Volgens mij moet je niet zoveel LSD gebruikenquote:Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Beter zou je je het heelal kunnen voorstellen als een soort van tunnel waarbij alles zich in die tunnel voor jou bevindt. Elke plek t.o.v jezelf is namelijk een mogelijke plek in de toekomst. Je kunt namelijk nergens heen zonder ook een beetje tijd nodig te hebben.
In tijdszin reis jij met lichtsnelheid door die tunnel en neem je alles waar wat zich in een mogelijke toekomst bevindt. Alles wat letterlijk "nu" gebeurd neem je immers waar op een later tijdstip. Dat latere tijdstip is een tijdstip in een nieuwe ruimte en nieuwe tijd. Nu bestaat dat nog niet, over een paar seconde bestaat dat wel en behoort de eerste zin van mijn verhaal weer tot een verleden.
De tijd gaat met lichtsnelheid voorbij, per seconde onstaat er niewe tijd en ruimte om ons heen.
Licht blijft achter in die tijd en ruimte en wij gaan verder.
L
Dat licht heeft een willekeurige richting.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Juist. En als dat nou eens vanaf ieder willekeurig punt zelf zou gebeuren. Welke richting zou het licht dan volgen als het "achterbleef" in de ruimte/tijd die continue gevormt wordt?
Hoezo willekeurige richiting. Licht straal alle kanten tegelijk op t.o.v de bron. En elke richting, afstand, plaats wordt gevult door een andere foton. Licht is een spoor, en of het nu wel of niet beweegt, het lijkt alle kanten tegelijk op te gaan. Vervelende is wel dat je licht nooit van je af kan zien bewegen. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik nog niet exact, maar alles wat je ziet bestaat uit fotonen die exact op jou pupil vallen. alles wat je ziet is licht ter grote van een 1mm2. Je pupil. Beetje toevallig dat alle fotonen die jou bereiken exact het beeld vormen van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat licht heeft een willekeurige richting.
Waar haal je die 1mm2 vandaan, enig idee hoe klein lichquanta is?quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:20 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoezo willekeurige richiting. Licht straal alle kanten tegelijk op t.o.v de bron. En elke richting, afstand, plaats wordt gevult door een andere foton. Licht is een spoor, en of het nu wel of niet beweegt, het lijkt alle kanten tegelijk op te gaan. Vervelende is wel dat je licht nooit van je af kan zien bewegen. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik nog niet exact, maar alles wat je ziet bestaat uit fotonen die exact op jou pupil vallen. alles wat je ziet is licht ter grote van een 1mm2. Je pupil. Beetje toevallig dat alle fotonen die jou bereiken exact het beeld vormen van de werkelijkheid.
Als wij een afstand zien van 200km, is die afstand als het ware in licht verwerkt tot een projectie van minder dan 1mm2. Beetje vreemd dat licht wat alle kanten op "beweegt" toevallig in een puntje van 1mm2 op je pupil valt.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:20 schreef rudeonline het volgende:
Beetje vreemd dat licht wat alle kanten op "beweegt" toevallig in een puntje van 1mm2 op je pupil valt.
Zou pas helemaal toevallig zijn als dat niet zo wasquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:23 schreef Maethor het volgende:
[..]Een object zendt in alle richtingen fotonen uit, en een heel klein deel daarvan valt op jouw netvlies. Dat is juist helemaal niet toevallig.
Niet dat ik hier speciaal een discussie over wil voeren, maar de gehele werkelijkheid die je waarneemt past op je pupil, jou hersenen waken van dat beeld een bepaalde projectie. Achter en voor jou zijn dus gewoon interpretaties van jou hersenenen. Alles wat je ziet staat op een projectie van 1mm2 ( dat is ongeveer de grote van je pupil dacht ik).quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:22 schreef Quarks het volgende:
[..]
Waar haal je die 1mm2 vandaan, enig idee hoe klein lichquanta is?
In ieder geval niet 1mm2
Hoe zou je ons eigen verleden kunnen terugzien?quote:Welke "materie" wijst altijd richting verleden? Oftewel waar blijft de tijd en ruimte die geweest is, kan dat niet toevallig in de vorm van licht achterblijven? Welke kant zou je op moeten gaan om "terug" in de tijd te gaan? Waarom kan dat volgens onze fantasie door de lichtsnelheid te overschreiden? Zou het namelijk kunnen, dan kom je hier jonger terug als dat je wegging.. ( alleen even inbeeldingsvermogen gebruiken he..)
Weet je wel hoe een oog werkt?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:15 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Niet dat ik hier speciaal een discussie over wil voeren, maar de gehele werkelijkheid die je waarneemt past op je pupil, jou hersenen waken van dat beeld een bepaalde projectie. Achter en voor jou zijn dus gewoon interpretaties van jou hersenenen. Alles wat je ziet staat op een projectie van 1mm2 ( dat is ongeveer de grote van je pupil dacht ik).
Als je in de spiegel kijkt zie je al een beeld van jou uit het verleden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:15 schreef rudeonline het volgende:
Hoe zou je ons eigen verleden kunnen terugzien?
Klopt, en als je sneller als het licht zou kunnen gaan dan zou je jezelf ook kunnen waarnemen zoals je er gisteren bij liep. Je kunt dus terug in de tijd kijken als je sneller als het licht zou gaan.quote:Als je in de spiegel kijkt zie je al een beeld van jou uit het verleden.
Nee, diepte zien we doordat onze hersenen de twee verschillende beelden van onze ogen samenvoegt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:32 schreef rudeonline het volgende:
Wat betreft het oog..
De hersnenen maken er een 3 dimensionaal beeld van. Diepte kunnen we zien doordat er tijdsverschillen bestaan waarmee het licht op ons oog valt.
quote:In principe kunnen wij met één oog de wereld om ons heen waarnemen. Onze hersenen geven meestal door ervaring de juiste interpretatie voor afstanden (diepte). Voor een echte dieptewaarneming zijn echter twee ogen onontbeerlijk. De meeste mensen zien met twee ogen, waardoor zij in staat zijn tegelijkertijd twee iets verschoven beelden waar te nemen. Door deze zogenaamde parallax kunnen we de afstand tot datgene wat wij zien inschatten: hoe verder iets van ons af staat, des te dichter bij elkaar zal het beeld daarvan op het netvlies van beide ogen worden geprojecteerd. Dit vermogen speelt voornamelijk een rol bij het zien van diepte op korte afstanden. Het is voor mensen die een oog hebben verloren daarom moeilijk om op korte afstand diepte te schatten. Door het bewegen van het hoofd kan een indruk worden gekregen.
Oke, dat klopt ook wel. Nou weer on topic graag.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:37 schreef DionysuZ het volgende:
De hersenen maken een driedimensionaal beeld door het beeld van je 2 ogen te vergelijken en een 3 dimensionaal beeld ervan te maken. Met 1 oog kun je geen diepte zien.
Dat klopt ook? Nee dat klopt PUNT.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, dat klopt ook wel. Nou weer on topic graag.
De ruimtetijd zelf gaat nergens heen.quote:Welke "materie" wijst altijd richting verleden? Oftewel waar blijft de tijd en ruimte die geweest is, kan dat niet toevallig in de vorm van licht achterblijven? Welke kant zou je op moeten gaan om "terug" in de tijd te gaan? Waarom kan dat volgens onze fantasie door de lichtsnelheid te overschreiden? Zou het namelijk kunnen, dan kom je hier jonger terug als dat je wegging.. ( alleen even inbeeldingsvermogen gebruiken he..)
Lijkt me duidelijk. Sneller als het licht, en je gaat terug in de tijd. Vindt je het gek dat je klok langzamer gaat lopen bij "versnelling", je gaat trager door de tijd. Bij de lichtsnelheid sta je dus eigenlijk stil in de tijd. Je blijft eigenlijk continue hetzelfde beeld zien zonder dat je tijdsverloop kunt waarnemen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:45 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat klopt ook? Nee dat klopt PUNT.
Ontopic:
[..]
De ruimtetijd zelf gaat nergens heen.
En terug in de tijd gaan gaat door sneller dan het licht voort te bewegen.
Als je erover nadenkt is het toch logisch.
Sneller dan het licht, daarna weer terug naar normaal, dan komt het licht wat je hebt 'ingehaald' je weer voorbij.
Dat vraag ik al maanden; rude zegt dat ie vluchtig wat stukjes heeft gelezenquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:33 schreef Doffy het volgende:
rude, heb je nu ooit wel eens een relevant boek gelezen?
Ik dacht dat we het nu eindelijk een zelfde standpunt konden innemen. Ga je sneller als het licht, dan ga je terug in de tijd.. Niet dat dat nu al kan, maar het principe hiervan is dacht ik wel bekend.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:35 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat vraag ik al maanden; rude zegt dat ie vluchtig wat stukjes heeft gelezen
Dat zeg ik toch!quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het nu eindelijk een zelfde standpunt konden innemen. Ga je sneller als het licht, dan ga je terug in de tijd.. Niet dat dat nu al kan, maar het principe hiervan is dacht ik wel bekend.
Dat is een ander verhaal. Maar als je sneller als het licht zou gaan, dan zie je klokken dus achteruit lopen. Je gaat and eigenlijk t.o.v die klokken -300.000km/sec.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch!
Zeer waarschijnlijk gaat dat ook nooit lukken.
Kijk, hier doe je het weer: Je hebt ongelijk, maar vertaalt dat in " dat klopt ook wel". Er is met jou niet normaal te discusseren; ernaast zitten bestaat niet in jouw wereldje.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, dat klopt ook wel. Nou weer on topic graag.
Is het niet de fasesnelheid die sneller dan het licht gaat? En die fasesnelheid bevat geen informatie, dus er kan geen informatie sneller dan het licht gaanquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:59 schreef JeroenMeloen het volgende:
Sneller dan licht is onmogelijk. Wel kan je informatie sneller dan licht versturen, maar dat gaat over groepssnelheid en is in werkelijkheid niet een deeltje dat sneller dan licht gaat, dat is immers onmogelijk, face it!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |