abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32515997
Hmm..

Ik steun ook de theorie dat de moord op Perkamentus afgesproken was tussen hem en Sneep. Onder andere ook doordat Hagrid een gesprek tussen hen opving, waarin Sneep duidelijk liet blijken dat hij iets moest doen waar hij het er niet mee eens was.
Verder is het ook goed te geloven dat het 'glanze' in Sneep z'n ogen geen haat was jegens Perkamentus als persoon, maar jegens de belofte die ze hadden gemaakt dat hij Perkamentus zou vermoorden. Daarom zegt perkemantus dus ook ;; Please .. severus .. Niet please don't kill me. Maar please hold on to your promise.

Verder weet ik niet of ik moet geloven dat die spreuk de echte AK spreuk was. Ik denk het wel, maar ik blijf hopen op de argumenten dat Sneep dmv een 'non verbal spel' hem heeft verwond, en zo over de muur heeft geworpen. En het vreemd is dat Felix de Phoenix Perkamentus dit keer niet kwam helpen, terwijl hij dit keer wel in de buurt was. ( en hij hem in boek 5 wel had geholpen).

Het lijkt veel op een afgesproken zaak allemaal, en er zijn veel argumten dat het echt afgesproken is allemaal..

Nog ff wachten op het volg. boek
  donderdag 24 november 2005 @ 12:36:04 #27
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_32533910
rowling zegt dit er over:
quote:
MA: OK, big big big book six question. Is Snape evil?

JKR: [Almost laughing] Well, you've read the book, what do you think?

ES: She's trying to make you say it categorically.

MA: Well, there are conspiracy theorists, and there are people who will claim -

JKR: Cling to some desperate hope [laughter] -

ES: Yes!

MA: Yes!

ES: Like certain shippers we know!

[All laugh]

JKR: Well, okay, I'm obviously – Harry-Snape is now as personal, if not more so, than Harry-Voldemort. I can't answer that question because it's a spoiler, isn't it, whatever I say, and obviously, it has such a huge impact on what will happen when they meet again that I can't. And let's face it, it's going to launch 10,000 theories and I'm going to get a big kick out of reading them so [laughs] I'm evil but I just like the theories, I love the theories.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_32546278
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:17 schreef wendytje het volgende:
ik weiger te geloven dat hij echt dood is...
vanaf dat moment zat ik te wachten tot hij weer levend zou zijn...
haha grapje. haha voldemort gefopt, haha snape dieper in voldemortclan...

echt schokkend
heb ik ook

Hoe is R A B trouwens vertaald?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  donderdag 24 november 2005 @ 20:14:37 #29
88233 Steve
Still the best.
pi_32546331
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:12 schreef addie84 het volgende:

[..]

heb ik ook

Met een "Z".
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32546423
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:55 schreef Isabeau het volgende:
Hoi Ik heb hem ook uit, alhoewel het wel heel erg balen was dat ik al wist wie de halfbloed prins was en wie er dood ging, maar goed.

Ik heb de andere twee delen van dit topic niet gelezen, maar vraag me af wie er nog meer net als ik van mening is dat Professor Sneep/Snape eigenlijk helemaal niet aan Voldemort's kant staat? Ik denk dat hij zo doet om Voldemort ervan te overtuigen dat hij aan zijn kant staat en om dat goed te doen moet Harry er bijvoorbeeld ook van overtuigd zijn dat dat zo is. Perkamentus/Dumbledore lag waarschijnlijk al op sterven en Snape zag dat hij niet te redden was en deed dus alsof hij hem vermoorde. Of ben ik nu te optimistisch over hem? Ik denk dat hij in deel 7 een cruciale rol zal spelen in het redden van Harry's leven oid.
precies wat ik ook denk, mooi boek
De Puta Madre
pi_32546731
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:14 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Met een "Z".
Zwarts dus?
  donderdag 24 november 2005 @ 20:33:00 #32
88233 Steve
Still the best.
pi_32546868
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:28 schreef addie84 het volgende:

[..]

Zwarts dus?
Daar ziet het wel naar uit, al is dat natuurlijk nog niet helemaal zeker.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32546930
RAZ
pi_32548102
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:12 schreef addie84 het volgende:

[..]

heb ik ook

R A B?
heb ik iets gemist?
uit een aspergernest
pi_32548178
de letters die in het nepamulet op het papiertje stonden
pi_32548346
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:33 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Daar ziet het wel naar uit, al is dat natuurlijk nog niet helemaal zeker.
Ben benieuwd
pi_32549260
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:52 schreef Isabeau het volgende:
Als Biancavia mevrouw Rowling is dan ga ik deel 7 maar niet meer lezen
het lijkt me echt een goed einde iedereen boos op dr omdat het een ''open'' eind heeft.
en zij iedereen uitlachen.
pi_32552310
en nog iets, Sneep zat in zijn kelder toen de gevechten allang aan de gang waren, had hij geweten wat Malfidus uitvoerde, dan was hij er eerder bij geweest,

wat Gebleekte tikt is ook logisch,

R.A.B. kijt me Syrius te zijn, t is tenslotte een kinderboek, en alles moet goed komen,
Harry happy, wij "oudere jongeren " ook tevreden over de goede afloop.
De Puta Madre
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:08:04 #39
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_32559717
echt toen ik las dat perkamentus vermoord werd was het 1e wat in me opkwam
dit kan niet want perkamentus is onsterfelijk
en
sneep is een vieze naaier

Computer Says No
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:08:35 #40
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32559727
Nog even over die Horcruxes (gruzielementen). Wat waren ze nou ookweer? Ik heb: ring, amulet, dagboek, beker, slang iets van huffelpuf. wat was die laatste ookweer? Of was dat Voldemort zelf, die het laatste stukje ziel zelf nog had, wat dus al is vernietigd toen hij Harry wilde vermoorden?
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
pi_32559961
dat wisten we dus ook niet na de engelse versie
of ik moet achterlopen
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:32:58 #42
58060 Apoc2003
pi_32560143
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:08 schreef SSID het volgende:
Nog even over die Horcruxes (gruzielementen). Wat waren ze nou ookweer? Ik heb: ring, amulet, dagboek, beker, slang iets van huffelpuf. wat was die laatste ookweer? Of was dat Voldemort zelf, die het laatste stukje ziel zelf nog had, wat dus al is vernietigd toen hij Harry wilde vermoorden?
De ring, de halsketting, de beker, de slang, het dagboek, iets van ravenklauw/zwadderich en voldemort zelf...

misschien dat ipv iets van ravenklauw/zwadderich, harry zelf wel een gruzielement is, aangezien de moord op lilly ook bedoeld was om een gruzielement te maken. Misschien dat daardoor harry een deel van de krachten van voldemort heeft, en mee kan leven in zijn belevevings wereld, gewoon omdat harry een deel van de ziel van voldemort in zich heeft... oke wel een beetje vergezocht... en harry zou aan het einde van boek zeven dood moeten gaan (alle gruzielementen moeten worden vernietigd) en eigenlijk zou de ziel van voldemort niet in harry kunnen bestaan vanwege de overdaad aan emoties (net zoals in aan het einde van boek vijf toen voldemort harry geestelijk probeerde over te nemen) maar toch.... misschien is het een mogelijkheid
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:31:10 #43
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32561546
Nee, ik geloof niet dat Harry een Horcrux is. Als dat zo zou zijn zou Voldemort nooit willen dat hij dood gaat. Voldemort wil dat Harry doodgaat omdat de voorspelling dat heeft voorspeld. Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, is dat de voorspelling zegt dat de een niet kan leven zolang de ander in leven is. Dit zou betekenen dat de een de ander moet vermoorden. Wil dat dan ook zeggen dat Harry onschendbaar is voor de Dooddoeners? Dat zou dan betekenen dat Harry gewoon het hol van de leeuw binnen kan stappen en een duel aangaan met Voldemort. (nadat ale horcruxes zijn vernietigd, natuurlijk). Iemand hier nog een mening over?
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:15 #44
58060 Apoc2003
pi_32565808
Nee dat lijkt me ook niet, want perkamentus zegt zelf dat mensen zelf de profetie geloven en dat lang niet alle profetien (goed woord ) uitkomen... iemand anders kan harry dus ook wel doden lijkt me...

verder maakt het niet uit of er gruzielementen worden vernietigd, want er zijn er immers al twee vernietigd, en voldemort leeft nog steeds! misschien omdat het per ongeluk is gegaan wil voldemort het gruzielement (harry) wel op offeren om zelf te kunnen overleven ofzo....

hoeveel we ook speculeren, ik denkt dat rowling er altijd wel een ander verhaal van zal maken dan iedereen verwacht
-Rudyard Kipling
pi_32570953
Damn, wat schrok ik toen ik las dat Sneep Perkamentus vermoordde !

En nog meer toen ik hoorde wat jullie verklaringen waren, wat nog best een redelijke verklaring is ook. !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_32576302
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:22 schreef Killer_Mom het volgende:

R.A.B. kijt me Syrius te zijn, t is tenslotte een kinderboek, en alles moet goed komen,
Harry happy, wij "oudere jongeren " ook tevreden over de goede afloop.
Ja maar waar staat RAB voor dan als het Sirius is?
Meest aannemelijk is, is dat het zijn broer is.
Maarrrrrrr...... t zal me niets verbazen als het toch iemand anders is
Screw them.
We're going home.
pi_32576594
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Het is wel een kinderboek, ja
Ja het eerste deel ja!

Ik denk wel eens dat het verhaal een beetje met Rowling op de loop is gegaan
Als je deel één leest is het allemaal nog zo jolig en totáál niet angstaanjagend. Nou ja, het eind misschien. Dumbledore die de lijnen van de Londen Underground op zijn knie heeft staan enzo. Beetje dat idee. En deel 2 begint toch al anders met Ginny die onder invloed staat van Tom Riddle, deel 3 met de Moordenaar Black, de Dementors, deel 4 met de afgehakte hand van Wormtail, deel 5 in het ministerie en nu deel 6 met een dode Dumbledore en een evil Snape.. dat kan toch nooit als kinderboek bedoeld zijn!

Maar goed, de HBP dus... ik denk dat Snape ook aan de goeie kant staat, hoewel ik stiekum hoop dat ie met Voldemort heult
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:53:57 #48
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32576689
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:31 schreef SSID het volgende:
Nee, ik geloof niet dat Harry een Horcrux is. Als dat zo zou zijn zou Voldemort nooit willen dat hij dood gaat. Voldemort wil dat Harry doodgaat omdat de voorspelling dat heeft voorspeld. Wat ik trouwens ook niet helemaal snap, is dat de voorspelling zegt dat de een niet kan leven zolang de ander in leven is. Dit zou betekenen dat de een de ander moet vermoorden. Wil dat dan ook zeggen dat Harry onschendbaar is voor de Dooddoeners? Dat zou dan betekenen dat Harry gewoon het hol van de leeuw binnen kan stappen en een duel aangaan met Voldemort. (nadat ale horcruxes zijn vernietigd, natuurlijk). Iemand hier nog een mening over?
De theorie waar ik me nog steeds aan vasthoud is dat Dumbledore de zevende horcrux is (die V in zijn 'vorige' leven nog niet gemaakt had) maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik niet kan geloven dat Dumbledore ongelijk had in zijn vertrouwen in Snape
Die hand van Dumbledore is nooit verklaard, hij praatte er altijd omheen als Harry erbij was (het eerste wat Slughorn vroeg was wat er met zijn hand gebeurd was, maar dat wilde hij niet vertellen omdat Harry erbij was) Ik denk dat Voldemort het zo gekozen heeft omdat hij wist dat Harry of wie dan ook van the Order Dumbledore zou durven doden.

Behalve dat ik het niet wil geloven, vind ik het ook tegenstrijdig dat Rowling nu het vermoeden dat de gemiddelde lezer al 6 boeken heeft, (Snape=evil) bevestigt! Iets wat eigenlijk niet hoort
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_32576794
Oh ja die hand, hoe zou dat komen!
Heeft met de ring te maken, denk ik, maar hoe!
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:03:02 #50
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32576972
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:57 schreef CarOnline het volgende:
Oh ja die hand, hoe zou dat komen!
Heeft met de ring te maken, denk ik, maar hoe!
Goeie, die ring was ik alweer vergeten!
Er was een vermoeden dat dat een Horcrux was (die was van Marvolo Gaunt toch?) en bij het volgende bezoek was de ring weg (hij zat iig niet meer om zijn vinger)...is ie vernietigd?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')