abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32559961
dat wisten we dus ook niet na de engelse versie
of ik moet achterlopen
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:32:58 #42
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_32560143
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:08 schreef SSID het volgende:
Nog even over die Horcruxes (gruzielementen). Wat waren ze nou ookweer? Ik heb: ring, amulet, dagboek, beker, slang iets van huffelpuf. wat was die laatste ookweer? Of was dat Voldemort zelf, die het laatste stukje ziel zelf nog had, wat dus al is vernietigd toen hij Harry wilde vermoorden?
De ring, de halsketting, de beker, de slang, het dagboek, iets van ravenklauw/zwadderich en voldemort zelf...

misschien dat ipv iets van ravenklauw/zwadderich, harry zelf wel een gruzielement is, aangezien de moord op lilly ook bedoeld was om een gruzielement te maken. Misschien dat daardoor harry een deel van de krachten van voldemort heeft, en mee kan leven in zijn belevevings wereld, gewoon omdat harry een deel van de ziel van voldemort in zich heeft... oke wel een beetje vergezocht... en harry zou aan het einde van boek zeven dood moeten gaan (alle gruzielementen moeten worden vernietigd) en eigenlijk zou de ziel van voldemort niet in harry kunnen bestaan vanwege de overdaad aan emoties (net zoals in aan het einde van boek vijf toen voldemort harry geestelijk probeerde over te nemen) maar toch.... misschien is het een mogelijkheid
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:31:10 #43
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32561546
Nee, ik geloof niet dat Harry een Horcrux is. Als dat zo zou zijn zou Voldemort nooit willen dat hij dood gaat. Voldemort wil dat Harry doodgaat omdat de voorspelling dat heeft voorspeld. Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, is dat de voorspelling zegt dat de een niet kan leven zolang de ander in leven is. Dit zou betekenen dat de een de ander moet vermoorden. Wil dat dan ook zeggen dat Harry onschendbaar is voor de Dooddoeners? Dat zou dan betekenen dat Harry gewoon het hol van de leeuw binnen kan stappen en een duel aangaan met Voldemort. (nadat ale horcruxes zijn vernietigd, natuurlijk). Iemand hier nog een mening over?
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:15 #44
58060 Apoc2003
pi_32565808
Nee dat lijkt me ook niet, want perkamentus zegt zelf dat mensen zelf de profetie geloven en dat lang niet alle profetien (goed woord ) uitkomen... iemand anders kan harry dus ook wel doden lijkt me...

verder maakt het niet uit of er gruzielementen worden vernietigd, want er zijn er immers al twee vernietigd, en voldemort leeft nog steeds! misschien omdat het per ongeluk is gegaan wil voldemort het gruzielement (harry) wel op offeren om zelf te kunnen overleven ofzo....

hoeveel we ook speculeren, ik denkt dat rowling er altijd wel een ander verhaal van zal maken dan iedereen verwacht
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_32570953
Damn, wat schrok ik toen ik las dat Sneep Perkamentus vermoordde !

En nog meer toen ik hoorde wat jullie verklaringen waren, wat nog best een redelijke verklaring is ook. !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_32576302
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:22 schreef Killer_Mom het volgende:

R.A.B. kijt me Syrius te zijn, t is tenslotte een kinderboek, en alles moet goed komen,
Harry happy, wij "oudere jongeren " ook tevreden over de goede afloop.
Ja maar waar staat RAB voor dan als het Sirius is?
Meest aannemelijk is, is dat het zijn broer is.
Maarrrrrrr...... t zal me niets verbazen als het toch iemand anders is
Screw them.
We're going home.
pi_32576594
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Het is wel een kinderboek, ja
Ja het eerste deel ja!

Ik denk wel eens dat het verhaal een beetje met Rowling op de loop is gegaan
Als je deel één leest is het allemaal nog zo jolig en totáál niet angstaanjagend. Nou ja, het eind misschien. Dumbledore die de lijnen van de Londen Underground op zijn knie heeft staan enzo. Beetje dat idee. En deel 2 begint toch al anders met Ginny die onder invloed staat van Tom Riddle, deel 3 met de Moordenaar Black, de Dementors, deel 4 met de afgehakte hand van Wormtail, deel 5 in het ministerie en nu deel 6 met een dode Dumbledore en een evil Snape.. dat kan toch nooit als kinderboek bedoeld zijn!

Maar goed, de HBP dus... ik denk dat Snape ook aan de goeie kant staat, hoewel ik stiekum hoop dat ie met Voldemort heult
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:53:57 #48
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32576689
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:31 schreef SSID het volgende:
Nee, ik geloof niet dat Harry een Horcrux is. Als dat zo zou zijn zou Voldemort nooit willen dat hij dood gaat. Voldemort wil dat Harry doodgaat omdat de voorspelling dat heeft voorspeld. Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, is dat de voorspelling zegt dat de een niet kan leven zolang de ander in leven is. Dit zou betekenen dat de een de ander moet vermoorden. Wil dat dan ook zeggen dat Harry onschendbaar is voor de Dooddoeners? Dat zou dan betekenen dat Harry gewoon het hol van de leeuw binnen kan stappen en een duel aangaan met Voldemort. (nadat ale horcruxes zijn vernietigd, natuurlijk). Iemand hier nog een mening over?
De theorie waar ik me nog steeds aan vasthoud is dat Dumbledore de zevende horcrux is (die V in zijn 'vorige' leven nog niet gemaakt had) maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik niet kan geloven dat Dumbledore ongelijk had in zijn vertrouwen in Snape
Die hand van Dumbledore is nooit verklaard, hij praatte er altijd omheen als Harry erbij was (het eerste wat Slughorn vroeg was wat er met zijn hand gebeurd was, maar dat wilde hij niet vertellen omdat Harry erbij was) Ik denk dat Voldemort het zo gekozen heeft omdat hij wist dat Harry of wie dan ook van the Order Dumbledore zou durven doden.

Behalve dat ik het niet wil geloven, vind ik het ook tegenstrijdig dat Rowling nu het vermoeden dat de gemiddelde lezer al 6 boeken heeft, (Snape=evil) bevestigt! Iets wat eigenlijk niet hoort
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_32576794
Oh ja die hand, hoe zou dat komen!
Heeft met de ring te maken, denk ik, maar hoe!
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:03:02 #50
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32576972
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:57 schreef CarOnline het volgende:
Oh ja die hand, hoe zou dat komen!
Heeft met de ring te maken, denk ik, maar hoe!
Goeie, die ring was ik alweer vergeten!
Er was een vermoeden dat dat een Horcrux was (die was van Marvolo Gaunt toch?) en bij het volgende bezoek was de ring weg (hij zat iig niet meer om zijn vinger)...is ie vernietigd?
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:04:49 #51
88233 Steve
Still the best.
pi_32577028
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:53 schreef Molluck het volgende:

[..]

De theorie waar ik me nog steeds aan vasthoud is dat Dumbledore de zevende horcrux is (die V in zijn 'vorige' leven nog niet gemaakt had) maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik niet kan geloven dat Dumbledore ongelijk had in zijn vertrouwen in Snape
Lijkt me moeilijk te geloven dat Dumbledore een horcrux is. Ten eerste omdat het een (oud) mens is, en die kunnen ook uit zichzelf doodgaan, waardoor een een horcrux verloren is. Ten tweede omdat Voldemort hem dood wilde hebben. Door Dumbledore een horcrux te maken, is er 1 deel van de ziel verloren.
quote:
Die hand van Dumbledore is nooit verklaard, hij praatte er altijd omheen als Harry erbij was (het eerste wat Slughorn vroeg was wat er met zijn hand gebeurd was, maar dat wilde hij niet vertellen omdat Harry erbij was) Ik denk dat Voldemort het zo gekozen heeft omdat hij wist dat Harry of wie dan ook van the Order Dumbledore zou durven doden.
Dat kwam toch door die ring. Zal wel een vloek op gerust hebben als je de horcrux erin wil vernietigen. Stond volgens mij een beetje tussen de regels door.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32577121
Dumbledore had die ring om toen ie Harry op kwam halen bij de Dursley's.
Die ring lag bij het eerste bezoek van Harry aan Dumbledore op een tafeltje. Toen wilde Harry vragen wat er was maar Dumbledore zei dus dat dat later wel kwam. Bij het volgende bezoek was ie weg. En vandaar...?
Zou het een Horcrux zijn dan? En waarom wordt Dumbledore zijn hand zwart?

Maw: Nog geen steek verder
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:29:39 #53
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32583008
Oei, listige Horcrux. Doe je de ring niets vermoedend om wordt je hand ineens zwart.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:32:38 #54
88233 Steve
Still the best.
pi_32583091
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:29 schreef MeneerTim het volgende:
Oei, listige Horcrux. Doe je de ring niets vermoedend om wordt je hand ineens zwart.

Als je goed leest zie je dat door de intelligentie van Dumbledore en het snelle optreden van Sneep Dumbledore niet dood is.
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:08:00 #55
58060 Apoc2003
pi_32603831
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:32 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dat door de intelligentie van Dumbledore en het snelle optreden van Sneep Dumbledore niet dood is.
leg uit ?
-Rudyard Kipling
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:09:34 #56
88233 Steve
Still the best.
pi_32603876
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:08 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

leg uit ?
Dat zegt Perkamentus ergens letterlijk, zoek het zo even op.
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:13:01 #57
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32603950
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:09 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Dat zegt Perkamentus ergens letterlijk, zoek het zo even op.
Ooooh, het gaat over die Horcrux, ja nu je het zegt herinner ik het me ook ja, die Horcrux zou door Dumbledores onvoorzichtigheid bijna zijn dood geworden zijn als Snape dat niet had voorkomen...

Maar ik dacht even dat jij wilde beweren dat er ergens in het boek stond dat Dumbledore niet echt dood is
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:42:00 #58
58060 Apoc2003
pi_32604755
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:13 schreef Molluck het volgende:

[..]

Maar ik dacht even dat jij wilde beweren dat er ergens in het boek stond dat Dumbledore niet echt dood is
Dat dacht ik dus ook
-Rudyard Kipling
  zaterdag 26 november 2005 @ 22:05:17 #59
88233 Steve
Still the best.
pi_32605386
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:13 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ooooh, het gaat over die Horcrux, ja nu je het zegt herinner ik het me ook ja, die Horcrux zou door Dumbledores onvoorzichtigheid bijna zijn dood geworden zijn als Snape dat niet had voorkomen...
Dat bedoelde ik ja. Excuus dat ik me niet duidelijk maakte.
pi_32606640
Dat kan ik me helemaal niet herinneren
Ben hem nu weer in het NL aan het lezen, maar ik ben zometeen bij het stuk dat Harry Malfoy toetakelt en dat vind ik zo'n naar stuk dus ik heb hem maar even weggelegd
Screw them.
We're going home.
  zondag 27 november 2005 @ 19:40:02 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_32625793
Ik denk overigens, dat die gruzielement in die groene kom al 'kapot' is. Ik bedoel, iemand anders heeft hem er toch uitgehaald en er een neppe voor in de plaats gelegd? Die iemand wist wat het was en zal hem dan wel vernietigd hebben. Of 'onschadelijk' hebben gemaakt....
  zondag 27 november 2005 @ 19:48:31 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_32626045
Nu ik erover nadenk....waar is Remus eigenlijk aan overleden? Want om die 1e ketting eruit te kunnen halen moet hij ook die groene vloeistof hebben opgedronken? En misschien heeft hij wel aan P. verteld hoe het moest want P wist het wel heel erg goed....
Dus die groene vloeistof kan nooit vergif zijn geweest....
  zondag 27 november 2005 @ 20:09:10 #63
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32626701
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:40 schreef amaranta het volgende:
Ik denk overigens, dat die gruzielement in die groene kom al 'kapot' is. Ik bedoel, iemand anders heeft hem er toch uitgehaald en er een neppe voor in de plaats gelegd? Die iemand wist wat het was en zal hem dan wel vernietigd hebben. Of 'onschadelijk' hebben gemaakt....
Uiteraard! Ik verwacht ook helemaal niet dat Harry in deel 7 én alle 7 Horcruxen moeten vernietigen én het duel met Voldemort aan moet gaan... (ik vind Gruzielement echt zo'n achterlijke vinding )

