Ach, druk even op de resetknop of heel even liev zijn en het is vast al lang weer goed.quote:Op maandag 21 november 2005 11:45 schreef R2-D2 het volgende:
De 1e 2 keer zal het wel lukken maar als je het electra-beesie voor de 3e keer benaderd om 'm uit te zetten ...
[afbeelding]
En als je 'm aanzet ...
[afbeelding]
![]()
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 11:57 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
dat is toch bijgenaamd " het keldertje " ?![]()
			
			
			
			Ik vindt dat toch knap prijzig worden.Reken even mee:setje noppenbanden kost €90,-quote:Op maandag 21 november 2005 11:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Noppenbanden gaan ongeveer 500 kilometer mee, alleen als je lang en hard op de snelweg rondgaat dan kan het zelfs nog korter zijn.![]()
Een goed compromis voor banden bestaat er helaas niet, het of glijden op asfalt in de regen en vastlopen in de modder bij terrreinwerk, of goede grip op asfalt, of goede grip in terrein.![]()
Een setje noppen kost wel slechts ca. 90 euro compleet, dus het is te overzien.![]()
Bij de avondmeet ging het qua snelheid op de dijkjes meer dan goed denk ik, bij rotondes kwam ik hopeloos tekort en kon iedereen mij in 1-2 rondjes al wel bijna inhalen als ze dat geprobeert hadden.![]()
Zodra ik ook maar een beetje meer gas gaf dan stationair zette mijn band een ferme stap opzij en liep'ie over het voorwiel weg.
Hier mijn persoonlijke monteur aan het werk.![]()
Check het noppenprofiel.
Raad hoeveel noppen er verdwenen zijn, en maak kans op geweldige prijzen.![]()
[afbeelding]
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 12:01 schreef Mercy_symbol het volgende:
@Pepijn
ik heb nog iets voor jou hier
Het gebruik is natuurlijk heel anders, sommigen hebben een crosser in de scuur en maken amper 500 kilometer per jaar.quote:Op maandag 21 november 2005 12:06 schreef richardgie het volgende:
Ik vindt dat toch knap prijzig worden.Reken even mee:setje noppenbanden kost €90,-
voor ca.500 km.Reguliere 180/55 band gaat ongeveer 6000 km mee.6000:500=12 (setjes)banden.
12x90€ =1080,-€.Een setje wegbanden kost ca. €350,-,en gaat ongeveer 6000 km mee.Km prijs bij wegbanden is dan ongeveer € 0,06.Bij noppen banden € 0,18 per kilometer.Of maak ik hier een denkfout?
			
			
			
			En met een beetje pech wordt je ingehaald door je achterband.quote:Op maandag 21 november 2005 11:51 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Is dat de prijs van een crossband![]()
![]()
Ik ging nou goed dwars omdat ik met gewone banden op het gras ging rijden, met noppenbanden kan ik sneller maar nog steeds dwars omdat de ondergrond zacht is toch? Ik ga denk ik eerst aan de voorkant een noppenband zetten dan heb ik minder kans dat ie voor gaat schuiven![]()
			
			
			
			
			
			
			
			En toch vindt ik die voorvork niet mooi,in tegenstelling tot de rest van de motor.En ik denk dat ie vanaf de andere kant nog een stuk minder mooi is,want dan zit er ineens zo'n gat.Ze hadden denk ik beter zo'n BMW voorvork kunnen monteren.Ziet er een stuk conventioneler uit,maar is toch anders.quote:Op maandag 21 november 2005 12:29 schreef Worldbeater het volgende:
Marktplaats heeft de pics beschermd tegenwoordig.![]()
Ik vind de Yamaha GTS-1000 ook wel een geinige toerbike voor verrre meetings en vakanties.![]()
[afbeelding]
Eigen-wijze voorvork, daar hou ik van.![]()
Jammer geen cardan..
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 12:16 schreef richardgie het volgende:
[..]
En met een beetje pech wordt je ingehaald door je achterband.![]()
Want die blijft gewoon doorglibberen.![]()
Goeie morgen Moni R2-D2
			
			
			
			Authisten met smetvrees?quote:Op maandag 21 november 2005 12:04 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ach, druk even op de resetknop of heel even liev zijn en het is vast al lang weer goed.![]()
Veel beter dan een harenverliezend monstertjedie in je vingers kan bijten en al je geld opvreet.
![]()
Het artikel wat ik las gaat trouwens over de band die mensen werkelijk met zo'n apparaat opbouwen.
Het is echt een goed alternatief zonder al die rommel.![]()
[afbeelding]
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 11:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Noppenbanden gaan ongeveer 500 kilometer mee, alleen als je lang en hard op de snelweg rondgaat dan kan het zelfs nog korter zijn.![]()
Een goed compromis voor banden bestaat er helaas niet, het of glijden op asfalt in de regen en vastlopen in de modder bij terrreinwerk, of goede grip op asfalt, of goede grip in terrein.![]()
Een setje noppen kost wel slechts ca. 90 euro compleet, dus het is te overzien.![]()
Bij de avondmeet ging het qua snelheid op de dijkjes meer dan goed denk ik, bij rotondes kwam ik hopeloos tekort en kon iedereen mij in 1-2 rondjes al wel bijna inhalen als ze dat geprobeert hadden.![]()
Zodra ik ook maar een beetje meer gas gaf dan stationair zette mijn band een ferme stap opzij en liep'ie over het voorwiel weg.
Hier mijn persoonlijke monteur aan het werk.![]()
Check het noppenprofiel.
Raad hoeveel noppen er verdwenen zijn, en maak kans op geweldige prijzen.![]()
[afbeelding]
Sterf sletquote:Op maandag 21 november 2005 11:46 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
:d geen wonder dat jij maanden niet kon motorrijden![]()
			
			
			
			hey op zo'n ding heb ik een keer geredenquote:Op maandag 21 november 2005 12:29 schreef Worldbeater het volgende:
Marktplaats heeft de pics beschermd tegenwoordig.![]()
Ik vind de Yamaha GTS-1000 ook wel een geinige toerbike voor verrre meetings en vakanties.![]()
[afbeelding]
Eigen-wijze voorvork, daar hou ik van.![]()
Jammer geen cardan..
			
			
			
			Wat een spuuglelijk grafdingquote:Op maandag 21 november 2005 12:29 schreef Worldbeater het volgende:
Marktplaats heeft de pics beschermd tegenwoordig.![]()
Ik vind de Yamaha GTS-1000 ook wel een geinige toerbike voor verrre meetings en vakanties.![]()
[afbeelding]
Eigen-wijze voorvork, daar hou ik van.![]()
Jammer geen cardan..
			
			
			
			er is altijd wel iets mis met rooie .........*quote:Op maandag 21 november 2005 12:55 schreef Makster het volgende:
[..]
![]()
![]()
PORNO![]()
[..]
Sterf slet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Trouwens net het thuisfront gemobilseerd om te vragen hoe het met de kattenbeesten is, wat blijkt:
Mijn katten zijn GAY, ze geven elkaar kusjes![]()
![]()
Wat ze zeggen is dus toch waar, je huisdier gaat op de baas lijken![]()
			
			
			
			Na goed,wie ben ik om te zeggen dat je het niet moet proberen,maar ik zelf heb(op de weg)wel eens met een compleet kale achterband gereden en bij een iets vochtig wegdek slipte die gewoon door.quote:Op maandag 21 november 2005 12:53 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
![]()
Ik wil niet tevaak onderuitgaanIk heb gewoon spierpijn van het optillen van de fiets elke keer omdat ie voor ook weggleed. Mijn logica zegt dat ik "voor" grip moet hebben om lekker te kunnen driften, als het achterwiel mij wil inhalen is dat niet zo erg als ik "voor" mijn stabiliteit kan houden
![]()
Denk ik
			
