abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 08:27:37 #1
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32419005
En hier kan weer naar hartelust verder gespoilerd worden over Harry Potter en boek 6: The half blood prince.

Voorgaande:
[spoiler]Harry Potter and the Half Blood Prince spoilertopic
[SPOILER] HP and the Half Blood Prince Spoilertopic #2

Zou een mod nog [SPOILER] voor de titel kunnen zetten? Dat ben ik vergeten
GNU Terry Pratchett
  zondag 20 november 2005 @ 09:14:14 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32419205
En ik heb ondertussen ook gevonden waar Srimgeour voor het eerst (waarschijnlijk) wordt genoemd. In hetzelfde hoofdstuk (h7) van de Order of the Phoenix helemaal in het begin (pag 113):
quote:
Lupin glanced at Harry, then said to Tonks, 'What were you saying about Scrimgeour?"
GNU Terry Pratchett
pi_32419221
het einde...

ik ben nog steeds in shock

en ik heb hem al weken uit
uit een aspergernest
  zondag 20 november 2005 @ 11:41:29 #4
135259 j0osszt
Right...and you were??
pi_32420649
Mwaaah, ik geloof niet echt dat die Scrimgeour evil is ofzo, en btw. alle vertalingen zijn best wel crappy! ik las 6 voor t eeerst int engels, en die namen waren veel geiniger, met meer van die woordspelingen!
Things I shall not do at Hogwarts;
I will not ask Prf. Snape if todays project is suittable as a sexual lubricant
I will not attempt to repel Dementors by coating myself in chocolate body paint.
I will not detonate Squibs.
  zondag 20 november 2005 @ 11:51:31 #5
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32420837
Er zal vast wel iets met Scrimgeour zijn. Aangezien hij al eerder genoemd werd was Rowling blijkbaar al van plan hem te introduceren. Tot nu toe is zijn rol ook totaal onbelangrijk.
  zondag 20 november 2005 @ 12:53:32 #6
88233 Steve
Still the best.
pi_32422166
quote:
Op zondag 20 november 2005 09:14 schreef Lod het volgende:
En ik heb ondertussen ook gevonden waar Srimgeour voor het eerst (waarschijnlijk) wordt genoemd. In hetzelfde hoofdstuk (h7) van de Order of the Phoenix helemaal in het begin (pag 113):
[..]
Ach nu zie ik het ja. En in de Nederlandse versie blz. 100, 1e zin. Gewoon het Zwarts verhaal, Buddingh' had niet verwacht dat die naam terug zou komen, anders had hij wel een andere naam bedacht. Jammer eigenlijk.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 20 november 2005 @ 19:37:47 #7
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32433070
Dank je wel....:)

Ik ben het er wel mee eens dat Srimgeour (Schobbejak) niet evil is. Dit is dan een uitzondering, maar de rest van de namen kloppen meestal wel met je gevoel. Vleeschouwer is bijvoorbeeld ook niet echt een geweldig positieve naam. Hij werkte eerst voor het ministerie, later bleek hij een dooddoener te zijn. Beetje onderbuik-gevoel...
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  zondag 20 november 2005 @ 19:41:19 #8
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32433172
Toch niet helemaal het Zwarts verhaal. Zwarts is letterlijk vertaald van Black. De familie van Sirius is een puurbloed familielijn. Het grootste deel daavan gedraagt en gedroeg zich zoals de Malfoys zich gedragen. Sirius is aleen een uitzondering.
pi_32447924
tvp
  maandag 21 november 2005 @ 14:24:52 #10
88233 Steve
Still the best.
pi_32452533
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:41 schreef SSID het volgende:
Toch niet helemaal het Zwarts verhaal. Zwarts is letterlijk vertaald van Black. De familie van Sirius is een puurbloed familielijn. Het grootste deel daavan gedraagt en gedroeg zich zoals de Malfoys zich gedragen. Sirius is aleen een uitzondering.
Ik doelde puur op de naam Zwarts. Buddingh' had dit zo vertaald in boek 1, omdat hij niet wist dat Zwarts zo'n belangrijke rol zou gaan spelen. Had hij dat wel geweten, dan had hij een andere naam bedacht.
  maandag 21 november 2005 @ 14:52:00 #11
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32453108
Waarom? Rowling heeft hem zelf Black genoemd, Zwarts dekt de lading naar mijn weten behoorlijk.
GNU Terry Pratchett
  maandag 21 november 2005 @ 15:56:07 #12
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32454793
idd
pi_32493842
Hoi Ik heb hem ook uit, alhoewel het wel heel erg balen was dat ik al wist wie de halfbloed prins was en wie er dood ging, maar goed.

Ik heb de andere twee delen van dit topic niet gelezen, maar vraag me af wie er nog meer net als ik van mening is dat Professor Sneep/Snape eigenlijk helemaal niet aan Voldemort's kant staat? Ik denk dat hij zo doet om Voldemort ervan te overtuigen dat hij aan zijn kant staat en om dat goed te doen moet Harry er bijvoorbeeld ook van overtuigd zijn dat dat zo is. Perkamentus/Dumbledore lag waarschijnlijk al op sterven en Snape zag dat hij niet te redden was en deed dus alsof hij hem vermoorde. Of ben ik nu te optimistisch over hem? Ik denk dat hij in deel 7 een cruciale rol zal spelen in het redden van Harry's leven oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:01:24 #14
88233 Steve
Still the best.
pi_32494013
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:55 schreef Isabeau het volgende:

(...)
Precies wat de meeste tot nu toe denken.
pi_32494698
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:01 schreef alwaysthebest het volgende:

Precies wat de meeste tot nu toe denken. [afbeelding]
Mooi, ben ik niet de enige gek Bedankt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 23 november 2005 @ 00:11:32 #16
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_32496109
Zo denken de meesten er inderdaad over... maar stel dat sneep echt slecht blijkt te zijn... dan zou het pas een origineel einde kunnen worden zoals niemand verwacht had! Want ik denk dat veel mensen (in ieder geval ik) niet verwacht hadden dat sneep echt een volgeling van voldemort zou zijn, wel een onaardige man, maar geen echte dooddoener meer!

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik niet hoop dat sneep toch goed is, hij is toch een van de meest intrigerende personages vind ik
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_32502251
Het punt is dat als Sneep inderdaad aan de kant van Voldemort blijkt te staan, dat Perkamentus dan dus ongelijk had.
En tot nu toe hebben we blind kunnen vertrouwen op Perkamentus. Of wilden we dat gewoon ?
Hij heeft echter toegegeven dat hij fouten heeft gemaakt. Misschien was het wel zijn grootste fout om Sneep te vertrouwen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32503743
Nee, ik weiger te geloven dat Perkamentus ongelijk kon hebben.
pi_32504084
ik weiger te geloven dat hij echt dood is...
vanaf dat moment zat ik te wachten tot hij weer levend zou zijn...
haha grapje. haha voldemort gefopt, haha snape dieper in voldemortclan...

echt schokkend
uit een aspergernest
pi_32504555
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:17 schreef wendytje het volgende:
ik weiger te geloven dat hij echt dood is...
vanaf dat moment zat ik te wachten tot hij weer levend zou zijn...
haha grapje. haha voldemort gefopt, haha snape dieper in voldemortclan...

echt schokkend
En dat gevoel heb ik ook nog steeds van Harry's peetvader. En nu ook van Perkamentus.
Die komen gewoon straks Harry weer helpen
pi_32504830
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat gevoel heb ik ook nog steeds van Harry's peetvader. En nu ook van Perkamentus.
Die komen gewoon straks Harry weer helpen
Echt niet! Die zijn hartstikke dood!
En Sneep is slecht!
En Harry wordt vermoord door Voldemort!
En dan nemen de slechte tovenaars de Dreuzelwereld over!
En de draken, reuzen, dementors en inferi zullen heersen over de wereld met Voldemort als leider!

Einde.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32504903
Als Biancavia mevrouw Rowling is dan ga ik deel 7 maar niet meer lezen
pi_32505861
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:49 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Echt niet! Die zijn hartstikke dood!
En Sneep is slecht!
En Harry wordt vermoord door Voldemort!
En dan nemen de slechte tovenaars de Dreuzelwereld over!
En de draken, reuzen, dementors en inferi zullen heersen over de wereld met Voldemort als leider!

Einde.

Theoretisch kan het natuurlijk wel zo gaan...
pi_32505950
Het is wel een kinderboek, ja
pi_32506633
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Het is wel een kinderboek, ja
Van die mening ben ik bij boek 4 al afgestapt...

Maar ik hoop ook stiekem op een mooi einde met Harry als held, Ginny aan zijn zij, vrienden blij, alle doden levend etc etc...

[ Bericht 3% gewijzigd door Koningin op 23-11-2005 16:08:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')