abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 16:44:19 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32648548
op de meeste van die vragen heb je allang antwoord gehad rude.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 28 november 2005 @ 16:49:07 #177
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32648675
quote:
op maandag 28 november 2005 16:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

leg een afstand af ( met een massa) zonder dat je daar tijd nodig voor hebt.
dit kan volgens de relativiteitstheorie ook niet. beetje flauw rude.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 28 november 2005 @ 16:52:49 #178
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32648763
quote:
op maandag 28 november 2005 16:49 schreef dionysuz het volgende:

[..]

dit kan volgens de relativiteitstheorie ook niet. beetje flauw rude.
einstein-rosen-podolsky brug?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 28 november 2005 @ 16:53:31 #179
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32648779
quote:
op maandag 28 november 2005 16:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

leg een afstand af ( met een massa) zonder dat je daar tijd nodig voor hebt.
vind je dat dan een haalbaar experiment?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 28 november 2005 @ 16:54:25 #180
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32648803
quote:
op maandag 28 november 2005 16:23 schreef rudeonline het volgende:
zolang de resultaten van probe b nog niet binnen zijn kun je dus ook geen 100% ja zeggen. en zelfs daarna kun je iets nooit 100% zeker weten. en waarom zou ik met mijn theorie ook niet alles kunnen verklaren? het enige wat ik doe is de snelheid omdraaien, als je vervolgens hetzelfde met andere theorieeen zou doen verandert er verder niets. snelheid is immers relatief, het is wel zo dat er een hoop nieuwe vragen bij zouden komen. maar dat lijkt me geen argument om te zeggen dat mijn theorie fout zou zijn.
jawel. we weten namelijk niet met 100% zeker dat de relativiteitstheorie zeker is, maar wel met 100% zeker dat hij alle metingen tot nu toe verklaart.
we weten 100% zeker dat jouw theorie dat niet doet. dus weten we 100% zeker dat jouw theorie niet klopt!
quote:
wat betreft de kromming van ruimte door massa lijkt me een erg domme verklaring. het zou de zwaartekracht verklaren. tja, welke zwaartekracht zorgt er dan voor dat een massa een ruimte kan krom trekken?
ga dat maar eens nalezen ja.
quote:
en wat denk je nou van het volgende,

als wij ons op de gresn van het universum zouden begeven, hoe zouden we dat dan kunnen waarnenemen?
dan zouden we aan de ene kant het universum zien, en aan de andere kant niks. dat is erg makkelijk waar te nemen.
quote:
wat is de snelheid waarmee het heelal uitdijdt?

t.o.v wie en wat dijt het universum uit?
het zichtbare heelal: de lichtsnelheid.
het totale heelal: geen flauw idee.

t.o.v. wie: t.o.v. alles.
quote:
als dat is vanaf elk willekeurig punt, hoe ziet dat er dan uit vanaf onszelf bekeken?
dat alles van ons af beweegt met een snelheid evenredig aan de afstand. precies wat we waarnemen.
quote:
waar is de ruimte van morgen?
in de ruimte van morgen.
quote:
waarom kunnen we wel terug in de tijd kijken, maar nooit vooruit?
omdat we causaliteit hebben. als op t2 het gevolg van t1 gebeurt, dan is t2>t1. een foton dat op je oog komt, is het gevolg van een foton dat uitgezonden wordt. daarom komt het pas op je oog nadat het uitgezonden wordt.
quote:
hoe kun je een bewegende klok sneller laten lopen? dan zou je namelijk naar de toekjomst kunnen reizen. en zoals het er nu voor staat kun je alleen maar terug.
ik weet niet, wat zegt jouw theorie daarover?
quote:
hoe groot wordt een massa van 1kg als je hem samenperst tot een volume van 1mm3?
1kg
quote:
wordt de massa niet oneindig als je hem samenperst tot 0mm3? of kan dat niet?
het kan niet, maar de massa zou 1kg blijven.
quote:
een massa van 1kg met een volume van 0.00000000001mm3 lijkt toch al snel op een oneindige massa.
nee hoor, dat blijft 1kg.
quote:
welke kant bewegen we op door het heelal? denk daar nou eens heel goed over na, want hoe zou je je richting kunnen bepalen? laten we niet bij alles eigenlijk sporen achter?
we laten niet bij alles sporen achter. en al zouden we dat doen, waarom zouden die sporen fotonen zijn?
welke kant bewegen we volgens jou op door het heelal? volgens mij, en de relativiteitstheorie, kun je hier geen antwoord op geven, omdat je moet kijken ten opzichte van. kun jij er wel een antwoord op geven? weet jij hoe je een richting kunt bepalen? de fotonen gaan elke kant op, daar kan het dus niet mee. hoe dan wel? als je dat zou kunnen, kun je het ongelijk van de relativiteitstheorie aantonen.
pi_32649505
quote:
dan zouden we aan de ene kant het universum zien, en aan de andere kant niks. dat is erg makkelijk waar te nemen.
juist, wse zien wel het verleden, maar we zien niet de toekomst.
quote:
het zichtbare heelal: de lichtsnelheid.
het totale heelal: geen flauw idee.