En heet die Regulus in het Nederlands Remus? Anyway, die broer van Sirius is vermist en daarom werd aangenomen dat ie dood was, ik neem aan dat ie zich verstopt heeft voor de Death Eaters (hij was er namelijk ooit zelf een) en zo 'ondergronds' de strijd tegen Voldemort heeft opgenomen. (Er vanuitgaand dat RAB/RAZ dus de broer van Sirius is he)
  maandag 28 november 2005 @ 00:36:24 #64
58060 Apoc2003
pi_32634466
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:48 schreef amaranta het volgende:
Nu ik erover nadenk....waar is Remus eigenlijk aan overleden? Want om die 1e ketting eruit te kunnen halen moet hij ook die groene vloeistof hebben opgedronken? En misschien heeft hij wel aan P. verteld hoe het moest want P wist het wel heel erg goed....
Dus die groene vloeistof kan nooit vergif zijn geweest....
Je bedoelt Regulus denk ik...

Waarom zou hij het vertellen aan P(erkamentus) hoe het moet als hij ook meteen had kunnen vertellen dat er toch geen echt gruzielement te vinden zou zijn
-Rudyard Kipling
  maandag 28 november 2005 @ 00:40:36 #65
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32634570
Hoezo zou het Remus niet zijn? De lang vergeten broer van sirius die geadopteerd is, Remus Alfons Black. Verstoten door de familie Black nadat hij een weerwolf werd, geadopteerd door de familie Lupin. Te gek!

Vonden jullie het ook niet supersneu dat Perkamentus niet bang was omdat hij bij Harry was? Dat vond ik echt een Frodo en Sam momentje.

.
  maandag 28 november 2005 @ 00:41:27 #66
58060 Apoc2003
pi_32634589
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:40 schreef MeneerTim het volgende:
Hoezo zou het Remus niet zijn? De lang vergeten broer van sirius die geadopteerd is, Remus Alfons Black. Verstoten door de familie Black nadat hij een weerwolf werd, geadopteerd door de familie Lupin. Te gek!
Respect voor deze wonderbaarlijke theorie
-Rudyard Kipling
  maandag 28 november 2005 @ 15:46:50 #67
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32647064
Maar wel de grootste onzin. Remus zat bij Sirius op school. Rond die tijd is Regulus ook vermoord door Voldemort, of een van zijn deatheaters. (Sirius zei: ik denk niet dat hij [Regulus] belangrijk genoeg was om vermoord te worden door Voldemort zelf)

Helaas, leuke thoerie, maar niet mogelijk
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:51:04 #68
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32679184
Gisteren net uitgelezen.
Een paar dingen die door mijn hoofd spelen:
(sorry als ze eerder aan de orde zijn geweest in deel 1 of 2, maar ik ben angstig weggebeleven uit dit topic tot vandaag)

• Zouden Ginny en Harry uiteindelijk toch lang en gelukkig leven ?
    Zei Perkamentus niet dat Liefde hetgene is dat hem anders maakt dan Jeweetwel ?
    Maakt Harry uberhaupt kans zonder liefde ?
    Liefde is uiteindelijk ook de 'oude magie' die hem heeft behoedt voor een overlijden toen hij 1 jaar oud was.
  • Persoonlijk denk ik nog steeds niet dat Sneep slecht is.
    Ik denk dat Perkamentus Sneep niet smeekt om zijn leven, maar om een afspraak te houden zodat Sneep vertrouwd zal blijven worden door Jeweetwel.
  • Waarom helpt Felix de Feniks niet met het gezicht van Bill en is ie allemaal maar een beetje aan het zingen ?
    Toch bezig met Perkamentus ?
  • Hoeveel wroeging heeft Malfidus ?
    Zou de lezer niet alleen op het verkeerde been zijn gezet rond Sneep, maar ook rond Malfidus.
  • Wanneer gaan Ron en Hermelien nou eens een keertje aan de gang ?
    Het begint nu vervelend te worden

Tenslotte:
    Hoe gaat Rowling alle eindjes eigenlijk samenbrengen in deel 7 ?
    Op jacht naar de rest van de Gruzielementen?
    Voldemort zelf?
    Ron/Hermelien vs Harry/Ginny.
    R.A.Z / R.A.B.
    De rol van Sneep

Ik zou me redelijk afgescheept voelen als dit allemaal in een notedop wordt geramd en met minder dan 900 bladzijden wordt afgedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door PPL op 29-11-2005 20:07:25 ]
  • Burnt to the core but not broken
    pi_32679342
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef PPL het volgende:
    met minder dan 900 bladzijden wordt afgedaan.
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
      dinsdag 29 november 2005 @ 20:02:49 #70
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_32679461
    Ja het is toch zo.
    Als voor ieder gruzielement 75 pagina's uittrekt zit je al op 300 pagina's.
    Dan heb je het nog niet eens over de rest van de verhaallijnen...
    Burnt to the core but not broken
    pi_32679625
    Ik vind gruzielement echt een baggervertaling Noem die dingen toch gewoon óók Horcruxes.
    Gruzielementen is wat voor in een kinderboek
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_32679665
    Jee, Wikipedia heeft er al een artikel over! http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
      dinsdag 29 november 2005 @ 20:35:32 #73
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_32679795
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 20:28 schreef Syrena het volgende:
    Ik vind gruzielement echt een baggervertaling Noem die dingen toch gewoon óók Horcruxes.
    Gruzielementen is wat voor in een kinderboek
    Hoe vaker ik hem zie staan hoe beter ik hem vind. element, ziel, gruzelementen, griezel, er zit een hoop in verstopt.
      dinsdag 29 november 2005 @ 20:42:06 #74
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_32679967
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 20:35 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hoe vaker ik hem zie staan hoe beter ik hem vind. element, ziel, gruzelementen, griezel, er zit een hoop in verstopt.
    Ja, dat is taalkundig een geweldige vondst, maar je maakt de toon er in een klap wel een stuk kinderachtiger mee. Horcrux was een mysterieuze naam die al een bepaald dreiging uitstraalde
      dinsdag 29 november 2005 @ 20:55:29 #75
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_32680309
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 20:30 schreef Syrena het volgende:
    Jee, Wikipedia heeft er al een artikel over! http://en.wikipedia.org/wiki/Horcrux
    Er staat zelf een hele verhandeling over R.A.B.
      dinsdag 29 november 2005 @ 21:04:10 #76
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_32680538
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 20:55 schreef PPL het volgende:

[..]

Er staat zelf een hele verhandeling over R.A.B.
    Hmnn, dat stuk over die possible horcruxes is wel weer ff interessant, ik was het alweer vergeten...
    Ik herinner me nu dat die ring dus niet vernietigd was, alleen beschadigd...in dat geval zou het ietwat geloofwaardiger zijn als Harry een horcrux zou zijn (hij hoeft immers niet dood om deze te vernietigen) maar toch hoop ik dat JKR een origineler einde verzint...
      dinsdag 29 november 2005 @ 21:07:45 #77
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_32680628
    Ik zit nu trouwens ff flink te heen-en-weer'en op wikipedia en kom daar hele interessante dingen topch wel tegen over HP en de boeken.
    Als iemand eens een verloren uurtje heeft is dat toch eigenlijk wel heel vermakelijk.
      dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:47 #78
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_32681627
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef PPL het volgende:

• Waarom helpt Felix de Feniks niet met het gezicht van Bill en is ie allemaal maar een beetje aan het zingen ?
    Toch bezig met Perkamentus ?
  • Waarschijnlijk omdat hij daar geen zin in had. Het is geen medicijndoos dat je naar willekeur kunt opentrekken om mensen te genezen. De enige reden dat de Phoenix Harry komt helpen in deel 2 is omdat Harry onvoorwaardelijke steun geeft aan Dumbledore.
    GNU Terry Pratchett
      woensdag 30 november 2005 @ 11:51:48 #79
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_32692678
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 11:38 schreef Rainboww het volgende:
    Zo! heb het boek ook uit, in 2 dagen !
    nou vooruit, inclusief nog een nacht tot half 4 doorlezen

Het boek begint erg langzaam, op de helf heb je nog steeds zoiets van: wanneer is die inleiding nou eens afgelopen
    Maar het trage tempo is natuurlijk omdat deel 6/7 eigenlijk als een verhaal moeten worden gelezen, aldus J.K. Rowling.

Op het einde wordt het opeens heel erg spannend, en als je het boek voor het eerst leest, dan schrik je best wel heftig van het "sterfgeval".
    Tussen aanhalingstekens ja, want als je het boek nogmaals beter leest, en dan meer op de details gaat letten, dan wordt het duidelijk dat Perkamentus helemaal niet zo dood hoeft ze zijn als iedereen moet denken van Rowling .

Het belangrijkste magische concept dat er in dit boek is bijgekomen, zijn de Non-verbale spreuken.
    Het is dus waarschijnlijk zo, dat Perkamentus eerst Harry verlamde met een NVS, vervolgens sprak Sneep een NVS af op Perkamentus, in de trend van: val achterover, en verlam.
    Vervolgens sprak Sneep de Avacabavra uit, maar keek Perkamentus NIET recht in de ogen!
    (volgens de beschrijving uit de andere delen werkt de spreuk alleen als deze echt gemeend is, en er sprake is van concentratie, de groene lichtverschijnselen waren ook anders.)
    Perkamentus deed snel nog de paralitis spreuk op Harry verbreken (ook een NVS), en viel van de toren.
    Hierdoor dacht iedereen dat Perkamentus echt dood was, maar dit was dus een list!
    Op de begrafenis was het lichaam van Perkamentus ook niet te zien, maar was dit bedekt door een paarse doek.

Dit wordt nog versterkt door de Amerikaanse editie, waar er extra tekt is toegevoegd (of deze is uit de andere vertalingen weggehaald), zie dikgedrukte passages:

"[...] He told me to do it or he'll kill me. I've got no choice." "He cannot kill you if you are already dead. Come over to the right side Draco, and we can hide you more completely than you can possibly imagine. What is more, I can send members of the Order to your mother tonight to hide her likewise. Nobody would be surprised that you had died in your attempt to kill me -- forgive me, but Lord Voldemort probably expects it. Nor would the Death Eaters be surprised that we had captured and killed your mother -- it is what they would do themselves, after all. Your father is safe at the moment in Azkaban [...]"

En verder is er van R.A.Z. nu wel duidelijk dat de 'Z' voor 'Zwarts' staat, dit is bevestigd door de verschillende vertalingen.
    Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/R.A.B.

Eigenlijk staat het ook allemaal goed uitgelegd op deze site: http://www.dumbledoreisnotdead.com

If Snape Didn't Fulfill The Unbreakable Vow, Why Isn't He Dead?

zoals ik het zie, is deze eed wel vervult .
    Sneep heeft 3 dingen moeten zweren:
    1] over Draco waken tijdens zijn poging
    2] hem beschermen naar beste vermogen
    3] indien Draco faalt, de opdracht uitvoeren waarmee Voldemort hem belast heeft.

Zoals ik het zie:
    Draco is ervan overtuigd dat zijn missie is voltooid door Sneep, en daarmee de eed voltooid.
    [..]

1. nee dus
    2. nee, maar dit is wat iedereen moet denken
    3. 'ja', sneep moest doen alsof hij Perkamentus doodde, dat zinnetje kun je zien als een herrinering: "denk aan wat we hebben afgesproken, nu doorzetten!".
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 30 november 2005 @ 12:03:25 #80
    13250 Lod
    Sapere aude!
    pi_32692911
    quote:
    Het belangrijkste magische concept dat er in dit boek is bijgekomen, zijn de Non-verbale spreuken.
    Het is dus waarschijnlijk zo, dat Perkamentus eerst Harry verlamde met een NVS, vervolgens sprak Sneep een NVS af op Perkamentus, in de trend van: val achterover, en verlam.
    Vervolgens sprak Sneep de Avacabavra uit, maar keek Perkamentus NIET recht in de ogen!
    (volgens de beschrijving uit de andere delen werkt de spreuk alleen als deze echt gemeend is, en er sprake is van concentratie, de groene lichtverschijnselen waren ook anders.)
    Dat Snape Dumbledore niet rechtstreeks in de ogen keek heeft niets met gebrek aan concentratie te maken. Het zegt ook niets over iets echt menen. En de groene lichtverschijnselen... moet bij elk onweer vermeld worden dat er sprake is van bliksem? Of kun je er zelf wel van uit gaan dat dat erbij hoort. Dat Rowling ze niet vermeld wil niet zeggen dat ze er niet zijn geweest.
    GNU Terry Pratchett
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')