abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2005 @ 20:01:12 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32461032
De ultieme eenheid.

Wat is ultieme eenheid?

Als alles in elkaar valt, dat de puzzel met 1000 miljoen stukken bestaat uit 1 stuk? Dan zijn ziektes die zorgen voor afscheiding ook achterhaald?

Eenheid is de ideale situatie waar alle omstandigheden meewerken?

Eenheid is waar alles boven water komt? Waar geen meningsverschil heerst omdat alle mensen weten wat de waarheid is?

Eenheid is gezondheid ook. Eenheid is waar verdeeldheid niet bestaat?

En hoe komt eenheid tot stand? Is dat een kwestie van tijd? Is het een soort mechanisme dat continu draait naar eenheid?

Ik was ff aan het denken over wat de waarheid is. Denk ik aan waarheid dan denk ik aan eenheid. Waar ook alle kennis bij elkaar komt als eenheid.

Eenheid is dat ieder mens de juiste kennis in pacht heeft? Op alle gebieden? Waar je niet eerst 10 uur hoeft te praten om tot dezelfde mening te komen?

Eenheid in de politiek wilt zeggen dat 20 partijen functioneren als 1 partij? Waar er alleen maar toegevoegde waarde ontstaat? Waar de meeropbrengsten altijd hoog zijn? Waar ieder toegevoegde eenheid zorgt voor een beter resultaat, zonder dat je elkaars ideeën van waarde laat veranderen?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32461274
Een grootheid wordt uitgedrukt in een eenheid

Maar als je zo'n ultieme eenheid hebt, wees niet bang hem te delen!
Wetenschappers zoeken al eeuwenlang naar een allesomvattende theorie.
  maandag 21 november 2005 @ 21:02:08 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32462748
Het gaat erom dat mensen dezelfde opvattingen hebben en dat de kennis samen komt. Dat mensen niet verdeeld zijn in miljarden stukken maar 1 deel vormen waarbij alles samen komt. Dus ook de kennis om te komen tot vooruitgang. Uiteindelijk blijft er 1 weg over en dat is de juiste weg die leidt naar Rome. De waarheid ook. En zo kun je doorgaan. Je kunt me niet wijsmaken dat het altijd gissen en wegen blijft. Ooit moet er een doorbraak komen in het denken en vooral in het weten.

Vraag me niet hoe je zoiets kunt bewerkstelligen. Ik denk wel dat een open mind nodig is. Dat koppigheid vaak ertoe leidt dat mensen totaal van elkaar weglopen ook. Dat toegeven ook van belang is. Geven en nemen ook.

Brainstormen ook. Maar goed. Ik heb zo mijn grootheidswaanzin als het gaat om mijn idee over hoe een wereld efficiënt kan opereren. En een wereld kan pas efficiënt opereren als iedereen dezelfde richting oploopt. Met het verkeer mee dus. Loopt het eenmaal met het verkeer mee, dan belandt je vanzelf in een opwaarste spiraal.

Op dit moment zie ik overal vele meningen die leidden tot niets. Vaak wordt niet het onderste uit de kan gehaald ook. Het gaat om open gesprekken voeren ook. Kennis delen.

Maar goed, ik wil niet in de herhaling vallen. Eenheid is delen. Eenheid door deling. Delen = helen. Daar bedoel ik mee, de verdeeldheid helen dus

Zal wel mooier klinken dan het is. In uitvoer brengen is moeilijker.
pi_32463118
Je denkt dat er een open mind voor nodig is? Ik denk dat een gesloten geest de enige oplossing is in de strijd naar eenheid. Als alle neuzen een kant op wijzen zal je een mooie saaie benden hebben.

Ik vind tot op heden dat we naar omstandigheden redelijk efficient functioneren. Af en toe schieten ze elkaar af in het oosten, maar dat zorgt er weer voor dat wij beseffen hoe goed we het hebben.

Als alles hetzelfde zou zijn (eenheid) zou niemand beseffen hoe 'goed' het is.
pi_32477026
1
pi_32477483
Wat zie je als eenheid, en wat hoop je te bereiken met eenheid, Dromenvanger? Ben je niet bang dat eenheid ook een hele hoop negatieve consequenties zal hebben?
pi_32577733
Alles is 1 of 0. Iets bestaat of het bestaat niet.

10 appels gedeelt door 10 = 1 eenheid van 10 appels.

"rudiaanse wiskunde" alles gedeelt door zichzelf is een eenheid.

Sorry, kon het niet laten..
pi_32578284
Je kon het niet laten jezelf weer belachelijk te maken zie ik
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:13:58 #9
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32579366
Dit is geen rude-topic.
'Nuff said
pi_32579695

[ Bericht 100% gewijzigd door Doffy op 25-11-2005 22:12:02 (dat doen we dus niet) ]
pi_32580726

[ Bericht 100% gewijzigd door Doffy op 25-11-2005 22:12:34 (commentaar mag je kwijt in feedback) ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:14:34 #12
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32580949
'Nuff said
pi_32580954
-ho!-
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:14:26 #14
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32590676
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:26 schreef rudeonline het volgende:
Alles is 1 of 0. Iets bestaat of het bestaat niet.

10 appels gedeelt door 10 = 1 eenheid van 10 appels.

"rudiaanse wiskunde" alles gedeelt door zichzelf is een eenheid.

Sorry, kon het niet laten..
Dta klink heel logisch. En zo zie ik ook de eenheid
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:32:50 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32597302
Ook door afstandelijkheid eenheid hebben. Het gevoel van eenheid. Tja. Ik weet niet hoe ik dat ervaar. Ik ben blij dat ik niet dezelfde mening heb als iedereen, dat kan ook niet. Door 1000 verschillende meningen en ideeën krijg je vanzelf meer kansen op nieuwe ontwikkelingen ook.

En door meningen tot elkaar te laten komen en samen te voegen kom je uiteindelijk weer tot eenheid een beetje. Ik bedoel iedere mening telt toch ook wel? Zolang het maar geen gigantisch destructieve mening is ook.

De eenheid mag dan niet slechter worden door een groepering toch? Het gevoel van, een voor allen en allen voor 1. Ondanks dat iedereen een andere mening heeft.

Ik weet niet wat ik nu verder wil zeggen.

De eenheid dat alles goed werkt als geheel ook. Dat alle delen op de plek vallen in de eenheid. Een bedrijf dat goed functioneert is een voorbeeld. Met sub-divisies en al. Het loopt vlot.

Loop je in een drukke winkelstraat dan loopt het voetgangersverkeer lekker, op straat rijdt het wegverkeer vloeiend. En dat is denk ik dan een kwestie van organiseren?

Heeft een goed lopende eenheid niet puur en alleen te maken met een goede organisatie van alles? De processen goed organiseren? Zodat je elkaar niet in de weg loopt ook?

En bij denken, bij het menselijke denken ook die processen in juiste banen leiden. Zodat al die gedachtes en ideeën ook een eenheid vormen. Zodat je als mens zijnde meer deel uitmaakt van het geheel om je heen ook.

Ik zie het allemaal graag als machine die loopt. Zonder dat er verdere aansturing nodig is ook. Geen regulering meer nodig. Het loopt vanzelf. Alle delen in het grote geheel werken goed en vormen een goede eenheid. Ondanks dat er tegenstrijdigheid kan zijn. Maar bij tegenstrijdigheid is het dan weer wat inleveren en weer wat aannemen en ga zo door.

Een continu proces van onderhandelingen ook.

Kon het niet laten maar ik was ff aan het analyseren.

Dat het dus ook allemaal op de plek valt wederom. Die zin gebruik ik erg vaak de laatste tijd. Ieder onderdeel van "the machine" is op de plek. De mensen lopen elkaar niet in de weg. En ook dan kun je discussies blijven voeren. Discussieren leidt vaak tot een betere oplossing. Discussieren is ook nodig om tot een oplossing te komen.

De oplossing van wat? Dat kan van alles zijn. Sociaal gezien, bedrijfskundig gezien, landelijk gezien, en over de hele wereld gezien ook.

Ik denk graag na over een wereld die lekker draait, daar zie ik dus altijd veel mogelijkheden in. Niet dat het nu zo slecht is georganiseerd allemaal, maar toch. Ik ervaar soms haperingen in winkels, op straat en nog meer. Als iemand me toevallig voor de voeten loopt, dan denk ik al van, die persoon die is of te traag, of ik ben te snel, die persoon is te vroeg vertrokken thuis, of ik te laat of vroeg. In ieder geval hoort hij me niet voor de voeten te lopen op dat moment. Dan is er iets fout in het hele gebeuren.

Net zoals het in de winkel zo kan gaan en nog meer en dat kun je dan helemaal doortrekken naar het extreme.
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:47:29 #16
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32597644
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat erom dat mensen dezelfde opvattingen hebben en dat de kennis samen komt.
Ik denk dat er altijd wel mensen zijn die anders denken. Zoals je nu ook een scheiding hebt tussen mensen die vooral voor logica gaan, mensen die vooral voor gevoel gaan en mensen die daar ergens tussen zitten.
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Zal wel mooier klinken dan het is. In uitvoer brengen is moeilijker.
Dat denk ik ook. Ik vraag me ook af of dit wel wenselijk is (Iedereen die hetzelfde denkt doet me een beetje denken aan de Borg )
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_32598072
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:01 schreef Dromenvanger het volgende:
De ultieme eenheid.

Wat is ultieme eenheid?
We wiskundige eenheid.
Jaja...
pi_32598236
Wanneer mensen dit voor zichzelf bedenken, dan gaat het idee van eenheid werken.. eerder niet.. Maar ik snap je idee en ben er helemaal mee eens!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')