Bron: http://www.365gay.com/Newscon05/11/112705poland.htmquote:Polish Gays March For Civil Rights
by 365Gay.com Newscenter Staff
Warsaw) For a second day Polish gays and lesbians demonstrated in several cities on Sunday demanding that the government abide by European civil rights laws.
The marchers denounced last weekend's mass arrests of gays in the city of Poznan, (story) where riot police detailed 65 gays and lesbians who refused to disband when they attempted to hold a gay pride march.
Protestors are concerned that the country's new Parliament, dominated by the far right Law and Justice party is embarking on a major crackdown on gay rights.
During September's election campaign Kazimierz Marcinkiewicz, the new Prime Minister, said that if gays try to "infect others with their homosexuality, then the state must intervene in this violation of freedom."
Warsaw mayor Lech Kaczynski elected this fall as Poland's President under the Law and Justice banner also has a long history of homophobia.
In June, he refused to grant permission for a gay pride parade in the capital. (story) Nevertheless, more than 2,500 people ignored the order and marched anyway. (story) Opponents threw eggs and stones at the marchers, and police detained 29 people.
Kaczynski is still the mayor until December 22 and there were concerns he would attempt to have police break up today's protest.
As police looked on, hundreds of gay rights activists, human rights groups from across Europe, left-wing political parties and others marched under the slogan "The resuscitation of democracy - The Equality March goes on."
About a dozen far-right counter-demonstrators briefly taunted participants with insults, but there were no reports of the violence that marred the June rally.
Smaller demonstrations were reported in Gdansk, Lodz and Torun.
Gdansk was the birthplace of the Solidarity trade union movement that led to the downfall of Communism in Poland. The local Solidarity chapter backed backed today's protest.
Yesterday, dozens of gay rights activists braved near freezing temperatures and heavy rain to march through the streets of Krakow.
The worsening situation for gays in Poland has led the European Union to issue a stern warning to the government. (story) Last month the European Commission said that if the government continues to oppose gay rights Poland risks losing its voting rights in the EU.
Last week Marcinkiewicz went to Brussels and London to try to ease EU concerns. In London, he was met with protestors when he arrived for a meeting with British Prime Minister Tony Blair. (story)
quote:The worsening situation for gays in Poland has led the European Union to issue a stern warning to the government. (story) Last month the European Commission said that if the government continues to oppose gay rights Poland risks losing its voting rights in the EU.
Das dus het enige handvat wat er te vinden is voor dit soort misstanden. Nu ze in de EU zitten kan het aangepakt wordenquote:
Moeten sommigen daar echt nog over nadenken?quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat
Mja, eerst nog zien, en dán geloven.quote:Op maandag 28 november 2005 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Das dus het enige handvat wat er te vinden is voor dit soort misstanden. Nu ze in de EU zitten kan het aangepakt worden
Verklaar u nader!quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat en of je het moet toestaan. Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
Een mens heeft het recht om te demonstreren. Dat is iets dat hoort bij de vrijheid die we in ons land (en ook, besloten in de Europese wetten, in andere Europese landen) hoog in het vaandel hebben staan. Dezelfde vrijheid die ontstond nadat Europa 60 jaar geleden van de Duitse bezetter werd bevrijd. Hadden we alleen meelopers zoals jij, dan waren we nu *nog* onderdeel van het Duitse Rijk, leefde er nagenoeg geen Jood meer en zou jouw hele Israël nooit hebben bestaan.quote:Op zondag 27 november 2005 19:25 schreef Conservative het volgende:
Demonstraties leiden tot maatschappelijke onrust, of vertsterken deze. In Nederland is democratie genoeg. Dat moet de uitlaatklep wezen en niet de demonstraties.
Hoezo? Ben jij de plaatsvervanger van God op aarde ofzo?quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat en of je het moet toestaan. Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
Ik gok dat de mensen waar we het hier over hebben dat al zeker weten.quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat
Je hebt als staat geen fuck te vertellen over de seksuele voorkeur van je onderdanen.quote:en of je het moet toestaan.
Derde. En als je rechten met voeten getreden (gaan) worden, ja dan mag je demonstreren. Anders had Rosa Parks nu ook nog achterin de bus gezeten.quote:Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
... ware het niet dat ze een paar weken geleden is overledenquote:Op dinsdag 29 november 2005 08:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Derde. En als je rechten met voeten getreden (gaan) worden, ja dan mag je demonstreren. Anders had Rosa Parks nu ook nog achterin de bus gezeten.
Weet ik, het was slechts een voorbeeldquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:16 schreef dVTB het volgende:
[..]
... ware het niet dat ze een paar weken geleden is overleden![]()
Psies. Volgens de redenatie van CMT en Conservative had Janoekov die demonstratie gewoon uit elkaar mogen schieten....quote:Maar voor de rest heb je volkomen gelijk. Je hebt op een bepaald moment mensen nodig die voor hun rechten opstaan. Goed voorbeeld: de Oranje-revolutie in Oekraïne. Als het aan Conservative lag waren de corrupte fraudeur Janoekovitsj en zijn consorten gewoon aan de macht, terwijl de democratie met voeten was getreden.
Belachelijk. Misschien kunnen ze die knuppels eens op in die president gebruikenquote:Op zondag 20 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
overigens wil ik in dit topic verder graag vooral afschuw horen over de manier waarop polen met zijn homoseksuele medemens omgaat.
Ja, alle 7,5 miljoenquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:17 schreef Monus het volgende:
Het waren toch ook de Poolse homo's die laatst nep bommen in de metro legden!
Het kan inderdaad van alles zijn, maar boze tongen die iets beweren is geen goede reden om aan tenemen dat de homo's het niet hebben gedaan en al helemaal geen bewijs.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:23 schreef dVTB het volgende:
Is een zeer dubieus, twijfelachtig incident. Boze tongen beweren dat het mogelijk een verkiezingsstunt van Kaczynski en consorten was. En trouwens: nepbommen richten geen schade aan. Geen mens raakt erdoor gewond.
Natuurlijk mogen ze opkomen voor hun rechten zolang ze geen (nep) bommen in metro's leggen.quote:Maar, wat vind je Monus? Mogen Poolse homo's opkomen voor hun rechten, of mogen ze dat alleen in Spanje, omdat jij toevallig aan *die* homo's geen hekel hebt?
Nogmaals: de staat heeft geen moer te maken met seksuele voorkeur en zolang het vrijwillig is het praktizeren ervan. Dus "wij" hoeven niks.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:23 schreef Conservative het volgende:
DVTB is klaarblijkelijk snel op zijn teentjes getrapt; dat vind ik jammer. Ten tweede dring ik jouw toch geen mening op wel? Ik verkondig enekl mijn standpunt.
HEt derde punt waar ik op wil reageren is het volgende: Homofilie bestaat, akkoord. Maar dan moeten we wel een onderscheid maken in homofilie en homoseksualiteit. Een homofiel (heeft naar mijn mening...) een zwaar kruis te dragen en wij moetne hem daarin dan ook allen steunen. En hem er voor behoeden dat hij over gaat in homoseksualiteit, want dat is een keuze die de mens maakt en daarom (naar mijn mening...) zondig.
Nee hoor. Leven en laten leven. Homoseksualiteit is niet besmettelijk of een ideologie waartot je "bekeerd" kunt worden. Jij hebt er geen last van als twee mannen het met elkaar doen.quote:Met homofilie wordt je inderdaad geboren, alszijnde ook door God geschapen. Hetgeen ik gisteren op provocatieve wijze heb ontkend.
Hier boven staat mijn mening over homofilie en daar moet u het mee doen, kortom geen gezeur meer over het feit dat ik andersdenkenden zou willen bekeren etc. Want ook u probeert mensen (zoals mij) te 'bekeren' met uw standpunt.
en zo wel: is het je eigen probleem..quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Jij hebt er geen last van als twee mannen het met elkaar doen.
Je verwijt mij dat ik snel op mijn teentjes ben getrapt en schrijft dan een paar regels verderop doodleuk dat je dingen op 'provacatieve wijze' hebt ontkent. Kortom: provoceren en dan verbolgen doen over boze reacties. Hoezo hypocriet? Verder lijkt het wel alsof je je visie ("een zwaar kruis te dragen") letterlijk rechtstreeks van de SGP-website hebt gekopieerd. En dat bedoel ik niet eens cynisch.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:23 schreef Conservative het volgende:
DVTB is klaarblijkelijk snel op zijn teentjes getrapt; dat vind ik jammer. Ten tweede dring ik jouw toch geen mening op wel? Ik verkondig enekl mijn standpunt.
HEt derde punt waar ik op wil reageren is het volgende: Homofilie bestaat, akkoord. Maar dan moeten we wel een onderscheid maken in homofilie en homoseksualiteit. Een homofiel (heeft naar mijn mening...) een zwaar kruis te dragen en wij moetne hem daarin dan ook allen steunen. En hem er voor behoeden dat hij over gaat in homoseksualiteit, want dat is een keuze die de mens maakt en daarom (naar mijn mening...) zondig. Met homofilie wordt je inderdaad geboren, alszijnde ook door God geschapen. Hetgeen ik gisteren op provocatieve wijze heb ontkend.
Hier boven staat mijn mening over homofilie en daar moet u het mee doen, kortom geen gezeur meer over het feit dat ik andersdenkenden zou willen bekeren etc. Want ook u probeert mensen (zoals mij) te 'bekeren' met uw standpunt.
Het "zware kruis dragen" staat inderdaad op de website van de SGP. Maar zoals u waarschijnlijk niet weet is dat een algemeen gezegde binnen de Christelijke wereld.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:48 schreef dVTB het volgende:
[..]
Je verwijt mij dat ik snel op mijn teentjes ben getrapt en schrijft dan een paar regels verderop doodleuk dat je dingen op 'provacatieve wijze' hebt ontkent. Kortom: provoceren en dan verbolgen doen over boze reacties. Hoezo hypocriet? Verder lijkt het wel alsof je je visie ("een zwaar kruis te dragen") letterlijk rechtstreeks van de SGP-website hebt gekopieerd. En dat bedoel ik niet eens cynisch.
En je dringt wel degelijk een mening op. Je schreef namelijk niet dat iets jouw mening was, maar sprak in de we-vorm, alsof jij wel even namens vele anderen kunt bepalen wat "we" wel en niet moeten toestaan. Ik heb nieuws voor je: WE wonen hier in Nederland, WE hebben hier een Grondwet en WE hebben hier scheiding tussen kerk en staat. De Bijbel staat in dit land niet gelijk aan de wet. Wat jij vindt, moet je mooi zelf weten, maar zo gauw je hier gaat bazelen in termen als "we moeten hem steunen en ervoor behoeden dat hij overgaat tot homoseksualiteit" ben je dus wel DEGELIJK bezig met het opleggen van je persoonlijke geloofsovertuiging aan anderen. Je bent dus wel degelijk aan het bekeren.
En dat doe ik dus niet. Je hoort mij niet verkondigen dat jij je *keuze* om streng-gereformeerd door het leven te gaan moet aanpassen omdat ik dat wil. Ik behoed je nergens voor en stel ook niet dat je niet gelovig mag zijn.
dodelijke fout!quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:18 schreef Conservative het volgende:
desondanks stigmatiseerd u mij wel gelijk als een streng gereformeerde, terwijl ik hervormd ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |