http://members.home.nl/w-r/dokken.jpgquote:Five_Horizons verwijderde het plaatje omdat het 239 kb groot is. Verklein het plaatje en plaats het dan opnieuw.
Wat bedoel je met 'nep'? Dat kan toch niet, dan stuur je een brief terug dat je het geld wil storten. Dan moet dat toch op de girorekening van AMAZON insurance NV gebeuren...quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ze zitten iig wel bij de bond van Verzekeraars. Knullige brief of niet.
AMAZON Insurance NV
Stationsweg 2, 4153, RD BEESD
Postbus 45, 4153 ZG BEESD
http://www.verzekeraars.org/smartsite.dws?id=46&lid=41
Maar wie zegt dat die brief niet nep is?
Een S80 D5 gaaf?quote:Op zondag 20 november 2005 04:18 schreef Casema het volgende:
Je zei dat die volvo (wel gave bak overigens, hoe ken je daar nou tegenaan rijden met je stomme harses!) achteruit reed
Die melding alleen al verdiend het plakaat bonafide!quote:
Doe mij maar een dikke Audi A8, de W12 bij voorkeurquote:Op zondag 20 november 2005 04:33 schreef Casema het volgende:
[afbeelding]
Ik vind dit een gave bak inderdaad...![]()
Oke oke, die volvo is ook niet de enige mooie auto...quote:Op zondag 20 november 2005 04:44 schreef Steijn het volgende:
Doe mij maar een dikke Audi A8, de W12 bij voorkeurTS, waag het overigens niet daar tegenaan te rijden want ik geef gas bij in plaats van remmen.
Zoiets?quote:Op zondag 20 november 2005 06:30 schreef Keiichi het volgende:
Trouwens, bijna 900 euro. Als ik zulke schade bij een auto zou moeten aanrichten heb ik met een pikhouweel staan te hakken![]()
Klopt, de sanctie hierop is dat ook een boete, maar dat hoeft nog niet direct iets te zeggen over de mate van (verzekeringstechnische) aansprakelijkheid.quote:Op zondag 20 november 2005 06:58 schreef Casema het volgende:
Ten alle tijden is het verboden dronken aan het verkeer deel te nemen, dus ook niet op de fiets..
Nee, maar het kan. Er is wel jurisprudentie waarin wordt uitgegaan van het schuldvermoeden aan de zijde van de dronken partij, in die zin dat behoudens tegenbewijs wordt aangenomen dat de dronkenschap zelf heeft bijgedragen aan de aanrijding.quote:Op zondag 20 november 2005 07:02 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Klopt, de sanctie hierop is dat ook een boete, maar dat hoeft nog niet direct iets te zeggen over de mate van (verzekeringstechnische) aansprakelijkheid.
Moet ie ook vooral niet doen.quote:Op zondag 20 november 2005 08:22 schreef _-rally-_ het volgende:
De betreffende automobilist is waarschijnlijk 'vergeten' te melden dat 'ie achteruit reed.
Nee? Mooi.quote:Op zondag 20 november 2005 07:12 schreef twentemeisje het volgende:
Is er politie bij geweest destijds? En is er een alcoholtest bij je afgenomen?
Wat is er lasterlijk aan iemand aansprakelijkstellen?quote:Op zondag 20 november 2005 10:28 schreef heijx het volgende:
[..]
Nee? Mooi.
Meld dan bij die brief terug waar je de bijzondere verrichting meldt ook even fijntjes dat je niet gediend bent van lasterlijke beschuldigingen.![]()
Lekker overdrijven noemen we datquote:Op zondag 20 november 2005 10:41 schreef Brammetje het volgende:
Ik zou wel eens willen weten of er destijds politie is bijgeweest, wanneer dat niet het geval is dan kunnen ze dat nooit bewijzen dat jij alcohol hebt gedronken. Sinds wanneer is het verboden om 1 biertje te drinken? Ook al heb je toen toegegeven dat je van mij part 25 bier hebt gedronken. Dat kunnen ze nooit meer bewijzen.
Die gast is met een bijzondere verrichting bezig en let daarbij niet op verkeer dat waarschijnlijk op een voorrangsweg rijdt. Weet je zeker dat de bestuurder van die Volvo niet heeft gedronken?
Ik zou een brief terugsturen, met een claim van jou kant. Je bent je wezenloos geschrokken!! En je hebt er nog elke nacht nachtmerries van.
in dat geval zal een rechter doorgaans beslissen dat beide de eigen schade dienen te betalen. Echter in dit geval, waar een auto achteruit tegen een fietser aan rijdt (ook al die die zo lam als een kanon) verwacht ik gewoon dat de automobilist voor 100% aansprakelijk wordt gesteld.quote:Op zondag 20 november 2005 10:04 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, maar het kan. Er is wel jurisprudentie waarin wordt uitgegaan van het schuldvermoeden aan de zijde van de dronken partij, in die zin dat behoudens tegenbewijs wordt aangenomen dat de dronkenschap zelf heeft bijgedragen aan de aanrijding.
Dit is het enige juiste wat je kan doen!quote:Op zondag 20 november 2005 08:22 schreef _-rally-_ het volgende:
Briefje terugsturen waarin je aangeeft dat:
1. De bestuurder met een bijzondere verrichting (achteruitrijden) bezig was en dat hij daarom aansprakelijk is voor jouw schade
2. Aangeven welke schade je hebt geleden
De betreffende automobilist is waarschijnlijk 'vergeten' te melden dat 'ie achteruit reed.
TS heeft inmiddels aan aangegeven dat in het P-V zowel staat dat 'ie een stevig stuk in z'n kraag had als dat de tegenpartij achteruit reed.quote:Op zondag 20 november 2005 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De aantijging in de brief dat je dronken was dient onderbouwd te zijn met een politierapport. Als dat er niet is, heeft Amazon geen poot om op te staan, ook al heb je op het moment zelf toegegeven aan de bestuurder dat je zat was.
Een rechtsbijstandsverzekering zou nog wel een verzekerig zijn waarbij ik door zou sturen.quote:Op zondag 20 november 2005 13:06 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
TS heeft inmiddels aan aangegeven dat in het P-V zowel staat dat 'ie een stevig stuk in z'n kraag had als dat de tegenpartij achteruit reed.
Het zal dan aan de tegenpartij zijn te bewezen dat TS een roekeloze, of aan roekeloos grenzende of opzettelijke actie uithaalde die zo onverwacht was, dat 'ie daar op geen enkele manier rekening mee had kunnen houden.
TS hoeft daarentegen alleen maar te argumenteren dat de tegenpartij niet goed heeft gekeken of de weg wel vrij was, voor deze met zijn bijzondere verrichting begon.
Ik zou het spul niet naar je eigen verzekeraar doorsturen, want die zal vanwege het promillage niet uitkeren.
Helemaal niets.quote:Op zondag 20 november 2005 10:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat is er lasterlijk aan iemand aansprakelijkstellen?
Vergeet het maar. Verzekeraars vechten niet om 800 euro. De verzekeraar zal die 800 euro netjes uitbetalen: minder kosten, premie omhoog, iedereen tevreden. Behalve de verzekerde natuurlijk, maar daar geeft niemand om.quote:Op zondag 20 november 2005 14:01 schreef rutger05 het volgende:Zoals al eerder is geschreven: neem gewoon contact op met jouw verzekeraar. De verzekeraars vechten het dan onderling wel uit.
dronken , of niet dronken, de volvo rijder is fout, dat staat vast. Als hij achteruit rijdt moet hij zich ervan gewissen dat de weg vrij is.quote:Op zondag 20 november 2005 14:01 schreef rutger05 het volgende:
Ik zou het overigens geen stijl vinden als je erover zou gaan liegen of ontkennen, dat je niet dronken was en niet ook nog met een zak patat in je hand zat te fietsen. Een beetje vent neemt de verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden. Niet dat ik gelezen heb je erover wilt liegen of hebt gelogen, maar aan sommige reacties hier te lezen schrikt niet iedereen hiervoor terug.![]()
![]()
Zoals al eerder is geschreven: neem gewoon contact op met jouw verzekeraar. De verzekeraars vechten het dan onderling wel uit.
Ik neem aan dat de TS een WA verzekering heeft en dat deze gaat uitbetalen. Hoeft voor hem dus verder geen persoonlijke gevolgen te hebben.quote:Op zondag 20 november 2005 14:13 schreef whispers het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Verzekeraars vechten niet om 800 euro. De verzekeraar zal die 800 euro netjes uitbetalen: minder kosten, premie omhoog, iedereen tevreden. Behalve de verzekerde natuurlijk, maar daar geeft niemand om.
Nee, die WA verzekeraar heeft dronkenschap uitgesloten.quote:Op zondag 20 november 2005 14:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de TS een WA verzekering heeft en dat deze gaat uitbetalen. Hoeft voor hem dus verder geen persoonlijke gevolgen te hebben.
Dan is dat bijzonder vervelend voor de TS.quote:Op zondag 20 november 2005 14:21 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, die WA verzekeraar heeft dronkenschap uitgesloten.
Nee, want TS hoeft waarschijnlijk helemaal geen schade te betalen, er is tenslotte een P-V waarin staat dat de tegenpartij achteruit reed.quote:Op zondag 20 november 2005 14:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan is dat bijzonder vervelend voor de TS.
TS zal het ons hopelijk ter zijner tijd wel laten weten of hij wel of niet de schade moet betalen.quote:Op zondag 20 november 2005 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, want TS hoeft waarschijnlijk helemaal geen schade te betalen, er is tenslotte een P-V waarin staat dat de tegenpartij achteruit reed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |