abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 12:03:03 #121
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32722586
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef Conservative het volgende:

[..]

Ik wil dat graag uitleggen. Gematigde theocratie: Een maatschappij die gedreven wordt vanuit het geloof (in dit geval de het Christendom). Zaken als homoseksualiteit, abortus, homohuwelijk, etc. beoordelen vanuit Bijbelse gronden. En dit dus bij wet bepalen. Maar ook een gematigde theocratie die de andere kant op gaat: leven met je naaste en degene behandelen als jezelf (klinkt contradictieel i.v.m. afkeur tegen homoseksualiteit e.d., maar is het niet!).
De achterliggende staatsvorm blijft echter een democratie. Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d., maar gewoon via de democratische weg. Er moeten dus zoveel mensen op partijen als de SGP stemmen dat mijn idee hierover gerealiseerd kan worden.
En wanneer er naar 4 jaar een ander bestel wordt gekozen, leg ik mij daarbij neer.
het feit dat er alleen zwarte kousen op de SGP stemmen zegt al genoeg over het feit dat wij ruimdenkenden geen behoefte hebben aan mensen die ons de les lezen. Zolang andere mensen over anderen beoordelen op gronden waar ze geen reet te maken mee hebben, zal ik diezelfde mensen in ieder geval niet aan het hoofd van ons land willen zien.
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:19:14 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_32722977
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 1 december 2005 @ 12:27:16 #123
135721 Conservative
Believe and live forever!
pi_32723160
goeie tip
Zonder de staat Israel geen wereld.
pi_32723265
Zeg, Conservative, wat is er eigenlijk zo erg aan twee mannen die sex hebben? Kun je bewijzen dat homo's de maatschappij schaden?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:43:22 #125
135721 Conservative
pi_32723525
Schaden ze de maatschappij? nee niet direct (denk echter ook wel aan Sodom en Gomorra...). Wat ik wel, probeer te zeggen is dat ik het persoonlijk onjuist vind. Volgens de Bijbel is het niet goed, en dat vertel ik hier.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:44:54 #126
71919 wonderer
pi_32723553
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:43 schreef Conservative het volgende:
Schaden ze de maatschappij? nee niet direct (denk echter ook wel aan Sodom en Gomorra...). Wat ik wel, probeer te zeggen is dat ik het persoonlijk onjuist vind. Volgens de Bijbel is het niet goed, en dat vertel ik hier.
En welk stukje van de bijbel gebruik je dan? Toch niet Leviticus he?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 1 december 2005 @ 12:48:00 #127
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32723623
quote:
mijn vraag; waarom oordelen jullie en waarom laten jullie god dan niet oordelen? als het zo fout is, dan zal god het toch wel rechttrekken? jullie oordeel is namelijk niet het oordeel van god maar jullie eigen oordeel, jullie beschouwen het als slecht maar als het echt zondig was, zou god er allang wat aan hebben gedaan.homoseksualiteit bestond trouwens al eerder dan de bijbel...
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:49:29 #128
135721 Conservative
pi_32723646
o.a. inderdaad de pentateuch maar ook andere boeken in het NT
Romeinen 1:27
1 Cor.6:10
e.a.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:50:03 #129
71919 wonderer
pi_32723660
Jerruh toch. Je weet toch dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn? Niet van die moeilijke vragen stellen hoor.
pi_32723672
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:49 schreef Conservative het volgende:
e.a.

Ben je amateur-exegeet?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:50:58 #131
71919 wonderer
pi_32723685
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:49 schreef Conservative het volgende:
e.a.
Dacht ik toch echt dat Jezus het OT had afgeschaft... en die andere dingen zijn ook voor velerlei uitleg vatbaar.
pi_32723699
quote:
Dus je vindt het alleen maar niet goed, omdat het in de Bijbel staat?

Trek jij ook je ogen eruit wanneer je verleid wordt door het Kwaad? Of nee, dat bedoelde Jezus zeker weer "symbolisch"?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:54:41 #133
135721 Conservative
pi_32723772
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:48 schreef Jerruh het volgende:

[..]

mijn vraag; waarom oordelen jullie en waarom laten jullie god dan niet oordelen? als het zo fout is, dan zal god het toch wel rechttrekken? jullie oordeel is namelijk niet het oordeel van god maar jullie eigen oordeel, jullie beschouwen het als slecht maar als het echt zondig was, zou god er allang wat aan hebben gedaan.homoseksualiteit bestond trouwens al eerder dan de bijbel...
Er van uitgaande dat de Bijbel (o.t) omstreeks 600 v. Chr. geschreven is, zal homoseksualiteit ook daarvoor al wel bestaan hebben. Het is dan ook datzelfde o.t. dat het dan afkeurt...
Over je eerste zin geef ik je deels gelijk, er staat geschreven "oordeel niet opdat u niet beoordeelt zult worden". Echter je hoort mij niet zeggen; omdat je homoseksueel bent zul je branden, ofwel? Nee ik zeg er staat geschreven dat het fout, dus doe het dan ook niet.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:56:25 #134
135721 Conservative
pi_32723817
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dacht ik toch echt dat Jezus het OT had afgeschaft... en die andere dingen zijn ook voor velerlei uitleg vatbaar.
Jezus heeft nooit het o.t afgeschaft. Hij zei enkel, dat hij de profeten kwam herbekrachtigen en de betekenis weer duidelijk wilde maken.
pi_32723883
quote:
Ach gut, zo erg?
pi_32724594
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:54 schreef Conservative het volgende:

Nee ik zeg er staat geschreven dat het fout, dus doe het dan ook niet.

ik kan je gewoon weg niet meer serieus nemen

afijn, je houdt wel je poot stijf

wat nou doe het dan ook niet. het gros in NL heeft totaal geen baat bij jouw gelovige clubje cq gedachtengoed. dus je KAN niet vanuit dat oogpunt zeggen dat het niet goed is. waarom houd je dit soort dingen niet binnen je geloof?
  donderdag 1 december 2005 @ 13:44:40 #137
135721 Conservative
pi_32725105
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:26 schreef Prego het volgende:

[..]

ik kan je gewoon weg niet meer serieus nemen

afijn, je houdt wel je poot stijf

wat nou doe het dan ook niet. het gros in NL heeft totaal geen baat bij jouw gelovige clubje cq gedachtengoed. dus je KAN niet vanuit dat oogpunt zeggen dat het niet goed is. waarom houd je dit soort dingen niet binnen je geloof?
Een ieder geeft hier toch gewoon zijn mening? ik ook, dat je mijn mening vreemd vind á la, mar daarom hoef je het nog niet vreemd te vinden dat ik die hier verkondig net zoals jou.
pi_32725415
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:44 schreef Conservative het volgende:

[..]

Een ieder geeft hier toch gewoon zijn mening? ik ook, dat je mijn mening vreemd vind á la, mar daarom hoef je het nog niet vreemd te vinden dat ik die hier verkondig net zoals jou.
waar zeg ik dat ik het raar vind dat jij je mening hier verkondigt ik zeg dat jij je veroordelingen (en ja in dit geval ook mening) in mijn ogen beter binnen je geloofs-clubje kunt houden. dat wil niet zeggen dat ik het raar vind dat jij je mening hier verkondigt...
  donderdag 1 december 2005 @ 15:16:37 #139
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32727194
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:58 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Ach gut, zo erg?
Ik lees de hele tijd "Zonder Israel geen geweld." Heel vreemd.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_32727200
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:44 schreef Conservative het volgende:

[..]

Waarom bestaat jou God wel, maar bestaat Allah niet? Of Vishnu? Of Zeus? Of andere goden?
pi_32727269
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:16 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Ik lees de hele tijd "Zonder Israel geen geweld." Heel vreemd.
Een Freudiaanse verlezing?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 1 december 2005 @ 15:38:49 #142
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32727712
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een Freudiaanse verlezing?
Zo zou je het kunnen noemen ja. Fascinerend in ieder geval.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')