abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32413283
Laatst ben ik dronken tegen een auto aangefietst die achteruit reed.

Ik ben niet aansprakelijk dus, maar ik kreeg vandaag deze brief, die overigens vrij ongeloofwaardig overkwam.

* plaatje verwijderd*

• het nietje zit aan de rechterkant
  • de handtekening is een vage V
  • er is geen naam van de verzekerings-agent gemeld
  • er zit een schrijffout in

Is dit terug te sturen? Of moet ik dit allemaal gaan lappen?
    quote:
    Five_Horizons verwijderde het plaatje omdat het 239 kb groot is. Verklein het plaatje en plaats het dan opnieuw.
    http://members.home.nl/w-r/dokken.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door Woutey op 21-11-2005 13:32:08 ]
  •   zaterdag 19 november 2005 @ 23:46:08 #2
    53054 Kebab
    Salvia Divinorum
    pi_32413443
    Zodra iedereen klaar is met lachen krijg je vast nog wel een serieuze reactie.
    Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
    "...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
    - ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
    pi_32413622
    aha ik kan het mij nog wel herinneren... het lachen heb ik toen al gedaan Kan je er niet iets van maken dat hij tegen jou is opgereden of iets in die richting.

Verder is de brief verrre van goed geschreven imho maar dat maakt verder niet uit. Als handtekening iets vaags komt vaker voor, als jij 100 brieven per dag moet tekenen heb je voor je werk vaak een simpele handtekening.
    pi_32413646
    Ze zitten iig wel bij de bond van Verzekeraars. Knullige brief of niet.

AMAZON Insurance NV

Stationsweg 2, 4153, RD BEESD
    Postbus 45, 4153 ZG BEESD

http://www.verzekeraars.org/smartsite.dws?id=46&lid=41

Maar wie zegt dat die brief niet nep is?
    pi_32417150
    quote:
    Op zaterdag 19 november 2005 23:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
    Ze zitten iig wel bij de bond van Verzekeraars. Knullige brief of niet.

AMAZON Insurance NV

Stationsweg 2, 4153, RD BEESD
    Postbus 45, 4153 ZG BEESD

http://www.verzekeraars.org/smartsite.dws?id=46&lid=41

Maar wie zegt dat die brief niet nep is?
    Wat bedoel je met 'nep'? Dat kan toch niet, dan stuur je een brief terug dat je het geld wil storten. Dan moet dat toch op de girorekening van AMAZON insurance NV gebeuren...

Onderop staat trouwens iets van dat ze actief zijn onder de naam volvo car insurance oid, dus het is een leasebak die geleased is van volvo zelf waarschijnlijk
      zondag 20 november 2005 @ 04:18:37 #6
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_32418289
    Zowiezo uit handen geven aan je eigen verzekeringsmaatschappij, situatie uitleggen en hun vechten dan verder de schuldvraag uit.
    Je zei dat die volvo (wel gave bak overigens, hoe ken je daar nou tegenaan rijden met je stomme harses!) achteruit reed, in dat geval is het bijna onmogelijk dat jij aansprakelijk bent, aangezien de volvo met een bijzondere verrichting bezig was en jou dus voorrang had moeten verlenen.

Maar zoals ik al zei, even aanhankelijk maken bij je eigen verzekeringsmaatschappij..
    User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
    pi_32418306
    Een zaak patat.
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 04:18 schreef Casema het volgende:
    Je zei dat die volvo (wel gave bak overigens, hoe ken je daar nou tegenaan rijden met je stomme harses!) achteruit reed
    Een S80 D5 gaaf? Pas als er een T of een R in de naam staat praten we ergens over, nu is het gewoon een wagen waar echt niks bijzonders aan is.
      zondag 20 november 2005 @ 04:23:38 #8
    65837 cerror
    ik kom af en toe
    pi_32418320
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 04:21 schreef Steijn het volgende:
    Een zaak patat.
    Die melding alleen al verdiend het plakaat bonafide!
    Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
    Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
      zondag 20 november 2005 @ 04:33:45 #9
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_32418401

Ik vind dit een gave bak inderdaad...
    User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
    pi_32418464
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 04:33 schreef Casema het volgende:
    [afbeelding]

Ik vind dit een gave bak inderdaad...
    Doe mij maar een dikke Audi A8, de W12 bij voorkeur TS, waag het overigens niet daar tegenaan te rijden want ik geef gas bij in plaats van remmen.
      zondag 20 november 2005 @ 05:58:43 #11
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_32418737
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 04:44 schreef Steijn het volgende:
    Doe mij maar een dikke Audi A8, de W12 bij voorkeur TS, waag het overigens niet daar tegenaan te rijden want ik geef gas bij in plaats van remmen.
    Oke oke, die volvo is ook niet de enige mooie auto...
    pi_32418800
    Als de volvo achteruit reed is ie zowiezo aansprakelijk lijkt mij. Er is geloof ik ergens een verkeerswetje met 'langzaam verkeer' die zo'n beetje inhoud dat een bestuurder van een auto praktisch altijd wel aansprakelijk word gesteld in geval van bijvoorbeeld aanrijding met een fietser of voetganger...

Trouwens, bijna 900 euro. Als ik zulke schade bij een auto zou moeten aanrichten heb ik met een pikhouweel staan te hakken
      zondag 20 november 2005 @ 06:31:27 #13
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_32418802
    900 euro zit je zo aan hoor... een flinke kras in je lak en je bent er al overheen...
    pi_32418829
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 06:30 schreef Keiichi het volgende:
    Trouwens, bijna 900 euro. Als ik zulke schade bij een auto zou moeten aanrichten heb ik met een pikhouweel staan te hakken
    Zoiets?
    http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1327776
    pi_32418833
    Volgens mij heb ik ooit eens gehoord dat je als bestuurder automatisch voor 50% aansprakelijk bent indien je gedronken hebt, ook al is de ander in principe fout

Weet niet of dit ook voor fietser geld aangezien die in het algemeen een behoorlijk beschermde positie genieten in het verkeer
    Live it!
      zondag 20 november 2005 @ 06:58:41 #16
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_32418837
    Ten alle tijden is het verboden dronken aan het verkeer deel te nemen, dus ook niet op de fiets..
    pi_32418845
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 06:58 schreef Casema het volgende:

Ten alle tijden is het verboden dronken aan het verkeer deel te nemen, dus ook niet op de fiets..
    Klopt, de sanctie hierop is dat ook een boete, maar dat hoeft nog niet direct iets te zeggen over de mate van (verzekeringstechnische) aansprakelijkheid.
    Live it!
      zondag 20 november 2005 @ 07:12:03 #18
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_32418856
    Is er politie bij geweest destijds? En is er een alcoholtest bij je afgenomen?
    pi_32418992
    Briefje terugsturen waarin je aangeeft dat:

1. De bestuurder met een bijzondere verrichting (achteruitrijden) bezig was en dat hij daarom aansprakelijk is voor jouw schade
    2. Aangeven welke schade je hebt geleden

De betreffende automobilist is waarschijnlijk 'vergeten' te melden dat 'ie achteruit reed.
    Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
    pi_32419021
    Ik hoop dat je een WA en rechtsbijstand verzekering hebt?

Ben wel benieuwd hoe dit afloopt, vind het een vreemd verhaal.
      Eindredactie Games zondag 20 november 2005 @ 08:36:05 #21
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_32419031
    zaten in de zak patat ook frikandellen
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_32419449
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 07:02 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

Klopt, de sanctie hierop is dat ook een boete, maar dat hoeft nog niet direct iets te zeggen over de mate van (verzekeringstechnische) aansprakelijkheid.
    Nee, maar het kan. Er is wel jurisprudentie waarin wordt uitgegaan van het schuldvermoeden aan de zijde van de dronken partij, in die zin dat behoudens tegenbewijs wordt aangenomen dat de dronkenschap zelf heeft bijgedragen aan de aanrijding.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_32419459
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 08:22 schreef _-rally-_ het volgende:
    De betreffende automobilist is waarschijnlijk 'vergeten' te melden dat 'ie achteruit reed.
    Moet ie ook vooral niet doen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      zondag 20 november 2005 @ 10:28:58 #24
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_32419692
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 07:12 schreef twentemeisje het volgende:
    Is er politie bij geweest destijds? En is er een alcoholtest bij je afgenomen?
    Nee? Mooi.
    Meld dan bij die brief terug waar je de bijzondere verrichting meldt ook even fijntjes dat je niet gediend bent van lasterlijke beschuldigingen.
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
    pi_32419732
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 10:28 schreef heijx het volgende:

[..]

Nee? Mooi.
    Meld dan bij die brief terug waar je de bijzondere verrichting meldt ook even fijntjes dat je niet gediend bent van lasterlijke beschuldigingen.
    Wat is er lasterlijk aan iemand aansprakelijkstellen?

Was hier overigens niet al ene topic over waarin TS zijn aandeel in deze zaak in geuren en kleuren uit de doeken doet?
    pi_32419795
    Wat heijx zegt, ik zou eerst maar es een briefje terugsturen dat die bestuurder bezig was met een bijzondere verrichting etc etc. Even de situatie (vanuit jou oogpunt) uitleggen..
    Trots van het Noorden!
    pi_32419821
    Ik zou wel eens willen weten of er destijds politie is bijgeweest, wanneer dat niet het geval is dan kunnen ze dat nooit bewijzen dat jij alcohol hebt gedronken. Sinds wanneer is het verboden om 1 biertje te drinken? Ook al heb je toen toegegeven dat je van mij part 25 bier hebt gedronken. Dat kunnen ze nooit meer bewijzen.

Die gast is met een bijzondere verrichting bezig en let daarbij niet op verkeer dat waarschijnlijk op een voorrangsweg rijdt. Weet je zeker dat de bestuurder van die Volvo niet heeft gedronken?

Ik zou een brief terugsturen, met een claim van jou kant. Je bent je wezenloos geschrokken!! En je hebt er nog elke nacht nachtmerries van.
    pi_32419832
    ik weet niet wat voor een verzekering ik heb maar mijn moeder zei dat ze het op zou sturen dus ik denk dat het wel goed komt

overigens heb ik het proces verbaal opgevraagd bij Stichting Processverbaal omdat ik me niet meer kon herinneren wat er in stond.En ook daarin staat dat de automobilist achteruit reed.

Ik snap dan niet dat meneertje Volvo toch die rekening stuurt aangezien hij toch kansloos is. daarom vertrouw ik het niet.

Er is dus wel politie bij geweest, heb 3 uur in de cel gezeten, en had een alcoholpromillage van 1,8. dus wel kut opzich
    pi_32419841
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 10:41 schreef Brammetje het volgende:
    Ik zou wel eens willen weten of er destijds politie is bijgeweest, wanneer dat niet het geval is dan kunnen ze dat nooit bewijzen dat jij alcohol hebt gedronken. Sinds wanneer is het verboden om 1 biertje te drinken? Ook al heb je toen toegegeven dat je van mij part 25 bier hebt gedronken. Dat kunnen ze nooit meer bewijzen.

Die gast is met een bijzondere verrichting bezig en let daarbij niet op verkeer dat waarschijnlijk op een voorrangsweg rijdt. Weet je zeker dat de bestuurder van die Volvo niet heeft gedronken?

Ik zou een brief terugsturen, met een claim van jou kant. Je bent je wezenloos geschrokken!! En je hebt er nog elke nacht nachtmerries van.
    Lekker overdrijven noemen we dat
    Trots van het Noorden!
      zondag 20 november 2005 @ 10:58:12 #30
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_32420021
    claim bij hun de schade van je fiets omdat hij al achteruitrijdend tegen jou bent aangereden. Is er verder een blaastest gedaan? is er een politierapport? Eigenlijk doet het niet ter zake, want hij (achteruit nota bene)is tegen jou aangereden en niet andersom.

Overleg dit maar met je verzekering/rechtbijstand. Het gaat erom dat hij ACHTERUIT tegen EEN FIETSER is aangereden. Hij is altijd aansprakelijk! Hij rpobeert er gewoon een slaatje uit te slaan!

edit: ik begrijp dat er dus een politierapport is waar staat dat hij achteruit tegen je aanreed, vraag dat op ism je verzekering en stel hem aansprakelijk met als bewijs het politierapport. Verder doe een stevige tegenclaim, je fiets had vast wel schade.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')