Dat stukje uit autobild?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
Sterker nogquote:Op donderdag 29 december 2005 22:13 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Waarom zou een test van autobild of autoweek een betere voorstelling zijn van de realiteit dan die van de ANWB en europese partners? Het lijkt mij dat een commercieel blad wat te maken heeft met adverteerders en andere geldschieters meer te maken heeft met conflicterende situaties dan een organisatie zoals de ANWV..
DIe jij niet kan laten zien en waarschijnlijk niet begrepen hebtquote:Op donderdag 29 december 2005 22:15 schreef BadEend19 het volgende:
LOL, die test van de autoweek en autobild is van de ANWB en europese partners![]()
![]()
Dus ze hebben niet de banden gewisseld en dezelfde stukken proberen te rijden met dezelfde auto en met verschillende type banden?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:03 schreef BadEend19 het volgende:
Is geen test maar een hele grove indicatie, zie mijn link in een van mijn vorige posts voor een ECHTE test!
quote:ANWB ADVISERING OVER WINTERBANDEN
Hierboven is duidelijk gemaakt dat de winterband ook voor Nederland, met zijn relatief milde winters en vlakke wegen de veiligste band in de winter is. Wij adviseren winterbanden dan ook sterk aan voor mensen die iedere dag op de auto moeten kunnen vertrouwen. Voor mensen die met de auto op wintersport gaan zijn winterbanden een must. Moderne zomerbanden zijn absoluut niet berekend op de omstandigheden die u op wintersport zoekt met grote waarschijnlijkheid zult tegenkomen. Ook de 4-seizoenenband is niet geschikt voor de winterse omstandigheden die u in de Alpenlanden kunt tegenkomen. Alleen voor gebruik in Nederland (vlakke wegen, relatief gering aantal dagen dat er sneeuw ligt) kan de 4-seizoenenband een alternatief zijn voor de winterband. Bedenk wel dat de prestaties in de winter niet kunnen tippen aan die van de winterband en in de zomer niet aan die van de zomerband maar op besneeuwde vlakke wegen biedt de 4-seizoenenband een stuk meer veiligheid dan de zomerband.
Hiermee adviseert de ANWB niet dat iedereen winter- of 4-seizoenenbanden moet aanschaffen. Voor mensen die niet met de auto op wintersport gaan én de auto kunnen laten staan zijn winterbanden niet noodzakelijk. Onder droge en regenachtige omstandigheden in de winter volstaat het aanpassen van de snelheid en de volgafstand om met goede zomerbanden veilig te kunnen rijden. Alleen op de dagen dat er sneeuw of ijs op de weg ligt moet dringend geadviseerd worden de auto zonder winterbanden (of 4-seizoenenbanden) te laten staan. Zoals we gezien hebben is sneeuw zo'n kritieke rijomstandigheid dat zelfs het aanpassen van de snelheid niet meer helpt.
De cijfers zijn duidelijk: een meer dan twee keer zo lange remweg als met winterbanden, zelfs bij lage snelheid, is niet veilig. Wij adviseren de auto zonder winterbanden (of 4-seizoenenbanden) te laten staan op dagen dat er sneeuw of ijs op de weg ligt.
Waarom zou de autoweek dan met een compleet andere uitslag komen dan de ANWB als het toch dezelfde test is. Kom nou maar eens op met het stukje en tot die tijd is het denk ik handig om een ander topic te gaan vervuilen.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:15 schreef BadEend19 het volgende:
LOL, die test van de autoweek en autobild is van de ANWB en europese partners![]()
![]()
Damn reageer ik weer kon het niet laten![]()
Uiteraard kan Badeend als 19 jarige veel beter de testresutaten beoordelen op grond van een stukje in de autoidee dan dat de ANWB dat kanquote:Op donderdag 29 december 2005 22:19 schreef WaSTeiL het volgende:
Laatste stukje uit de link die PietVerdriet stuurde is denk ik wel doorslaggevend. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar het stukje in de autoweek waar het tegendeel zou worden bewezen.
[..]
En?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:25 schreef BadEend19 het volgende:
Autoweek is een NL zusterorganisatie van de Autobild
En dat zegt degene met die met een petje en een dikke boombox in de auto rijd!quote:Op donderdag 29 december 2005 22:25 schreef Fugie het volgende:
ik heb mijn rijbewijs al 1,5 jaar en weet nu al dat winterbanden 200000x beter zijn dan zomerbanden bij dit soort dagen, ben ik nu een einstein![]()
ik draag geen petjes en ik heb wat aandacht en geld besteed aan de audioinstallatie in mijn auto, iets mis meequote:Op donderdag 29 december 2005 22:36 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
En dat zegt degene met die met een petje en een dikke boombox in de auto rijd!![]()
Ik ben trouwens 21 en 3,5 jaar in het bezit van een rbw.![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:51 schreef BadEend19 het volgende:
http://www.autokampioen.n(...)9-wintertest.nl.html
Ik heb even een aantal zaken vet gemaakt uit het stukje wat ik erg vreemd vind.quote:Steeds beter
Moderne zomerbanden worden steeds beter onder zomerse omstandigheden. Ze kunnen steeds beter omgaan met toegenomen vermogens en snelheden van moderne auto’s. Consequentie is wel dat de wintereigenschappen van zomerbanden sterk zijn gereduceerd. Enkele jaren geleden waren de verschillen tussen zomer- en winterbanden op sneeuw duidelijk minder groot. Om de eigenschappen te optimaliseren kiezen bandenfabrikanten er tegenwoordig steeds vaker voor om verschillende banden te ontwikkelen voor verschillende weersomstandigheden.
Het ANWB-standpunt is en blijft dat winterbanden sterk aan te bevelen zijn voor mensen die iedere dag op de auto moeten kunnen vertrouwen. Voor mensen die met de auto op wintersport gaan, zijn winterbanden een must. Voor mensen die niet met de auto op wintersport gaan en de auto eventueel kunnen laten staan, zijn winterbanden in Nederland niet noodzakelijk. Onder droge en regenachtige omstandigheden in de winter volstaat het aanpassen van de snelheid om met goede zomerbanden veilig te kunnen rijden. Alleen – en dit deel van ons advies verandert wel – moet je de auto dan wel laten staan op de dagen dat er sneeuw of ijs op de weg ligt.
Ijzel is eigenlijk niets anders dan een dunne versie van ijs toch? Zou moeten werken. Maar pas iig wel je snelheid erop aan. Ik moet ook nog de deur uit met mijn Wintertracs (voor) en Snowtracks (achter) en ik verwacht dat het wel te doen moet zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:57 schreef Djeez het volgende:
Helpen winterbanden ook tegen ijzel ? Of if helpt daar geen band aan, tenzij je spijkerbanden hebt ? Ik heb Vredesteins Snowtrac 2, en moet er vanavond nog met de auto erop uit. Nu wordt er wel ijzel verwacht vanavond, is het wel raadzaam de weg op te gaan ?
Ijzel is volgens mij gewoon superdun ijs. Het helpt zeker iets, maar verwacht geen wonderen, je kunt niet met 120kmh door een bocht waar je op zomerbanden met 30kmh al uit zou vliegen. Snelheid en rijgedrag aanpassen zijn vereiste, dat je wat meer marge hebt met winterbanden is mooi meegenomen. Geen gekke stuurbewegingen maken, en zo zacht mogelijk versnellen en remmen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:57 schreef Djeez het volgende:
Helpen winterbanden ook tegen ijzel ? Of if helpt daar geen band aan, tenzij je spijkerbanden hebt ? Ik heb Vredesteins Snowtrac 2, en moet er vanavond nog met de auto erop uit. Nu wordt er wel ijzel verwacht vanavond, is het wel raadzaam de weg op te gaan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |