Mensen die te dom zijn om de Nederlandse taal te beheersen, dienen geen mening te hebben over een dergelijk gecompliceerd onderwerp.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:35 schreef rudeonline het volgende:
Even wat marktonderzoek om mijn eigen geloofwaardigheid te testen..
De discussie gaat dus over het wel of niet stilstaan van licht, ben gewoon benieuwt waarom sommige wel en anderen niet meedoen aan deze discussie.
Poll: Zou rudeonline gelijk kunnen hebben?Ja Nee Weet niet, het onderwerp is me te moeilijk Weet niet, maar wat hij zegt klinkt soms we Ik denk dat hij gek is Misschien is hij geniaal
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Begrijp jij de werking van de motor van je auto in detail? Ga je bij reparaties dan uit van hetgeen de garage zegt, of uit van je intuïtie?quote:Op zondag 20 november 2005 00:42 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het is niet mijn geloofwaardigheid die ik test. Ik ben gewoon benieuwt naar de mening van anderen die het onderwerp niet zo goed kunnen volgen. Mensen laten zich gewoon afbluffen door een selectief groepje die denkt de waarheid in pacht te hebben. Overigens begrijpt het gros van de mensen helemaal niks van die Einstein, de meeste mensen leggen alle discussie daarover dan ook maar naast zich neer. Zo simpel is het.
Zegt iemand die zegt dat het moeilijker is om naar voren te lopen in een constant bewegende trein dan naar achter.quote:Op zondag 20 november 2005 00:42 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het is niet mijn geloofwaardigheid die ik test. Ik ben gewoon benieuwt naar de mening van anderen die het onderwerp niet zo goed kunnen volgen. Mensen laten zich gewoon afbluffen door een selectief groepje die denkt de waarheid in pacht te hebben. Overigens begrijpt het gros van de mensen helemaal niks van die Einstein, de meeste mensen leggen alle discussie daarover dan ook maar naast zich neer. Zo simpel is het.
Ruimtelijk inzicht en taalproblemen, schijnt niet goed samen te gaan.quote:Op zondag 20 november 2005 00:44 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
Mensen die te dom zijn om de Nederlandse taal te beheersen, dienen geen mening te hebben over een dergelijk gecompliceerd onderwerp.
En hoe zit het met volharden in je eigen, reeds uitgebreid weerlegde, verzinselen, zegt dat iets over je intelligentie?quote:Op zondag 20 november 2005 00:51 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ruimtelijk inzicht en taalproblemen, schijnt niet goed samen te gaan.
Een taal beheersen zegt overigens niets over inteligentie, beetje dom als je dat denkt..
Ik dacht dat hij groenteman was?quote:Op zondag 20 november 2005 00:49 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
Het is sowieso erg tof dat op FOK! haast elke wetenschappelijk alom gerespecteerde theorie voortdurend weerlegd wordt door de eerste de beste MBO autotechniek-scholier.
Ik denk in ieder geval zelf. Je moet ergens beginnen.quote:Op zondag 20 november 2005 00:56 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
En hoe zit het met volharden in je eigen, reeds uitgebreid weerlegde, verzinselen, zegt dat iets over je intelligentie?
Die laatste doet het 'mquote:
Het is maar goed dat die knaas niet zo goed is met taaltjes, anders stonden alle fora ter wereld vol met zijn 'theorie'.quote:
http://physicsforums.com/showthread.php?t=31953quote:Op zondag 20 november 2005 01:06 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
Het is maar goed dat die klaas niet zo goed is met taaltjes, anders stonden alle fora ter wereld vol met zijn 'theorie'.
Hmm.quote:Op zondag 20 november 2005 01:10 schreef Quarks het volgende:
[..]
http://physicsforums.com/showthread.php?t=31953![]()
van wie is u eigenlijk een kloon?quote:Op zondag 20 november 2005 01:12 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
Hmm.Laten we maar open dat zijn matige "Inglisch" (
) hem ervan weerhoudt om nogmaals een topic in het Engels te openen.
Truquote:Op zondag 20 november 2005 00:58 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik denk in ieder geval zelf. Je moet ergens beginnen.
Ik. Morgen. Buiten het universum.quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef rudeonline het volgende:
Voorbij de grens van het universum is geen ruimte en geen tijd. Dat is exact dezelfde plek en tijd waar jij je morgen zult bevinden.
Je zegt dat we dan sneller dan het licht moeten reizen om "vandaag" terug te zien; dat klopt, maar waarom moeten we dan afremmen tot 0?quote:Op maandag 21 november 2005 14:44 schreef rudeonline het volgende:
Morgen, nieuwe ruimte, nieuwe tijd. Nu bestaat dat nog niet. Voorbij de grens van het universum ligt de toekomst. Morgen bestaat "vandaag" niet meer.. We zien "vandaag" dan alleen nog maar terug als wij sneller als het licht zouden reizen. We zouden onszelf dan eerst moeten afremmen tot 0 om vervolgens terug in het verleden te kunnen kijken..
Goed lezen he?, de laatste 3 zinnen.
Ik ben nog steeds de enige die dit gekozen heeftquote:# Weet niet, maar wat hij zegt klinkt soms we
Natuurlijk wel, je begrijpt het niet. Onze snelheid tov het licht is exact de lichtsnelheid. Dat is theoretisch voorspeld, en bovendien nogal es nagemeten.quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef rudeonline het volgende:
Wat denk je? Als ik begrijp dat klokken zouden stilstaan bij de lichtsnelheid en dat niets absoluut stil kan blijven staan in de tijd ( iig geen massa) wat zou er dan moeten bewegen? Ik denk dat de theorie dan ook best wel waterdicht zou kunnen zijn, je moet het gehele concept alleen eens proberen om te draaien. Jullie houden stug vol dat snelheid altijd iets is t.o.v iets anders, maar op het moment dat je je een voorstelling probeert te maken hoe dat eruit zou zien als wij nou eens onze snelheid proberen te bepalen t.o.v het licht, dan kan dat volgens jou niet.
Ik blijf het fascinerend vinden. Omdat je nou 1 bepaald frame pakt, en daar alle conclusies uit gaat trekken.quote:Voor licht zijn er 2 noodzakelijke gegevens n.l ruimte en tijd NIET aanwezig. Hoe zou het dan ooit kunnen bewegen?
Tja, hier kan ik weinig mee. Je redeneert nu intuitief. Ik kan ook wel zeggen: 0 graden Kelvin het absolute nulpunt ? Laat me niet lachen, in een oneindig heelal bestaat er geen minimum temperatuur. Het is gewoon je overtuiging dat grootheden niet gelimiteerd zijn, maar onderbouwen doe je het niet.quote:Maximale snelheid? Laat me niet lachen, in een oneindig heelal bestaat er helemaal geen maximum.
Lichtsnelheid snel? Als het al een snelheid zou hebben, dan is die snelheid ongeloofelijk traag. Wat is nou een snelheid van 300.000km/sec als je er dan vervolgens nog 5 JAAR! over doet om in de buurt van een andere ster te komen. Vervolgens zou je er bij de lichtsnelheid 0sec over doen, dus door welke tijd zou je je snelheid ( afgelegde weg) moeten delen. 0/0 =0 En als je nu begint te zeggen dat 0/0 onbepaalt is, laat me niet lachen. Niets is niets.
Bij de oerknalquote:Vertel mij dan eens welke punten in jou theorie nog onduidelijk zijn?
Weet jij waar ruimte en tijd ontstaan? Nee, ik kan je zeggen dat ik het wel weet. Je kunt het al;leen niet bevatten.
Het gaat me idd boven mijn pet. Ik denk dat ik me maar terugtrekquote:Voorbij de grens van het universum is geen ruimte en geen tijd. Dat is exact dezelfde plek en tijd waar jij je morgen zult bevinden. Voorbij de grens van het universum ligt de toekomst. Dat gaat je echter boven je pet. En Einstein kan je daar niet bij helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |