abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32594526
In dit topic wil ik napraten over de film. Wat er goed en niet goed aan is. Dus als je de film nog moet zien en je wilt het einde niet weten zou ik het topic niet lezen!!

Wat mij heel erg tegenviel is dat de verhaal lijn behoorlijk veel van het boek afwijkt. Je mist Winky de huiself, Barto Krenck die in eens dood is, Perkamentus die zegt dat de bewakers van Azkaban een gevange missen, terwijl Barto Krenck Junior bevrijd is door zijn stervende moeder die dat als laatste wens aan haar man vroeg en die het opvolgde.
In het boek zitten Harry en ze vrienden in de minister box. Waar ook Barto Krecnk Junior onder een onzichtbaarheidsmantel zit en zo Harry's Toverstaf pikt en daarmee het donkere teken oproept.
Staat duidelijke beschreven aan het einde van het boek.
Wat ik ook mis is dat Perkamentus weer de orde van de Feniks bij elkaar roept. Dat Sneep en Sirius verplich elkaar een hand moeten geven. Had me een hele leuke scene geleken.
Ik weet dat het erg moeilijk is om zo'n dik boek in een film te stoppen, maar had dan de essentiele dingen erin gelaten en niet veranderd.
Als op het eind Perkamentus bij Harry komt op zijn kamer gaat ook nergens over. In het boek is dat in zijn kantoor met Sirius en een veel duidelijkere omschrijving van wat er allemaal gebeurd is.
Had dan de film net als met Lord of the Rings 3,5 uur laten duren. 2,5 uur is veel te kort!!

Hoe denken jullie erover en wat zijn jullie tegen argumenten als je het er niet mee eens bent met me verhaal
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_32594939
ik heb het boek niet gelezen, de film wel. ik ben van algemene overtuiging dat een film net zolang moet zijn dat het verhaal wat verteld moet worden er geheel en al in past. is het boek 4 uur film waard? dan moet de film 4 uur zijn! en niet dar commerciele 1uur 45 min (1 uur, pauze, 45 min) ben jer totaal uit. en de laatste 45 min zijn meestal een afwikkeling van het verhaal. het leukste verhaal opbouwende deel is in het eerste deel voor de pauze.

de matrix had nu juistw eer NIET 3 delen hoeven hebben, deel 1 was verhalend leuk, 2 en 3 waren gewoon uitwerkingen en gevechten. dat is jammer.
ACWW=0602-1484-8425 Naam=Frederik Town=chicago
pi_32595112
Ik vind het bij Harry Potter ook erg opvallend dat er veel dingen weg worden gelaten (in alle delen). Het is redelijk irritant voor iemand die het boek al gelezen heeft, want ik verwacht heel veel van die film en ik krijg slechts delen te zien. Ik denk dat als alle zes de delen van de film er zijn en je laat iemand ze allemaal kijken, dat hij dan de helft niet weet. Simpelweg omdat het niet voorkomt in de film, en dat zijn soms toch belangerijke en leuke stukken om het verhaal beter te begrijpen.

Jammer dat er zoveel mist, maar al met al toch een leuke film
pi_32595313
ik heb het boek dan wel niet gelzen maar het verhaal was in mijn ogen op sommige punten wat zwakje.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:14:09 #5
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32595561
Ben t helemaal eens met de OP. Vooral het eruit laten van de huiselven vond ik erg matig. En dat er te weinig van het WK Zwerkbal in zit, vond ik ook tegen vallen. Daar had ik me net op verheugd. Verder wordt de film gewoon te overhaast, en zitten er te veel gaten in het plot.
Wat dat betreft een tegenvaller, maar al met al wel een vermakelijke film
pi_32595602
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:14 schreef Timo20 het volgende:
Ben t helemaal eens met de OP. Vooral het eruit laten van de huiselven vond ik erg matig. En dat er te weinig van het WK Zwerkbal in zit, vond ik ook tegen vallen. Daar had ik me net op verheugd. Verder wordt de film gewoon te overhaast, en zitten er te veel gaten in het plot.
Wat dat betreft een tegenvaller, maar al met al wel een vermakelijke film
Inderdaad wel een leuke film, maar als je het boek gelezen hebt valt het gewoon heeeeeeel erg op. Erg jammer, ik had de films ook liever een uur langer en dan compleet dan zoals het nu is.
pi_32595798
Wat me trouwens ook opvalt is als Harry gekozen word door de vuurbeker en zijn naam er uit komt dat Perkamentus heel boos is (wat die in de rest van de film ook is, erg raar omdat die nooit echt boos is in de boeken alleen op voldemort, maar naar mijn weten nog nooit op Harry). In het boek neemt dat Dwaaloog het voor hem op door te zeggen als iemand hem dood wil hebben het Toernooi een mooie gelegenheid er voor is. Dat hadden ze makkelijk in de film kunnen verwerken. Ik vind dat Perkamentus nu een beetje als een boze man word neergezet, terwijl dat bijna nooit zo is.
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_32661218
Ik vond Perkamentus niet echt boos overkomen eerder bezorgd.

De film had een uur langer moeten duren.
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:48:33 #9
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32661522
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:54:25 #10
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_32661645
Ik lees geen boeken, dus daar heb ik geen last van.
Ik denk echter dat de volgende punten wel iets uitvoeriger aan bod hadden mogen komen:
* De wederzijdse irritaties tussen Ron en Harry in het begin.
* De 'relatie' tussen Hermione en Krum.
* De dood van Crouch.
* Sirius Black
* De rol van Malfoy sr. en Snape in verband met Voldermort (of komt dat in 5,6 en 7?).

Ik vond het desalniettemin een goede film. Een film met duizend subplots is moeilijk te volgen en is zelden interessant. In films als Magnolia en Lord of the Rings lopen alle verhaallijnen naar het einde toe. Dat heeft Newell ook bewerkstelligd in deze film. Als hij verhalen over huiselven erin gaat gooien, vraag ik me af waar deze het verhaal beter hadden gemaakt.
  dinsdag 29 november 2005 @ 07:57:10 #11
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32663557
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:54 schreef NRH het volgende:
Ik vond het desalniettemin een goede film. Een film met duizend subplots is moeilijk te volgen en is zelden interessant. In films als Magnolia en Lord of the Rings lopen alle verhaallijnen naar het einde toe. Dat heeft Newell ook bewerkstelligd in deze film. Als hij verhalen over huiselven erin gaat gooien, vraag ik me af waar deze het verhaal beter hadden gemaakt.
Alle verhaallijnen? Hij heeft juist net zo lang lopen strepen dat het eigenlijk alleen om het toverschooltoernooi ging.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:20:11 #12
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_32664287
Uit het vorige topic:
quote:
Timo20 schreef : als je de vorige delen hebt gezien, dan weet je dat er waarschijnlijk nog wat na de aftiteling komt
Wat komt er dan na???? Bij ons kwam er niets alleen 1 zinnetje in de aftiteling, en daarna het WB logo en daarna zetten ze em af....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:31:39 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32665524
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:20 schreef kruimel_20 het volgende:
Uit het vorige topic:

[..]

Wat komt er dan na???? Bij ons kwam er niets alleen 1 zinnetje in de aftiteling, en daarna het WB logo en daarna zetten ze em af....
bij ons ook, maar ik bedoelde: als je de andere delen hebt gezien weet je dat de kans erin zit dat er nog wat na de aftiteling kan komen. Dus daarom blijven de mensen zitten en is de aftiteling interessant
Ook al duurt de aftiteling iets van 8 minuten
pi_32665918
Ondanks dat ik het ook zeer betreur dat er grote gaten in de film vallen, vond ik hem redelijk vermakelijk.

Dingen die er uitgediept mochten worden:
* Rita Pulpers en haar antipropagande en geheime afluisteren onder andere in de relatie tussen Madame Mallemour en Hagrid.
* Het einde... De eerste minuut een huilende Harry met Carlo onder zich (moest hier zelf ook 'n traantje wegpinken ) De tweede minuut een afscheidsceremonie voor Carlo en dan de derde minuut redelijk vrolijke mensen die afscheid van elkaar nemen Beetje wazige overgang terwijl ik nog na aan 't snikken was...
*Ook vond ik dat het verhaal van Bartho Krenck, zoon vrouw en dochter uitgediept mochten worden..

Wel goed vond ik met name de humor zo heb ik dubbel gelegen om de dansavond en de les die daar vooraf ging. Ook vond ik Jammerende Jenny in 't bubbelbad met Harry zeer vermakelijk...
De vloeken die er op de spin werden losgelaten vond ik ook leuk en het gehele toverschool toernooi was ook ... Toch wel jammer dat je alleen ziet hoe Harry het er van af brengt en niet zien hoe de anderen het doen...

Toch al met al is het duidelijk te merken dat er veel in geknipt is...

Mijn oordeel over de film gaat niet verder dan 'n terwijl het boek blijft
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:23:39 #15
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32669430
Inderdaad, ik was ook redelijk teleurgesteld over de film, terwijl het best een goede film is. Vergeleken met het boek is het niet best.

De film is veel te gehaast en fragmentarisch. Als ik dan hoor dat de filmmaatschappij liever twee films had gezien, kan ik ze niet anders dan gelijk geven, ondanks dat zij het misschien vooral uit financieel oogpunt doen.

In de derde film werden al flink wat dingen weggelaten, maar die wist ik in 5 minuten wel uit te leggen aan de mensen die de boeken niet hadden gelezen. In deze film zijn zoveel verhaallijnen weggelaten, dat me dat een halve dag zou kosten. Het vervelendst vind ik nog wel dat dit ook gaat doorwerken op de andere films en op de ontwikkeling van de personages in het boek. Wanneer ze Crouch zijn house-elve er gewoon in hadden gezet was het verhaal van Crouch tenminste wat uitgediept, maar had het ook in de volgende film zijn doorwerking kunnen hebben in het samenspel met Dobby en Hermiones S.P.E.W. (wat ik in de boeken ook een beetje afgeraffeld vind, daar niet van), hetgeen wel weer een andere visie geeft op Hermione als persoon.
En zo heb ik wel meer zijwegen gemist: Hoe gaan ze in de volgende film Rita Skeeter zo ver krijgen om te publiceren wat ze willen? Wanneer het boek een beetje aangehouden was, was dat geen probleem geweest. Ik ben benieuwd hoe de volgende scriptschrijver dit gaat oplossen en hoe hard hij Newell en Kloves zal vervloeken.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32670268
Ik ga hem vanavond zien!
Ben erg benieuwd, heb de boeken gelezen, dus het einde weet ik al.
Ik kom later hier terug.
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:04:28 #17
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32670510
ik dacht trouwens dat mevr. Rowling zich heel erg bezig hield met de fims enzo. Ik begrijp niet dat ze met dit script akkoord is gegaan dan.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_32679396

Voldemort ( of Voldie )

Ik had hem iets magerder voorgesteld, maar ik vind Ralph Fiennes het uitstekend doen
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:25:34 #19
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32679551
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:59 schreef So_Addictive het volgende:
[afbeelding]

Voldemort ( of Voldie )

Ik had hem iets magerder voorgesteld, maar ik vind Ralph Fiennes het uitstekend doen
Ja opzich is ie wel goed ja. Maar waarom heeft hij geen neus, heb ik daar overheen gelezen?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:35:44 #20
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32679801
Dat krijg je met al dat gesplits.
De rest van z'n neus zat vast in een ander gruzielement
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:57:24 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32682039
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:04 schreef Dandelion het volgende:
ik dacht trouwens dat mevr. Rowling zich heel erg bezig hield met de fims enzo. Ik begrijp niet dat ze met dit script akkoord is gegaan dan.
Volgens mij is de film de grootste reden waarom ze niet op de premiere is geweest. Het moet tenenkrommend voor 'r zijn geweest.

Voldemort was goed. Die ontbrekende neus kan ik mee leven. Enige wat ik bij hem mis zijn de rode ogen, en hij had wat witter/geest-achtiger mogen zijn.
pi_32683683
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:25 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Ja opzich is ie wel goed ja. Maar waarom heeft hij geen neus, heb ik daar overheen gelezen?
Hij heeft slangachtige trekjes meen ik, zo ook de neus
  Redactie Games woensdag 30 november 2005 @ 00:09:07 #23
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32686022
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die Cho nog in de film doet... streep dat er dan uit. Dan denk je dat er iets "broeit" dan komt het tot dat vragen voor die dans en verder niks
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_32686132
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef boyv het volgende:

[..]

Hij heeft slangachtige trekjes meen ik, zo ook de neus
en toch had ik me hem anders voorgesteld dan dit plaatje

Maar ik ga zondag de film zien
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32686168
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die Cho nog in de film doet... streep dat er dan uit. Dan denk je dat er iets "broeit" dan komt het tot dat vragen voor die dans en verder niks
Cho is wel degelijkbelangrijk in heel deel 4.
Vooral tekenend voor de karakter ontwikkeling van Harry.

Ja de tijd is te krap om dit volledig uit te werken in film, maar cho er uit laten had zeker niet gepast.
Dat de huiself er niet in zit is dan minder boeiend voor me, die is meer voor de luchtige noot in het boek dan voor de opbouw van verhaal of karakter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')