Op een gegeven moment heb je meer brood dan je ooit nodig zal hebben... Je broodwinning verliezen lijkt me dan niet zo'n probleem...quote:Op maandag 16 januari 2006 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Plus dan is mevrouw Rowling haar belangrijkste broodwinning definitief kwijt.
Ze heeft toch al aangegeven dat dit het laatste Potter-deel wordt ?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Het is een kinderserie (oorspronkelijk), dus het lijkt me stug.
Het was inderdaad oorspronkelijk een kinderserie... maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het dat nu niet meer is... verder zijn er wel eerder mensen doodgegaan in de boeken dus wat dat betreft is het eigenlijk geen argumentquote:Op maandag 16 januari 2006 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Broodwinning?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:36 schreef Isabeau het volgende:
wie weet kan ze nog meer/veel (of beiden....kies maar) mooie boeken schrijven!quote:Op maandag 16 januari 2006 16:50 schreef Smittend het volgende:
Jaa..nog 1,5 jaar wachtenen daarna als we het gelezen hebben is het helemaal voorbij
nooit meer een nieuwe HP
![]()
Over een jonge heks die haar ouders op haar 1e verliest en dan 10 jaar later een uitnodiging krijgt voor een mysterieuze toverschool en daar 7 jaar lang allemaal avonturen beleeft.... zo iets zou een leuk idee zijn toch ?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:42 schreef The_Goaly het volgende:
Misschien gaat ze nog wel een hele leuke/goede fantasy serie schrijven.![]()
Tenzij ze Kreacher hebben bevolen om Harry in ALLES te gehoorzamen...quote:Op zondag 15 januari 2006 23:58 schreef SSID het volgende:
Verder is Sirius dood. Regulus ook. Dat kan niet anders, Kreacher zou nooit naar harry luisteren als een van die twee nog zou leven.
Pleading, smeken dus.quote:'Severus...'
The sound frightened Harry beyond anything he had experienced all evening. For the first time, Dumbledore was pleading.
Ja klopt, er wordt dan ook wel gezegd dat Snape waarschijnlijk tegelijkertijd een andere spreuk (non-verbaal) uitsprak.quote:Op woensdag 1 februari 2006 08:53 schreef MerpatiPutih het volgende:
Trouwens, kan iemand zich nog herinneren hoe de Avada Kadavra vloek werkte (in het boek) op Cedric Diggory? Omdat deze in de film ook weg werd gesmeten.. Had namelijk ook gelezen dat deze vloek er voor zorgt dat het leven je lichaam meteen verlaat. Dat het lichaam dus gewoon in elkaar zakt.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:47 schreef Lod het volgende:
Ik denk niet dat je af moet gaan op de film. Daar willen ze het natuurlijk zo spectaculair mogelijk maken en iemand die weg wordt gesmeten spreekt meer aan dan iemand die als een zoutzak in elkaar zakt.
Ik denk ook dat Snape nog bij de goede kant hoort, maar niet om deze reden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:28 schreef FireFoz het volgende:
De theorie dat Sneep slecht zou zijn klopt eigenlijk sowieso niet. Sneep had Perkamentus al 100en keren kunnen vermoorden als ie dat zou willen... dus dat hij dat dan nu in eens wel zou doen, is niet logisch.
Stel dat Sneep slecht zou zijn en hij de opdracht had om Malfidus Perkamentus te laten vermoorden, waarom kwam ie dan naar de toren; dan had hij namelijk een kant moeten kiezen, zoals ie nu deed. Dus dat was niet logisch, dat hij daar het probleem zou moeten gaan oplossen, aangezien hij het altijd al zelf had kunnen doen. Dan zou hij uiteraard gezocht worden door het ministerie enzo, maar das nu ook.
Hij moet dus idd wel goed zijn...toch..
Iedereen wil natuurlijk dat Snape toch nog aan de slechte kant blijkt te staan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:18 schreef Biancavia het volgende:
Iedereen wil natuurlijk dat Snape toch nog aan de goede kant blijkt te staan.
Net zoals dat iedereen wil dat Zwarts nog terug komt, of dat Perkamentus toch niet dood is.
Ik blijf ervoor pleiten dat Snape gewoon aan de kant van Voldemort staat, juist omdat hij vanaf het begin van boek 1 verdacht is en elke keer weer blijkt dat hij toch 'goed' zou zijn.
Vooral omdat Perkamentus hem dus vertrouwt. En dat is het hem juist, want al eerder is gebleken dat Perkamentus het niet altijd bij het juiste eind had, of verkeerde beslissingen heeft genomen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Lod het volgende:
[..]
Iedereen wil natuurlijk dat Snape toch nog aan de slechte kant blijkt te staan.
Ik blijf ervoor pleiten dat Snape gewoon aan de kant van Dumbledore staat, juist omdat hij vanaf het begin van boek 1 verdacht is en elke keer weer blijkt dat hij toch 'goed' zou zijn.
Vooral omdat Perkamentus hem dus vertrouwt. En dat is het hem juist, want ook al is eerder gebleken dat Perkamentus het niet altijd bij het juiste eind had, of verkeerde beslissingen heeft genomen, die keren hadden geen betrekking op het karakter van mensen (voor zover ik me kan herinneren).
quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef Lod het volgende:
[..]
Iedereen wil natuurlijk dat Snape toch nog aan de slechte kant blijkt te staan.
Ik blijf ervoor pleiten dat Snape gewoon aan de kant van Dumbledore staat, juist omdat hij vanaf het begin van boek 1 verdacht is en elke keer weer blijkt dat hij toch 'goed' zou zijn.
Vooral omdat Perkamentus hem dus vertrouwt. En dat is het hem juist, want ook al is eerder gebleken dat Perkamentus het niet altijd bij het juiste eind had, of verkeerde beslissingen heeft genomen, die keren hadden geen betrekking op het karakter van mensen (voor zover ik me kan herinneren).
Het is een profetie!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:02 schreef Biancavia het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik deel 7 van Harry voor 1 euro kon kopen!
Hele stapels lagen er, de kaft was een soort donkerblauw met lichtblauwe strepen er doorheen.![]()
Daar zit ook nog wat in. Vind ik ook nog een redelijke mogelijkheid.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:42 schreef creno het volgende:
Ik had nog wat aanvulling op de theorie dat perkamentus niet dood is !
- in het boek word veel gesproken over nonverbale spreuken, en daar is Sneep heel goed in.
- in het boek word ook duidelijk gemaakt dat Sneep zelf spreuken verzint (die staan in het toverdrankenboek gekriebeld)
Sneep heeft dus een spreuk verzonnen die het kan doen lijken op een Avada kedavra. Hier is ie heel druk mee bezig geweest en Perkamentus heeft hierop aangedrongen. Dit valt ook te herleiden uit de ruzie die Hagrid had gehoord (HBP blz 306) waarbij hij hoorde dat Sneep overwerkt klonk en dat ie perkamentus heeft beloofd om het te doen.
De film is al 3 maanden uit, ik denk dat de meeste hier ondertussen wel wisten hoe Voldemort er uit zagquote:Op zondag 26 februari 2006 01:15 schreef SSID het volgende:
Ik heb een foto gevonden van hoe Voldemort eruit gaat zien. SLECHT!!! Ik heb hem altijd voor me gezien als een oudere, statige man, maar wel een met veel kracht. Zwart haar, sluik, misschien een beetje grijs.
Dit hebben ze ervan gemaakt:
http://upload.wikimedia.o(...)fiennesvoldemort.JPG
Jammer dat het zo moet...
Snape was ook een Deatheater. Alleen is hij door Dumbledore omgeturned (toen de gekooide man al gevangen was (en het dus niet wist)), dit is geaccepteerd door de rechtbank. Dus de man in de kooi sprak over Snape wel de waarheid voor zover hij hem wist.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb nog een 'Snape is evil' bewijsje denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |