abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32944381
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:13 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat dus om een paar keer waarbij een van de heel erg veel medewerkers in de hele keten een kruisje op de verkeerde plek zette.

Daar gaat het dus om.

Nou nou nou nou, wat v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k....
Ja, en als gevolg daarvan is tenminste een asielzoeker die Nederland heeft teruggestuurd gemarteld en zonder opgaaf van reden vastgezet, aldus een documentaire van de BBC en onderzoeken van andere NGO´s.
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:15:42 #52
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_32944386
Rita moet gewoon blijven. Ze is niet bang om tegen een paar Allochtone schenen te trappen.

Ze heeft gezegd dat ze haar beleid zal weizigen, maar zoals altijd gaat hier een bepaalde tijd overheen. Wie weet wat de tegenafspraken zijn van Congo naar Nederland. (informatie uit Congo dat bepaalde vluchtelingen bijvoorbeeld verkrachters, moordenaars zijn??)

En het feit dat ze gelogen heeft over dit kan te maken hebben met staatsgeheimen? Kamervragen worden altijd openbaar gemaakt of gelekt dus dan zouden het geen geheimen meer zijn he..?!..

Laten we nu eerst maar eens kijken wat er echt aan de hand is. En mocht Salomon Kalou alsnog een versnelde inburgeringsprocedure krijgen, dan pas zetten we haar af!
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:16:37 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_32944414
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het wordt al geaccepteerd, wake up
I know
Daarom hoop ik ook dat dit hele kabinet snel verdwijnt.
pi_32944423
Rita rules!
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:17:00 #55
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_32944427
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, en als gevolg daarvan is tenminste een asielzoeker die Nederland heeft teruggestuurd gemarteld en zonder opgaaf van reden vastgezet, aldus een documentaire van de BBC en onderzoeken van andere NGO´s.
tuurlijk.
En dat heeft de commissie die dit moet onderzoeken NIET boven water gekregen.
ERG geloofwaardig allemaal.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_32944445
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Rita rules!
De best onderbouwde bijdrage aan de discussie tot nu toe!
pi_32944460
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet, dat is een vuige linkse leugen! Paars was alleen maar groen links en pvda enzo, de betrokkenheid van het rechtse VVD is niet waar!
Natuurlijk is dat niet waar. Je kan toch geen radicale breuk met Paars hebben als een van de belangrijkste deelnemers gewoon doorregeert.

Ik ben wel eens wakker geschrokken bij de gedachte hoe die Zalm eigenlijk de langstzittende minister kan zijn als de VVD zo lang buiten spel stond, maar dat is natuurlijk omdat hij vroeger lid van de PVDA was

[ Bericht 1% gewijzigd door multatuli op 09-12-2005 14:24:05 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32944464
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:17 schreef DoctorB het volgende:

[..]

tuurlijk.
En dat heeft de commissie die dit moet onderzoeken NIET boven water gekregen.
ERG geloofwaardig allemaal.
Ja, dat was ook niet de opdracht van de commissie...
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:18:46 #59
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_32944487
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:16 schreef remlof het volgende:

[..]

I know
Daarom hoop ik ook dat dit hele kabinet snel verdwijnt.
Accoord, maar het is niet iets van dit kabinet.

Het heeft meer te maken met veranderende omstandigheden.

In feite moet er iets nieuws bedacht worden wat in de plaats komt van die ministeriele verantwoordelijkheid. Want die lijkt gewoon onwerkbaar.
pi_32944537
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:56 schreef SCH het volgende:

Er zijn toch wel grove fouten gemaakt en Verdonk heeft gewoon gelogen, dus....
...zegt ze sorry, en gaat weer over tot de orde van de dag...

vrijdag 9 december 2005 @ 14:21:45 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_32944563
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Accoord, maar het is niet iets van dit kabinet.
Dit kabinet is er anders wel erg goed in! Donner die een gemeentebesluit overruled om een gevangenis te sluiten is ook zo'n fraai voorbeeld van hoe het met de democratie in Nederland gesteld is...
pi_32944575
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit kabinet is er anders wel erg goed in! Donner die een gemeentebesluit overruled om een gevangenis te sluiten is ook zo'n fraai voorbeeld van hoe het met de democratie in Nederland gesteld is...
Volgens mij is dat gewoon het recht van Donner. Maar goed...
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:26:47 #63
6484 ExTec
pi_32944671
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:21 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat valt dus mee.

Er wordt gerefereerd aan de sorry cultuur onder paars, waarom is dat denk je?
pi_32944675
"Verdonk heeft het kabinet achter zich. Dat liet weten verheugd te zijn met het rapport van Havermans. "Met mij is het hele kabinet tevreden en opgelucht", aldus Verdonk. Het kabinet omarmt de aanbevelingen om het terugkeerproces te verbeteren. "

Nog steeds heel tevreden met zichzelf sliepen zij door.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32944701
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Rita moet gewoon blijven. Ze is niet bang om tegen een paar Allochtone schenen te trappen.
Dat is ook het enige wat ze doet. Het zou ook wel mooi zijn als een minister gewoon haar werk deed. Verdonk is drukker bezig met stoere praatjes vertellen. En met het bedenken van plannen die keer op keer onhaalbaar zijn, maar goed inspelen op de onderbuikgevoelens van een selecte groep Nederlanders. Van mij mag ze best werken aan haar Tough Bitch-imago, maar het moet niet zijn dat ze haar werk zo slecht doet als dat ze het nu doet. Want ze liegt niet alleen hier over, ook van al die harde woorden en beloftes zijn er nog maar akelig weinig uitgevoerd en waargemaakt...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32944704
Goh, de reactie van Verdonk liet zich raden.

"Het kabinet geeft toe dat er fouten zijn gemaakt bij het informeren van Congo over mensen die naar dat land zijn teruggestuurd. Minister Verdonk zegt in een reactie op het rapport van de commissie Havermans echter dat ze de Kamer niet onjuist heeft geïnformeerd.

Verdonk erkent dat er slordigheden zijn begaan. Uit onderzoek van de IND zelf naar andere landen blijkt dat in 102 gevallen ten onrechte is vermeld dat teruggestuurden asielzoekers waren.

Verdonk benadrukt dat geen inhoudelijke informatie over asielzoekers aan Congo is gegeven. PvdA, GL en SP vinden dat ze toch moet opstappen."
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:28:44 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_32944715
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat valt dus mee.

Er wordt gerefereerd aan de sorry cultuur onder paars, waarom is dat denk je?
Ik heb geen idee! Paars is voor mij nog steeds het beste kabinet dat ik me kan heugen. Zou zo tekenen voor Paars 3.
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:30:43 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_32944759
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:28 schreef Nielsch het volgende:
Verdonk erkent dat er slordigheden zijn begaan. Uit onderzoek van de IND zelf naar andere landen blijkt dat in 102 gevallen ten onrechte is vermeld dat teruggestuurden asielzoekers waren.
Weet je wat ze in een land als Congo doen met iemand die de goede naam van het land bedoezeld door bijvoorbeeld asiel in een ander land aan te vragen?
pi_32944760
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:17 schreef multatuli het volgende:
Ik ben wel eens wakker geschrokken bij de gedachte hoe die Zalm eigenlijk de langstzittende minister kan zijn als de VVD zo lang buiten spel stond, maar dat is natuurlijk omdat hij vroeger lid van de PVDA was
Niet dat hij in de periode dat hij bij de PvdA zat minister was natuurlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32944976
Wat mij betreft mag het hele kabinet optiefen. De ene leugen wordt met de andere afgedekt. Beloftes niet nagekomen.

Men kotste op paars, maar moet kijken wat er nou zit. Het kabinet van normen en waarden, het kabinet van ma Tokkie bedoel je!
Wartaal.
pi_32945053
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

...zegt ze sorry, en gaat weer over tot de orde van de dag...

You're right

Verdonk geeft 'slordigheden' toe

DEN HAAG Het kabinet geeft toe dat er
fouten zijn gemaakt bij het informeren
van Congo over mensen die naar dat land
zijn teruggestuurd.Minister Verdonk
zegt in een reactie op het rapport van
de commissie Havermans echter dat ze de
Kamer niet onjuist heeft geïnformeerd.

Verdonk erkent dat er slordigheden zijn
begaan.Uit onderzoek van de IND zelf
naar andere landen blijkt dat in 102
gevallen ten onrechte is vermeld dat
teruggestuurden asielzoekers waren.

Verdonk benadrukt dat geen inhoudelijke
informatie over asielzoekers aan Congo
is gegeven.PvdA,GL en SP vinden dat ze
toch moet opstappen.
pi_32945063
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:38 schreef Billy_daKid het volgende:
Wat mij betreft mag het hele kabinet optiefen. De ene leugen wordt met de andere afgedekt. Beloftes niet nagekomen.

Men kotste op paars, maar moet kijken wat er nou zit. Het kabinet van normen en waarden, het kabinet van ma Tokkie bedoel je!
Normen en waarden zijn alleen voor de burgers, niet voor de politiek.

(maar dan weer wel voor de oppositie)
pi_32945198
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:41 schreef SCH het volgende:

[..]

You're right

Verdonk geeft 'slordigheden' toe

DEN HAAG Het kabinet geeft toe dat er
fouten zijn gemaakt bij het informeren
van Congo over mensen die naar dat land
zijn teruggestuurd.Minister Verdonk
zegt in een reactie op het rapport van
de commissie Havermans echter dat ze de
Kamer niet onjuist heeft geïnformeerd.

Verdonk erkent dat er slordigheden zijn
begaan.Uit onderzoek van de IND zelf
naar andere landen blijkt dat in 102
gevallen ten onrechte is vermeld dat
teruggestuurden asielzoekers waren.

Verdonk benadrukt dat geen inhoudelijke
informatie over asielzoekers aan Congo
is gegeven.PvdA,GL en SP vinden dat ze
toch moet opstappen.
Gadver de gadver, hier word ik weer kotsmisselijk van

Verantwoordelijkheid nemen is iets waar deze minister dus ook keihard voor wegloopt.
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:05:15 #74
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_32945750
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is ook het enige wat ze doet. Het zou ook wel mooi zijn als een minister gewoon haar werk deed. Verdonk is drukker bezig met stoere praatjes vertellen. En met het bedenken van plannen die keer op keer onhaalbaar zijn, maar goed inspelen op de onderbuikgevoelens van een selecte groep Nederlanders. Van mij mag ze best werken aan haar Tough Bitch-imago, maar het moet niet zijn dat ze haar werk zo slecht doet als dat ze het nu doet. Want ze liegt niet alleen hier over, ook van al die harde woorden en beloftes zijn er nog maar akelig weinig uitgevoerd en waargemaakt...
Kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn.

Ondanks de grote kritieken is het ''grens beleid'' wel degelijk aangepast en verbeterd.
Mensen die een paspoort nodig hebben krijgen er een en de mensen die alleen Financiele motieven hebben moeten maar even wachten.

Ook worden er nu meer mensen terug gestuurd naar het land van herkomst wanneer dat mogelijk is.
Iedereen loopt wel te klagen over die arme mensjes die al 10/15 jaar hier wonen en dan toch nog worden weggestuurd, maar het nieuws post dan nooit het ware verhaal. Dat is dan niet interresant genoeg.

Die mensen die hier dan al zo lang wonen zijn eigenlijk al in het eerste cq tweede jaar teruggestuurd, maar zijn hier tegenin gegaag. Als je elke uitspraak en tegenuitspraak bij elkaar optelt dan kan dat dus heeeeel erg lang duren.

Verdonk stelt zich als eeh Tough Bitch op, wat begrijpelijk is in die functie want iedereen wil je lynchen. Zo lang zij het maar beter doet als de rest van de Ministers bij elkaar doe je het goed genoeg imo dan.

En dan niet komen met het argument: heb je dan geen problemen met liegende ministers!

Nee dus, noem eens 1 minister die nog nooit gelogen heeft. En dan mag je van mij met gerust hart 150 jaar terug gaan...
Bespaar jezelf de moeite: elke minister liegt, tis en blijft menselijk.
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:11:58 #75
6484 ExTec
pi_32945927
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb geen idee! Paars is voor mij nog steeds het beste kabinet dat ik me kan heugen. Zou zo tekenen voor Paars 3.
Dan zou ik zeggen, doe je huiswerk ens, voordat je hier dus gaat zitten vechten tegen het 'beeld' dat dit kabinet zoveel slechter is op dit punt dan de vorigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')