t.o.v. wie: t.o.v. alles.
juist, en de snelheid waarmee het uitdijdt is gelijk aan de lichtsnelheid. wij zijn echter de gene die verder gaan in de tijd en ruimte. t.o.v een lamp kun je dus heel duidelijk zien in welke richting het heelal uitdijdt, je doet het licht aan en je ziet vervolgens meteen onze bewegingsrichting door de tijd.
quote:
dat alles van ons af beweegt met een snelheid evenredig aan de afstand. precies wat we waarnemen.
alles wat stilstaat t.o.v jou heeft dezelfde snelheid als jou. des teharder iets van jou af beweegt, des te meer het achterblijft t.o.v jouw tijd.
quote:
in de ruimte van morgen.
juist, en net zoals de tijd bestaat die nog niet. het heden is de grens tussen verleden en toekomst. zowel in tijd als ruimte.
quote:
1kg
zoals jullie dat noemen, het impuls gaat naar oneindig. zou het volume 0 zijn, dan zou 1kg een oneindigheid worden..
quote:
we laten niet bij alles sporen achter. en al zouden we dat doen, waarom zouden die sporen fotonen zijn?
welke kant bewegen we volgens jou op door het heelal? volgens mij, en de relativiteitstheorie, kun je hier geen antwoord op geven, omdat je moet kijken ten opzichte van. kun jij er wel een antwoord op geven? weet jij hoe je een richting kunt bepalen? de fotonen gaan elke kant op, daar kan het dus niet mee. hoe dan wel? als je dat zou kunnen, kun je het ongelijk van de relativiteitstheorie aantonen.
fotonen gaan t.o.v jou richting verleden. daarom zie je alle objecten t.o.v jou op een ander tijdstip als het werkelijke.
als jij nu een signaal afgeeft richting mij, dan is dat signaal voor jou verleden tijd op het moment dat ik het waarneem. voor mij komt dat signaal dus eigenlijk uit een soort van toekomst.
geef ik echter een signaal af naar jou, dan is dat signaal verleden tijd voor mij op het moment dat jij het ontvangt.
  maandag 28 november 2005 @ 17:50:14 #182
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32650205
rude wat heeft impuls met volume te maken?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32650508
tja, ik zeg dat een massa naar oneindigheid gaat bij het bereiken van de lichtsnelheid omdat er geen ruimte meer is. de massa van een voorwerp blijft dus in principe altijd gelijk. alleen doordat het volume afneemt bij versnelling comprimeer je een massa. dat zie ik dan als het toenemen van het impuls. bij een ruimte van 0 is er geen ruimte meer voor een massa. wel zou je bij het naderen van de lichtsnelheid een massa hebben van 1kg ter grootte van een atoom. dat zie ik dan als toename van het impuls. hoe jullie het zien weet ik niet, en zoals jullie me dat duidelijk maken zal het ook wel altijd onduidelijki blijven.

kun je ook op de andere suggesties van mij antwoord geven? ik tracht ook al jou vragen te beantwoorden.
  maandag 28 november 2005 @ 18:18:12 #184
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32650781
quote:
op maandag 28 november 2005 17:23 schreef rudeonline het volgende:

[..]

juist, wse zien wel het verleden, maar we zien niet de toekomst.
en dit komt door de eindigheid van de lichtsnelheid, niet doordat we richting het licht bewegen. licht komt van alle kanten, maar daar had je een of andere oplossing voor door een 3 dimensionale ruimte te projecteren op 2 dimensies (of was het zelfs 1?) met behulp van je speciale lens. nu vraag ik me af waar je de gegevens van die derde dimensie vandaan haalt?

ik bedoel: stel je een kist voor van 2 meter bij 1 meter bij 0,5 meter. vervolgens projecteer ik die kist zo dat er nog maar 2 dimensies zijn, stel bijv. 2 bij 1. waar laat je de gegevens voor de hoogte van een halve meter?
quote:
[..]

juist, en de snelheid waarmee het uitdijdt is gelijk aan de lichtsnelheid. wij zijn echter de gene die verder gaan in de tijd en ruimte. t.o.v een lamp kun je dus heel duidelijk zien in welke richting het heelal uitdijdt, je doet het licht aan en je ziet vervolgens meteen onze bewegingsrichting door de tijd.
als ik een lamp aandoe straalt het licht in alle richtingen. zet ik de lamp voor een spiegel, weerkaatst die spiegel het licht van de lamp. de lamp ziet dan zijn eigen licht van een wat ouder beeld terugkomen.
quote:
[..]

alles wat stilstaat t.o.v jou heeft dezelfde snelheid als jou. des teharder iets van jou af beweegt, des te meer het achterblijft t.o.v jouw tijd.
als iets met een bepaalde snelheid van mij afbeweegt (of naar mij toe!!!) dan loopt het klokje idd trager dan mijn klokje. dat iets kan precies hetzelfde zeggen: doordat ik met een bepaalde snelheid van hem afbeweeg loopt mijn klokje trager dan dat van hem.
quote:
[..]

juist, en net zoals de tijd bestaat die nog niet. het heden is de grens tussen verleden en toekomst. zowel in tijd als ruimte.
het heden is de grens tussen verleden en toekomst. lijkt me logisch.
quote:
[..]

zoals jullie dat noemen, het impuls gaat naar oneindig. zou het volume 0 zijn, dan zou 1kg een oneindigheid worden..
impuls is een grootheid gerelateerd aan de massa en de snelheid van een object. het heeft niets met volume te maken.
quote:
[..]

fotonen gaan t.o.v jou richting verleden. daarom zie je alle objecten t.o.v jou op een ander tijdstip als het werkelijke.
als jij nu een signaal afgeeft richting mij, dan is dat signaal voor jou verleden tijd op het moment dat ik het waarneem. voor mij komt dat signaal dus eigenlijk uit een soort van toekomst.
geef ik echter een signaal af naar jou, dan is dat signaal verleden tijd voor mij op het moment dat jij het ontvangt.
hier raak je me echt totaal kwijt.
pi_32650815
quote:
op maandag 28 november 2005 16:43 schreef quarks het volgende:
je hebt geen idee wat oneindig is.
oneindig is niet een héél groot getal, oneindig is oneindig.
ik snap dat het moeilijk te begrijpen is, mensen kunnen zich oneindig niet voorstellen.
wiskundig gaat het een stuk makkelijker.
sommige oneindigheden zijn zelfs groter dan anderen! (uitleg volgt als je dat wenst)
zou je dat eens uit willen leggen? ben wel benieuwd
pi_32651204
quote:
en dit komt door de eindigheid van de lichtsnelheid, niet doordat we richting het licht bewegen. licht komt van alle kanten, maar daar had je een of andere oplossing voor door een 3 dimensionale ruimte te projecteren op 2 dimensies (of was het zelfs 1?) met behulp van je speciale lens. nu vraag ik me af waar je de gegevens van die derde dimensie vandaan haalt?