			
			
			Jij bent een ervaren motorrijder, ik ben pas een beginneling. Ik ben hier gaan posten omdat ik tips wil van ervaren motorrijders. Dat heeft zich in ieder geval al uitbetaald in de vorm van meer vertrouwen in het nemen van bochten. Ik wist niet dat je zo schuin kon.quote:Op maandag 21 november 2005 13:26 schreef richardgie het volgende:
[..]
Na goed,wie ben ik om te zeggen dat je het niet moet proberen,maar ik zelf heb(op de weg)wel eens met een compleet kale achterband gereden en bij een iets vochtig wegdek slipte die gewoon door.
Gevolg:Constant wisselende toerentallen(van het doorslippen),totaal geen grip aan de achterkant,en die momenten dat ie wel goed grip kreeg ging je ineens een stuk harder,of ging de kont kwispelen wat dus ook veel onrust in de voorkant geeft.En zeker niet onbelangrijk bij een weg motor:bij regen veegt de voorband de "rijstrook"voor de achterband al droog.Nu zal dit voor cross motoren van minder belang zijn,maar goed.
Maar om te driften kan je beter een kale achterband en een iets vochtig wegdek hebben denk ik dan.![]()
Ik rij ongeveer 1,5 Km normaal op de XT, dan ben ik bij een grasveld dat grenst aan een bosrijk gebied, daar ga ik dan voor een uurtje losquote:Ik neem aan dat je niet uitsluitend aan het driften bent,en ook wel eens een stukkie normaal rijdt.
			
			
			
			Nope, er zijn bepaalde handelingen die ik graag doe en absoluut niet in het woordenboekje van smetvrees zouden kunnen vallen.quote:
Bij een crossmotor hoeft de voorband totaal geen regen te geleiden maar moet makkelijk door de modder "snijden".quote:Op maandag 21 november 2005 13:26 schreef richardgie het volgende:
En zeker niet onbelangrijk bij een weg motor:bij regen veegt de voorband de "rijstrook"voor de achterband al droog.Nu zal dit voor cross motoren van minder belang zijn,maar goed.
			
			
			
			
			
			
			
			Okay, dat wordt dus een setjequote:Op maandag 21 november 2005 14:06 schreef Worldbeater het volgende:
Teveel grip aan de voorkant, en te weinig aan de achterkant laat je lekker voorover duikelen zodra je door de modder gaat.
			
			
			
			Oh zeg dat dan, ik kan je zo wat tips geven hoorquote:Op maandag 21 november 2005 13:51 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ik ben hier gaan posten omdat ik tips wil van ervaren motorrijders.
			
			
			
			
			
			
			
			Niet het gereedschap vergeten!quote:Op maandag 21 november 2005 15:16 schreef RB het volgende:
morgen nieuwe poging om naar het grote water te vliegen
![]()
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 14:51 schreef Fulcrum_X het volgende:
Oh was hij flauw?
Ik ga maar weer wat nuttigs doen![]()
![]()
![]()
			
			
			
			gereedschapis al aan boordquote:
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 15:34 schreef R2-D2 het volgende:
Waar 1 spreekt luistert de ander maar of hij hetzelfde hoort
[afbeelding]
			
			
			
			Wanneer ben je ongeveer weer terugquote:Op maandag 21 november 2005 15:30 schreef RB het volgende:
[..]
gereedschapis al aan boordals het goed is en anders wachten we wel weer
![]()
			
			
			
			Als het goed is voor het weekendquote:Op maandag 21 november 2005 15:50 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wanneer ben je ongeveer weer terugwant ik krijg waarschijnlijk een dezer dagen een factuur binnen
![]()
			
			
			
			Weet jij hoe lekker het Maastunneltraject is?quote:Op maandag 21 november 2005 14:34 schreef worldpimber het volgende:
Sig en ondertitel van Pepijn zijn me helaas nog steeds niet echt duidelijk.![]()
			
			
			
			Kijk nu zijn we dus waar we wezen willen volgens mij.Als je zo'n klein stukje hoeft te rijden naar het cross terrein:cross banden monteren.Dan wegen de voordelen ruim op tegen de nadelen.quote:Op maandag 21 november 2005 13:51 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ik rij ongeveer 1,5 Km normaal op de XT, dan ben ik bij een grasveld dat grenst aan een bosrijk gebied, daar ga ik dan voor een uurtje losDaarom denk ik ook dat ik noppenbanden moet kopen
![]()
Als ik normaal wil rijden dan stap ik op de ZZR![]()
![]()
			
			
			
			Karten?quote:Op maandag 21 november 2005 15:59 schreef RB het volgende:
Als het goed is voor het weekend![]()
Factuurwaarvoor
![]()
Oh, dus dat is het verhaal achter de wederhelft van mijn remschijf.quote:Op maandag 12 september 2005 11:12 schreef P-Lo het volgende:
Leuk topic dit
dan mijjn momentje:
Twee motorvrienden van me waren aan het eten op een terrasje. Het was mooi weer dus ze waren zeker niet de enigen. Ik had zelf thuis al gegeten, maar voor de gezelligheid besloot ik toch even langs te komen. Mijn motor parkeerde ik netjes naast die van hun, duidelijk in het zicht om diefstal te voorkomen. Zoals gewoonlijk deed ik ook het schijfremslot er nog op.
Na een tijdje gezellig te hebben gezeten waren zij klaar met eten en was de rekening betaald. Tijd om te vertrekken dus. Voor een vol terras kun je natuurlijk niet op een mietige manier wegrijden. Zeker niet wanneer er al twee vrij rondlopende kinderen diverse malen een wheelieverzoeknummer hebben geplaatst. Dus daar gaan we dan.. Motor starten.. alles goed. Beetje gas geven.. Alles nog steeds goed.. Iets meer gas.. Nog steeds goed. Koppeling snel op laten komen.. KLOENK!!!! Kutschijfremslot
Snel om me heen kijken. Kut.. Dat was niet onopgemerkt gebleven
Snel slot eraf en met staart tussen de beentjes rustig weggereden.. |(
Kostte me uiteindelijk wel een nieuw setje schijven voor.. Sindsdien nooit meer vergeten :]
			
			
			
			Zal ik dan tochn eens moeten ervaren om dat te kunnen beoordelen. Maargoed, even voor de mooie dagen bewaren en dan een wheelie trekken door de Maastunnelquote:Op maandag 21 november 2005 16:01 schreef Worldbeater het volgende:
Weet jij hoe lekker het Maastunneltraject is?![]()
Nee, want je bent een Amsterdammer.![]()
Parcoers langs de Euromast, misschien even door de parkjes..
Veel afwisseling, maar van alles wat, het nieuwe trekt je, maar helemaal onervaren ben je ook niet.
Als een beest ga je tekeer.![]()
Heerlijk lang doorhalen, schuin werk, stop and go en even een momentje pakken ..
En dan weer terug de Maastunnel in om nog even maximaal voor de laatste keer te vegen.![]()
Genieten dus.![]()
Maar do it safe..
			
			
			
			Ik dacht dat het een uitnodiging van jou / jullie kant was om te kartenquote:Op maandag 21 november 2005 16:04 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Karten?Maar omdat het van jou niet al te zeker is volgens mij... je kan toch 3 dagen van tevoren echt aantal wijzigen. Ik weet niet wat er op de factuur gaat staan, maar volgens mij gaan er weer een paar terugkrabbelen dan
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 16:14 schreef RB het volgende:
Ik dacht dat het een uitnodiging van jou / jullie kant was om te kartenen dat jullie het ook betalen
Kleine misrekening van mijn kant dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You the man
Zal mij benieuwen hoe ze je de bandenstapels uitkrijgen.![]()
			
			
			
			Een (dwarsgeplaatste)4 cilinder,lekker breed.Wel opletten dat je je benen niet stoot als je ze vooruit steekt bij een bocht maken.quote:
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 16:04 schreef worldpimber het volgende:
Oh, dus dat is het verhaal achter de wederhelft van mijn remschijf.(uit het blunder topic
)
quote:
			
			
			
			En wie moet er voor zorgen dat ik de bandenstapel komquote:Op maandag 21 november 2005 16:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]You the man
Zal mij benieuwen hoe ze je de bandenstapels uitkrijgen.![]()
			
			
			
			Het ziet er niet uit, maar het is wel leuk om mee te beginnen denk ik toch? zo ben ik ook aan die van mij gekomenquote:Op maandag 21 november 2005 16:24 schreef richardgie het volgende:
[..]
Een (dwarsgeplaatste)4 cilinder,lekker breed.Wel opletten dat je je benen niet stoot als je ze vooruit steekt bij een bocht maken.![]()
			
			
			
			Weet je wat, met dat gewicht moet je gewoon rechts aanhouden en gevaarslichten aanzetten, eventueel hand in de lucht om mensen van te voren te waarschuwen. Kan iedereen er netjes voorbij.quote:Op maandag 21 november 2005 16:30 schreef RB het volgende:
[..]
En wie moet er voor zorgen dat ik de bandenstapel kom![]()
Als je tegen mij aanknaltis het alsof je tegen een betonmuur rijdt
![]()
Met die paar kilotjes wat de meesten wegen moet je wel met z`n tweeën aanschuiven![]()
			
			
			
			Maar dit is toch wel een toppertje?quote:Op maandag 21 november 2005 16:28 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Gebeurt ook best veel dit soort dingen ..
Maar ja hierdoor heb jij weer een goede remschijf voor weinig.![]()
[..]
![]()
Viercylinderblok in een crossmotor gelepeld.![]()
Topicje waar in de cross sectie van MF.
Ben je al lid?![]()
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 16:04 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Karten?Maar omdat het van jou niet al te zeker is volgens mij... je kan toch 3 dagen van tevoren eht aantal wijzigen. Ik weet niet wat er op de factuur gaat staan, maar volgens mij gaan er weer een paar terugkrabbelen dan
![]()
[..]
Oh, dus dat is het verhaal achter de wederhelft van mijn remschijf.(uit het blunder topic
)
Wel grappig om die verhalen te lezen, ik gas sowieso nooit voluit direct na het parkeren, altijd wel een paar keer steken of iets naar voren/achteren lopen. Heb nu al meedere malen gehad dat me wiel opeens blokkeerde en de schijfrem er nog af moest, wel zo veilig dus.![]()
			
			
			
			Oeps edit.quote:Op maandag 21 november 2005 16:28 schreef Worldbeater het volgende:
Viercylinderblok in een crossmotor gelepeld.![]()
Topicje waardig in de cross sectie van MF.
Ben je al lid?![]()
dat zijn mijn woorden niet, maar ik had het kunnen zeggen.quote:Op maandag 21 november 2005 16:37 schreef R2-D2 het volgende:
Ik krijg vanavond bezoek van een vriend van Pep omdat ik stout ben geweest, kan ie me gelijk masseren![]()
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 16:44 schreef Mercy_symbol het volgende:![]()
dacht dat Worldpimper stout was,maar hij schijnt toch wel liev te zijn
![]()
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 16:41 schreef R2-D2 het volgende:
Maar dit is toch wel een toppertje?
[afbeelding]
			
			
			
			quote:Op maandag 21 november 2005 16:49 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Was helemaal geen steek richting jullieHebben netjes afgebelt
![]()
			
			
			
			Rij altijd met twee handen aan het stuurquote:Op maandag 21 november 2005 16:40 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Weet je wat, met dat gewicht moet je gewoon rechts aanhouden en gevaarslichten aanzetten, eventueel hand in de lucht om mensen van te voren te waarschuwen. Kan iedereen er netjes voorbij.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |