Zijn er mensen die (net als ik) Marilyn ECHT goed vinden (ikke al zijn cd's)??
en zijn er hier mensen die Dimmu Borgir kennen/luisteren??
heel graag reacties
Dimmu Borgir liefhebber ben ik zeker. Ik mis alleen het Stormblast album nog, en de split met Old Man's Child.
Dimmu Borgir heeft eigenlijk alleen maar klasse albums afgeleverd, al behoren For All Tid en Puritanical tot mijn favorieten. Grappig aangezien ze totaal verschillend in stijl zijn...
Just my 2 cents...
quote:ja, die is erg leuk...
Op maandag 12 november 2001 23:07 schreef Summoner het volgende:
Ja, ik vind Marilyn Manson best goed, al wordt vooral de persoon Manson flink overhyped. Mijn vriendin heeft Holywood en het vorige album, maar ik heb zelf slechts een mini-cd genaamd "Smells Like Children".
Mijn favoieten zijn overigens
The Beautiful people
Cryptorchild
Rock is dead
The Fight Song
The Love Song
Angel with the scabbed wings
God is in the TV is btw. een enorm goeie video
quote:een domme nicht??
Op maandag 12 november 2001 23:12 schreef mistraldk het volgende:
Ik vind het maar een domme nicht en zijn muziek ook klote.Just my 2 cents...
Ook de normale verhalen dat die mensenbotten rookt....Je kent het wel
quote:LOL, ja dat is dus een beetje erg veel stierenpoep, als ie dat zou doen zou hij allang ergens in een gevangenis zitten, zeker in America
Op maandag 12 november 2001 23:20 schreef Pardonlul het volgende:
Ik had weleens gelezen dat die een keer de ogen van zijn vriendin eruit had gehaald om in haar oogkassen te kunnen neuken....beetje wazigOok de normale verhalen dat die mensenbotten rookt....Je kent het wel
quote:Ja, eentonige muziek, dat wel
Op maandag 12 november 2001 23:35 schreef Metal_Mart het volgende:
Marilyn Manson is gewoon triest. Eentonige muziek, een imago dat hij probeert hoog te houden, maar ondertussen wel gewoon op MTV awards optreden enzovoort. Gewoon een kansloze ( die wel veel succes heeft)
daarom klinken ook al zijn cd's anders
luister eens goed naar verschillende nummers van verschillende cd's.
totaaal niet hetzelfde hoor
Op het moment beetje minder fan, maar vooral mechanical animals vind ik helemaal perfect. Speed of pain om maar iets te noemen doet me gewoon iets...
Ik ben het niet altijd eens met de persoon marilyn manson, maar de muziek des te meer. Heel gaaf, en ik heb schijt aan mensen die stoer willen doen door marilyn manson een idioot, mngool of homo te noemen.
Hij had trouwens toch best een lekkere vriendin ook nog?
Manson is alleen bekend geworden omdat Trent Reznor (nine inch nails) zijn cd "antichrist superstar" geproduceerd heeft. Heel zijn image is ook compleet gejat van NIN... heel jammer.
Antichrist is een goed album, maar voornamelijk voor bovenstaande reden. De eerdere Manson albums zijn niet echt hoogstaand (Met uitzondering van de `Sweet dreams` single). `Mechanical Animals´ klinkt ook best aardig, maar blijft nog steeds een NIN-kloon.
Komt eigenlijk door een goeie vriend van me. Die luisterde er altijd naar. Ik ben er toen ook naar gaan luisteren. En vaak deden we dat ook met zn 2en.
En nu ben ik helaas nog alleen, maar ik luister nog heel vaak naar Holywood.
Liedjes die ik goed vind, houden jullie nog te goed van me. (is het nog een b-tje te vroeg voor )
quote:Daar ben ik het nog es mee eens!
Op dinsdag 13 november 2001 01:03 schreef r0pe het volgende:
Ik ben een tijd echt superfan geweest van marilyn manson. Het begon met de clip beautiful people op mtv. Ik zag hem en ik wist het. Op dynamo was het helemaal uit m'n dak gaan. Met die modder gooien was erg grappig. Weinig bands die zo nog lekker dollen met het publiek.Op het moment beetje minder fan, maar vooral mechanical animals vind ik helemaal perfect. Speed of pain om maar iets te noemen doet me gewoon iets...
Ik ben het niet altijd eens met de persoon marilyn manson, maar de muziek des te meer. Heel gaaf, en ik heb schijt aan mensen die stoer willen doen door marilyn manson een idioot, mngool of homo te noemen.
Hij had trouwens toch best een lekkere vriendin ook nog?
Zijn muziek is wel aardig, maar niet alle nummers vind ik. Maar goed, dat heb je natuurlijk bij alle artiesten wel. Feit is wel dat Manson door veel mensen als "negatief" wordt ervaren. Waarschijnlijk door zijn houding tegenover hypocriete mensen. D.w.z. mensen die zeggen in God te geloven en ondertussen alles doen wat hij/zij verboden heeft. Die houding mag ik wel.
Wat muziek betreft weet hij als geen ander een onbehaaglijke sfeer te treffen en te schetsen waarin hij die sfeer binnen de songs zelf ook nogal ns moeiteloos doet veranderen. Het bijna hartverscheurende van The Speed Of Pain, Last Day On Earth of Minute Of Decay, het agressieve van The Reflecting God, Stars On Your Burning Flag (heet die song zo?) of het gitzwarte van Cryptorchid (volgens mij niet cryptorchild) en Dog Eat Dog.
Er zijn niet veel bands die daartoe in staat zijn. Trent Reznor c.q. /\/ / \/\ (NIN) zeer zeker niet.
Dear God the paper says you were the king in the black limousine
quote:
Eerst vindt Onno_Quist dit:
Manson is gewoon goed. Echt goed.
quote:wat is het nou? vind je 'm nou echt goed, of toch maar een beetje?
en nog een 5 regels later vindt Onno_Quist dit:
Zijn muziek is wel aardig, maar niet alle nummers vind ik.
quote:Tja, zijn visuele imago vind ik niet zo heel erg interessant, ik ken wel engere mensen dan Meneer Manson. Maar dat terzijde...
Op woensdag 14 november 2001 14:54 schreef Argento het volgende:
...blabla visueel imago...Wat muziek betreft weet hij als geen ander een onbehaaglijke sfeer te treffen en te schetsen waarin hij die sfeer binnen de songs zelf ook nogal ns moeiteloos doet veranderen. Het bijna hartverscheurende van The Speed Of Pain, Last Day On Earth of Minute Of Decay, het agressieve van The Reflecting God, Stars On Your Burning Flag (heet die song zo?) of het gitzwarte van Cryptorchid (volgens mij niet cryptorchild) en Dog Eat Dog.
quote:Trent Reznor is en blijft een genie wat muziek betreft, hij is niet voor niks een van de meest gevraagde producers in Amerika. Marilyn Manson kan muzikaal gezien absoluut niet op tegen de genialiteit van NIN.
Er zijn niet veel bands die daartoe in staat zijn. Trent Reznor c.q. /\/ / \/\ (NIN) zeer zeker niet.
grtz
czd
Kwestie van smaak, ik weet het, maar MM is ook zonder Reznor in staat gebleken om uitstekende albums uit de grond te stampen.
En genialiteit kun je alleen biographieën vergelijken...
Trent Reznor:
http://ubl.artistdirect.com/music/artist/bio/0,,484485,00.html?artist=Trent+Reznor
Marilyn Manson:
http://ubl.artistdirect.com/music/artist/bio/0,,463345,00.html?artist=Marilyn+Manson
[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 14-11-2001 16:44]
quote:een, was een kloon niet een exacte kopie van iemand?
Op woensdag 14 november 2001 15:12 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
blabla...De muziek, tja. Qua sfeer heb je gelijk zijn stijl van muziek en teksten schrijven is anders dan NIN (ik zei ook "kloon" en niet "kopie").
nog meer bla...grtz
czd
quote:Nummer heet gewoon Burning Flag
Op woensdag 14 november 2001 14:54 schreef Argento het volgende:
[...]
Stars On Your Burning Flag (heet die song zo?) of het gitzwarte van Cryptorchid (volgens mij niet cryptorchild) en Dog Eat Dog.
[...]
ps. Het was twiggy die mensen bonen rookte
Mansons nieuwe cd The Golden Age Of Grotesque komt eraan (13 mei), inclusief volledig nieuw imago, nieuwe bassist, en nieuwe sound!
Tijd om de discussie vast te starten!
en ik weet dat het spam is, maar fans klik ff op mn sig
quote:Hoe kom je bij het feit dat hij bassist/achtergrond zanger was?
Op woensdag 14 november 2001 15:12 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Bij de hardere gitaarnummers grijpt ie toch weer terug naar z´n NIN-verleden, en dat vind ik jammer (was bassist en achtergrondzanger bij NIN ten tijde van "Broken").
[..]
Je bedoelt neem ik aan alleen live he? want een album/EP van NiN heeft ie soiso al niet ingespeeld
please explain.
quote:nieuwe bassist? wat heeft ie met Twiggy gedaan? Das balen want Twiggy is gaaf
Op dinsdag 18 februari 2003 22:46 schreef ZixS het volgende:
Zow, even een enorme topickick!Mansons nieuwe cd The Golden Age Of Grotesque komt eraan (13 mei), inclusief volledig nieuw imago, nieuwe bassist, en nieuwe sound!
Tijd om de discussie vast te starten!en ik weet dat het spam is, maar fans klik ff op mn sig
Ik ben persoonlijk niet echt fan van Marilyn Manson, ik vind de muziek wel erg leuk om naar te luisteren. De CD Last tour on Earth vind ik erg relaxed. Dimmu Borgir ben ik een stuk meer fan van, ik weet niet waarom. Het raakt me . Het is meer dan achterlijk geschreeuw, zoals Cradle of Filth ofzo, maar dat zal natuurlijk een mening zijn.
Mijn broer is een grote fan van Dimmu en heeft ongelovelijk veel CD's, inclusief wat CD's met een beperkte oplage en andere CD's die moeilijk te krijgen zijn, daardoor ben ik ook een beetje fan geworden
quote:Twiggy is eruit gestapt tijd terug, en hij speelt nu bij A Perfect Circle.
Op woensdag 19 februari 2003 08:28 schreef Betse het volgende:[..]
nieuwe bassist? wat heeft ie met Twiggy gedaan? Das balen want Twiggy is gaaf
quote:ah dus de vrouw daar is weer weg... achja
Op woensdag 19 februari 2003 10:10 schreef Tokus het volgende:[..]
Twiggy is eruit gestapt tijd terug, en hij speelt nu bij A Perfect Circle.
quote:Live zou wel kunnen ja, maar iig niet op de CD's
Op woensdag 19 februari 2003 08:27 schreef Betse het volgende:[..]
Hoe kom je bij het feit dat hij bassist/achtergrond zanger was?
ik kom nl nergens zijn naam tegen in combinatie met NiN. Nergens zie ik dat hij met hem opgetreden heeft en gezongen.
Niet in de bio's op verschillende sites enz...Je bedoelt neem ik aan alleen live he? want een album/EP van NiN heeft ie soiso al niet ingespeeld
please explain.
van links naar rechts: Tim Skold (bassist), Ginger Fish (drummer), Marilyn Manson (zanger, duh), Madonna Wayne Gacy (keyboard), John 5 (gitaar)
quote:wat zijn ze lelijk
Op woensdag 19 februari 2003 13:56 schreef ZixS het volgende:
en nog ff een nieuwe groepsfoto:van links naar rechts: Tim Skold (bassist), Ginger Fish (drummer), Marilyn Manson (zanger, duh), Madonna Wayne Gacy (keyboard), John 5 (gitaar)
quote:vindje?
Op woensdag 19 februari 2003 13:59 schreef Betse het volgende:[..]
wat zijn ze lelijk
Gacy's hanekam is cool
Heb zelf ook wel wat van MM, waaronder een australian import EP. Wat ik wel waardeer is dat ondanks dat de muziek en het image controversieel zijn (in Amerika dan) hij toch altijd volle zalen weet te trekken en dat zijn clips (soms) worden gedraait op Mtv en dergelijke.
Hij wordt ook geïnterviewd in "Bowling for Columbine" en ik moet zeggen dat hij als één van de weinigen in die film ook iets zinnigs te zeggen heeft.
Naar mijn weten speelde hij ook in een soapserie toen hij nog jong was en gewoon Brian Warner heette.
Muzikaal gezien is het echter vrij eenvoudige muziek. Maar ja, met zijn shows maakt hij dan weer een hoop goed
quote:Hiermee heb je zojuist bewezen dat je niet weet waar je over praat. De muziek van NIN stijgt muzikaal gezien ver boven Manson uit. Dat zeg ik als fan van beide bands trouwens.
Op woensdag 14 november 2001 14:54 schreef Argento het volgende:Er zijn niet veel bands die daartoe in staat zijn. Trent Reznor c.q. /\/ / \/\ (NIN) zeer zeker niet.
Het verhaal dat MM een slap aftreksel van TR is is natuurlijk ook kant en klare bullshit want het zijn twee totaal verschillende imago's.
Geloof je dat niet dan moet je maar eens van NIN de clip Closer downloaden en van MM de clip Long Hard Road Out Of Hell.
quote:dit moet ik toch ontkennen, want dat was iemand anders... hij mag er dan wel op lijken. maar die persoon heette iig geen Brian warner...
Op woensdag 19 februari 2003 14:09 schreef Elegy het volgende:
[..]
Naar mijn weten speelde hij ook in een soapserie toen hij nog jong was en gewoon Brian Warner heette.
[..]
quote:inderdaad!
Op woensdag 19 februari 2003 14:30 schreef Betse het volgende:[..]
dit moet ik toch ontkennen, want dat was iemand anders... hij mag er dan wel op lijken. maar die persoon heette iig geen Brian warner...
quote:helaas pindakaas, weer een leuk gerucht om zep geholpen
Mr. Manson, whose real name is Brian Hugh Warner, joined the band in 1989. (Traditionally, members of the band create a stage name by pairing a famous woman's first name with a male serial killer's last name.) Josh Saviano was born in 1976, which means that if he is also Marilyn Manson, he joined the band when he was only 13 years old. Sound plausible?
This is an updated version of a very old form of legend that takes on new specifics for each generation. People used to say that Alice Cooper played Eddie Haskell in Leave It to Beaver. And that Frank Zappa was the son of Mr. Green Jeans of Captain Kangaroo fame.
quote:en imdb is toch wel te vertrouwen niet?
Op woensdag 19 februari 2003 14:36 schreef ZixS het volgende:
nog ff wat meer info:
[..]helaas pindakaas, weer een leuk gerucht om zep geholpen
http://us.imdb.com/Title?0094582
kijk maar naar de persoon die Paul speelde
Ik ging vanmiddag heel even naar de FRS ( ) om te vragen wanneer de nieuwe cd ''The Golden Age Of Grotesque'' nou uit zou komen en er werd mij verteld dat ie al op 5 maart er al had moeten zijn. Maar nu komt het; de cd komt samen met een DVD en zou hij ± 56 euro gaan kosten en daarom had ie em maar niet besteld. En dat vind ik best ruk/kut/shit, etc.
Marilyn Manson is zeer goed! Ik heb grote bewondering voor hem, zeker omdat 'ie overal lak aan heeft (i.v.m wat de meeste mensen in Amerika van hem vinden en dat hij werd aangewezen als schuldige voor de moorden op Colombine)
quote:13 mei
Op donderdag 13 maart 2003 18:36 schreef user_friendly het volgende:
Cd komt op 12 mei , volgens de officiele site. balen maar hij zal wel uitlekken voor de release (koop m toch zowieso). Nog 1 maandje voor de single
nieuwe single wordt mOBSCENE, de clip wordt zelf geregisseerd door Manson, en er wordt o.a. een olifant in geschilderd zegt ie
en je kan de cd natuurlijk ook los kopen zonder dvd
op bol.com kan je de gewone (¤20) en speciale (¤40) editie alvast reserveren
volgens bol krijg je m dan al 28 maart maar ik geloof dr niks van
ik heb iig de speciale editie al besteld
quote:vet icoontje trouwens!
Op donderdag 13 maart 2003 18:36 schreef user_friendly het volgende:
Cd komt op 12 mei , volgens de officiele site. balen maar hij zal wel uitlekken voor de release (koop m toch zowieso). Nog 1 maandje voor de single
quote:een aap
Op vrijdag 14 maart 2003 00:34 schreef edsuit het volgende:
ik vind het maar een aap, en wat ik qua muziek van 'em ken vind ik ook niet echt te pruimen (niet dat het te hard is, maar niet lekker)
grappig, Manson heeft nogal een obsessie met apen
komt in meerdere liedjes voor, en ook in 1 of 2 clips
quote:Ga jij naar fields of rock?
Op vrijdag 14 maart 2003 01:01 schreef ZixS het volgende:[..]
een aap
grappig, Manson heeft nogal een obsessie met apen
komt in meerdere liedjes voor, en ook in 1 of 2 clips
quote:duhh
Op vrijdag 14 maart 2003 01:03 schreef Rood_schaap het volgende:[..]
Ga jij naar fields of rock?
quote:jaah, dat zou echt cool zijn!
Op vrijdag 14 maart 2003 10:10 schreef user_friendly het volgende:
Ik hoop dat MM naast fields of rock ook nog een echt concert gaat geven in nederland, dat zou echt cool zijn.(en dan niet in 013 maar in de HMH ofzo) Op festivals heb je meestal minder show.
ik hoop het ook, maar er is niet veel kans
quote:weet je zeker dat het niet die tim skold nummers zijn?
Op vrijdag 21 maart 2003 23:19 schreef user_friendly het volgende:
jep ik heb ze ook al. lekker hoor een verademing na holywood. vind beide nummers goed.
post es een stukje lyric uit 1 van de 2
quote:jeej! eindelijk iemand die het WEL goed heeft
Op zaterdag 22 maart 2003 00:26 schreef user_friendly het volgende:
ik heb de intro, mobscene en the new shit.
en skold demos zijn flut dead god etc.
new shit:
Rebel, Rebel, Bitch, Bitch
Rebel, Rebel, Party, Party
Sex, sex, sex, don't forget the violence
Blah, blah, blah
Got your lovey-dovey sad and lonely
mobscene:
You want commitment
Put on your best suit
Get your arms around me
Now we're going down, downtown
You want commitment
Put on your best suit
Get your arms around me
Now we're going down, downtown
hoewel ik de skold dingen wel aardig vind hoor
trouwens, al es op mijn signature geklikt?
[Dit bericht is gewijzigd door user_friendly op 22-03-2003 00:46]
quote:jah, ik ga het ook proberen
Op zaterdag 22 maart 2003 00:35 schreef user_friendly het volgende:
nee had nog niet op je signature geklikt.
lyrics van www.mansonusa.com/forums
jammer van de officiele bbs trouwens maar denk dat mm het onder ander voor dit soort uitlekkerij heeft verwijdert.
Ik probeer de rest als het uitlekt niet te downen om toch nog iets nieuws te horen als ik m koop. (net als bij holywood toen fight song en disposable ver voor de release uitlekten)
bedankt voor de link iig
Maar zijn uiterlijk zoals dat naar voren komt in de media vind ik heel bijzonder. Ten eerste omdat ik hem ondanks zijn lelijkheid mooi vind. Hij heeft een lichaam wat op een bijzondere manier ontzettend uit proportie is. Zijn hoofd lijkt altijd ontzettend groot, op een mager lichaam, en dat in combinatie met zijn lengte. Ik vind het heel bijzonder eruit zien bij elkaar. Second: ik heb altijd al iets gehad met bijzondere kleding, en ik vind zijn kleding hem bijzonder maken. Het accentueert zijn lichaamsvorm. Zijn uiterlijk is voor hem volgens mij bijna een vorm van kunst geworden, hij is een levend museum met een per dag veranderende inhoud. Ik zelf vind hem het mooist ten tijde van Mechanical Animals trouwens.
. Al verdenk ik hem ervan dat hij thuis gewoon met een Mickey Mouse trui en een staart in zijn haar voor de teevee zit.
.
quote:wow! eindelijk eens iemand die de persoon op deze manier ziet
Op zaterdag 22 maart 2003 16:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
Marilyn Manson fascineert me wel. Maar dan meer om zijn uiterlijk, dan om zijn muziek. Zijn muziek is okee, en ik luister er graag naar, maar ik hoef niet meer dan 5 nummers achter elkaar te horen.Maar zijn uiterlijk zoals dat naar voren komt in de media vind ik heel bijzonder. Ten eerste omdat ik hem ondanks zijn lelijkheid mooi vind. Hij heeft een lichaam wat op een bijzondere manier ontzettend uit proportie is. Zijn hoofd lijkt altijd ontzettend groot, op een mager lichaam, en dat in combinatie met zijn lengte. Ik vind het heel bijzonder eruit zien bij elkaar. Second: ik heb altijd al iets gehad met bijzondere kleding, en ik vind zijn kleding hem bijzonder maken. Het accentueert zijn lichaamsvorm. Zijn uiterlijk is voor hem volgens mij bijna een vorm van kunst geworden, hij is een levend museum met een per dag veranderende inhoud. Ik zelf vind hem het mooist ten tijde van Mechanical Animals trouwens.
. Al verdenk ik hem ervan dat hij thuis gewoon met een Mickey Mouse trui en een staart in zijn haar voor de teevee zit.
.
ik heb een tijdje terug gezegd dat ik Marilyn Manson een erg mooie man vind, zowel met make-up (dan is het meer zn uitstraling), als 'naturel' (jammer dat daar weinig plaatjes van zijn).
Ik vind zijn kleding ook (bijna) altijd erg mooi, en inderdaad vooral heel stijlvol en bijzonder, soms zelfs shockerend
Ik vind zn kleren vooral mooi in Mechanical Animals, en de Golden Age (die nu dus net is begonnen)
en je hebt bijna gelijk, hij heeft zn haar niet in een staart want het is korter tegenwoordig, maar thui draagt ie zo ongeveer een normale zwarte (spijker)broek, een tshirt en een leren jack, en op straat liefst een cowboyhoed en een zonnebril, althans dat is wat ik af kan leiden aan de lading plaatjes en filmpjes die ik heb gezien waar hij niet Marilyn Manson is (maar dus meer Brian Warner )
quote:Het is echt een goeie Elvis-actie, imho.
Op zaterdag 22 maart 2003 17:19 schreef ZixS het volgende:
die met die vetkuif ken ik niet, maar hij is erg cool
Op www.marilynmanson.com moet je maar eens onder Pictures kijken, daar zitten sowieso mooie foto's tussen. Ik vind m ook geniaal op die foto's met die walgelijk hoge rooie plateaulaarzen, volgens mij foto's van de Mechanical Animals tour.
quote:ik heb die pics echt al 100x doorgebladerd, ik kom elke dag op die site
Op zaterdag 22 maart 2003 17:37 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Het is echt een goeie Elvis-actie, imho.
Op www.marilynmanson.com moet je maar eens onder Pictures kijken, daar zitten sowieso mooie foto's tussen. Ik vind m ook geniaal op die foto's met die walgelijk hoge rooie plateaulaarzen, volgens mij foto's van de Mechanical Animals tour.
maar volgens mij vinden ze tegenwoordig wel es oude pics die ze er zomaar tussen gooien, en ik ga niet elke dag alle pics bekijken of er nieuwe zijn
quote:Ik ga hem niet luisteren...
Op maandag 24 maart 2003 14:02 schreef user_friendly het volgende:
slutgarden is nu ook uit. kan m op school alleen niet luisteren..ben benieuwd
Ik heb Slutgarden nog niet gevonden .
dit worden (waarschijnlijk) de covers van resp. de single mOBSCENE, de voorkant van de cd (Golden Age Of Grotesque) en de achterkant
quote:jah vandaar ook de (waarschijnlijk)
Op vrijdag 4 april 2003 22:47 schreef user_friendly het volgende:
Ze zien er wel goed uit maar passen niet echt bij het grotesque burlesque imago,terwijl het daar wel steeds over ging. ik denk dat het dan ook fakes zijn aangezien je op de achterkant bijvoorbeeld ook geen copyright info ziet enz. Wel mooie foto's in ieder geval.
dit werd gepost op mansonusa.com, waar ze bv. met de downloads al heel erg snel waren, en dus ook de goeie... maar je kan niet altijd gelijk hebben
ik denk eerder dat die groepsfoto beter bij het imago past, en dat het frontje er ook zoiets uit gaat zien
(ik bedoel die foto zie boven, met Pogo met hanekam en Manson in grijs pak)
de mOBSCENE clip
(realplayer vereist)
quote:Is dat nou mevrouw Dita von Teese in die clip? Moet bijna wel he
Op woensdag 9 april 2003 20:52 schreef ZixS het volgende:
rtsp://videors.terra.es/multimedia/video/musica/videoclips/vm0682.smide mOBSCENE clip
(realplayer vereist)
quote:
Op woensdag 9 april 2003 21:07 schreef metalbazzz het volgende:[..]
Is dat nou mevrouw Dita von Teese in die clip? Moet bijna wel he
Brian Warner (de man achter manson) is zo artistiek, ik denk dat hij niet te vergeleiken valt met andere artiesten
marilyn manson rules!!!
* PatrickM vindt MM roeleren
quote:heb jij dat mensen horen zeggen?
Op zaterdag 24 mei 2003 10:42 schreef PatrickM het volgende:
Ik heb gister TGAOG gekocht... is echt een lekkere cd...
Hij is weer... anders...
Oja... en wie zegt dat het weer meer van hetzelfde is... is doof en heeft waarschijnlijk geen andere cd's van MM...* PatrickM vindt MM roeleren
omfg
quote:De man die achter nine inch nails zit, overtreft marilyn manson... Volgens mij zou marilyn dit elke dag toegeven, gezien deze man de producer is geweest van smells like children en heeft meegewerkt aan meerdere cd's.
Op zondag 4 mei 2003 16:07 schreef Omega69 het volgende:
marilyn manson, een van mijn favoriete bands, samen met system of a down.Brian Warner (de man achter manson) is zo artistiek, ik denk dat hij niet te vergeleiken valt met andere artiesten
marilyn manson rules!!!
De naam is Trent Raznor...
En wat Dimmu Borgir betreft daar heb ik alles van in huis, klasse band!
quote:Ga Burzum of Marduk luisteren pussy
Op maandag 12 november 2001 23:00 schreef GoLLeM het volgende:
Ik ben een enorme fan van rock en metal! Altijd als ik opnoem wat voor muziek ik luister knikken mensen begrijpend, totdat ze de naam Marilyn Manson horen...Zijn er mensen die (net als ik) Marilyn ECHT goed vinden (ikke al zijn cd's)??
en zijn er hier mensen die Dimmu Borgir kennen/luisteren??
heel graag reacties
quote:Toch vind ik de albums die hij zonder hulp van Trent heeft geproduceerd (Mechanical Animals, Holywood en The Golden Age Of Grotesque) van minstens even hoge kwaliteit als die mét hem (Portrait Of An American Family, Smell Like Children en Antichrist Superstar).
Op donderdag 29 mei 2003 15:24 schreef Aneurism het volgende:[..]
De man die achter nine inch nails zit, overtreft marilyn manson... Volgens mij zou marilyn dit elke dag toegeven, gezien deze man de producer is geweest van smells like children en heeft meegewerkt aan meerdere cd's.
De naam is Trent Raznor...
![]()
![]()
![]()
Toch ben ik Reznor eeuqig dankbaar voor het grootbrengen van Manson .
quote:Ik moet eerlijk zeggen dat ie wat tegne viel ja
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:59 schreef woutf het volgende:
Ik heb hem live gehoord op Fields of Rock en kan niet zeggen dat ik het mooi vind. Kudos voor z'n hele imago, en het visuele aspect van de show, maar muzikaal kan ik het niet waarderen. Voor kenners van zijn 'stijl' zal het vast goed zijn, maar ik zie alleen een gozer met makeup die heel hard in een microfoon schreeuwt en niet kan zingen
Vooral de nummers van de nieuwe cd waren live minder mooi
quote:Lees dit van het Parool... http://www.parool.nl/artikelen/MUZ/1057037113632.html
Op dinsdag 27 mei 2003 19:14 schreef ZixS het volgende:[..]
heb jij dat mensen horen zeggen?
omfg
![]()
quote:Kneuzenrecensie
Op maandag 1 september 2003 12:15 schreef PatrickM het volgende:[..]
Lees dit van het Parool... http://www.parool.nl/artikelen/MUZ/1057037113632.html
Over het algemeen zijn alle reviews van de cd goed, maar dit artikel...
Ik ben bang dat de beste man niet geheel weet waarover die lult.
Ook dat verhaal van NiN. Ga eens bij elke grote band kijken. Er staat bijna altijd wel iemand van een andere band bij die de band de cd heeft helpen produceren. En elke band heeft zo zijn invloeden...
En MM commercieel... nee... niet echt... gezien de reacties van HEEL VEEL mensen op MM... dat ze gewoon bekender worden en meer succes hebben noem ik bij lange na nog niet commercieel...
Dat was dan weer mijn bijdrage voor vandaag
doet het nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:07 schreef bartrid het volgende:
en ik kan het niet laten om deze foto van tim skold hier te plaatsen
[afbeelding]
Bedoel je elke show van deze tour of in het algemeen???quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:17 schreef Litso het volgende:
Ik kon geen nieuwer topic vinden, dus deze krijgt een kickje.
Ondertussen is bevestigd dat Manson op Lowlands staat dit jaar, en aanstaande 2 juni is hij te bewonderen in de Heineken Music Hall (uitverkocht). Ik ga naar beide, ookal weet ik dat hij tourt voor zijn nieuwe best-of cd ' Lest We Forget' wat betekent dat hij alleen maar zijn hits zal spelen. Ik heb ook al van anderen gehoord dat hij elke show dezelfde tracklist heeft, maar dat mag voor mij de pret niet drukken
Ik geloof niet dat het wat wordt. Ik vond het laatste album al slechter dan het vorige werk. Als je covers gaat maken van andere artiesten en er een beetje gitaar bij gooit, dan is het einde bij mij zoek.quote:Ik ben ook erg benieuwd naar zijn nieuwe album dat naar men zegt begin '06 af zal zijn (dus dat wordt ongeveer juni voor dat ie echt af is
Hij wordt steeds meer geinspireerd door de nieuwe bassist (ex-KMFDM bassist Tim Skold) wat betekent dat het lekker electronisch wordt, maar als je kijkt naar zijn huidige kledingstijl zal het toch ook aardig wat glamrock bevatten
Op mansonusa.com gaan geruchten dat hij zich voor het volgende album laat inspireren door de zwarte dood, maar ik weet dat nog zo net niet
Owja, en hij heeft een nummer met Shirley Manson van Garbage opgenomen, ik ben benieuwd wanneer dat zal uitlekken
Ja van deze tour. Op zich inderdaad niet zo'n probleem maar meestal gooit hij er toch elke show wel 1 extra nummertje in. Soms speelt hij opeens minder bekende nummers als Cruci-Fiction in Space, Posthuman, dat soort dingen. Toch altijd wel leuk als er een bonusje bij zit, maar bij een best-of tour is het logisch dat hij alleen maar hits speeltquote:Op maandag 16 mei 2005 15:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bedoel je elke show van deze tour of in het algemeen???
Als het alleen van deze tour is, dan is dat logisch. Doet zo ongeveer elke band.
Bullshit. Covers maken doet Manson al vanaf het begin, ze zijn zelfs doorgebroken met hun cover van Sweet Dreams (van Eurythmics), en sindsdien heeft hij o.a. (ff uit het hoofd) covers gemaakt van Golden Years (Bowie), Tainted Love (Soft Cell), Rock 'n' Roll Nigger (Patti Smith), I Put A Spell On You (?), Five To One (The Doors), Highway To Hell (AC/DC), enzovoorts enzovoorts.quote:[..]
Ik geloof niet dat het wat wordt. Ik vond het laatste album al slechter dan het vorige werk. Als je covers gaat maken van andere artiesten en er een beetje gitaar bij gooit, dan is het einde bij mij zoek.
Ik ben bang dat hij die kant blijft op gaan.
Inderdaadquote:Ik vond MM altijd wel grappig. Hij jaagt mensen lekker op de kast en zijn muziek is lekker "simpel". (met simpel bedoel ik dat hij er niet omheen draait maar redelijk recht voor zijn raap is en lekker zeiken natuurlijk:)).
iemand.. ?quote:Op maandag 16 mei 2005 13:18 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
weet iemand wie de support act is ?
Tis al bijna zover en het is nogsteeds niet bekend geloof ik..
tja, ik vond het laatste album een beetje te "gepolijst". Kweenie, ik vond het een beetje over geproduceerd overkomen denk ik ofzo. Kweenie zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar het was iig niet zo mijn dingquote:Op maandag 16 mei 2005 23:08 schreef Litso het volgende:
[..]
Ja van deze tour. Op zich inderdaad niet zo'n probleem maar meestal gooit hij er toch elke show wel 1 extra nummertje in. Soms speelt hij opeens minder bekende nummers als Cruci-Fiction in Space, Posthuman, dat soort dingen. Toch altijd wel leuk als er een bonusje bij zit, maar bij een best-of tour is het logisch dat hij alleen maar hits speelt
[..]
Bullshit. Covers maken doet Manson al vanaf het begin, ze zijn zelfs doorgebroken met hun cover van Sweet Dreams (van Eurythmics), en sindsdien heeft hij o.a. (ff uit het hoofd) covers gemaakt van Golden Years (Bowie), Tainted Love (Soft Cell), Rock 'n' Roll Nigger (Patti Smith), I Put A Spell On You (?), Five To One (The Doors), Highway To Hell (AC/DC), enzovoorts enzovoorts.
Dat zijn laatste single ook weer een cover is zegt meer over het feit dat hij blijkbaar nog steeds (of juist opnieuw) veel moeite moet doen om in de publiciteit te blijven dan dat zijn stijl aan het afzwakken is.
Meestal is het wel zo dat de cover in grove lijnen aangeeft in wat voor stijl het volgende album gaat worden. Sweet Dreams -> Antichrist Superstar, Tainted Love -> The Golden Age, Personal Jesus -> nieuwe album? Dat betekent dus dat het weer een glamrock-album wordt met electronisch/industrial invloeden. (Wat goed samengaat met het feit dat Skold veel van het produceren op zich neemt, die maakt er altijd een lekkere electro-chaos van. )
Maargoed, als je het vorige album niks vond is de kans groot dat je de volgende ook niet bijzonder vindt, als ik gelijk heb over de nieuwe sound. Mij ligt het wel, die industrial
[..]
MM is altijd al geweest van het shockeren, maar hij is inmiddels zo bekend en geaccepteerd dat hij niet echt meer shockeerd.quote:Inderdaad. Wel jammer dat hij tegenwoordig niet zo gauw meer shockeert en daar toch wanhopig aan vast probeert te grijpen. Dat drijft soms de shows wat ver door, maar over het algemeen is het idd wel lekker recht voor zijn raap muziek met stiekem toch wel wat diepere achterliggende gedachten (de hele drie-eenheid van zijn albums Antichrist Superstar, Mechanical Animals en Holywood vertellen eigenlijk zijn hele levensverhaal, als je weet hoe je het moet interpreteren
)
In dat geval dus een kwestie van smaakquote:Op maandag 16 mei 2005 23:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
tja, ik vond het laatste album een beetje te "gepolijst". Kweenie, ik vond het een beetje over geproduceerd overkomen denk ik ofzo. Kweenie zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar het was iig niet zo mijn ding
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde te zeggenquote:[..]
MM is altijd al geweest van het shockeren, maar hij is inmiddels zo bekend en geaccepteerd dat hij niet echt meer shockeerd.
Ik ben het met je eens wat betreft de greatest hits, maar het is op zich wel een mooie manier om hun 10-jarige bekendheid te vieren (grote doorbraak was februari 1995), en op deze manier strik je ook nog eens wat nieuwe fans. Plus dat het gewoon een goede en snelle inkomstenbron is, en laten we eerlijk zijn: bij Manson draait het wel veel om publiciteit en verkoop.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:28 schreef Tup het volgende:
Ik vind The Golden Age of Grotesque zijn beste CD. Dat jaren 20 vaudeville sfeertje beviel me wel. Jammer dat er eerst een Greatest hits CD most komen.Ik zie liever een geheel nieuwe CD.
Ow sorry, ik had wel voor je zitten zoeken maar vergeten te reageren.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:20 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Ik probeer het nog is..
Weet iemand wie de support act zal zijn ? tis al over 2 weken en het staat nogsteeds niet op www.mojo.nl www.ticketmaster.nl www.heinekenmusichall.nl of www.marilynmanson.com :/
OMG, trance nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:52 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
hey kijk een trance nicht !
O jee, ik denk dat je mensen nu wel beledigd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:27 schreef Pumatje het volgende:
omg, weer een topic met mensen die rebelleren tegen hun ouders en eruit zien alsof ze elk moment dood neer kunnen vallen.
Ex Daisy Chainsaw, er loopt een topic op FOKquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:57 schreef Litso het volgende:
Pumatje ga es even ergens anders klieren
Maargoed, Queen Adrena, nooit van gehoord. We zullen zien, ik heb er in elk geval al veel zin in
Complete onzin,heb je altijd vooroordelen over mensen die bepaalde muziek luisteren,of alleen vandaag?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:27 schreef Pumatje het volgende:
omg, weer een topic met mensen die rebelleren tegen hun ouders en eruit zien alsof ze elk moment dood neer kunnen vallen.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:27 schreef vencodark het volgende:
Ja ik luister Marilyn Manson maar heb ook Marco Borsato en Eminem,wat maakt mij dat?
Ja, ik heb het gezien maar het leek er niet op dat het ernstig was ofzo... Was ook vreemd dat ze het hele podium ombouwen voor maar 1 nummer.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:42 schreef Frozen het volgende:
En, hoe vonden we het?
Ik hoorde van verschillende mensen dat hij na het laatste nummer van die kansel flikkerde en weggedragen werd. Iemand dat gezien? Ik lette natuurlijk ff niet op.
Mischien wel ja, kheb wel gezien dat ie weg gedragen werd dus het kan best want dit einde sloeg nergens op. Nieteens een toegift gewoon opeens afgelopen zonder wat te zeggen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:18 schreef Hugo- het volgende:
Ik vond het echt gaaf! Voorprogramma vond ik in tegenstelling tot veel mensen in het publiek wel gaaf. En al een hele verbetering ten opzichte van zijn vorige show (peaches). Ik stond dit keer redelijk ver vooraan, kon alles in goed detail zien, vorige keer stond ik meer naar achter. Er werden echt gave nr's gespeeld, gewoon alle klassiekers en nog wat andere bekende nummers, wat ik toch wel erg gaaf vond was dat ze National Hate Anthem speelde. Ik vond het einde overigens vrij raar, hij had 2 mic's in het publiek gegooid, maar die moesten teruggegeven worden, dus iedereen dacht dat daarna nog wel een nummer zou komen, maar toen was het opeens af. Een vriend van me stond helemaal vooraan, en die heeft hem ook niet zien vallen, maar misschien was dit wel de reden dat het concert zo plots was afgelopen?
Joh, das al twee jaar zo ofzo.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
En lag het nou aan mij of begint Manson een beetje vadsig te worden?
8 jaar bij Nine Inch Nails zegt wel wat, hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Litso het volgende:
Wat ik wel erg mee vond vallen was drummer Chris Vrenna. Hij paste er qua stijl goed tussen, en hij speelde net zo goed als Ginger Fish, wat ik niet had verwacht.
Ik vondt die Mark Chaussee wel erbij passen hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Litso het volgende:
[..]
Joh, das al twee jaar zo ofzo.
Maargoed, ik vond het dus een vieze tegenvaller... Manson's pakje was maar wat matig, de enige die er echt goed uitzag was Skold. Die nieuwe gitarist, Mark Chaussee, zag er uit alsof hij zo uit Dimmu Borgir kwam gelopen, en spelen kon 'ie ook niet. Great Big White World verneukte hij, Tourniquet klonk vaag, The Nobodies duurde lang voordat ik hem herkende, en ik miste het energieke ge-ren-en-spring van John5 tijdens de Mechanical Animals nummers.
Het geluid was een stuk slechter dan de vorige keer, ze deden haast geen dingen op het podium (logisch, want het is een festival-tour, dan nemen ze niet zoveel mee), en ze hadden haast geen interactie met het publiek.
Wat ik wel erg mee vond vallen was drummer Chris Vrenna. Hij paste er qua stijl goed tussen, en hij speelde net zo goed als Ginger Fish, wat ik niet had verwacht. Ik denk sowieso dat Ginger er binnenkort officieel uit stapt, en Vrenna is een goede vervanger.
Het hoogtepunt van de avond vond ik trouwens Personal Jesus en Suicide Is Painless (jammer dat ze die dan gewoon op cd aanzetten in plaats van dat ze hem spelen)
Das waar, alleen bij die kleding bij de vorige tour viel het wat minder op.. zag nu pas dat ie wat 'gezonde rondingen' begint te krijgenquote:
Jaah, dat dacht ik ook. Klote gitaristquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Das waar, alleen bij die kleding bij de vorige tour viel het wat minder op.. zag nu pas dat ie wat 'gezonde rondingen' begint te krijgen![]()
Bij het intro van Tourniquet dacht ik, whoa ze spelen Minute of decay..!Of ik was er niet helemaal bij, of die nieuwe gitarist maakte er een zootje van..
ga je anders een "vloek"over me uitspreken ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:27 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
liever niet waarom, gewoon optiefen uit het topic is beter.
Toen ik een jaar of drie geleden dit topic opende was ik nog een onwetende noob die twee onderwerpen in 1 topic probeerde te gooien, dus vandaar dat er in de OP nog spul over Dimmu staatquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dimmu Borgir heeft m.i. vrij weinig met Manson te maken.
setlist, foto's en filmpjes zijn te vinden in het gastenboek op marilyn-manson.nl (ik ben zelf te lui om er nu heen te gaan)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:27 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
liever niet waarom, gewoon optiefen uit het topic is beter.
Zo, iemand nog foto's of setlist?
Ah, daar staat ook een filmpje van het moment dat ie van dat ding 'afvalt', valt dus allemaal wel meequote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:45 schreef Litso het volgende:
[..]
setlist, foto's en filmpjes zijn te vinden in het gastenboek op marilyn-manson.nl (ik ben zelf te lui om er nu heen te gaan)
Ja je gaat heel snel doodquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ga je anders een "vloek"over me uitspreken ofzo![]()
Ik heb niet zoveel gelezen in het topic, eigenlijk. Keek even wat er over het concert stond en zag de post boven die van mij, waar ik op reageerde, vandaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:43 schreef Litso het volgende:
[..]
Toen ik een jaar of drie geleden dit topic opende was ik nog een onwetende noob die twee onderwerpen in 1 topic probeerde te gooien, dus vandaar dat er in de OP nog spul over Dimmu staat
Ik heb een printscreen van de metro en staat ook op me computerquote:Op maandag 6 juni 2005 18:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
In de Metro van afgelopen zaterdag stond een foto, in het Leidsch Dagblad een grote foto met recensie. Quote: "Het is misschien tekenend dat zijn bassist Twiggy Ramirez dit keer visueel gezien regelmatig de show steelt. Ramirez is vrouwelijker dan ooit"![]()
Ik zal de foto's vandaag of morgen wel even scannen.
En ?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
In de Metro van afgelopen zaterdag stond een foto, in het Leidsch Dagblad een grote foto met recensie. Quote: "Het is misschien tekenend dat zijn bassist Twiggy Ramirez dit keer visueel gezien regelmatig de show steelt. Ramirez is vrouwelijker dan ooit"![]()
Ik zal de foto's vandaag of morgen wel even scannen.
ach ik spaar alles van concerten waar ik geweest ben dusquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:40 schreef ZwarteMagika het volgende:
hm dat scannen kwam er nog even niet van, morgen! Stelt niet zoveel voor hoor, die metro foto heb je al en die foto uit 't Leidsch Dagblad is niet echt charmant (en zwart wit)
Tja het stomme is dat'Twiggy/Jeordie er tegenwoordig juist op z'n mannelijkst uitziet.. Ik mis 'm wel bij MM
Bedankt voor die 2dequote:Op woensdag 8 juni 2005 15:45 schreef ZwarteMagika het volgende:
Astu
[afbeelding]
(tis toch wel een kruizing tussen Bassie en Adriaan op deze foto he..)
[afbeelding]
Hoop dat je een vergrootglas hebt.. sorry voor de kleine lettertjes
Niet gezien, wat voor camera was het ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:50 schreef nikanoru het volgende:
Ik stond zelf in het midden achteraan en daar waren ze wel aan het filmen. Iemand enig idee waarvoor???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |