quote:Lupin glanced at Harry, then said to Tonks, 'What were you saying about Scrimgeour?"
Ach nu zie ik het ja. En in de Nederlandse versie blz. 100, 1e zin. Gewoon het Zwarts verhaal, Buddingh' had niet verwacht dat die naam terug zou komen, anders had hij wel een andere naam bedacht. Jammer eigenlijk.quote:Op zondag 20 november 2005 09:14 schreef Lod het volgende:
En ik heb ondertussen ook gevonden waar Srimgeour voor het eerst (waarschijnlijk) wordt genoemd. In hetzelfde hoofdstuk (h7) van de Order of the Phoenix helemaal in het begin (pag 113):
[..]
Ik doelde puur op de naam Zwarts. Buddingh' had dit zo vertaald in boek 1, omdat hij niet wist dat Zwarts zo'n belangrijke rol zou gaan spelen. Had hij dat wel geweten, dan had hij een andere naam bedacht.quote:Op zondag 20 november 2005 19:41 schreef SSID het volgende:
Toch niet helemaal het Zwarts verhaal. Zwarts is letterlijk vertaald van Black. De familie van Sirius is een puurbloed familielijn. Het grootste deel daavan gedraagt en gedroeg zich zoals de Malfoys zich gedragen. Sirius is aleen een uitzondering.
Mooi, ben ik niet de enige gekquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:01 schreef alwaysthebest het volgende:
Precies wat de meeste tot nu toe denken. [afbeelding]
En dat gevoel heb ik ook nog steeds van Harry's peetvader. En nu ook van Perkamentus.quote:Op woensdag 23 november 2005 12:17 schreef wendytje het volgende:
ik weiger te geloven dat hij echt dood is...
vanaf dat moment zat ik te wachten tot hij weer levend zou zijn...
haha grapje. haha voldemort gefopt, haha snape dieper in voldemortclan...
echt schokkend
Echt niet! Die zijn hartstikke dood!quote:Op woensdag 23 november 2005 12:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat gevoel heb ik ook nog steeds van Harry's peetvader. En nu ook van Perkamentus.
Die komen gewoon straks Harry weer helpen![]()
Theoretisch kan het natuurlijk wel zo gaan...quote:Op woensdag 23 november 2005 12:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Echt niet! Die zijn hartstikke dood!
En Sneep is slecht!
En Harry wordt vermoord door Voldemort!
En dan nemen de slechte tovenaars de Dreuzelwereld over!
En de draken, reuzen, dementors en inferi zullen heersen over de wereld met Voldemort als leider!
Einde.
Van die mening ben ik bij boek 4 al afgestapt...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |