onder zaten, het was dus geen lease wagen) en heb redelijk wat rond moeten bellen om ze nog tijdig te vinden. Uiteindelijk in een achteraf éénmans zaakje gevonden, die ze nog wel in die maat kon verhuren. Het was fftjes wachten bij het monteren en demonteren, maar ik heb er wel geluk mee gehad, anders had ik een nacht ergens op een parkeerplaats gestaan, omdat de duitse snelweg gewoon niet meer te berijden viel over een wegdeel van 50 kilometer; uiteindelijk nog 2 uur gedaan over 50 kilometer, maar ik kwam er wel.

Winterbanden op vakantie .
Winterbanden voor in Nederland (en ik blijf erbij); niet nodig.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:31:31 #284
45206 Pietverdriet
pi_34549305
Goedkope winterbanden:
In een vergelijkende remtest in de AutoBild:
in de test de
Continental Wintercontact TS 810 (85¤)
Maxxis MA W1 (55¤)
Nankang SV-1 (55¤)
Nexen Win-Guard (60¤)
Tigar Winter A (55¤)
Trayal T-200 (40¤)

Remweg Nat bij 4 graden Celcius, 100KmU
Continental Wintercontact TS 810 52 meter (Snelheid na 52 meter, 0)
Maxxis MA W1 57,9 meter (Snelheid na 52 meter 31,9 KmU)
Trayal T-200 58,7 meter (Snelheid na 52 meter 33,6 KmU)
Tigar Winter A 58,9 meter (Snelheid na 52 meter 34,1 KmU)
Nexen Win-Guard 60,5 meter (Snelheid na 52 meter 37,3 KmU)
Nankang SV-1 69,8 (Snelheid na 52 meter 50,5 KmU)
Dus waar je met de Continental al stilstaat, ga je met de Nankang nog 50,5 KmU!!

Remweg Droog bij 0 graden Celcius, 100KmU

Continental Wintercontact TS 810 44,2 meter
Maxxis MA W1 44,2 meter
Nexen Win-Guard 44,3 meter
Trayal T-200 45,5 meter
Tigar Winter A 45,9 meter
Nankang SV-1 49,5 meter

Het geld wat de continentals dus duurder zijn is het duidelijk waard.
pi_34551949
Conti is toch duits??

Dat verklaard wel weer waarom hij die autobild test gewonnen heeft.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:15:51 #286
45206 Pietverdriet
pi_34552123
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef pAin het volgende:
Conti is toch duits??

Ze zijn amerikaans, en hadden fabrieken in Duitsland, waar ze het personeel hebben afgeknepen met lagere lonen, en nu wordt de productie toch verplaatst. Er is dus geen enkele reden voor de duitse pers om lief te zijn voor continental.
pi_34552220
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn amerikaans, en hadden fabrieken in Duitsland, waar ze het personeel hebben afgeknepen met lagere lonen, en nu wordt de productie toch verplaatst. Er is dus geen enkele reden voor de duitse pers om lief te zijn voor continental.
Ok, het was wat suggestief, aangezien de website ook in het duits bekeken kan worden .
pi_34578017
quote:
Conti is toch duits??

wat een bull, alsof Vredestein altijd wint in Nederlandse testen ofzo
pi_34584164
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:37 schreef Repeat het volgende:

[..]

wat een bull, alsof Vredestein altijd wint in Nederlandse testen ofzo
Waar staat dat?

Duitsers vinden hun eigen producten altijd het beste (er van uitgaande dat Continental duits is, wat dus niet zo is), dat zeg ik alleen maar .
  zondag 29 januari 2006 @ 17:32:23 #290
45206 Pietverdriet
pi_34586543
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:31 schreef pAin het volgende:

[..]

Waar staat dat?

Duitsers vinden hun eigen producten altijd het beste
Nekgeklets
  maandag 6 februari 2006 @ 12:36:51 #291
5673 heijx
Qui que boue
pi_34790921
quote:
Conti is toch duits??

In vergelijking met China merken winnen ze inderdaad op hun "sloffen".....

Deze test is puur om een Europese band tegenover een "Billigangebot" te testen.
Vredestein, Michelin, Pirelli, Maloja en dergelijke zijn ook beter dan Nankang.

Overigens ben ik net terug uit Hopfgarten im Brixental met mijn Vredestein Snowtrac2 en ik had geen centje pijn, ook niet toen bleek dat ons pensionnetje bovenaan de "Penningdörfl" op de Penningberg lag, die dus niet geruimd was. Het laatste stuk STEIL omhoog gewoon naar boven klau(w)(ter)en.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_35279280
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Goedkope winterbanden:
-etc etc-
Hey, ik heb die Conti Wintercontacts. Ik wist wel dat ze goed waren nadat we afgelopen week in Duitsland/Oostenrijk hebben rond gereden met prettig weersomstandigheden en vol beladen auto.

Winterbanden zijn altijd een goede investering.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:22:23 #293
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_35283755
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb nu zo'n 2 maanden op winterbanden gereden en ik vond het KLOTE dingen Toen het 1 keer sneeuwde was ik inderdaad blij met die dingen: ik kon immers nog remmen in de sneeuw wat vorig jaar niet lukte met 215 brede zomerbanden. Al die andere dagen dat het niet sneeuwde had ik echter totaal geen grip. In een bocht waar ik vorige week nog met 90 doorheen ging met 185 brede bandjes, had ik al onderstuur met mijn 185 brede winterbanden.

Ik heb ze inmiddels weer verkocht aan iemand die op wintersport gaat, maar ik denk niet dat ik weer winterbanden ga kopen...
winterbanden zijn meestal ook smaller dan je zomerbanden, om meer druk per cm2 te hebben...... (ik heb normaal 185/65/R13 en winterband 155/80/R13)
pi_35301584
Mijn zomerbanden: 215/50 R17, mijn winterbanden 215/55 R16.
Heb er dit jaar al plezier van gehad, meer dan vorig jaar eigenlijk, maar goed dat kan je niet voorspellen. Op nat wegdek is het verschil niet groot tussen zomer- en winterbanden, maar als zoals vandaag het supernat is (zeker op de slechte belgische snelwegen met spoorvorming en grote plassen water) dan sta ik versteld van het waterverplaatsend vermogen van mijn winterbanden. Met zomerbanden in volgelopen sporen rijden = aquaplaning ann 110-120 km/h, met mijn winterbanden is dat 140
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:53:10 #295
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_35465407
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef heijx het volgende:

[..]

Leuk, als je in je eigen hoofd je uitzonderingen creëert en goedpraat.

Maarreh, hier heb je uitsluitsel:
Bron: ANWB.

Duitsland
Nog geen algehele verplichting in winterse omstandigheden. Wel kan het niet gebruiken van winterbanden leiden tot (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen omdat de bestuurder van een auto op (zomer)banden minder goed kan reageren op onverwachte situaties. Immers zonder winterbanden is er in winterse omstandigheden minder grip en een langere remweg. Als er winterbanden gemonteerd zijn, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven. Vanaf mei 2006 moeten auto’s in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof.

Kortom, het ės niet verplicht maar je kan wel aansprakelijk gesteld worden voor schades.
Het wōrdt wel verplicht vanaf mei. Dus rijd jij volgende winter 30 in Duitsland met je lege sproeiertankje, een voorruit onder de smurrie en je zomerbandjes, dan krijg je een vette prent en een rijverbod van de Duitse hermandad, Nederlander of niet.
hmmzz, inderdaad... Had net voor kerst een ongeluk in duitsland, was niet mijn schuld, schade expert die naar mijn auto kwam kijken (duitse expert van de duitse verzekering die mij mijn schade moest gaan betalen) en die schreef dikgedruk in het rapport dat ik op WINTERREIFEN reed, op de vooras met 8mm profiel en op de achteras met 8,5mm profiel. dus ze zullen er wel degelijk naar kijken!!!
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:49:27 #296
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35617657
Vandaag me weer de griebus lopen ergeren aan van die prutsers die niet harder dan 20 km/u kunnen/ durven in hun brakke Ford Feest met bandjes met 1,0 mm profiel ofzo. Winterbanden of tenminste banden met meer dan 4 mm profiel zijn dan toch een stukkie beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 01-03-2006 19:58:59 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:51:06 #297
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_35617733
Net als ik me erger aan die gasten die denken dat ze onsterfbaar zijn omdat ze winterbanden hebben.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:56:32 #298
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35617976
onsterfbaar?
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:17 schreef Razor21 het volgende:
Zijn we nu echt niets gewend? Meteen weer extreem lange files.....

File: A1 - Amsterdam - Amersfoort,
tussen Diemen en Laren - 19 km
langzaam rijdend verkeer

File: A1 - Amersfoort - Amsterdam,
tussen Soest en knp. Watergraafsmeer - 26 km
langzaam rijdend verkeer

Mensen leer toch eens rijden in de sneeuw.
...
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:57:44 #299
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35618040
Onsterfelijk is een groot woord maar ik ken mensen die met dit weer (sneeuw, lekkere laag) inderdaad er geen moeite mee hebben om met 80-90 km/u over binnenwegen en snelwegen te rijden. Het nadeel van het niet hebben van zomerbanden tijdens droge winterdagen moet toch ergens gecompenseerd worden he .

Ik weet in elk geval dat ik ze vanmiddag graag had willen hebben... de tering wat was het glad zeg!
Life is too short don't stress every day
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:41:45 #300
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_35622501
Idd, ik zie gewoon dat mensen met winterbanden zich bewijzen door harder dna de rest te rijden en in te halen omdat ze winterbanden hebben. Slaat echt nergens op, je hebt meer grip, betekent niet dat je meteen harder hoeft te rijden, zeker niet met dit weer. Echt van die yuppen in lease-auto's die iets te compenseren hebben aangezien het niet hun eigen auto is maar ze hem wel mochten uitkiezen van de baas en uiteindelijk hun vrouw toch de doorslaggevend beslissing heeft genomen om voor de gezinsauto te kiezen. Tja wat heb je zelf dan nog in te brengen.. Beetje gas geven in de sneeuw en dan houd het wel zo'n beetje op.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')