ik bedoel: stel je een kist voor van 2 meter bij 1 meter bij 0,5 meter. vervolgens projecteer ik die kist zo dat er nog maar 2 dimensies zijn, stel bijv. 2 bij 1. waar laat je de gegevens voor de hoogte van een halve meter?
je moet eens proberen te denken in tijdsdimensies ipv ruimtedimensies.
elk stukje van de kist bevindt zich op een ander punt. elk punt is een iets ander tijdstip. wel is elk punt t.o.v jou een plek in de toekomst. t.o.v jou is het bij de kist iets later als dat jij kan zien. je neemt de kist immers waar in verleden tijd. de hoeveelheid tijd die er tussen jou en elk punt van de kist zitten, geeft jou het beeld van hoe die kist eruit ziet.

en wat komt door de eindigheid van lichtsnelheid? klinkt wel mooi, maar wat doet het. ik denk dat niemand jou antwoord begrijpt hierzo.
quote:
als ik een lamp aandoe straalt het licht in alle richtingen. zet ik de lamp voor een spiegel, weerkaatst die spiegel het licht van de lamp. de lamp ziet dan zijn eigen licht van een wat ouder beeld terugkomen.
het klinkt zo simpel, maar hoe kun je een lichtstraal waarnemen die van jou af beweegt? in principe kun je een lichtstraal die richting spiegel gaat helemaal niet waarnemen. je ziet alleen maar licht wat jou kant op komt en op je pupil valt.
wat wel klopt is dat licht alle kanten op straalt. en dit gebeurt exact met dezelfde snelheid als waarmee het heelal toeneemt. elke seconde neemt het heelal met 300.000km toe.
tijd en ruimte nemen gelijk toe, en wij bevinden ons op de grens.
quote:
als iets met een bepaalde snelheid van mij afbeweegt (of naar mij toe!!!) dan loopt het klokje idd trager dan mijn klokje. dat iets kan precies hetzelfde zeggen: doordat ik met een bepaalde snelheid van hem afbeweeg loopt mijn klokje trager dan dat van hem.
dat lijkt dan misschien wel zo, maar in werkelijkheid loopt 1 klok ook echt iets langzamer. wat je ziet bewegen is niet zo belangrijk. als je klokken naast elkaar legt, dan zie je welke klok echt voor is gaan lopen op de ander. en dat is niet relatief, en dat kun je ook niet omdraaien.
quote:
het heden is de grens tussen verleden en toekomst. lijkt me logisch.
je weet het, je moet het nog leren zien. afgelegde tijd is gelijk aan afgelegde ruimte.
quote:
impuls is een grootheid gerelateerd aan de massa en de snelheid van een object. het heeft niets met volume te maken.
snelheid heeft met volume te maken..dus?? hint.. ( lengtecontractie)
quote:
hier raak je me echt totaal kwijt.
dat geeft niet, vertel me dan wat je niet snapt. dan komen we verder.
pi_32651471
quote:
op maandag 28 november 2005 18:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]
pi_32651615
quote:
op maandag 28 november 2005 18:48 schreef jeroenmeloen het volgende:

[..]

en daarom zal jij nooit wijzer worden als het boek wat je leest..
  maandag 28 november 2005 @ 18:58:50 #189
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32651671
quote:
op maandag 28 november 2005 18:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

je moet eens proberen te denken in tijdsdimensies ipv ruimtedimensies.
elk stukje van de kist bevindt zich op een ander punt. elk punt is een iets ander tijdstip. wel is elk punt t.o.v jou een plek in de toekomst. t.o.v jou is het bij de kist iets later als dat jij kan zien. je neemt de kist immers waar in verleden tijd. de hoeveelheid tijd die er tussen jou en elk punt van de kist zitten, geeft jou het beeld van hoe die kist eruit ziet.
dan vraag ik jou hoe ik het verschil zie tussen iets wat zich exact 1 meter links van mij bevindt en iets wat zich exact 1 meter rechts van mij bevindt. het licht doet er in beide gevallen even lang over om mij te bereiken.
quote:
en wat komt door de eindigheid van lichtsnelheid? klinkt wel mooi, maar wat doet het. ik denk dat niemand jou antwoord begrijpt hierzo.
dat we beelden uit het verleden zien. als de lichtsnelheid niet eindig was dan zag je alles direct als het gebeurt. logisch toch.
quote:
[..]

het klinkt zo simpel, maar hoe kun je een lichtstraal waarnemen die van jou af beweegt? in principe kun je een lichtstraal die richting spiegel gaat helemaal niet waarnemen. je ziet alleen maar licht wat jou kant op komt en op je pupil valt.
de spiegel weerkaatst de lichtstraal die van mij afkomt waardoor ik de lichtstraal gewoon zie hoor.
quote:
wat wel klopt is dat licht alle kanten op straalt. en dit gebeurt exact met dezelfde snelheid als waarmee het heelal toeneemt. elke seconde neemt het heelal met 300.000km toe.
tijd en ruimte nemen gelijk toe, en wij bevinden ons op de grens.
[..]
we werden toch kleiner iedere seconde? tenminste dat kan ik je nog herinneren uit een van je eerste topics.
quote:
dat lijkt dan misschien wel zo, maar in werkelijkheid loopt 1 klok ook echt iets langzamer. wat je ziet bewegen is niet zo belangrijk. als je klokken naast elkaar legt, dan zie je welke klok echt voor is gaan lopen op de ander. en dat is niet relatief, en dat kun je ook niet omdraaien.
fout. het versnellingsverleden van de beide klokken beslist welke klok achterloopt op de andere. er is geen ultieme 'werkelijkheid', je springt echt op en neer van relativiteit naar absolute tijd he?
quote:
[..]

je weet het, je moet het nog leren zien. afgelegde tijd is gelijk aan afgelegde ruimte.
nogmaals: ruimte bestaat uit 3 dimensies, tijd uit 1.
quote:
[..]

snelheid heeft met volume te maken..dus?? hint.. ( lengtecontractie)
jij zei dat je een massa samen wilde persen tot een volume van 0 en dat dan de massa naar oneindig zou gaan. dat werd tegengesproken. toen zou de impuls naar oneindig gaan. maar impuls heeft te maken met snelheid. als ik een massa samenpers, dan heeft die nog geen snelheid hoor rude
quote:
[..]

fotonen gaan richting verleden?????????
  maandag 28 november 2005 @ 19:03:08 #190
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32651768
quote:
op maandag 28 november 2005 18:19 schreef armalite het volgende:

[..]

zou je dat eens uit willen leggen? ben wel benieuwd
sommige oneindigheden zijn groter dan andere en zelfs een oneindig groot heelal dat oneindig lang bestaat, wordt nooit groot of oud genoeg om alle mogelijkheden te benutten.
hiervoor zouden we een oneindig aantal heelallen nodig hebben.

oneindigheden laten zich niet zo gemakkelijk vergelijken.
zo is de reeks van positieve, gehele getallen - 1,2,3,4... enzovoort - oneindig lang.
maar er zijn nog grotere oneindigheden, zelfs als we ons tot getallen beperken.
het oneindig aantal reële getallen bijvoorbeeld - de getallen met soms oneindige reeksen decimalen, waartoe bijzondere exemplaren als pi(=3,141592653...) e(=2,718281828...) en wortel 2(=1,414213562...) behoren.
de oneindige reeks reële getallen is nog veel groter dan de eveneens oneindige reeks gehele getallen.

om dit laatste aan te tonen, kan men gebruikmaken van een zogeheten cantor-zeef.
als twee oneindigheden gelijkwaardig zijn, moet het mogelijk zijn om elk element van de ene reeks aan een element van de andere te koppelen.
zo zijn de positieve even getallen qua oneindigheid gelijkwaardig aan de positieve getallen als geheel.
we kunnen de beide reeksen immers als volgt naast elkaar zetten:

1. 2
2. 4
3. 6
.....
enzovoort.

als het aantal reële getallen gelijkwaardig zou zijn aan het aantal gehele getallen, zouden we ook een rijtje als dit moeten kunnen opschrijven:

1. pi= 3,141592653...
2. e= 2,718281728...
3. wortel(2)= 1,414213562...
.....
enzovoort.

waarbij achter elk geheel getal 1,2,3... een reëel getal met een oneindig aantal decimalen komt te staan.

men kan aantonen dat het niet mogelijk is om elk reël getal aan een geheel getal te paren.
we kunnen altijd een reël getal vinden dat nergens bij hoort, door het cijfer voor de komma zo te kiezen dat het niet gelijk is aan het eerste cijfer van het eerste reële getal (in dit voorbeeld het eerste cijfer van pi, ofwel 3), het eerste getal achter de komma niet gelijk is aan het tweede cijfer van het tweede getal (in dit geval het tweede cijfer van e, ofwel 7), enzovoort.
het resulterende getal komt niet in de tabel voor, omdat het altijd op ten minste één positie van alle andere getallen afwijkt.
daarom is de oneindigheid van de reële getallen groter dan de oneindigheid van de gehele getallen zelf.

over de kosmische informatie kan een soortgelijkk betoog worden opgezet.
de toestanden van atomen, moleculen en andere deeltjes kunnen in getallen worden uitgedrukt.
elke configuratie kan dus worden uitgedrukt in een reeks getallen, en een reeks activiteiten in een eindige ruimte, maar verspreid over een oneindige tijd, kan worden uitgedrukt in een oneindige reeks getallen, zoals een niet-repetitief decimaal getal.
wellicht dat het volume van het heelal in ruimte en tijd ook oneindig is, maar zo oneindig als dit zal het nooit worden - het heelal kan nooit groot genoeg worden of snel genoeg groeien om alle combinatiemogelijkheden te bevatten.
zelfs als je te maken hebt met een vast stelsel van natuurkundige wetten, heb je om alle mogelijkheden te kunnen verkennen een oneindig aantal heelallen nodig.
soortgelijke argumenten duiden erop dat er geen sprake kan zijn van een autonoom 'mechanisch' heelal.
de wereld is zowel uniek als onvoorspelbaar - de eenvoudige begintoestand van het heelal kan onmogelijk genoeg informatie hebben bevat om de complexe verder evolutie al van tevoren vast te leggen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 28 november 2005 @ 19:09:37 #191
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32651870
bedoel je niet dat de limiet sneller naar oneindig gaat?
pi_32652124
quote:
fout. het versnellingsverleden van de beide klokken beslist welke klok achterloopt op de andere. er is geen ultieme 'werkelijkheid', je springt echt op en neer van relativiteit naar absolute tijd he?
dat kan net zo goed een vertragingsverleden zijn. en aangezien de klok langzamer loopt die versnelt lijkt een vertraging me veel meer voor de hand liggen.
quote:
als ik een massa samenpers, dan heeft die nog geen snelheid hoor rude
klopt, maar bij de lichtsnelheid is dat wel hetgene wat gebeurd.
quote:
fotonen gaan richting verleden?????????
ja, zie dat als een rookpluim achter een vliegtuig. daar waar de rook achterblijft gaat het vliegtuig verder. de rook pluim wijst in zekere zin naar de afgelegde weg. en afgelegde weg is per defenitie verleden tijd.
pi_32652840
quote:
op maandag 28 november 2005 18:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

en daarom zal jij nooit wijzer worden als dan het boek wat je leest..
gelukkig hebben we altijd nog de duizenden einstein verbeteraars als jij, daar worden we wijzer van!

gewoon lukraak een theorietje bedenken, niks expirimenten, gewoon spuien die handel! dat het van geen kant klopt en wiskundig op geen enkele manier onderbouwd is maakt niet uit, jij bent toch slimmer dan de rest nietwaar?

dat einstein voor een berekening als e=mc2 twintig pagina's berekeningen aan onderbouwing had zegt je waarschijnlijk niks, waarom zou je ook onderbouwen met wiskunde? het is allemaal toch zo simpel? ze zouden jou tegen jezelf moeten beschermen...
pi_32653044
quote:
gewoon lukraak een theorietje bedenken, niks expirimenten, gewoon spuien die handel! dat het van geen kant klopt en wiskundig op geen enkele manier onderbouwd maakt niet uit, jij bent toch slimmer dan de reset nietwaar?
gelukkig maak jij ook zo nu en dan een fout. en verder probeer ik slechts een beging te maken aan een discussie die nodig eens gevoerd zou moeten worden.
waar zijn de theorieen over onze snelheid t.o.v het licht? ik kan ze niet vinden. en toch zou dat wel eens moeten. jij blaat ook alleen maar wat zonder verder iets te onderbouwen met je eigen woorden. maar goed, als je geniet van de discussie.. je mag best reageren. maar maak jezelf niet onnodig moe.
pi_32653182
weet je waarom je hem nergens anders vind? omdat hij belachelijk is. de andere einsteinverbeteraars waren stuk voor stuk hoog geleerden die elk onderzoek verrichten aan het een of ander. jij bent slechts een simpele ziel die het beter denkt te weten zonder onderbouwing.

en wat mijn onderbouwing betreft, die kan je in vele boeken terugvinden, je zou ze eens moeten lezen
pi_32653201
quote:
op maandag 28 november 2005 19:59 schreef rudeonline het volgende:
en het is experiment...
het verbaast me dat je het woord kent
pi_32653347
quote:
op maandag 28 november 2005 20:01 schreef jeroenmeloen het volgende:
weet je waarom je hem nergens anders vind? omdat hij belachelijk is. de andere einsteinverbeteraars waren stuk voor stuk hoog geleerden die elk onderzoek verrichten aan het een of ander. jij bent slechts een simpele ziel die het beter denkt te weten zonder onderbouwing.

en wat mijn onderbouwing betreft, die kan je in vele boeken terugvinden, je zou ze eens moeten lezen
tja, een simpelle ziel draait de puzzel om en ziet dan de afbeelding op de puzzel. jullie weten alleen maar wiskundige puzzeltjes op te lossen maar weten absoluut niet wat je ziet. in beide gevallen los je de puzzel op. alleen weet jij nog steeds niet wat je eigenlijk ziet. en dat is jammer.

en dan ben ik maar simpel. mocht ik ooit gelijk krijgen, wat ben jij dan?
pi_32653458
mocht jij ooit gelijk krijgen, dan vreet ik m'n schoenen op.

maar fijn dat jij het helder en simpel ziet, blijf geloven in jezelf en anderen om je heen negeren. negeer ook data van geleerden want dat is allemaal vals verkregen natuurlijk.

en die mooie beeldspraak van je maakt je nog steeds niet geloofwaardiger. je kan je in allerlei bochten wringen en blijven schreeuwen hoe veel jij gelijk hebt, maar alles wijst tegen je.
pi_32653495
quote:
op maandag 28 november 2005 20:07 schreef rudeonline het volgende:

[..]

tja, een simpelle ziel draait de puzzel om en ziet dan de afbeelding op de puzzel. jullie weten alleen maar wiskundige puzzeltjes op te lossen maar weten absoluut niet wat je ziet. in beide gevallen los je de puzzel op. alleen weet jij nog steeds niet wat je eigenlijk ziet. en dat is jammer.

en dan ben ik maar simpel. mocht ik ooit gelijk krijgen, wat ben jij dan?
je smijt constant met drogredenatie dat mensen die de zaken wiskundig willen zien, niet weten wat ze zien. moet je es mee ophouden rudeonline, dat staat je nogal dom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')